päästöistä pomppas golf 2 1.8
Valvoja: ffp jäsenet
päästöistä pomppas golf 2 1.8
eli mikä on golffissa kun ei menny päästöistä läpi? onko yleinen vika??
No perskeles, tuosta pakokaasuanalyysistä on helevetin heleppo päätellä että nyt on selevästi palamaatonta hiilivetyä liikkaa! Ota kuule ruuvimeisseli vasempaan kätöseen ja oikeeseen olutpullo, konehuone aukei ja vie se meisseli siihenruuvvinkantaan josta sääretäää palamatonta hiilivetyä pienemmälle, mutta älä koske muihin meisseleihin kun muut arvot on ookoo.
E: Hiilivedyt(HC)
Osa polttoaineesta kulkeutuu palamattomana moottorin läpi. Tästä aiheutuu hiilivetypäästöjä (HC). Pakokaasut sisältävätkin pääasiassa samoja hiilivetyjä kuin polttoaine. Palotilassa vallitsevan korkean lämpötilan (jopa yli 2000 oC) vuoksi polttoaineen hiilivetyketjut kuitenkin usein katkeavat (krakkautuvat) ja yhdistyvät (polymeroituvat), joten pakokaasut sisältävät myös muita hiilivety-yhdisteitä kuin polttoaineessa on.
E: Hiilivedyt(HC)
Osa polttoaineesta kulkeutuu palamattomana moottorin läpi. Tästä aiheutuu hiilivetypäästöjä (HC). Pakokaasut sisältävätkin pääasiassa samoja hiilivetyjä kuin polttoaine. Palotilassa vallitsevan korkean lämpötilan (jopa yli 2000 oC) vuoksi polttoaineen hiilivetyketjut kuitenkin usein katkeavat (krakkautuvat) ja yhdistyvät (polymeroituvat), joten pakokaasut sisältävät myös muita hiilivety-yhdisteitä kuin polttoaineessa on.
Pakosarjan vuoto ennemminkin kuin pakoputken. Ei se mitään uutta olis nuissa.. omassakin oli miltei poikki koko pakosarja. Sytkäosia kannattaa vähän pyöritellä ja vaihtaa sinne jakajan osiksi jotkut muut kuin made in italy -paskat. Tulpat uusiksi samoten ja sytytyksen ajotus kannattaa tarkistaa. Yks jippo myöskin on kokeilla napata jakajalta se alipaineputki pois ja tukkia seosmittauksen ajaksi, sillä on ainakin vaikutusta arvoihin.
Mulla tosiaan aikoinaan kaasarisierrassa pomppas HC, kun vuoti jarutehostajan kalvo. Eli siis imuvuoto voi myös nostaa HC-arvoa. Yleensä samalla nousee myös jäännöshappi, joten en usko sen olevan tällä kertaa kuitenkaan vikana (mikäli se happiarvo oli edes sinnepäin kohdallaan?).
Jos kaikki pelaa niinkuin pitääkin, pitäisi palamattomien hiilivetyjen jäädä helposti alle 150ppm tyhjäkäynnilläkin. Kierroksilla sitten ehjässä ja hyvin toimivassa koneessa tuo luku tippuu vielä lisää. Tosin tuohon HC-arvoon vaikuttaa mm. moottorin tiiviys, eli jos polttelee öljyä, niin HC-luku luonnollisesti nousee, joskus rajustikin.
Sytkäosien vaihto/tarkistus, sytytyksen ajoitus, seoksen säätö. Noilla pääsee varmasti jo alle viiteensataan palamattomissa, vaikka eipä mun mielestä moottori ole tosiaan terve, vaikka HC olisi se 490ppm (karvan alle raja-arvon 500ppm), jolla auton saa leimattua.
Kannattaa tutkina myös kaikki mahdolliset imuvuodot aka.tiivisteet ja alipaineletkut.
Jos kaikki pelaa niinkuin pitääkin, pitäisi palamattomien hiilivetyjen jäädä helposti alle 150ppm tyhjäkäynnilläkin. Kierroksilla sitten ehjässä ja hyvin toimivassa koneessa tuo luku tippuu vielä lisää. Tosin tuohon HC-arvoon vaikuttaa mm. moottorin tiiviys, eli jos polttelee öljyä, niin HC-luku luonnollisesti nousee, joskus rajustikin.
Sytkäosien vaihto/tarkistus, sytytyksen ajoitus, seoksen säätö. Noilla pääsee varmasti jo alle viiteensataan palamattomissa, vaikka eipä mun mielestä moottori ole tosiaan terve, vaikka HC olisi se 490ppm (karvan alle raja-arvon 500ppm), jolla auton saa leimattua.
Kannattaa tutkina myös kaikki mahdolliset imuvuodot aka.tiivisteet ja alipaineletkut.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 17.12.2007 9:59
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa