Kolmosfarkkuun subikoteloa (projekti valmis)
Valvoja: ffp jäsenet
Kolmosfarkkuun subikoteloa (projekti valmis)
Löytyykö voorumilta lasikuitumiehiä jotka olis kolmoseen pöntön tehny takakonttiin kuskinpuolelle?
Itellä nyt tällainen viritys:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Loota.jpg
Eli 18mm vanerista liimalla ja ruuveilla kasattu boxi joka menee siis sinne "työkaluboxiin" asti joka kolmosen kontisssa on.
Pönttö on kiinni korissa kolmella 8mm pultilla elementin takaa.
Tilavuutta tuossa on tuon Peerless r10 -elementin vaatimat noin 15L mutta tilaa olis rakentaa suurempikin jos takaseinän pyöreitä muotoja hyödyntäis ja tekis lasikuidulla.
Suunnitelmissa olis nyt laittaa tuo paketti myyntiin ja tehdä uus boxi 12" elementille joka olis noin 30L jolloin siihen menis Rokkarin 12" Punch tai Pioneerin uutuus lituska.
Olisko mahdollisesti saatavissa muotti tai jopa valmis takaseinä subille kolmosen konttiin?
Varapyöräkoteloa en ala hyödyntämään, siellä on varapyörä ja kontissa tavaraa eli harvoin se subin kohta olisi avoin.
Itellä nyt tällainen viritys:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Loota.jpg
Eli 18mm vanerista liimalla ja ruuveilla kasattu boxi joka menee siis sinne "työkaluboxiin" asti joka kolmosen kontisssa on.
Pönttö on kiinni korissa kolmella 8mm pultilla elementin takaa.
Tilavuutta tuossa on tuon Peerless r10 -elementin vaatimat noin 15L mutta tilaa olis rakentaa suurempikin jos takaseinän pyöreitä muotoja hyödyntäis ja tekis lasikuidulla.
Suunnitelmissa olis nyt laittaa tuo paketti myyntiin ja tehdä uus boxi 12" elementille joka olis noin 30L jolloin siihen menis Rokkarin 12" Punch tai Pioneerin uutuus lituska.
Olisko mahdollisesti saatavissa muotti tai jopa valmis takaseinä subille kolmosen konttiin?
Varapyöräkoteloa en ala hyödyntämään, siellä on varapyörä ja kontissa tavaraa eli harvoin se subin kohta olisi avoin.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 1.2.2009 15:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuo on käynyt mielessä mutta kun ulkona pitäis väsätä ja ainoastaan viikonloppuisin ja iltavuoroviikolla tuo olisi mahdollista että olisi valoisaa aikaa.
Suunnittelin että jos hommais toisen tuon kuskinpuolen kontin verhoilun josta vois veistellä pois hieman enemmän sitä muovia suurentamalla sitä "työkalulokeroa" niin sais boksiin enemmän tilavuutta.
Suunnittelin että jos hommais toisen tuon kuskinpuolen kontin verhoilun josta vois veistellä pois hieman enemmän sitä muovia suurentamalla sitä "työkalulokeroa" niin sais boksiin enemmän tilavuutta.
Itse tänään kuidutin ekan kerroksen tuosta muotista, kun foliolla sen autonsivun on suojannu ja siihen uretaanin ruiskuttanu niin sulla on sitten se foliopuolessa se kotelon oikeat muodot, siihen folionpäälle vain kangasta ja hartsia päälle ja sitte varovasti irrottaa se ohkanen lasikuitu juttu siitä foliosta.
Ja Peerless XLS-10Car toimii myös pienessä kotelossa isolla teholla, mutta isommassakin kuuluu. Tällä hetkellä oman auton kontissa on 1kpl Peerless XLS10 Car ja 1kpl 12" Peerlessin passiivielementti n.20litran kotelossa ja mielestäni kuuluu HYVIN. Tehoa elementille menee ~300W ja ei olisi haitaksi jos olisi enemmän..
Eli peerless vaihtoon...vahvarina on nyt tämä Spl Dynamics tc 1002:
http://www.spldynamics.fi/oldmodels/oldamps/tc-1002.htm
Tuntuu että tuo ei riitä, jotkut biisit soi hyvin, jotkut taas pelkkää puhinaa.
12" hakusessa ja budjetti uudelle elementille max 100e jolla sais Infinity, Jbl, Cervin-Vega, Rokkari...
Kotelo nyt menee uusiksi joten sen vois tehdä 25-30L niin olis elementille valinnanvaraa.
http://www.spldynamics.fi/oldmodels/oldamps/tc-1002.htm
Tuntuu että tuo ei riitä, jotkut biisit soi hyvin, jotkut taas pelkkää puhinaa.
12" hakusessa ja budjetti uudelle elementille max 100e jolla sais Infinity, Jbl, Cervin-Vega, Rokkari...
Kotelo nyt menee uusiksi joten sen vois tehdä 25-30L niin olis elementille valinnanvaraa.
^^Ruuvasitko "Gainia"?
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=708
Tollanen on hintaluokassa aika pätevä. Omistin vanhenman mallin. Toimi hyvin perus popituksella.
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=708
Tollanen on hintaluokassa aika pätevä. Omistin vanhenman mallin. Toimi hyvin perus popituksella.
Kysäsin paikallisesta hifiliikkeestä tuosta Groun Zeron vahvarista ja liian pieni kuulemma sekin, suositteli Magnatin jotain rx ?? mallia.
No boxi on irti, Peerless samoin.
Testasin tuota emännän Rokkarin P1S412 -elementtiä joka 30L suljetussa kotelossa ja hyvin potkutti, luultavasti saman elementin laitan kolmoseen (tai tuon saman jos tilalle löytyy tuohon boksiin sopiva 12" edullisesti).
Vanha loota pois:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Loota.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=Boxi.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Boxi3.jpg
Ja tähän pitäis nyt uutta taikoa:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Boxi2.jpg
Kuvassa näkyy noi kolme kiinnityskohtaa, tuota reikää ajattelin laajentaa mutta eipä tuossa muovissa ole kun pari senttiä/ sivu tilaa laajentaa, taustapelti tulee vastaan.
Takaseinä tulis kuidulla, pohja, etuseinä ja kansi 18mm vaneria.
Löysin tuollaisen kuvan ihan siististä asennuksesta:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... kuhifi.jpg
Katotaan nyt jos viikonloppuna olis kelejä niin sais kontin teipattua ja uretaanit ruutattua.
Laskeskelin tuossa tuota vanhaa koteloa ja sain tilavuudeksi noin 18L, onko tuo liian suuri tuolle 10" Peerlesille eli kuinka soundi muuttuis koteloa pienentämällä ja lisäämällä konkan?
Entäs vaimennusaine, käykö villa vai pitääkö olla oikein vanua ja kuinka paljon?
No boxi on irti, Peerless samoin.
Testasin tuota emännän Rokkarin P1S412 -elementtiä joka 30L suljetussa kotelossa ja hyvin potkutti, luultavasti saman elementin laitan kolmoseen (tai tuon saman jos tilalle löytyy tuohon boksiin sopiva 12" edullisesti).
Vanha loota pois:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Loota.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=Boxi.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Boxi3.jpg
Ja tähän pitäis nyt uutta taikoa:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Boxi2.jpg
Kuvassa näkyy noi kolme kiinnityskohtaa, tuota reikää ajattelin laajentaa mutta eipä tuossa muovissa ole kun pari senttiä/ sivu tilaa laajentaa, taustapelti tulee vastaan.
Takaseinä tulis kuidulla, pohja, etuseinä ja kansi 18mm vaneria.
Löysin tuollaisen kuvan ihan siististä asennuksesta:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... kuhifi.jpg
Katotaan nyt jos viikonloppuna olis kelejä niin sais kontin teipattua ja uretaanit ruutattua.
Laskeskelin tuossa tuota vanhaa koteloa ja sain tilavuudeksi noin 18L, onko tuo liian suuri tuolle 10" Peerlesille eli kuinka soundi muuttuis koteloa pienentämällä ja lisäämällä konkan?
Entäs vaimennusaine, käykö villa vai pitääkö olla oikein vanua ja kuinka paljon?
Katotaan nyt jos viikonloppuna olis kelejä niin sais kontin teipattua ja uretaanit ruutattua.
Tyhmä kysymys, mutta mihin sä sitä uretaania tarttet? Teippaat vaan kaikki pinnat mihin koteloa oot värkkäämässä, ja alat laminoida päälle.. Jos pelkäät sitä hartsin hajun tarttumista autoon, niin ennemmin potkit kanaverkolla ne muodot ja viritelmä irti autosta -> kanaverkon suojaus teipillä -> laminointi..
Just ja auto on koko ajan käytössä eli pitkiin projekteihin ei ole aikaa ja en ole koskaan lasikuidun kanssa otellut enkä allergian takia pysty joten työkaveri tulee tuon laminoinnin tekemään, autokatoksessa tehdään mutta näyttää taas räntäpaskaa satavan joten teippaus ym siirtynee tulevaisuuteen.
Tuumaan tässä vaan että pitäiskö tuota nykyistä koteloa pienentää 18 litrasta siihen 14 litraan ja testata tehokkaammalla vahvarilla vai mitä mutta onko tuo 14L tilavuus brutto vai netto tilavuus??
Edit: Eipä ota teipit kiinni golffin muoveihin vaikka tinnerillä pyyhkäisin, lieneekö syynä +3 asteen keli vai mikä mutta eipä taas yllättäen hommasta tule mitään.
Tuumaan tässä vaan että pitäiskö tuota nykyistä koteloa pienentää 18 litrasta siihen 14 litraan ja testata tehokkaammalla vahvarilla vai mitä mutta onko tuo 14L tilavuus brutto vai netto tilavuus??
Edit: Eipä ota teipit kiinni golffin muoveihin vaikka tinnerillä pyyhkäisin, lieneekö syynä +3 asteen keli vai mikä mutta eipä taas yllättäen hommasta tule mitään.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 1.12.2008 10:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä riittää hyvin 12":lle.
http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1241d.htm
http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1241d.htm
Joo kyllä tuo on huomioitu mutta turhan hinnakas elementti mun käyttöön ja hieman varauksin suhtaudun elementteihin jotka muka toimivat alle 20L koteloissa, Peerlessin mukaan sellaiset vaatii tehoa aivan älyttömästi.
Hertz hx 250 tai 300 olis sellainen joka myyjien mukaan toimisi alle 30L kotelossa.
Tuossahan tuo Pioneerin tilavuus on mainittukin, eli 22.6L:
http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1241d.htm
Minkähän tehoisen vahvarin tuo vaatis?
Entäs Carpower Blackbass 10"? Käsittääkseni painesubbari? 25L suljettu kotelo olis tuolle sopiva.
Hertz hx 250 tai 300 olis sellainen joka myyjien mukaan toimisi alle 30L kotelossa.
Tuossahan tuo Pioneerin tilavuus on mainittukin, eli 22.6L:
http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1241d.htm
Minkähän tehoisen vahvarin tuo vaatis?
Entäs Carpower Blackbass 10"? Käsittääkseni painesubbari? 25L suljettu kotelo olis tuolle sopiva.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 8.12.2008 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minun mielestä, toi Carpower tarvii enemmän "jerkkua". Pioneer pärjää 200-400w "puhdasta". Tuolta löytyy keskustelua Pioneerin lätystä.
http://www.autosound.fi/ Haku Pioneer litteä.
http://www.autosound.fi/ Haku Pioneer litteä.
Joop, tehdään nyt kotelo ensin niin nähdään tilavuudet, max näyttäs tulevan noin 25L.
Ilmojen haltija suosi projektia ja sataa ropisi iltapäivän.
Töissä sain hallissa teipattua pohjat:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Pohjat.jpg
Ja yx purkki ruutattu,vaati kastelua että otti teippiin kiinni:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... sotus1.jpg
Ja tästä siis lähdettiin, vanhan boxin kiinnitysraudat yhä paikallaan:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Boxi2.jpg
Huomenna pitää hakea toinen pullo ja homma jatkuu. Katotaan nyt mitä tulee, tuleeko mitään ja aletaan loppuviikosta puutöihin.
Ilmojen haltija suosi projektia ja sataa ropisi iltapäivän.
Töissä sain hallissa teipattua pohjat:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Pohjat.jpg
Ja yx purkki ruutattu,vaati kastelua että otti teippiin kiinni:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... sotus1.jpg
Ja tästä siis lähdettiin, vanhan boxin kiinnitysraudat yhä paikallaan:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Boxi2.jpg
Huomenna pitää hakea toinen pullo ja homma jatkuu. Katotaan nyt mitä tulee, tuleeko mitään ja aletaan loppuviikosta puutöihin.
Muotti irrotettu kontista tänään ja ehjänä lähti.Suunnitelmissa olis kuidutettavan pinnan suojaaminen muotista alumiinifoliolla ja kuidutetaan siihen kertaalleen jonka jälkeen irti muotista ja sisäpuolelle lisäkerrokset.
Viikonlopuksi luvattu plussaa joten kuidutus onnistunee autokatoksessa.
Jos sais kuidutettua viikonloppuna ja puutöihin ensviikolla.
Viikonlopuksi luvattu plussaa joten kuidutus onnistunee autokatoksessa.
Jos sais kuidutettua viikonloppuna ja puutöihin ensviikolla.
Aika helposti lähti muotista irti, pikkuusen joutui uretaania pilputtamaan.
Nyt on sisäpuolelle laminoitu muutama kohta, loput huomenna koska kerralla ei saanut tehtyä, mattokin näyttäs riittävän.
Motonet näyttäs kauppaavan halpaa kulmahiomakonetta, 16e joten kelpaa tuohon hommaan hyvin.
Mites jos sekoittas oikein hienoa hiekkapuhallushiekkaa ja pensselöis sen lopuksi sisäpuolelle kuidutuksen päälle, sais lisäjäykkyyttä??
Nyt on sisäpuolelle laminoitu muutama kohta, loput huomenna koska kerralla ei saanut tehtyä, mattokin näyttäs riittävän.
Motonet näyttäs kauppaavan halpaa kulmahiomakonetta, 16e joten kelpaa tuohon hommaan hyvin.
Mites jos sekoittas oikein hienoa hiekkapuhallushiekkaa ja pensselöis sen lopuksi sisäpuolelle kuidutuksen päälle, sais lisäjäykkyyttä??
Kokeile, että kuidutettu pala mahtuu sille varattuun paikkaan takaluukussa!
Hiekkaa kannattaa lisätä hartsin sekaan ja tehdä siitä sellaista puuroa. Vaikkapa suhteessa 40/60. Tuon päälle sitten se viimeinen kuitukerros, niin hiekkahiput pysyy seinässä eikä rapise kotelon pohjalle tai elementin sisään.
Hiekkaa kannattaa lisätä hartsin sekaan ja tehdä siitä sellaista puuroa. Vaikkapa suhteessa 40/60. Tuon päälle sitten se viimeinen kuitukerros, niin hiekkahiput pysyy seinässä eikä rapise kotelon pohjalle tai elementin sisään.
No niin, tuli tallissa muutama tunti heiluttua ja tässä tulosta:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota3.jpg
Leikkaan varmaan noi takaosan laatikon nurkat auki ja laminoin pyöreemmät jotta ovat varmasti tiiviit.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota4.jpg
Takapään nurkkaa pitäis vielä viimeistellä ja sit laminoida pyöreeksi:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota5.jpg
Kansi päälle, omaiset on nähny:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota1.jpg
Lasikuitumattoa on tuohon mennyt 2 neliötä, pitää hakea lisää, motonetissa näytti neliö maksavan 4.90e.
Kyllä välillä mietti että mitä hittoa sitä taas tekee, en kyllä toista lootaa enää tee.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota3.jpg
Leikkaan varmaan noi takaosan laatikon nurkat auki ja laminoin pyöreemmät jotta ovat varmasti tiiviit.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota4.jpg
Takapään nurkkaa pitäis vielä viimeistellä ja sit laminoida pyöreeksi:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota5.jpg
Kansi päälle, omaiset on nähny:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota1.jpg
Lasikuitumattoa on tuohon mennyt 2 neliötä, pitää hakea lisää, motonetissa näytti neliö maksavan 4.90e.
Kyllä välillä mietti että mitä hittoa sitä taas tekee, en kyllä toista lootaa enää tee.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 20.12.2008 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puulevyjen ja lasikuidun väliin tulee liimamassa ja kyprokkiruuveilla kiinnitetään, puuosat liimataan yhteen säänkestävällä puuliimalla ja kyprokkiruuveilla, sisäpuolelle saumaan liimamassa. Kuidutan ulkoa/sisältä tuon puu/kuitusauman.
Sisälle tulee pyöröpuusta keskituki jonka läpi tulee m8 kierretanko jolla tuo kotelo kiinnitetään koriin, toinen tuki/kiinnitys tulee alaosaan mutta kuitenkin niin että koko laatikon saa pois ilman että tarttee subbaria irrotella.
Kanteen elementille tulee luultavasti "upotuskaulus" että saan suojaverkon siististi päälle, koko komeus maalataan mustaksi, en ala sen kummemmin verhoilemaan.
Sisälle tulee pyöröpuusta keskituki jonka läpi tulee m8 kierretanko jolla tuo kotelo kiinnitetään koriin, toinen tuki/kiinnitys tulee alaosaan mutta kuitenkin niin että koko laatikon saa pois ilman että tarttee subbaria irrotella.
Kanteen elementille tulee luultavasti "upotuskaulus" että saan suojaverkon siististi päälle, koko komeus maalataan mustaksi, en ala sen kummemmin verhoilemaan.
Kesällä tein ukkon autoon subikotelon lasikuidusta... Pahvia kynä ja mittanauha vaan käteen ja tein auton takakulmaan sopivan muotin 1cm paksusta vanerista... sitten vaan kaiuttimen kokonen rinkula ja se asetettiin ruuveilla ja vanerin palasilla "ilmaan" sitten kangasta päälle niittipyssyllä.... Hartsit päälle ja muutama kerros lasikuitua vahvistukseks... Viimeistelyks musta kaiutinkangas päälle ja subi paikoilleen...
Tässä lopputulos..
http://i164.photobucket.com/albums/u21/ ... mis015.jpg
http://i164.photobucket.com/albums/u21/ ... mis010.jpg
Tässä lopputulos..
http://i164.photobucket.com/albums/u21/ ... mis015.jpg
http://i164.photobucket.com/albums/u21/ ... mis010.jpg
Joo eihän tuollainen nyt kummoinen ole tehdä mutta tuossa farkussa nuo pyöreät muodot on takaseinässä eli muotin teko oli pakollinen.
Ja vielä kun yrittää että kontti olisi käyttökunnossa eli tilava niin haastetta riittää kun kotelosta olis tarkoitus saada mahdollisiman suuri paikkaan jossa se on.
Nykyinen 29L tilavuus riittää jo aika monelle merkille.
Ja vielä kun yrittää että kontti olisi käyttökunnossa eli tilava niin haastetta riittää kun kotelosta olis tarkoitus saada mahdollisiman suuri paikkaan jossa se on.
Nykyinen 29L tilavuus riittää jo aika monelle merkille.
Ja taas sain jotain tehtyä, eli loota nyt koottu ja liimattu kasaan, vielä pyöreiden reunojen kuidutus ja loppupaklaukset ennen maalia.
Päätyyn tein liittimen reijät ja tuo metalliputki on sekä keskituki että samalla kiinnitystangon läpivienti, boksista tulee sellainen jonka saa autosta irti ilman että tarvitsee elementtiä irrotella.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota7.jpg
Rasvanpoistoaineella pölyt pois ja bitumia hieman vahvikkeeksi:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota8.jpg
Kansi päälle viimeistä kertaa, se oli siinä:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota6.jpg
Elementin reikä tehdään kunhan sopiva elementti löytyy. Jbl malleista GT5-12 olis sopiva tuohon koteloon, suositus suljettuun, netto 28L ja tuohan on 29,5L.
Myös nykyinen vahvari riittäis tuolle konkan kanssa.
Päätyyn tein liittimen reijät ja tuo metalliputki on sekä keskituki että samalla kiinnitystangon läpivienti, boksista tulee sellainen jonka saa autosta irti ilman että tarvitsee elementtiä irrotella.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota7.jpg
Rasvanpoistoaineella pölyt pois ja bitumia hieman vahvikkeeksi:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota8.jpg
Kansi päälle viimeistä kertaa, se oli siinä:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Loota6.jpg
Elementin reikä tehdään kunhan sopiva elementti löytyy. Jbl malleista GT5-12 olis sopiva tuohon koteloon, suositus suljettuun, netto 28L ja tuohan on 29,5L.
Myös nykyinen vahvari riittäis tuolle konkan kanssa.
Siistiä työtä :-) Tuolta löytyy vastava projekti. Aika jännä elementti ratkaisu.
http://www.diymobileaudio.com/forum/diy ... -more.html
http://www.diymobileaudio.com/forum/diy ... -more.html
Kappas vaan, tuollakin asennettiin vahvari varapyöräkoteloon jossa omakin ensin oli mutta lämpeni turhan paljon joten siirsin takapenkin selkänojaan, pitäis vaan joku verkko kehitellä päälle ettei kolhisi.
Tuli tuossa jo mielessä suunniteltua toinenkin laatikko jonka laittais takapenkin selkänojaa vasten, mahtuis pyöränkoteloiden väliin ja olis sekä eteen että taaksepäin vinosivuinen ja matala jolloin takakontin tilavuutta vois vielä hyödyntää kuljetus tarkoitukseen.
Tilavuutta vois saada jotain 50L joka riittäis 12"-15" subille.
Projektia vaan hidastaa paikka kun aina pitää vanhempien luo 7km päähän lähteä väsäämään.
Tuli tuossa jo mielessä suunniteltua toinenkin laatikko jonka laittais takapenkin selkänojaa vasten, mahtuis pyöränkoteloiden väliin ja olis sekä eteen että taaksepäin vinosivuinen ja matala jolloin takakontin tilavuutta vois vielä hyödyntää kuljetus tarkoitukseen.
Tilavuutta vois saada jotain 50L joka riittäis 12"-15" subille.
Projektia vaan hidastaa paikka kun aina pitää vanhempien luo 7km päähän lähteä väsäämään.
Viimeiset kuidutukset tehty, huomenna pääsee kittailemaan ja elementtikin on valittu kun sopurahaan löytyi eli 12" JBL: http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=6232
Nykyinen vahvari pitäis tuolle riittää mutta jos kaupan menee niin sitten haetaan tehokkaampi jossa vaiheenkääntö.
1f konkkakin on jo tulossa.
Upotussyvyys hieman ahdistaa, pitää 2cm korottaa asennuskaulusta ja sen ympärille suunnittelin kankaalla ja hartsilla liimailla siistin pyöristyksen.
Nykyinen vahvari pitäis tuolle riittää mutta jos kaupan menee niin sitten haetaan tehokkaampi jossa vaiheenkääntö.
1f konkkakin on jo tulossa.
Upotussyvyys hieman ahdistaa, pitää 2cm korottaa asennuskaulusta ja sen ympärille suunnittelin kankaalla ja hartsilla liimailla siistin pyöristyksen.
Pönttö valmis tällä erää ja kiinni autossa:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=JBL1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=JBL2.jpg
Eihän se nätti ole mutta ajaa asiansa, suunnitelmat muuttuu ja toista laatikkoa jo lasketaan joten tuo ehkä myyntiin.
Piti tehdä tuo ruma korotus tuon elementin takia että mahtui laatikkoon koska tilavuus just sopiva tuolle ja kotelolaskurikin suosittelee suljettuun koteloon.
Vahvarista loppuu potku, herkkyys sekä bass boost pitää olla klo 2 kohdalla että jotain pihisee, vaiheenkääntö olis myös tarpeellinen koska basso tulee hieman myöhässä.
Suunnitelmissa olis Ground Zero GZTA 1.800mk2 tai Ground Zero GZUA 1.1000D joka olis ulkomittojen takia sopiva ja lähtis paikallisesta putiikista 250e hintaan.
Konkkana on 1f Dietz jossa myös heräte toiminto.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=JBL1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=JBL2.jpg
Eihän se nätti ole mutta ajaa asiansa, suunnitelmat muuttuu ja toista laatikkoa jo lasketaan joten tuo ehkä myyntiin.
Piti tehdä tuo ruma korotus tuon elementin takia että mahtui laatikkoon koska tilavuus just sopiva tuolle ja kotelolaskurikin suosittelee suljettuun koteloon.
Vahvarista loppuu potku, herkkyys sekä bass boost pitää olla klo 2 kohdalla että jotain pihisee, vaiheenkääntö olis myös tarpeellinen koska basso tulee hieman myöhässä.
Suunnitelmissa olis Ground Zero GZTA 1.800mk2 tai Ground Zero GZUA 1.1000D joka olis ulkomittojen takia sopiva ja lähtis paikallisesta putiikista 250e hintaan.
Konkkana on 1f Dietz jossa myös heräte toiminto.
Nyt on tuota subia viikon verran soiteltu ja olen todella tyytyväinen sointiin, ei tule sellaisia "tyhjiä" kohtia toistossa mitä peerlesillä tuli vaan toistaa sekä matalaa että sopivaa isku eli rokkibassoa. vielä ei ole biisiä löytynyt jolla sais elementin menemään puuroksi tms.
Vaiheenkääntö pitää vahvariin saada koska joillakin biiseillä basso hieman myöhässä, tämä haetaan kaveriksi:
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1572
Ritiläkin on hommattu, pitää vain töissä tehdä sille pidikkeet.
Kuinkahan tuollainen subi sois 15" koossa tai toinen 12" kaveriksi, hmm........
Vaiheenkääntö pitää vahvariin saada koska joillakin biiseillä basso hieman myöhässä, tämä haetaan kaveriksi:
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1572
Ritiläkin on hommattu, pitää vain töissä tehdä sille pidikkeet.
Kuinkahan tuollainen subi sois 15" koossa tai toinen 12" kaveriksi, hmm........
Voi voi mutta tuossa vahvarissa se on portaaton, kaikissa biiseissä bassot ei tule myöhässä ja viive on todella pieni.
Ainakin tuon FanaticAudion tuotetietojen mukaan ko. vahvarissa ei ole portaatonta vaiheenkäätöä, eli ainoastaan vaihe on 0 astetta tai 180 astetta ja tuosta merkinta 0/180.
Muutenkin, noissa halvemmissa GroundZeroissa ei muistaakseni ole siinä tasonsäätimessä vaiheenkääntöä. ;)
Itte tuossa tein omaan seattiin vähän vastaavanlaisen projektin, eli kuidusta kotelo ruurikin siihen sivu syvennykseen. http://picasaweb.google.fi/malandio/Auto#5295279980996539154 (tuolla on kuvia mun projektista muutenkin)
tilavuutta tuli 32l ja taisin todeta että en toiste kertaa ala tekemään kuitukoteloa, sen verran iso homma siinä on.
Sattu olemaan ylimäärisenä tommoiset 8" dragsterit jotka laitoin tuohon kiinni ja ihan hyvin ne tuntuu puhkuvan siellä. Paremmin tuntuu soivan mitä yks 12" spl dynamics.
tilavuutta tuli 32l ja taisin todeta että en toiste kertaa ala tekemään kuitukoteloa, sen verran iso homma siinä on.
Sattu olemaan ylimäärisenä tommoiset 8" dragsterit jotka laitoin tuohon kiinni ja ihan hyvin ne tuntuu puhkuvan siellä. Paremmin tuntuu soivan mitä yks 12" spl dynamics.
Päivitetääs tätäkin eli hommasin tuollaisen MDS M3 monopäätteen:
http://autoextra.fi/products/php/M3.php
Säätöjä ja tehoa pitäis olla mutta kummastuttaa että "tehoruuvin" eli herkkyyden joutuu kääntämään lähes täysille että subi herää, onko soittimessa niin surkea lähtöteho vai mikä nyt on?
http://autoextra.fi/products/php/M3.php
Säätöjä ja tehoa pitäis olla mutta kummastuttaa että "tehoruuvin" eli herkkyyden joutuu kääntämään lähes täysille että subi herää, onko soittimessa niin surkea lähtöteho vai mikä nyt on?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa