Golf mk2 -88 Projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

Golf mk2 -88 Projekti

ViestiKirjoittaja wertt » 14.9.2008 20:44

Heissulivei vain,

Nyt on kerätty tarpeeksi rohkeutta uuden projektikertomuksen esittelyyn, joten näpytelläänpä pientä tarinaa.

Reilun vuoden verran on tullut seurailtua foorumilla olevia projektikertomuksia ja kun oma kakkis jätti emännän tienpäälle, oli siitä aika tehdä projekti. Tarkoitus on tehdä autosta perus "isot puskurit+maskilippa" projekti, jollaiset lienee nykyään in. Auto tulee ihan vain kesäautoksi, eikä valmistumiselle ole vielä päivämäärää asetettu, rakentelua kun suoritetaan ajan ja rahatilanteen sen salliessa.

Kaikki projektikuvat osoitteessa: http://vag.1g.fi/kuvat/VW%20Golf/

Ja sitten itse projektiin:

Aihiona toimii otsikon mukainen kakkis, 1.6 litran "murhamoottorila" varustettuna.
Keväällä auton tilanne oli se, että sillä kuljeteltiin fillaria paikasta toiseen, koska en viitsinyt kuraista dh-fillaria änkeä käyttiksenä olevaan Leoniin. Kuva lähtötilanteesta:

Kuva

Kurvailin autolla vanhusten pihamaalle ja purin sen osiksi. Nyt on siis läjäpäin tarjolla toimivia osia tuosta aihiosta. Myytäviä osia voi tiirailla vaikkapa täältä.

Laitos jäi nököttämään pihalle ja odottamaan seuraavia toimenpiteitä. Kävin hakemassa peräkärryllisen erilaisia rautaputkia ja aloin suunnittelemaan korigrilliä. Tarkoitus on tehdä sellainen grilli, että auton voi nostaa maasta ylös yksinäänkin. Jokaiseen kulmaan tulee pyörät, jotta autoa voi liikutella ympäriinsä pihamaalla. Haasteen aiheuttaa omalta osaltaan se, etten ole yläasteen pakollisten hitsauksien jälkeen hitsaillut. :)

Lauantaina 13.9. kävin noukkimassa "vähän käytettyjä" osia alustaan. Vähän ehostamistahan nuo vaatii, mutta hintaansa nähden mainio hankinta. Myyjä höpötti, että hänen pikkusisko ois nostellut osat farkku-bemarin konttiin yksinään. Millanenkohan kuulantyöntäjä se tyttö mahtaa olla? :) Kahteen pekkaan saatiin itse niitä nostella sieltä pois.

Kuvat hankinnasta:
Nips
Naps

Eli kuvien mukaiset vr6:n akselit + jarrut tarttui mukaan.

Tänään putsailin osia ja huomenna jatkuu projektit. Unohdin hölmöyksissäni kameran vanhusten majapaikkaan, joten siellä ovat tuoreimmat kuvat. Huomenna päivitellään lisää.

Harrastustoimintaa haittaa hieman se, ettei ole lämmintä tallia käytössä. Pystytin pihalle kuitenkin suojaa antavan 3,5*6m kokoisen pressutallin, jonka suojiin kori saa jäädä talven jaksi. Hitsauskonettakaan ei löytynyt, joten kaupasta käytiin noutamassa uusi mig ja loput suojavermeet. Myyjä suositteli Kempin Kempomat 2500:sta ja ihan järkevältä peliltä se vaikuttaa, vaikken näistä mitään ymmärräkään. Maskiksi valittiin Kempin Beta 90x, eli itse tummentuva malli.

Rapsuttelin alkuperäisiä alustamassoja irti rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla. Aika tiukassa tuntuu olevan. Yritin lämmittää toholla ja kaapia lastalla myös niitä massoja, mutta siitähän lähtee aivan jumalaton käry. Milläs ne lähtee fiksuiten?

Pohjan ruosteita kummastelin ja aika pahalta näyttivät. Eikä noi edelliset paikkaukset ainakaan paremman näköistä siitä ole tehnyt. Tilasin kaupasta uuden lattian edestä taakse ja leikkelen siitä sopivat palaset reikien kohdalle.

Hyviä vinkkejä saa antaa hitsaukseen ja peltitöihin yleensäkin. Mitään kokemusta niistä ei ole, mutta projektin tarkoitus onkin opettaa tekijäänsä.

Ja kuten jo aikaisemmin sanottu; huomenna päivitellään lisää kuvia tähän tarinaan.

edit: Linkit päivitetty toimiviksi.
Viimeksi muokannut wertt, 9.10.2008 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 14.9.2008 21:21

Vaikuttaa hyvältä! Vaatii vaivaa rapsutella pohja puhtaaks, mutta kannattaa tehdä niin on varmuus siitäkin sitten. Entä tekniikka?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.9.2008 10:20

Kyllä se rälläkkä+teräsharjalaikka on paras kotikonsti pohjan puhdistukseen..

Nimim: "Kokemusta on" ;)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Teräsharjaa

ViestiKirjoittaja gryger » 15.9.2008 13:12

Biltemasta/motonetista vaan teräsharjalaikkaa pikkurälläkkään ja menoks ;) Lähtee hyvin nuo takakaarien sisäpinnoilla olevat tehtaan korikitit lentoon.Ainoana miinuspuolena teräsharjalaikassa irtoilevat teräslangan pätkät joita saa kaivella mitä ihmeellisimmistä paikoista pitkäänkin ;)

Ja jos höyrähdät kokonaan niin vetelet sisätilojen ja konehuoneen pintoihin polttoöljyä pariksi päiväksi hautumaan ja pesurilla peset puhtaaksi.

Itse käytin +80 asteista vettä pesiessä mutta lähtee kyllä polttoöölin jälkeen kylmälläkin pesurin avulla.
http://www.grygermotorsport.com/9

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 15.9.2008 19:27

Noniin, taas on päivä touhuttu romujen kanssa. Pätkin rautaa ja suunnittelin mokomaa korigrilliä. Tähän asti päästiin tänään.
Nyt on siis molemmat pukit tehty ja huomenna aloitetaan niiden liimaaminen. Aamulla tulee sähkömies vetämään kolmivaihevirran tuohon talouteen, niin saa hitsauskoneenkin jyskyttämään.

Kesällä kun oli lämpimämpää, kerkesin noita korin saumoja rapsuttelemaan puhtaaksi. Samalla sumuttelin niihin tallista löytyneet maalien jämät. Aikamoinen värien kirjo tuli sisustaan. Aikaisemmin tehdyt peltityöt on kans vedetty mukavasti sammalen vihreällä maalilla. Ne pitää tehdä heti uusiksi, kunhan se pohjapelti saapuu varaosakauppaan. Kuvasta myös näkee, että takapenkkien alla ollut rautahäkkyrä on porailtu irti. On siis opeteltava täyttämään reikiä jotta tuosta tulee smuutti. HB81 antoikin hyvän vinkin jo siihen hommaan.

Helmat ja pohja näyttävät aika hurjilta, kun katselee noita kuvia. Kopsuttelin puukolla ja noista kohdista meni läpi ihan kuin paperiarkista. Ruostetta siis löytyy.

Purin myös molemmat etujarrut osiksi, jotta ruosteet saa puhalleltua pois. Kiitos entiselle omistajalle, että oli käyttänyt kuparivaseliinia noissa pulteissa. Pultit lähti irti ihan kuin vettä vain. Osat ovat ajan patinoimia, kuten kuvasta näkyy.
Yritin hiekkapuhaltaa osia omalla minimaalisella hässäkällä ja eihän siitä tullut yhtään mitään. Hiekkaa ois kulunut varmaan muutama säkki ja aikaa tunti per satula, jos tolla pillillä ois yrittänyt suihkia. Eli kunnon vehkeiden omistaja hakusessa...

Samalla vertasin vanhaa alatukivartta uuteen vr6:n tukivarteen. Kiinnityskohdat kun laittaa kohdakkain, niin alapallonivel on ihan eri kohdassa. Mut eiköhän toi toimi, kun kerran muillakin toimii.

Tallista löytyi myös rulla jotain kevyttä mattoa, josta pitäis ilmeisesti sisustaan jotain väkertää. Vai nakkaanko takasin hyllyyn ja unohdan mokoman kötöstelyn?

Tekniikasta on käyty monenmoista keskustelua irkissä ja se on siis täysin auki vielä. Ajatuksissa on ollut 1.8 tai 2.0 16v, tai hyvässä lykyssä jopa 1.8 20vt moottori. Turboa tekis mieli, mutta toisaalta taas vapari kiihottaa. Jenveyn tms. läppäkurkkuja ei ihan hirvittävän usein näe ja ne ois aika miehekkään näköiset.

Edit:

Lisätääs vähän ajatuksia. Eli siis sisustan hiilikuitukötöstysten osalta ajatukset ovat jotain tätä luokkaa: http://img74.imageshack.us/img74/1143/dsc02021xs5.jpg
Eli suorat paneelit noiden alkuperäisten tilalle, samoin takaluukkuun ja muihin koloihin joissa joku verhoilulevy on ollut.
Viimeksi muokannut wertt, 15.9.2008 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 15.9.2008 19:58

1.8T keulalle
Viimeksi muokannut Pena K., 10.11.2009 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.9.2008 20:21

kovaa ja korkealta yrmähtelevä vapari 16 tai 20 venttiilillä on jokseenkin vielä näkemättä näillä leveysasteilla, joten...? ;)

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 16.9.2008 8:25

2.0 16vT

Noitahan tuolla jenkkilässä aika paljon tehdään. Tulisiko tähänkin? :)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 16.9.2008 19:32

Tänään kului taas koko päivä auton parissa puuhastellen. Purin taka-akselin ja jarrut, eikä se mennytkään ihan ilman ongelmia. Ruosteisemman takajarrusatulan liukutappi oli ihan jumissa, eikä liikkunut pätkääkään mihinkään suuntaan. Yritin lämmittää tappia ja nitkuttelin sitä lenkkiavaimella. Pikkasen se heiluikin, joten hauduttelin sitä tunnin verran crc:ssä. Mitään kun ei tuntunut tapahtuvan, niin väänsin vähän kovemmin ja... naps vain. Tappi män poikki ja loppupätkä on sit siellä satulan kannakkeen sisällä. Hohhoijaa...

Tuossa akselistossa on jarrupaineen säädin, mutta tarviinkos mä sitä tuossa autossa? Abs:ää ei ole, mutta tarviiko levyjarrujen kanssa sit tommosia säätimiä? Vanhoissa rummuissa ei ollut minkäänlaista säädintä, joten uskallanko nyt heivata tuon mäelle?
Sekään ei muuten irronnut, joten pitänee porailla pultit pois.

Sähkömies kävi virittelemässä sähköt ja sit alkoikin hitsauksen opettelu. Aikamoista pärskettä oli alussa ja sauma näytti enemmän kraaterilta, kuin hitsaussaumalta. Vähän aikaa kun nuppeja pyörittelin, niin sain jotain tolkkua siihen touhuun. Eräs metallialan kouluja käynyt kaveri pistäytyi katselemaan touhujani ja samalla vähän hienosääti hitsauskonetta. Kyllä kelpas hitsailla. Eikä tuo itsestään tummentuva maskikaan huono ollut, vaan aivan jäätävän hyvä! Näin alottelijana oli hyvä kun ei tarvinnut kaikenmaailman luukkuja availla ja kurkkailla jostain väleistä.

Noh, lopputulos on tässä. Ja tuollaset on säätöpalikat. Saa siis passattua painopisteet ja leveydet kohdilleen. Ja käypähän sit joskus eri merkkisen/mallisen auton korillekin.

Kannattaiskohan laittaa vielä pienet tuet noihin renkaiden vieressä oleviin kulmiin, ettei nitkahda sitten siitä?

Huomenna taas jatketaan. Näinhän tää "kesäloma" kuluu kivasti...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.9.2008 19:41

Kyllä tarvitset sen säätimen.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 17.9.2008 18:43

Vähän eteni asiat taas. Huomenna saattais saada jo auton killumaan grilliin testimielessä.

Päivän kuvat: Yks, kaks ja kolme.

Korin saa säädettyä juuri siihen asentoon, kun tarve vaatii. Lukitus tapahtuu pulttia ja mutteria kiristämällä. Kesti tuo lukitus ainakin mun painon (70kg) kun tuon varren päässä roikuin. Saa nähdä kestääkö korin massaa sitten. Jos ei, niin sit porataan reikä sisäputkeenkin.

Huomenna saan tunkin ja renkaat kiinnitettyä, kunhan saan haettua sopivia lappuja jostain pajalta. Ja jos toi hökötys ei romahda kun tunkkaan korin ylös, niin korkkaan oluen ja myönnän itselleni mitalin.

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 18.9.2008 9:14

Pirun asiallisen pukin olet väsännyt!
Peukut täältä sille!
Hieno projekti muutenkin ja varmasti tulee seurattua ahkeraan kun itsellä sama homma työn alla ;)

Tsemppiä!

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 19.9.2008 13:35

Nonni, valmista tuli. Tai ainakin melkein valmista.

Auto killuu komeasti pukkien välissä ja pyörii ympyrää ihan yksin pyörittämällä. Lukitus pelaa mahtavasti ja "pienen" heiluttelun ja täristelyn perusteella tuntuu ihan kestävältä rakennelmalta.

Säädöistä tuli sittenkin kiinteät, kun rupesi vituttamaan reikien poraaminen ja putken välyksestä johtuva lotina ja kolina.

Ja kuvat tapahtuneesta:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Auto jäi lepäilemään muutaman renkaan päälle tuonne katokseen ja grilli lähti maalattavaksi. Ens viikolla jatketaan, nyt mä suunnistan etelänaapuriin maistelemaan kaljaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.9.2008 14:15

Todella asiallisen oloinen pukki mutta jos saa ehdottaa, niin tekisin nuo runkoaisoihin menevät putket myös säädettäväksi sivusuunnassa jos vaikka joskus tarvitsee leveämpää tai kapeampaa autoa pyöritellä niin voi käyttää samoja vaakaputkia..
Tekee sitten vain autokohtaiseksi ne tumpit jotka sinne runkoaisoihin menee..

Mutta ei tuotakaan haukkua voi. Ehdottomasti asiallisimman oloisin varras, joka näillä sivuilla on nähty!

Pidä koko projektissa sama asiallinen meininki niin oossomia heruu..

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 19.9.2008 15:17

Kiitos kehuista. Siinä pukissa oli sellaiset säätöpalikat, että leveyttä sekä kiinnityspisteen kohtaa tuohon "akseliin" nähden voitiin säätää. Ne palat on tallessa, mutta multa paloi käpy kun porailin niihin säätöreikiä. Porat oli tylsiä (en osaa terottaa niitä) ja sit yksi vielä katkesikin, niin nakkasin palat hyllyn päälle talteen ja liimasin migillä nuo runkoaisojen sisään tulevat "jalat" kiinni vaakaputkeen. :)

Missään kuvassa ei tainnutkaan näkyä niitä palikoita... voin ottaa kuvan niistä, jos kiinnostaa.

Ja tuonne alashan ei ois tarvinnut kuin yhden putken noiden pukkien väliin, mutta mulla ei ole niin pitkää kärryä käytössä johon toi hökötys mahtuis. Jos siellä pukkien välissä ois vaan yksi putki, niin kuljettaminen olis aika hankalaa. Laitoin sit kaks putkea, niin voin hyvin työntää peräkärryn etulaidan yli nuo grillin etummaiset renkaat ja koko hökötys jää sit noiden kahden pitkän putken varaan tukevasti. Yhdellä putkella se kaatuis kyllä komeesti...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.9.2008 15:35

Kyllä nyt kelepaa ruosteita raapia!

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.9.2008 15:46

On kyllä todella asiallisen oloinen rilli!
Ois helpottanu omaakin projektia melko reilusti kun olis heti panostanu kunnon grilliin eikä hitsannu ensimmäiseksi vastaan tulleita jäteputkia yhteen sen enempää miettimättä.
Viimeksi muokannut Teemu M, 19.9.2008 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.9.2008 16:01

Tiedänkin mistä haen grillin.. =)
Onneks on lähellä.
Kulkeeko hyvin noilla renkailla? Olis itelläki etuna jos sais kulkemaan jokapaikkaan ylhäällä ollessa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.9.2008 19:15

Poran teroitus on simppeliä. Jos opit päivässä hitsaamaan MIG:llä, niin opit poran terän teroituksenkin yhtä nopeesti :)
Pitää vain olla pätevä opettaja että hiffaa heti kättelyssä pari tärkeää jippoa..

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 1.10.2008 12:48

Nonni, taas on menty hetki hiljaiseloa projektin kanssa. Tai no, onhan tuo grilli saanut ylleen signaalin punaisen miranolin. Tilaamani pohjapellit eivät ole vieläkään saapuneet paikalliseen varaosaputkaan, joten hommat seisoo osittain sen takia.

Viikonloppuna on tarkotus käydä töräyttämässä kori puhtaammaksi grygerin ja Lehtilän tapaan kuumalla vedellä ja isolla paineella. Sen jälkeen voikin melkein alottaa pohjan rapsuttelun ja peltien uusimisen.

Jarrut ja kaikki loput alustan osat on purettu odottamaan hiekkapuhallusta sekä maalausta.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

kakkismania

ViestiKirjoittaja gryger » 1.10.2008 13:09

Mikähän ihme näissä kakkiksissa on ??, 3v rönitty omankin kanssa ja silti tulee aina innostuttua kun joku muukin puuhastelee samojen asioiden kanssa?

Kuvista 10 pistettä !

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 1.10.2008 13:33

Se on se kakkiksen luonne. ;)

Omanikin kakkis ensimmäinen kunnollinen auto ja tulee vielä toivottavasti olemaan pitemmän aikaa, sillä lukema mittarissa nyt 140tkm ja yksi pieni ruosteläiskä takakaaressa
Viimeksi muokannut Matti_H, 1.10.2008 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.10.2008 14:00

Kyllähän näillä jotkut jopa päivittäiset ajonsa ajelee :) Vaikkakin tällä hetkellä mk1 sitävarten..

Melko ruosteettomia kakkeleita kyllä löytyy suhteellisen helposti/halvalla, niin vähän ihmettelen tuota harrastamisen intoa välillä kun kuvia katselee..

Polognese
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.4.2008 0:30

ViestiKirjoittaja Polognese » 2.10.2008 20:45

Voiko tuota koripukkia käyttää jos on moottori ja sisusta paikallaan, kun ihan vasta sain tuon koneen kiinni ni ei jaksas purkaa taas.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 3.10.2008 7:44

Taitaa tulla moottorin kans painoo ehkä vähän liikaa?

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 5.10.2008 9:47

Nyt on sitten suihkuteltu pesurilla koko kori puhtaaksi. Voe helevetti mikä homma se oli. Kunnon sadeasu on ihan pakollinen varuste ja suojalasit samoin. Ainoa ongelma pesussa oli se, että 90-asteinen vesi tahtoi vähän höyrytä kun oli viileä keli. Ei nähnyt sit yhtään mitään ja sai arpapelillä laskea paikkoja puhtaaksi. Klassisesti kävi sen pesukeikan kanssa, eli kamerahan se jäi kotiin. Vaikkei nyt itse pesutapahtumasta ole kuvamatskua, niin lopputuloksesta on.

Pesun jälkeen rapsuttelin vähän rälläkällä ja teräsharjalla noita massoja kuskin lattiasta. Pari ylläriä löytyi jo tuolta alueelta. Kivasti ne ruostekohdat muhivat massojen alla.
On tuo kori kyllä niin hemmetin ruosteinen, että kävi jo mielessä korin paalaaminen. Tankinkorkin kohdalta on pyöräkotelokin ruostunut. Eikä nää pohjassa olevat paikkauksetkaan paljon naurata. Mutta toisaalta miltei kaikki noista ruostuneista osista on vaihdettavissa varaosaliikkeestä saatavilla valmiilla peltiosilla. Ja vähän kun harjottelee, niin loput saa varmaankin tehtyä ihan nätisti itsekin.

Huomasin erikoisen jutun tuossa, kun pyörittelin autoa. Kori tahtoo nykyään pyörähtää itsestään ylösalaisin, eli katto painaa nyt enemmän. Voiko tosiaan olla näin, että pohjasta on irronnut niin paljon törkyä pesun ja rapsuttelun seurauksena? Ennen pukkien maalaamista toi kori pysyi pohja alaspäin käännettynä ihan paikallaan, mut nyt se kiepsahtaa katolleen. :) Suurensuuresta painoerosta ei kuitenkaan ole kyse, kun sitä jaksaa hyvin yksinään pyöritellä.

Lisäsin muitakin kuvia galleriaan, mut en jaksanut linkittää niitä tarinaan. Selatkaa siis sieltä..

Polognese kirjoitti:Voiko tuota koripukkia käyttää jos on moottori ja sisusta paikallaan, kun ihan vasta sain tuon koneen kiinni ni ei jaksas purkaa taas.

Tuo mun värkki ei kyllä kestä moottorin ja akseleiden painoa, mutta jos teet tosi jykevän pukin, niin mikäjottei. Tosin sit en tiedä miten korin käy, vai käykö kuinkaan.

Jatketaan taas kun ehditään.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Peltityöt

ViestiKirjoittaja gryger » 5.10.2008 12:20

Ei muuta kun reilua palaa irti ja korjauspaloja peliin..Näyttäähän tuo tässä vaiheessa aika karulta mutta kyllä se siitä muotoutuu kun alkaa turaamaan..

Mukava sitten röhistä kun on itse röninyt kaikki paikat ;)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 7.10.2008 21:22

Taas on vietetty aikaa rakkaan kakkiksen kanssa. Ei ole kyllä valkosen miehen hommaa toi massojen rapsuttelu. Ihan järjettömän paksu kerros tuolla korin takaosassa sitä massaa. Rälläkkä käy kuumana ja massaa lentää joka puolelle. No joo, kai se lopussa sit kiitos seisoo. Yllättävän nopeesti kerää ruostetta tuo paljas pelti, kun kosteus pääsee yöllä tekemään tepposiaan. Eikai sillä niin suurta väliä ole, vaikka se vähän pintaruostetta kerääkin. Suunnitelmana on peltitöiden jälkeen hiekkapuhaltaa pohja ja sit vasta ruiskutella maalit pintaan.

Kuvia korin nykykuosista:
Pohja 1
Pohja 2
Etuaisa
Etupyöräkotelo
Takapyöräkotelo

Ja sitten ne kauan odotetut peltiosat saapuivat. Olen niin surkea peltitöissä, että mielummin täräytän oikeanmuotoista peltiä paikattaviin kohtiin. Kaupasta siis saapui täydelliset pohjapellit ja helmat molemmille puolille

Kyllä nyt kelpaa hitsuutella paikat noiden ruosteisten ja vitun rumien paikkojen päälle. Jos hyvin käy, niin lopputulos näyttää miltei orkkikselta.

Ystävällisesti kiittää hän, nam.

J.V.K
-
Viestit: 122
Liittynyt: 31.3.2007 11:49

ViestiKirjoittaja J.V.K » 8.10.2008 17:27

Kyllä nyt kelpaa hitsuutella paikat noiden ruosteisten ja vitun rumien paikkojen päälle.


Jos suhtaudut pelkästään pohjan peltitöihin noin tinkimättömällä asenteella, niin maltan tuskin odottaa pirssin valmista aikaansaannosta.
Hyvältä näyttää, muistat vaan kuvata ahkerasti. Työn jälkeä ei ainakaan tarvitse hävetä!

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 11.10.2008 18:54

Tänään on hitsailtu molemmille puolille "uudet" pohjapellit. Vielä siis molemmat helmat ja muutamia paikkoja sinne sun tänne. Hitsailin myös noita palkkien saumoja vähäsen sillä "tuuma saumaa, kaksi tuumaa väliä" menetelmällä. Ainakin tulee jämäkkä... mut tuleeko liian jämäkkä?

Kuvia ei luonnollisestikaan ole, kun kamera kulkee isäntäväen mukana reissussa. Köyhät lapsiparat jäivät siis ilman leluja. Kuvien ottaminen jäi siis ensikertaan.

Milläs ton alkuperäisen massan saa irti sieltä, mihin ei koneella pääse? Lämmittämällä vai pitääkö toi kori nyt viedä painepesuria kovempaan vesipesuun?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 11.10.2008 21:15

Polta toholla se massa kuumaks ja kaavi irti. Ehkä paras vaihtoehto on hiekkapuhallus, mutta pitää olla kunnon vehkeet, että saa ton kumimassan kaikkoamaan.

Mistä muuten ostit nuo peltiosat?

Pakko heittää jo tässä vaiheessa: sik oosom!! Ehdinpäs ensimmäisenä! x)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.10.2008 8:57

Lämmitys tosiaan pehmentää massan aivan valuvaksi, jolloin sen voi vaikka rätillä pyyhkäistä pois.. Lämpöä pitää olla vaan aika reilusti mutta kaavittavaan kuntoon pehmenee pienemmälläkin.

Toisaalta, onko se sitten tarpeellista kaikkia pikku kolosia kaivaa puhtaaksi?

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 12.10.2008 10:30

Ot:Pikkasen. Aina kuulee 2 eri mielipidettä tuosta massan irrotuksesta. Puolet sanoo, et lähtee hiekkapuhalluksessa, ja toinen puolikas että ei lähde.
Oon nyt tota Urkkia pikkasen hinkannut laikalla, ja millä lie teräsharja lisäkkeellä. Alko vaa innostus loppua vähän ajan päästä, ja aattelin, et jos ne nyt sit lähtis puhaltamalla.
On kyl ihmeen paksu kerros, mut ei sitä kyllä huomaa, kun katsoo muuten pohjaa.....

Muita lämmitysvälineitä ei kotona oo, ku kuumailmapuhallin ja sillä ei nyt iha heti nappaa lähteä kiertämään pohjaa hiljakseen läpi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.10.2008 11:58

Jos nenä kestää niin pehmittää sen massan polttoöljyllä ja sen jälkeen kuumailmapuhaltimella + lastalla kaapii sen pois.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 12.10.2008 14:30

Ei sitä massaa tartte jokasesta kolosta pois saadakaan, mutta ois kiva putsata nuo kohdat joissa on ruostetta paljon sen massan alla. Hiekkapuhaltamalla toi massa tuskin lähtee, kun se on tosi kimmoisaa ja sitkeää ainetta.

Mitä varten nuo tuommoset pyöreät tötsät on tuolla pohjassa? Tässä kuvassa, keskellä ylälaidassa on tuollainen pyöreä tötterö joka on juurestaan puhki ruostunut. Onko se vaan joku tunkin/pukin paikka?
Kuva

Jollei sillä ole mitään merkitystä mihinkään, niin sitten se saa lähteä lipettiin.

Ja sitten vielä vähän kysymyksiä osaaville peltisepille:

1. Kannattaako uudet pellinpalat maalata molemmin puolin ennen niiden paikalleen hitsaamista?
2. Miten noiden runkopalkkien yms. koteloiden sisäpuolet pitää käsitellä hitsauksen jälkeen?
3. Onko korin vahvikehitsauksella jotain oikeaa "järjestystä" tai muuta sellaista?
3. Kannattaako hitsaussaumat tinata lopuksi? Sillä sais ainakin kaikki huokoset umpeen..
4. Millä maalilla kannattaa maalata, kun kori viettää talven tuossa pressutallissa? Onko TeemuM:n käyttämät Temadur -maalit OK, vai voiko korin jättää pelkälle ruosteenestopohjamaalille?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.10.2008 14:48

En todellakaan ole mikään ammattipeltiseppä, mutta hitsaukset vain kaikki kerralla valmiiksi ja vasta sitten myrkyt päälle. Mitä tiiviimmäksi saumat saa niin sen parempi kestävyys.

Nuo "tötsät" on juurikin nostureita/hallitunkkia varten.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 12.10.2008 14:58

Koteloiden ja runkopalkkien maalaaminen sieltä sisäpuolelta hitsauksen jälkeen voikin olla aika mielenkiintonen tehtävä. Miten se siis toteutetaan oikein? Riittääkö ihan pelkkä ruostesuojamassa, vai pitääkö maaliakin suihkia? Alunperinhän noi on ilmeisesti maalattuja(?) myös tuolta sisäpuolelta. Onko olemassa jotain maaliruiskuun liitettäviä ohkasia letkuja joiden päässä on suutin tai muu vastaava, jolla kotelot saa maalattua sisäpuolelta?

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 12.10.2008 15:58

Spraypurkkeihin saa semmosia ohkasia letkuja jotka on tarkotettu koteloaineen levitykseen, mutta voi niillä maalatakkin. En sitten tiedä mistä niitä saa, liekkö wurthilta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.10.2008 16:05

Kait sinne koteloiden/palkkien sisälle riittää ihan kotelosuoja, tai voihan sitä ennen suihkuttaa jotain ruosteenesto maalia. Melko järeä puhalluslaite vaan pitää olla että se tavara sinne runkopalkkien sisälle löytää koko auton matkalle.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 12.10.2008 19:09

Auto kulkee valmistuslinjalla noiden "tötsien" varassa

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.10.2008 19:31

Kotelosuoja-ainetta vaan sinne koteloiden sisään ihan viimeiseksi.. Eli sitten kun pohja on ulkopuolelta maalattu. Mitään maalia sinne on turha yrittää taikoa..

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 12.10.2008 20:15

Jos kotelot on ihan paljaalla pellillä niin kannattaa kyllä vetästä maali ennen koteloainetta. Kestää varmasti paremmin.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 13.10.2008 21:05

Jos saa kysyä, mistä hommasit lattian korjauspellit ja maksoiko paljon?

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 14.10.2008 12:26

Pellit tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä. Laakkoselta kyselin ensin, mutta maksoivat jotain 220 euroa per puoli, joten jätin tilaamatta. Toi paikallinen putka pystyi tarjoamaan jonkun verran halvemmalla, mutta kalliit ne oli silti. Tilauksessa kesti reilu 5 viikkoa. Tosin laskin sille aikamoisen arvon, että jos oisin itse yrittänyt väkertää noita muotoja, tai etsinyt purkaamoilta ruosteetonta pohjaa. Olis siihenkin hommaan aikaa ja rahaa mennyt, plus vitutuskerroin olisi voinut olla aikamoinen. Toisaalta oishan purkaamolta voinutkin löytyä kertaheitolla ruosteeton kori.... (yeah, right). :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.10.2008 13:10

Toisaalta oishan purkaamolta voinutkin löytyä kertaheitolla ruosteeton kori....


Jaa mitenniin? *krhm* ;)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

varaosat

ViestiKirjoittaja gryger » 15.10.2008 10:44

Special import Riihimäki cityssä myös loistava vag osien myyntipiste. Tuovat itse maahan tavaraa joka näkyy toimitusajoissa ja hinnoissa. Itse olen kyseisestä putiikista ottanut noin 80% koko rojektin alkuperäisvaraosista.

Tämä ei ollut mikään maksettu mainos vaan tyytyväisen kuluttajan kommentti ;)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 19.10.2008 11:36

Nyt on käyty utelemassa hiekkapuhalluksen mahdollisuuksia ja löytyihän sellainenkin lopulta. Aika järeet vempeleet tuntu olevan, joten vähäsen hirvittää että venyykö pellit. Tosin puhaltaja sanoi, että eipä ne siitä veny kun fiksusti puhaltaa. Letkut oli ranteen vahvusia ja kompurakin ison peräkärryn kokonen... voi kakkis raukkaa...

Puhalluksen jälkeen lienee hirmunen urakka siivota se kori ja imuroida jokainen kolo ja kotelo. Maalaus kuulemma suoritetaan korkeapaineruiskulla. Onko siitä nyt sitten jotain hyötyä verratuna normaaliin ruiskuun? Kotelot kuulemma maalataan sisäpuoleltakin ohutta letkua apuna käyttäen ja lopuksi sinne töräytetään öljy(!?). Öljy kuulemma tunkeutuu kaikkialle paremmin kuin joku ruostesuojamassa. Onko näin? Nooh, kai se sälli tietää mitä tekee.

Eka vaan pitäis saada hitsattua nuo loputkin paikat pohjaan, sekä uudet helmat ja tulipeltiin tulevat kakkarat. Jokanen johdon läpivienti ja aukko umpeen, niin tulee kliini. :) Ja sit ihmetellään, että mistäs se ratin akseli pitikään mennä.....

Mitään ei ole auton kanssa tapahtunut, joten eipä tartte kuviakaan laitella. Nettiä on vaan selattu ja osalistaa täytetty exceliin. Alkaa loppusumma näyttämään vaan niin hirmuselta, että vähän mietityttää. Kivoja osia kun ois niiiin paljon maailmassa ja rahaa ei kukkarossa ole sentin senttiä.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.10.2008 15:43

Kotelot kuulemma maalataan sisäpuoleltakin ohutta letkua apuna käyttäen ja lopuksi sinne töräytetään öljy(!?). Öljy kuulemma tunkeutuu kaikkialle paremmin kuin joku ruostesuojamassa. Onko näin? Nooh, kai se sälli tietää mitä tekee.

Itse en laittaisi koteloihin öljyä ainakaan ennen kuin kori on pintamaalissa. Se kun varmasti valuu jostain huokosesta/reiästä/saumasta sinne mihin ei pitäisi ja juuri silloin kun ei tarvitsisi...
Jos arvelee ettei kotelonsuoja-aineen tunkeutumiskyky riitä, voi siihen lisätä ohenninta. Aineen valuttua ohennin haihtuu pois jättäen kotelosuojan peltien pintaan.
Tämä oli sitten kuultu/luettu vinkki, itse en ole kokenut tarpeeliseksi lantrata ML:ää.
wertt kirjoitti:Ja sitten vielä vähän kysymyksiä osaaville peltisepille:

1. Kannattaako uudet pellinpalat maalata molemmin puolin ennen niiden paikalleen hitsaamista?

En ole osaava peltiseppä, mutta amatöörinä olen maalannut pikkupaikkojen sisäpinnat ja vastakkain tulppahitsattavat peltien pinnat sinkkispraylla.
Kai tuohon olisi saatavana jotain "weld primeriäkin" mutta ainakin Bilteman spräy kestää hyvin lämpöä, on edullista ja helposti saatavilla.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 22.10.2008 20:35

Kävin napsimassa kuvatuksia ruosteisesta korista. Pohjaan on siis hitsattu muutama neliödesimetri uutta peltiä oikeanlaisen profiilin kera. Vielä olis muutama reikä, jotka huutavat paikkaa päälleen.

Tässä pohjan paikat sisäpuolelta: NAPS
Aika näppärää on tehdä noista oikeanlaisista paloista uusia paikkoja. Vähän mittailee ja mallailee ja sitten räkii kiinni. Vot!
Sisäpuolelle näkyy myös nuo pohjan vahvikehitsaukset. Jonkun verran saa niitäkin silotella ennen kuin kaikki on sileää kuin vauvan pylly. RIPS ja RAPS.
Pohjan puolelta räkiminen näyttää tältä: Yks ja kaks
Paikkaamista odottelee vielä runkopalkki taka-akselin kiinnityspisteen etupuolelta, kas näin ja kuskin jalkatilassa on muutama reikä vielä.

Joltain foorumilaiselta käytiin hakemassa alkuviikosta velipojallekin kakkis. En tiiä kuka oli, mutta ilmoittautukoot jos kehtaa. :-)
Ja tällainen pelihän sieltä putkahti. Oli muuten aika rehellinen meininki kun käytiin autoa katsomassa - avaimet meinaan "katosi" jonnekin. Vähän hävetti niitä etsiessä, mutta onneks ne löytyi maasta kun käytiin hakemassa isompi valo tallista. Myyjä varmaan ajatteli, että meinaako ne tulla pöllimään auton yön hiljaisina tunteina... :-)
Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin. Aamulla takasin ajellessa veljeltä loppui bensa (hölömö jätti tankkaamatta) jonnekin tuusulan paikkeille, mutta muuten vempele pelasi ongelmitta.

Ja näin jälkiviisaana olis varmaan pitänyt itsekin etsiä aihiota, joka on vähemmän ruosteinen. Kyllä nyt kyrsii tuon oman raadon paikkaaminen, kun halvalla ois saanut ehjiäkin pelejä... PRKL. Ehkäpä seuraava harraste peli on sit vähemmän mätä. Ja vähän urheilullisempi koriltaan, mut nokalla killuu silti vw:n lätkä.

Kiitoksia hitsausvinkeistä ja muista neuvoista. Pitää käydä hakemassa vähän sinkkimaalia kaupasta ja maalailla noita pellin läpysköitä ennen hitsaamista.

Kyselyikä vaivaa edelleen: Miten varovainen muuten pitää olla bensatankin luukun kohdalla hitsatessa? Veteleekö pelti helpostikin niin laajalta alueelta? Voiko hitsattavaa kohtaa jäähdyttää esim. märällä rätillä, vai meneekö siinä kaikki sitten vituiksi? Vai odotellaanko heppauksien välillä vaan reilusti, ettei mene pellit kuprulle?
Viimeksi muokannut wertt, 22.10.2008 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 22.10.2008 20:43

Heppi tai pari kerrallaan ja sitte jäähyttää juurikin rätillä tai paineilmalla. Ei kannata hoppuilla tai vituksi menee.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 29.11.2008 17:07

Hieman on ollut hiljaiseloa tämän projektin kohdalla. On ollut niin pirusti muuta tekemistä, että ei ole jäänyt aikaa näpräillä tämän laitoksen kanssa. Jotain on kuitenkin saatu aikaan ajanpuutteesta huolimatta. Muutama pieni paikka on hitsattu lisää ja takapenkin alla olleen raudan irroittamisesta jääneet miljoona reikää on nyt puoliksi hitsailtu umpeen. Myös muita vanhoja hitsaussaumoja on siistitty mahdollisimman näkymättömiksi.

Tänään rakentelin katokseen työpöydän ja laverin ovia ja muita peltiosia varten. Ei ruoste pääse puremaan niin huimasti, kun pellit ei pötkötä märässä maassa. Huomenna vielä yksi tai kaksi hyllyä lisää ja sitten saa riittää.

Tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä vielä takakulmat, sillä nuo entiset osoittautuivat hieman happamiksi. Enää siis korin osalta tehtävänä takakaaret, takakulmat ja takahiekkapelti. Plus sitä sun tätä, muutama paikka sinne ja tänne, vahvikehitsaukset, saumojen siistiminen ja tinaaminen, sekä muutama muukin "pikkujuttu".

Onneksi ei ole minkään valtakunnan kiirettä ton kanssa. Päivitellään taas, jos ja kun jotain tapahtuu.

JFriman
-
Viestit: 63
Liittynyt: 11.1.2008 17:43

ViestiKirjoittaja JFriman » 1.12.2008 20:47

onko sulla vielä toi pikku puskuri myynnis?

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 14.12.2008 18:51

Päivitellääs vähäsen projektia.

Sain viime viikolla käsiini pistehitsiporan ja pitihän sitä lauantaina mennä heti testaamaan. Reikäsahaahan tuo mokoma muistuttaa, tosin keskellä ei ole poraa vaan piikki. Jos ei ole hyvää pistepuikolla tehtyä jälkeä, niin mokoma tahtoo luiskahtaa veke. Sit piikistä katkeaa kärki ja hommat menee ihan munille. Tässä vielä kuva, jos joku ei ole tällaista nähnyt.

Aikani nakuttelin pistepuikolla jälkiä ja sitten porailin. Osia irtosi roppakaupalla.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5 ja sieltä paljastuikin hapanta.
Kuva 6

Kun porailut oli porailtu, rupesin miettimään että milläs kummalla katosta saa äänieristeet veke. Siellähän on kangasmattoa, joka on jollain älyttömän kovalla liimalla kiinni. Yritin eka lämmittää, mutta matto vaan kärysi. Sitten kokeilin sinolia, eikä liima liuennut. Sitten hain kannullisen tinneriä, mut ei sekään tepsinyt. Lopuksi tajusin koittaa golffin tankista pesubensaksi säilöttyä vanhaa bensaa. Johan alkoi lyyti kirjottaan. Käänsin auton vielä ylösalaisin ja kastelin matot bensalla läpimäriksi. Käväsin sillä välin safkalla ja kun tulin takasin, niin ei tarttenut kuin nostella märät matot roskiin. Ja sitten tuuletus käyntiin...
Katto ennen ja jälkeen.

Samaa temppua testasin bitumimattojen liimoihin ja hyvin toimi. Pensselillä vaan siveli bensaa liimat liukeni. Multa kuoli varmaan 53000 aivosolua tossa touhussa, vaikka oli suodatin naamalla. Ihan jäätävä käry. Mutta puhdasta tuli joka tapauksessa. Tämmösiä liimajäämiä oli molemmilla puolilla ja tässä toinen puoli putsattuna.

Tänään sunnuntaina porailin takahiekkapellin veks ja heppasin uuden paikalleen. Samalla laitoin apukuskin puolelle uuden takakulman muutamalla pisteellä kiinni. Tällanen se joskus oli ja tältä se näyttää nyt.

Silläviisiin tälläkertaa. Vielä riittää hitsattavaa vaikka kuinka.

PS: LÄMMIN tallipaikka hakusessa. Vittu että kyrsii väkertää kylmässä näitä. :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.12.2008 21:45

Lopuksi tajusin koittaa golffin tankista pesubensaksi säilöttyä vanhaa bensaa. Johan alkoi lyyti kirjottaan.


Kiitos vinkistä, pitääkin koittaa samaa kikkaa..

Jumalauta, mieshän saa joulukuussa "taivasalla" enemmän aikaan ku meikäläinen vaikka on sentään lämmin talli :D

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 15.12.2008 6:24

Jumalauta, mieshän saa joulukuussa "taivasalla" enemmän aikaan ku meikäläinen vaikka on sentään lämmin talli :D

Ehkä se johtuu juuri siitä. =)
Ei viitsi pihalla vaa ihmetellä ku tulee vilu, niin parempi pakertaa vaa menemään. :)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.12.2008 20:55

Mutta täytyy sanoa, että on tuossa kyllä jumalaton savotta. Miten onkiin noin laho, kyllä ois ollu ruostesuojaus paikallaan aikoinaan. Hyvältä tosin näyttää, pitäs tulla hyvä, ku kaikki auki käyttää.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 16.12.2008 20:33

Mädäntymään on päässyt kyllä ihan todenteolla. On noissa koteloissa ruostesuoja-ainetta ja ikkunassakin oli kunnon kyltti:

Kuva

Taitaa siis merkata todellista ruostuttamisen ammattitaitoa noi aineet.. :)

Kyllä harmittaa kun en ettinyt parempaa koria. Persana...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.12.2008 21:51

Ei se vielä ole myöhäistä.
Oot jo kivasti purkanu ni soita pojille että noutaa ja paalaa :D
Mä voin sitte myydä oman kakkose sulle =)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 17.12.2008 7:59

En haluais pilata iloa, mutta itsekin etsin toisen aihion kun alkoi näkymään tällaista ja parempikorinen tuli melkein pelkkien korjauspeltiosien hinnalla vastaan. Montakos kaksiovista typ32-passattia olette nähneet viimeaikoina myynnissä? Kakkiksia on nettiautot sun muut täynnä, parempikorisiakin, joten sieltä joku tilalle. Jos autoa ollaan rakentamassa nuin alusta loppuun niin halpaahan se ei tule olemaan, joten tonnin tai parin investointi aihioon tässä vaiheessa ei varmaan kokonaisbudjettia paljon heilauta - muuta kuin että jää hitsaushommat vähemmälle ja se taas säästää aikaa.

Kyllähän se harmittaa, mutta toisen samanlaisen purkaminen käy sitten jo hetkessä ja sullahan on kaikenlaista hilua hankittuna, ja hyvä korigrilli... Intoakin tuntuu löytyvän :)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 17.12.2008 11:02

Ei tuossa nyt enää montaa hitsattavaa paikkaa ole, mutta on sitä hommaa joka tapauksessa. Aikaahan on vaikka kuinka ja peltiosat maksaa yleensä pari kymppiä kappale, joten tän projektin osalta kuluissa puhutaan satasista vielä.

Muistaakseni viivan alla on noin 500 euroa tällä hetkellä, sisältäen siis varaosat, vr6:n palikat, teräsharjat sun muut kilkkeet.

Ruostuneet kohdat ovat miltei kaikki sellaisia, että selviää vasaralla ja ruuvipenkillä muotoilemalla. Mutta katsotaan mitä tästä tulee... :)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 20.12.2008 20:13

Tänään kävin vähän väkertämässä autoa ja porailin penkkien liukukiskotkin veke. HÖHÖ! Kohta ei oo mitään irroteltavaa enää. Edessä vaan se sadevesikaukalo (vai mikä se nyt on) johon runkonumero on stanssattu.

Pitäis sen verran viimeistellä tota koria, että kehtais käydä inssille näyttämässä sitä sen runkonumeron siirron takia.

Huomenna jatketaan vähäsen ja yritetään saada toi peräpää hitsattua kasaan + loput pienet pellinpalat uusittua. Sit jää jäljelle enää takakaarien vaihto, nekun meikältä puuttuu vielä.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 28.12.2008 17:56

Kakkikset senkun lisääntyy pihassa. Kävin tänään hakemassa eräältä foorumilaiselta varaosapelin, jossa mukavasti oli 1.8 16v KR keulilla. Pitää tässä vähän tutkailla sitä koria ja sen mukana tulleita osia. Itsehän en esimerkiksi alustan osia tarvii, joten niitä voinee tulla hakemaan pois maltillista korvausta vastaan. Korissakin on paperit tallella, eli siitä saanee joku oivan harrasteaihion itselleen, ellei se nyt ole liian mätä. Sisältä löytyi huonokuntoiset recarot(??) ja sen semmoista. Alustasarjakin on kuulemma vempeleeseen laitettu.

Laitan siitä myöhemmin tietoa ja kuvia, että mitä kaikkea sieltä sitten löytyy myytäväksi asti.

Nyt sitten vaan aivonystyrät sauhuamaan ja keksimään jotain mahtavia juttuja tuolle moottorille.

Tässä vielä kännykameralla otettu kuva moottorista.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 3.1.2009 17:07

Perkeleen perkele...

Kone näytti ihan hyvältä päällepäin, mutta purkaessa alkoi löytymään sitä sun tätä.
Irrotin vaihdelaatikon pultteja ja heti tokan pultin kohdalla vitutuskäyrä nousikin sen verran jyrkästi, että meinas sanat loppua kesken. Saatana.

Korvake likaisena
Irronnut pala pestynä
Lohko pestynä

Kuinkahan kauan lie ollut irti...? Onkos kenelläkään tietoa saako tuota enää hitsattua kestävästi kiinni? Lohkohan on valurautaa ja ainakin omien tietojen perusteella se on hankalampi tapaus. Murtuma-alue on noin 2cm*3cm kokoinen.

Toinen ylläripylläri oli vaihdelaatikko. No vetareiden kuusiokolopulttejahan puuttui ja ne oli irti, mutta ei se ainakaan vielä näyttänyt haittaavan. Pahempi ylläri löytyikin laatikon sisältä. Kytkin/vauhtipyörä hässäkkä on jossain vaiheessa ottanut laatikkoon kiinni. Komeat on jäljet ja ilmeisesti alumiini on mennyt puhki, kun se on paikattu punaisella sikaflexillä. Siitä kuva myöhemmin.

Ja muka toimiva paketti.. paskan marjat. Kyllä nyt alkoi kenkä hiertään kaupan molempien osapuolien jalassa.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.1.2009 18:54

Asiansa osaava hitsari kyllä saa tuon korvan pysymaan kiinni. Rorteripuikoilla olen ite noita valuosia hitsannu. Pitää vaan aukasta halkeema ensin hyvin että saa hitsattua läpi asti. Tai sitte ostat multa toimivan tekniikan. ;)

nokileka
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.3.2004 16:58

ViestiKirjoittaja nokileka » 3.1.2009 19:49

Ei tuohon maailma kaadu;) kyllä tuon saa korjattua, kuten tuossa jo edellisessä viestissä
oli.
Ensin seevaus rälläkällä ja sitten hitsaus nikkelipuikolla vähitellen ja joka hitsin välissä naputtelee vasaralla, että saumaan ei jäis jännityksiä, niin pitäis onnistua

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 3.1.2009 22:34

Pikainen googletus ja muutamien sällien jututtaminen toi saman tuloksen kuin teidän kertomanne. Menetelmiä tuntui olevan yhtä monta kuin noita metallilaatuja.

Pitääpä huomenna rapsutella se vaihdelaatikon massa pois ja katsoa että tihkuuko se öljyä.. Saamarin saamari kun tämmösiä takaiskuja.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.1.2009 22:46

Muutama kakkis tullu vastaan missä puuttunu pultti tuosta paikasta muutenki, ja sen sonnan perusteella hyvänki tovin mutta eipä ainakaan omaa käyttöä hiastanu. Tosin oliki joku lusu 1,6.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.1.2009 8:33

Korvan saanee kyllä hitsattua ja laatikoita saa halvalla, vaikka ei saisikaan kalua.
Kannattaa silti säästää varaosiksi se nykyinen aski, jos ostat uuden.

Tarkeneeko pressutallissa touhuta näillä keleillä? :)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 4.1.2009 10:08

En ole nyt siellä ulkona touhunnut, korin osalta projekti on kirjaimellisesti jäissä. ;)
Tuollainen pieni askarteluhuone löytyy talosta, jossa mahtuu sopivasti moottorin kanssa puljaamaan. Eli siis 02A askin metsästykseen... voi veljet.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vastamäkeen

ViestiKirjoittaja gryger » 4.1.2009 10:55

Sympatiat tippuu täältä osaksesi. Itselläni oli tuhannen ja yhden yön patentteja koko laitos täynnä.. Jälkeenpäin sai todellakin ihmeteällä miten oli kestänyt nipussa?

Omalla kohdallani toimii parhaiten muutaman vkon totaali stoppi asiasta. Ja taas tauon jälkeen kun pääsee saksalaisen autoteollisuuden helmen lähelle niin ongelmat ovat samat mutta jorma otsassa lepoasennossa.

Joko on moottorikonsepti lyöty lukkoon?

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 4.1.2009 11:16

Nyt on ollut pisimpään haaveissa ihan vapaastihengittävä vempele. Jonkinsorttiset läppärungot olis aika makeet. Samoin korkeapuristeiset männät. Täytyy katsoa miten tuo rahoituspolitiikka sanelee projektin edistymistä. Tämä miellyttää allekirjoittaneen silmää.

Viisaammat voisivat hieman valottaa tuota moottorinohjauksen maailmaa. Mulla on nyt nuo koppuraiset ja räjähtäneen oloiset gti:n sähköt tallessa, jotta voin niistä ottaa mallia. Haluaisin nakata ne kaikki vakioboksit jorpakkoon ja laittaa tilalle jotain muuta, ehkä megan tai vemssin. Nettiä luettuani sain sellasen käsityksen, että kukaan ei oo saanut kumpaakaan toimimaan täydellisesti. Onko näin?

Mitenkäs sytytyksen kanssa oikein pitää tehdä, jos haluan laittaa suorasytkän? Onko siitä käytännön hyötyä verrattuna alkuperäiseen?
Ja kai noissa moottorinohjauspaketeissa tulee kytkentäkaaviot mukana, että osaan liittää oikeat anturit oikeisiin paikkoihin? Ja mitähän antureita tossa koneessakin on... mä oon ihan pihalla noista sähköistä. ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.1.2009 18:13

Asiallinen projekti, ja hienosti dokumentoitu!

Uusimmassa Performance VW:ssä (Jan 09) on pirun kliinillä konehuoneella varustettu mk1 Golf, 16v-koneella. Siinä on käytetty Yamaha R1:n kaasareita. Tuolla jotain kuvia (ei kylläkään kunnon kuvia konehuoneesta):
http://www.tukcustoms.com/vw-golf-gti-mk-1/

Sytkän siinä hoitaa MegaJolt.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 4.1.2009 18:56

Mä voin myydä edukkaasti R6 läppärungot =)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 4.1.2009 21:18

hb81, en mä niitä halua vieläkään. :)

Jotkut "kunnon" läppärungot ois poikaa.

Grygerihän on viimesen päälle tietäjä megasquirtin kanssa - siispä kerro mulle muutama niksi.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Imuäänet

ViestiKirjoittaja gryger » 5.1.2009 8:10

Siis 16V ja hermeettiset imuäänet. I love it! Tuntuu että ei hirveästi ole mk2 tällä kaavalla rakenneltu viime aikoina.

Itse tekisin moottorinohjauspuolelle mega2 ja suorasytkä.

Varmasti hintalaatusuhde kohdillaan. Jos oikein haluaa hevostella niin vielä 20v puolilla.

Tietysti vaihtoehtona kaasarit ja kyllä laulaa niilläkin. Ja erillisiä sytytysjärjestelmiähän on markkinoilla paljon jos ei halua orgis systeemiä käyttää.

Käy katselemassa http://finsquirt.net/forum/ niin saat hintatason kuutioitua.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.1.2009 9:23

Mulla olis yksi kokoamaton DiyAutotunelta tilattu Megasquirt II joutavana jos kiinnostaa..

Myös -05 malliset 20VT:n puolat olis ylimääräisenä..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.1.2009 12:45

Mulla vois taas olla 1000GSXR suzukin läppärungot myynnissä joitten jako modattu 16v koneelle. Privaa jos kiinnostaa, kuvia löytyy jonkin verran.
Ai niin ja niihin saapi käymään normaalit sähkösuuttimet jo kun rakentaa vaan kiinnikkeen itse.
43mm halkasija.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 8.1.2009 22:44

Kone on kaverin avustuksella purettu nyt totaalisesti. Sylinterien yläpäissä on pienet pykälät, eli kulumaa on sen verran että sormella tuntee. Männät ja koneen muut sisuskalut näyttivät hyviltä. Laakeriliuskoissakaan ei ole mitään ihmeellisiä jälkiä. Kaikki noi menee joka tapauksessa uusiksi, kun koneen kasailen. Onko osien haalimisessa joku kauppa ylitse muiden?

Kannattaako venttiilit vaihtaa uusiin alkuperäisiin, vai onko jostain rosteri venttiileistä, titaanijousista ja semmosista oikeasti jotain hyötyä? Nekin on meinaan tonnin paukku taas, jos niitä ajattelee. Missä siis menee raja, jolloin pitää siirtyä noihin järeämpiin?

Toinen kyssäri koskee ARP:n pultteja. Mikä niiden idea on, kun ovat ainakin triplasti vakioita kalliimpia? Kestääkö ne useamman kannen kiristyksen ja irroituksen, kun taas vakiot tahtovat venyä kerralla pilalle, vai mikä taika niissä on?

Kolmas kyssäri koskeekin sitten koria. Millä hemmetillä noi katon sivuilla kulkevat muovilistat otetaan irti ja asennetaan takaisin oikeaoppisesti? Lehtilä, gryger, TeemuM?! Kertokaa nyt hyvät ihmiset. :) Meikä tuhosi jo yhdet listat...

Turistaan lisää taas kun tulee jotain.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.1.2009 23:36

Listat irtoavat parhaiten kun nitkuttaa varovasti sivuttain ja vaikka jollain pakkelilastalla jelppaa samalla..
Sitten kun sitä listaa on jonkin matkaa irroittanut, niin irtonaisen osan päästä "pyörittelevää" liikettä kun tekee ni irtos ainakin mulla.
Kaikki kiinnikkeet ei mullakaan säilyneet ehjinä. En ole varma, saako niitä vielä marmoritiskiltä, mutta jos sas niin ei ole kallis paukku uusia vaikka kaikkia..

Pääasia, että ottaa maltilla ne irti, ettei vääntele listojen metalliytimiä ihan joikkeliin..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Osakauppa

ViestiKirjoittaja gryger » 9.1.2009 8:42

Special import Riihimäellä tuo itse maahan ja ainakin viime vuosina hinnat olleet erittäin kilpailukykyisiä.

Yksi vaihtoehto on kaivaa se alumiinikisko sieltä listasta ja Sialla kiinni. Varsinkin jos lista mutkalla pahasti.

Alkuperäinen kiinnikehän joustaa keskeltä ja on muistaakseni ohennettukkin reijän kohdalta. Katon kiinniketappien kohdalta kun pääsee suoraan nostamaan niin suhteellisen ehjänä lähtivät, tosin oppirahat itsekkin kuitannut ko. hommassa ;)

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 9.1.2009 14:59

Tiettävästi APR:än pultit ovat venymättömät, eli kestää niin monta avausta kuin tarve vaatii.

Lisäksi jos woemoo haetaan kunnolla, on kunnolliset pultitkin halpa vakuutus konerikolle.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 9.1.2009 23:19

Kiitti vinkeistä, pitää yrittää ottaa siististi niitä listoja irti. Mut meekös ne takaisin sitten ihan vaan painamalla? ARP:n pulteista vois joku viisas kertoa faktoja, ei sillä ettäkö Matzun tietoja epäilisin. ;)

Pöljäilin tänään sairaslomapäivän ratoksi mittariston kanssa. Kun ei ollut muuta tekemistä, niin sata kerrosta vaatteita niskaan, villasukat jalkaan ja pipo päähän. Sit ruuvari vasemaan ja kuppi finrexiniä oikeaan käteen. Tuli muuten ihan uunituore golffi, ei ainuttakaan kilsaa oo mittarissa! :)

Jonkun edellisen omistajan laittamat tuuninkitaustat lähtivät kiitämään. Neulatkin oli maalattu mustiksi ja kyllä niitä saikin liotella, että maali lähti pois. Meinasi käydä neuloillekin hassusti. Ongelmista kuitenkin selvittiin, mutta alkuperäisiin taustoihin on syntynyt jäljet noiden valkoisten tarrojen halkeemakohtiin. Vähän jäivät näkyviin, mutta jos häiritsee niin sit tilataan STACKin mittaristo... "Lasin" kiillotus jäi huomiselle, kun ei ole sopivia hiomatahnoja.

Tiirailkaa projektia: http://vag.1g.fi/kuvat/VW+Golf/Projekti/Mittaristo/

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 10.1.2009 15:45

Mites sait nuo kilometrit nollattua tuosta mittaristosta...:)?Itselläni sama homma edessä oman rojektini kanssa, mutta mittaristoa purkaessani en saanut tuota "numeropakkaa" irti mittaristosta...Joku siellä kanitti vielä kiinni vaikka ne 4 ruuvia irroitinkin siitä kehyksestä...Peukkuja muuten tälle rojektille, hienosti dokumentoitu ja yritystä riittää...:)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 10.1.2009 19:12

Mites sait nuo kilometrit nollattua tuosta mittaristosta...:)?

Ja kohta on nettiauto pullollaan 100tkm ajettuja kakkosia

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.1.2009 19:21

^ =D

Itselläki 66tkm mittarissa.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 11.1.2009 0:03

Sen verran on epärehellisiä liikenteessä, että jätin suosiolla ottamatta kuvat siitä "ruuvaus" operaatiosta. Rehellisesti tässä mennään, jos inssiä kiinnostaa korin alkuperäiset kilsat niin ne on visusti tallessa tätä herraa varten. En tosin tiedä, että kiinnostaako sitä.. :)

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 11.1.2009 8:31

Rehellisesti tässä mennään, jos inssiä kiinnostaa korin alkuperäiset kilsat niin ne on visusti tallessa tätä herraa varten. En tosin tiedä, että kiinnostaako sitä.. :)

Se laittaa sen mitä mittarissa on, muu sitä ei kiinnosta tai jos kiinnostaakin niin sillä ei ole mitään väliä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.1.2009 12:19

merkkaako ne muka ne jonnekin järjestelmään? koska katsastuslapussa ei ainakaan näy.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 11.1.2009 13:49

Sen verran on epärehellisiä liikenteessä, että jätin suosiolla ottamatta kuvat siitä "ruuvaus" operaatiosta.

En nyt tiedä kuinka epärehelliseksi tuo menee, jos tuo oma rojektinikin on alunperin tekniikan vaihto, jolloin mittaristo on siihen ainakin kerran vaihdettu....ja toiseksi, jos kaikki rempataan alustaa ja moottoria myöten lähemmäs uudenveroiseen kuntoon, niin eikös silloin ole ihan rehellinen temppu nollata nuo kilometrit...?Kun alkuperäisistä kilometreistä ei kuitenkaan kellään ole hajuakaan...Ei silleen, että kyllähän täällä varmaan pyörii niitäkin, jotka sitä hyödyntäisi auton myynti mielessä...Noh, pitää ottaa joku päivä mittaristo pöydälle ja alkaa ihmettelemään...

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 11.1.2009 20:02

Mittaristo on kyllä yksinkertainen purkaa, eli ei kovin kova nero tarvitse olla että osaa nollata tuon. :) Ja hyvä jos inssiä ei kiinnosta lukemat. Luulin, että mittariston vaihdon jälkeen korin alkuperäiset kilometrit merkattaisiin johonkin ja että kilometrien ruuvaus ei ole hyväksyttävää puuhaa kotimaassa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.1.2009 21:27

Jos ruuvaamaan alkaisin, niin laittaisin ennemmin jotain 800-900 tuhatta, niin olisi ihmisillä ihmettelemistä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.1.2009 10:37

Mulla meni joskus 16V Jetasta mittaristo tilttiin ja alkoi pyörimään eka numero ja pysähtyi viimein kutosen kohdalle..
Oli vähän selittämistä myydessä kun mittarissa on 670tkm kun todelliset kilometrit olivat 170tkm. :)

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 17.1.2009 20:29

Tein tänään inventaarion nykyisistä palikoista ja lista syntyi myytävistä osista. Käykää kurkkimassa myynti-osastolla, tai klikatkaa tästä päästäksenne ilmoitukseen.

Jos jollakulla on tarvetta hankkia omaan projektiinsa ehjiä peltejä, niin tuosta mun valkosesta korista saa leikellä sopivat palaset irti.

Miten muuten liimalasin laittaminen onnistuu, jos tuossa mun autossa on ollu alun perin tiivisteen kanssa se lasi? Käykö se tuohon koriin, vai onko liimalasillisessa jotenkin erilainen "kehys" korissa? Mikä on liimalasin hyöty?

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 17.1.2009 21:17

Liimalasi sopii kaikkiin kakkosiin, ilman vippaskonsteja.
Viimeksi muokannut Pena K., 19.6.2010 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 17.1.2009 21:17

^Minun käsitys on, että liimalasi on tiivistelasia kiinteämmin korissa ja on siten myös kantava rakenne, eli jäykistää koria. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Viimeksi muokannut Petri R., 18.1.2009 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 17.1.2009 22:12

^ juurikin näin.
Esim. Rallyessä on liimalasi vakiona.

wertt
-
Viestit: 85
Liittynyt: 28.4.2008 17:34

ViestiKirjoittaja wertt » 17.1.2009 22:18

Ei ole liimattavaa lasia, mutta tuskin semmonen kovin hirveesti uutena ja asennettuna maksaakaan.

Ainakaan nuo tiivisteellä olevat lasit ei kauheita maksa. :)

j_u_k_i
-
Viestit: 530
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja j_u_k_i » 17.1.2009 23:04

Tuota Rallye:n lasia ei sitten enää ole saatavilla VW:n varaosatiskiltä, olisin sellasen ostanut äskettäin.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 23:12

Eikös G60 sisällä myöskin tuon liimalasin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.1.2009 0:17

^jep.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa