Auton tuonti japanista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auton tuonti japanista
Yks tuttu on joskus tuonu japanista autoja ja meinas että on helpompi tuoda vähän vanhempia kun niistä ei vaadita jotain e-hyväksyntää tai vast.
Onko japanissa esim. Audit hyväksymättömiä täällä rekisteröitäviksi ilman jotain hirveää paperisotaa?
Luulisi että vaikka -00 Audi olisi helppo saada täällä rekisteriin kunhan on täkäläinen ohjaus ja vaihtaa meikäläisten ajovalot. Ei kai ne japaniin viedyt Audit nyt niin ihmeellisiä ole?
Vai onko se ollenkaan noin?
Onko japanissa esim. Audit hyväksymättömiä täällä rekisteröitäviksi ilman jotain hirveää paperisotaa?
Luulisi että vaikka -00 Audi olisi helppo saada täällä rekisteriin kunhan on täkäläinen ohjaus ja vaihtaa meikäläisten ajovalot. Ei kai ne japaniin viedyt Audit nyt niin ihmeellisiä ole?
Vai onko se ollenkaan noin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Japanissa on huomattavissa määrin meikäläisella ohjauksella autoja, eli se ei olisi ongelma.
Mielenkiintoinen esim. -96 A4 jolla ajettu 58 tkm... Kaikki kun uutta paitsi jarrulevyt ruosteessa.
Muistelisin että vääränpuolen ohjauksia ei ihan heittämällä rekisteröidä suomeen. Jakeluautoilla yms. olisi joku poikkeuslupa?
Mielenkiintoinen esim. -96 A4 jolla ajettu 58 tkm... Kaikki kun uutta paitsi jarrulevyt ruosteessa.
Muistelisin että vääränpuolen ohjauksia ei ihan heittämällä rekisteröidä suomeen. Jakeluautoilla yms. olisi joku poikkeuslupa?
Muistelisin että vääränpuolen ohjauksia ei ihan heittämällä rekisteröidä suomeen. Jakeluautoilla yms. olisi joku poikkeuslupa?
Ei pidä paikkaansa. Onhan näitä japanintuonteja maa puolillaan. Ainut vaikutus ohjauksen puolella on se, että oikealta ohjattavaan saat halvemmat verot.
Jos helpolla haluaa päästä, niin tuolta.
www.mamasan.fi
www.esv.fi osoitteesta löytyy yhteystiedot kavereihin jotka on tuonut japanista suuret määrät autoja, tietävät varmasti mitä kannattaa ottaa huomioon hankinnassa ja tarpeentullen hankkivat autonkin.
Viherkosken Kimmoltakin kannattaa kysyä, ovatten myös muutamia toimittanut!
Lähinnä nuita kiinankiikkuja mutta myös muita, kait se tuo vaikka pappatunan jos haluut..
www.japanimports.fi
Lähinnä nuita kiinankiikkuja mutta myös muita, kait se tuo vaikka pappatunan jos haluut..
www.japanimports.fi
esv:lle tulee kaikki sinetöidyissä konteissa ja kuljetuksen hinta on paljon enempi kun toi 800€, mutta moni on "säästäny" ja ottanu normirahtina ;) esim yks 34 nissani minkä laitoin kun kone rikottu satamassa.... ja milläs todistat... monissa riittää vaan e-hyväksytyt valot misä valokuvio vasemmanpuoleiselle ohjaukselle, oikeelta ohjattavissa kuvio tietty väärinpäin, ja jos itte muutat sen niin ei oo enään e-hyväksytty ;) ja jos polttoainepuolesta tarvii paperit niin e-hyv. turvatankki riittää siihen ;) mut kyl tommosen audin luulis saavan helpostikin leimaan, kun tosiaan saksanmallista valot ottaa, tosa 00 paikkeilla on jo paljon tarkempaa silti kaikki, kannattaa konttorilta kysyä mitä lappuja vaatii
OT:
onkohan siitä lakiesityksestä joka pari-kolme vuotta sitten tehtiin että vuodessa sais tuoda omaan käyttöön yhden "ei-e-hyväksytyn" auton kuulunut mitään? Täälläkin siitä joskus jeesusteltiin.
OT over.
Onko japanissa olemassa paikallista nettiautoa vai myydäänkö ne kaikki niillä hemmetin huutokaupoilla?
onkohan siitä lakiesityksestä joka pari-kolme vuotta sitten tehtiin että vuodessa sais tuoda omaan käyttöön yhden "ei-e-hyväksytyn" auton kuulunut mitään? Täälläkin siitä joskus jeesusteltiin.
OT over.
Onko japanissa olemassa paikallista nettiautoa vai myydäänkö ne kaikki niillä hemmetin huutokaupoilla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
No nuo E -hyväksynnät on ihan samaa paskaa kuin vesijettien CE -hyväksynnät.
Voit oikeasti saada rajunkin vesijetin "amerikasta" todella halvalla, mutta et voi tuoda tänne kun puuttuu CE -tarra... Pelleilyä ja rahastusta... Tasan samoja vehkeitä joita ei kukaan erota jos tuon tarran painattaa itse.
Sorry OT, mutta näin tässä fucking kommarimaassa oikeasti nykyään eletään.
Voit oikeasti saada rajunkin vesijetin "amerikasta" todella halvalla, mutta et voi tuoda tänne kun puuttuu CE -tarra... Pelleilyä ja rahastusta... Tasan samoja vehkeitä joita ei kukaan erota jos tuon tarran painattaa itse.
Sorry OT, mutta näin tässä fucking kommarimaassa oikeasti nykyään eletään.
Ainakin tuo CE-merkintä on aika lämmintä kakkaa kun tuotetta ei välttämättä ole edes tutkittu mitenkään vaan valmistaja lupaa että se täyttää vaaditut kriteerit.
CE-merkintää voi hakea direktiivin alaisille tuotteille monilla eri tavoilla. Joissakin tapauksissa riittää valmistajan vakuutus ja joskus merkinnän saamiseksi on käytettävä kolmatta osapuolta mm. ilmoitettuja laitoksia.
Tein aikanaan (joskus -95) semmatyön noista CE-merkinnöistä ja referoiden se 99% tapauksista valmistajan lupaus "lupaan kautta kiven ja kannon että tämä vehje on EU:lle sopiva ja jos ei ole niin hattuni syön." Oikeasti tuon pitäisi olla siten että tuolla CE-merkinnällä taattaisiin se että jos jotain sattuu niin valmistaja on tuon lupauksen mukaisesti sitten vastaamassa mahdollisista korjauksista, tuotteen aiheuttamista vammoista jne. Näppärä kiinanpoika perustaa tietenkin jonkun bulvaanifirman jonka nimissä tuon lupauksen tekee ja jos homma menee reisilleen niin sitten firma nurin.
EDIT: ja sitä päivää ei nähdä että olisi maailmanlaajuiset yleiskattavat standardit. Onhan meillä jotkin SI-järjestelmän mukaiset mittasuureetkin, kaikkihan ne tuntee, vai?
Ja mitä ne CE/TUV/ANSI hyväksynnät on, ei ainakaan kauppapolitiikkaa, eihän toki. Joka suuntaan noita on, että ei se EU ainoana tässä huseeraa. Tosin yksi pakko esimerkki on kertoa, kun sinulle tulee EU alueelle vieraita he eivät voi ostaa adapteria jolla esim. Etelä-Amerikassa pelaava partakone toimisi täällä, ei koska se aparaatti voi mennä rikki-särki ja aiheuttaa vamman. Helssinki-Vantaalla taas myydään adapteria jolla saat pelaamaan oman koneesi lähes millä kura sähköllä vaan, se on taasen turvallista ;)
EDIT: ja sitä päivää ei nähdä että olisi maailmanlaajuiset yleiskattavat standardit. Onhan meillä jotkin SI-järjestelmän mukaiset mittasuureetkin, kaikkihan ne tuntee, vai?
Ja mitä ne CE/TUV/ANSI hyväksynnät on, ei ainakaan kauppapolitiikkaa, eihän toki. Joka suuntaan noita on, että ei se EU ainoana tässä huseeraa. Tosin yksi pakko esimerkki on kertoa, kun sinulle tulee EU alueelle vieraita he eivät voi ostaa adapteria jolla esim. Etelä-Amerikassa pelaava partakone toimisi täällä, ei koska se aparaatti voi mennä rikki-särki ja aiheuttaa vamman. Helssinki-Vantaalla taas myydään adapteria jolla saat pelaamaan oman koneesi lähes millä kura sähköllä vaan, se on taasen turvallista ;)
en tiedä pitääkö paikkansa,mutta yks tuttu toi itselleen 4-ov subarun japseista suomeen ja katsasti täällä sen,niin siitä tuli 3,6 paikkainen? japanissa kuulemma lasketaan 55kg/henkilö ja suomessa oisko ollu 75kg/henkilö joten vaikka subarussa oli paikat ja vyöt viidelle niin kantavuus riitti vaan 3,6 hengelle......??asian paikkaansa pitävyydestä en tiedä...
en tiedä pitääkö paikkansa,mutta yks tuttu toi itselleen 4-ov subarun japseista suomeen ja katsasti täällä sen,niin siitä tuli 3,6 paikkainen? japanissa kuulemma lasketaan 55kg/henkilö ja suomessa oisko ollu 75kg/henkilö joten vaikka subarussa oli paikat ja vyöt viidelle niin kantavuus riitti vaan 3,6 hengelle......??asian paikkaansa pitävyydestä en tiedä...
Paikkaansa pitää. Tästähän nyt on viimeaikoina käyty kädenvääntöä AKE:n kanssa. Ja mikä hienointa koskee oikeastaan vain noita JDM-autoja. Euromalleissa painot on merkitty erilailla ja ongelmaa ei ole.
en tiedä pitääkö paikkansa,mutta yks tuttu toi itselleen 4-ov subarun japseista suomeen ja katsasti täällä sen,niin siitä tuli 3,6 paikkainen? japanissa kuulemma lasketaan 55kg/henkilö ja suomessa oisko ollu 75kg/henkilö joten vaikka subarussa oli paikat ja vyöt viidelle niin kantavuus riitti vaan 3,6 hengelle......??asian paikkaansa pitävyydestä en tiedä...
Paikkaansa pitää. Tästähän nyt on viimeaikoina käyty kädenvääntöä AKE:n kanssa. Ja mikä hienointa koskee oikeastaan vain noita JDM-autoja. Euromalleissa painot on merkitty erilailla ja ongelmaa ei ole.
Kolmepaikkaista yrittivät aluksi omastakin Subarusta vaikka oli vastaavuustodistuksessa euroopan massat. Pienen taistelun jälkeen autosta tuli 5 paikkainen. Tämä oli konttorin omaa sooloilua, AKE kyllä hyväksyy tuollaisen todistuksen, se vaan piti takoa konttorin ukkojen kalloon.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa