vw takuu taistelua (124tkm ja kolmas turbo rikki)

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

vw takuu taistelua (124tkm ja kolmas turbo rikki)

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 9:20

Eli itsellä tuollainen 2005 5 koppanen 4-motion golf. Autoa ei ole viritetty mitenkään ja huollot aina tehty ajallaan ja olen vielä vaihtanut öljyjä 15tkm välein, vaikka vaihtoväli 30tkm.

Autosta hajosi vanhalla omistajalla n.40tkm kohdalla ahdin (alko viheltämään kiihdyttäessä), joilloin se vaihdettiin takuuseen uuteen. Ostin auton silloin kun siinä oli n.45tkm mittarissa. Itsellä tuo kyseinen turbo ei kauan kestänytkään vaan 66tkm kohdalla 2007 helmi-maaliskuussa alko kuulumaan astetta kovempi vihellys kiihdyttäessä. Jolloin todettiin, että turbo taas rikki ja se vaihdettiin takuuseen uuteen.

Nyt sitten eilen töihin tulessa ohitus tilanteessa niin yllätten kuulu vaimea tömähdys ja tehot hävisivät kuin seinään eli huomasin, että autosta tuli vapari. Nilkutin siinä sitten vikatilassa joku 50km työmaalle jossa vasta käynnistin auton uudestaan. No auto alkoi taas ahtamaan, mutta turbosta kuuluin kaamea vihellys ja tehoja oli varmaan 50hv kadoksissa.

Kun olin viemässä autoa vw kotkaan niin kesken kiihdytksen vihellys loppui ja auto meni uudestaan vikatilaan jonka jälkeen kuuluin kolina pakoputkesta ja sitten sinisen savun saattelemana pysähdyin tien sivuun.

Nyt sitten vw lehtoauto ilmoitti, että turbo ei enään mene takuuseen, koska se on takuuajalla vaihdettu eli turbo maksaa sen 2000e+työt sen varmaan toiset 1000e.

Nyt sitten otan yhteyttä kuluttajasuojaan/maahantuojaan tuosta, että ei nyt ihan normaalia pitäisi olla että karvan yli 3v vanha ja 124tkm ajettu täysin huolletussa/vakiossa autossa turbo poksahtelee tyyliin yhtä usein kun öljyt vaihdetaan.

Päivittelen tähän miten tappelu sujuu. Voi olla kyllä että kunhan saa ton auton kuntoon niin menee myyntiin tekis kyllä mieli ihan piruuttaan korjauttaa toi jossain vw:llä jolloin saa sitten taas takuun, koska tuskin toi uus turbokaan tulee kahta vuotta kestämään.

Mites muuten että jos nyt korjautan ton vw:llä ja saan siihen 2vuoden takuun niin jos turbo hajoaa alle 2 vuoden päästä niin siihen osaan ei sitten varmaan taas tule uutta kahden vuoden takuuta?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.7.2008 9:32

Eiköhän niillä merkkiliikkeen osilla ole se 2 vuoden takuu oli ne laitettu takuuaikana tai ei.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 9:40

Tyypillistä vw toimintaa eli kaikki siirtää vastuuta muualle.

Kotkan lehtoauto ilmoitti, että tilataanko osat eli ei mene takuuseen, koska takuuajalla korjatulle osalla ei ole takuuta, mutta jos olisin samasta osasta maksanut sen koko hinnan tässä olisi 2 vuoden takuu. Kuluttajasuojan vastaista? Kotkasta käskettiin olla yhteydessä liikkeeseen jossa se turbo korjattiin.

vw herttoniemin korjaamopuolen johtaja ilmoitti samaa eli omasta pussista menee ja alkoi selittämään, että turha olla kuluttajasuojaan yhteydessä, että foordien tyyppiviatkaan ei mennyt niihin (jotkut 100-200e puolat). Kunnes ärähdin, että ihme juttu, kun saa aina öljynvaihdon yhteydessä aina vaihtaa turbon takuuseen, kun kolmas turbo hajosi ja kilsojakaan ei ole kuin 124tkm. Kysyi että onko auto viritettyä, mutta kun nimen omaan tämän takia en ole autoa edes lastuttanut. Siihen vaan sanoi, että kyllä maahantuojan pitäisi tulla vähän vastaan, kun ei toi normaalia ole. Eli käski olla sinne yhteydessä.

Maahantuoja taas ilmoitti, että ole yhteydessä huoltoihin ja kun sanoin, että käskivät soittaa tänne niin ihmetteli ja lupaili selvittää tuon auton historiaa. En tiedä ymmärsikö se nainen mitä tarkoitin turboahtimella, mutta sanoin että ei se taida normaalia olla, jos kerran vuodessa tulee 3000e ylimääräinen lasku. Oli kyllä asiallinen nainen ja toivotaan parasta.

Jos nyt nopsaan laskee eli jos ton auton elinikä on 500tkm niin siinä ajassa autoon todennäköisesti vaihdetaan ainakin 10*turbo joka tekee n.30 000 euroa ylimääräistä auton hinnalle. Tais olla kyllä viimeinen uudempi diissel volkkari mulla. Noi vanhat vielä toimii ja kestää, mutta uudet ei näköjään. :(

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.7.2008 9:57

Takuu aikana vaihdetun osan takuu kestää vain siihen päivään kun auton takuu on voimassa.
Vaihdetuun osaan ei siis tule uutta 2v takuuta, vaan alkuperäisen osan takuu pysyy voimassa.
Sitten taas jos takuuaikana on ostanut tuon osan itse, saa 2v takuun sille.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 30.7.2008 10:25

^Juuri näin. Niinkuin kaikissa muissakin laitteissa. Takuu ei jatka takuuta.

E. Toki siitä asiasta voi olla montaa mieltä, että pitäisikö turbon kestää vähän kauemmin. luultavasti siellä autossa on jotain muuta vikaa, joka turbon kerta toisensa jälkeen hajottaa.

Launonen
-
Viestit: 46
Liittynyt: 19.4.2006 14:21

ViestiKirjoittaja Launonen » 30.7.2008 10:28

Itsellä kanssa samanlainen auto ja ahdin vaihdettu kerran takuuseen pitkän kädenväännön ja maahantuojan kanssa pidetyn puhelinrallin jälkeen vieläpä takuuaikana, koska ahdin ei myyjäliikkeen mielestä ollut virallisesti rikki se vain piti "outoa ääntä".
Sain kyllä sellaisen käsityksen että ahtimella olisi taas kahden vuoden takuu...
Täytyy varmaan käydä selvittelemässä asiaa jo hyvissäajoin jos ahdin päättää taas laueta kahden vuoden sisään, kun edellisen vaihdon selvittelyssäkään ei mennyt kun noin puoli vuotta... Kaikki kiitos siitä ystävälliselle jälleenmyyntiliikkeelle meilläpäin :D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 10:49

eikun toinen meishenkilö eilen sanoi vw herttoniemessä, että takuu sen kattaisi. :(

Mutta tosiaan takuulla ei ole takuuta. Nyt sitten kotkassa saavat tutkia mikä sen rikkoo, kun ihmettelivät, että joku tuon turbon aina rikkoo ja ihmettelivät eivätkö ne aikasemmin ole sitä tutkineet mikä sen rikkoo? Kysyi vielä että eihän ollut lastutettu ja onko saanut sitten monoa niin perkuleesti. Sanoi tosiaan, että lastu ei ensin tuota ahdinta riko eli muut paikat hajoaa ensin ja mielestäni ei toi monoakaan ole mitenkään hulluna saanut, tosin ei mulla ole tapana jäädä miettiämään ohituskaistoille tai ramppeihin mutta on se vanhallakin omistajalla hajonut eli ei pitäis käyttäjästäkään johtua.

Tämän jälkeen sitten taistellaan maahantuojan kanssa vielä jos korvaisivat, jos autosta joku vika löydetään mikä turbon rikkoo niin pystyn kyllä todistamaan, että vika on autossa ollut uudestasta saakka kun 2 ahdinta takuuajalla hajonnut niin tällöin voisi olla mahdollisuus saada toi turbo/turbon hajottaja takuuseen, koska vika on uudesta asti autossa ollut. Jos vikaa ei löydy niin taitaa kyllä olla auton vaihto edessä, koska odotettavaa on, että 0.5-1.5vuoden päästä ahdin taas leviää ja vaikka se silloin menisi takuuseen niin takuulla taas ei ole takuuta eli 2-3vuoden päästä on odotettavaa, että taas joutuis maksamaan 3000e

Tarjota saa ehjiä 140tdi ahtimia tai paikkaa josta sen saisi vähän edullisemmin kuin karvan alle 2000e.

ps: en tiedä onko tämä nyt ihan oikein eli mulla menee autosta vaikka takuu umpeen 2.01.2007 sitten siihen vaihdetaan mootti takuuseen 1.01.2007 eli moottorin takuu loppuu siis 2.01.2007 samalla kuin auton takuu? Eli jos moottori hajoaakin uudestaan 3.01.2007 niin takuu ei tätä korvaa. :D

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 30.7.2008 10:58

Argumenttisi ilmaiselle korjaukselle on se että takuuaikana todetun vian syytä ei ole vieläkään saatu selvitettyä/korjattua ja tämän vian seurauksena turboahdin rikkoutuu.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.7.2008 14:05

Ajattelisin että jos varsinaista vikaa ei takuuaikana ole saatu korjattua niin sen seuraukset (=rikkinäiset ahtimet) olisivat myös edelleen kyseisen takuun piirissä.

Olettaen siis että autossa on jokin muu vika joka ahtimet rikkoo (tukkeutunut öljyputki tjsp.) eikä huono tuuri ja paskat ahtimet.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 14:52

Kyllä noi sitä mieltä oli, että joku ne ahtimet sieltä rikkoo, kun sanoivat, että muutamia tapauksia on ollut, mutta ei yhtään sellasta, että olis 2 kertaa vaihdettu ahdin ja tässä nyt tosiaan toi kolmas poksahti. Huoltokirjaa olivat penkoneet ja ihmetelleet, että harvoin näihin näin tiheästi öljyjä vaihdetaan, että kumma juttu.

Lupailivat perjantaiksi mulle autoa takas päin (positiivinen yllätys). ahdin n.2000e+460e työt eli n.2500e tulee maksamaan nyt mulle toi remppa. Ei jaksa alkaa metsästämään käytettyä ahdinta ja saa nyt tolle sen 2v takuun. Jos vuoden verran tuota autoa vielä pitäis ja sitten myis ja vaihtais isompaan. (ennen ahtimen takuun raukeamista kuitenkin)

Tuon vanhan ahtimen kyllä haluan muistoksi itselle ihan mielenkiinnosta ja voin teille pistää kuvia mihin kuntoon garretin puhallin mennyt 58tkm jälkeen.

Lupasivat katsoa noi öljyletkut läpi ja yrittää löytää mahdollisesti vikaa joka ton ahtimen rikkoo aina. Itse veikkaan, kyllä ahtimen mahdollista valmistusvirhettä koska ilman varoitusta "räjähti" toi ahdin. Aikasemmat ahtimet ovat vain alkaneet viheltämään kovemmin talven jälkeen jonka todennäköisesti on aiheuttanut ahtimen imusiiville päässyt jää.

kuvia ahtimesta tulee v.loppuna.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 30.7.2008 20:22

Eiköhän ne sen ahtimen kuitenkin ole tilanneet vaihto-osana jolloin sulla ei ole mitään mahdollisuutta saada vanhaa itselle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.7.2008 20:30

Tuohon hintaan jo pitäs saaha itselle koristeeksi. =D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.7.2008 20:52

Eiköhän ne sen ahtimen kuitenkin ole tilanneet vaihto-osana jolloin sulla ei ole mitään mahdollisuutta saada vanhaa itselle.

Ei kyllä voi maksaa vaihto-osana kahta tonnia. 150hv 1.9TDI:n ahdin ei-vaihto-osana maksaa meiltä about tonnin luokkaa nimittäin.

e: oli pakko tarkistaa, 1500€ maksaa ei-vaihto-osana niin 101hv kuin 150hv pd TDI:n ahdin. Kohtuu kova on pyynti jos 2000€ on vaihto-osana.....

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 22:07

sano että maksaa jotain 1900e ahdin+tiivisteet. Ja se sano että se on tavallaan heidän tiskiltä ostettu eli kyllä meinaan vaatia tuon vanhan ahtimen itselleni. Jos alkavat sanoa että vaihto-osa niin sitten pitää hinta tippua.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 31.7.2008 8:49

myös TT:n 225 ahdin jää alle 2k€. Oli muistaakseni jotain 1600-1800€ välillä ilman vaihto-osaa kun tässä viikko pari sitten ihan mielenkiinnosta vilkaisin. joku taitaa vähän vetää välistä nyt. taitasit saada ton rempan jopa merkkiliikkeessä halvemmalla, kysyitkö hintaa sieltä kun kerran ite joudut kustantamaan? vai onko tämä nyt sitten ihan virallisessa merkkiliikkeessä?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.7.2008 9:11

Virallisessa merkkiliikkeessä ja kun kysyin hinta-arviota niin 19XXe oli ahdin tiivisteineen. Lähempänä 2000e oli kuin 1900e. Ja sitten töitä laskivat 6h eli 460e.

Äsken soitin ja kysyin vanhaa ahdinta itselleni niin sitten vasta mainitsi, että voi olla että ottavat sen vaihto-osana. Tosin silloin pitää toi hinta pitää kyllä laskea tuosta 2000e. Sanoin vaan, että jos eivät ota niin mie otan sen jos ottavat niin sitten ei mitään. (hinnasta en tässä vaiheessa mitään kysynyt) Huomenna selviää paljon tulee maksamaan. Auto nyt tosiaan menossa juuri työn alle. Varmaan tänään purkavat ja yrittävät etsiä tuota vikaa ja sitten huomenna saavat uuden ahtimet jolloin asentavat sen.

Kerrankin nopeaa palvelua vw liikkeessä pitäiskö tänne kotkaan useammin tuoda auto huoltoon, kun vantaalla/helsigissä n.kuukauden jonot.

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 31.7.2008 10:28

Ja ikävä kyllä tuo turbo maksaa sen reilun 2t€, jonka jokainen voi itse todeta, kun kysyy sen hintaa. Ja tuohan on pakosarjoineen, mutta ei muistikuvaa kuinka muissa VAG dieseleissä homma oli..

Melko paljon tuntuu näitä menevän, josta eräänä osoituksena esim. se, että osalla autokorjaamoista on noita turboja useampia hyllytavarana. Kun miettii kuinka ns. yleinen osa saattaa mennä tilaukseen, niin voi vetää omia johtopäätöksiä.

Turbo et saa itselle tosiaan, vaan on pantillinen.

Squash
-
Viestit: 103
Liittynyt: 18.8.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Squash » 31.7.2008 11:55

Täältä löytyy myös "kohtalotoveri" eli taloudessa on vastaava auto (G5 2.0TDI -04 4m) ja sama juttu eli turbo kertaalleen vaihdettu hieman ennen 90tkm edellisen omistajan aikana. Nyt reilut 110tkm taulussa, ja kuskin mielestä jotain ylimääräistä vinguntaa turbon suunnalta ajoittain kuuluu.

ABT: olit raportoinu tuon edellisenkin hajoamisen tänne: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73717

Kannattaa varmistaa korjaamolta, että nuo tuossa mainitut epäilyksen kohteet on nyt turbon vaihdon yhteydessä tarkastettu ja poissuljettu. Kyllähän tuo johonkin rakenteelliseen tai suunnitteluvirheeseen vittaa jos näitä joutuu vaihtamaan kuin vanhanpojan sukkia.

Ainakin semmonen lapsus on (ollut?) huolto-ohjelmassa, että ilmansuodattimen vaihtoväliksi on määritelty 90tkm. Tämä ei tietysti selitä toistuvia rikkoutumisia (ainakin luulisin että ilmansuodatin vaihdetaan uuteen samalla kuin turbokin :)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.7.2008 12:38

Jos yhtään lohdutta, niin mulla tais kestää viimeisin about 6tkm... Tosin kyseessä Audi A4 1.8T.
En myöskään keksi syytä tuolle, tosin turbon kompurakotelosta N75 -venttiilille menevässä pienessä letkussa oli halkeama minkä johdosta nosti paineita välillä aika rajusti.
Pyörii kyllä vielä, mutta päittäisvälystä tuntuis olevan suht paljon.

Vinkkinä: Saksan ebaysta kannattaa myös katsella turboja.
Tuohon mun kotiloon maksais UUSI ahdin about 600e kotiin toimitettuna.

Toki sille v**utukselle mikä tuota vaihtaessa väistämättä iskee, EI voi laskea mitään järkevää hintaa :-D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 4.8.2008 9:42

Olivat perjantaina mua 16 aikaa tavoitelleet, jostain syystä eivät olleet saaneet yhteyttä, koska mun auto oli 4-motion tuotti toi turbon vaihto sen verran tuskaa, että 11h oli vaihdossa mennyt tosin laskuttivat vain 9 tunnista. 2600e lasku tuolla mua odottaa :(

Turboa eivät vaihdossa jostian syystä ottaneet vaan sain pakkasivat sen mulle. Kuulemma akselissa jotain häikkää eli pyörii siivet miten sattuun (akseli poikki?) Miten tuollainen fin-turbo tekee noita mörköahtimia? Kun noitahan ei pysty huoltamaan, mutta jos tekevät sellasia mörköahtimia mitkä sopivat alkuperäisen paikalla ja identtisiä alkuperäisen kanssa niin luulis, että ne siipiä tai jotain muokkaavat. Jos tuosta vielä vaikka sais mörköahtimen tehtyä, koska runko/pakosarja ovat ehjiä.

Aikasemminkin tosiaan olen kirjoitellut tänne tuosta turbon hajoamisesta.

En tiedä onko normaalia mutta toi ahdin on sakannut varmaan viimeiset 20tkm eli kun vaihtaa kuuluu selvä sakkaus ääni jota ennen tuosta autosta ei ole kuulunut. Varmaan vuoden verran tuon auton vielä pidän ja heti kun alkaa sakkaaminen/vinkunaa kuulumaan niin käyn vaihtamassa uuden turbon takuuseen. :D

Nyt toi duunimatka 145tkm/suunta niin noita kilsoja oikeasti tulee mittariin aika moiseen tahtiin, kun päivittäin ajan tuon matkan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.8.2008 10:43

Sen verran hämää, että oletko kysynyt kuluttajaneuvojalta tms. kantaa tuohon pitäisikö mennä takuuseen vai ei? Kuitenkaan tuo ei ihan normaalilta kuulosta..?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.8.2008 10:46

Nyt toi duunimatka 145tkm/suunta

Aika kovaa taidat painella työmatkat. :D

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 4.8.2008 10:48

Kuuluskohan tämä enemmänkin virhevastuun piiriin.

Tuossa olis jotain tekstiä aiheesta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf

Kuluttajaneuvojalta kannattas tuosta kysyä ja viedä asia sitä kautta ehkä eteenpäinkin. Nuo yritykset eivät välttämättä kovin hyvin kuluttajasuojalakia tunne tai vaikka tuntisivatkin, niin moni paikka yrittää varmasti takuuajan loputtua vetäytyä vastuusta, suoraan sanottuna moni paikka kusettaa asiakkaita. Netistä löytyy paljon esimerkkejä tämmösiin asioihin liittyen.
Viimeksi muokannut Mikkox9x, 4.8.2008 10:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 4.8.2008 10:50

minä en ois maksanu penniäkään tosta remontista, oisin menny vaikka sotaoikeuteen asti.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 4.8.2008 10:52

Takuun päälle tulee valmistajan vastuu. Eli jos voidaan olettaa, että turbon käyttöikä on esim. 3 vuotta/100 000 km, niin jos turbo kestää selvästi vähemmän kuin tuon oletetun ajan, eikä voida osoittaa, että rikkoutuminne johtuu jostakin muusta tekijästä, niin valmistajalla on vastuu tehdyst tuotteesta.

Eli valmistajan vastuu ei pääty takuuseen.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 5.8.2008 0:30

Merkkiliikkessä eivät meinanneet vaihtaa edes tehdastakuunalaisen noin 60tkm ajetun Golffin rikkinäistä turboa, vaan alkoivat valehtelemaan ja vittuilemaan päin naamaa siihen malliin, että vasta oikeustoimilla uhkaaminen sai äänen kellossa muuttumaan ja asian etenemään. Prkl!

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 5.8.2008 1:12

Tyypillistä volkkari/audi maahantuojaa.. Tuttavan lähes 300tkm ajettu avensis vaati moottoriremontin takuuajan jälkeen, maahantuoja ja tehdas tulivat vastaan ja maksoivat koko lystin. Voiko moisesta palvelusta edes uneksia volkkarin kohdalla? (totta puhuen, en edes harkitse volsua tai audia jos tarvitsen uutta autoa pitkän matkan ajoon)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.8.2008 6:22

Tuo 300tkm vaikuttaa hieman paksulta tahi sitten hyvää tuuria..

Naapurin reilu 100tkm ajetun Opelin remontti meni lopulta ison tappelun jälkeen maahantuojan piikkiin. Tuli normaalissa moottoritieajossa 100km/h nopeudessa kiertokanki lohkosta ulos..

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 5.8.2008 8:58

^ No Opelissa tuo taitaa olla enemmänkin ominaisuus kuin vika :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 5.8.2008 9:08

Olisikos tässä turborevohkassa ainesta Suomen ensimmäiseksi joukkokanteeksi, jos näitä tapauksia on kerran pilvin pimein? :)

Suorastaan naurettavaa. Kyllä valmistajalla on olemassa virhevastuu, ja se ei lopu takuuajan tullessa umpeen.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 5.8.2008 9:10

Tuo 300tkm vaikuttaa hieman paksulta tahi sitten hyvää tuuria..


Niinpä, ei nää riisit yleensä noin vähillä kilometreillä vielä hajoo!

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 5.8.2008 9:13

Kaverin T5 Transportterista meni neljä turboa takuuseen. Aina ne jotain kitisi paikallisella VW liikkeellä mutta aktiivinen soittelu suoraan maahantuojalla auttoi. Ainahan ne koittaa vierittää syytä asiakkaan niskoille. Viimeisin taisi olla jo takuu ajan ulkopuolella mutta maksoi ne sen silti. Nyt kun auto on jo vaihdettu niin kuulin että uudella omistajalla oli taas lauennut. Eli viidennen kerran turbo vaihtoon siitä vehkeestä. Hyviä ahtimia...

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 5.8.2008 9:19

Kaverilla oli saabissa 9-5 joku tehtaan takaisinkutsu tms. jossa koneesta nostettiin kansi ylös. Samalla korjaamo teki tarjouksen alakerran laakeroinnista, mielestäni edulliseen hintaan. En ensin oikein meinannut uskoa koko hommaa, että jo usemman vuoden vanhaan autoon (tehdastakuut ummessa jo ajat sitten) tulle jotakin takuun piikkiin, mutta uskottava se vaan oli kun sen omin silmin näki.

Hyvä oppi oli taas kerran vagginemiehelle siitä, kuinka jotkut muut maahantuojat edes yrittävät olla asiakkaiden kanssa väleissä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.8.2008 9:41

Chinz kirjoitti:Quote:
Niinpä, ei nää riisit yleensä noin vähillä kilometreillä vielä hajoo!


Hajoaa tai ei, mutta tarkoitin lähinnä, että ihmettelen, että 300tkm ajetun auton koneremontti menee firman piikkiin..

Saihan joskus VW:ltäkin lämppärin kennoja takuuna yli 10 vuotta vanhoihin autoihin :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 5.8.2008 10:55

Saihan joskus VW:ltäkin lämppärin kennoja takuuna yli 10 vuotta vanhoihin autoihin :)


Puhumattakaan kymmeneen kertaan sadalla miljardilla eurolla tehtaan piikkiin maalatuista väyrys-mersuista. :) Melekosta pisnestä.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 5.8.2008 11:40

Tuo lähes 300tkm ajettu remontoitu avensis on taksi. (eli rankkaa ajoa)

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 5.8.2008 12:42

Tuo lähes 300tkm ajettu remontoitu avensis on taksi. (eli rankkaa ajoa)

???

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.8.2008 17:46

Sen verran hämää, että oletko kysynyt kuluttajaneuvojalta tms. kantaa tuohon pitäisikö mennä takuuseen vai ei? Kuitenkaan tuo ei ihan normaalilta kuulosta..?
Samaa minäkin ihmettelin, takuu on takuu ja virhevastuu kokonaan eri juttu. Ei millään voi mennä omaan piikkiin koko remontti.

Kaverilla oli saabissa 9-5 joku tehtaan takaisinkutsu tms. jossa koneesta nostettiin kansi ylös. Samalla korjaamo teki tarjouksen alakerran laakeroinnista, mielestäni edulliseen hintaan. En ensin oikein meinannut uskoa koko hommaa, että jo usemman vuoden vanhaan autoon (tehdastakuut ummessa jo ajat sitten) tulle jotakin takuun piikkiin, mutta uskottava se vaan oli kun sen omin silmin näki.
Saab myöntää tietyille koneille (ainakin B205) 8v moottorin huolenpito-ohjelman koska noissa koneissa ilmenee joskus huohotusongelmaa. Edellytyksenä huollot merkkiliikkeessä. Lisäksi 2001 Garreteissa on ollut valmistusvikaa ja noita on vaihdeltu takuuseen.

Tuohon Saabin huohotusongelmaan on olemassa korjaussetti jonka asennus maksaa merkkiliikkeessä ~200e ja menee omaan piikkiin. Eipä ole kehumista toiminnassa, ilmeisesti ovat laskeneet että muutaman hajonneen koneen korjaaminen tulee halvemmaksi kun saadaan ihmiset käyttämään autoaan säännöllisesti merkkiliikkeessä koko tuon 8v :(

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 5.8.2008 17:59

Takseissa saattaa tosin olla hieman kattavampaa huolenpitosopimusta, tai mitä kyseiset "taksipalvelut" nimeltään onkaan? Joku taksia ajanut osaa varmasti kertoa tarkemmin.

Hajoaa tai ei, mutta tarkoitin lähinnä, että ihmettelen, että 300tkm ajetun auton koneremontti menee firman piikkiin..


Ymmärsin kyllä, kunhan heitin.

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 5.8.2008 18:12

Tuttavan lähes 300tkm ajettu avensis vaati moottoriremontin takuuajan jälkeen, maahantuoja ja tehdas tulivat vastaan ja maksoivat koko lystin.

samoin täällä,työkaverin avensis alkoi yhtäkkiä hukkaamaan öljyä aivan hillittömästi,ei kylläkään ollut ajettu kuin jotain 170tkm.
uusi kone ilman mitään omia kustannuksia+sijaisauto remontin ajaksi.
kyseessä kuitenkin -01 mallin ave ja koko häsläys tapahtui viime joulun alla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.8.2008 18:21

Saab myöntää tietyille koneille (ainakin B205) 8v moottorin huolenpito-ohjelman koska noissa koneissa ilmenee joskus huohotusongelmaa. Edellytyksenä huollot merkkiliikkeessä. Lisäksi 2001 Garreteissa on ollut valmistusvikaa ja noita on vaihdeltu takuuseen.

Tuohon Saabin huohotusongelmaan on olemassa korjaussetti jonka asennus maksaa merkkiliikkeessä ~200e ja menee omaan piikkiin. Eipä ole kehumista toiminnassa, ilmeisesti ovat laskeneet että muutaman hajonneen koneen korjaaminen tulee halvemmaksi kun saadaan ihmiset käyttämään autoaan säännöllisesti merkkiliikkeessä koko tuon 8v :(


Mihin tuo perustuu tuo myöntäminen noin pitkäksi ajaksi? En ole kuullutkaan asiasta. Saabilla vaan jälkimarkkinointi toimii ja asiakkaista halutaan pitää huolta. Öljyloukku/huohotusongelmaan on olemassa korjaus-sarja todellakin mutta osan hinta ei todellakaan ole asennettuna noin paljoa. hiemankin perehtynyt vaihtaa sarjan itse.

Tottakai menee omaan piikkiin jos huollot on jätetty tekemättä takuuaikana merkkiliikkeessä (ei Saab pakota tekemään merkkiliikkeessä takuuajan jälkeen, vaan suosittelee) tai sitten ignorettu takaisinkutsu kirje maahantuojalta(voi jeesus näitä ihmisiä muuten riittää vaikka olisi ilmaista).

Tämmöistä vaan kertoilee Saab varaosamyyjä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 5.8.2008 18:49

Mihin tuo perustuu tuo myöntäminen noin pitkäksi ajaksi? En ole kuullutkaan asiasta.
Kyllä tää ihan tosijuttu on tietyissä konetyypeissä, ovat myöntäneet suunnitteluvirheen. Tätä tuli tutkittua kun olin olin ostamassa autoa jossa on ruotsalaista ahdettua moottoritekniikkaa, joka nyt sitten realisoitui Volvona tällä kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.8.2008 19:26

8vuotta on aika saatanan pitkä aika, joten hieman epäilen tuota.
5vuotta on pisin kampanja joka eteeni on sattunut, sekin ohjauspuolen kampanjaa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 5.8.2008 19:43


Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.8.2008 20:12

Saihan joskus VW:ltäkin lämppärin kennoja takuuna yli 10 vuotta vanhoihin autoihin :)

Tämänkin vaihtokampanjan päihitti pari vuotta sitten kun Taroihin vaihdettiin takuuna jotain sisempiä raidetangonpäitä. Vanhimmat takaisinkutsutut autot taisivat olla silloin jotain 15 vuotta vanhoja. Ja VW Tarohan on japanilaisten suunnittelema To-To-Toyota joka on kasattu Hannoverissa ja varustettu VW:n merkein ;)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.8.2008 20:28

/ot
To-To-Toyota joka on kasattu Hannoverissa ja varustettu VW:n merkein ;)


Mun karpo on kasattu kanssa hangoverissa..
ot/

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.8.2008 20:32

^ karpon toosan räplääminen onkin mitä parasta krapulapäivän ohjelmaa? ;D

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.8.2008 20:40

:)

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 5.8.2008 22:22

Tämänkin vaihtokampanjan päihitti pari vuotta sitten kun Taroihin vaihdettiin takuuna jotain sisempiä raidetangonpäitä.


Taroihin vaihdettiin kamppanjana ainakin simpukan ja apusimpukan välinen "tanko", tämäkin vain neliveto malleihin (korotettuihin)

Yksi tuttu isäntä oli tyytyväinen kun sai jotain uutta osaa olikohan -92 taroonsa maksutta;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.8.2008 6:27

OT: Eilen työkaveri puhui myös kyseisistä ohjausosista. Oli hieman kuulemma naureskellu, kun sai Toi-otalta kirjeen, että -89 mallin Hilux:n vaihdettaisiin ilmaiseksi osia tehtaan puolesta. Totesin hänelle, että luultavasti uusi osa ei kestä samaa kuin vanha :) /OT

Mites, aikooko ABT riitauttaa asiaa? Näin köyhänä, ei tulisi mieleenkään hyväksyä moista turbosekoilua, varsinkaan jos sen omasta pussistaan joutuisi kärsimään.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.8.2008 16:32

2005 vuonna kirjoitettu juttu, no eipä ollut kumma etten kuullutkaan tapauksesta. Kyselin tuossa asiaa ja ainakaan GM puolelta ei tullut 100% vastausta että asia noin olisi mutta olkoon, on mennyt jo vitusti OT:ksi hyvä topikki.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.8.2008 18:52

Mihin tuo perustuu tuo myöntäminen noin pitkäksi ajaksi? En ole kuullutkaan asiasta. Saabilla vaan jälkimarkkinointi toimii ja asiakkaista halutaan pitää huolta.
Muttei Saabin omistajille silti mainita halaistua sanaa koko ongelmasta muuten kuin erikseen kysellessä. Jos homma toimisi, vaihtaisivat huollossa automaattisesti tuon päivityssetin.
Öljyloukku/huohotusongelmaan on olemassa korjaus-sarja todellakin mutta osan hinta ei todellakaan ole asennettuna noin paljoa. hiemankin perehtynyt vaihtaa sarjan itse.

No kerropa mistä saa halvemmalla? Kysyin hinnan ihan itse merkkiliikkeestä, vastaus 180-200e! Osat tarvikeliikkeessä noin 50e ja itse ajattelin kyllä vaihtaa, vaatii vaan montun ja aikaa.
Tottakai menee omaan piikkiin jos huollot on jätetty tekemättä takuuaikana merkkiliikkeessä (ei Saab pakota tekemään merkkiliikkeessä takuuajan jälkeen, vaan suosittelee) tai sitten ignorettu takaisinkutsu kirje maahantuojalta(voi jeesus näitä ihmisiä muuten riittää vaikka olisi ilmaista).
Kyse ei ole takuuajasta, vaan tuosta 8v jaksosta. Puhun tässä nyt käytettynä ostetun Saabin omistajana, useampaa autoa tutkineena. Yhteenkään saabiin, johon tuo huohotuksen päivityssetti olisi asennettu, en ole törmännyt. Yksikään tuntemani saabisti ei myöskään ole kuullut mistään kutsukirjeestä. Oma yksilönikin on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä, mutta setti on silti asentamatta.

Aiheesta karkaa, lisää tietoa löytyy saabclubin foorumilta. Sieltä myös peräisin tieto 8v "takuuajasta".

E: Pointti siis oli se, että koneessa on tunnettu suunnitteluvirhe. Saabilla on asiaan ratkaisu (tuo päivityssetti), mutta asiasta löytyy tietoa vain itse tonkimalla. Myönnetystä suunnitteluvirheestä huolimatta asiakkaiden täytyy itse a) Joko kustantaa tuo 200e korjaus. b) Tai huollattaa autoa merkkiliikkeessä 8v, vaikka muualla tehtäisiin täsmälleen samat huollot. Kaiken huipuksi koneen lauetessa asiakkaalle ei mainita halaistua sanaa koko takuusta ja yritetään maksattaa koneremontti auton omistajalla (tiedän ainakin yhden tapauksen). Auton omistajan täytyy siis itse olla tietoinen tuosta "takuusta" ja osata vaatia rahojaan. Toki eri liikkeissä saattaa olla erilaisia käytäntöjä.

E2: Tuulilasin uutinen aiheesta: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=117205

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 8.8.2008 7:50

Tottakai menee omaan piikkiin jos huollot on jätetty tekemättä takuuaikana merkkiliikkeessä (ei Saab pakota tekemään merkkiliikkeessä takuuajan jälkeen, vaan suosittelee) tai sitten ignorettu takaisinkutsu kirje maahantuojalta(voi jeesus näitä ihmisiä muuten riittää vaikka olisi ilmaista).


Ei takuu säilyminen autossa edellytä merkkihuollossa käyntejä. Vaan autoon on suoritettava autonvalmistajan määrittämät huollot määritetyin huoltoajoin sekä huolto-ohjeen mukaisesti (päästöjen mittaukset, öljynlaadut ja ovien rasvaukset). Tämän asian toteen näyttö on takuu tilanteessa auton omistajan velvollisuus ja erittäin vaikea.

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 8.8.2008 9:19

Jos esim. käytettyyn autoon "takuu" aikana vaihdetaan turbo, niin homma menee 1/3 asiakas (koska parempi, kuin vastaava) 1/3 liike ja 1/3 maahantuoja. Tuosta maahantuojan osasta tappelee muut, mutta asiakkaille jää 1/3 maksettavaksi.

Tämä on siis kuluttajaviranomaisien antama kanta, jota autoliikkeet noudattavat, mutta ensin tarjoavat aina 50/50 mahdollisuutta (jolloin saavat itse laskutettua maahantuojalta suurinman osan omista kuluista....)

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 8.8.2008 10:45

Jos autossa on takuu niin ei siinä mitään 1/3 osia maksella. Se on takuu ja sillä hyvä. 6kk virhevastuu on sitten ihan eri asia.

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 9.8.2008 9:07

Virhevastuuhan sen nimi olikin, kiitos korjauksesta. Tosiaan ihan eri asia ostaa käytetty auto, jossa tehtaan takuu voimassa viellä, mutta niissä vaihdoissa ei kait suuria ongelmia ole ollutkaan, vaikka osa joutunut tappelemaan asian kanssa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.8.2008 19:40

Eli vihdoin aikaa vähän koneella. Pitää painaa duunia että pääsee tosta eroon. Eli olen tekemässä suoraan saksaan asiasta valistuskirjelmää, koska suomessa ei löydy sellaista henkilöä joka ei asiaa siirtäisi eteenpäin niin kysytään suoraan saksasta. Koska sieltä varmasti löytyy henkilö joka ottaa vastuun. Meinaan vaatia 100% rahat takaisin, koska ei ole normaalia että toi ahtin hajoaa noin nopeasti.

Tossa vaan se huono puoli, että autossani on kaiken maailman tilpehöörejä eli korisarja, 19", kw1 ym... Eli asenne korjaamossa oli jo sellanen, että tuning auto niin ajettu rallia/kengitty. Vaikka eihän toi edes kulje mihinkään vaikka antais happea eli ihan turha repiä. Jos kovaa haluan mennä niin sitä varten muut vehkeet.

Eli kävi myös kiva sattuma eli kun sain auton huollosta tiedän, että noi ahtimet pitää ajaa sisään varovasti no siinä sitten ajelin n.10km niin ekaa kertaa annoin vähän painetta ahtimelle eli 4:lla 2500rpm ja aavistus kaasua, että ahdin alko ahtamaan niin kuulu posahdus ja mustat voima savut tuli putkesta ja sen jälkeen kauhea nykinä kun painoi vähänkin kaasua eli auto hajos heti uudestaan :D Tässä vaiheessa kello oli n.15.50 ja kyseinen merkkihuolto menee kiinni 16.30 joten soitin sinne ja sanoin, että auto hajos uudestaan ja tulee hinurin kyydissä takas. Sanoi, että et varmaan ehdi tuohon 16.30 mennessä mutta tuo auto tänne. Siinä tokasain ilosesti että auto ei ehdi mutta minä ehdin hakemaan sijaisauton, koska eukkoni heitti minut hänen autollaan kotkaan. Siihen tokas, että pitää katsoa onko huollot tehty asilallisesti ym... eli alko kuulostamaan siltä että en saa sijaisautoa. TÄSSÄ VAIHEESSA PALO KIINNI, ETTÄ MITEN ÖLJYNVAIHDOT LIITTYY SIIHEN, ETTÄ TE ETTÄ OSAA KIRISTÄÄ AHTOLETKUA! No käski tulla käymään ja katsotaan asiaa siellä paikanpäällä. Kun saavuin sinne kello oli n.16.20. Päätettiin, että katsovat auton ylitöinä, kunhan se tulee. No auto tuli hinurin kyydissä n.16.45 ja siinä sitten mekaanikko/itse kyseinen henkilö joka tiskintakana mua palveli niin korjas mun autoa. Tosiaan ahtoputki oli irronnut ja saivat sen korjattua hyvinkin nopsaan. Tosin sitten kävivät koeajamassa auton niin se siitä ahtimen sisäänajosta sen verran anto paineita ahtimelle, että hyvin haisi katti kun tuli pihaan takas no pysyi ahtoputki ainakin kiinni.

Nyt autolla ajettu n.5tkm tämän jälkeen ja sellasen eron olen huomannut, että ahdin ei sakkaa lähes ollenkaan kun vanhasta ahtimesta lähti melkein dumppimainne sakkaus ja jokainen tietää mitä toi sakkaus tekee ahtimelle ja varsinkin akselille. Toi vanha ahdin sakannut mielestäni tosi kauan jo.

Positiivista oli kyllä, että palvelu oli tosi nopeaa ikinä saanut noin nopeaa palvelua volkkarilla ja taitaa niitä olla sellanen 100kertaa kun eri volkkareilla asioitu.

Tosiaan remppa maksoi sen n.2700e toi vaihto ja vanhan ahtimen sain muistoksi. Ahtimessa tosiaan pakosiipi pyöri n.sentin joka suuntaan eli akseli mennyt poikki muuten turbo näytti ihan asialliselta/ehjältä.

Kirjoittelen vielä miten homma etenee, kun pistän kirjettä saksaan.
Viimeksi muokannut ABT, 1.9.2008 0:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.8.2008 19:54

Minkähän takia se sun ahtimes sakkaa? kannattas varmaan kattella vähän by-pass venttiiliä onko toimintakuntoinen.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.9.2008 0:39

no mutta miksi uus ahdin ei sitten sakkaa? Tuskin ovat bypassia vaihtaneet eivät ainakaan eritelleet laskuun. Missä noissa diisseleissä toi bypass ei se ainakaan saman näköinen kuin 1.8taunossa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.9.2008 1:07

ei niissä oo semmosta =)

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 1.9.2008 9:16

ETTÄ TE ETTÄ OSAA KIRISTÄÄ AHTOLETKUA


Onkohan tämä yleinen ongelma volkkarilla kun mullakin oli välärin ahtoletku irti laturin vaihdon jälkeen.. Oli klemmari jätetty kokonaan kiinnittämättä.

IlkkaMoilanen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.6.2005 22:48

ViestiKirjoittaja IlkkaMoilanen » 1.9.2008 15:53

Mikäköhän helvetti siinä on että volkkarin liikkeessä pitää aina puhua tosi isoilla kirjaimilla että saa palvelua. Omallaki kohdalla on muutaman kerran kaikunu pörhön autoliikkeessä.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 2.9.2008 6:29

Täällä kanssa yks volkkari mistä unohdettiin ahtoletku kiinnittää hihnanvaihdon jälkeen.

wiljo83
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.1.2004 17:11

ViestiKirjoittaja wiljo83 » 30.10.2008 9:41

No hyvä esimerkki mihin olen takuiden kanssa törmännyt on tuon meidän farkun takaluukku,ruostetta pukkaa tiivisteen alta huolella mutta eipä kata koritakuut tuota joten eikun maalarille vaan ja omaan piikkiin.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 30.10.2008 12:49

täällä yksi a3 1.8t josta unohdettiin ahtoletku kiristää...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.10.2008 18:07

No hyvä esimerkki mihin olen takuiden kanssa törmännyt on tuon meidän farkun takaluukku,ruostetta pukkaa tiivisteen alta huolella mutta eipä kata koritakuut tuota joten eikun maalarille vaan ja omaan piikkiin


Miksei muka!!?

macrom
-
Viestit: 69
Liittynyt: 6.7.2007 12:50

ViestiKirjoittaja macrom » 30.10.2008 22:07

No hyvä esimerkki mihin olen takuiden kanssa törmännyt on tuon meidän farkun takaluukku,ruostetta pukkaa tiivisteen alta huolella mutta eipä kata koritakuut tuota joten eikun maalarille vaan ja omaan piikkiin.


Sama homma täällä. Ei kata takuu kun ei ole läpi ja maalitakuu on vain 2 vuotta.

Perseestä. Mulla on kontti ruosteessa, toinen helma ruosteessa ja takavalon alareunan alta ruosteessa. Helmat jo kerran laitettiin takuuseen, toinen kunnolla ja toinen hutiloiden. Nyt sitten toinen on ihan ok kun toinen kukassa... Jos auto ei olisi niin pirun hauska niin olisi jo vaihtunut ajat sitten johonkin toiseen merkkiin. Mulla merkeillä kun vaan ei ole tarjota mitään vastaavaa.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 31.10.2008 6:21

Toista se on BMW:llä. Kaveri vei autoaan näytille, kun koritakuu lähestyi loppuaan. Asentaja huomasi kuskin ovessa pienen kuprun maalissa -> ovi vaihtoon.

Onkohan tuo volkkarin homma VV-autosta, jälleenmyyjästä vai tehtaasta kiinni, että miksei koritakuu toimi kunnolla...

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 31.10.2008 6:40

Kyllä sitä on pitänyt välillä ihan itse ottaa yhteyttä Saksaan saakka takuuasioissa kun VV ei ole suostunut takuuseen (tai takuuajan jälkeen ilmennyt selkeä valmistusvirhe) korjaamaan autoa. Kyllä sen jälkeen on korjattu kun Saksasta on Horsti sanonut, että korjataan. Kyseessä oli jumittuneet pyyhkijät.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.10.2008 7:48

Toista se on BMW:llä. Kaveri vei autoaan näytille, kun koritakuu lähestyi loppuaan. Asentaja huomasi kuskin ovessa pienen kuprun maalissa -> ovi vaihtoon.


Tars varmaan ostaa ittekki penari, ei jäis ahtoletkutkaan kiristämättä..

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 31.10.2008 16:31

mihin pitää ottaa yhteyttä saksassa takuuasioissa? neljä vuotta ja alle sata tonnia ajetusta nelkusta hajosi bensapumppu eikä luonnollisesti takuuseen vaikka nelkkuihin oli tehty kampanjaa bensapumpuista, tuo alustanumero ei haarukkaan sopinut. 350€ bensapumpun vaihto ei kauheesti naurattanut.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 31.10.2008 16:38

jep sama homma oli kaverilla,sillä on -02 316 bemu ja koritakuu oli menossa muutaman kuukauden päästä vanhaks,se syynäs koko auton ja löyti konepellin alarunan saumasta ruostekuprun ja uus pelti tuli mutisematta tilalle..

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 31.10.2008 19:26

Babar jos vois tosiaa heittää tuon herr Volkswagenin puhelinnumeron, niin olisin kyllä itsekkin kiinnostunut vähän soittelemaan sinne noista takuuasioista.

Ihanko ne sitten tuon tehtaalle soiton jälkeen pakottamalla pakottaa paikallisen VW liikkeen korjaamaan viallisen auton ?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa