Auto on ostettu alun perin Espanjasta josta sitten Suomalaisen eläkeläisen kautta kulkeutui suomeen ja parin omistajan vaihdoksen jälkeen minulle Syyskuussa 2006.
Alkuperäisinä varusteina autosta löytyy mm. Automaattinen ilmastointi, nahkaratti, hälytin, kauko-ohjattava keskuslukitus ym.
Auto tuli minulle tässä kunnossa. Edellinen omistaja oli ehtinyt paiskata alle Tomasonin TN1 vanteet kokoa 17x8 ja KW:n kai? -40.mm madaltavan alustasarjan joten ”pappa lookki” oli häivytetty jo näillä muutoksilla.
No syksy 2006 ajeltiin koskematta ulkokuoreen, mutta heti oston jälkeen ruvettiin parantelemaan hifi puolta. Powersetistä Pasin suosittelujen jälkeen tilattiin DLS:n MS6A joka iskettiin vaimennusten kera etuoviin. Sarja tuli tässä vaiheessa ilman vahvistinta Pioneer DEH-P77 perään. Samalla vaimenneltiin hieman takaluukkua.
No talvi meni ulkomailla töitä tehdessä. Talven aikana tuli tilattua Sebringin takapönttö joka keväällä sitten asennettiin auton alle.
Työkomennuksen jälkeen alkoi tuntua että jotain pitäisi auton ulkokuorellekin tehdä ja päätin yrittää tuoda passattia vähän ajan tasalle.
Aluksi asennettiin V6 mallin takavalot ja siistittiin takaluukku turhista merkeistä.
Sen jälkeen tilattiin eteen Depon xenon umpiot ja iskettiin 6300.kelvinin Xenonit umpioiden sisään. Halusin vielä etupään kliiniksi niin tilasin JOM:in merkittömän maskin keulille.
Tässä vaiheessa tilattiin sisälle myös pientä hilpettä. Slamitilta tuli OEM-rosteriset poljinpinnat ja se perinteinen W8 valo joka on kyllä vielä asentamatta.
Pitkään mua vaivasi että vanteet vois olla tuuman verran suuremmat ja ET:kin hieman sopivampi, kun renkaat jäi hieman syvälle lokasuojiin. No passatin keula suunnattiin Kauhajoelle M.Lähdesmäelle jossa alle asennettiin Tomasonin TN1 ”Stealt värillä” koossa 18x8 ET 30:lla. Näin vanteet saatiin aivan lokasuojan reunaan ja vanteiden kokokin on mielestäni nyt sopiva.
Tässä vielä pari yleiskuvaa
Seuraavaksi käydään varmaan poppiksien kuntoon ihan tosissaan. Laitteisto on jo hankittu, mutta ei siitä vielä sen enempää.
Myös ulkokuorta tullaan muuttamaan hieman vielä kesän kuluessa mutta ei mitään radikaaleja muutoksi ole luvassa enää tämän kesän aikana tai eihän sitä koskaan tiedä.
Odotan teiltä kommentteja ja kehitysideoita!
Ps.Ja muistutan vielä että tämä projekti ei ole vielä ohi ;)