G2 projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Dodii, jotain sen suuntaista vikaa siellä sit oli, mitä arvioitiin. Tarvittiin vain vähän tarkempia tietoa ylisähköasentajalta ;)
Muuttuiko käynti muuten paremmaksi?
Varmaan alko löytymään jo vähän woimaakin kun kaikki pytyt puhuu.. ;)
Btw: Kuvat eivät tee oikeutta tuolle takakaariswapille+madallukselle. Livenä nähtynä on kyllä hieno toteutus. Peukut.
Muuttuiko käynti muuten paremmaksi?
Varmaan alko löytymään jo vähän woimaakin kun kaikki pytyt puhuu.. ;)
Btw: Kuvat eivät tee oikeutta tuolle takakaariswapille+madallukselle. Livenä nähtynä on kyllä hieno toteutus. Peukut.
Muuttuiko käynti muuten paremmaksi?
Varmaan alko löytymään jo vähän woimaakin kun kaikki pytyt puhuu.. ;)
Joo nyt käy tasaisesti, mut tyhjäkäynti kierrokset on todella korkeat. En sen tarkemmin ehtiny tänään tutkimaan et mikä siinä on. Tärkeintä nyt että toimii...
Järjen käyttö vei voiton voiman käytöstä ja se saa jäädä myöhempään...=)
Ens kesän kakkosvanteet kävin hakemassa tänään...Newbeetlen 16" pellit, jotka ois tarkoitus viedä levitettäväksi. Jos niitten päälle sais ratarenkaat pyöräytettyä...
Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa haalimaan alakertaan osia. Kanget sinne olikin jo mutta mitkäs männät? Wisecolla tulis puristussuhteeksi 9:1 ja Wössnerillä näyttäis olevan 8:1 suhteella mäntiä tähän.
Onko paljon eroa siinä, että minkä verran voi käyttää ahtopainetta 9:1 vs. 8:1? Entä onko noilla suurta eroa ilman ahtoa ajettaessa?
Näillä nykyisillä S2:n männillä puristussuhteeksi tulee ilmeisesti 9.3.
Samalla sinne varmaan tehdään perushuolto, eli kannattaako laakereina käyttää ihan orkkiksia vai onko sinne jotain muita vaihtoehtoja?
Virtaako kansi ihan riittävästi alkuperäisenä vai kannattaako se viedä siistittäväksi?
Onko paljon eroa siinä, että minkä verran voi käyttää ahtopainetta 9:1 vs. 8:1? Entä onko noilla suurta eroa ilman ahtoa ajettaessa?
Näillä nykyisillä S2:n männillä puristussuhteeksi tulee ilmeisesti 9.3.
Samalla sinne varmaan tehdään perushuolto, eli kannattaako laakereina käyttää ihan orkkiksia vai onko sinne jotain muita vaihtoehtoja?
Virtaako kansi ihan riittävästi alkuperäisenä vai kannattaako se viedä siistittäväksi?
Eli sitä vois sitte kokeilla jatkaa noilla S2:n männillä jos ne vaan on muuten kunnossa. Jos nyt oikein laskeskelin, niin suunnilleen tollaisia paineita siellä joutuisi käyttämään jotta sieltä saa ne tehot mitä haluan. Ne männät ilmeisesti oli pistetty koneeseen käytettyinä, eli ei tietoa paljonko niillä on ajettu.
No joku muu saa kuitenkin niputtaa alakerran, kun ei itsellä ole taitoa ja nuo on turhan kalliita osia rikottavaksi. Että täytyy kysyä sieltä vielä mielipidettä että mitä osia käytetään.
Tähän en osaa sanoa mitään.
Tällä hetkellä siellä on S2:n, mut hommasin ProStreetistä H-profiili kanget. Merkistä ei tietoa, kun ei paketin päällä lukenut.
No joku muu saa kuitenkin niputtaa alakerran, kun ei itsellä ole taitoa ja nuo on turhan kalliita osia rikottavaksi. Että täytyy kysyä sieltä vielä mielipidettä että mitä osia käytetään.
Mites noi wisecot ja wössnerit, onko squish alue sama kuin orkksi männissä ja puristussuhteen ero tehty syvemmällä montulla?
Tähän en osaa sanoa mitään.
Mitkäs kanget sulla on?
Tällä hetkellä siellä on S2:n, mut hommasin ProStreetistä H-profiili kanget. Merkistä ei tietoa, kun ei paketin päällä lukenut.
No joku muu saa kuitenkin niputtaa alakerran, kun ei itsellä ole taitoa ja nuo on turhan kalliita osia rikottavaksi. Että täytyy kysyä sieltä vielä mielipidettä että mitä osia käytetään.
Ei sitä muuten koskaan opikkaan jos ei ite kokeile:) ja varmasti tarvittavat neuvot saat jostain kun vain kysyt mitä et tiedä.
Kävin tänään kokeilemassa autoa tallin lähellä olevalla kentällä, kun ei vielä uskaltanu tielle asti. Eka kiihdytys ja kuskinpuolen sisempi vetonivel kappaleiks.
No nyt sitte uutta osaa tilalle, eli kannattaako hakea suoraan volkkarilta vai onko esim. Motonetin osat mistään kotoisin? Onko tietoa mitä maksaa VV-autossa? Motonetissä näyttää olevan 72€.
Tossa on G60:n 02A laatikko, niin onko siinä eri nivel mitä GTI:ssä on alunperin ollut?
No nyt sitte uutta osaa tilalle, eli kannattaako hakea suoraan volkkarilta vai onko esim. Motonetin osat mistään kotoisin? Onko tietoa mitä maksaa VV-autossa? Motonetissä näyttää olevan 72€.
Tossa on G60:n 02A laatikko, niin onko siinä eri nivel mitä GTI:ssä on alunperin ollut?
Saksalaiset osat on yhtä hyviä kuin originaali vw:n, mut tosiaan italialaiset on täyttä paskaa.
Caddyssä on joka vuosi mennyt kummatkin alapallonivelet ennenkuin huomasi kysyä saksalaisia ja eräs italialainen ulompi vetari paukahti alle kuukaudessa, joka ei kyllä johtunut tehosta tai revittelystä... ;)
Caddyssä on joka vuosi mennyt kummatkin alapallonivelet ennenkuin huomasi kysyä saksalaisia ja eräs italialainen ulompi vetari paukahti alle kuukaudessa, joka ei kyllä johtunut tehosta tai revittelystä... ;)
Sain tossa tänään vetonivelen vaihdettua ja taas kokeilemaan autoa. Ensin ajelin vähän aikaa hiljaksiin ja kuuntelin että kaikki kuulostaa normaalilta. Sitte painoin kaasua sen verran että saatiin ahtoakin mukaan ja heti alkoi taas rutina kuulumaan...
Sitte vetari pois ja taas oli sama vasemmanpuoleinen sisempi vetari kappaleina. Eli sieltä oli taas haljennut se sisäosa mikä pitää kuulanippua kasassa.
No sain vaihdettua sen Motonetissä uuteen takuuna, mut mitäköhän mahdan tehdä asennuksessa väärin, kun ei voi käydä sellaista tuuria et kaks kertaa menee sama nivel?
Ja vaikka oonkin keskivertoa kädettömämpi kaveri, niin ei toi vetarin paikalleen asennus nyt mitään rakettitiedettä oo ja osaan sentään korjauskäsikirjan ohjeita noudattaa. Vai onko siellä tehä jotain väärin mikä vois aiheuttaa ton?
Nostin autoa ylemmäs edelliskerrasta ja vetari oli nyt vaakatasossa, kun se viimeksi hajotessa oli ylöspäin vinossa. Voiko toi vaikuttaa siihen kun vetari on vaakatasossa, että pitäiskö auto nostaa vielä ylemmäs?
Sitte vetari pois ja taas oli sama vasemmanpuoleinen sisempi vetari kappaleina. Eli sieltä oli taas haljennut se sisäosa mikä pitää kuulanippua kasassa.
No sain vaihdettua sen Motonetissä uuteen takuuna, mut mitäköhän mahdan tehdä asennuksessa väärin, kun ei voi käydä sellaista tuuria et kaks kertaa menee sama nivel?
Ja vaikka oonkin keskivertoa kädettömämpi kaveri, niin ei toi vetarin paikalleen asennus nyt mitään rakettitiedettä oo ja osaan sentään korjauskäsikirjan ohjeita noudattaa. Vai onko siellä tehä jotain väärin mikä vois aiheuttaa ton?
Nostin autoa ylemmäs edelliskerrasta ja vetari oli nyt vaakatasossa, kun se viimeksi hajotessa oli ylöspäin vinossa. Voiko toi vaikuttaa siihen kun vetari on vaakatasossa, että pitäiskö auto nostaa vielä ylemmäs?
Laatikon ja navan keskinäinen asema, jää vetari vinoon.
Liian pitkä vetari ja pohjaa niin särkee jotakin?
Mut toi on kuitenkin pysyny kasassa vielä viime syksynä. Ainut lisäys on tasauspyörästö lukko, muuten ihan samat osat.
Nyt kun vetari on suorassa, niin voiskohan se tehdä sen että pääsee pohjaamaan. Täytyy tutkailla sitä huomenna ja nostaa auto alustastaan niin ylös mitä tolpissa on varaa että saa vetarit alaspäin vinoon.
vetarin spoorit?
Eli mitä niissä voi olla? Silmämääräisesti näyttää olevan kunnossa, mut muuten en osaa sanoa.
Tossa nivelessä kävi niin että ostin ensin 16V:n nivelen joka oli Löbrö, mut se olikin liian iso tohon vetariin. Kävin vaihtamassa sen sopivaan, mut se olikin sitte taas Italialainen, mut aattelin että otan sen kun ei siinä vaiheessa sitte muutakaan ollu. Aattelin et se ois sentään vähän kauemmin kestäny.
Toi on alkup. 16V, mut vetarit ei nyt sitte ole. Ja ilmeisesti myös laatikon päässäkin on sitten laipat vaihdettu, kun tossa on 02A ja eikö siinä ole saman kokoiset nivelet mitä 16V:ssä. Vai onko jossain autoissa (Passat?) 02A laatikoita joihin tulee pienemmät nivelet?
Täytyy kysyä edelliseltä omistajalta jos hän tietää mitkä vetarit siellä on. Niissä oli aika reilusti kokoeroa, että talven aikana sinne ois hyvä vaihtaa sellaset vetarit missä ois noi isommat nivelet kun vois aatella että ne on kestävämmät.
Kuitenkin viime syksynä kesti samoilla tehoilla ja vetareilla, että johtuisko se sitten madalluksesta. Täytyy huomenna ihmetellä lisää...
Toi on alkup. 16V, mut vetarit ei nyt sitte ole. Ja ilmeisesti myös laatikon päässäkin on sitten laipat vaihdettu, kun tossa on 02A ja eikö siinä ole saman kokoiset nivelet mitä 16V:ssä. Vai onko jossain autoissa (Passat?) 02A laatikoita joihin tulee pienemmät nivelet?
Täytyy kysyä edelliseltä omistajalta jos hän tietää mitkä vetarit siellä on. Niissä oli aika reilusti kokoeroa, että talven aikana sinne ois hyvä vaihtaa sellaset vetarit missä ois noi isommat nivelet kun vois aatella että ne on kestävämmät.
Kuitenkin viime syksynä kesti samoilla tehoilla ja vetareilla, että johtuisko se sitten madalluksesta. Täytyy huomenna ihmetellä lisää...
Mittasin sen nivelen, niin ulkopinnasta mitaten sen ulkohalk. oli sen 100mm. Eli ilmeisesti se on sittenkin sellainen mikä pitäiskin olla.
Mikäköhän se sitten oli minkä sain ensin motonetistä, kun sen ulkohalk. oli 108mm?
Ja tämä nykyinen
Mikäköhän se sitten oli minkä sain ensin motonetistä, kun sen ulkohalk. oli 108mm?
Koodi: Valitse kaikki
Sisempi 1,8GTi-16V (ulko-Ø108mm). . . . . . . . . . . . . . 17-4214 72.00 ?
Ja tämä nykyinen
Koodi: Valitse kaikki
Sisempi 1,8i/GTi vasen 84--91 (ei 16V). . . . . . . . . . . 17-4297 63.00 ?
Mystiset nivel ongelmat jatkuu...
Elikkä tänään sain kolmatta kertaa kuskinpuolen sisemmän nivelen kappaleiksi, eli nyt voi varmaan jo sulkea pois valmistevirheen nivelessä. Nivel hajoi tilanteessa kun kierrätin ykkösellä punarajan tuntumaan asti ja vaihdoin kakkoselle, niin heti kakkosella kaasua painaessa nivel hajosi. Tie oli ihan tasainen, eli auto ei niiannut eikä muutenkaan kallistellut.
Ahtopainetta ei ollut mukana yhtään, eli liian tehon voi sulkea pois ja autoa oli nostettu 4-5cm edellisestä, eli ei se ollut liian matalakaan. Ajoin ensin hiljaksiin ja pyörittelin autolla ympyrää ja nivel ei pitänyt minkäänlaista ääntä. Lisäksi ajelin jonkin aikaa niin että vaihdoin vaihdetta n. 3000 kierroksessa. Nivelestä hajoi taas kuulanippua yhdessä pitävä kehä.
Vetaria purkaessa huomasin että kun autoa katsoo suoraan sivulta, niin pyörännapa on auton pituussuunnassa arviolta 4-5cm taaempana mitä vaihteiston laippa.
Kuuluuko olla näin?
Kummallakin puolella oli sama tilanne, eli vetarin ovat kokoajan taaksepäin vinossa. Huomasin että hanttarin puolella oli vetari hangannut etukelkan laippaan josta se pultataan runkoon.
Onko ideoita mikä vois olla vialla?
Edittiä.
Katselin tuolta pajalle.comin kakkoskoppa projektia, niin siellä oli kuva jossa on VR6:n napa ja normaali mk2 napa. Niin niissä on eroa pituussuunnassa ja samaten tukivarressa. Mulla on tässä nyt VR6 napa, mutta mk2 tukivarsi. Voisko se aiheuttaa sen että pyörä on väärässä paikassa pituussuunnassa?
Se ei kyllä muuta sitä asiaa että auto on toiminut viime syksynä.
http://www.pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=38
Elikkä tänään sain kolmatta kertaa kuskinpuolen sisemmän nivelen kappaleiksi, eli nyt voi varmaan jo sulkea pois valmistevirheen nivelessä. Nivel hajoi tilanteessa kun kierrätin ykkösellä punarajan tuntumaan asti ja vaihdoin kakkoselle, niin heti kakkosella kaasua painaessa nivel hajosi. Tie oli ihan tasainen, eli auto ei niiannut eikä muutenkaan kallistellut.
Ahtopainetta ei ollut mukana yhtään, eli liian tehon voi sulkea pois ja autoa oli nostettu 4-5cm edellisestä, eli ei se ollut liian matalakaan. Ajoin ensin hiljaksiin ja pyörittelin autolla ympyrää ja nivel ei pitänyt minkäänlaista ääntä. Lisäksi ajelin jonkin aikaa niin että vaihdoin vaihdetta n. 3000 kierroksessa. Nivelestä hajoi taas kuulanippua yhdessä pitävä kehä.
Vetaria purkaessa huomasin että kun autoa katsoo suoraan sivulta, niin pyörännapa on auton pituussuunnassa arviolta 4-5cm taaempana mitä vaihteiston laippa.
Kuuluuko olla näin?
Kummallakin puolella oli sama tilanne, eli vetarin ovat kokoajan taaksepäin vinossa. Huomasin että hanttarin puolella oli vetari hangannut etukelkan laippaan josta se pultataan runkoon.
Onko ideoita mikä vois olla vialla?
Edittiä.
Katselin tuolta pajalle.comin kakkoskoppa projektia, niin siellä oli kuva jossa on VR6:n napa ja normaali mk2 napa. Niin niissä on eroa pituussuunnassa ja samaten tukivarressa. Mulla on tässä nyt VR6 napa, mutta mk2 tukivarsi. Voisko se aiheuttaa sen että pyörä on väärässä paikassa pituussuunnassa?
Se ei kyllä muuta sitä asiaa että auto on toiminut viime syksynä.
http://www.pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=38
Joku sen sitten aiheuttaa että miks vetari menee liian pitkälle, kun ei se ainakaan tässä rakentamisen aikana ole kasvanu. Täytyy katsoa näkyykö vetarin päässä tai vaihteiston laipassa pohjaamisen jälkiä. Toisaalta jäljet on voinut aiheuttaa kuulat ja muu metallisilppu mitä siellä on pyörinyt kun nivel on hajonnut ja auto on hinattu talliin.
Toi että tossa on noi mk2 tukivarret VR6 navoilla vois aiheuttaa sen et vetari ois liian pitkä, kun jos toi napa aiheuttaa sen että vetari painuu lähemmäs konetta. Eli siihen sitten auttais toi että vaihtais VR6 tukivarret.
Tuolla pajalle.comissa ei ollut että onko käytetty orkkis-vetareita, mut ilmeisesti ne sitten toimii ihan hyvin tolla VR6 napa+tukivarsi yhdistelmällä?
Yritin etsiä sivukuvaa autosta että näkisi onko pyörä liian takana ja toi tärähtänyt kuva oli ainut minkä löysin. Tossa vähän näyttäis siltä että eturengas ois liian takana (vaikka niin näyttää että takarengaskin on liian edessä)
Luulen että haen tollaset VR6:n tukivarret ja katson mitä niillä tapahtuu. Niillä raideleveys sitte kasvaa, että joutuu luultavasti ens talvena etupäässäkin levityshommiin, kun toi tulee jo nyt ihan kaaren tasalle.
Se kyllä vähän ihmetyttää että miks se on ennen kestänyt noilla ihan samoilla osilla.
Toi että tossa on noi mk2 tukivarret VR6 navoilla vois aiheuttaa sen et vetari ois liian pitkä, kun jos toi napa aiheuttaa sen että vetari painuu lähemmäs konetta. Eli siihen sitten auttais toi että vaihtais VR6 tukivarret.
Tuolla pajalle.comissa ei ollut että onko käytetty orkkis-vetareita, mut ilmeisesti ne sitten toimii ihan hyvin tolla VR6 napa+tukivarsi yhdistelmällä?
Yritin etsiä sivukuvaa autosta että näkisi onko pyörä liian takana ja toi tärähtänyt kuva oli ainut minkä löysin. Tossa vähän näyttäis siltä että eturengas ois liian takana (vaikka niin näyttää että takarengaskin on liian edessä)

Luulen että haen tollaset VR6:n tukivarret ja katson mitä niillä tapahtuu. Niillä raideleveys sitte kasvaa, että joutuu luultavasti ens talvena etupäässäkin levityshommiin, kun toi tulee jo nyt ihan kaaren tasalle.
Se kyllä vähän ihmetyttää että miks se on ennen kestänyt noilla ihan samoilla osilla.
Ei tuossa etupäässä mun mielestä juuri suurta häiriötä näy. Eihän siellä periaatteessa voi olla mitään, minkä takia eturengas ei olisi kohdallaan.
Se, miksi takarengas näyttää olevan edessä johtuu vain ja ainoastaan madalluksesta ja taka-akselin kulmasta, koska se on etureunastaan saranoitu.
Tietääkö joku, paljonko 02A-laatikon laippojen väli on? 020-laatikossa se on n.250mm.
Se, miksi takarengas näyttää olevan edessä johtuu vain ja ainoastaan madalluksesta ja taka-akselin kulmasta, koska se on etureunastaan saranoitu.
Tietääkö joku, paljonko 02A-laatikon laippojen väli on? 020-laatikossa se on n.250mm.
Eihän siellä periaatteessa voi olla mitään, minkä takia eturengas ei olisi kohdallaan.
Ei muuta kun että jos tuo VR6:n napa vie pyörän eri paikkaan mitä mk2 napa. Sitten tuo VR6:n tukivarsi korjaisi tämän tilanteen ja veisi vetoakselin taas eteenpäin. Kun jos tuolta pajalle.comin sivuilta katsoo, niin VR6:n tukivarressa navan kiinnitys tulee edemmäs ja myös enemmin ulospäin.
No tollaset vr6:n tukivarret löyty rompparilta, et täytyy nyt kokeilla niitä. Siitä olen kuitenkin ihan satavarma että noin sen ei kuulu olla, kun tällä hetkellä vetari hankaa apurunkoon kiinni kun pyörät on käännettynä.
Tietääkö joku, paljonko 02A-laatikon laippojen väli on? 020-laatikossa se on n.250mm.
Täytyy mitata toi väli omasta.
Periaatteessa se ei voi vaikuttaa asiaan, kun tukivarret on kiinni apurungossa, kuten myös kone ja vaihteisto, eli niitten keskinäinen suhde pitäis olla aina sama. Ja ainakin kaikki pultit meni paikalleen hyvin, eli ei se varmaan ole vääntynytkään.
Mut sitä tosiaan ihmettelen miks se on kestänyt edellisellä omistajalla näillä osilla ja kuulemma hänellä oli auto vielä matalampi. Voikohan toi lukko sitte vaikuttaa asiaan jotenkin, kun se on ainut osa mikä on vaihdettu?
Mut sitä tosiaan ihmettelen miks se on kestänyt edellisellä omistajalla näillä osilla ja kuulemma hänellä oli auto vielä matalampi. Voikohan toi lukko sitte vaikuttaa asiaan jotenkin, kun se on ainut osa mikä on vaihdettu?
Lisää arvailua, ei nyt välttämättä sama ongelma, mutta tässäkin rikottu niveliä ilmeisesti viallisen lukon seurauksena: http://forums.vwvortex.com/zerothread?i ... d=41975863
Täytyy toivoa ettei tossa lukossa oo mitään vikaa...sitä oiskin kiva alkaa lähettämään takaisin yenkkilään. Tuolla oli kyllä kyseessä Quafe ja mulla Peloquin, mut ihmisen kokoamia kapistuksia nekin on että voihan niissäkin olla häikkää. Toi oli kyllä asennettavana LMS:llä ja heillä ilmeisesti on paljon kokemusta noista lukoista kilpureiden kanssa, et kai hekin olisivat huomanneet jos siinä ois ollu häikkää.
Tuolla kun puhutaan noista "RAXLES":stä, niin onko ne jotain vahvempia niveliä?
Tuolla kun puhutaan noista "RAXLES":stä, niin onko ne jotain vahvempia niveliä?
Jos sulla on liian pitkä vetari niin se hankaa kylla vetarin päästä jäljen vaihdelaatikon laippaan. Ainakin näin mulla kävi :)
Mikäs "etukelkka" sulla tuossa on? Eli se mihin laatikko, kone ja tukivarret tulee kiinni. Muistaakseni passatissa tukivarret tulee vähän eri kulmaan ja sitten ne kääntää pyörää taaksepäin.
Mulla on mk2 gti golfin etuakselisto ja vr6 golfin etuakselisto tallissa, että jos jotain mittoja tarviit niin voin ehkä yrittää keretä mittailemaan.
Mitä vetareihin tulee: Ne missä on pieni ulkonivel ja vaihdelaatikon laippa on pienempi on vetoakseli pidempi(olisko sentin?) kuin taas isompi sisä ja ulkonivelen omaavan akseli. Tämänkin kantapäänkautta löysin kun yritin yhdistää pientä sisäniveltä isoon ulkoniveleen pienen nivelen akselilla, söi laatikkon laippaan jäljen...
VR6:sen akseleita mulla ei taida olla yhtään, että en voi verrata gti:n.
Mikäs "etukelkka" sulla tuossa on? Eli se mihin laatikko, kone ja tukivarret tulee kiinni. Muistaakseni passatissa tukivarret tulee vähän eri kulmaan ja sitten ne kääntää pyörää taaksepäin.
Mulla on mk2 gti golfin etuakselisto ja vr6 golfin etuakselisto tallissa, että jos jotain mittoja tarviit niin voin ehkä yrittää keretä mittailemaan.
Mitä vetareihin tulee: Ne missä on pieni ulkonivel ja vaihdelaatikon laippa on pienempi on vetoakseli pidempi(olisko sentin?) kuin taas isompi sisä ja ulkonivelen omaavan akseli. Tämänkin kantapäänkautta löysin kun yritin yhdistää pientä sisäniveltä isoon ulkoniveleen pienen nivelen akselilla, söi laatikkon laippaan jäljen...
VR6:sen akseleita mulla ei taida olla yhtään, että en voi verrata gti:n.
Tuolla pajalle.comissa ei ollut että onko käytetty orkkis-vetareita, mut ilmeisesti ne sitten toimii ihan hyvin tolla VR6 napa+tukivarsi yhdistelmällä?
Jos nykyiset vetarit ovat mallia Mk2, veikkasin että jäävät lyhyeksi. 5-pulttisen MK3:n tukivarsihan on pari pykälää pitempi kuin MK2:n... niin kuin tuossa Pajalla todetaan. Tukivarret ja vetarit veeärrästä niin luulisi toimivan.
Jos haluat säilyttää 5x100 jaon mutta et leveämpää raideväliä, käytä Mk2 osia ja tee etunapoihin/levyihin tuplajako.
Mikäs "etukelkka" sulla tuossa on? Eli se mihin laatikko, kone ja tukivarret tulee kiinni. Muistaakseni passatissa tukivarret tulee vähän eri kulmaan ja sitten ne kääntää pyörää taaksepäin.
Olen ymmärtänyt että Mk2 ja Mk3 akselipalkit vastaisivat mitoiltaan toisiaan.
Eroavaisuudet löytyvät Mk3 palkista koneen kumityynyjen kiinnityksestä, vaimenninpainosta sekä "ylimääräisistä" takimmaisista kiinnityspisteistä (kuten Geen palkissa).
Passatin palkki on taas erilainen kuin Golffeissa käytetty.
Mikäs "etukelkka" sulla tuossa on?
Alkuperäinen ainakin oman käsityksen mukaan.
Ne missä on pieni ulkonivel ja vaihdelaatikon laippa on pienempi on vetoakseli pidempi(olisko sentin?) kuin taas isompi sisä ja ulkonivelen omaavan akseli.
Eli minkä kokoiset noi pienet ja isot nivelet ovat? Onko toi 100mm sellainen iso nivel? Onko noissa akseleissa rihlat keskenään samankokoiset? Muistatko minkä pituiset ne vetarit ovat?
Missä mallissa on ollu niitä 108mm niveltä?
Kyselin tänään muistakin tarvikeliikkeistä kuin Motonetistä niveltä GTI 16V:hen ja kaikki tarjosivat 108mm niveltä. Tuossa 108mm nivelessä on rihloitus isompi mitä noissa 100mm:ssä, eli ovat paksummalle vetarille.
Jos haluat säilyttää 5x100 jaon mutta et leveämpää raideväliä, käytä Mk2 osia ja tee etuapoihin/levyihin tuplajako.
Sitte joudun tekemään uudet kannakkeet jarruille kun noi ovat tehty noille VR6 navoille, eikä nuo levytkään ilmeisesti sovi mk2 napoihin. Eikä tosta leveämmästä raideleveydestä nyt muuta oo, mut täytyy levittää etukaaria. Taakse mulla on myös VR6 taka-akseli odottamassa niin saa myös sinne leveämmän raideleveyden ilman speissereitä.
Jos nykyiset vetarit ovat mallia Mk2, veikkasin että jäävät lyhyeksi. 5-pulttisen MK3:n tukivarsihan on pari pykälää pitempi kuin MK2:n... niin kuin tuossa Pajalla todetaan. Tukivarret ja vetarit veeärrästä niin luulisi toimivan
Onko muuten tietoa minkä kokoiset sisemmät nivelet VR6:n vetareissa on? Käykö ne noihin 100mm laippoihin?
Onko noi VR:n vetarit paksummat mitä G2:n?
Kai se täytyy sitte vielä tollaset hommata niin onpahan sitte osia mitä sovittelee, niin luulis niistä yhden toimivan paketin saavan.
MK2 golfeissa isompi sisänivel on 100mm ja pienempi 90mm. Pituuksia en muista, mutta ulommassa nivelessä on melkein sentin ero pieni-iso välillä.
108mm on joku mk4 gti:n tai vastaavan missä on 02J-laatikko(tätä laatikkoa on myös 100mm laipoilla). Tai sitten jonkun audin, esim S2:ssa on 108mm nivelet.
108mm nivel ei käy 100mm nivelen vetariin, "pooritus" on eri.
VR6 nivelet, jos ovat mk3:sta niin pitäisi olla 100mm.
108mm on joku mk4 gti:n tai vastaavan missä on 02J-laatikko(tätä laatikkoa on myös 100mm laipoilla). Tai sitten jonkun audin, esim S2:ssa on 108mm nivelet.
108mm nivel ei käy 100mm nivelen vetariin, "pooritus" on eri.
VR6 nivelet, jos ovat mk3:sta niin pitäisi olla 100mm.
Nyt kun otettiin takasi toi kaari kyssäri ni mittaas kuinka levee on keskikaari katon ylimmässä kohdassa. Ja sitte se tuulilasin kohdalla yläputken leveys.
Eli tarvis niitä ihan ulkomittoja.
Kiitos jo etukäteen. =)
edit. Tai kerran sulla ei o sisustan osia ollenkaa paikallaa niin voit mitata myös ääri mittoja sisustasta.
Eli tarvis niitä ihan ulkomittoja.
Kiitos jo etukäteen. =)
edit. Tai kerran sulla ei o sisustan osia ollenkaa paikallaa niin voit mitata myös ääri mittoja sisustasta.
Miten muuten passas noi luuppalan kaaret, joutuko miten paljoa itse muokkaamaan niitä vielä?
Pituudesta joutuu napsimaan pois, mut muuten sopivat ihan hyvin. Kannattaa samalla ottaa vähän enemmin putkea, kun edes tota poikittaista takaputkeakaan, mihin tulee vyöt, ei tuu mukana ja en löytäny saumatonta putkea ainakaan paikallisista rautavarastoista.
Nyt kun otettiin takasi toi kaari kyssäri ni mittaas kuinka levee on keskikaari katon ylimmässä kohdassa. Ja sitte se tuulilasin kohdalla yläputken leveys.
Eli tarvis niitä ihan ulkomittoja.
Täytyypä mittailla.
Vaihda ne alatukivarret. Sulla on pyörä sen pari senttiä liian takana eli sulla on ohjausgeometria ihan persiillään. Ja jos kerran se vetari hankaa etukelkkaan ei tarvi paljoo ihmetellä miks niveliä poksuu. Kiihdytyksissä kone niiaa jolloin vetari tod. näk. siihen kelkkaan osuu. Tulee vähän erisuuntaisia voimia murroksiin. Miten muuten liitit vr6 alapallon siihen mk2 tukivarteen? Vaihdat Mk3 Gti/vr6 tukivarret ja sit tietysti vastaavat vetarit tarviit myös kasvaneen raideleveyden takia. Toivottavasti vanteiden adaptereissa on varaa sorvata pois tai sit kaarissa reilusti tilaa...
Luultavasti helpoimmalla (?) pääset jos tyydyt Mk2 osiin ja tuplajakoon: Voit käyttää nykyisiä vetareita, tukivarsista ja sopivista olka-akseleista et paljoa köyhdy. Levyksi Geen 280x22 levy tai Cupra R:n 305x28 laikat ja teet niihin sopivat satulan kannakkeet.
Ei tarvitse levittää etukaaria, maalata lokasuojia jne...
Ei tarvitse levittää etukaaria, maalata lokasuojia jne...
Miten muuten liitit vr6 alapallon siihen mk2 tukivarteen? Vaihdat Mk3 Gti/vr6 tukivarret ja sit tietysti vastaavat vetarit tarviit myös kasvaneen raideleveyden takia. Toivottavasti vanteiden adaptereissa on varaa sorvata pois tai sit kaarissa reilusti tilaa...
Noi VR6 navat oli tossa jo kun auto tuli mulle. Alapallo sopii suoraan mk2 tukivarteen, eli mahtaako tossa olla mk2 alapallo liitetty VR6 napaan (vai onko edes mahdollista?), vai käytetty VR6 napa+alapalloa? Eli mahtaako toi sama alapallonivel vielä sopia ton VR6 tukivarren kanssa?
Ton parempaa kuvaa en löytäny missä näkyis alapallonivel, eli osaako joku sanoa onko toi VR6 alapallonivel?

Kapeampaa adapteria ei ole varaa laittaa, kun tälläkin hetkellä satulan ja vanteen välissä on paperin mentävä väli. Eli loppusyksy ajetaan (toivottavasti ajetaan) niin korkealla autolla, et renkaat mahtuu pyörimään, kun ne ei luultavasti mahdu kaarien sisään.
Talvella täytyy sitte levittää myös etukaaret. Onhan se vähän ikävä alkaa ihan tuoretta maalipintaa leikkelemään, mut minkäs teet...
Luultavasti helpoimmalla (?) pääset jos tyydyt Mk2 osiin ja tuplajakoon: Voit käyttää nykyisiä vetareita, tukivarsista ja sopivista olka-akseleista et paljoa köyhdy. Levyksi Geen 280x22 levy tai Cupra R:n 305x28 laikat ja teet niihin sopivat satulan kannakkeet
Oishan se voinu olla helpompi, mut ei välttämättä paljon halvempi tapa kun olis joutunu sijoittamaan uusiin jarruihin (vanhat ois tosin voinu myydä pois), ym. Ja noi VR6 tukivarret+vetarit löyty nyt rompparilta, et ei siinä nyt ihan älyttömästi köyhtynyt. Ja ompahan nyt syy levittää myös etukaaret, kun ne jäi harmittamaan kun ovat erilaiset mitä takana.
Noi vetarit on kuulemma purettu pois VR6 turbosta, et ovat luultavasti saaneet jo edellisessä elämässä kovaa käyttöä, et saa nähdä missä kunnossa niitten nivelet on.
Luultavasti helpoimmalla (?) pääset jos tyydyt Mk2 osiin ja tuplajakoon: Voit käyttää nykyisiä vetareita, tukivarsista ja sopivista olka-akseleista et paljoa köyhdy. Levyksi Geen 280x22 levy tai Cupra R:n 305x28 laikat ja teet niihin sopivat satulan kannakkeet
Eikö VR:n 5-pulttinen napa sovi tavalliseen mk2 olka-akseliin ?? Mitä eroa pulttijaon lisäksi on 5- ja 4-pulttisissa navoissa ??
Multa saat 16v täydelliset navat jarruineen halvalla tai lainaksi jos haluat vielä syksyksi vehkeet baanalle..
No se ois hieno homma! Meen tänään lyömään noi VR6:n kamat kiinni, et täytyy katsoa nyt ensin saanko sen niillä ajoon. Kova yritys ois saada auto viikonlopuks ajoon, mut ahveniston reissun saa varmaan unohtaa kun aattelin ensin et sinne ois vielä päässy.
No nyt sain osat paikalleen suht kivuttomasti, mut yks mitä en muistanu niin tietenkin paidetankokin pitäis olla pidempi. Säätövara riittää niin että raidetangon pää tulee ihan muutamalla kierteen nousulla kiinni, mut niin sitä ei kyllä uskalla jättää.
Oisko ideoita miten ton sais helposti väliaikaisesti korjattua raidetankoja vaihtamatta? Onko mahdollisesti pidempiä raidetangon päitä saatavana?`
Raideleveys levenee n. 25mm/puoli, et kaarien levitykseksi menee. Noilla tukivarsilla napa liikkui sen verran eteenpäin et ei ota enää vetarit apurunkoon.
Noissa on saman verran spooreja ja muutenkin nivelet on ihan samanlaiset. Ainut ero tuntu olevan vetoakselien pituudessa.
Mites muuten VR6:ssa on etukallistuksenvakaaja kiinnitetty tukivarteen?
MK2:ssa kun se tuli tukivaren läpi niin tuossa ei ollu ollenkaan sellaista reikää.
Oisko ideoita miten ton sais helposti väliaikaisesti korjattua raidetankoja vaihtamatta? Onko mahdollisesti pidempiä raidetangon päitä saatavana?`
Raideleveys levenee n. 25mm/puoli, et kaarien levitykseksi menee. Noilla tukivarsilla napa liikkui sen verran eteenpäin et ei ota enää vetarit apurunkoon.
Muistaakseni vetonivelen "poorien" hammasluku.
Noissa on saman verran spooreja ja muutenkin nivelet on ihan samanlaiset. Ainut ero tuntu olevan vetoakselien pituudessa.
Mites muuten VR6:ssa on etukallistuksenvakaaja kiinnitetty tukivarteen?
MK2:ssa kun se tuli tukivaren läpi niin tuossa ei ollu ollenkaan sellaista reikää.
VR6 vakaaja on erilainen. Tulee ns. koiraluulla tukivarresta vakaajan päähän.
OK. Tuollahan se tosiaan näkyykin.
Tossa ilmeisesti käytetään vr6 vakaajaa? Sopiiko se suoraan paikalleen mk2 etukelkkaan?
Mitä raidetankoja tossa pajalle-mk2:ssa on käytetty?
Mulla taas olis umpikeula pasuunaan tehostettu hammastanko!
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=86759
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=86759
No nyt alko kestämään kun vaihto noi VR6:n tukivarret ja vetarit. Ainut vaan et raideleveys leveni niin paljon et renkaat tulee reilusti kaaren yli. Tosta Juicen nappaamasta kuvasta näkee vähän miten paljon tulee yli. Eli levityshommiin joutuu talvella. Tarkoitus ois kans modata jarruja sen verran et saa adapteria pienennettyä 5mm.
Sen verran sain autolla ajettua et kaikki tuntuu toimivan. Suhinaa ja pauketta löytyy ja seoksetkin näyttää olevan kohdillaan. Nyt sitte siihen asti ajoa et alkaa räntäkelit ja sit taas auto osiksi ja homma uusiks.
Sen verran sain autolla ajettua et kaikki tuntuu toimivan. Suhinaa ja pauketta löytyy ja seoksetkin näyttää olevan kohdillaan. Nyt sitte siihen asti ajoa et alkaa räntäkelit ja sit taas auto osiksi ja homma uusiks.
Oliko miten hankala hitsata paikallaan noi kaarien liitokset katon sekä pilarien puolelta? Saiko sinne kolvia mitenkään järkevästi mahtumaan?
Heppasin kaaret ensin kasaan alapuolelta, sitte leikkasin lattiaan reiät joista pudotin kaaret tallin lattialle. Eli sitte ne sai hitsattua kokonaan ympäri, muuten ei olis ollu mitään mahdollisuuksia hitsata putkia kokonaan ympäri.
lämpöongelmakin saatiin vähän paremmaksi kun pistettiin se flekti pyörimään oikein päin ;)
Joo ihme homma kun sähkö tekee tollasia temppuja talven aikana, et pyörittää flektiä väärinpäin. =)
Ootkos muistanu mittailla niitä kaaria?
En mä mitään tietenkään muista...täytyy laittaa puhelimeen muistutus että jos tänään muistais.
Nyt ois kesän ajot ohi ja ihan hyvin tuntu toimivan. Yks vesiletku tussahti poikki, mut muuten ei sen suurempia vikoja ollu. Kilometrejä tuli ehkä n. 50, et ei sitä tietenkään täyttä kuvaa autosta saanu. Mut osaapahan jotain parannuksia tehdä ens kesäks ja nyt ois tarkoituksena et auto on ajossa heti lumien sulattua. Tänään auto seisontaan ja sit saa taas pistää auton osiksi.
Tarvis vähän vinkkejä pakosarjan hitsauksen kanssa, kun ei pahemmin ole kokemusta sellasen hitsauksesta. Ois tarkoitus laikata turbon laippa irti ja hitsata n. 30-40mm korotusta kollektoriin, niin että saan ulkoisen hukkiksen putkelle tilaa. Samalla ois tarkotus poistaa toi pakolämpöanturin putki ja tehdä sille sivulle parempi kiinnitys.
Pitääkö sarja päästää hitsauksen jälkeen? Tuleeko tosta ihan kestävä kotikonstein Migillä, vai pitäiskö viedä ammattilaiselle?
Materiaali on ihan mustaa rautaa.
Etukaaret tuli pilhottua. Fiksumpi vois kysyä et mitä järkeä on laikata pari kk sitten maalatut lokarit kappaleiks muutaman sentin levennyksen takia. Mut onpahan nyt sellaset mitä halusin, niin ei jää harmittamaan. Ja raideleveys leveni niin paljon VR6:n osilla, et senkin puolesta oli pakko levittää. Jarruja tai sitten vanteita ois tarkoitus muokata sen verran että saan 5mm ohuemmat adapterit, niin sitte renkaat jää just sopivasti sisään.




Pitääkö sarja päästää hitsauksen jälkeen? Tuleeko tosta ihan kestävä kotikonstein Migillä, vai pitäiskö viedä ammattilaiselle?
Materiaali on ihan mustaa rautaa.

Etukaaret tuli pilhottua. Fiksumpi vois kysyä et mitä järkeä on laikata pari kk sitten maalatut lokarit kappaleiks muutaman sentin levennyksen takia. Mut onpahan nyt sellaset mitä halusin, niin ei jää harmittamaan. Ja raideleveys leveni niin paljon VR6:n osilla, et senkin puolesta oli pakko levittää. Jarruja tai sitten vanteita ois tarkoitus muokata sen verran että saan 5mm ohuemmat adapterit, niin sitte renkaat jää just sopivasti sisään.




-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 15.12.2006 19:15
black satin, kovasti kehuvat. Mulle ainakin kokeillaan..
Kallista, joo määrään nähden ehkä? Mutta se pienenpieni purkki kuulemma riittää hyvin..
http://www.roadmachine.fi/excoat.html
jenkeissä joku 25$..
juu ja tigillä, jos joku vetäsee..
Kallista, joo määrään nähden ehkä? Mutta se pienenpieni purkki kuulemma riittää hyvin..
http://www.roadmachine.fi/excoat.html
jenkeissä joku 25$..
juu ja tigillä, jos joku vetäsee..
Kyllä kait tekijämies hitsaa tuommoisen vaikka puikollakin?
Tekijämies tekee mitä vaan, mut eipä sellaista meidän tallista löydy sen enempää ku Tig-hitsariakaan. =)
No luultavasti kaverin kautta löytyi Tig-hitsari, niin saa hän vetää ton pakosarjan ja jos sais sitte samalla siellä hitsattua ahtoputketkin kasaan.
black satin, kovasti kehuvat
Toi sama linkki tuli vastaan ku eilen googlettelin pakosarjan päällystämisestä. Täytyy kokeilla millaista on.
Päivitetäänpä välillä kun on jotain tullu puuhasteltua ton romun kanssa.
Puhalsin ja maalasin noi VR6:n alustan osat.
Eli nyt on sitte Mk3 VR6:sta:
- Etutukivarret
- Olka-akselit
- Etunavat
- Vetarit
- Etuiskarin yläpään kumit+muut romut
- Taka-akseli
- Takanavat+jarrut
Noilla etutukivarsilla raideleveys kasvaa n. 20mm ja taka-akselilla n.10mm. Taka-akselit on melkein samanlaiset kummassakin, ainoana erona et mk3 akselissa on tollaset jäykisteet. Raideleveyden levennys on tehty tolla osalla mihin napa tulee kiinni, eli se on mk3:ssa vähän isompi.

Tällä kertaa puslat sai jäädä kauppaan ja suunnittelin niitten tilalle laakeroinnin. Eli etutukivarren takapuslat ja taka-akselin puslat korvattiin nivellaakereilla. Etutukivarren etupuslan tilalle sorvataan nylonista laakeriholkki. Laakeriholkit on rosteria ja ne sorvattiin Tommis Billettissä ja lisäsin niihin noi rasvanipat, et jos noi olis edes vähän pitkäikäisemmät. Laakeriholkkien mallit on kopsattu aika pitkälti maailmalla myytävistä valmiista nivellaakerisarjoista ja soviteltu vaan noille osille sopiviksi.



16V syyläri vaihtu G60:n vastaavaan. Kokoeroa on aika paljon, kun toi 16V on aika naurettavan pieni. Syylärille ja parille muulle keulalle tulevalle jäähdyttimelle hitsasin kannakkeet etupalkkiin.
Lasikuulapuhalsin kaikki koneen irto-osat ja ne on tällä hetkellä pulverimaalattavana.


Joulun välipäivät käytin tehokkaasti hyväksi ja vaihdoin autosta kaikki sähköt. Eli kaikki johdot, releet ja sulakerasia pois ja uudet tilalle. Johtoa meni n. 200m, aikaa 40h ja hermot monta kertaa.
Orkkis puhaltimen vaihdoin kompaktiin veneen puhaltimeen. Noi sähköromut tuli nyt sitte orkkis tuulettimen tilalle. Johdot piilottelin palkkien ja lokarien sisään niin että nyt ei tulipellin läpi tuu enää ku pari pakollista Hestecin piuhaa.

Syy johtojen vaihtoon oli et alkuperäisistä johdoista oli varmaan 50% sellaisia mitkä lähti sulakerasialta ja ei päättyny mihinkään. Eli alkup. ruiskus johtosarja, sisävaloa, radio, ym. Nyt tein mahdollisimman yksinkertaiset sähköt, eli ei mitään muuta kuin ne mitä katsastusmies vaatii. Alkup. mittariston heivasin myös pois ja tilalle tulee pelkästään Autometerin lisämittareita.
Autoon tuli myös hommattua yhdeksäs vannesarja vuoden sisään, eli TT:n 16" alut. Eipähän tarvi pelleillä adapterien kanssa kun noi sopii suoraan paikalleen ja noissa on melko hyvin tilaa noille jarruillekin. Eli näillä näkymin noi tulee ens kesäksi alle, mut tossa autossa on vanteet vaihtunu sitä tahtia vaikkei autolla ole oikeestaan vielä yhtään ajettu et ihmettelen jos noi on vielä ens kesänä jäljellä.

Puhalsin ja maalasin noi VR6:n alustan osat.
Eli nyt on sitte Mk3 VR6:sta:
- Etutukivarret
- Olka-akselit
- Etunavat
- Vetarit
- Etuiskarin yläpään kumit+muut romut
- Taka-akseli
- Takanavat+jarrut
Noilla etutukivarsilla raideleveys kasvaa n. 20mm ja taka-akselilla n.10mm. Taka-akselit on melkein samanlaiset kummassakin, ainoana erona et mk3 akselissa on tollaset jäykisteet. Raideleveyden levennys on tehty tolla osalla mihin napa tulee kiinni, eli se on mk3:ssa vähän isompi.


Tällä kertaa puslat sai jäädä kauppaan ja suunnittelin niitten tilalle laakeroinnin. Eli etutukivarren takapuslat ja taka-akselin puslat korvattiin nivellaakereilla. Etutukivarren etupuslan tilalle sorvataan nylonista laakeriholkki. Laakeriholkit on rosteria ja ne sorvattiin Tommis Billettissä ja lisäsin niihin noi rasvanipat, et jos noi olis edes vähän pitkäikäisemmät. Laakeriholkkien mallit on kopsattu aika pitkälti maailmalla myytävistä valmiista nivellaakerisarjoista ja soviteltu vaan noille osille sopiviksi.




16V syyläri vaihtu G60:n vastaavaan. Kokoeroa on aika paljon, kun toi 16V on aika naurettavan pieni. Syylärille ja parille muulle keulalle tulevalle jäähdyttimelle hitsasin kannakkeet etupalkkiin.
Lasikuulapuhalsin kaikki koneen irto-osat ja ne on tällä hetkellä pulverimaalattavana.



Joulun välipäivät käytin tehokkaasti hyväksi ja vaihdoin autosta kaikki sähköt. Eli kaikki johdot, releet ja sulakerasia pois ja uudet tilalle. Johtoa meni n. 200m, aikaa 40h ja hermot monta kertaa.
Orkkis puhaltimen vaihdoin kompaktiin veneen puhaltimeen. Noi sähköromut tuli nyt sitte orkkis tuulettimen tilalle. Johdot piilottelin palkkien ja lokarien sisään niin että nyt ei tulipellin läpi tuu enää ku pari pakollista Hestecin piuhaa.


Syy johtojen vaihtoon oli et alkuperäisistä johdoista oli varmaan 50% sellaisia mitkä lähti sulakerasialta ja ei päättyny mihinkään. Eli alkup. ruiskus johtosarja, sisävaloa, radio, ym. Nyt tein mahdollisimman yksinkertaiset sähköt, eli ei mitään muuta kuin ne mitä katsastusmies vaatii. Alkup. mittariston heivasin myös pois ja tilalle tulee pelkästään Autometerin lisämittareita.
Autoon tuli myös hommattua yhdeksäs vannesarja vuoden sisään, eli TT:n 16" alut. Eipähän tarvi pelleillä adapterien kanssa kun noi sopii suoraan paikalleen ja noissa on melko hyvin tilaa noille jarruillekin. Eli näillä näkymin noi tulee ens kesäksi alle, mut tossa autossa on vanteet vaihtunu sitä tahtia vaikkei autolla ole oikeestaan vielä yhtään ajettu et ihmettelen jos noi on vielä ens kesänä jäljellä.

Eli alkup. ruiskus johtosarja, sisävaloa, radio, ym. Nyt tein mahdollisimman yksinkertaiset sähköt, eli ei mitään muuta kuin ne mitä katsastusmies vaatii. Alkup. mittariston heivasin myös pois ja tilalle tulee pelkästään Autometerin lisämittareita.
Voi jeesus sun kanssas. Samoja teet mitä mä oon miettiny.
Oot vaan toteuttanu hivenen nopeammin noita kuin minä =)
Itelle sitte joskus ;)
Kyllähän tuommoisia monet miettii, Teemu pistää töpinäksi.. Ehkä sitä itekin tässä talven aikana ;)
Kiitettävästi olet saanut kyllä aikaan siitä kun viimeksi kävin pällistelemässä..
Onko noissa pallonivelissä joku reikä, josta rasvaa saapi työnnettyä kuulaan vai mihin sä sen nipan pistit?
Mistä hommasit tuon veneen puhaltimen? Jotain vastaavan sorttista tars itsellekin harkita kun lämppärin kampean mäelle.. ellen sitten laita sitä tekniikan mukana tullutta Ibizan ilmapumppua puhaltimeksi..
Koskas tulen hakemaan akseleita ja muita romuja?-) Että sais oman autonkin joskus pyörilleen pois vartaasta killumasta..
Kiitettävästi olet saanut kyllä aikaan siitä kun viimeksi kävin pällistelemässä..
Onko noissa pallonivelissä joku reikä, josta rasvaa saapi työnnettyä kuulaan vai mihin sä sen nipan pistit?
Mistä hommasit tuon veneen puhaltimen? Jotain vastaavan sorttista tars itsellekin harkita kun lämppärin kampean mäelle.. ellen sitten laita sitä tekniikan mukana tullutta Ibizan ilmapumppua puhaltimeksi..
Koskas tulen hakemaan akseleita ja muita romuja?-) Että sais oman autonkin joskus pyörilleen pois vartaasta killumasta..
Onko noissa pallonivelissä joku reikä, josta rasvaa saapi työnnettyä kuulaan vai mihin sä sen nipan pistit?
Koskas tulen hakemaan akseleita ja muita romuja?-)
Joo noissa laakereissa on keskellä ura ja reikä mitä pitkin rasva kulkee nivelen sisään. Nippa tuli laakeriholkkiin johon tein reiän niin että nippa tuli keskelle laakeria. Tukivarteen tein sitte reiän josta nippa tuli läpi. Takapäässä hitsasin laakeriholkit suoraan akseliin ja edessä ne on lukittu kahdella M8 pultilla.
Huomenna oon menossa tallille et vaikka sillo sopii tulla hakemaan. Se onkin ihan hyvä saada ylimääräistä romua pois tieltä.
Tänään soviteltua osat paikalleen ja ne jopa vielä sopikin sinne.

Mistä hommasit tuon veneen puhaltimen?
Noita saa venetarvikeliikkeistä, esim. Nautikulmasta, mut toi tuli Innalta ku se oli jääny sille ylimääräiseks. Noi on vaan melko hintavia kun on veneen osia. Tossa oli vesikiertoinen lämmityskenno, mut jätin sen pois, eli nyt on pelkkä puhallus. Jos tuntuu et menee ikkunat huuruun, niin täytyy sit laittaa se vesikierto takas. Vaikka syksyllä kyllä ajelin kokonaan ilman lämppäriä, eikä ikkunat huurtunu, et kai se pelkkä puhalluskin sit riittää.
Et sit laittanu uutta vesi pumppua
Kyllä se täytyy melkeen laittaa, tai toi ainakin tuntuu pyörivän tosi nihkeesti. Ei kai sen kuulu sellainen olla?
Alakerrasta ei jääny paljon mitään muuta vanhaa ku lohko, kampi-akseli ja apuakseli. Öljypumppu oli väljä, kuten myös lohko, kaikki pinnat koneistettiin ja laakerit vaihdettiin.
Mulla ois tarkotus lisätä tota huohotusta tekemällä kanteen ylimääräinen öljynhuohotus. Lisäks mulla tulee keräyssäiliö, että saa noi huohotusöljyt pois kierrosta, kun ennen ne meni ahtimen imupuolelle.
Eilen sain auton pyörilleen, kun sain alustan puuttuvat osat hommattua. Eli tukivarren etupuslat puuttui ja niihin sorvautin muovipuslat Tommis Billettissä. Kävi aika hyvin niitten kanssa, kun niitä oli vahingossa tehty kaks sarjaa niin saín nyt sitte toisen varalle samalla hintaa. Lisäks sain puuttuvat raidetangot, kun noi mk2 tangot oli liian lyhyet noilla VR6 osilla. Elikkä nyt autossa on umpikeula-Passatin raidetangot.
Myös uus ohuempi flekti tuli ebaysta.
Imusarja tuli S2 audista, josta leikattiin yks runneri veks. Päähän hitsautin laipan A6 V6 Audin kaasuläpälle. Aloin kiillottamaankin imusarjaa, mut ekan puolen tunnin päästä päätin et siitäkin tulee mattamusta.





Eilen sain auton pyörilleen, kun sain alustan puuttuvat osat hommattua. Eli tukivarren etupuslat puuttui ja niihin sorvautin muovipuslat Tommis Billettissä. Kävi aika hyvin niitten kanssa, kun niitä oli vahingossa tehty kaks sarjaa niin saín nyt sitte toisen varalle samalla hintaa. Lisäks sain puuttuvat raidetangot, kun noi mk2 tangot oli liian lyhyet noilla VR6 osilla. Elikkä nyt autossa on umpikeula-Passatin raidetangot.
Myös uus ohuempi flekti tuli ebaysta.

Imusarja tuli S2 audista, josta leikattiin yks runneri veks. Päähän hitsautin laipan A6 V6 Audin kaasuläpälle. Aloin kiillottamaankin imusarjaa, mut ekan puolen tunnin päästä päätin et siitäkin tulee mattamusta.





Hyvältä näyttää Teemu!
Kuvissa autossasi ei näytä olevan vielä kahvoja kiinni, enkä tiedä mitä olet ajatellut laittaa, mutta mielestäni autoosi sopisi kuin nenä päähän Porsche 968 kahvat, jotka ovat rakenteeltaan samanlaiset kuin Golf originaalitkin, eli menevät heittämällä paikalleen.
Terve Olli. Tähän tulee tollaiset kiillotetut 944 turbon (951?) kahvat (tai sellaisesta ainakin olen kuvitellu että ne on kotoisin, osaat varmaan kertoa paremmin). Ne ei ole täysin bolt-on, kun noissa oven sisäinen aukaisuvipu toimii toisin päin mitä mk2 kahvojen. Oven peltien osalta ne tosin sopivat suoraan.

Päivitetäänpä välillä tätäkin ku tuntuu ettei sitä mitään muutakaan saa tän suhteen aikaseks.
Putkiston tein. Materiaalina 3" musta putki, vaimennin mallia Motonet. Hukkiksen putki vielä vetämättä. Tolle ulostulolle pitää vielä tehä jotain ku tulee vähän turhan alas.






Konehuoneesta kuvia. Vielä vaatii siistimistä ja kiillotusta. Yhtä ahtoputkea olen nyt yrittänu hinkata kiiltäväks, mut mielenkiinto on siihen hommaan sen verran vähissä et luulen että niistä(KIN) tulee mattamustat. Ois pitäny tehä ne alumiinista rosterin sijaan ni niistä ois joskus voinu vaikka saada kiiltävätkin. Takakonttiin tuli joku tollanen mikälie-friteerauskeitin.
Moottorin etukannake vaihtu kiinteään ja vaihteiston kannake uretaaniseen.






Bensa-, ohjaustehostimen ja öljynjäähdyttimen letkuiksi tuli teflonvahvisteista letkua. Bensalle tuli välisäiliö alumiinista ja huohotinöljyt kerätään omaan säiliöönsä.



Lyhensin vaihdevälejä hitsaamalla jatkoa tohon vaihdevipuun. Vaihdevipu nostettiin tollaseen tötteröön niin se tulee vähän lähemmäs rattia. Mallinsin ton pöntön ja tuttu leikkas sen laaserilla ja sitte se Tigattiin kasaan.



Pian ois pakko saada auto ajoon, kun säätöaika on jo kuukauden päästä niin pitäis saada auto sitä ennen sisäänajettuakin. Tavoitteena ois päästä toukokuun alussa Jurvaan ajamaan, et saa nähä miten käy.
Iso Kiitos Innalle ja Volvo-miehelle tiggailuista ja muusta avusta!
Putkiston tein. Materiaalina 3" musta putki, vaimennin mallia Motonet. Hukkiksen putki vielä vetämättä. Tolle ulostulolle pitää vielä tehä jotain ku tulee vähän turhan alas.








Konehuoneesta kuvia. Vielä vaatii siistimistä ja kiillotusta. Yhtä ahtoputkea olen nyt yrittänu hinkata kiiltäväks, mut mielenkiinto on siihen hommaan sen verran vähissä et luulen että niistä(KIN) tulee mattamustat. Ois pitäny tehä ne alumiinista rosterin sijaan ni niistä ois joskus voinu vaikka saada kiiltävätkin. Takakonttiin tuli joku tollanen mikälie-friteerauskeitin.
Moottorin etukannake vaihtu kiinteään ja vaihteiston kannake uretaaniseen.









Bensa-, ohjaustehostimen ja öljynjäähdyttimen letkuiksi tuli teflonvahvisteista letkua. Bensalle tuli välisäiliö alumiinista ja huohotinöljyt kerätään omaan säiliöönsä.





Lyhensin vaihdevälejä hitsaamalla jatkoa tohon vaihdevipuun. Vaihdevipu nostettiin tollaseen tötteröön niin se tulee vähän lähemmäs rattia. Mallinsin ton pöntön ja tuttu leikkas sen laaserilla ja sitte se Tigattiin kasaan.





Pian ois pakko saada auto ajoon, kun säätöaika on jo kuukauden päästä niin pitäis saada auto sitä ennen sisäänajettuakin. Tavoitteena ois päästä toukokuun alussa Jurvaan ajamaan, et saa nähä miten käy.
Iso Kiitos Innalle ja Volvo-miehelle tiggailuista ja muusta avusta!
Bensaletkut
Mistä hait nuo bensalinjat ja mitä maksoi?
Mistä hait nuo bensalinjat ja mitä maksoi?
Tolle letkulle ovh. Hi-flexissä oli jotain ihan naurettavaa, oisko ollu 75€/m. Tossa on noi kaikki letkut yhteensä n.12m. No noi tuli onneks hieman sopivampaan hintaan.
Joo saa nähä miten toi etukannake toimii. Itseä ei tosiaan toi tärinä haittaa yhtään, kun eipä tällä mitään lapinreissuja tehdä. Ja jos ei toi etupalkki kestä niin täytyy sitte tehä se vähän jämerämmästä tavarasta.
Vielä löyty yks kuva muistikortin syövereistä. Eli noi etummaiset puslat vaihdoin nylonholkkeihin. Luulen et saa kans vahvistaa apurunkoa ens talvena, kun nyt on tukivarret periaatteessa ihan kiinteällä sovitteella. Saa nähdä miten mutkalle sen saa ens kesän aikana.

Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa