vw takuu taistelua (124tkm ja kolmas turbo rikki)
Valvoja: ffp jäsenet
vw takuu taistelua (124tkm ja kolmas turbo rikki)
Eli itsellä tuollainen 2005 5 koppanen 4-motion golf. Autoa ei ole viritetty mitenkään ja huollot aina tehty ajallaan ja olen vielä vaihtanut öljyjä 15tkm välein, vaikka vaihtoväli 30tkm.
Autosta hajosi vanhalla omistajalla n.40tkm kohdalla ahdin (alko viheltämään kiihdyttäessä), joilloin se vaihdettiin takuuseen uuteen. Ostin auton silloin kun siinä oli n.45tkm mittarissa. Itsellä tuo kyseinen turbo ei kauan kestänytkään vaan 66tkm kohdalla 2007 helmi-maaliskuussa alko kuulumaan astetta kovempi vihellys kiihdyttäessä. Jolloin todettiin, että turbo taas rikki ja se vaihdettiin takuuseen uuteen.
Nyt sitten eilen töihin tulessa ohitus tilanteessa niin yllätten kuulu vaimea tömähdys ja tehot hävisivät kuin seinään eli huomasin, että autosta tuli vapari. Nilkutin siinä sitten vikatilassa joku 50km työmaalle jossa vasta käynnistin auton uudestaan. No auto alkoi taas ahtamaan, mutta turbosta kuuluin kaamea vihellys ja tehoja oli varmaan 50hv kadoksissa.
Kun olin viemässä autoa vw kotkaan niin kesken kiihdytksen vihellys loppui ja auto meni uudestaan vikatilaan jonka jälkeen kuuluin kolina pakoputkesta ja sitten sinisen savun saattelemana pysähdyin tien sivuun.
Nyt sitten vw lehtoauto ilmoitti, että turbo ei enään mene takuuseen, koska se on takuuajalla vaihdettu eli turbo maksaa sen 2000e+työt sen varmaan toiset 1000e.
Nyt sitten otan yhteyttä kuluttajasuojaan/maahantuojaan tuosta, että ei nyt ihan normaalia pitäisi olla että karvan yli 3v vanha ja 124tkm ajettu täysin huolletussa/vakiossa autossa turbo poksahtelee tyyliin yhtä usein kun öljyt vaihdetaan.
Päivittelen tähän miten tappelu sujuu. Voi olla kyllä että kunhan saa ton auton kuntoon niin menee myyntiin tekis kyllä mieli ihan piruuttaan korjauttaa toi jossain vw:llä jolloin saa sitten taas takuun, koska tuskin toi uus turbokaan tulee kahta vuotta kestämään.
Mites muuten että jos nyt korjautan ton vw:llä ja saan siihen 2vuoden takuun niin jos turbo hajoaa alle 2 vuoden päästä niin siihen osaan ei sitten varmaan taas tule uutta kahden vuoden takuuta?
Autosta hajosi vanhalla omistajalla n.40tkm kohdalla ahdin (alko viheltämään kiihdyttäessä), joilloin se vaihdettiin takuuseen uuteen. Ostin auton silloin kun siinä oli n.45tkm mittarissa. Itsellä tuo kyseinen turbo ei kauan kestänytkään vaan 66tkm kohdalla 2007 helmi-maaliskuussa alko kuulumaan astetta kovempi vihellys kiihdyttäessä. Jolloin todettiin, että turbo taas rikki ja se vaihdettiin takuuseen uuteen.
Nyt sitten eilen töihin tulessa ohitus tilanteessa niin yllätten kuulu vaimea tömähdys ja tehot hävisivät kuin seinään eli huomasin, että autosta tuli vapari. Nilkutin siinä sitten vikatilassa joku 50km työmaalle jossa vasta käynnistin auton uudestaan. No auto alkoi taas ahtamaan, mutta turbosta kuuluin kaamea vihellys ja tehoja oli varmaan 50hv kadoksissa.
Kun olin viemässä autoa vw kotkaan niin kesken kiihdytksen vihellys loppui ja auto meni uudestaan vikatilaan jonka jälkeen kuuluin kolina pakoputkesta ja sitten sinisen savun saattelemana pysähdyin tien sivuun.
Nyt sitten vw lehtoauto ilmoitti, että turbo ei enään mene takuuseen, koska se on takuuajalla vaihdettu eli turbo maksaa sen 2000e+työt sen varmaan toiset 1000e.
Nyt sitten otan yhteyttä kuluttajasuojaan/maahantuojaan tuosta, että ei nyt ihan normaalia pitäisi olla että karvan yli 3v vanha ja 124tkm ajettu täysin huolletussa/vakiossa autossa turbo poksahtelee tyyliin yhtä usein kun öljyt vaihdetaan.
Päivittelen tähän miten tappelu sujuu. Voi olla kyllä että kunhan saa ton auton kuntoon niin menee myyntiin tekis kyllä mieli ihan piruuttaan korjauttaa toi jossain vw:llä jolloin saa sitten taas takuun, koska tuskin toi uus turbokaan tulee kahta vuotta kestämään.
Mites muuten että jos nyt korjautan ton vw:llä ja saan siihen 2vuoden takuun niin jos turbo hajoaa alle 2 vuoden päästä niin siihen osaan ei sitten varmaan taas tule uutta kahden vuoden takuuta?
Tyypillistä vw toimintaa eli kaikki siirtää vastuuta muualle.
Kotkan lehtoauto ilmoitti, että tilataanko osat eli ei mene takuuseen, koska takuuajalla korjatulle osalla ei ole takuuta, mutta jos olisin samasta osasta maksanut sen koko hinnan tässä olisi 2 vuoden takuu. Kuluttajasuojan vastaista? Kotkasta käskettiin olla yhteydessä liikkeeseen jossa se turbo korjattiin.
vw herttoniemin korjaamopuolen johtaja ilmoitti samaa eli omasta pussista menee ja alkoi selittämään, että turha olla kuluttajasuojaan yhteydessä, että foordien tyyppiviatkaan ei mennyt niihin (jotkut 100-200e puolat). Kunnes ärähdin, että ihme juttu, kun saa aina öljynvaihdon yhteydessä aina vaihtaa turbon takuuseen, kun kolmas turbo hajosi ja kilsojakaan ei ole kuin 124tkm. Kysyi että onko auto viritettyä, mutta kun nimen omaan tämän takia en ole autoa edes lastuttanut. Siihen vaan sanoi, että kyllä maahantuojan pitäisi tulla vähän vastaan, kun ei toi normaalia ole. Eli käski olla sinne yhteydessä.
Maahantuoja taas ilmoitti, että ole yhteydessä huoltoihin ja kun sanoin, että käskivät soittaa tänne niin ihmetteli ja lupaili selvittää tuon auton historiaa. En tiedä ymmärsikö se nainen mitä tarkoitin turboahtimella, mutta sanoin että ei se taida normaalia olla, jos kerran vuodessa tulee 3000e ylimääräinen lasku. Oli kyllä asiallinen nainen ja toivotaan parasta.
Jos nyt nopsaan laskee eli jos ton auton elinikä on 500tkm niin siinä ajassa autoon todennäköisesti vaihdetaan ainakin 10*turbo joka tekee n.30 000 euroa ylimääräistä auton hinnalle. Tais olla kyllä viimeinen uudempi diissel volkkari mulla. Noi vanhat vielä toimii ja kestää, mutta uudet ei näköjään. :(
Kotkan lehtoauto ilmoitti, että tilataanko osat eli ei mene takuuseen, koska takuuajalla korjatulle osalla ei ole takuuta, mutta jos olisin samasta osasta maksanut sen koko hinnan tässä olisi 2 vuoden takuu. Kuluttajasuojan vastaista? Kotkasta käskettiin olla yhteydessä liikkeeseen jossa se turbo korjattiin.
vw herttoniemin korjaamopuolen johtaja ilmoitti samaa eli omasta pussista menee ja alkoi selittämään, että turha olla kuluttajasuojaan yhteydessä, että foordien tyyppiviatkaan ei mennyt niihin (jotkut 100-200e puolat). Kunnes ärähdin, että ihme juttu, kun saa aina öljynvaihdon yhteydessä aina vaihtaa turbon takuuseen, kun kolmas turbo hajosi ja kilsojakaan ei ole kuin 124tkm. Kysyi että onko auto viritettyä, mutta kun nimen omaan tämän takia en ole autoa edes lastuttanut. Siihen vaan sanoi, että kyllä maahantuojan pitäisi tulla vähän vastaan, kun ei toi normaalia ole. Eli käski olla sinne yhteydessä.
Maahantuoja taas ilmoitti, että ole yhteydessä huoltoihin ja kun sanoin, että käskivät soittaa tänne niin ihmetteli ja lupaili selvittää tuon auton historiaa. En tiedä ymmärsikö se nainen mitä tarkoitin turboahtimella, mutta sanoin että ei se taida normaalia olla, jos kerran vuodessa tulee 3000e ylimääräinen lasku. Oli kyllä asiallinen nainen ja toivotaan parasta.
Jos nyt nopsaan laskee eli jos ton auton elinikä on 500tkm niin siinä ajassa autoon todennäköisesti vaihdetaan ainakin 10*turbo joka tekee n.30 000 euroa ylimääräistä auton hinnalle. Tais olla kyllä viimeinen uudempi diissel volkkari mulla. Noi vanhat vielä toimii ja kestää, mutta uudet ei näköjään. :(
Itsellä kanssa samanlainen auto ja ahdin vaihdettu kerran takuuseen pitkän kädenväännön ja maahantuojan kanssa pidetyn puhelinrallin jälkeen vieläpä takuuaikana, koska ahdin ei myyjäliikkeen mielestä ollut virallisesti rikki se vain piti "outoa ääntä".
Sain kyllä sellaisen käsityksen että ahtimella olisi taas kahden vuoden takuu...
Täytyy varmaan käydä selvittelemässä asiaa jo hyvissäajoin jos ahdin päättää taas laueta kahden vuoden sisään, kun edellisen vaihdon selvittelyssäkään ei mennyt kun noin puoli vuotta... Kaikki kiitos siitä ystävälliselle jälleenmyyntiliikkeelle meilläpäin :D
Sain kyllä sellaisen käsityksen että ahtimella olisi taas kahden vuoden takuu...
Täytyy varmaan käydä selvittelemässä asiaa jo hyvissäajoin jos ahdin päättää taas laueta kahden vuoden sisään, kun edellisen vaihdon selvittelyssäkään ei mennyt kun noin puoli vuotta... Kaikki kiitos siitä ystävälliselle jälleenmyyntiliikkeelle meilläpäin :D
eikun toinen meishenkilö eilen sanoi vw herttoniemessä, että takuu sen kattaisi. :(
Mutta tosiaan takuulla ei ole takuuta. Nyt sitten kotkassa saavat tutkia mikä sen rikkoo, kun ihmettelivät, että joku tuon turbon aina rikkoo ja ihmettelivät eivätkö ne aikasemmin ole sitä tutkineet mikä sen rikkoo? Kysyi vielä että eihän ollut lastutettu ja onko saanut sitten monoa niin perkuleesti. Sanoi tosiaan, että lastu ei ensin tuota ahdinta riko eli muut paikat hajoaa ensin ja mielestäni ei toi monoakaan ole mitenkään hulluna saanut, tosin ei mulla ole tapana jäädä miettiämään ohituskaistoille tai ramppeihin mutta on se vanhallakin omistajalla hajonut eli ei pitäis käyttäjästäkään johtua.
Tämän jälkeen sitten taistellaan maahantuojan kanssa vielä jos korvaisivat, jos autosta joku vika löydetään mikä turbon rikkoo niin pystyn kyllä todistamaan, että vika on autossa ollut uudestasta saakka kun 2 ahdinta takuuajalla hajonnut niin tällöin voisi olla mahdollisuus saada toi turbo/turbon hajottaja takuuseen, koska vika on uudesta asti autossa ollut. Jos vikaa ei löydy niin taitaa kyllä olla auton vaihto edessä, koska odotettavaa on, että 0.5-1.5vuoden päästä ahdin taas leviää ja vaikka se silloin menisi takuuseen niin takuulla taas ei ole takuuta eli 2-3vuoden päästä on odotettavaa, että taas joutuis maksamaan 3000e
Tarjota saa ehjiä 140tdi ahtimia tai paikkaa josta sen saisi vähän edullisemmin kuin karvan alle 2000e.
ps: en tiedä onko tämä nyt ihan oikein eli mulla menee autosta vaikka takuu umpeen 2.01.2007 sitten siihen vaihdetaan mootti takuuseen 1.01.2007 eli moottorin takuu loppuu siis 2.01.2007 samalla kuin auton takuu? Eli jos moottori hajoaakin uudestaan 3.01.2007 niin takuu ei tätä korvaa. :D
Mutta tosiaan takuulla ei ole takuuta. Nyt sitten kotkassa saavat tutkia mikä sen rikkoo, kun ihmettelivät, että joku tuon turbon aina rikkoo ja ihmettelivät eivätkö ne aikasemmin ole sitä tutkineet mikä sen rikkoo? Kysyi vielä että eihän ollut lastutettu ja onko saanut sitten monoa niin perkuleesti. Sanoi tosiaan, että lastu ei ensin tuota ahdinta riko eli muut paikat hajoaa ensin ja mielestäni ei toi monoakaan ole mitenkään hulluna saanut, tosin ei mulla ole tapana jäädä miettiämään ohituskaistoille tai ramppeihin mutta on se vanhallakin omistajalla hajonut eli ei pitäis käyttäjästäkään johtua.
Tämän jälkeen sitten taistellaan maahantuojan kanssa vielä jos korvaisivat, jos autosta joku vika löydetään mikä turbon rikkoo niin pystyn kyllä todistamaan, että vika on autossa ollut uudestasta saakka kun 2 ahdinta takuuajalla hajonnut niin tällöin voisi olla mahdollisuus saada toi turbo/turbon hajottaja takuuseen, koska vika on uudesta asti autossa ollut. Jos vikaa ei löydy niin taitaa kyllä olla auton vaihto edessä, koska odotettavaa on, että 0.5-1.5vuoden päästä ahdin taas leviää ja vaikka se silloin menisi takuuseen niin takuulla taas ei ole takuuta eli 2-3vuoden päästä on odotettavaa, että taas joutuis maksamaan 3000e
Tarjota saa ehjiä 140tdi ahtimia tai paikkaa josta sen saisi vähän edullisemmin kuin karvan alle 2000e.
ps: en tiedä onko tämä nyt ihan oikein eli mulla menee autosta vaikka takuu umpeen 2.01.2007 sitten siihen vaihdetaan mootti takuuseen 1.01.2007 eli moottorin takuu loppuu siis 2.01.2007 samalla kuin auton takuu? Eli jos moottori hajoaakin uudestaan 3.01.2007 niin takuu ei tätä korvaa. :D
Kyllä noi sitä mieltä oli, että joku ne ahtimet sieltä rikkoo, kun sanoivat, että muutamia tapauksia on ollut, mutta ei yhtään sellasta, että olis 2 kertaa vaihdettu ahdin ja tässä nyt tosiaan toi kolmas poksahti. Huoltokirjaa olivat penkoneet ja ihmetelleet, että harvoin näihin näin tiheästi öljyjä vaihdetaan, että kumma juttu.
Lupailivat perjantaiksi mulle autoa takas päin (positiivinen yllätys). ahdin n.2000e+460e työt eli n.2500e tulee maksamaan nyt mulle toi remppa. Ei jaksa alkaa metsästämään käytettyä ahdinta ja saa nyt tolle sen 2v takuun. Jos vuoden verran tuota autoa vielä pitäis ja sitten myis ja vaihtais isompaan. (ennen ahtimen takuun raukeamista kuitenkin)
Tuon vanhan ahtimen kyllä haluan muistoksi itselle ihan mielenkiinnosta ja voin teille pistää kuvia mihin kuntoon garretin puhallin mennyt 58tkm jälkeen.
Lupasivat katsoa noi öljyletkut läpi ja yrittää löytää mahdollisesti vikaa joka ton ahtimen rikkoo aina. Itse veikkaan, kyllä ahtimen mahdollista valmistusvirhettä koska ilman varoitusta "räjähti" toi ahdin. Aikasemmat ahtimet ovat vain alkaneet viheltämään kovemmin talven jälkeen jonka todennäköisesti on aiheuttanut ahtimen imusiiville päässyt jää.
kuvia ahtimesta tulee v.loppuna.
Lupailivat perjantaiksi mulle autoa takas päin (positiivinen yllätys). ahdin n.2000e+460e työt eli n.2500e tulee maksamaan nyt mulle toi remppa. Ei jaksa alkaa metsästämään käytettyä ahdinta ja saa nyt tolle sen 2v takuun. Jos vuoden verran tuota autoa vielä pitäis ja sitten myis ja vaihtais isompaan. (ennen ahtimen takuun raukeamista kuitenkin)
Tuon vanhan ahtimen kyllä haluan muistoksi itselle ihan mielenkiinnosta ja voin teille pistää kuvia mihin kuntoon garretin puhallin mennyt 58tkm jälkeen.
Lupasivat katsoa noi öljyletkut läpi ja yrittää löytää mahdollisesti vikaa joka ton ahtimen rikkoo aina. Itse veikkaan, kyllä ahtimen mahdollista valmistusvirhettä koska ilman varoitusta "räjähti" toi ahdin. Aikasemmat ahtimet ovat vain alkaneet viheltämään kovemmin talven jälkeen jonka todennäköisesti on aiheuttanut ahtimen imusiiville päässyt jää.
kuvia ahtimesta tulee v.loppuna.
Eiköhän ne sen ahtimen kuitenkin ole tilanneet vaihto-osana jolloin sulla ei ole mitään mahdollisuutta saada vanhaa itselle.
Ei kyllä voi maksaa vaihto-osana kahta tonnia. 150hv 1.9TDI:n ahdin ei-vaihto-osana maksaa meiltä about tonnin luokkaa nimittäin.
e: oli pakko tarkistaa, 1500€ maksaa ei-vaihto-osana niin 101hv kuin 150hv pd TDI:n ahdin. Kohtuu kova on pyynti jos 2000€ on vaihto-osana.....
myös TT:n 225 ahdin jää alle 2k€. Oli muistaakseni jotain 1600-1800€ välillä ilman vaihto-osaa kun tässä viikko pari sitten ihan mielenkiinnosta vilkaisin. joku taitaa vähän vetää välistä nyt. taitasit saada ton rempan jopa merkkiliikkeessä halvemmalla, kysyitkö hintaa sieltä kun kerran ite joudut kustantamaan? vai onko tämä nyt sitten ihan virallisessa merkkiliikkeessä?
Virallisessa merkkiliikkeessä ja kun kysyin hinta-arviota niin 19XXe oli ahdin tiivisteineen. Lähempänä 2000e oli kuin 1900e. Ja sitten töitä laskivat 6h eli 460e.
Äsken soitin ja kysyin vanhaa ahdinta itselleni niin sitten vasta mainitsi, että voi olla että ottavat sen vaihto-osana. Tosin silloin pitää toi hinta pitää kyllä laskea tuosta 2000e. Sanoin vaan, että jos eivät ota niin mie otan sen jos ottavat niin sitten ei mitään. (hinnasta en tässä vaiheessa mitään kysynyt) Huomenna selviää paljon tulee maksamaan. Auto nyt tosiaan menossa juuri työn alle. Varmaan tänään purkavat ja yrittävät etsiä tuota vikaa ja sitten huomenna saavat uuden ahtimet jolloin asentavat sen.
Kerrankin nopeaa palvelua vw liikkeessä pitäiskö tänne kotkaan useammin tuoda auto huoltoon, kun vantaalla/helsigissä n.kuukauden jonot.
Äsken soitin ja kysyin vanhaa ahdinta itselleni niin sitten vasta mainitsi, että voi olla että ottavat sen vaihto-osana. Tosin silloin pitää toi hinta pitää kyllä laskea tuosta 2000e. Sanoin vaan, että jos eivät ota niin mie otan sen jos ottavat niin sitten ei mitään. (hinnasta en tässä vaiheessa mitään kysynyt) Huomenna selviää paljon tulee maksamaan. Auto nyt tosiaan menossa juuri työn alle. Varmaan tänään purkavat ja yrittävät etsiä tuota vikaa ja sitten huomenna saavat uuden ahtimet jolloin asentavat sen.
Kerrankin nopeaa palvelua vw liikkeessä pitäiskö tänne kotkaan useammin tuoda auto huoltoon, kun vantaalla/helsigissä n.kuukauden jonot.
Ja ikävä kyllä tuo turbo maksaa sen reilun 2t€, jonka jokainen voi itse todeta, kun kysyy sen hintaa. Ja tuohan on pakosarjoineen, mutta ei muistikuvaa kuinka muissa VAG dieseleissä homma oli..
Melko paljon tuntuu näitä menevän, josta eräänä osoituksena esim. se, että osalla autokorjaamoista on noita turboja useampia hyllytavarana. Kun miettii kuinka ns. yleinen osa saattaa mennä tilaukseen, niin voi vetää omia johtopäätöksiä.
Turbo et saa itselle tosiaan, vaan on pantillinen.
Melko paljon tuntuu näitä menevän, josta eräänä osoituksena esim. se, että osalla autokorjaamoista on noita turboja useampia hyllytavarana. Kun miettii kuinka ns. yleinen osa saattaa mennä tilaukseen, niin voi vetää omia johtopäätöksiä.
Turbo et saa itselle tosiaan, vaan on pantillinen.
Täältä löytyy myös "kohtalotoveri" eli taloudessa on vastaava auto (G5 2.0TDI -04 4m) ja sama juttu eli turbo kertaalleen vaihdettu hieman ennen 90tkm edellisen omistajan aikana. Nyt reilut 110tkm taulussa, ja kuskin mielestä jotain ylimääräistä vinguntaa turbon suunnalta ajoittain kuuluu.
ABT: olit raportoinu tuon edellisenkin hajoamisen tänne: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73717
Kannattaa varmistaa korjaamolta, että nuo tuossa mainitut epäilyksen kohteet on nyt turbon vaihdon yhteydessä tarkastettu ja poissuljettu. Kyllähän tuo johonkin rakenteelliseen tai suunnitteluvirheeseen vittaa jos näitä joutuu vaihtamaan kuin vanhanpojan sukkia.
Ainakin semmonen lapsus on (ollut?) huolto-ohjelmassa, että ilmansuodattimen vaihtoväliksi on määritelty 90tkm. Tämä ei tietysti selitä toistuvia rikkoutumisia (ainakin luulisin että ilmansuodatin vaihdetaan uuteen samalla kuin turbokin :)
ABT: olit raportoinu tuon edellisenkin hajoamisen tänne: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73717
Kannattaa varmistaa korjaamolta, että nuo tuossa mainitut epäilyksen kohteet on nyt turbon vaihdon yhteydessä tarkastettu ja poissuljettu. Kyllähän tuo johonkin rakenteelliseen tai suunnitteluvirheeseen vittaa jos näitä joutuu vaihtamaan kuin vanhanpojan sukkia.
Ainakin semmonen lapsus on (ollut?) huolto-ohjelmassa, että ilmansuodattimen vaihtoväliksi on määritelty 90tkm. Tämä ei tietysti selitä toistuvia rikkoutumisia (ainakin luulisin että ilmansuodatin vaihdetaan uuteen samalla kuin turbokin :)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Jos yhtään lohdutta, niin mulla tais kestää viimeisin about 6tkm... Tosin kyseessä Audi A4 1.8T.
En myöskään keksi syytä tuolle, tosin turbon kompurakotelosta N75 -venttiilille menevässä pienessä letkussa oli halkeama minkä johdosta nosti paineita välillä aika rajusti.
Pyörii kyllä vielä, mutta päittäisvälystä tuntuis olevan suht paljon.
Vinkkinä: Saksan ebaysta kannattaa myös katsella turboja.
Tuohon mun kotiloon maksais UUSI ahdin about 600e kotiin toimitettuna.
Toki sille v**utukselle mikä tuota vaihtaessa väistämättä iskee, EI voi laskea mitään järkevää hintaa :-D
En myöskään keksi syytä tuolle, tosin turbon kompurakotelosta N75 -venttiilille menevässä pienessä letkussa oli halkeama minkä johdosta nosti paineita välillä aika rajusti.
Pyörii kyllä vielä, mutta päittäisvälystä tuntuis olevan suht paljon.
Vinkkinä: Saksan ebaysta kannattaa myös katsella turboja.
Tuohon mun kotiloon maksais UUSI ahdin about 600e kotiin toimitettuna.
Toki sille v**utukselle mikä tuota vaihtaessa väistämättä iskee, EI voi laskea mitään järkevää hintaa :-D
Olivat perjantaina mua 16 aikaa tavoitelleet, jostain syystä eivät olleet saaneet yhteyttä, koska mun auto oli 4-motion tuotti toi turbon vaihto sen verran tuskaa, että 11h oli vaihdossa mennyt tosin laskuttivat vain 9 tunnista. 2600e lasku tuolla mua odottaa :(
Turboa eivät vaihdossa jostian syystä ottaneet vaan sain pakkasivat sen mulle. Kuulemma akselissa jotain häikkää eli pyörii siivet miten sattuun (akseli poikki?) Miten tuollainen fin-turbo tekee noita mörköahtimia? Kun noitahan ei pysty huoltamaan, mutta jos tekevät sellasia mörköahtimia mitkä sopivat alkuperäisen paikalla ja identtisiä alkuperäisen kanssa niin luulis, että ne siipiä tai jotain muokkaavat. Jos tuosta vielä vaikka sais mörköahtimen tehtyä, koska runko/pakosarja ovat ehjiä.
Aikasemminkin tosiaan olen kirjoitellut tänne tuosta turbon hajoamisesta.
En tiedä onko normaalia mutta toi ahdin on sakannut varmaan viimeiset 20tkm eli kun vaihtaa kuuluu selvä sakkaus ääni jota ennen tuosta autosta ei ole kuulunut. Varmaan vuoden verran tuon auton vielä pidän ja heti kun alkaa sakkaaminen/vinkunaa kuulumaan niin käyn vaihtamassa uuden turbon takuuseen. :D
Nyt toi duunimatka 145tkm/suunta niin noita kilsoja oikeasti tulee mittariin aika moiseen tahtiin, kun päivittäin ajan tuon matkan.
Turboa eivät vaihdossa jostian syystä ottaneet vaan sain pakkasivat sen mulle. Kuulemma akselissa jotain häikkää eli pyörii siivet miten sattuun (akseli poikki?) Miten tuollainen fin-turbo tekee noita mörköahtimia? Kun noitahan ei pysty huoltamaan, mutta jos tekevät sellasia mörköahtimia mitkä sopivat alkuperäisen paikalla ja identtisiä alkuperäisen kanssa niin luulis, että ne siipiä tai jotain muokkaavat. Jos tuosta vielä vaikka sais mörköahtimen tehtyä, koska runko/pakosarja ovat ehjiä.
Aikasemminkin tosiaan olen kirjoitellut tänne tuosta turbon hajoamisesta.
En tiedä onko normaalia mutta toi ahdin on sakannut varmaan viimeiset 20tkm eli kun vaihtaa kuuluu selvä sakkaus ääni jota ennen tuosta autosta ei ole kuulunut. Varmaan vuoden verran tuon auton vielä pidän ja heti kun alkaa sakkaaminen/vinkunaa kuulumaan niin käyn vaihtamassa uuden turbon takuuseen. :D
Nyt toi duunimatka 145tkm/suunta niin noita kilsoja oikeasti tulee mittariin aika moiseen tahtiin, kun päivittäin ajan tuon matkan.
Kuuluskohan tämä enemmänkin virhevastuun piiriin.
Tuossa olis jotain tekstiä aiheesta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Kuluttajaneuvojalta kannattas tuosta kysyä ja viedä asia sitä kautta ehkä eteenpäinkin. Nuo yritykset eivät välttämättä kovin hyvin kuluttajasuojalakia tunne tai vaikka tuntisivatkin, niin moni paikka yrittää varmasti takuuajan loputtua vetäytyä vastuusta, suoraan sanottuna moni paikka kusettaa asiakkaita. Netistä löytyy paljon esimerkkejä tämmösiin asioihin liittyen.
Tuossa olis jotain tekstiä aiheesta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Kuluttajaneuvojalta kannattas tuosta kysyä ja viedä asia sitä kautta ehkä eteenpäinkin. Nuo yritykset eivät välttämättä kovin hyvin kuluttajasuojalakia tunne tai vaikka tuntisivatkin, niin moni paikka yrittää varmasti takuuajan loputtua vetäytyä vastuusta, suoraan sanottuna moni paikka kusettaa asiakkaita. Netistä löytyy paljon esimerkkejä tämmösiin asioihin liittyen.
Viimeksi muokannut Mikkox9x, 4.8.2008 10:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Takuun päälle tulee valmistajan vastuu. Eli jos voidaan olettaa, että turbon käyttöikä on esim. 3 vuotta/100 000 km, niin jos turbo kestää selvästi vähemmän kuin tuon oletetun ajan, eikä voida osoittaa, että rikkoutuminne johtuu jostakin muusta tekijästä, niin valmistajalla on vastuu tehdyst tuotteesta.
Eli valmistajan vastuu ei pääty takuuseen.
Eli valmistajan vastuu ei pääty takuuseen.
Tyypillistä volkkari/audi maahantuojaa.. Tuttavan lähes 300tkm ajettu avensis vaati moottoriremontin takuuajan jälkeen, maahantuoja ja tehdas tulivat vastaan ja maksoivat koko lystin. Voiko moisesta palvelusta edes uneksia volkkarin kohdalla? (totta puhuen, en edes harkitse volsua tai audia jos tarvitsen uutta autoa pitkän matkan ajoon)
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Kaverin T5 Transportterista meni neljä turboa takuuseen. Aina ne jotain kitisi paikallisella VW liikkeellä mutta aktiivinen soittelu suoraan maahantuojalla auttoi. Ainahan ne koittaa vierittää syytä asiakkaan niskoille. Viimeisin taisi olla jo takuu ajan ulkopuolella mutta maksoi ne sen silti. Nyt kun auto on jo vaihdettu niin kuulin että uudella omistajalla oli taas lauennut. Eli viidennen kerran turbo vaihtoon siitä vehkeestä. Hyviä ahtimia...
Kaverilla oli saabissa 9-5 joku tehtaan takaisinkutsu tms. jossa koneesta nostettiin kansi ylös. Samalla korjaamo teki tarjouksen alakerran laakeroinnista, mielestäni edulliseen hintaan. En ensin oikein meinannut uskoa koko hommaa, että jo usemman vuoden vanhaan autoon (tehdastakuut ummessa jo ajat sitten) tulle jotakin takuun piikkiin, mutta uskottava se vaan oli kun sen omin silmin näki.
Hyvä oppi oli taas kerran vagginemiehelle siitä, kuinka jotkut muut maahantuojat edes yrittävät olla asiakkaiden kanssa väleissä.
Hyvä oppi oli taas kerran vagginemiehelle siitä, kuinka jotkut muut maahantuojat edes yrittävät olla asiakkaiden kanssa väleissä.
Samaa minäkin ihmettelin, takuu on takuu ja virhevastuu kokonaan eri juttu. Ei millään voi mennä omaan piikkiin koko remontti.Sen verran hämää, että oletko kysynyt kuluttajaneuvojalta tms. kantaa tuohon pitäisikö mennä takuuseen vai ei? Kuitenkaan tuo ei ihan normaalilta kuulosta..?
Saab myöntää tietyille koneille (ainakin B205) 8v moottorin huolenpito-ohjelman koska noissa koneissa ilmenee joskus huohotusongelmaa. Edellytyksenä huollot merkkiliikkeessä. Lisäksi 2001 Garreteissa on ollut valmistusvikaa ja noita on vaihdeltu takuuseen.Kaverilla oli saabissa 9-5 joku tehtaan takaisinkutsu tms. jossa koneesta nostettiin kansi ylös. Samalla korjaamo teki tarjouksen alakerran laakeroinnista, mielestäni edulliseen hintaan. En ensin oikein meinannut uskoa koko hommaa, että jo usemman vuoden vanhaan autoon (tehdastakuut ummessa jo ajat sitten) tulle jotakin takuun piikkiin, mutta uskottava se vaan oli kun sen omin silmin näki.
Tuohon Saabin huohotusongelmaan on olemassa korjaussetti jonka asennus maksaa merkkiliikkeessä ~200e ja menee omaan piikkiin. Eipä ole kehumista toiminnassa, ilmeisesti ovat laskeneet että muutaman hajonneen koneen korjaaminen tulee halvemmaksi kun saadaan ihmiset käyttämään autoaan säännöllisesti merkkiliikkeessä koko tuon 8v :(
Takseissa saattaa tosin olla hieman kattavampaa huolenpitosopimusta, tai mitä kyseiset "taksipalvelut" nimeltään onkaan? Joku taksia ajanut osaa varmasti kertoa tarkemmin.
Ymmärsin kyllä, kunhan heitin.
Hajoaa tai ei, mutta tarkoitin lähinnä, että ihmettelen, että 300tkm ajetun auton koneremontti menee firman piikkiin..
Ymmärsin kyllä, kunhan heitin.
Tuttavan lähes 300tkm ajettu avensis vaati moottoriremontin takuuajan jälkeen, maahantuoja ja tehdas tulivat vastaan ja maksoivat koko lystin.
samoin täällä,työkaverin avensis alkoi yhtäkkiä hukkaamaan öljyä aivan hillittömästi,ei kylläkään ollut ajettu kuin jotain 170tkm.
uusi kone ilman mitään omia kustannuksia+sijaisauto remontin ajaksi.
kyseessä kuitenkin -01 mallin ave ja koko häsläys tapahtui viime joulun alla.
Saab myöntää tietyille koneille (ainakin B205) 8v moottorin huolenpito-ohjelman koska noissa koneissa ilmenee joskus huohotusongelmaa. Edellytyksenä huollot merkkiliikkeessä. Lisäksi 2001 Garreteissa on ollut valmistusvikaa ja noita on vaihdeltu takuuseen.
Tuohon Saabin huohotusongelmaan on olemassa korjaussetti jonka asennus maksaa merkkiliikkeessä ~200e ja menee omaan piikkiin. Eipä ole kehumista toiminnassa, ilmeisesti ovat laskeneet että muutaman hajonneen koneen korjaaminen tulee halvemmaksi kun saadaan ihmiset käyttämään autoaan säännöllisesti merkkiliikkeessä koko tuon 8v :(
Mihin tuo perustuu tuo myöntäminen noin pitkäksi ajaksi? En ole kuullutkaan asiasta. Saabilla vaan jälkimarkkinointi toimii ja asiakkaista halutaan pitää huolta. Öljyloukku/huohotusongelmaan on olemassa korjaus-sarja todellakin mutta osan hinta ei todellakaan ole asennettuna noin paljoa. hiemankin perehtynyt vaihtaa sarjan itse.
Tottakai menee omaan piikkiin jos huollot on jätetty tekemättä takuuaikana merkkiliikkeessä (ei Saab pakota tekemään merkkiliikkeessä takuuajan jälkeen, vaan suosittelee) tai sitten ignorettu takaisinkutsu kirje maahantuojalta(voi jeesus näitä ihmisiä muuten riittää vaikka olisi ilmaista).
Tämmöistä vaan kertoilee Saab varaosamyyjä.
Kyllä tää ihan tosijuttu on tietyissä konetyypeissä, ovat myöntäneet suunnitteluvirheen. Tätä tuli tutkittua kun olin olin ostamassa autoa jossa on ruotsalaista ahdettua moottoritekniikkaa, joka nyt sitten realisoitui Volvona tällä kertaa.Mihin tuo perustuu tuo myöntäminen noin pitkäksi ajaksi? En ole kuullutkaan asiasta.
Saihan joskus VW:ltäkin lämppärin kennoja takuuna yli 10 vuotta vanhoihin autoihin :)
Tämänkin vaihtokampanjan päihitti pari vuotta sitten kun Taroihin vaihdettiin takuuna jotain sisempiä raidetangonpäitä. Vanhimmat takaisinkutsutut autot taisivat olla silloin jotain 15 vuotta vanhoja. Ja VW Tarohan on japanilaisten suunnittelema To-To-Toyota joka on kasattu Hannoverissa ja varustettu VW:n merkein ;)
Tämänkin vaihtokampanjan päihitti pari vuotta sitten kun Taroihin vaihdettiin takuuna jotain sisempiä raidetangonpäitä.
Taroihin vaihdettiin kamppanjana ainakin simpukan ja apusimpukan välinen "tanko", tämäkin vain neliveto malleihin (korotettuihin)
Yksi tuttu isäntä oli tyytyväinen kun sai jotain uutta osaa olikohan -92 taroonsa maksutta;)
OT: Eilen työkaveri puhui myös kyseisistä ohjausosista. Oli hieman kuulemma naureskellu, kun sai Toi-otalta kirjeen, että -89 mallin Hilux:n vaihdettaisiin ilmaiseksi osia tehtaan puolesta. Totesin hänelle, että luultavasti uusi osa ei kestä samaa kuin vanha :) /OT
Mites, aikooko ABT riitauttaa asiaa? Näin köyhänä, ei tulisi mieleenkään hyväksyä moista turbosekoilua, varsinkaan jos sen omasta pussistaan joutuisi kärsimään.
Mites, aikooko ABT riitauttaa asiaa? Näin köyhänä, ei tulisi mieleenkään hyväksyä moista turbosekoilua, varsinkaan jos sen omasta pussistaan joutuisi kärsimään.
Muttei Saabin omistajille silti mainita halaistua sanaa koko ongelmasta muuten kuin erikseen kysellessä. Jos homma toimisi, vaihtaisivat huollossa automaattisesti tuon päivityssetin.Mihin tuo perustuu tuo myöntäminen noin pitkäksi ajaksi? En ole kuullutkaan asiasta. Saabilla vaan jälkimarkkinointi toimii ja asiakkaista halutaan pitää huolta.
Öljyloukku/huohotusongelmaan on olemassa korjaus-sarja todellakin mutta osan hinta ei todellakaan ole asennettuna noin paljoa. hiemankin perehtynyt vaihtaa sarjan itse.
No kerropa mistä saa halvemmalla? Kysyin hinnan ihan itse merkkiliikkeestä, vastaus 180-200e! Osat tarvikeliikkeessä noin 50e ja itse ajattelin kyllä vaihtaa, vaatii vaan montun ja aikaa.
Kyse ei ole takuuajasta, vaan tuosta 8v jaksosta. Puhun tässä nyt käytettynä ostetun Saabin omistajana, useampaa autoa tutkineena. Yhteenkään saabiin, johon tuo huohotuksen päivityssetti olisi asennettu, en ole törmännyt. Yksikään tuntemani saabisti ei myöskään ole kuullut mistään kutsukirjeestä. Oma yksilönikin on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä, mutta setti on silti asentamatta.Tottakai menee omaan piikkiin jos huollot on jätetty tekemättä takuuaikana merkkiliikkeessä (ei Saab pakota tekemään merkkiliikkeessä takuuajan jälkeen, vaan suosittelee) tai sitten ignorettu takaisinkutsu kirje maahantuojalta(voi jeesus näitä ihmisiä muuten riittää vaikka olisi ilmaista).
Aiheesta karkaa, lisää tietoa löytyy saabclubin foorumilta. Sieltä myös peräisin tieto 8v "takuuajasta".
E: Pointti siis oli se, että koneessa on tunnettu suunnitteluvirhe. Saabilla on asiaan ratkaisu (tuo päivityssetti), mutta asiasta löytyy tietoa vain itse tonkimalla. Myönnetystä suunnitteluvirheestä huolimatta asiakkaiden täytyy itse a) Joko kustantaa tuo 200e korjaus. b) Tai huollattaa autoa merkkiliikkeessä 8v, vaikka muualla tehtäisiin täsmälleen samat huollot. Kaiken huipuksi koneen lauetessa asiakkaalle ei mainita halaistua sanaa koko takuusta ja yritetään maksattaa koneremontti auton omistajalla (tiedän ainakin yhden tapauksen). Auton omistajan täytyy siis itse olla tietoinen tuosta "takuusta" ja osata vaatia rahojaan. Toki eri liikkeissä saattaa olla erilaisia käytäntöjä.
E2: Tuulilasin uutinen aiheesta: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=117205
Tottakai menee omaan piikkiin jos huollot on jätetty tekemättä takuuaikana merkkiliikkeessä (ei Saab pakota tekemään merkkiliikkeessä takuuajan jälkeen, vaan suosittelee) tai sitten ignorettu takaisinkutsu kirje maahantuojalta(voi jeesus näitä ihmisiä muuten riittää vaikka olisi ilmaista).
Ei takuu säilyminen autossa edellytä merkkihuollossa käyntejä. Vaan autoon on suoritettava autonvalmistajan määrittämät huollot määritetyin huoltoajoin sekä huolto-ohjeen mukaisesti (päästöjen mittaukset, öljynlaadut ja ovien rasvaukset). Tämän asian toteen näyttö on takuu tilanteessa auton omistajan velvollisuus ja erittäin vaikea.
Jos esim. käytettyyn autoon "takuu" aikana vaihdetaan turbo, niin homma menee 1/3 asiakas (koska parempi, kuin vastaava) 1/3 liike ja 1/3 maahantuoja. Tuosta maahantuojan osasta tappelee muut, mutta asiakkaille jää 1/3 maksettavaksi.
Tämä on siis kuluttajaviranomaisien antama kanta, jota autoliikkeet noudattavat, mutta ensin tarjoavat aina 50/50 mahdollisuutta (jolloin saavat itse laskutettua maahantuojalta suurinman osan omista kuluista....)
Tämä on siis kuluttajaviranomaisien antama kanta, jota autoliikkeet noudattavat, mutta ensin tarjoavat aina 50/50 mahdollisuutta (jolloin saavat itse laskutettua maahantuojalta suurinman osan omista kuluista....)
Eli vihdoin aikaa vähän koneella. Pitää painaa duunia että pääsee tosta eroon. Eli olen tekemässä suoraan saksaan asiasta valistuskirjelmää, koska suomessa ei löydy sellaista henkilöä joka ei asiaa siirtäisi eteenpäin niin kysytään suoraan saksasta. Koska sieltä varmasti löytyy henkilö joka ottaa vastuun. Meinaan vaatia 100% rahat takaisin, koska ei ole normaalia että toi ahtin hajoaa noin nopeasti.
Tossa vaan se huono puoli, että autossani on kaiken maailman tilpehöörejä eli korisarja, 19", kw1 ym... Eli asenne korjaamossa oli jo sellanen, että tuning auto niin ajettu rallia/kengitty. Vaikka eihän toi edes kulje mihinkään vaikka antais happea eli ihan turha repiä. Jos kovaa haluan mennä niin sitä varten muut vehkeet.
Eli kävi myös kiva sattuma eli kun sain auton huollosta tiedän, että noi ahtimet pitää ajaa sisään varovasti no siinä sitten ajelin n.10km niin ekaa kertaa annoin vähän painetta ahtimelle eli 4:lla 2500rpm ja aavistus kaasua, että ahdin alko ahtamaan niin kuulu posahdus ja mustat voima savut tuli putkesta ja sen jälkeen kauhea nykinä kun painoi vähänkin kaasua eli auto hajos heti uudestaan :D Tässä vaiheessa kello oli n.15.50 ja kyseinen merkkihuolto menee kiinni 16.30 joten soitin sinne ja sanoin, että auto hajos uudestaan ja tulee hinurin kyydissä takas. Sanoi, että et varmaan ehdi tuohon 16.30 mennessä mutta tuo auto tänne. Siinä tokasain ilosesti että auto ei ehdi mutta minä ehdin hakemaan sijaisauton, koska eukkoni heitti minut hänen autollaan kotkaan. Siihen tokas, että pitää katsoa onko huollot tehty asilallisesti ym... eli alko kuulostamaan siltä että en saa sijaisautoa. TÄSSÄ VAIHEESSA PALO KIINNI, ETTÄ MITEN ÖLJYNVAIHDOT LIITTYY SIIHEN, ETTÄ TE ETTÄ OSAA KIRISTÄÄ AHTOLETKUA! No käski tulla käymään ja katsotaan asiaa siellä paikanpäällä. Kun saavuin sinne kello oli n.16.20. Päätettiin, että katsovat auton ylitöinä, kunhan se tulee. No auto tuli hinurin kyydissä n.16.45 ja siinä sitten mekaanikko/itse kyseinen henkilö joka tiskintakana mua palveli niin korjas mun autoa. Tosiaan ahtoputki oli irronnut ja saivat sen korjattua hyvinkin nopsaan. Tosin sitten kävivät koeajamassa auton niin se siitä ahtimen sisäänajosta sen verran anto paineita ahtimelle, että hyvin haisi katti kun tuli pihaan takas no pysyi ahtoputki ainakin kiinni.
Nyt autolla ajettu n.5tkm tämän jälkeen ja sellasen eron olen huomannut, että ahdin ei sakkaa lähes ollenkaan kun vanhasta ahtimesta lähti melkein dumppimainne sakkaus ja jokainen tietää mitä toi sakkaus tekee ahtimelle ja varsinkin akselille. Toi vanha ahdin sakannut mielestäni tosi kauan jo.
Positiivista oli kyllä, että palvelu oli tosi nopeaa ikinä saanut noin nopeaa palvelua volkkarilla ja taitaa niitä olla sellanen 100kertaa kun eri volkkareilla asioitu.
Tosiaan remppa maksoi sen n.2700e toi vaihto ja vanhan ahtimen sain muistoksi. Ahtimessa tosiaan pakosiipi pyöri n.sentin joka suuntaan eli akseli mennyt poikki muuten turbo näytti ihan asialliselta/ehjältä.
Kirjoittelen vielä miten homma etenee, kun pistän kirjettä saksaan.
Tossa vaan se huono puoli, että autossani on kaiken maailman tilpehöörejä eli korisarja, 19", kw1 ym... Eli asenne korjaamossa oli jo sellanen, että tuning auto niin ajettu rallia/kengitty. Vaikka eihän toi edes kulje mihinkään vaikka antais happea eli ihan turha repiä. Jos kovaa haluan mennä niin sitä varten muut vehkeet.
Eli kävi myös kiva sattuma eli kun sain auton huollosta tiedän, että noi ahtimet pitää ajaa sisään varovasti no siinä sitten ajelin n.10km niin ekaa kertaa annoin vähän painetta ahtimelle eli 4:lla 2500rpm ja aavistus kaasua, että ahdin alko ahtamaan niin kuulu posahdus ja mustat voima savut tuli putkesta ja sen jälkeen kauhea nykinä kun painoi vähänkin kaasua eli auto hajos heti uudestaan :D Tässä vaiheessa kello oli n.15.50 ja kyseinen merkkihuolto menee kiinni 16.30 joten soitin sinne ja sanoin, että auto hajos uudestaan ja tulee hinurin kyydissä takas. Sanoi, että et varmaan ehdi tuohon 16.30 mennessä mutta tuo auto tänne. Siinä tokasain ilosesti että auto ei ehdi mutta minä ehdin hakemaan sijaisauton, koska eukkoni heitti minut hänen autollaan kotkaan. Siihen tokas, että pitää katsoa onko huollot tehty asilallisesti ym... eli alko kuulostamaan siltä että en saa sijaisautoa. TÄSSÄ VAIHEESSA PALO KIINNI, ETTÄ MITEN ÖLJYNVAIHDOT LIITTYY SIIHEN, ETTÄ TE ETTÄ OSAA KIRISTÄÄ AHTOLETKUA! No käski tulla käymään ja katsotaan asiaa siellä paikanpäällä. Kun saavuin sinne kello oli n.16.20. Päätettiin, että katsovat auton ylitöinä, kunhan se tulee. No auto tuli hinurin kyydissä n.16.45 ja siinä sitten mekaanikko/itse kyseinen henkilö joka tiskintakana mua palveli niin korjas mun autoa. Tosiaan ahtoputki oli irronnut ja saivat sen korjattua hyvinkin nopsaan. Tosin sitten kävivät koeajamassa auton niin se siitä ahtimen sisäänajosta sen verran anto paineita ahtimelle, että hyvin haisi katti kun tuli pihaan takas no pysyi ahtoputki ainakin kiinni.
Nyt autolla ajettu n.5tkm tämän jälkeen ja sellasen eron olen huomannut, että ahdin ei sakkaa lähes ollenkaan kun vanhasta ahtimesta lähti melkein dumppimainne sakkaus ja jokainen tietää mitä toi sakkaus tekee ahtimelle ja varsinkin akselille. Toi vanha ahdin sakannut mielestäni tosi kauan jo.
Positiivista oli kyllä, että palvelu oli tosi nopeaa ikinä saanut noin nopeaa palvelua volkkarilla ja taitaa niitä olla sellanen 100kertaa kun eri volkkareilla asioitu.
Tosiaan remppa maksoi sen n.2700e toi vaihto ja vanhan ahtimen sain muistoksi. Ahtimessa tosiaan pakosiipi pyöri n.sentin joka suuntaan eli akseli mennyt poikki muuten turbo näytti ihan asialliselta/ehjältä.
Kirjoittelen vielä miten homma etenee, kun pistän kirjettä saksaan.
Viimeksi muokannut ABT, 1.9.2008 0:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No hyvä esimerkki mihin olen takuiden kanssa törmännyt on tuon meidän farkun takaluukku,ruostetta pukkaa tiivisteen alta huolella mutta eipä kata koritakuut tuota joten eikun maalarille vaan ja omaan piikkiin.
Sama homma täällä. Ei kata takuu kun ei ole läpi ja maalitakuu on vain 2 vuotta.
Perseestä. Mulla on kontti ruosteessa, toinen helma ruosteessa ja takavalon alareunan alta ruosteessa. Helmat jo kerran laitettiin takuuseen, toinen kunnolla ja toinen hutiloiden. Nyt sitten toinen on ihan ok kun toinen kukassa... Jos auto ei olisi niin pirun hauska niin olisi jo vaihtunut ajat sitten johonkin toiseen merkkiin. Mulla merkeillä kun vaan ei ole tarjota mitään vastaavaa.
Kyllä sitä on pitänyt välillä ihan itse ottaa yhteyttä Saksaan saakka takuuasioissa kun VV ei ole suostunut takuuseen (tai takuuajan jälkeen ilmennyt selkeä valmistusvirhe) korjaamaan autoa. Kyllä sen jälkeen on korjattu kun Saksasta on Horsti sanonut, että korjataan. Kyseessä oli jumittuneet pyyhkijät.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa