Bora 1.9 TDI

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 18.8.2008 20:58

Noi uudet takavalot on kyllä ihan passelit tuohon.

Nätisti ne minunkin mielestä siihen sopii, ja ovat parhaan näköiset "tuninki" valot.

Mulla on samanlainen mankka,piti vaihtaa vanha alpine uuteen kätevä toi usb kun ei oo etupaneelissa.

Tuo on kyllä loistava soitin, minullakin usbitikku on hanskalokerossa niin se pysyy ehjänäkin eikä törrötä rumasti esillä.

Pari tuoretta kuvaa, nyt auto on vähän puhtaampikin:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut EscMk3, 31.10.2008 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 18.8.2008 21:52

Ihan hyvin käy lamput boraan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.8.2008 12:35

Kävin ostamassa vielä lisää kaapeleita Fanatic Audiolta, nyt on kaikki tarvittava kasassa ja huomenna aloitan tuon hifiasennuksen.

150€ meni taas oikein näppärästi, melko kalliita nuo kaapelit mutta ovatpahan sitten kunnolliset.

Kuva


Eli tuossa on:
- 15 metriä 3.3mmq kaapelia Vahvistimelta jakosuotimille+mideille
- 2 metriä 1.3mmq kaapelia jakosuotimilta diskanteille
- 6 Metriä 50mmq punaista (+) kaapelia akulta jakoblokille
- 1 Metri 35mmq punaista (+) kaapelia jakoblokilta vahvistimille
- 1 Metri 50mmq (-) kaapelia Maaterminaalilta jakoblokille
- 1 Metri 35mmq (-) kaapelia Jakoblokilta vahvistimille
- Maaterminaali
- 2x Jakoblokki 50mmq -> 2x35mmq
- Audison Connection 2-kanavainen 5 metrin RCA Digipäättelle
- Häiriösuojattu kullatuilla liittimillä oleva 4-kanavainen RCA 4-kanavaiselle vahvistimelle
+Pienempiä tarvikkeita, kutistesukkaa jne.

Ja muu laitteisto tulikin semmoisena, kuten aikaisemmin suunnittelinkin:

- Etupää: DLS MS6A , Spl Dynamics S-2604 4-kanavainen vahvari (Aluksi soittaa vain etupäätä, mutta takapenkkiläisten iloksi taitaa tulla toinen MS6A)
- Subipuoli: Autostudion 12", Spl Dynamics S-1200D Digipääte
- Soitin: Alpine CDE-9880R Usb:llä, tämä onkin jo paikallaan.

Siinä on huomiselle hommaa =)


Ja yksi kysymys aiheeseen liittyen:
Kestääkö nuo Airbag-penkit irrottaa ihan kotikonstein? Eli akku irti puoleksi tunniksi, kaapelit irti ja penkki ulos? Ja sitten ei vain kytke virtoja ennenkuin penkki on taas paikallaan? Vai posahtaako tuo bägi jos niitä johtoja menee rassaamaan? =D Ja kyllä, ensimmäinen auto jossa on Bägit niin kysymys voi tuntua vähän tyhmältä...
Viimeksi muokannut EscMk3, 19.8.2008 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 19.8.2008 14:27

Korjausoppaan mukaan akunkenkä vähintään 5 min pois, jonka jälkeen penkkien johdot voi irroittaa. Puoli tuntia lienee siis ok. Takaisinasennuksen jälkeen saattaa jäädä bägivalo palamaan, jonka saa pois vikakoodit kuittaamalla.

Itsellä on tuo penkkien irroitus vasta edessä, kerro miten kävi :D Napsi samalla kuvia noista asennuksista..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.8.2008 14:39

Selvä homma, kokeillaan miten tuossa käy :)

Minäpä napsin kuviakin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.8.2008 19:39

Ihan offtopicina ja käyttämisen/lukemisen helpottamisena seuravaa:

On kyllä ihan sikaärsyttävä katsella tätä threadia, kun kuvat on kuvina, ei linkkeinä. Meinaan, että jos haluat aluksi vaikkapa selata sivun alas(missä ne uudet jutu yleensä sijaitsee) ja yrität lukea sieltä jotain, pomppii sivu ihan saatanan pitkään alaspäin, kunnes kaikki kuvat on ladattu...

Eikös se säännöissäkin sanota, btw, että ekat 1-2 kuvaa kuvina, loput linkkeinä?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.8.2008 20:05

No ei nuo pienet thumbnailit kyllä pitäisi haitata? Jaksoin jopa kännykän 56kb/s netillä odotella tämän topickin aukeamisen, eikä se mahdotonta aikaa kestänyt. Joten en usko että kenelläkään on sen hitaampaa yhteyttä.

Pidän yhdellä sivulla pari isompaa kuvaa esillä, ja muokkaan aikaisempia kuvia pieneksi pikkuthumbnailista klikkaamalla isommaksi aukeavaksi sitä mukaa kun lisään uusia kuvia.

Se pikkukuva on muutaman kilotavun, ja siitä jo näkee sisältääkö kuva mitään kiinnostavaa. Ei ole mitään vittumaisempaa kun 30 pelkkää linkkiä peräkkäin. En minä niitä ainakaan jaksa aukoa.

Säännöissähän tuo 1-2 kuvaa lukee, mutta on ihan sivuston ylläpidolta tainnut aiemminkin tulla kommettia aiheesta että nuo pikku thumbnailit eivät haittaa, kunhan isoja kuvia on esillä vain se 1-2.

Ylläpitäjät voivat tietysti kommentoida tästä, jos nuo pikkukuvatkin haittaavat niin muokkaan ne pois. Esimerkkinä eräässä kuplaprojektissa on kymmeniä thumbnailkuvia, ja sitä on todella hyvä lukea, pelkkään linkkipelleilyyn verrattuna.

EDIT: Muokkasin vielä edellisen sivunkin kuntoon, siellä on ainoastana topickin alussa pari isoa kuvaa, loput ovat noita thumbnaileja. Onko tämä systeemi ok, vai muokkaanko jotenkin?

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 19.8.2008 20:15

Jatketaan pienenä Ot:na vielä. Mun mielestä tää foorumi sallii liikaa viestejä / sivu, niin väistämättä tulee jossain vaiheessa se ongelma, kun näitä hyvin dokumentoituja topickeja selaa, niin niitä kuvia/tekstiä kertyy niin uskomaton litannia, että se sivun lataaminen kestää ihan laajakaistallakin jonkin verran.

Itse aiheeseen, ite ainaki töissä nappasin bägillisen penkin irti ilman mitää akunkenkien irroitusta, ei syttyny vikakoodit eikä tullu bägit silmille..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.8.2008 20:32

Nuo pitkät sivut tosiaan haittaa välillä täällä projektipuolella, mutta muissa osioissahan tuo on ihan ok.

Pitää vain muistaa muokkailla noita vanhempia kuvia pienemmäksi, niin eiköhän Mak383:kin jaksa sitten avata tämän topickin.

Tässä on esimerkki loistavasti dokumentoidusta projektista jossa on paljon noita pikkukuvia. Ja noinhan tuo toimii loistavasti.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=569777#569777



Mutta eiköhän jatketa taas tämän projektin parissa.

manne8558
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.9.2006 0:38

ViestiKirjoittaja manne8558 » 20.8.2008 23:38

Ratin airbagin ainaki voi ottaa irti vaikka ei akku olekkaa irti.. Mut ei se virhe ole varmistaa ja ottaa akkukaapeli irti..
Eikä pitäs jäädä mitää vikakoodeja jos ei käytä virtoja päällä penkkien ollessa irti.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.8.2008 7:43

Selvä homma!

Sain eilen hifiasennukset jo melko valmiiksi. Vahvari on paikallaan, RCA:t, heräte, virtakaapeli ja kaiutinkaapelit on pujoteltu paikalleen. Tänään pitää vielä laittaa Maadotus ja sitten vain kaiuttimet paikalleen. Tänään laittelen myös tuota vaimennusmattoa.

Vahvariksi tuli suunnitelmista poiketen tuo Spl Dynamicsin 6-kanavainen, koska se mahtui näppärästi tuohon hattuhyllyn alapuolelle. Jos olisi laittanut sen digin ja 4-kanavaisen, niin kontin käytännöllisyydestä olisi joutunut luopumaan vahvarin sijoitusongelmien takia. Koko setti pyörii tuollakin päätteellä nätisti, niin laitoin tuon paikalleen.

Mutta kuvia työvaiheista:

Vahvari asennettuna paikalleen, hattuhyllyn alapuolelle. Leikkasin paksusta kumista vahvarin ja raudan väliin tuommoiset palat, jospa ne vähän vaimentaa tärinää.

Kuva

Kun akku oli ollut puolituntia irti, niin nakkasin penkin ulos. Eipä siinä ollut mitään erikoista normaalipenkin irrottamiseen verrattuna. 2 liitintä vain irti ja penkki ulos.

Kuva

Tässä on johtojen veto ja verhoilun purku alkamassa, melko toivottoman näköistä vielä

Kuva

Vedin RCA:t keskikonsolin vierestä, virtajohto menee kynnyslistojen vieressä. Ihan näppärästi johdot asettuivat sinne verhoilujen alle.

Virtajohto meni näppärästi konttiin tuota johtokourua pitkin ja mahtui hyvin verhoilumuovien allekkin

Kuva

Valmis läpivientipaikkakin löytyi kun irrotin hanskalokeron, hyvin mahtui tuo 50mmq kaapeli siitä läpi.

Tuossa kuva läpiviennistä konehuoneen puolelta

Kuva

Konehuoneen puolella johto menee näin

Kuva


RCA:n vetämisestä ei ole kuvia, kun ei siinä verhoilun alle vetämisessä paljon kuvattavaa ole.

Kasasin jo sisustankin takaisin paikalleen, tänään pitää se maadoitus ja kaiuttimet laittaa paikalleen ja setti on soittokunnossa. Sitten vielä vaimennusmattoa oviin ja takakonttiin. Ja penkin bägikään ei räjähtänyt, eikä vikavalo syttynyt =D

Soittimen takaisin survominen oli melko työlästä, mutta kyllä se loppujenlopuksi istui paikalleen.

Otan tänään kuvia siitä kontin vaimennuksesta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.8.2008 7:56

Virtajohto näyttää siltä, että sitä voi tarvittaessa käyttää apukäynnistyskaapelina. Eipä ainakaan sen suhteen koidu uskottavuusongelmaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.8.2008 7:58

=)
Vedin kerralla riittävän paksun kaapelin, jos joskus innostuu kuitenkin vaihtamaan tuon Digipäätteen ja 4-kanavaisen vahvistimen paikalleen, niin tuosta voi jakoblokilla jakaa kahdelle päätteelle vielä riittävän paksun kaapelin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.8.2008 18:05

Kaikki johdotukset on tehty, ja setti alkaa olla soittokunnossa. Etukajarit on vielä vaihtamatta, mutta johdot menevät eteen asti, eli riittää kun ruuvaa uudet elementit paikalleen.

Aloittelin takakontin vaimennustakin.

Vasen laita
Kuva

Oikea laita
Kuva

Lattia on vielä vaimentamatta, kun sade iski. Huomenna voisi tuon takakontin vaimentaa loppuun, kunhan nyt reissusta pääsee kotiin. Olipa hidasta käyttää photobuckettia mokkulalla =D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.8.2008 20:36

Ajelinpa lenkin noiden pelkkien pyöräkoteloiden vaimennuksen jälkeen.

Tulos:
Pelkät pyöräkotelot vaimennettu, kaikki verhoilut vielä irti
= Huomattavasti hiljaisempi kuin ennen vaimennusta verhoilut paikallaan !!

Eli rengasmelu taitaa olla pahin metelin aiheuttaja, ja melko pienelläkin mattomäärällä saa paljon hiljaisemman auton. Mutta vaimennan huomenna tuon pohjankin vielä, saa nähdä miten paljon se vaikuttaa.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 22.8.2008 20:45

Montako pakettia on jo vedetty ja montako on vielä suunniteltu käytettäväksi? Vai onko selvillä tarkkoja lukuja vielä

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 23.8.2008 17:26

Ei voi muuta sanoa kuin että pelihän on fiksu kuin ruhjevamma. Saako ottaa kuvan taustakuvaksi? :P

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 23.8.2008 18:05

Tämmöinen paketti sinne takakonttiin meni kokonaan: Kliks
Toinen samanlainen paketti pitää vielä ostaa, että saan ovetkin vaimennettua.

Saako ottaa kuvan taustakuvaksi? :P

Saa tottakai, isompia kuvia saat vaikka sähköpostiin...


Kontti on nyt vaimennettu kokonaan, tässäpä pari kuvaa:

Kuva

Kuva

Kuva

Ja kontti kasattuna. Vahvarin paikka on loistava, ei haittaa arkikäyttöä mitenkään. Nakkasin vielä subin paikalleen, siitä en muistanut ottaa kuvaa...
Kuva

Subin johdot tulevat tuolta takakontin takakulmasta esiin, pitää siihen laittaa vielä jonkinlainen pikaliitin että subi on helppo nakata pois tarvittaessa.

Auto hiljeni todella paljon, pitää vielä vaimentaa kaikki ovet.

Sitten yksi kysymys. Jos nakkaan subin joskus pois kontista, niin pitääkö RCA:t nykäistä samalla irti vahvarista vai kestääkö se olla päällä ilman kuormaa? Vahvarina on tuo Spl Dynamicsin 6-kanavainen.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 23.8.2008 18:34

En oo ikinä ottanu RCA piuhoja irti, vaikka subi on ollut irti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, tosin eri vahvistin ym. mutta en usko että mitään hajoaa, mut korjatkaa jos olen väärässä. :)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 24.8.2008 10:47

Hyvän näköstä jälkeä vaimennusten osalta. Hienolta näyttää auto muutenkin!

J.V.K
-
Viestit: 122
Liittynyt: 31.3.2007 11:49

ViestiKirjoittaja J.V.K » 24.8.2008 11:49

Kyllä on varsin asialllisen näköinen Borsas.
Hyvällä maulla ehostelet autoja, kun jokaisesta kulkupelistä näyttää tulevan hieno!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.8.2008 12:46

Kiitoksia kommenteista =)

sepu
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja sepu » 24.8.2008 13:35

Melekeen väittäsin että parempi ku annat RCA-johtojen olla kiinni päätteessä vaikka otatki basson irti. Tämä ihan siks että niihin johtoihin tulee kuitenkin mankalta jännite... Ei oo itellä ainakaa mitään hajonnu vaikka esim. 6-kanavavpäätteessä ei oo ollukkaa ku 4 kanavassa kuormaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.8.2008 13:47

Selvä homma, antaa johtojen olla sitten paikallaan...

Mistähän tuohon subikoteloon löytäisi jonku näppärän liittimen, että subi olisi helppo nakata pois? Nyt joutuu aina suojaamaan nuo johdon päät kun irrottaa terminaalista nuo johdot...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.8.2008 14:10

Miten tuhtia johtoa sulla on tuo basson piuha? Pienenbudjetin ja köyhänmiehen ratkaisu olisi varmaan vain pari abikoliitintä mutta eiköhän sinne kannata jotain siistimpää laittaa. :) Kun olet näköjään sille linjalle jo lähtenyt. ;) Tuossa pikaisesti googlesta katsoin että olisi tuollaisia töpseli-mallin liittimiäkin. Olisiko mitään perää että johonkin nurkkaan töpselin asentaisi verhoiluun? Se olisi ainakin nopea irroittaa/kiinnittää. Vai mikähän se virallinen nimi nyt oli... Olisiko ollut pistoliitin tms..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.8.2008 14:15

Subin johto on tuota 3.3mmq kaapelia. Abicolinjalle en kyllä lähde, mutta tuommoinen töpselimalli olisi loistava !! Laitatko linkkiä mistä noita saa?

Tässä on näköjään hälytinkin, aamulla ajatuksissaan kokeilin avata takakonttia kun ovet oli lukossa, alkoi töötti huutamaan ja hätävilkut vilkkumaan =D Ovien avauksella sitten loppui...

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 24.8.2008 14:25

Mulla olis pari kappaletta Neutrik Speakon liitinparia. Laita vaikka privaa, jos kiinnostaa. Noilla saa ainakin siistit ja kunnon liitokset, tuo naaras on tollanen upotettava, et se menee nätisti suloodan kylkeen.
http://www.musik-service.de/images/prx/ ... 51/k00.jpg
http://www.soundbyteuk.com/cdata/21265/ ... 55160t.jpg

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 24.8.2008 16:14

Speakonia suosittelen. Se on kestävä ja lukittava liitin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.8.2008 16:23

Jees. audi1002.8, voisin ostaa ne liittimet, sait privaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.9.2008 19:12

Nyt on hommattu liittimet tuohon subin pikairrotukseen, kiitokset audi1002.8 =)
Kuva


Kuva


Ja talvivanteillekkin laitatin renkaat paikalleen.

Kuva

Smistik
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja Smistik » 4.9.2008 12:34

Omaan subiin laitoin vanhasta tietokoneen virtalähteestä sen naaraspuolen ja juottelin vanhaan virtajohdon vastaavaan päähän subin piuhat kiinni. Pysyy hyvin kiinni, vaikka ei mitään lukitusta olekaan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 12.9.2008 16:17

Bora hävitti jäähdytinnestettä pikkuhiljaa. Tyydyin ensin lisäilemään, mutta laitoin viikko sitten pahvin auton alle yöksi. Ja siihen ilmestyi punainen läiskä, eli jostain vuotaa. Ajattelin että seurailen vielä muutaman päivän.

Noh, eilen auto kävi tyhjäkäyntiä kaupan pihalla ja auton alla oli jo lätäkkö. Eli vuoto paheni huomattavasti. Kokeilin kurkkia vähän konepellin alle, mutta eipä sitä kunnolla nähnyt että mistä se vuotaa. Jostain alavesiletkun tietämiltä Webaston luota. Varasin ajan huoltoon, ja sain sen tälle päivälle klo 11.

Ajettiin auto nosturille, ja riitti kun kurkkasi alle. Joku oli "ihan itse" patentoinu ja niputtanut Webaston putkia, ja ne ottivat Flektiin kiinni ! Eli flekti oli hangannut sen putken pikkuhiljaa puhki. Vaihdettiin uudet putket, ja vuoto loppui siihen. Samalla kiinnitettiin nuo putket kunnolla.

AD Autohuolto Hatvan Halli hoiti homman todella loistavasti !!

Sitten yksi kysymys. Tuossa näkyi olevan myös letkulämmitin valmiina, puuttuu vain se puskurille menevä pistoke. Voinko käyttää tuotakin sähköllä toimivaa lämmitintä vaikka on Webasto, vai vahingoittaako tuo jotenkin Webastoa ? =D Ei ole aikaisemmissa autoissa Webastoa ollut, ja täällä olisi noissa sähkötolpissa kätevä ajastus lämmitykselle. Kotona ollessa voisin siis lämmittää sähkölläkin, mutta kestääkö Webasto sitä? Ei nyt äkkiseltään tule mitään estettä mieleen, mutta ajattelin kysyä viisaampien mielipidettä asiaan että en hajota mitään.

Voi olla tyhmä kysymys, mutta koittakaa kestää.

Mikko82
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.4.2005 9:39

ViestiKirjoittaja Mikko82 » 13.9.2008 18:09

Tuohon lämmittimen käyttöön niin omassani 2 talvea käyttänyt ajomatkasta riippuen joko webastoa tai letkulämmitintä ja en oo huomannut mitään ongelmia.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 13.9.2008 18:10

Kiitoksia tiedosta !
Nyt pystyy sitten hyödyntämään tuota oman sähkötolpan ajastustakin :)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 3.10.2008 15:43

Mitään hätkähdyttävää tapahtuna? Jokos se ratti on paikallaa?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.10.2008 16:30

Eipä ole nyt ihmeitä tapahtunut, jotain pikkufixailua mikä ei ole oikein topickin päivittämisen arvoista... Auto on onneksi pelannut niinkuin pitää. Startin vaihdoin uuteen kun entinen alkoi olla melko väsähtänyt.

Ratti ei ole vielä paikallaan, on ollut niin kiire että en ole kerennyt tekemään autoille juuri mitään =(

Vein ratin tänään kuitenkin tuonne autoon jo odottelemaan, ja pitää lähipäivinä laittaa se paikalleen !! Samalla vaihdan Slamit.netistä hommatun uuden vakkarinviiksen, tuossa entisessä on nopeudenlisäysnapissa vähän kosketushäiriötä. Pitää monta kertaa välillä napsutella.

Otan uusia kuvia kunhan ratti on paikallaan.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 14.10.2008 22:30

Jokos olet ratin saanut paikoilleen?

Yritä nyt jotain tehdä noille autoilles, ihan sama mitä, muttakun sun projekti -topikkeja on mukava seurata! :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.10.2008 18:58

Tänään kokeilin vaihtaa, mutta eipä löytynyt sopivaa avainta. Pitää huomenna kävästä Laakkosen pikahuollossa :)

Tilasin tähän samanlaiset lisävalot mitkä on golffissakin. Eli Hella Rallye 3003+merkkikohtaiset asennusraudat. Lyhyissä valoissa on Xenonit noissa linssiumpioissa, ne on ihan ok. Mutta pitkissä on parantamisen varaa, eiköhän tuo noilla korjaantune.

Kuvia tulee ehkä jo huomenna, jos pääsen tuohon pikahuoltoon eikä tarvitse varata aikaa. Mutta jokatapauksessa heti kun saan osat paikalleen.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 23.10.2008 14:26

No eipä päässyt pikahuoltoon joten varasin sitten samalla ajan perushuoltoon, ja laittavat myös tuon uuden ratin paikalleen. Siihen asti joudutte odottamaan niitä uusia kuvia.

4.11.08 Klo 8 pitää olla laakkosella :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.10.2008 21:12

Posti kuskasi tänään lisävaloa Boran keulalle :)

Kuva

Kuva


Eli Hella Rallye 3003 lisävalot, Hellan relejohtosarja, sekä lisävalojen säätötuet. Polttimoiksi tulee Osramin Nightbrakerit.

Vakiopitkät on melko onnettomat, kun tie on musta näin syksyisin. Se imee kaiken valon, Golffilla on paljon mukavampi ajella kun siinä on lisävalot keulalla. Joten ostin semmoiset sitten tähänkin. Eihän ne hienot ole, mutta pääasia on että näkee kunnolla. Kesäksi nuo otetaan kuitenkin pois.

Merkkikohtaiset asennusraudat oli päässeet loppumaan, mutta uusi erä on kuulemma tulossa ja ne raudat saa parin viikon sisään !

Autoon ei joudu tekemään yhtään ylimääräistä reikää kun käyttää noita rautoja. Valot saa kesäksi pois keulalta jälkiä jättämättä...

Ajoista 90% tulee pimeällä talvi-aikaan, joten lisävalot ovat todellakin tarpeen. Ja vuodessa kilsoja kertyy liki 60tkm...
Viimeksi muokannut EscMk3, 30.10.2008 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 25.10.2008 11:14

No meilläpäin on monessa autossa sellaine kilven taustalevy joka vain ruuvataan kilveen taakse ja sitte kilpi päälle siinä on kiinnikkeet valoille. Kieltämättähän sinne kilven taakse jää tulee muutama peltiruuvin reikä mutta eipä ne sieltä näy. Halpa ja toimiva... Ei ole millään muulla kiinni nuo Britaxin ämpärinpohjat ja hyvin pysyy... Kesäksi tietenkin poies.

E: Onko millä referenssiluvulla?
Viimeksi muokannut Aleksi-, 26.10.2008 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.10.2008 11:18

Tuo on toinen vaihtoehto.

Pitää odotella hetki jos ne merkkikohtaiset raudat tulee niinkuin lupasivat, jos alkavat viipyä kohtuuttoman kauan niin laitan kilvenaluslevyllä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 30.10.2008 21:55

Vaihdoinpa talvirenkaat alle. Tottakai sekin voi epäonnistua ja jälkikiristäessä yksi McGuard lukkopultti meni v*tuiksi.

Sain onneksi sen kotikonstein irti.


Talvirenkaat alla, auto on likainen =( Parempia kuvia puhtaasta autosta tulee joku toinen päivä. Onhan tuo 17" setti vähän pienen näköinen 18" jälkeen, mutta välttää talveksi.


Kuva

On muuten uskomattoman hiljaiset nuo Bridgestone Noranza 2:set noinkin isossa koossa (225/45r17) :O Nastan ääniä ei kuule ollenkaan, tuntuu kuin kitkoilla ajelisi ! Todella positiivinen kuva jäi noista renkaista parinsadan kilometrin jälkeen. Tietkin olivat jo illasta jäässä, pitokin tuntuu olevan aika hyvä.


Mutta se lukkopultti piti saada irti, avaimen kanta pyörähti pilalle vaikka lukkopultti oli melko löysällä.

Siellä se on.

Kuva



Avain on sökö, ei toivoakaan saada auki.

Kuva



Joten haetaan irrotusvälineet.

Kuva


Löin hylsän väkisellä paikalleen tuon pyöreän pultinkannan päälle, ja väänsin pultin pois.

Kuva

Kierre täysin ehjä, avain oli vain sökö.



Pultinkanta

Kuva


Sitten vain tavallinen pultti tilalle, ja kovaa ajoa. Tämmöstä tälläkertaa, tiistaina on aika laakkoselle ja sitten on uusi rattikin paikallaan. Otan sitten kuvia autosta sekä sisältä että ulkoa.
Viimeksi muokannut EscMk3, 5.11.2008 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 31.10.2008 15:40

Kerrankin on talvirenkaat oikeaan aikaan alla !

Kuva


Kuva



Kuva


Yön aikana tuli 20cm lunta...


EDIT: Slamit.netin pakettikin on tullut matkahuoltoon, tuli juuri viesti. Kipasen hakemassa, kohta tulee kuvia uusista osista !!
Viimeksi muokannut EscMk3, 4.11.2008 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 31.10.2008 15:58

Anteeksi kaksi näin peräkkäistä viestiä, mutta uusia osia tuli juuri matkahuoltoon ja kipasin heti hakemassa :)

Eli tilasin Slamit.netistä vähän kulutusosia, jotka pitää uusia katsastukseen.

Klikkaa kuvia isommaksi:

Kuva


Kuva

Muuta ei varmaankaan tarvitse vaihtaa...


Löysin myyntipuolelta myös ~100tkm ajetun TDI AGR:n Turbon kohtuulliseen 80€:n hintaan. Eli samanlainen kuin nyt paikallaan oleva vakio ahdin. Omalla turbolla on jo ajettu 405 000, joten vaihto on ajankohtainen lähiaikoina.

Kuva

Kuva


Nyt on taas hommaa hetkeksi :)

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 31.10.2008 16:38

On se niin väärin että toisilla on kunnon kelit, etelässä vaan sataa vettä.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 31.10.2008 20:10

Kuinkas pohjosessa sitä asutaa ku noin paljon lunta tullu :O
Täällä tulee vaan vettä =(

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 31.10.2008 20:12

30km päässä Kajaanin keskustasta asustelen...

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 1.11.2008 9:39

Hienosti dokumentoitu kertomus ja ompa autokin hieno, USA- takaluukku ja uudet takavalot sopivat hyvin... :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 1.11.2008 10:53

Kiitoksia :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.11.2008 10:35

Bora kävi Laakkosella, ratti ja uusi Vakionopeudensäätimen viiksi on nyt paikallaan !! 47€ maksoi koko homma. Nyt on mukavampi käyttää vakkariakin, kun nopeus jää päälle kerta painasulla eikä tarvitse naputtaa montaa kertaa niinkuin ennen - vanha viiksi oli kulunut loppuun.

Kuvia, kännykkäkameratasoa mutta koittakaa kestää... Parempia tulee heti kunhan ehdin imuroimaan ja pesemään auton.

Sisusta. Onhan se huomattavasti tyylikkäämpi nyt.


Kuva


Klikkaa isommaksi:

Kuva

Kuva





Uusi viiksi, kiitokset Slamit.net

Kuva
Viimeksi muokannut EscMk3, 5.11.2008 20:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.11.2008 17:21

Meilläkin passatissa on joskus todella harvoin jumittanut tuo vakkari... Tosin siilä alla "vasta" 320 000 :D Samalla sait siistiksi tuon viiksen pään, luulen että oli bling bling jo noilla kilometreillä :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.11.2008 17:31

Jep, olihan se viiksi melko pahassa kunnossa jo :) 405 000 se kesti.

Seuraavaksi pitäisi laittaa tuo uusi Turbo paikalleen, ja jättää vanha jemmaan pahanpäivän varalle kun ei siinäkään mitään vikaa vielä ole.

Tämä auto on kyllä ollut kaikinpuolin positiivinen yllätys, noinkin paljon ajettuna pelaa kuin uusi auto. Ei syö öljyä eikä nestettä, ja sisustakin on rattipäivityksen jälkeen jo todella siistissä kunnossa.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 4.11.2008 21:19

Komia ratti. Hommastiko sen merkkiliikkeestä? Itse olen miettinyt tuon ja Raidin airbagillisen ratin välillä. Tietääkö joku asentaisikohan ne Volkkarilla tuollasen Raidin ratin?

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 4.11.2008 21:50

kyllä ne varmaan merkkihuollossakin ton raidin asentaa mut mikset asenna itse? Ei todellakaan ole vaikeeta.
Itselle tollasen raidin airbag ratin juuri hiljattain asensin ku kypsyin vuorottelee originaali bägi ratin ja bägittömän tarvikeratin kesken.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 4.11.2008 23:42

No hyvä kuulla jossei oo vaikeeta. Ajattelin vaan että tarviiko airbag tunnistimia ym säätää niin merkkihuolto osaisi varmaan parhaiten, mutta hyvä jossei. Mitä pidät siitä ratista?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.11.2008 23:47

Meiltä matkaa Kajaaniin vajaa 120km ja lunta on tullut vain nimeksi, näkyy nytkin sulavan pois :( On se epäreilua kun toiset pääsee juhlistaa kunnon kelejä.. :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.11.2008 10:05

Komia ratti. Hommastiko sen merkkiliikkeestä? Itse olen miettinyt tuon ja Raidin airbagillisen ratin välillä. Tietääkö joku asentaisikohan ne Volkkarilla tuollasen Raidin ratin?

Mitä pidät siitä ratista?

Löysin käytettynä tältä foorumilta, hintaa taisi olla 150€ Airbägin kanssa :) Eli melko halpa, kun ratti ei paljon uudelle häpeä. Todella siistissä kunnossa.

Todella mukavan tuntoinen pyöritellä, yksi parhaista rateista mitä olen käsitellyt :)

Paljon mieluummin tuommoinen, mitä Raid. Tuo sopii sentään auton sisustaan todella nätisti, Raidin kanssa on vähän heikompaa se muuhun sisustaan sulautuminen.




Meiltä matkaa Kajaaniin vajaa 120km ja lunta on tullut vain nimeksi, näkyy nytkin sulavan pois :( On se epäreilua kun toiset pääsee juhlistaa kunnon kelejä.. :D

:) Vielä kun ois lisää vetäviä pyöriä ja tehoa niin sitten voisi jo juhlistaakkin...
Tänäkin aamuna lunta sateli lisää hiljakseen...



Webasto on kyllä todella mukava varuste jo näin pikkupakkasilla. Tuntuu nämä nykydieselit lämpeävän varsinkin kaupunkiajossa todella hitaasti, mutta Webaston kanssahan tuo lämpiää jo todella ripeästi...

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 5.11.2008 18:23

On kyllä käsittämättömän nätti Bora! Sopivasti hyvällä maulla laitettu ja uus ratti kruunasi kokonaisuuden.
Viimeksi muokannut OQO, 4.1.2009 12:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.11.2008 18:25

Kiitoksia.

Ei ole vielä lisävalorautoja näkynyt... Toivottavasti ne tulevat pian.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 5.11.2008 19:57

Riksu89 kirjoitti:No hyvä kuulla jossei oo vaikeeta. Ajattelin vaan että tarviiko airbag tunnistimia ym säätää niin merkkihuolto osaisi varmaan parhaiten, mutta hyvä jossei. Mitä pidät siitä ratista?

Muistaa vaan, että ei laittaa avaimet taskuun ennenkuin irroittaa airbagin johdon. Lisäksi tarvit M12 XZN avaimen. www.pajalle.com löytyy lisää ohjeita.
Ettei menis ihan ooteeksi, niin on kyllä tyylikäs Bora. Sopivan pelkistetty OEM tyyliin tehty! =)
Itsekkin rattia odottelen, tosin tulee punaisella langalla ommeltu nahkaratti.
Viimeksi muokannut JUMA, 10.11.2008 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 5.11.2008 21:00

Ihan perusnätti peli! :) Ite hommasin tuoss vähän aika sitten vastaavanlaisen Boran. Netistä bongasin mm. sun Boratin pikkuveljen :D Oli rekisterinumero SIR-123!
No mutta asiaan.. Et ois sattunut vaihdekepinpussia irrottaan? Ite revin tuossa keskikonsolin ja hanskalokeron irti kun piti repiä lattiaverhoukset repsikan puolelta irti. Siinä samalla kattelin että miten tuon vaihdekepin nupin ylipäätään saa irti!? Pitääköhän siitä vaan tuhota se kullanvärinen jonkinnäköinen kiristyslenkki ja sit vaan nostaa nuppi.. Sitten on vielä se, että saako pussin irti tuosta nupista, vai onko nekin kiinteä yhdistelmä kuten omassa A3:n orkkisnupissa jonka ostin kesällä.. Sais vaan tehtyä vaihdekepinpussin uudestaan kun alkaa oleen hauraan näköinen :) Ja tietty tikkaukset korinväriin ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.11.2008 8:41

Olenhan minä irrottanut sen vaihdekepinpussin, kun vaihdoin tuon Golf Sport Editionin nupin ja pussin paikalleen.

Se "klemmari" pitää väännellä auki, jonka jälkeen nuppi lähtee nostamalla irti. Ainakin tuo Sport editionin nuppi ja pussi tuli yhtenäisenä pakettina Slamit.netistä, ja yhtenä pakettina se vanhakin irtosi :)

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 6.11.2008 11:11

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 6.11.2008 11:24

Eli tuo alkuperäinenkin on siis yhtä puuta, pussi sekä nuppi? Hemmetin tyhmä systeemi :) No ei mahda mitään, voihan sen leikata irti ja sit soveltaa nippusitein lopputulosta. Sais edes tuon pussin sitten vaihdettua :) Toisin sanoen tuo klemmari pitää siis väkisin hajottaa? Olin katsovinani että se on kans ihan yhtä puuta, vai oliko siinä jossain jokin "aukaisukohta"?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.11.2008 13:08

En kyllä äkkiseltään muista että saiko ne jotenkin irtaalleen.

Ei tarvii hajottaa sitä kiinnikettä, se on taitettu yhdestä kohdasta kaksinkerroin. Pikkumeisselillä vääntelet sen auki, lähti ihan ehjänä irti se vanhakin... Minä kasasin kuitenkin uudella "klemmarilla" kun semmoinen tuli tuon nupin mukana. Puristelin kunnolla sen kiinni ja hyvin pysyy...

Nosta se pussi irti ja taita nurinpäin sen nupin yli, hoksaat kyllä miten se irtoaa ;)

Todella nätti Bora! Mistä muuten olet hommannut noi putkenpäät?

Edellinen omistaja on luultavasti itse tehnyt ne. Eivät ne alkuperäiset ole, mutta siististi tehdyt. Eikä sotke/nokea perää, kun ovat suunnattu miedosti alaspäin.

manne8558
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.9.2006 0:38

ViestiKirjoittaja manne8558 » 6.11.2008 21:18

Juu putkenpäät on LVI-dahlin 90 asteen rosterikäyrästä tehty.. Elikkä puolestavälin poikki ja siihen hitsattu suoraa putkea pätkät.. Ja aukon puskuriin tein ihan kuviosahalla jossa oli metalliterä kiinni.. Kohtuu siisti jälki muuten tulee..
EscMk3: Kannattaa jossai vaiheessa pistää uus kerros ruostesuoja-ainetta takaluukkuun ku sitä on hitsailtu.. Siis se merkin kolo esim..
Koritinalla se on sitte tasoiteltu et ei oo mikää kittikasa kuitenkaa..:D

Mukava nähhä muuten et meni ainaki hyvään kotiin hyvä auto.. Linja on pysyny pitkälti omanki maun mukaisena..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 18.11.2008 20:38

EscMk3: Kannattaa jossai vaiheessa pistää uus kerros ruostesuoja-ainetta takaluukkuun ku sitä on hitsailtu.. Siis se merkin kolo esim..
Koritinalla se on sitte tasoiteltu et ei oo mikää kittikasa kuitenkaa..:D

Mukava nähhä muuten et meni ainaki hyvään kotiin hyvä auto.. Linja on pysyny pitkälti omanki maun mukaisena..


Oho, olipa jäänyt lukematta tämä viesti :)

Siellä näytti olevankin ruostesuojaus vielä ok-kunnossa, kun tänään taas kattelin sitä luukkua sähkö-ongelmien takia - tästä juttua alempana.

Hillitysti tätä rakennellaan, tähän ei tule lasikuitupuskureita tai m3-helmoja =D



Vein Boran huoltoon, vaihtavat siihen uuden Turbon paikalleen ja samalla uusivat iskareiden yläpään kumit sekä laakerit ja raidetangon päät.

Takakontin johtosarja sano työsopimuksen irti. Huoltoon ajellessa takakontin auki-olo valo vilkku pari kertaa mittaristossa. Kun huollon pihassa laitoin ovet lukkoon, niin hetken päästä alko häly huutamaan. Noh, sammutin sen ja kokeilin avata konttia. Ei aukea.

Noh, takapenkit nurin ja sisäpuolelta kopeloimaan. Takakontin valo paloi siellä itsekseen -> Auto luuli että kontti on auki ja häly laukes kun se luuli että joku murtautu sisään. Pari napakkaa nyrkiniskua johtosarjan luokse, ja uusi yritys. Naps, kontti aukesi !

Nappasinpa sitten verhoilun irti siitä kontin sisäpuolelta. Nyt sen saa manuaalisesti avattua sisäkautta hätätilassa. Taivuttelin sitä konttiin menevää johtosarjaa -> Luukku toimii välillä ja välillä taas ei -> Johdot siis taas poikki siellä kuoren sisällä. Pari kuukautta sitten laakkosella korjasivat ne, mutta ei näy kestävän.

Noh, sain sen kontin pelaamaan toistaiseksi mutta johtosarjan vaihto on ajankohtainen. En ala enää korjaamaan tuota vanhaa, vaan tilaan kokonaan uuden johtosarjan. Pitää huomenna tilata se laakkoselta.

Näyttäisi olevan aika helposti vaihdettavissa uuteen, pikaliittimet näkyy olevan :)

Kuva

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 18.11.2008 21:06

Kannattaa varautua lyömään sitten dollareita ihan huolella tiskiin, ainakin Jyväskylässä ilmoittivat ko. johtosarjan hinnaksi 110 eeroa (tosin Toledoon,mutta luulisin sen olevan melko pitkälle sama johto). Jäipi muuten ostamatta ja tinailin vanhasta toimivan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.11.2008 7:05

Soitin laakkoselle, ~80€ jäi johtosarjalle hintaa. Tilasin sen, ja parinpäivän päästä saa noutaa.

Tuo on jo ainakin kertaalleen korjattu merkkiliikkeen toimesta pari kuukautta sitten. Korjatut kohdat eivät näytä kestävän taivuttelua, enkä halua että muutaman kympin säästämisen takia auton häly karjuu joka yö tuolla parkkiksella :)

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 19.11.2008 16:47

Eipä 80€ tuosta paha hinta ole, ei siinä juuri kannata korjautella tuohon hintaan varsinkaan merkkiliikkeessä.

Verrokkina mainittakoon Saab 9-5 jossa tyyppivikana samaisen takapään johtosarjan johtojen katkeaminen saranan kohdalta. Tällä hintaa 410€ ja valmistajallakin tiedossa että on heikko kohta.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.11.2008 19:00

Jep, ihan kohtuullisen hintainen tuo oli. Jos tuo alkuperäinen kesti melkein 400tkm ennen ensimmäistä korjausta, niin eiköhän tuolla uudella johtosarjalla pärjää auton loppu-eliniän :)

Ostin myös uuden - alkuperäisen puhaltimen moottorin. Tuossa on nyt joku tarvikemalli paikallaan, se vinkuu, vonkuu ja pitää muutenkin melkosta meteliä.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 20.11.2008 1:26

Nätti Bora. Hyvän pelin olet hankkinut, ainut miinus on oikeastaan on se että kaikissa tuon ikäisissä borissa on aika vaatimaton varustelu. Mutta onpahan rakentelijalle enemmän tekemistä. Tuo pohjapanssari on todella mainio ostos. Monet säästää siinä turhaan. Kerran kun ajat öljypohjan rikki niin säästö meni sinne. Itsellä oli Octaviassa aivan sama panssari.
Eikös -99 ollut vielä perinteinen jakajapumpullinen TDI, vai onko tuossa pumpparikone? Omasta mielestä jakajapumpulliset tdi:t ovat parhaimpia kestävyydessä ja taloudellisuudessa.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 20.11.2008 5:28

Huomasitko eroa uudella turbolla, vai vaikuttiko mitään?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.11.2008 10:22

Eikös -99 ollut vielä perinteinen jakajapumpullinen TDI, vai onko tuossa pumpparikone? Omasta mielestä jakajapumpulliset tdi:t ovat parhaimpia kestävyydessä ja taloudellisuudessa.

Jakajapumpullinenhan tuo taitaa olla. Hyvin tuo on kyllä pelannut, ja 400tkm ajettunakaan ei tarvitse lisätä yhtään öljyä 10tkm vaihtovälillä. Koneen käyntiäänikin on edelleen niin nätti kun tuommosessa tiisselissä vaan voi olla :)

Onhan tuo melko taloudellinenkin, tuosta voi katsella kulutuslukemia...

http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... hcar=27988

Eli 4.5-5.5 litran pintaan tuo kulutus pyörii sekalaisessa ajossa.

Huomasitko eroa uudella turbolla, vai vaikuttiko mitään?

Auto on vielä huollossa, olivat vasta tänäaamuna saaneet tämän työn alle. Illalla saa hakea, kerron sitten että vaikuttiko mitään.

Uskon että vaikuttaa, vanhalla turbolla veto-alue siirty ylemmäs reilu viikko sitten ja samalla turbon ääni muuttui. Tehotkin siinä laski, joten vanha turbo on melko loppu. Eiköhän tuon turborempan jälkeen ole taas ne kaikki 90 lauhkeaa pollea käytettävissä =D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.11.2008 17:05

No nyt on auto kotona. Onhan se ihan erilainen ajettava, kun raidetangonpäät ei ole enää väljät ja turbokin on kunnossa.

Kyllähän ne tehot palautu ennalleen, ja jopa vähän ylikin. Oli jo mukavampi ohittaakkin, kaasua painaessa jopa huomaa kun Turbo lähtee mukaan, ennen ei ollut turbon olemassaolosta mitään merkkejä miedon vihellyksen lisäksi.

Evryn kanssa tuo on jo ihan asiallinen, ei enää tunnu 200D Mersulta. Mutta tästä tuli mieleen, kun evryä ei voi pitää päällä startatessa. Mitenkäs nuo tehoboksit mitä saa iipeistä, ja ihan täältä suomestakin? Tuoko ne yhtään evryä enempää tehoa, ja mitenhän ne vaikuttavat kulutukseen? Onko jollakin kokemuksia noista?

Ja jotain boksia voi suositellakkin, jos olet todennut jonkun toimivan ;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.11.2008 22:52

Ku nyt kaikesta päätellen haluat tehdä kaiken kunnolla, ni unoha kaikki "tuning-boxit", sun muut höpöhöpöhommat! Tehään rehvit Karalalle! Tekis mieli tuo portööri "lastuttaa", ni siinä menis sitte vähän niinku kaks kärpästä samalla iskulla! :) Varataanko aika!??!! =)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 21.11.2008 1:35

Bug Runiin ensi kesänä ja Powerchip.se lastu noin 200e hintaluokkaan paikoilleen :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.11.2008 12:13

No Karalalla käynti on pyörinyt mielessä jo pitkään, mutta se on ajankohtainen aikaisintaan ensikesänä :)

Taitaa olla viisainta unohtaa nuo boksit.

Bug Runiin ensi kesänä ja Powerchip.se lastu noin 200e hintaluokkaan paikoilleen :)

Minkälainen tuo on toimivuudeltaan? En ole koskaan kuullutkaan tuommosesta :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.11.2008 18:02

Takakontin johtosarja tuli tänään, ja asentelin sen samantien paikalleen. Todella helppo homma, vartissa tekee.

(Klikkaa kuvia isommaksi)

Johtosarja irtaallaan.

Kuva



Vaihtotyö alkaa. Kun takakontin sivuverhoilua raottaa kuskinpuolelta, näkee liittimet jotka aukeavat vetämällä.

Kuva


No sitten vielä takakontin valolta pikaliitin irti, maajohto irti tuon mutterin alta ja vanhan johtosarjan saa napsia irti. Kaikki liittimet on pikaliittimiä, vaihto onnistuu ihan parkkipaikka-hommana.


Uusi johtosarja paikallaan :)

Kuva



Korjautin merkkiliikkeesä pari kuukautta sitten, tuon vanhan johtosarjan. No kattokaapa työn jälkeä, ei ihme ettei kestänyt kauempaa.

Kuva


Kuva

Hyppyjohtoja, pilalle menneitä abicoliitoksia, suojaamattomia johtoliitoksia yms kivaa =( Olisivat kerralla vaihtaneet uuden johtosarjan, ei mitään järkeä tehdä tuommosia kötöstyksiä.


Olin vaihtamassa samalla valkosia ledipolttimoita rekisterikilven valoiksi, mutta rekkarivalojen sulake on ilmeisesti palanut tuon rikkinäisen johtosarjan takia.

Minkähän sulakkeen takana nuo rekisterikilven valot mahtaa olla? Ohjekirja ei kerro mitään, ja sulakerasian kannessa oleva opastelätkä vielä vähemmän. Kokeilin pimeässä taskulampun valossa hamuilla noita sulakkeita, mutta eihän siitä mitään tule :(

Amiz
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.4.2007 15:59

ViestiKirjoittaja Amiz » 21.11.2008 19:05

Olikos tähän takavalot vaihdettu? Omassa golffissa ihmettelin kanssa kun oli rekkarivalot pimeenä -> kuskinpuoleiselta takavalolta rekkarivalojen pistoke irti. Löytyi nimittäin pistoke johtoineen sivukotelon pohjalta sattumalta, kun yhtä ruuvia etsin.
Viimeksi muokannut Amiz, 21.11.2008 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.11.2008 19:13

Onhan tähän vaihdettu takavalot ! Olipa hyvä huomio, pitääpä tutkia että onko se pistoke tuolta irti. Kiitoksia !!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.11.2008 21:01

Eipä löytynyt irtonaisia pistokkeita. Ongelman selvittely jatkuu täällä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108832

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.11.2008 18:38

Rekisterikilven valotkin toimii nyt. Laittelinpa sinne samalla valkoset ledipolttimot, ihan tyylikkääthän ne ovat:

EDIT: Parempi kuva pari viestiä eteenpäin.

Todella likanen auto ja kilpi, mutta jospa tuosta jotain näkee =(
Viimeksi muokannut EscMk3, 25.11.2008 10:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 22.11.2008 20:30

Toi kilpi on kyl vähän julman näkönen.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.11.2008 20:35

Se on paskanen :(

Ei se puhtaana pahan näkönen ole, vaikka sitä vähän taitettu onkin:

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 809fdc.jpg

EDIT: Otan parempia kuvia kunhan saisi auton pestyä jossain...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.11.2008 10:56

No nyt on parempi kuva siitä julmasta-kilvestä ja valoista.

Kuva

Minua tuo kilpi ei häiritse, joten saa olla tuommoinen. Pimeällä nuo valot ovat aika tyylikkäät :)

Käytin tämän Vianorilla pyöränkulmien säädössä. Tulipa eri hyvä ajaa, ei enää vedä ojaanpäin eikä ole läheskään niin uraherkkä. Mukavan suoraan kulkee :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.11.2008 11:59

Kilpeähän ei saisi taivutella, joten eikö boraa oikeasti ole tyyppikatsastettu lyhyelle kilvelle, vai miten tuohon koloon kilpi mahtuu?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.11.2008 12:02

No tässä on edelleenkin se jenkkimallin luukku, kyllä tavalliseen luukkuun mahtuu jopa eurokilpi taittelematta ;)

Tämän mukana tuli kyllä irtaallaan alkuperäinenkin, leveällä kilvenkololla oleva luukku mutta enpä ole laittamassa sitä paikalleen. Tuo on paljon paremman näköinen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.11.2008 12:46

Aivan. toimiihan se kiinnitys noinkin, en ota kantaa mahd. korroosioon, mutta ei käynyt mielessä kiinnittää kilpeä koriteipillä tai jopa paremmalla aineella, butyylikumilla?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.11.2008 12:53

No tuota kiinnitystä pitää pohtia ensikesänä. Joku koriteipin kaltainen voisi kyllä toimiakkin.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 25.11.2008 13:11

Tuossa luukussahan taitaa olla noilla kohdin reiät jo tehtaalta joissa nuo omat pultit nyt on. Vai mitenkäs on..? Vuoden päivät pyörittelin ilmeisesti juuri kyseistä luukkua tallin sohvalla niin muistelisin niin. Itseltä jäi silloin laittamatta tuo kun ois tarvinu kehittää joku fiksu juttu ton kilven mahduttamiseks. Mmutta eipä se paha noinkaan ole. Ihan siisti peli muutenkin tämä!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.11.2008 13:13

^ Jep. Tuo kilpi on nyt kiinni jenkkikilven paikoissa. Eli luukussa oli valmiit paikat noille pulteille.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 25.11.2008 13:17

Vielä se vanhaki sitte jotai muistaa :). Mistäs ostit rekkarivalot?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.11.2008 13:19

Hmm, mahtaiskohan mennä läpi kun menis konttorille itkemään että tuli vaihdettua luukku pienen peltikolari tai ruostevaurio-korjauksen yhteydessä ja nyt ei kilpi mahdu paikoilleen? Jos hommaisivat tilalle vanhanmalliset lyhyet kilvet ;D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.11.2008 13:25

Vielä se vanhaki sitte jotai muistaa :). Mistäs ostit rekkarivalot?


Täältä: http://www.xenonled.com/leds12.htm

Ja minulla on tuo 6 Led (11x36mm) versio tuosta putkimallin polttimosta. Sopii heittämällä paikalleen.


Hmm, mahtaiskohan mennä läpi kun menis konttorille itkemään että tuli vaihdettua luukku pienen peltikolari tai ruostevaurio-korjauksen yhteydessä ja nyt ei kilpi mahdu paikoilleen? Jos hommaisivat tilalle vanhanmalliset lyhyet kilvet ;D


Voisihan tuota kysyä.


Kävin kuitenkin konttorilla jo aikasemmin kyselemässä, ja kun tuo luukkuhan on ollut tietysti uudesta asti paikallaan ja kilpi on niin miedosti muotoiltu että se on luettavissa normaaliin tapaan jokakulmasta, niin kuulemma kelpaa tuommosenaan ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 2.1.2009 18:31

Kai tätäkin voisi taas päivitella...

Saksasta saapui tänään paketti.

Sieltä löytyi JVC KD-DV7302 DVD/USB/CD/MP3-soitin. Olen jo pitkään haaveillut noista dvd-vehkeistä autoon, joten nyt päätin kokeilla.

Kuva

Kuva

Toistaa lähes kaiken DivX:stä lähtien.


Liitäntöjäkin on todella mukavasti.

Kuva

Löytyy Etu- ja TakaRCAlähdöt, Erilliset Subbarin RCA-lähdöt, näytönliitäntä ja nippu muitakin sisäänmenoja ja ulostuloja...


Mukaan tuli vielä kaukosäädin ja iPod-sovitin:

Kuva


Kotiovelle kannettuna hintaa tuli 214€. Kiitokset eräälle foorumilaiselle ebay-avusta !!


7" DIN kokoinen In-dash näyttökin on postissa tulossa tuon soittimen kaveriksi.



Tuossa JVC:ssä on USB-paikka etupaneelissa, joten tavallinen USB-tikku olisi siinä melko vaurioalttiina. Ostin hiukan pienemmän muistitikun joka ratkaisee tämän ongelman:

Kuva


Kokoa havainnollistamassa vieressä oleva perus-noksu. Melko pieneen tilaan usb-tikut saa ahdettua nykypäivänä. Tuo on jo melko vaikea katkasta vaikka onkin etupaneelissa.

Tuo on oikeastaan micro-sd muistikorttiadapteri, mutta toimii tavallisena usb-tikkuna ja sisään saa tungettua niin isoja kortteja kuin on tarvetta. Löytyy ainakin 4gb ja 8gb kortteja, riittää minulle.


Tässäpä myös kuva Slamit.netistä ostetusta AeroTwin sarjasta, nämäkin pitäisi värkätä paikalleen - ovat varmaan jo kuukauden odotelleet asennusta...

Kuva


Sisävalotkin joutuivat ledituunauksen kohteeksi:

Kuva

Kuva

Kiinasta tuli yhdessä kimppatilauksessa tuommoisia "teholedejä", noissa on kyllä hyvä valoteho.


Aamulla oli -26 astetta pakkasta, Bora lähti nätisti käyntiin. Mutta termostaatti taisi jumittua auki, kun lämmöt eivät nousseet millään. 60km ajon jälkeen lämmöt olivat nousseet viisarin verran. Kävin varaamassa ensikeskiviikoksi ajan termarin vaihtoon, jospa tuo sitten taas lämpenee :)

Hyvin tämä on kyllä muuten pelannut.


Tämmöstä tällä kertaa. On jotenkin jäänyt tämän foorumin lukeminen vähemmäksi tässä lähiaikoina, Mutta yritän päivitellä tätä topikkia kun jotain tapahtuu.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 3.1.2009 18:09

Sori ot, mut mistäs ostit ton muistitikkuhärvelin?
Olisi kanssa tarvetta tommoselle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.1.2009 18:50

Gigantista :)

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 3.1.2009 19:12

No niinkin eksottinen paikka, tänks.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa