päästöistä pomppas golf 2 1.8

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

matti89
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.9.2007 10:03

päästöistä pomppas golf 2 1.8

ViestiKirjoittaja matti89 » 29.10.2008 15:39

eli mikä on golffissa kun ei menny päästöistä läpi? onko yleinen vika??

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 29.10.2008 15:52

Kerros ihmeessä mistä arvosta se pomppasi niin auttaa kummasti :)

matti89
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.9.2007 10:03

ViestiKirjoittaja matti89 » 31.10.2008 20:17

hc-pitoisuudesta!?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 31.10.2008 21:15

No paljonko se HC sitten oli, vähän yli 100 vai monta sataa? Kerrohan nyt oikeesti vaikka kaikki arvot tähän että voi edes jotain diagnoosia tehdä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 31.10.2008 21:17

Itsellä tuossa korkea HC pitoisuus (pahimmillaan yli 2000), johti täydelliseen kansiremonttiin. Kyseessä oli 1.8 kaasari -88.

matti89
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.9.2007 10:03

ViestiKirjoittaja matti89 » 2.11.2008 11:59

se oli jotain vähän päälle 700 ja se saa olla 500

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.11.2008 2:55

No perskeles, tuosta pakokaasuanalyysistä on helevetin heleppo päätellä että nyt on selevästi palamaatonta hiilivetyä liikkaa! Ota kuule ruuvimeisseli vasempaan kätöseen ja oikeeseen olutpullo, konehuone aukei ja vie se meisseli siihenruuvvinkantaan josta sääretäää palamatonta hiilivetyä pienemmälle, mutta älä koske muihin meisseleihin kun muut arvot on ookoo.

E: Hiilivedyt(HC)

Osa polttoai­neesta kul­keu­tuu pala­­mattomana moot­torin läpi. Tästä aiheutuu hiili­ve­ty­päästöjä (HC). Pakokaasut sisältävätkin pääasiassa sa­mo­ja hiili­ve­tyjä kuin polt­to­ai­­ne­. Paloti­las­sa val­litsevan kor­kean läm­pöti­lan (jopa yli 2000 oC) vuoksi polttoaineen hii­li­ve­ty­ketjut kuitenkin usein kat­ke­avat (krak­­kau­tu­vat) ja yhdis­ty­vät (polyme­roitu­vat), joten pako­kaa­sut si­säl­tävät myös muita hiili­vety-yhdisteitä kuin polttoaineessa on.

margo
-
Viestit: 107
Liittynyt: 11.2.2004 11:29

ViestiKirjoittaja margo » 3.11.2008 7:48

kannataa tarkistaa myös se pakoputken tiiveys jottei vuoda.... vuotava pakoputki nostaa HC arvoa

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 3.11.2008 7:55

No tuo oli uutta. Ehkä katalysaattorilla varustetussa autossa noin voikin käydä jos putki vuotaa ennen kattia ja putkeen päätyy ulkoilmasta lisää happea, jolloin pakokaasun reaktiokyky alenee. Mutta ei kai ilmassa sentään hiilivetyjä pitäisi olla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.11.2008 9:57

Pakosarjan vuoto ennemminkin kuin pakoputken. Ei se mitään uutta olis nuissa.. omassakin oli miltei poikki koko pakosarja. Sytkäosia kannattaa vähän pyöritellä ja vaihtaa sinne jakajan osiksi jotkut muut kuin made in italy -paskat. Tulpat uusiksi samoten ja sytytyksen ajotus kannattaa tarkistaa. Yks jippo myöskin on kokeilla napata jakajalta se alipaineputki pois ja tukkia seosmittauksen ajaksi, sillä on ainakin vaikutusta arvoihin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.11.2008 10:22

Mulla tosiaan aikoinaan kaasarisierrassa pomppas HC, kun vuoti jarutehostajan kalvo. Eli siis imuvuoto voi myös nostaa HC-arvoa. Yleensä samalla nousee myös jäännöshappi, joten en usko sen olevan tällä kertaa kuitenkaan vikana (mikäli se happiarvo oli edes sinnepäin kohdallaan?).

Jos kaikki pelaa niinkuin pitääkin, pitäisi palamattomien hiilivetyjen jäädä helposti alle 150ppm tyhjäkäynnilläkin. Kierroksilla sitten ehjässä ja hyvin toimivassa koneessa tuo luku tippuu vielä lisää. Tosin tuohon HC-arvoon vaikuttaa mm. moottorin tiiviys, eli jos polttelee öljyä, niin HC-luku luonnollisesti nousee, joskus rajustikin.

Sytkäosien vaihto/tarkistus, sytytyksen ajoitus, seoksen säätö. Noilla pääsee varmasti jo alle viiteensataan palamattomissa, vaikka eipä mun mielestä moottori ole tosiaan terve, vaikka HC olisi se 490ppm (karvan alle raja-arvon 500ppm), jolla auton saa leimattua.
Kannattaa tutkina myös kaikki mahdolliset imuvuodot aka.tiivisteet ja alipaineletkut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2008 10:48

Viimeks kun oli melki 5 % happea/pakoputkivuotoa säädettäessä niin säätäjä meinas että nää muutkin arvot näyttää puuta heinää koska se happi sekoittaa mittausmenetelmän.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.11.2008 12:04

Näyttäähän ne muutkin arvot tietty ihan mitä sattuu. Prosentuaalisia määriähän nuo on pakokaasuseoksesta ja jos jotakin ainesosaa on liikaa, ei muutkaan määrät pidä paikkaansa.

Se sitten, että onko esim. ilmavuoto ennen vai jälkeen moottorin, vaikuttaa eritavalla.

Äksjiiärrä
-
Viestit: 26
Liittynyt: 17.12.2007 9:59

ViestiKirjoittaja Äksjiiärrä » 3.11.2008 12:24

Pistetään nyt omatkin kokemukset tähän jatkoksi eli viime keväänä oman kakkis Golfin liian isojen HC-päästöjen syyksi paljastui vuotava ennakonsäädin. eli sai siis ylimääräistä ilmaa imusarjaan, en muista enää kuinka paljon yli sallituista HC-arvo meni.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.11.2008 12:46

Tosiaan itsellä oli 300-asteinen ABT:n virinokka paikoillaan kun tuli tuo 2000 HC-arvo rikottua, ja nostimet jumissa :)


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa