Passat G60 Syncro -91, Moottorin ja absien korjausta
Valvoja: ffp jäsenet
Passat G60 Syncro -91, Moottorin ja absien korjausta
Elikkä nyt olis passatti läjässä, mutta jarruissa on vähä ongelmaa. Eli kun pumppaa jarruja paikallaan tai vaikka liikkeellä, niin abs valo syttyy ja sammuu hetken kuluttua. Eikä myöskään jarrut paukuta lukkojarrutuksessa niin kuin pitäisi, vasta hetken kuluttua lukkojarrutuksesta niin jarrupoljin rupeaa "sätkimään" ajon aikana. Missähän vois olla vikaa, voiko ilma vaikuttaa jarrujärjestelmässä tuolla tavalla?
Viimeksi muokannut Muoto, 23.9.2008 19:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Niin siis tapahtuuko tuo "sätkiminen" missä vaiheessa lukkojarrutusta, vai vasta jarrutuksen jälkeen? Onko jarruteho normaali? Onko jarrunestettä hävinnyt säiliöstä? Jotenkin tuon abs valon syttymisen pystys selittään jos pumppu vetelee viimesiään tai paineakku on heikossa hapessa...
Kannattasko tarkistaa on kuika paljon paskaa niissä navassa olevissä reikäkiekoissa jota abs anturit tutkii koko ajan...
Kannattasko tarkistaa on kuika paljon paskaa niissä navassa olevissä reikäkiekoissa jota abs anturit tutkii koko ajan...
se tapahtuu jarrutuksen jälkeen. nestettä on ja ne kruunut on puhtaat. huomenna menee volkkarille aamusta, ne laittaa sinne uudet nesteet jollain painehommalla. sanoivat siellä että vois olla ilmaa jarruissa. oon kyl ilmannu ne pariin kertaan mutta kokeillaan nyt totakin vaihtoehtoa..niin vielä, jarruteho on todella hyvä.
Elikkä nyt on ollu passatti volkkarilla, eivät saaneet mitään muuta aikaiseksi kuin laskun. Mutta meni silti leimasta läpi :) pitääpi nyt joku ilta vähä mittailla niitä antureita, pitäs olla kuulemma jotain 1500 ohmin luokkaa. Vaikeuttaa vaan pirusti ajoa kun auto jarruttelee jo ittestään, ja vielä aika kovia jarrutuksia... ps. nyt meni vielä lämmityslaitteenkenno halki, hyviä vinkkejä sen vaihtamiseen? missäpäin sijaitsee kojelaudan alla? täytyykö paljon purkaa tavaraa pois edestä?
Kiitos vastauksista!
Kiitos vastauksista!
Eipä tarvi paljon purkaa...juuei. Paljon infoa ja kuvia, ameriikan kielellä (Vortex-linkki).
nonniin.. nyt on kenno irti, ei siinä tosiaan niin kauheita aikoja siinä purkamisessa mennyt, ainakaan itseltä kun isäukko sen melkein kokonaan purki. Kiitokset hänelle. Nyt vaan rupesi epäilyttämään tällainen homma, kun multa meni se lämppärin kenno niin siinä samassa rytäkässä meni kansipahvi ja tietysti ajateltiin että lämmöt päässy niin korkeelle että se hajosi. Oikastiin kansi ja haettiin uusi kansipahvi, mutta tällä kertaa se oli kokonaan peltiä, aikaisempi mikä haettiin oli pahvitiiviste (noin 1kk sitten). Olisikohan mahdollista että kansipahvi olisi hajonnut ensin ja siten työntänyt kaiken puristuksen jähdytys järjestelmään minkä seurauksena kenno halkesi? eli siis antoivatko ne aluksi marmoritiskiltä meille väärän tiivisteen? mitäs mieltä te olette..?
Nonniin nyt kun auto on taas läjässä niin huomattiin että puristukset ovat aivan ketuillaan. Luultavasti männänrenkaat mennyt rikki --> tultiin siihen päätökseen että uusi konehan se on laitettava. Ei varmaan kannata alkaa tuota vanhaa enään korjaamaan, tulee yhtä kalliiksi kuin uusi kone. Ja uusi on luultavasti vähemmän työn alla. Mites se moottori sieltä parhaiten tulee ulos? vissiinkin yläkautta? Onko mitään erikoista huomioitavaa sitä irroittaessa että kaikki menisi nappiin kerralla? Niin ja jos jollain tarjolla kyseistä konetta niin voi laittaa privaa.
Nyt on sit motti vaihdettu, ostettiin dopilta purku passatista. Nyt vaan ilmeni sellainen ongelma että kytkin ei oikeen pelaa kunnolla, on vähän niin kuin on/off. Mikähän vois olla pielessä? on pirullinen ajaa kun irrottaa niin äkisti ja pitää polkasta poljin ihan pohjaan että voi vaihtaa, muuten sorvaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] ja 29 vierailijaa