VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Kertokaas pojjaat, että oletteko tilanneet saksasta suoraan jostakin vw:n orkkis osia?
Imuilman äänenvaimennin 73€ paikalliselta vw:lta ja saksassa 23€ ETKA:sta katsottu hinta, että mitäs helkuttia?!
Olisiko jollakulla tarjota _ehjää_ huohotinletkua verkkuun?
ETKA:sta näyttää ettei letkua muka saisi?
Imuilman äänenvaimennin 73€ paikalliselta vw:lta ja saksassa 23€ ETKA:sta katsottu hinta, että mitäs helkuttia?!
Olisiko jollakulla tarjota _ehjää_ huohotinletkua verkkuun?
ETKA:sta näyttää ettei letkua muka saisi?
VOE KAUHIA!! nonii nyt rupes verkku temppuilee oikee urakalla. Elikkä aikasemmin oli tätä käynnistys ongelmaa ettei kylmänä lähtenyt käyntiin ensimmäisellä. Nyt auto sammuili vähän väliä ja lähtee käyntiin milloin sattuu. Sain just ja just ajettua vepsäläisen autokorjaamolle sen. Kerran sammu motarille ja ramppiin kerran ja noin 10 min starttailun jälkeen sain aina käyntiin!! vittu mikä vika! Noh...sielläpähän tutkiskelee mut varmasti tulee maksamaan euroja...tämmöistä se autoilian elämä välillä. Itse en yhtään osaa sanoa missä vika mutta toivottavasti ne siellä selvittävät. Viime vikaluku kerralla edelleen tuo Engine speed sensor "no signal" ja sielä naureskelivat noille juttuile, että aina muka sanoo tuon Engine speed sensor vian kun lukee koodit eli ketä tässä nyt uskoo...
Jep..vika selvisi. Vika oli bensapumpussa...enpä osannut arvata pumppua, koska se ei millään tavalla ääntänyt. Se ei vaan kuulema nosta paineita tarpeeksi. Noh, uusi makso jotai vähä alta 300e, et aika tyyristä mut elämä on! Oon ajellut aina bensat ihan loppuun asti ja pari kertaa loppunutki niin kaippa se on syöny pumppua. Tästä lähin vois tankata vähä aiemmin.
Ne joilla on samanlaista vikaa, niin se voi olla bensapumpussa, jos olette kaikki muut härpäkkeet vaihtanut ja ei auta. Mulla ei mitenkään äänellyt se eikä varotellut muullakko sillä ,että auto ei lähtenyt käyntiin aina ekalla!
Ne joilla on samanlaista vikaa, niin se voi olla bensapumpussa, jos olette kaikki muut härpäkkeet vaihtanut ja ei auta. Mulla ei mitenkään äänellyt se eikä varotellut muullakko sillä ,että auto ei lähtenyt käyntiin aina ekalla!
Mikäköhän noissa VeeRojen vesipumpuissa mahtaa olla kun niitä kuluu ainakin mulla yhtä paljon kuin öljyä! :D Aina öljynvaihdon yhteydessä pitää vaihtaa vesipumppu kun se alkaa sylkee nestettä akselistaan läpi! :D Joo ja tiedetään, että kansitiiviste siihen vaikuttaa mutta kun se on ihan prännäri! :D On tä hienoa tä VR6:sen omistaminen! ^^ Enemmän yllätyksiä kuin pääsiäisenä! :D
Tuntuu, että samoja kysymyksiä esiintyy todella paljon liittyen VR6 käyntihäiriöihin ja huonoon käynnistettävyyteen. Tässä "muutamia" potentiaalisia vaihtoehtoja, jotka kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Pätevät ensisijaisesti malleihin, joissa virranjakaja.
- Lämpötila anturit (keltainen ja sininen). Löytyy tarvikkeena
-Puola tai sen ohjainyksikkö. Löytyy tarvikkeena
-Hall anturi (moottorin pyörimisnopeusanturi). Löytyy tarvikkeena
-Hall anturi virranjakajan sisällä. Ei tarvikkeena, vaatii uuden jakajan hankkimisen
-MAF anturi. Löytyy tarvikkeena, tosin kiinalaisen valmisteen toiminta & kestävyys ei liene paras mahdollinen
-Lambda anturi. Löytyy tarvikkeena
-Virtalukonpohja. Löytyy tarvikkeena
-Bensapumpun rele. Ei löydy tarvikkeena ainakaan helposti ? Suhteellisen kallis VW:llä.
-Bensapumppu. Ei löydy aivan sopivaa tarvikkeena. Originaali osa aika arvokas.
-Tukkeutunut katalysaattori. Löytyy tarvikkeena, tosin kallis. Yleimallinen istuu pienellä askartelulla.
-Erilaiset viritykset johtosarjoissa. Poista viritykset ja rakenna johdot vastaamaan tehdasoriginaalia.
Sen on myös oppinut kantapään kautta, että Golfin OBD I pohjainen vikakoodien luku ei tee juurikaan hullua hurskaammaksi. Sieltä tulee aina nuo vakio herjat, vaikka ko. osa olisi kunnossakin.
- Lämpötila anturit (keltainen ja sininen). Löytyy tarvikkeena
-Puola tai sen ohjainyksikkö. Löytyy tarvikkeena
-Hall anturi (moottorin pyörimisnopeusanturi). Löytyy tarvikkeena
-Hall anturi virranjakajan sisällä. Ei tarvikkeena, vaatii uuden jakajan hankkimisen
-MAF anturi. Löytyy tarvikkeena, tosin kiinalaisen valmisteen toiminta & kestävyys ei liene paras mahdollinen
-Lambda anturi. Löytyy tarvikkeena
-Virtalukonpohja. Löytyy tarvikkeena
-Bensapumpun rele. Ei löydy tarvikkeena ainakaan helposti ? Suhteellisen kallis VW:llä.
-Bensapumppu. Ei löydy aivan sopivaa tarvikkeena. Originaali osa aika arvokas.
-Tukkeutunut katalysaattori. Löytyy tarvikkeena, tosin kallis. Yleimallinen istuu pienellä askartelulla.
-Erilaiset viritykset johtosarjoissa. Poista viritykset ja rakenna johdot vastaamaan tehdasoriginaalia.
Sen on myös oppinut kantapään kautta, että Golfin OBD I pohjainen vikakoodien luku ei tee juurikaan hullua hurskaammaksi. Sieltä tulee aina nuo vakio herjat, vaikka ko. osa olisi kunnossakin.
klonksvaagen,
Voi kuules kyllä vain on merkkiliikkeen omia pumppuja! :/ Muutama on nyt mennyt jo takuuseen! Eihän tuossa kyseisessä menopelissä ole muuten mitään ongelmia ollut, mutta kun alkaa ottamaan hattuun tuo vesipumppu hässäkkä! :/ Noh tuossahan eräs kaverini tokaisi, että "Ei sulla ole ploki halki tai siinä olisi jotain häikkää...??" Mahtaisiko tuossa olla jotain perää?! :O Miten ploki voisi olla viallinen?!
Voi kuules kyllä vain on merkkiliikkeen omia pumppuja! :/ Muutama on nyt mennyt jo takuuseen! Eihän tuossa kyseisessä menopelissä ole muuten mitään ongelmia ollut, mutta kun alkaa ottamaan hattuun tuo vesipumppu hässäkkä! :/ Noh tuossahan eräs kaverini tokaisi, että "Ei sulla ole ploki halki tai siinä olisi jotain häikkää...??" Mahtaisiko tuossa olla jotain perää?! :O Miten ploki voisi olla viallinen?!
Freatix
Nimimerkillä kokemusta on, että kannattaa suoraan merkkiliikkestä ostaa (maksaa kyllä kolme kertaa enemmän) sillä sieltä saa ainakin ihan oikean ja varmasti on laadultaa parempi kuin tuo motonetin pumppu! :) Olen huomannut, että VeeRan kanssa kun taistelee korjaamolla niin ei kannata aina mennä sieltä missä aita on matalin sillä se kostautuu hetken päästä kuitenkin! :/
Nimimerkillä kokemusta on, että kannattaa suoraan merkkiliikkestä ostaa (maksaa kyllä kolme kertaa enemmän) sillä sieltä saa ainakin ihan oikean ja varmasti on laadultaa parempi kuin tuo motonetin pumppu! :) Olen huomannut, että VeeRan kanssa kun taistelee korjaamolla niin ei kannata aina mennä sieltä missä aita on matalin sillä se kostautuu hetken päästä kuitenkin! :/
Olli
Kyllä ainakin mulle kävi suoraan motonetin bensa pumppu...
Sitten niillä on useita eri malleja. Kiinalainen jonka meille myivät oli muuten suunnillen sopiva, muuta siinä ei ollut paikkaa mihin olisi voinut asentaa bensamittarin anturin.
Ihmetyttää myös se, että kaikkien tarvike lafkojen katlogien mukaan VR6 pumppu on sama kuin 1.4L malleissa. 1.6L & 1.8L jakavat taas sitten toisenmallisen pumpun.
Juniorin bensapummpu rentoutui viime perjantaina ja mistäänhän ei tietenkään juuri silloin ei uutta saanut tilalle. Kaverinsa kanssa sitten sovittivat kaverin Opel Omega raadosta bensapumpun Golffiin. Pumppu oli ulkoisesti erilainen, mutta sisukset kävivät suoraan Golfin pumpun kuoriin. Pojan mukaan Golffi ei ole ikinä lähtenyt käyntiin niin hyvin kuin tuolla hybridi pumpulla. Muutenkin tuntuu pelittävän ihan OK.
Voisiko siis minun Veeran huono käynnistyvyys johtua juuri tuosta pumpusta?
Startti tahtoo olla todella pitkä, tai jos starttaa 'normaalisti' niin lähtee vasta toisella käyntiin. Vai onko näissa ollut tapana hävittää bensanpaineita jotain kautta? Jos auto seisoo ~30min tai enemmän niin taas vaatii pitkän startin.
Toinen ongelma on, että jos bensamittari alkaa lähestyä punasia viivoja, ja ajat siten, että bensa pääsee hölskymään tankissa, niin mittari menee nollille ja uudelleen virrat päälle laittaessa näyttää taas normaalisti. Mutta menee nollille taas jyrkässä kurvissa. Toimiiko tuo bensamittari koholla, eli voisiko se jumittaa, vai missä vika? Molemmat on todella ärsyttäviä ongelmia! :S
Ja startin yhteydessä melkein jokakerta todennäköisesti abs-pumppu pitää kauheaa rutinaa, lähes samantyylistä kuin startin ratas jäisi kehälle pyörimään. Kun ABS-merkkivalo sammuu niin äänikin loppuu, eli siis pumppu ääntää. Onko sille tehtävissä mitään, vai veteleekö se viimeisiään?
ABS-jarrut kuitenkin toimii normaalisti.
Alkuperäinen vakkarihan toimii myös alipaineella. Ottaako se paineen juuri tuosta abs-pumpulta? Nimittäin vakkarikin toimii melko harvoin.
Startti tahtoo olla todella pitkä, tai jos starttaa 'normaalisti' niin lähtee vasta toisella käyntiin. Vai onko näissa ollut tapana hävittää bensanpaineita jotain kautta? Jos auto seisoo ~30min tai enemmän niin taas vaatii pitkän startin.
Toinen ongelma on, että jos bensamittari alkaa lähestyä punasia viivoja, ja ajat siten, että bensa pääsee hölskymään tankissa, niin mittari menee nollille ja uudelleen virrat päälle laittaessa näyttää taas normaalisti. Mutta menee nollille taas jyrkässä kurvissa. Toimiiko tuo bensamittari koholla, eli voisiko se jumittaa, vai missä vika? Molemmat on todella ärsyttäviä ongelmia! :S
Ja startin yhteydessä melkein jokakerta todennäköisesti abs-pumppu pitää kauheaa rutinaa, lähes samantyylistä kuin startin ratas jäisi kehälle pyörimään. Kun ABS-merkkivalo sammuu niin äänikin loppuu, eli siis pumppu ääntää. Onko sille tehtävissä mitään, vai veteleekö se viimeisiään?
ABS-jarrut kuitenkin toimii normaalisti.
Alkuperäinen vakkarihan toimii myös alipaineella. Ottaako se paineen juuri tuosta abs-pumpulta? Nimittäin vakkarikin toimii melko harvoin.
Itellä ainakin alko lähteen käyntiin pirun hyvin pumpun vaihdon jälkeen. vanha pumppu ei nostanu paineita yli kolmea kiloa ja kierroksilla paine tippu alle puolen toista kiloon. vaihoin vielä paineen säätimen niin pysyy paineet kauppa reissunki ajan..
Motonetin mukaan 1.4 ja vr6 käyttää samaa pumppua.. ja semmosen laitoin Hinta oli muistaakseni alle 50euroa
Menin sitte pesemään sen tyhjäkäynti säätimen(lisäilma venttiili) ei ilmeisesti tykänny yhtään, kierrokset seilaa nollan ja parintonnin välillä.. tiedetän tiedetään ei voimakkaalla liuottimella :) ei kellään olis myydä mulle toimivaa tai tietäis mistä kannattee kysellä ja mitä maksaa?? Kiitos ja anteeksi..
Motonetin mukaan 1.4 ja vr6 käyttää samaa pumppua.. ja semmosen laitoin Hinta oli muistaakseni alle 50euroa
Menin sitte pesemään sen tyhjäkäynti säätimen(lisäilma venttiili) ei ilmeisesti tykänny yhtään, kierrokset seilaa nollan ja parintonnin välillä.. tiedetän tiedetään ei voimakkaalla liuottimella :) ei kellään olis myydä mulle toimivaa tai tietäis mistä kannattee kysellä ja mitä maksaa?? Kiitos ja anteeksi..
Huono pumppu tuntuu vaikuttavan käynnistettävyyteen todella paljon näissä kotteroissa. Huonolla pumpulla sai joskus sahata todella pitkään, nyt tuntuu tärähtävän käyntiin kuin palmun alta.
Bensamittari toimii koholla, ja se on kiinnitetty pumpun kylkeen. Hieman ihmetyttää, että joku olisi saanut Motonetistä sopivan pumpun. Me niitä kävimme katsomassa pariinkin otteeseen ja aina oli väärän mallinen.
ABS pumpulla ei ole tekemistä vakinopeusäätimen kanssa, eiköhän siinä hyödynnetä ihan imusarjalta saatavaa alipainetta.
Bensamittari toimii koholla, ja se on kiinnitetty pumpun kylkeen. Hieman ihmetyttää, että joku olisi saanut Motonetistä sopivan pumpun. Me niitä kävimme katsomassa pariinkin otteeseen ja aina oli väärän mallinen.
ABS pumpulla ei ole tekemistä vakinopeusäätimen kanssa, eiköhän siinä hyödynnetä ihan imusarjalta saatavaa alipainetta.
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1440 49.50 ?
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1483 79.50 ?
28-1483 on mittarin anturilla
Noista motonetin pumpuista alemmassas on siis polttoainemittarin anturi mukana? Eli muuten samanlaisia?
Eli siis kelpaako noista toinen suoraan vai ei?
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1483 79.50 ?
28-1483 on mittarin anturilla
Noista motonetin pumpuista alemmassas on siis polttoainemittarin anturi mukana? Eli muuten samanlaisia?
Eli siis kelpaako noista toinen suoraan vai ei?
Niinjuu piti kysyä myös, että mittaako MAF anturi myös imuilman lämpötilan?
Kun olen alkanut epäillä maffin toimintaa, auto käyttäytyy juuri sellaiselta, että se olisi epäkunnossa. Ja kun ajotietokoneesta katsoo niin se näyttää imuilman lämpötilaksi -40 astetta kelistä riippumatta. Eli siis vika maffissa, vai jossain erillisessä anturissa?
Kun olen alkanut epäillä maffin toimintaa, auto käyttäytyy juuri sellaiselta, että se olisi epäkunnossa. Ja kun ajotietokoneesta katsoo niin se näyttää imuilman lämpötilaksi -40 astetta kelistä riippumatta. Eli siis vika maffissa, vai jossain erillisessä anturissa?
Kyllä nuo kaikki kolmoskoppasen ajotietokoneet sen näyttävät. ;)
Siellä on paljon 'piilotettuja' toimintoja.
Peruslukemathan ovat:
- Ajettu matka
- Ajon kesto
- Keskinopeus
- Keskikulutus
- Öljynlämpötila
- Ulkolämpötila
Hetkellisen kulutuksen, Jonkun toiminnon jota en nyt muista, sekä imuilman lämpötilan saa näkymään näin:
1. MFA nappi pohjaan viiksen päästä
2. virrat päälle
3. virrat pois
4. virrat päälle ja nappi irti -> auto käyntiin
Sillon mittarissa pitäisi näkyä hetkellinen kulutus, MFA napista vaihtuu.
Jotta saa taas ne peruslukemat näkyviin niin pitää käyttää virrat pois.
Sitten boonusta ja plussaa, eli muistaakseni 7-8 kpl lisätietoja saa myös näkyville samalla tavalla nappia painamalla, mutta tässä tapauksessa painetaan trippimittarin nappulaa.Tiedot tulee näkyviin matkamittarin näyttöön.
Tietoja selataan sitten trippinappulalla. Joku kohta niistä oli Digitaalinen kierroslukumittari, numeroa en muista, mutta kyllä sen tyhmempikin tajuaa.
Tähänkin näyttöön saa Tripin ja Total lukemat takaisin näkymään käyttämällä virrat pois.
Nämä molemmat lisätiedot saa myös yhtäaikaa molempiin näyttöihin, jos vaan käsiä riittää. :D
Kysy lisää jos jäi epäselvyyksiä.
Siellä on paljon 'piilotettuja' toimintoja.
Peruslukemathan ovat:
- Ajettu matka
- Ajon kesto
- Keskinopeus
- Keskikulutus
- Öljynlämpötila
- Ulkolämpötila
Hetkellisen kulutuksen, Jonkun toiminnon jota en nyt muista, sekä imuilman lämpötilan saa näkymään näin:
1. MFA nappi pohjaan viiksen päästä
2. virrat päälle
3. virrat pois
4. virrat päälle ja nappi irti -> auto käyntiin
Sillon mittarissa pitäisi näkyä hetkellinen kulutus, MFA napista vaihtuu.
Jotta saa taas ne peruslukemat näkyviin niin pitää käyttää virrat pois.
Sitten boonusta ja plussaa, eli muistaakseni 7-8 kpl lisätietoja saa myös näkyville samalla tavalla nappia painamalla, mutta tässä tapauksessa painetaan trippimittarin nappulaa.Tiedot tulee näkyviin matkamittarin näyttöön.
Tietoja selataan sitten trippinappulalla. Joku kohta niistä oli Digitaalinen kierroslukumittari, numeroa en muista, mutta kyllä sen tyhmempikin tajuaa.
Tähänkin näyttöön saa Tripin ja Total lukemat takaisin näkymään käyttämällä virrat pois.
Nämä molemmat lisätiedot saa myös yhtäaikaa molempiin näyttöihin, jos vaan käsiä riittää. :D
Kysy lisää jos jäi epäselvyyksiä.
Noniin! saivat vihdoinkin oikean pumpun paikoilleen. Starttasi hyvin, mutta ilmeni että joku boxi? venttiili? alipaineeseen liittyvä oli halki. Tunnistaako kukaan mikä vehje kyseessä? Se on kuulema halpa osa ja joku 3min homma vaihtaa. Aikoivat senki pistää kuntoon. Huomenna varmaan auton saan takas. Odotan innolla!
^^^^^^ Tuossa Joukkiksen viestissä olevaa ohjetta käyttäen sain ajotietokoneen ja trippimittarin näyttämään erinäisiä lukemia. Osaa nistä ymmärrän, osaa en. Tässä selostus:
AJOTIETOKONE
Ajotietokone näyttää kolmea "piilotietoa".
1. Hetkellinen kulutus (ilmeisesti paikallaan ollessa näyttää l/h ja liikkeellä ollessa l/100km).
2. Öljyn lämpötila. (ainakin luulen niin).
3. Ulkoilman lämpötila (omassakin pirssissä tuo näyttää -40C).
EDIT: Tuon kolmosen selityksen muutin imuilman näytöstä ulkolämpötilan näytöksi, joka Climatronicin takia on omassa autossa poiskytketty. Ulkomaisilla foorumeilla väitetään näin. Tarkempi selostus pari viestiä alempana.
TRIPPI
Trippimittariin saa esille 8 eri tietoa.
1. ilmeisesti asetus nopeusmittaripulsseja / km (omassa näyttää "3765").
2. ilmeisesti kellonäytön maa-asetus (omassa näyttää "1" (=24h kello?)).
3. ei hajuakaan (omassa näyttää "12670").
4. ilmeisesti sylinteriluku (omassa näyttää "6").
5. Näyttää kaikki LCD-segmentit (ilmeisesti jotta saa tarkistettua että LCD-näyttö on ehjä)
6. (Edit) Nopeusmittaripulssilaskuri (4pulssia / pyöränkierros, näyttää 0-9999, jonka jälkeen taas nollautuu).
7. Kierroslukumittari.
8. ilmeisesti joku softaversionumero (omassa näyttää "011").
EDIT: Muutamaan kohtaan tarkennuksia mitä olen ulkomaisilta foorumeilta löytänyt.
Kuten näkyy, kysymysmerkkejä on useita. Lisäksi olisi kiva tietää, jos jollain tapaa saisi tuon hetkellisen kulutuksen näkymään "normaalinäytössä", esim MFA1-asennon kulutusnäytön tilalla.
Imuilman lämpötilan anturia en ole löytänyt. Mahtaako olla MAFin yhteydessä? MAFin piuhat näyttävät kyllä ehjiltä. Lisäksi imuletkustossa on yksi letku, joka kulkee mutkien kautta venttiilikopasta imuletkuun. Siihenkin menee yksi piuha, mutta letkussa olevassa anturissa (jossa tuo piuha on kiinni) ei ole lainkaan sähköpinnejä liittimessään, eikä ole ikinä ollutkaan (ei näy murtuneita tynkiä tms). Mikä lie tuollainen ylimääräinen piuha joka menee pinnittömään anturiliittimeen?
Voisiko kuolemaisillaan oleva MAF aiheuttaa polttoaineenkulutuksen kasvua? Itsellä seka-ajon keskikulutus on 12l+ luokkaa. Maantiellä (90km/h) harvoin menee alle 9l. Onko tuo kovin iso luku?
AJOTIETOKONE
Ajotietokone näyttää kolmea "piilotietoa".
1. Hetkellinen kulutus (ilmeisesti paikallaan ollessa näyttää l/h ja liikkeellä ollessa l/100km).
2. Öljyn lämpötila. (ainakin luulen niin).
3. Ulkoilman lämpötila (omassakin pirssissä tuo näyttää -40C).
EDIT: Tuon kolmosen selityksen muutin imuilman näytöstä ulkolämpötilan näytöksi, joka Climatronicin takia on omassa autossa poiskytketty. Ulkomaisilla foorumeilla väitetään näin. Tarkempi selostus pari viestiä alempana.
TRIPPI
Trippimittariin saa esille 8 eri tietoa.
1. ilmeisesti asetus nopeusmittaripulsseja / km (omassa näyttää "3765").
2. ilmeisesti kellonäytön maa-asetus (omassa näyttää "1" (=24h kello?)).
3. ei hajuakaan (omassa näyttää "12670").
4. ilmeisesti sylinteriluku (omassa näyttää "6").
5. Näyttää kaikki LCD-segmentit (ilmeisesti jotta saa tarkistettua että LCD-näyttö on ehjä)
6. (Edit) Nopeusmittaripulssilaskuri (4pulssia / pyöränkierros, näyttää 0-9999, jonka jälkeen taas nollautuu).
7. Kierroslukumittari.
8. ilmeisesti joku softaversionumero (omassa näyttää "011").
EDIT: Muutamaan kohtaan tarkennuksia mitä olen ulkomaisilta foorumeilta löytänyt.
Kuten näkyy, kysymysmerkkejä on useita. Lisäksi olisi kiva tietää, jos jollain tapaa saisi tuon hetkellisen kulutuksen näkymään "normaalinäytössä", esim MFA1-asennon kulutusnäytön tilalla.
Imuilman lämpötilan anturia en ole löytänyt. Mahtaako olla MAFin yhteydessä? MAFin piuhat näyttävät kyllä ehjiltä. Lisäksi imuletkustossa on yksi letku, joka kulkee mutkien kautta venttiilikopasta imuletkuun. Siihenkin menee yksi piuha, mutta letkussa olevassa anturissa (jossa tuo piuha on kiinni) ei ole lainkaan sähköpinnejä liittimessään, eikä ole ikinä ollutkaan (ei näy murtuneita tynkiä tms). Mikä lie tuollainen ylimääräinen piuha joka menee pinnittömään anturiliittimeen?
Voisiko kuolemaisillaan oleva MAF aiheuttaa polttoaineenkulutuksen kasvua? Itsellä seka-ajon keskikulutus on 12l+ luokkaa. Maantiellä (90km/h) harvoin menee alle 9l. Onko tuo kovin iso luku?
Viimeksi muokannut Don MC, 5.10.2008 21:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tuli kokeiltua nuo salatoiminnot ja ainaki itselläni näytti imuilman lämpötilaksi saman mitä oli ulkolämpötila, välillä saattoi asteella nousta, varsinkin paikallaan ollessa. Mitä kulutuksiin tulee, niin itselläni kaupunkiajossa pysyy varsin maltillisesti 10-11 välillä vaikka välillä antaa kenkääkin. Maantiellä 90-100 nopeuksissa 8-9.
Eli itsellä kuluu noin litra enemmän kuin pitäisi. Pitänee etsiä syytä. Pelkästään kaasujalassa en usko sen olevan. Kaupunkiajossa kuluu huomattavasti enemmän kuin mitä lääkäri määrää. Tuo 12l+ on seka-ajoa.
Ulkomaisilta foorumeilta lukaisin, että tuo -40C olisi ULKOLÄMPÖTILAN näyttö, eikä imuilma. Autoissa ilman Climatronicia tuo lukema näyttää siis ulkolämpötilaa. Autoissa joissa on Climatronic, MFAn ulkolämpötilanäyttö on poiskytketty ja näyttää sen takia -40C. Ilmastoiduissa autoissa ulkolämpötilan näyttö on Climatronicissa itsessään. Tämän voisivat Climatronicin omistajat vahvistaa? Näyttääkö kaikissa Clima-autoissa tuo lukema -40C?
EDIT: Iskin läppärin kiinni autoon ja kyllä siellä näkyi olevan 'Intake manifold air temp' ihan inhimillisissä lukemissa. Eli anturi ei ole rikki.
Ulkomaisilta foorumeilta lukaisin, että tuo -40C olisi ULKOLÄMPÖTILAN näyttö, eikä imuilma. Autoissa ilman Climatronicia tuo lukema näyttää siis ulkolämpötilaa. Autoissa joissa on Climatronic, MFAn ulkolämpötilanäyttö on poiskytketty ja näyttää sen takia -40C. Ilmastoiduissa autoissa ulkolämpötilan näyttö on Climatronicissa itsessään. Tämän voisivat Climatronicin omistajat vahvistaa? Näyttääkö kaikissa Clima-autoissa tuo lukema -40C?
EDIT: Iskin läppärin kiinni autoon ja kyllä siellä näkyi olevan 'Intake manifold air temp' ihan inhimillisissä lukemissa. Eli anturi ei ole rikki.
Viimeksi muokannut Don MC, 5.10.2008 15:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Itsellä clima löytyy, ja 'piilotietojen' kolmoskohdassa todellakin on -40 astetta. Vaikka se pitäisi näyttää imuilman lämpötilaa.
Ja samanlainen dummy-anturi löytyy myös omasta veerasta, imuletkun ja imusarjan väliltä.. Tosiaan, mitä virkaa sillä on?
Ajotietokoneen piilokakkosessa (;D) on öljynlämpötila, ja perus MFA ei näytä ulkolämpötilaa, koska se on climan näytössä.
Itse epäilen myös vahvasti MAFfin olevan huonossa kunnossa. Edellinen 2E koneella ollut gti kolmoskoppa toimi samoilla oireilla kuin tämäkin ja alko toimimaan maffin vaihdolla. Kulutus laski ja täyskaasulla kiihdytys parani huomattavasti. Myös huonovointinen moottorin lämpötila-anturi voi aiheuttaa tukkoisuutta sekä kulutuksen kasvua.
Väsyksissä sekavaa tekstiä, toivottavasti ymmärrätte.
Ja samanlainen dummy-anturi löytyy myös omasta veerasta, imuletkun ja imusarjan väliltä.. Tosiaan, mitä virkaa sillä on?
Ajotietokoneen piilokakkosessa (;D) on öljynlämpötila, ja perus MFA ei näytä ulkolämpötilaa, koska se on climan näytössä.
Itse epäilen myös vahvasti MAFfin olevan huonossa kunnossa. Edellinen 2E koneella ollut gti kolmoskoppa toimi samoilla oireilla kuin tämäkin ja alko toimimaan maffin vaihdolla. Kulutus laski ja täyskaasulla kiihdytys parani huomattavasti. Myös huonovointinen moottorin lämpötila-anturi voi aiheuttaa tukkoisuutta sekä kulutuksen kasvua.
Väsyksissä sekavaa tekstiä, toivottavasti ymmärrätte.
Itse epäilen myös vahvasti MAFfin olevan huonossa kunnossa. Edellinen 2E koneella ollut gti kolmoskoppa toimi samoilla oireilla kuin tämäkin ja alko toimimaan maffin vaihdolla. Kulutus laski ja täyskaasulla kiihdytys parani huomattavasti. Myös huonovointinen moottorin lämpötila-anturi voi aiheuttaa tukkoisuutta sekä kulutuksen kasvua.
Juu, pitänee tutkia. Mulla oireita ovat mm. tuo kohonnut kulutus (eritoten kaupunkiajossa jossa paljon kiihdytyksiä) ja jotenkin sellainen kutina, ettei kaikki hummat ole koko ajan käytössä. Hieman epäilyttää auton näennäinen laiskuus. Kyllähän se ripeämpi on kuin monet muut autot, mutta kyllä 2,8l VR6 pitäisi Pasuunaa kuljettaa ihan eri lailla. Välillä tosin saattaa yllättää ja lähteä oikein vikkelästikin, vaikka voihan tuo tunne olla harhaakin.
Muita oireita ei juuri olekaan. Ehkä PIKKURIIKKISEN nykii kiihdytyksessä silloin tällöin, mutta sitä tuskin edes huomaa. Tyhjäkäynnillä myös vähän kierrokset seilaa, mutta vain ehkä +- 50 rpm eestaas.
Missä sijaitsee moottorin lämpötila-anturi?
Alkuperäinen vakkarihan toimii myös alipaineella. Ottaako se paineen juuri tuosta abs-pumpulta? Nimittäin vakkarikin toimii melko harvoin.
Vakkari ottaa alipaineen omalta pumpulta vasemman etulokarin alla (ainakin omassa veerassa siellä akun vieressä piilossa). Yleisiä vikoja on juuri alipainevuodot letkustossa (katso ettei akkuhappo ole syövyttänyt letkuja), sekä valitettavan usein myös ohjainboksin viat. Ohjainboksi on mittariston takana, suurinpiirtein suoraan nopeusmittarin takana.
Muita vakkarin vikoja: Jarru- ja kytkinpolkimien anturit ja/tai alipaineventtiilit. Vakkarin viiksi.
Itelläkään ei tuo toimi. Viiksi jo vaihdettu, eikä auttanut.
Noniin. Tuli otettua naapurustossa pieni koemielinen rundi. MAFfilla ja ilman (nykäisin MAFfista piuhan irti). Tulos: Vedossa ei minkäänlaista muutosta suuntaan tai toiseen. Yhtä 'laiska' molemmilla tavoilla. MAF-piuha irroitettuna ehkä aavistuksen korkeampi keskikulutus, mitä nyt parin kilsan lenkillä ehtii ajotietokoneella mittaamaan. Kulutuksen kasvu oli vain n. 2-3% luokkaa, eli tuskin havaittavissa.
Pitäisikö tuossa olla isokin ero toiminnassa jos nyppäsee tuon MAF-piuhan irti? Minä en nimittäin huomannut yhtään mitään.
?
Edit: Jaa, niin. Autoa ostaessani mukaan tuli sellainen öljyttävä vaparisuodatin. Sitä en ole käyttänyt autossa, mutta oletettavasti ed. omistaja on sitä kokeillut. Nuohan ovat MAFfeille myrkkyä, eikö vain?
Edit2: Niin, ja kyllä se vain on loistavasti mennyt päästömittauksistakin joka kerta. Onko tuo outoa?
Edit3: Kyselin hintaa. VV-Autolla maksaa maffi 414 eeroa. Ajattelin vaan, että ette varmaankaan haluaisi tietää...
Pitäisikö tuossa olla isokin ero toiminnassa jos nyppäsee tuon MAF-piuhan irti? Minä en nimittäin huomannut yhtään mitään.
?
Edit: Jaa, niin. Autoa ostaessani mukaan tuli sellainen öljyttävä vaparisuodatin. Sitä en ole käyttänyt autossa, mutta oletettavasti ed. omistaja on sitä kokeillut. Nuohan ovat MAFfeille myrkkyä, eikö vain?
Edit2: Niin, ja kyllä se vain on loistavasti mennyt päästömittauksistakin joka kerta. Onko tuo outoa?
Edit3: Kyselin hintaa. VV-Autolla maksaa maffi 414 eeroa. Ajattelin vaan, että ette varmaankaan haluaisi tietää...
Ennenkuin rupeette maksamaan 414 euroa uudesta MAFfista, niin koittakaa samaa temppua minkä minäkin äsken tein. Ostin purkillisen CRCn ilmamittarin puhdistusainetta ja putsasin MAFfin sitä käyttäen. HYVIN varovasti jelppasin vanupuikolla ja ruuttasin runsaasti ainetta kalvolle (koko törppö meni). Annoin hökötyksen kuivua ja ruuvasin takaisin kasaan.
Persdynossa ei kauheasti lisäpotkua tuntunut, paitsi ehkä aavistuksen tasaisemmin vetää pitkin kierrosaluetta (ennen oli tuntuva pykälä siinä 3500 rpm kohdalla, jonka jälkeen vääntö kasvoi).
Tein pikku rundin tässä äskettäin ja imitoin aamuista työmatkaani (ajoin siis suht saman 8km reitin kotoa työpaikalle ja takaisin). Aamulla keskikulutus näytti 12,0l/100km ja nyt MAFfin putsauksen jälkeen 9,7 litraa. Hieman saattaa lukema valehdella, koska liikennettä oli ehkä vähemmän, mutta valitsinkin nyt hieman ruuhkaisemman reitin juuri tuota kompensoidakseni.
Yllätys oli suuri kun heti alkutaipaleen maantieosuudella sukelsi 8 litran lukemiin. Sitä se ei ikinä ennen ole tehnyt. Alimmillaan joku 8,8-8,9 litraa on ollut näytössä pitkillä maantiereissuilla.
MAFfin putsaus ei kyllä ole koko totuus sillä vaihdoin samalla ilmanputsarinkin, mutta yhtäkaikki, se ei edes uudella ilmanputsarilla ole ennen tippunut noin alas.
Tähän pikku testiin ei pahemmin vielä ole luottamista. Saatoin alitajuisesti höllätä kaasujalkaa tms. vaikka yritin ajaa täsmälleen niinkuin ennenkin (oli siinä seassa pari revitystäkin). Tulevat tankkaukset saavat kertoa täyden totuuden. Nollaan aina MFA2:n tankilla ollessani ja se on aina näyttänyt yli 12 litraa satasella. Saas nähä ny. Edes litran tiputus satasella maksaisi tuon purkin takaisin jo yhdellä tankillisella.
EDIT: Juu. Hiljaa mäessä. Nyt seuraavana aamuna se näytti duunimatkalla taas 12 litraa. Mutta liikennettä oli kyllä hieman eilisaamuista enemmän ja ehkä annoin koneelle jopa normaalia enemmän kenkää kun yritin välttää liiallista varovaisuutta.
Seuraavaksi pitää varmaankin tarkistaa moottorin lämpöanturi (onko se se siinä syylarin letkussa?) ja ehkä Lambda.
Persdynossa ei kauheasti lisäpotkua tuntunut, paitsi ehkä aavistuksen tasaisemmin vetää pitkin kierrosaluetta (ennen oli tuntuva pykälä siinä 3500 rpm kohdalla, jonka jälkeen vääntö kasvoi).
Tein pikku rundin tässä äskettäin ja imitoin aamuista työmatkaani (ajoin siis suht saman 8km reitin kotoa työpaikalle ja takaisin). Aamulla keskikulutus näytti 12,0l/100km ja nyt MAFfin putsauksen jälkeen 9,7 litraa. Hieman saattaa lukema valehdella, koska liikennettä oli ehkä vähemmän, mutta valitsinkin nyt hieman ruuhkaisemman reitin juuri tuota kompensoidakseni.
Yllätys oli suuri kun heti alkutaipaleen maantieosuudella sukelsi 8 litran lukemiin. Sitä se ei ikinä ennen ole tehnyt. Alimmillaan joku 8,8-8,9 litraa on ollut näytössä pitkillä maantiereissuilla.
MAFfin putsaus ei kyllä ole koko totuus sillä vaihdoin samalla ilmanputsarinkin, mutta yhtäkaikki, se ei edes uudella ilmanputsarilla ole ennen tippunut noin alas.
Tähän pikku testiin ei pahemmin vielä ole luottamista. Saatoin alitajuisesti höllätä kaasujalkaa tms. vaikka yritin ajaa täsmälleen niinkuin ennenkin (oli siinä seassa pari revitystäkin). Tulevat tankkaukset saavat kertoa täyden totuuden. Nollaan aina MFA2:n tankilla ollessani ja se on aina näyttänyt yli 12 litraa satasella. Saas nähä ny. Edes litran tiputus satasella maksaisi tuon purkin takaisin jo yhdellä tankillisella.
EDIT: Juu. Hiljaa mäessä. Nyt seuraavana aamuna se näytti duunimatkalla taas 12 litraa. Mutta liikennettä oli kyllä hieman eilisaamuista enemmän ja ehkä annoin koneelle jopa normaalia enemmän kenkää kun yritin välttää liiallista varovaisuutta.
Seuraavaksi pitää varmaankin tarkistaa moottorin lämpöanturi (onko se se siinä syylarin letkussa?) ja ehkä Lambda.
Voisiko kuolemaisillaan oleva MAF aiheuttaa polttoaineenkulutuksen kasvua? Itsellä seka-ajon keskikulutus on 12l+ luokkaa. Maantiellä (90km/h) harvoin menee alle 9l. Onko tuo kovin iso luku?
Voi johtua MAFfista. kannattaa myös tsekata katalysaattorin kunto, eli auto ylös ja putkesta kiinni katin lähettyviltä. Sitten vain kovaa heilutusta. Jos kuuluu kilinää on katin kennosto hajonnut ja osittain sulannut ==> kulutus kasvaa rajusti, kun ei hengitä kunnolla. Juniorin autossa oli tämä tapahtunut, eli kenno oli sulannut tosi pahasti ja pakokaasut poistuivat peukalon paksuista reikää pitkin. Orggis katti ja myös saman muotoinen tarvike katti on kalliita, päädyimme ihan yleismalliseen kattiin, joka asennettiin pakoputkipajan toimesta paikalleen samalla kuin muukin putkisto uusittiin.
Huppista keikkaa...
Noniin sain vihdoin veeran korjaamolta! Niinhän siinä kävi, että eihän se bensapumppu passannut. Kuulema ei enään ees valmisteta tuohon tankinrakenteisiin sopivaa pumppua eli joutuivat vaihtamaan sen tankin kiinike homman mikä lie mihin se pumppu sitten saa.
Vaihtoivat myös alipaineohjaimen kun entinen oli halki ja tästä johtui moottorin käyntihäiriö.
Hintaa tuli yhteensä 605e sisältäen uuden bensapumpun, tankin osat ja alipaineohjaimen.,
Kallista lystiä taas. Eipä siinä kovvaa ajoa!!!
Noniin sain vihdoin veeran korjaamolta! Niinhän siinä kävi, että eihän se bensapumppu passannut. Kuulema ei enään ees valmisteta tuohon tankinrakenteisiin sopivaa pumppua eli joutuivat vaihtamaan sen tankin kiinike homman mikä lie mihin se pumppu sitten saa.
Vaihtoivat myös alipaineohjaimen kun entinen oli halki ja tästä johtui moottorin käyntihäiriö.
Hintaa tuli yhteensä 605e sisältäen uuden bensapumpun, tankin osat ja alipaineohjaimen.,
Kallista lystiä taas. Eipä siinä kovvaa ajoa!!!
Vr6 kitinää??
Moi!
Autoni on Vr6 vm -97 ajettu 188tkm ja nyt viime aikoina konehuoneesta alkanut kuulua kitinää/vikiumista tms lievää hankaus ääntä. Mietin että olisiko laturin hihna mutta tod.näk. ei kuitenkaan siihen viittaisi. Ääni kyllä tulee laturin seutavilta tai siitä jostain läheltä. Voisiko laturista olla joku laakeri mennyt niin syntyy kitinää tms ääntä??
Kun käynnistää kylmänä niin ääntä ei oikeastaan ilmene mutta kun lähtee ajamaan ja nostaa kierroksia niin alkaa kitinä. Mietin jakoketjuakin kun tuohon sitä tuskin rempattu. Mutta ääni on kyllä sen suuntainen että ei viittaisi siihenkään mitä nyt olen ymmärtänyt. Ja muutenkin vissiin näissä viimesimmissä III-kopan malleissa jakopuolta on paranneltu?
Jos asioihin liittyen ajatuksia niin kertokaa toki ja kiitos jo etukäteen :)
Autoni on Vr6 vm -97 ajettu 188tkm ja nyt viime aikoina konehuoneesta alkanut kuulua kitinää/vikiumista tms lievää hankaus ääntä. Mietin että olisiko laturin hihna mutta tod.näk. ei kuitenkaan siihen viittaisi. Ääni kyllä tulee laturin seutavilta tai siitä jostain läheltä. Voisiko laturista olla joku laakeri mennyt niin syntyy kitinää tms ääntä??
Kun käynnistää kylmänä niin ääntä ei oikeastaan ilmene mutta kun lähtee ajamaan ja nostaa kierroksia niin alkaa kitinä. Mietin jakoketjuakin kun tuohon sitä tuskin rempattu. Mutta ääni on kyllä sen suuntainen että ei viittaisi siihenkään mitä nyt olen ymmärtänyt. Ja muutenkin vissiin näissä viimesimmissä III-kopan malleissa jakopuolta on paranneltu?
Jos asioihin liittyen ajatuksia niin kertokaa toki ja kiitos jo etukäteen :)
Vr6 kitinää??
Kitinä tuli sittenkin moniurahihnasta! Suihkin öljyä hihnalle ja ääni hävisi. Eli se menee sitten vaihtoon. Ilmeisesti kovemmalla rasituksella ollut kun ilmastointikin löytyy.
Vielä pitää kysyä tuosta jakopäästä.. onko niin että uusimmissa III-kopan malleissa tuota on parannettu? Katsoin että varaosatkin jakopäähän on erikseen alkaen 9.96-> Itellä -97 mallinen.
Niin en ainakaan ole huomannut kummoista ääntä konetilasta jonka voisi yhdistää jakoketjuun. Nyt takana 188tkm ja remppaa tuskin tehty.
Vielä pitää kysyä tuosta jakopäästä.. onko niin että uusimmissa III-kopan malleissa tuota on parannettu? Katsoin että varaosatkin jakopäähän on erikseen alkaen 9.96-> Itellä -97 mallinen.
Niin en ainakaan ole huomannut kummoista ääntä konetilasta jonka voisi yhdistää jakoketjuun. Nyt takana 188tkm ja remppaa tuskin tehty.
Freatix osaatko kertoo mistä päin kyseinen osa löytyy konehuoneesta? Ei taida kyseistä osaa olla mun -95 vehkeessä ,kun siinä on toi suorasytytysboksi.
WR6 9.96-> yläketju muuttui yksriviseks, yläketjun kiristin muuttui koko "pakeliittiseksi" ja hydraulikiristimen pää on erimuotoinen. siinäpä ne suurimmat muutokset. Uudemman mallin laahaimen ja kiristimen saa asennettua myös vanhemman mallin jakopäähän.
WR6 9.96-> yläketju muuttui yksriviseks, yläketjun kiristin muuttui koko "pakeliittiseksi" ja hydraulikiristimen pää on erimuotoinen. siinäpä ne suurimmat muutokset. Uudemman mallin laahaimen ja kiristimen saa asennettua myös vanhemman mallin jakopäähän.
Viimeksi muokannut jopo, 11.10.2008 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulipa tässä hommattua tuollanen -92 passat vr6 wolfsburg edition mutta taisi olla virhe ostos :) autossa aivan kummallinen vika. herjaa vikakoodiksi nakutustunnistinta mutta tunnistin vaihettu ja johot mitattu kaikki on kunnossa mutta aina kun nollaat ekun nii kohta se vikatila on taas päällä ja rajoittaa tehot. eli oisko kenelläkään mitään tietoa mistä syystä aina herjaa sitä nakutustunnistinta vaikka ei ole mitään vikaa siellä päin :) ja toinen ihme homma on kans että yhtäkkiä sillon tällön alkaa sammuileen yhtäkkiä ajon aikana vaan. ensin nykii ja sitten sammuu kokonaan ja avaimesta taas käyntiin heti sitten. voiko olla että tuosta on eku kärvähtynyt jotenkin että se luulee et nakutustunnistin on hajalla vai mitä ihmettä :) apu olisi nytten tarpeen!
Post: 31.7.2008
VW Passat VR6 -94 Automaatti
Passatissa semmonen ongelma että ei aina anna virtaa kun startaa
Vaihdoin virtalukonpohjan mutta ei auttanut vikaan
Huomasin että startin yksi maa on poikki (korjattu)
Parit releet myös vaihdettu nro. 18 ja 109
Mutta tuskin vika liittyy startiin kun ei tule virtaa aina kun vääntää avainta.
Mitään vikaa en ole johdoista löytänyt konehuoneen puolella.(lukuunottamatta startin maata)
Tämä siis aikasemmasta ketjustani.
Nyt vika ilmeni uudelleen, auto siis toimi ihan hyvin 15.10 asti
Nyt myös uutena vikana se että voi sammua kännissä ollessankin (2 kertaa tehnyt sen) ,kierroslukumittari myös jumittaa 1000rpm joskus saattaa liikahttaa
Vikakoodeja ei ole luettu kun vähän vaikea viedä luettavaksi =)
Jos joku hyväsydämminen ihminen omistaa kyseiseen autoo lukulaitteet niin pientä korvausta vastaa jos suostuisi tulemaan raisioon lukemaan koodit?
Eli jos joku tietää/arvaa/jotain osviittaa missä vika voisi olla niin olisin kiitollinen =)
Post: 31.7.2008 aikasemmasta topicista lainattu
Olisko autossa alkuperäinen hälytin ajonestolla? Silloinkun vika päällä, syttyykö mittaristoon öljynpaine ja latauksen merkkivalot?
Itsellä oli tuommoista vikaa aikanaan G3 gti:ssä. siinä oli alkuperäinen ajonesto hälyttimellä. Ajonestolaite oli sitä vanhempaa mallia jossa ei ole lukupuolaa virtalukossa.
Vika löytyi ajoneston ohjainlaitteen piirilevyn kylmäjuotoksista. Ohjainlaite oli ainakin golffissa kojelaudan alla vasemmassa päädyssä.
Mittaristossa vian syttyessä ei syty mitään ku vika päällä =S
Mutta veikkaan että vika on ajonestossa on vikaa, äskön lähti hyvin käyntii mutta kun pistin ovet lukkoon ja avasin niin eipäs lähtenyt enään käyntii
Ilmeisesti avaimen uudelleen ohjelmoiti auttaa? mutta miten se tapahtuu?
VW Passat VR6 -94 Automaatti
Passatissa semmonen ongelma että ei aina anna virtaa kun startaa
Vaihdoin virtalukonpohjan mutta ei auttanut vikaan
Huomasin että startin yksi maa on poikki (korjattu)
Parit releet myös vaihdettu nro. 18 ja 109
Mutta tuskin vika liittyy startiin kun ei tule virtaa aina kun vääntää avainta.
Mitään vikaa en ole johdoista löytänyt konehuoneen puolella.(lukuunottamatta startin maata)
Tämä siis aikasemmasta ketjustani.
Nyt vika ilmeni uudelleen, auto siis toimi ihan hyvin 15.10 asti
Nyt myös uutena vikana se että voi sammua kännissä ollessankin (2 kertaa tehnyt sen) ,kierroslukumittari myös jumittaa 1000rpm joskus saattaa liikahttaa
Vikakoodeja ei ole luettu kun vähän vaikea viedä luettavaksi =)
Jos joku hyväsydämminen ihminen omistaa kyseiseen autoo lukulaitteet niin pientä korvausta vastaa jos suostuisi tulemaan raisioon lukemaan koodit?
Eli jos joku tietää/arvaa/jotain osviittaa missä vika voisi olla niin olisin kiitollinen =)
Post: 31.7.2008 aikasemmasta topicista lainattu
Olisko autossa alkuperäinen hälytin ajonestolla? Silloinkun vika päällä, syttyykö mittaristoon öljynpaine ja latauksen merkkivalot?
Itsellä oli tuommoista vikaa aikanaan G3 gti:ssä. siinä oli alkuperäinen ajonesto hälyttimellä. Ajonestolaite oli sitä vanhempaa mallia jossa ei ole lukupuolaa virtalukossa.
Vika löytyi ajoneston ohjainlaitteen piirilevyn kylmäjuotoksista. Ohjainlaite oli ainakin golffissa kojelaudan alla vasemmassa päädyssä.
Mittaristossa vian syttyessä ei syty mitään ku vika päällä =S
Mutta veikkaan että vika on ajonestossa on vikaa, äskön lähti hyvin käyntii mutta kun pistin ovet lukkoon ja avasin niin eipäs lähtenyt enään käyntii
Ilmeisesti avaimen uudelleen ohjelmoiti auttaa? mutta miten se tapahtuu?
Missä mahtais olla tarkalleen vika? Auto kävin liian kylmällä vanhalla termarilla, mutta tyhjäkäynnillä ja hiljasissa nopeuksissa lämmöt saatti nousta yli 100 - jonka jälkeen oli sammutettava. Jäähdytysnesteet vaihdettu kuukausi sitten... Vanha termari näytti jumittuneen auki..
Uusi termari laitettu eilen 86'C , jonka jälkeen lämmöt nousee myös normaaliajossa tuonne jo sataseen. Autossa ei ole flekti toiminut ajossa tai paikalla. Mutta suoralla virralla pyörii...
Luin hiukan topicia, jossain oli puhetta paisuntasäiliön korkista ja jtn sen alla olevasta sähköboksista.. Mistä kannattaa nyt vikaa etsiä? Ei tuo flekti voi vaikuttaa niin paljon, ku lämmöt nousee jo viiden minuutin ajon jälkeen. Apuja!
Auto on siis Golf VR6 -93.
Uusi termari laitettu eilen 86'C , jonka jälkeen lämmöt nousee myös normaaliajossa tuonne jo sataseen. Autossa ei ole flekti toiminut ajossa tai paikalla. Mutta suoralla virralla pyörii...
Luin hiukan topicia, jossain oli puhetta paisuntasäiliön korkista ja jtn sen alla olevasta sähköboksista.. Mistä kannattaa nyt vikaa etsiä? Ei tuo flekti voi vaikuttaa niin paljon, ku lämmöt nousee jo viiden minuutin ajon jälkeen. Apuja!
Auto on siis Golf VR6 -93.
Ikonen, Oletko aatellu, että jos itte tekisit, niin millasen virityksen?
Mielessä kävi että downpipen jälkeen laippaliitoksella vain toisen katin laittais, ja sitte suoraa putkea, ennen akselia vaimennin, ja toinen vaimennin vielä viimiseksi. 2-2,5" putki vois olla aika jees.. Katti laippaliitoksella, niin saa sen tarvittaessa pois kuristamasta. :P
Jos välillä vähän taas jauhettais tosta jakopäästä. Rallatus on vihdoin alkanut. :(
Jopo, Mainitsit tuolla aikaisemmin tällästä; 9.96-> yläketju muuttui yksriviseks, yläketjun kiristin muuttui koko "pakeliittiseksi" ja hydraulikiristimen pää on erimuotoinen. siinäpä ne suurimmat muutokset. Uudemman mallin laahaimen ja kiristimen saa asennettua myös vanhemman mallin jakopäähän.
Onko sulla tietoa, että onko noissa mitään käytännöneroa, siis kestävyydessä tjsp?
Mun veera on abv koneella ja vanhemmalla jakopäällä, että kannattaako/voiko sinne laittaa Yksirivisen ketjun ja muut uudenversion kilkkeet? Ja mites nuo Motonet -varaosat, voiko edes harkita, Vai suosiolla marmoritiskille mentävä itkemään?
Mitäs osia ton jakopäärempan yhdeydessä kannattaa hommailla? Jakopään kamat + Kytkimen hilut.. Tiivisteitä?
Mielessä kävi että downpipen jälkeen laippaliitoksella vain toisen katin laittais, ja sitte suoraa putkea, ennen akselia vaimennin, ja toinen vaimennin vielä viimiseksi. 2-2,5" putki vois olla aika jees.. Katti laippaliitoksella, niin saa sen tarvittaessa pois kuristamasta. :P
Jos välillä vähän taas jauhettais tosta jakopäästä. Rallatus on vihdoin alkanut. :(
Jopo, Mainitsit tuolla aikaisemmin tällästä; 9.96-> yläketju muuttui yksriviseks, yläketjun kiristin muuttui koko "pakeliittiseksi" ja hydraulikiristimen pää on erimuotoinen. siinäpä ne suurimmat muutokset. Uudemman mallin laahaimen ja kiristimen saa asennettua myös vanhemman mallin jakopäähän.
Onko sulla tietoa, että onko noissa mitään käytännöneroa, siis kestävyydessä tjsp?
Mun veera on abv koneella ja vanhemmalla jakopäällä, että kannattaako/voiko sinne laittaa Yksirivisen ketjun ja muut uudenversion kilkkeet? Ja mites nuo Motonet -varaosat, voiko edes harkita, Vai suosiolla marmoritiskille mentävä itkemään?
Mitäs osia ton jakopäärempan yhdeydessä kannattaa hommailla? Jakopään kamat + Kytkimen hilut.. Tiivisteitä?
Putkistoksi ajattelin R32 yms 3.2l downpipet + tuplakatti yhdistelmää.
Tosin pitäs saada tietää noiden koko, onko ne yhtään isommat kuin 2.9 syncrossa.
Oma veikkaus on, että toi 2 x katti yhdistelmä virtaa suht hyvin, ellei ole jo vanhuuttaan tukossa.
Kateilta taaksepäin yhdellä 2.5" putkella ja vain yksi vaimennin taakse ennen ulostuloja.
Tosin pitäs saada tietää noiden koko, onko ne yhtään isommat kuin 2.9 syncrossa.
Oma veikkaus on, että toi 2 x katti yhdistelmä virtaa suht hyvin, ellei ole jo vanhuuttaan tukossa.
Kateilta taaksepäin yhdellä 2.5" putkella ja vain yksi vaimennin taakse ennen ulostuloja.
Joukkis Älä suotta mene sitä yläketjua yks riviseksi muuttamaan. Vaihdat vaan sen uudemman mallin hydraulikiristimen ja yläketjun pakeliittisen kiristimen. Muuten osat ovat samat uudessa ja vanhassa setupissa. Jos sä sen yläketjun rupeet vaihtamaan yksriviseksi niin joudut vaihtamaan jokusen rattaan esim. nokkienrattaa yms. Ketjut ovat kyllä kestäviä oli ne yksi tai kaksirivisiä, mutta se yläketjun kiristin on se heikkolenkki (vanhassa mallissa). Vanhassa kiristimen liukupinta on kiinni popniiteillä ja popniittien päät hankaa ketjun paskaksi, kun pinta on kulunut tarpeeksi. Motonetin kalut ollaan muutamaan VR:n laitettu ja hyvin ovat kestäneet, jopa lisääntyneen tehon. Samoissa pusseissa tulee ne osat kuin marmoritiskillä.
Mites, kun tuo 1 rivisen ketjun laahain on kapeampi kuin 2 rivisen, kelpaako se muka 2 rivisen ketjun kanssa?
Ja vihdoinkin löysin kooklella juttua noista hydraulikiristimien eroista, VW vortexin teksti sekä kuvat väittää, että uudenmallinen Ei kelpaa?
Yläpuolella uusi malli
Alapuolella vanha malli

Ja vihdoinkin löysin kooklella juttua noista hydraulikiristimien eroista, VW vortexin teksti sekä kuvat väittää, että uudenmallinen Ei kelpaa?
Yläpuolella uusi malli
Alapuolella vanha malli

Noissa 92-94 malleissa tuo kierre ei mene loppuun asti tuossa kannessa. Se huullos kierteen lopussa pitää ajaa vingulla pois. -95 malleissa ainakin minulla tuo kansi on jo uudemman mallinen ja kierre menee kannen läpi asti. Eli ei tarvinnut tahdä mitään lisä hommia. Hydraulikiristin meni normaalisti loppuun asti. Hyvin tuo kiristin painaa sitä kaksirivistä ketjua vaikka onkin hieman kapeampi kuin vanha kiristin. Kolmessa vanhanmallisessa VR:ssä on uudemmat palikat ja hyvin on toimineet (varmaa tietoa ja yksi noista minun oma auto).
Tulipa hommattua ensimäinen kansanauto -93 VR6.
Eli Verkussa vilkuttaa mittaristossa lämpötilan merkkivaloa eikä näytä veden lämpötilaa, vaihdoin jo yhden 4napaisen anturin kun varaosaliikkeessä kehuivat vian olevan siinä, eipäs auttanut. Tuossa hieman tutkiskelin että siinä virranjakajan vieressä kun irrottelee ne muoviosat tieltä on 2 napainen anturi nyppäsin liittimen irti ja sieltä tirrasi vesisuihku silmään.
Mikähän tämä anturi mahtaa olla virlliselta nimeltään jos kävis hakemassa uuden?
Myös sen kiinnitys hieman ihmetyttää kun en nähnyt siinä mitään sokkaa tai vastaavaa.
Jos joltain löytyisi ehjänä moottorin päälle tulevie suojamuoveja voisin olla kiinostunut.
Eli Verkussa vilkuttaa mittaristossa lämpötilan merkkivaloa eikä näytä veden lämpötilaa, vaihdoin jo yhden 4napaisen anturin kun varaosaliikkeessä kehuivat vian olevan siinä, eipäs auttanut. Tuossa hieman tutkiskelin että siinä virranjakajan vieressä kun irrottelee ne muoviosat tieltä on 2 napainen anturi nyppäsin liittimen irti ja sieltä tirrasi vesisuihku silmään.
Mikähän tämä anturi mahtaa olla virlliselta nimeltään jos kävis hakemassa uuden?
Myös sen kiinnitys hieman ihmetyttää kun en nähnyt siinä mitään sokkaa tai vastaavaa.
Jos joltain löytyisi ehjänä moottorin päälle tulevie suojamuoveja voisin olla kiinostunut.
Täällä kans uusi vr6:n omistaja. Mullaki laukes tuo moniurahihnan kiristinrulla, ku oltiin autoo vasta ajelemassa kotia päin. Mentiin sit seuraavana aamuna vw-liikkeeseen ja sanovat et myyvät pelkästään kiristinpakettia, jonka hinta jotai 120e. Eikä niillä ees olllu sitä varastos. Mentii sit toiseen liikkeeseen ja sanovat, että eivät ees saa sitä osaa tilattua. Kattelin sit muiden merkkien rullia ja mittailin niitä samalla. Katos vaan, ku mersulta löyty samanlainen. Samat mitat täsmälleen. Rulla paikalleen ja kaikki pelaa. Ainaki vielä...
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
syyläri
syyläri posahti ja vituttaa... uusi pitäis hommata, vinkkejä missä olisi edullinen, motonetin listoilla ei taida olla vr6:een, auto siis golf ja vm95, ilmastoinnilla, climatronic. Tampere ja lähitienoot..
Onko kenelläkään tietoa, että missä päin fyysisesti on kuskin puolen sähkölasin - napa?
Ongelma on sellainen kun kuskin ovi on kiinni niin lasi ei toimi ja kun taas ovi on auki se toimii.
Tarkennukseksi vielä kun painaa sitä kuskin puolen sisävalokytkintä, niin silloin lasi ei taasakaan toimi. Kun katsoin sähköpiirrustuksista niin sisävalokykimellä ja lasilla on sama - napa.
Ongelma on sellainen kun kuskin ovi on kiinni niin lasi ei toimi ja kun taas ovi on auki se toimii.
Tarkennukseksi vielä kun painaa sitä kuskin puolen sisävalokytkintä, niin silloin lasi ei taasakaan toimi. Kun katsoin sähköpiirrustuksista niin sisävalokykimellä ja lasilla on sama - napa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa