Corrado pyörii hyvin 20-30sek,sitten alkaa röpötys?
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado pyörii hyvin 20-30sek,sitten alkaa röpötys?
Elikkä g60 corrado alkoi etuvalopolttimoiden vaihdon jälkeen käymään hunosti/kolmella (ei varmaan tykkänny uusista h4:sistaan :D) ...lähdin ajamaan niin n.100m jälken alko röpöttää ja vedot hävis ajottain kokonaan. Tulpat katoin ja virranjakajan,ei näkyny mitään vikaa. Eli kun käynnistää niin n. 20-30sek käy normaalisti sitten alkaa röpötys (kone oli ajettu lämpimäksi ja parkissa siis polttimoiden vaihdon ajan). Joku nero vois kertoo mistä kiikastaa, huomenna ois piiiitkä ajomatka edessä...:S
Kun auto on käynyt käyntilämpöiseksi niin menee vikatilaan? vai? Ja alkaa röpöttämään -> mustaa putkesta. Eli menee törkeän rikkaalle. Sitten kun auton käynnistää uudelleen, toimii hyvin pari kaasunpolkaisua ja taas alkaa röpöttämään.
Eri tyhjäkäyntimoottoria tänään kokeiltiin jo mutta ei vaikutusta. Mitenkäs nuo nakutusanturit? voiko niillä olla tuommoinen vaikutus?
ma en vaan osaa :D
Eri tyhjäkäyntimoottoria tänään kokeiltiin jo mutta ei vaikutusta. Mitenkäs nuo nakutusanturit? voiko niillä olla tuommoinen vaikutus?
ma en vaan osaa :D
...dodii,nyt alko vähän selviämään-> otettiin sinisen lämpötila-anturin johto irti röpötyksen aikana niin corro alko toimimaan kuin unelma! Ainut vaan että jos auton sammuttaa niin se ei enää lähde käyntiin vaan johto pitää laittaa käynnistyksen ajaksi kiinni. Vaihdettiin kaverin autosta anturi ja ei vaikutusta. Autonhan pitäisi sammua heti jos sen anturin nyppäsee irti?
Onko mulla jotain oikosulussa?
Onko mulla jotain oikosulussa?
pitää se kait uskaltautua tunnustautumaan avustajaksi tässä keississä..
eli lätsän kanssa on tuota ongelmaa mietitty ja pähkäilty, mutta kun ei ota asia selvitäkseen..
itselläni on kanssa tuo g60 raato ja siitä kun ottaa tuon edellä mainitun vedenlämpöanturin johdon irti, niin auto sammuu.. kummallako on vikaa?
http://www.youtube.com/watch?v=6bswDjsmP_w
tuossa videossa kun liitin otetaan irti niin kierrokset vain vähän laskee, mutta auto pysyy käynnissä.. tosin samallahan tuossa otetaan irti myös co-potikan johto.. oletettavasti tuo videolla esiintyvä auto on tekniikaltaan vakio ja itsellänihän on tuossa kulkineessa lastu, niinkun taitaa olla kyllä lätsälläkin mutta meidän autot toimii erilailla keskenään..
kun ei osaa, niin ei osaa.. ois pitäny pysyä vaan noissa ilmajäähy vehkeissä, joissa ei ole sähköruiskuja ja muita ylimääräisiä osia ;)
eli lätsän kanssa on tuota ongelmaa mietitty ja pähkäilty, mutta kun ei ota asia selvitäkseen..
itselläni on kanssa tuo g60 raato ja siitä kun ottaa tuon edellä mainitun vedenlämpöanturin johdon irti, niin auto sammuu.. kummallako on vikaa?
http://www.youtube.com/watch?v=6bswDjsmP_w
tuossa videossa kun liitin otetaan irti niin kierrokset vain vähän laskee, mutta auto pysyy käynnissä.. tosin samallahan tuossa otetaan irti myös co-potikan johto.. oletettavasti tuo videolla esiintyvä auto on tekniikaltaan vakio ja itsellänihän on tuossa kulkineessa lastu, niinkun taitaa olla kyllä lätsälläkin mutta meidän autot toimii erilailla keskenään..
kun ei osaa, niin ei osaa.. ois pitäny pysyä vaan noissa ilmajäähy vehkeissä, joissa ei ole sähköruiskuja ja muita ylimääräisiä osia ;)
Miten sytytyspuola? Joskus puolilla on tapana mennä paskeeksi niin, että ne alkaa v*ttuilemaan vasta lämmettyään. Nimimerkillä pääni kerran puhki raapinut puolavian vuoksi... Auto hyytyi satunnaisesti milloin mihinkin röpöttäen ja kolmella käyden, 10-15min "jäähyn" jälkeen alkoi taas toimimaan niinkuin ei vikaa olisi ikinä ollutkaan.
Ja tosiaan, ehjä G60 sammuu, kun sinisen anturin piuhan irroittaa.
Ja tosiaan, ehjä G60 sammuu, kun sinisen anturin piuhan irroittaa.
Miten sytytyspuola? Joskus puolilla on tapana mennä paskeeksi niin, että ne alkaa v*ttuilemaan vasta lämmettyään.
tuo mulla kävi itelläkin mielessä, mutta miks se korjautuis irroittamalla tuon lämpöanturin johdon.. oon käyny mielessäni läpi mitä erilaisempia mahdollisuuksia, mutta testatessa on aina joutunu pettymään.. tänään otettiin se anturin johto irti ja ajeltiin kylää ympäri jonkun aikaa ilman ongelmia, jonka jälkeen pysähdyttiin ja laitettiin liitin takaisin ja "vika" hyppäsi päälle.. vaikuttaako tuo lämpöanturi sytytysennakkoon? kävi sekin mielessä, että jos se heittää sytyn ketuilleen ja sen takia rupiaa kiukuttelemaan..
btw.. pitäiskö käynnin muuttua kuinka paljon kun irroittaa lambdan johdon auton käydessä?
ootakos mittoneet anturin vastuksia kylmänä ja lämpimänä.
ei olla mittailtu, mutta vaihdettiin sellainen anturi tuohon lätsän autoon, millä oma raato toimii tai siis ainakin toimi vielä puoli vuotta sitten.. sen jälkeen tuo anturi on ollut irtaallaan hanskalokerossa, kun ostin itselleni uudet molemmat anturit (ja ihan vaan lämpömittarin näyttämää korjatakseni -> joka ei korjaantunut, tod.näk. jotain muuta vikaa, vikaa, eikun siis ominaisuus)
vielä tuohon videoon palatakseni.. miksi siinä ei kone sammunut kun irroitettiin tuo liitin anturista?
kyllä ainakin tuota kaverin gti golfia roplannu ni aina on sammahtanut jos menee ottaan lämpöanturin piuhan irti.
lämpöanturin vastustahna pienenee lämmetessään ja irroitus tekee äärettömän vastuksen eli riippuen ruiskusta joko pitäis vetää syöttöjä lisää tai sammuttaa tai heittää vika päälle ja käyttää jotakin oletusta. riippuu toki ruiskusta.
lambda kyllä vaikuttaa käyntiin pitäis minusta yleensä mennä rikkaammalle jos irroittaa piuhan.
jotenki tuota lämpötilaanturia syyttäsin kerta vaikuttaa toimivuuteen. yleismittarilla selvittääsen arvot niin osaa ainakin syyttää tai olla syyttämättä sitä.
lämpöanturin vastustahna pienenee lämmetessään ja irroitus tekee äärettömän vastuksen eli riippuen ruiskusta joko pitäis vetää syöttöjä lisää tai sammuttaa tai heittää vika päälle ja käyttää jotakin oletusta. riippuu toki ruiskusta.
lambda kyllä vaikuttaa käyntiin pitäis minusta yleensä mennä rikkaammalle jos irroittaa piuhan.
jotenki tuota lämpötilaanturia syyttäsin kerta vaikuttaa toimivuuteen. yleismittarilla selvittääsen arvot niin osaa ainakin syyttää tai olla syyttämättä sitä.
Miten muistelisin, että tuo joko sammuu tai vähintään käy todella heikosti jos lämpöanturin ottaa irti. Joskus ajoitusta muuttelin ja sehän tapahtuu ohjeen mukaan anturin irroittamalla ja kierrokset ~2000rpm. Irroituksessa meinas auto sammua, mutta olen nähnyt raatoja, jotka eivät sammu.
Tuohan menee vikatilaan kun lämpötila-anturin nyppää kuikkaan. Tuo anturihan ei kovin kallis ole, joten sen uusiminen varmuuden vuoksi saattaisi olla paikallaan.
Vois kai tuo olla Hall-anturi vika, tosin yleensä ne sammuttaa lämmitessään koneen kuin seinään, eikä röpöttele.
Joskus painittiin yhden raadon kanssa, joka kävi koko ajan heikosti ja siinä lämpötila-anturi oli tullut tien päähän siten, että itse digifantti ei sitä tajunnut. Tuo vaihtamalla kone hyrräs taas nätisti.
Tuohan menee vikatilaan kun lämpötila-anturin nyppää kuikkaan. Tuo anturihan ei kovin kallis ole, joten sen uusiminen varmuuden vuoksi saattaisi olla paikallaan.
Vois kai tuo olla Hall-anturi vika, tosin yleensä ne sammuttaa lämmitessään koneen kuin seinään, eikä röpöttele.
Joskus painittiin yhden raadon kanssa, joka kävi koko ajan heikosti ja siinä lämpötila-anturi oli tullut tien päähän siten, että itse digifantti ei sitä tajunnut. Tuo vaihtamalla kone hyrräs taas nätisti.
Siis mulla oli nää sun oireet kesällä mutta johtu siitä että pakosarja oli päin **** kiinni jolloin lämmettyään päästi niin paljon ilmaa läpi että anto lamdalle ihan väärät arvot ja alko sekoilemaan. tosin en kyllä silloin yrittänyt edes ajaa autolla kun sen huomas jo vähän ajan käymisen jälkeen että nyt on jokin pielessä.
Muistaakseni jo silloinkin yritin kysellä eli eikö sitten ole mitään helppoa tapaa tarkistaa sitä onko se lamda mikä siellä on hajalla? Ei vaan yhtään huvittais ostella jokaista mieleen tulevaa anturia/letkua että vika löytyisi.
Muistaakseni jo silloinkin yritin kysellä eli eikö sitten ole mitään helppoa tapaa tarkistaa sitä onko se lamda mikä siellä on hajalla? Ei vaan yhtään huvittais ostella jokaista mieleen tulevaa anturia/letkua että vika löytyisi.
Onkos corraadossa sitä sytytysmodulia niinkuin kakkeleissa siellä kourussa kuskinpuolella? Kokeeksi kannattaisi vaihtaa kun ei sekään kallis ole ja muutaman 16v gtin nypytykset on ainaki loppunu tuolla, mitä täältäkin tarinoita lukenut.
Ai ei kallis vai? 1000€ ja rapiat päälle marmoritiskillä ainakin 16v golfiin.... Onneksi saksanmaalta löytyi käytetty 10-kertaa halvemmalla kiitos Dopin.
Vaihdoin pariin otteeseen tarvike lambdan (korjaamolla mitattiin lambdan johdot jne ja väittivät sen pelaavan oikein..) Alkuperäistä en ole kokeillut. Bensanpaine anturi vaihdettu, sininen lämpötila anturi sekä kaikki alipaine letkut uusittu. Maadotukset pistin uusiksi ja vaihdoin virranjakajan sekä pyörijän ilman vaikutusta. Sytytystä on myös säädetty ja fantin johtoja mittailtu. Suuttimia ja bensanpaineensäädintä en ole tarkistanut.
Kun auto kävi korjaamolla niin mittailtiin päästöjä ja törkeesti meni yli kunnes otettiin tuo lämp. anturi pois niin saatiin päästölaput katsastukseen. Lisään vielä jos muistan jotain muutakin vaihtaneen, itse epäilen ettei nakutusanturi pelaa ja se sekottaisi sytytyksen..
Eipä paljon vaihtoehtoja enää jää..Fantti, hall ja nakutus anturi..?
Edit: tulpan johdot, tulpat sekä bensansuodatin myös vaihdettu, jälkimmäisessä en uskonutkaan vian olevan:) Katallysaattori mulla oli tyhjä mutta pistin suoran putken tilalle, kun omani ei ole merkitty vähäpäästöiseksi..
Toivotaan että vika löytyisi, voisin itsekkin taas ruveta katsomaan autoa jos jotain uutta paljastuisi.
Kun auto kävi korjaamolla niin mittailtiin päästöjä ja törkeesti meni yli kunnes otettiin tuo lämp. anturi pois niin saatiin päästölaput katsastukseen. Lisään vielä jos muistan jotain muutakin vaihtaneen, itse epäilen ettei nakutusanturi pelaa ja se sekottaisi sytytyksen..
Eipä paljon vaihtoehtoja enää jää..Fantti, hall ja nakutus anturi..?
Edit: tulpan johdot, tulpat sekä bensansuodatin myös vaihdettu, jälkimmäisessä en uskonutkaan vian olevan:) Katallysaattori mulla oli tyhjä mutta pistin suoran putken tilalle, kun omani ei ole merkitty vähäpäästöiseksi..
Toivotaan että vika löytyisi, voisin itsekkin taas ruveta katsomaan autoa jos jotain uutta paljastuisi.
jos ei lambdan vaihto auta niin sitten lähtee nakutusanturi vaihtoon,mulla se oli nippusiteellä alipaineletkussa kiinni kun ostin=D laitoin sen sit vian ilmetessä oikeeseen paikkaan mut saattanu mennä särki ( ? ) ...jos ei auta nii täytyy kokeilla ilman sitä sinistä anturia katastaa kun tulevana maanantaina ois sekin mukavuus edessä ...pRkL...
Itselläkin on tuo nakutusanturin piuha kuoriutunut parista kohtaa. Ymmärtääkeni sitä ei voi mitenkään mitata? Korjatkaa jos olen väärässä..Tietääkös joku anturin kiristys momentin? Olin siinä käsityksessä et on aika tarkka. Motonetissa ei ainakaan ole saatavilla noita mutta kait niit alkuperäisinä saa, hinnasta en sit tiedä. Kyllä se lähtee ilman sinistä anturiakin käymään, pitää vaan sahata 5-15s, riippuu kuin lämmin kone on. Kun lämmöt nousee yli 50 astetta ajotietokoneen mukaan, ei meinaa lähtee mut kun pumppaa kaasua ni lähtee mustan pilven saattelemana....
Tuossahan tuo oskiloskooppi möllöttää 30 sentin päässä kun työpaikan koneella istun=D ...motonetissä minun mielestä oli nakutusantureita,ainakin kun äsken netistä katoin. hintaa joku ~50e? ...varaosaliikkeessä 80e hujakoilla...
Sama homma ilman sitä sinisen anturin johtoo jos ajaapi,saa vähä hangata enempi käynnistettäessä ja tyhäkäynti nousee vähän
Sama homma ilman sitä sinisen anturin johtoo jos ajaapi,saa vähä hangata enempi käynnistettäessä ja tyhäkäynti nousee vähän
Joo motonetin valikoimasta löytyy mut ei suomen varastoista, en sit tiedä saako tilaamalla mut saattaa kestää. Ihan mielenkiinnolla kysyn et onko sun valokatkaisija reistaillut? Koska valojen vaihdon jälkeen sulle tuli vika ja mun katkaisija sekoilee jonkin verran.(Virrat pois ollessa kun kytkee valot päälle ni puhallin lähtee pyörimään ja ei meinaa saada lyhkäsiä päälle kun pompsahtaa joskus parkeille.) Tuo taitaa olla tyyppi vika näissä mutta ajattelin että se voisi sekoittaa jotain muutakin kuin puhaltimen..
No vois kai tilata uuden, ei se ainakaan pahaa tekisi..
No vois kai tilata uuden, ei se ainakaan pahaa tekisi..
Itseasiassa: parkit ei mee päälle ollenkaan,eli molemmissa asennoissa menee normi valot päälle, mutta näky olevan gollfin valokytkin vaihettu...en oo vielä sitä irrottanu että onko siinä vikaa...flekti pyörii ihan omia aikojaan,esim kun lyö auton oven kiinni tai vähän tönii autoo nii alkaa röpeltää vaikka auto ois seissy yön yli...
Mites tarkkaan ne ennakot säädit? Se sininen anturi tosiaan rupee säätää ennakkoja kun kone lämpiää ja jos mekaaniset ennakot on vituillaan...
Corrossa ei ole erillisä sytkänsäätö boksia vaan digidigiltä tulee suoraan yks johto puolalle.
Nakutusanturin momentti oli muistaakseni 25nm
http://www.corrado-teile.de/shop/product_info.php/info/p692_HELLA-Knock-Sensor---VW-G60.html
Corrossa ei ole erillisä sytkänsäätö boksia vaan digidigiltä tulee suoraan yks johto puolalle.
Nakutusanturin momentti oli muistaakseni 25nm
http://www.corrado-teile.de/shop/product_info.php/info/p692_HELLA-Knock-Sensor---VW-G60.html
Jep kävin katsomassa omaani, panin käyntiin ja aloin kuulostelmaan et mitäs täähän käy ihan nätisti ja ottaa kierostakin, lähin sitten heittämään sellaisen kevyen rundin ja auto toimi niinkuin pitkin. hetken kun oli ajanut niin johan se tuttu nyki nyki sieltä ilmaantu ja kun parkkikselle tultiin tyhjäkäynti oli sellaista luokkaa pommikone..
ikä ei näemmä corradoillakaan tule yksin kun yksi alkaa sekoilemaan niin toinen tulee mukaan...
ikä ei näemmä corradoillakaan tule yksin kun yksi alkaa sekoilemaan niin toinen tulee mukaan...
Lätsä: Saitkos auton katsastettua, vai missä vaiheessa mennään? En suosittele ajamaan tuossa kunnossa. Itsellä mäntä entinen, tiedä sitten johtuuko tuosta mutta kuitenkin.. Jos mulla oli sittenkin se sytytys pielessä, ainakin edellisessä autossa oli ja seurauksena sulattanut pari mäntää.?
Edit: Seoshan meni laihalle kun sen sinisen anturin otti pois, luultavasti siitä tais johtua.? Eipä kannata ilman sitä ajella..
Edit: Seoshan meni laihalle kun sen sinisen anturin otti pois, luultavasti siitä tais johtua.? Eipä kannata ilman sitä ajella..
alko lambdan vaihto vit*ttaa niin:
teen nyt koneen tarkistus/päivitys remontin tässä talven aikana ja samalla katsastelen kaikkea mikä vois olla vian aiheuttaja...
en ajanu corrolla kun n.150km sen jälkeen kun vika ilmeni ja en sit jaksanu katsastaa autoa,vie sit syssymmällä ehoampana kun kaikkea muuta pikkujuttua on kans mitä pitäs tehä...kuinka paljon Mok ajoit vikatilassa? oisko virilastu vaikuttanu siihen että vikatila ei toimi tai jtn jos noin meni tekemään? :/

teen nyt koneen tarkistus/päivitys remontin tässä talven aikana ja samalla katsastelen kaikkea mikä vois olla vian aiheuttaja...
en ajanu corrolla kun n.150km sen jälkeen kun vika ilmeni ja en sit jaksanu katsastaa autoa,vie sit syssymmällä ehoampana kun kaikkea muuta pikkujuttua on kans mitä pitäs tehä...kuinka paljon Mok ajoit vikatilassa? oisko virilastu vaikuttanu siihen että vikatila ei toimi tai jtn jos noin meni tekemään? :/
Mitä huolletaan koneesta ?
Mulla on Corradon keula saman näköönen kuin Lätsällä tällä hetkellä.
Huomenna nostetaan kone pois keulalta ja laitetaan moottoripukkiin kiinni.
Mitä kaikkea kannattaa nyt huoltaa moottorista/vaihdelaatikosta ?
Ahdin odottaa uusia laakereita ja tiivisteitä, joten se on hoidossa.
Muuta vikaa ei ollut autossa kuin ahtimessa. Mutta homma vähä paisu ja nyt sitten otetaan motti pois paikalta ja pannaan kaikki kuntoon, kun on kerta fiksaus alootettu.
Edestä on jo fiksattu jarrut, alatukivarret, puslat ym. muuta pientä.
Etummainen moottorinkannatin palkki putsattu ja maalattu.
Huomenna nostetaan kone pois keulalta ja laitetaan moottoripukkiin kiinni.
Mitä kaikkea kannattaa nyt huoltaa moottorista/vaihdelaatikosta ?
Ahdin odottaa uusia laakereita ja tiivisteitä, joten se on hoidossa.
Muuta vikaa ei ollut autossa kuin ahtimessa. Mutta homma vähä paisu ja nyt sitten otetaan motti pois paikalta ja pannaan kaikki kuntoon, kun on kerta fiksaus alootettu.
Edestä on jo fiksattu jarrut, alatukivarret, puslat ym. muuta pientä.
Etummainen moottorinkannatin palkki putsattu ja maalattu.
Venakopan hionta, vähän kiillotusta ja loraus maalia.
Kuva: http://www.koti.phnet.fi/levis/corrado/ ... akoppa.jpg
Kuva: http://www.koti.phnet.fi/levis/corrado/ ... akoppa.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa