Corrado pyörii hyvin 20-30sek,sitten alkaa röpötys?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

Corrado pyörii hyvin 20-30sek,sitten alkaa röpötys?

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 30.10.2008 19:51

Elikkä g60 corrado alkoi etuvalopolttimoiden vaihdon jälkeen käymään hunosti/kolmella (ei varmaan tykkänny uusista h4:sistaan :D) ...lähdin ajamaan niin n.100m jälken alko röpöttää ja vedot hävis ajottain kokonaan. Tulpat katoin ja virranjakajan,ei näkyny mitään vikaa. Eli kun käynnistää niin n. 20-30sek käy normaalisti sitten alkaa röpötys (kone oli ajettu lämpimäksi ja parkissa siis polttimoiden vaihdon ajan). Joku nero vois kertoo mistä kiikastaa, huomenna ois piiiitkä ajomatka edessä...:S

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.11.2008 19:11

Akun ja moottorin maadoitus?

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 2.11.2008 16:36

meinaakko? kaveri katteli just että onpa jännästi toteutettu maadotukset...käynnistin auton kylmänä perjantaina ja kun lämmöt nous nii alko röpötys...muita vaihtoehtoa? lambda? yms?

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 4.11.2008 18:12

Kun auto on käynyt käyntilämpöiseksi niin menee vikatilaan? vai? Ja alkaa röpöttämään -> mustaa putkesta. Eli menee törkeän rikkaalle. Sitten kun auton käynnistää uudelleen, toimii hyvin pari kaasunpolkaisua ja taas alkaa röpöttämään.

Eri tyhjäkäyntimoottoria tänään kokeiltiin jo mutta ei vaikutusta. Mitenkäs nuo nakutusanturit? voiko niillä olla tuommoinen vaikutus?

ma en vaan osaa :D

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 5.11.2008 16:40

...dodii,nyt alko vähän selviämään-> otettiin sinisen lämpötila-anturin johto irti röpötyksen aikana niin corro alko toimimaan kuin unelma! Ainut vaan että jos auton sammuttaa niin se ei enää lähde käyntiin vaan johto pitää laittaa käynnistyksen ajaksi kiinni. Vaihdettiin kaverin autosta anturi ja ei vaikutusta. Autonhan pitäisi sammua heti jos sen anturin nyppäsee irti?

Onko mulla jotain oikosulussa?

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 5.11.2008 18:11

pitää se kait uskaltautua tunnustautumaan avustajaksi tässä keississä..

eli lätsän kanssa on tuota ongelmaa mietitty ja pähkäilty, mutta kun ei ota asia selvitäkseen..

itselläni on kanssa tuo g60 raato ja siitä kun ottaa tuon edellä mainitun vedenlämpöanturin johdon irti, niin auto sammuu.. kummallako on vikaa?

http://www.youtube.com/watch?v=6bswDjsmP_w

tuossa videossa kun liitin otetaan irti niin kierrokset vain vähän laskee, mutta auto pysyy käynnissä.. tosin samallahan tuossa otetaan irti myös co-potikan johto.. oletettavasti tuo videolla esiintyvä auto on tekniikaltaan vakio ja itsellänihän on tuossa kulkineessa lastu, niinkun taitaa olla kyllä lätsälläkin mutta meidän autot toimii erilailla keskenään..

kun ei osaa, niin ei osaa.. ois pitäny pysyä vaan noissa ilmajäähy vehkeissä, joissa ei ole sähköruiskuja ja muita ylimääräisiä osia ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.11.2008 18:29

Miten sytytyspuola? Joskus puolilla on tapana mennä paskeeksi niin, että ne alkaa v*ttuilemaan vasta lämmettyään. Nimimerkillä pääni kerran puhki raapinut puolavian vuoksi... Auto hyytyi satunnaisesti milloin mihinkin röpöttäen ja kolmella käyden, 10-15min "jäähyn" jälkeen alkoi taas toimimaan niinkuin ei vikaa olisi ikinä ollutkaan.

Ja tosiaan, ehjä G60 sammuu, kun sinisen anturin piuhan irroittaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 5.11.2008 18:45

ootakos mittoneet anturin vastuksia kylmänä ja lämpimänä.

jos täsmää antureiden kesken niin tuskin vikaa niissä. en tiedä juuri noidne alueesta mutta kilohmista tai kahdesta, 200-100 ohmiin mahtavat yleisimmin olla aina nuo.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 5.11.2008 19:05

Miten sytytyspuola? Joskus puolilla on tapana mennä paskeeksi niin, että ne alkaa v*ttuilemaan vasta lämmettyään.


tuo mulla kävi itelläkin mielessä, mutta miks se korjautuis irroittamalla tuon lämpöanturin johdon.. oon käyny mielessäni läpi mitä erilaisempia mahdollisuuksia, mutta testatessa on aina joutunu pettymään.. tänään otettiin se anturin johto irti ja ajeltiin kylää ympäri jonkun aikaa ilman ongelmia, jonka jälkeen pysähdyttiin ja laitettiin liitin takaisin ja "vika" hyppäsi päälle.. vaikuttaako tuo lämpöanturi sytytysennakkoon? kävi sekin mielessä, että jos se heittää sytyn ketuilleen ja sen takia rupiaa kiukuttelemaan..

btw.. pitäiskö käynnin muuttua kuinka paljon kun irroittaa lambdan johdon auton käydessä?

ootakos mittoneet anturin vastuksia kylmänä ja lämpimänä.


ei olla mittailtu, mutta vaihdettiin sellainen anturi tuohon lätsän autoon, millä oma raato toimii tai siis ainakin toimi vielä puoli vuotta sitten.. sen jälkeen tuo anturi on ollut irtaallaan hanskalokerossa, kun ostin itselleni uudet molemmat anturit (ja ihan vaan lämpömittarin näyttämää korjatakseni -> joka ei korjaantunut, tod.näk. jotain muuta vikaa, vikaa, eikun siis ominaisuus)

vielä tuohon videoon palatakseni.. miksi siinä ei kone sammunut kun irroitettiin tuo liitin anturista?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 5.11.2008 19:33

kyllä ainakin tuota kaverin gti golfia roplannu ni aina on sammahtanut jos menee ottaan lämpöanturin piuhan irti.
lämpöanturin vastustahna pienenee lämmetessään ja irroitus tekee äärettömän vastuksen eli riippuen ruiskusta joko pitäis vetää syöttöjä lisää tai sammuttaa tai heittää vika päälle ja käyttää jotakin oletusta. riippuu toki ruiskusta.

lambda kyllä vaikuttaa käyntiin pitäis minusta yleensä mennä rikkaammalle jos irroittaa piuhan.

jotenki tuota lämpötilaanturia syyttäsin kerta vaikuttaa toimivuuteen. yleismittarilla selvittääsen arvot niin osaa ainakin syyttää tai olla syyttämättä sitä.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 5.11.2008 20:17

pitänee huomenna päivän näöllä ajaa molemmat raadot lämpöiseksi ja mittailla antureita..

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 5.11.2008 20:58

Miten muistelisin, että tuo joko sammuu tai vähintään käy todella heikosti jos lämpöanturin ottaa irti. Joskus ajoitusta muuttelin ja sehän tapahtuu ohjeen mukaan anturin irroittamalla ja kierrokset ~2000rpm. Irroituksessa meinas auto sammua, mutta olen nähnyt raatoja, jotka eivät sammu.
Tuohan menee vikatilaan kun lämpötila-anturin nyppää kuikkaan. Tuo anturihan ei kovin kallis ole, joten sen uusiminen varmuuden vuoksi saattaisi olla paikallaan.
Vois kai tuo olla Hall-anturi vika, tosin yleensä ne sammuttaa lämmitessään koneen kuin seinään, eikä röpöttele.
Joskus painittiin yhden raadon kanssa, joka kävi koko ajan heikosti ja siinä lämpötila-anturi oli tullut tien päähän siten, että itse digifantti ei sitä tajunnut. Tuo vaihtamalla kone hyrräs taas nätisti.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 7.11.2008 16:27

nonii, nyt on sininen lämpöanturi vaihdettu ja ei vaikutusta,samaan tapaan röpöttääpi lämpösenä jos on anturin johto kiinni...huomasin sen verran nyt että tyhjäkäynti on korkeempi kun anturin johto on irti ja kierrokset laskee paljo hitaammin alas...alkaa ideat loppua pikkuhiljaa kesken

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.11.2008 21:11

Onkos corraadossa sitä sytytysmodulia niinkuin kakkeleissa siellä kourussa kuskinpuolella? Kokeeksi kannattaisi vaihtaa kun ei sekään kallis ole ja muutaman 16v gtin nypytykset on ainaki loppunu tuolla, mitä täältäkin tarinoita lukenut.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 10.11.2008 16:29

Tilasin äsken VPV-Motorracingilta Boschin lambda anturin, keskiviikkona jos ajoissa tulee nii kokeilen sen vaihtaa ennen iltavuoroon menoa...maanantaina katastus viimestään tehtävä niin ois hyvä saaha onkelma korjattua ennen sitä...saas nähä sit onko katti ottanu siipeensä. :/

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 10.11.2008 17:42

minkä verrain köyhdyit.. kai itsekkin pitää kohta harkita testata jos sillä sais oireet veke.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 10.11.2008 20:25

75e yleismallin lambda 4johdolla, oisko toim.kulut 5e? loppuviikosta selviää häviskö sillä vika

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 11.11.2008 15:17

Siis mulla oli nää sun oireet kesällä mutta johtu siitä että pakosarja oli päin **** kiinni jolloin lämmettyään päästi niin paljon ilmaa läpi että anto lamdalle ihan väärät arvot ja alko sekoilemaan. tosin en kyllä silloin yrittänyt edes ajaa autolla kun sen huomas jo vähän ajan käymisen jälkeen että nyt on jokin pielessä.

Muistaakseni jo silloinkin yritin kysellä eli eikö sitten ole mitään helppoa tapaa tarkistaa sitä onko se lamda mikä siellä on hajalla? Ei vaan yhtään huvittais ostella jokaista mieleen tulevaa anturia/letkua että vika löytyisi.

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 12.11.2008 14:40

Mulla corradossa aivan sama vika.. Vaihdoin vaikka mitä kunnes työnsin tallin perälle. Ilmoitteletko tänne kun ja jos vika seliviää..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.11.2008 18:39

Onkos corraadossa sitä sytytysmodulia niinkuin kakkeleissa siellä kourussa kuskinpuolella? Kokeeksi kannattaisi vaihtaa kun ei sekään kallis ole ja muutaman 16v gtin nypytykset on ainaki loppunu tuolla, mitä täältäkin tarinoita lukenut.

Ai ei kallis vai? 1000€ ja rapiat päälle marmoritiskillä ainakin 16v golfiin.... Onneksi saksanmaalta löytyi käytetty 10-kertaa halvemmalla kiitos Dopin.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 12.11.2008 20:00

Mok mitäs kaikkea sä vaihoit omaas? että en samoista osista alota vian etsimistä...taitaa lauantaille venyä lambdan vaihto kliitos vuorotyön.........

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 13.11.2008 7:07

Vaihdoin pariin otteeseen tarvike lambdan (korjaamolla mitattiin lambdan johdot jne ja väittivät sen pelaavan oikein..) Alkuperäistä en ole kokeillut. Bensanpaine anturi vaihdettu, sininen lämpötila anturi sekä kaikki alipaine letkut uusittu. Maadotukset pistin uusiksi ja vaihdoin virranjakajan sekä pyörijän ilman vaikutusta. Sytytystä on myös säädetty ja fantin johtoja mittailtu. Suuttimia ja bensanpaineensäädintä en ole tarkistanut.
Kun auto kävi korjaamolla niin mittailtiin päästöjä ja törkeesti meni yli kunnes otettiin tuo lämp. anturi pois niin saatiin päästölaput katsastukseen. Lisään vielä jos muistan jotain muutakin vaihtaneen, itse epäilen ettei nakutusanturi pelaa ja se sekottaisi sytytyksen..
Eipä paljon vaihtoehtoja enää jää..Fantti, hall ja nakutus anturi..?

Edit: tulpan johdot, tulpat sekä bensansuodatin myös vaihdettu, jälkimmäisessä en uskonutkaan vian olevan:) Katallysaattori mulla oli tyhjä mutta pistin suoran putken tilalle, kun omani ei ole merkitty vähäpäästöiseksi..

Toivotaan että vika löytyisi, voisin itsekkin taas ruveta katsomaan autoa jos jotain uutta paljastuisi.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 13.11.2008 8:47

jos ei lambdan vaihto auta niin sitten lähtee nakutusanturi vaihtoon,mulla se oli nippusiteellä alipaineletkussa kiinni kun ostin=D laitoin sen sit vian ilmetessä oikeeseen paikkaan mut saattanu mennä särki ( ? ) ...jos ei auta nii täytyy kokeilla ilman sitä sinistä anturia katastaa kun tulevana maanantaina ois sekin mukavuus edessä ...pRkL...

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 13.11.2008 11:46

Itselläkin on tuo nakutusanturin piuha kuoriutunut parista kohtaa. Ymmärtääkeni sitä ei voi mitenkään mitata? Korjatkaa jos olen väärässä..Tietääkös joku anturin kiristys momentin? Olin siinä käsityksessä et on aika tarkka. Motonetissa ei ainakaan ole saatavilla noita mutta kait niit alkuperäisinä saa, hinnasta en sit tiedä. Kyllä se lähtee ilman sinistä anturiakin käymään, pitää vaan sahata 5-15s, riippuu kuin lämmin kone on. Kun lämmöt nousee yli 50 astetta ajotietokoneen mukaan, ei meinaa lähtee mut kun pumppaa kaasua ni lähtee mustan pilven saattelemana....

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 13.11.2008 15:24

oskiloskoopilla pystyy tarkistamaan nakutusanturin.. mutta monellako on oskiloskooppi käytössä.. nakutusanturi toimii pietso-sähköllä

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 13.11.2008 16:18

Tuossahan tuo oskiloskooppi möllöttää 30 sentin päässä kun työpaikan koneella istun=D ...motonetissä minun mielestä oli nakutusantureita,ainakin kun äsken netistä katoin. hintaa joku ~50e? ...varaosaliikkeessä 80e hujakoilla...
Sama homma ilman sitä sinisen anturin johtoo jos ajaapi,saa vähä hangata enempi käynnistettäessä ja tyhäkäynti nousee vähän

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 13.11.2008 17:14

Joo motonetin valikoimasta löytyy mut ei suomen varastoista, en sit tiedä saako tilaamalla mut saattaa kestää. Ihan mielenkiinnolla kysyn et onko sun valokatkaisija reistaillut? Koska valojen vaihdon jälkeen sulle tuli vika ja mun katkaisija sekoilee jonkin verran.(Virrat pois ollessa kun kytkee valot päälle ni puhallin lähtee pyörimään ja ei meinaa saada lyhkäsiä päälle kun pompsahtaa joskus parkeille.) Tuo taitaa olla tyyppi vika näissä mutta ajattelin että se voisi sekoittaa jotain muutakin kuin puhaltimen..
No vois kai tilata uuden, ei se ainakaan pahaa tekisi..

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 13.11.2008 20:04

Itseasiassa: parkit ei mee päälle ollenkaan,eli molemmissa asennoissa menee normi valot päälle, mutta näky olevan gollfin valokytkin vaihettu...en oo vielä sitä irrottanu että onko siinä vikaa...flekti pyörii ihan omia aikojaan,esim kun lyö auton oven kiinni tai vähän tönii autoo nii alkaa röpeltää vaikka auto ois seissy yön yli...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.11.2008 20:15

Mites tarkkaan ne ennakot säädit? Se sininen anturi tosiaan rupee säätää ennakkoja kun kone lämpiää ja jos mekaaniset ennakot on vituillaan...

Corrossa ei ole erillisä sytkänsäätö boksia vaan digidigiltä tulee suoraan yks johto puolalle.

Nakutusanturin momentti oli muistaakseni 25nm

http://www.corrado-teile.de/shop/product_info.php/info/p692_HELLA-Knock-Sensor---VW-G60.html

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.11.2008 20:53

Ai ei kallis vai? 1000€ ja rapiat päälle marmoritiskillä ainakin 16v golfiin.... Onneksi saksanmaalta löytyi käytetty 10-kertaa halvemmalla kiitos Dopin.


En meinannu sitä ite boksia, vaan sytytysmoduli eli se pikku palikka mikä on siinä päälimmäisenä parilla ruuvilla kiinni.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.11.2008 21:19

Jaa jaa, no se varmaan voi olla vähän edullisempi. Itse meinasin laakin saada kun marmoritiskiltä hinnan kuulin sille boksille. Ei oikein tiennyt itkeä vaiko nauraa...

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 14.11.2008 10:40

Ennakoita en ole itse säätänyt mut kuuteen asteeseen kuullemma laittoivat. Eilen kävin koeajolla seurauksena öljyt pihalle, enempään en katsonut muutakuin että koneen takaa tulivat.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.11.2008 20:14

Jos ruiskunohjainyksiköstä on alipaineletku irti tai huonosti kiinni, niin sekoaa kone aika hienosti.
Viimeksi muokannut Levis, 17.11.2008 6:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 15.11.2008 13:09

Jep kävin katsomassa omaani, panin käyntiin ja aloin kuulostelmaan et mitäs täähän käy ihan nätisti ja ottaa kierostakin, lähin sitten heittämään sellaisen kevyen rundin ja auto toimi niinkuin pitkin. hetken kun oli ajanut niin johan se tuttu nyki nyki sieltä ilmaantu ja kun parkkikselle tultiin tyhjäkäynti oli sellaista luokkaa pommikone..

ikä ei näemmä corradoillakaan tule yksin kun yksi alkaa sekoilemaan niin toinen tulee mukaan...

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 18.11.2008 6:11

Lätsä: Saitkos auton katsastettua, vai missä vaiheessa mennään? En suosittele ajamaan tuossa kunnossa. Itsellä mäntä entinen, tiedä sitten johtuuko tuosta mutta kuitenkin.. Jos mulla oli sittenkin se sytytys pielessä, ainakin edellisessä autossa oli ja seurauksena sulattanut pari mäntää.?

Edit: Seoshan meni laihalle kun sen sinisen anturin otti pois, luultavasti siitä tais johtua.? Eipä kannata ilman sitä ajella..

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 19.11.2008 19:21

alko lambdan vaihto vit*ttaa niin: Kuva

teen nyt koneen tarkistus/päivitys remontin tässä talven aikana ja samalla katsastelen kaikkea mikä vois olla vian aiheuttaja...
en ajanu corrolla kun n.150km sen jälkeen kun vika ilmeni ja en sit jaksanu katsastaa autoa,vie sit syssymmällä ehoampana kun kaikkea muuta pikkujuttua on kans mitä pitäs tehä...kuinka paljon Mok ajoit vikatilassa? oisko virilastu vaikuttanu siihen että vikatila ei toimi tai jtn jos noin meni tekemään? :/

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 20.11.2008 6:12

Kyl siihen tais joku tonni tulla mittariin lisää, kokeilin myös vakio lastulla mutta ei ollut vaikutusta..

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

Mitä huolletaan koneesta ?

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 20.11.2008 15:29

Mulla on Corradon keula saman näköönen kuin Lätsällä tällä hetkellä.
Huomenna nostetaan kone pois keulalta ja laitetaan moottoripukkiin kiinni.

Mitä kaikkea kannattaa nyt huoltaa moottorista/vaihdelaatikosta ?
Ahdin odottaa uusia laakereita ja tiivisteitä, joten se on hoidossa.

Muuta vikaa ei ollut autossa kuin ahtimessa. Mutta homma vähä paisu ja nyt sitten otetaan motti pois paikalta ja pannaan kaikki kuntoon, kun on kerta fiksaus alootettu.

Edestä on jo fiksattu jarrut, alatukivarret, puslat ym. muuta pientä.
Etummainen moottorinkannatin palkki putsattu ja maalattu.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 20.11.2008 18:21

kiertokangen laakeristahan isot jantterit puhuu et ois heikkous,ite vaihan ne ainaki joidenkin muiden ohessa...täytyy ny eka itekki avata kone ja katella mitä pystyy tekemään..jos rahaa jää nii konetta vois vähä piristellä:) ...mulla ahdin vuos aikas paljon nii on aikakin jo tiivistellä se uusiksi

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 21.11.2008 6:03

Mitkä/mistä männät corradoon? Jos nyt itsekkin innostuisin talven aikana samaan..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.11.2008 10:39

Kiertokangen laakeri heikkoutena? noita en ole nähnyt menevän kuin huonon voitelun takia.
Kyllä ne laakerit on todella kovaa kamaa, on käytetty orkkislaakereita laitteissa joissa on tuplateho verrattuna geehen.

_Wisse_
-
Viestit: 212
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 21.11.2008 13:06

se nyt on vähän varman päälle pelaamista,ajattelin nyt nekin vaihtaa kun kerran konetta lähdetään käyttää auki...vakiolaakerit tulee tilalle.kuulo/huhupuheena tuota "heikkoutta" meinasinkin...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.11.2008 14:04

Se laakerien kuluminenhan johtuu PG-lohkon erikoisesta kampisuhteesta. Ei kyse olekaan tehon määrästä tai laakerien "pehmeydestä". Tosin voihan sinne kovemmatkin laittaa, ilmeisesti jostain 20v turbo 2.2 koneesta.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 22.11.2008 12:23

Voiko lohkon hiekkapuhaltaa ihan normaalisti ? Ei mitään erityisiä jippoja ? Ja millä ootte maalannu sen ?
Sitten kans tuo venttiilikopankansi on hirveennäköönen, mitä sille ? maalata vai kiilottaa ?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.11.2008 10:18

Venakopan hionta, vähän kiillotusta ja loraus maalia.
Kuva: http://www.koti.phnet.fi/levis/corrado/ ... akoppa.jpg


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa