RS6 Avant plussalla tai ilman, 2003-2004, tietoja kaivataan.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

allu
-
Viestit: 371
Liittynyt: 23.7.2003 13:19
Viesti:

RS6 Avant plussalla tai ilman, 2003-2004, tietoja kaivataan.

ViestiKirjoittaja allu » 26.8.2008 11:28

Autokuumetta pukkaa. Kattelin vm. 03-04 RiSa-kuutosia lätäkön syövereistä ja hintaluokkaan sopivia kamppeita oli kaupan useampia. Kilsat vaihteilvat 55-90tkm välillä. Ilmoituksissa kyllä usein mainitaan huolloista, mutta mihin noissa erityisesti tulisi kiinnittää huomiota? Missä kilsoissa on isoimmat huollot? Huoltokulut on tämän kaltaisissa vehkeikeissä sivuseikka, mutta ei nyt esimmäisenä viitsisi alkaa isompaa remonttia teettämään. Mitkä on ko. vehkeessä arimmat/vikaherkimmät paikat ja miten ne tunnistaa? Muita vinkkejä ko. auton hankinnan suhteen otetaan myös mielellään vastaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.8.2008 11:43

Mitä ohimennen tullut vastaan, askit ei liene ikuisia.. Joku taisi joskus mainita, että siekkinen saisi vahvistettua?

allu
-
Viestit: 371
Liittynyt: 23.7.2003 13:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja allu » 26.8.2008 11:53

Onko Audilla sama tyyli askien suhteen kuin mersulla, että öljyjä ei vaihdella, vaihdetaan koko aski?

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 26.8.2008 12:02

Audi forumilla on varmaan ainakin nuo risa-asiantuntijat, joilla voi olla jopa kokemusta noista...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.8.2008 12:18


jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 26.8.2008 14:19

Tampereelta muuten löytyy tällä hetkellä todella siistissä kunnossa oleva plussamalli 198/999:

http://www.laakkonen.fi/index.php?page= ... id=VPG-605

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 26.8.2008 16:25

^Taitaa olla sama yksilö joka vaikutti täällä päin.

allu
-
Viestit: 371
Liittynyt: 23.7.2003 13:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja allu » 26.8.2008 22:04

Kiitos tuosta audi-puritaanien linkistä, sieltä löytyi todella hyvin tietoa. Ei oo vuosikausiin tullut luettua AudiClubin sivuja.

hildebad
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.10.2006 22:41

ViestiKirjoittaja hildebad » 29.8.2008 12:31

Yks hyvä sivusto, jolta löytyy kyseisestä autosta hyvin tietoa on: http://rs6.com/forum/

Noissa taitaa se DRC-alustahässäkkä olla aika altis hajoamiselle.

LOWR1D3R
-
Viestit: 230
Liittynyt: 6.5.2004 19:34

ViestiKirjoittaja LOWR1D3R » 29.8.2008 13:13

Västi, mun muistin mukaan Kuopion plussamallissa oli mustat penkit. Rekkari alkoi NGA-xxx.
RS6.com on loppujen lopuksi aika hömppä. (perus jenkkiforumi) Enemmän tuntuisi tietoa löytyvän täältä

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 29.8.2008 16:43

RS.246.COM:ia ahkerasti joskus seuranneena sitä voi kyllä suositella, vaikka on ne brititkin aika hölmöä porukkaa :)

Kyllä tuo Tampereen Laakkosella oleva auto on Tampereelta kotoisin ja on kyllä hienossa kunnossa.

Niistä DRC -ongelmista pääsee eroon kun vaihtaa alle jonkun hyvän säädettävän alustan.

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 6.9.2008 20:48

Aika kallis tuo on tosiaan huoltaa, kaverilla oli tuon ikäinen avant joskus 2-3 vuotta sitten, ei siihen tainnut saada öljyjäkään vaihdettu merkkiliikkeessä alle 700 euron. Tietenkin öljyäkin menee vähän enemmän. Se piti sitä vajaa 90 tkm ja eikai siinä kummenpia vikoja ollut. Taisivat jossakin 60 tkm kohdilla vaihdella siihen eteen alatukivarret, muuten meni pelkillä huolloilla. Niin se 90 tkm huolto tais olla aika kallis, jotain 2000 euroa.

Yllättävän mukava ajaa myös mukulakivellä vaikka oli 19" vanteet ja renkaat. Valmistaja muuten ilmoitti, että takuu loppuu jos laittaa Webaston!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.9.2008 21:51

Mikä mahtaa olla syy että auton pikkuhuolto on 700 € luokkaa? Onko siinä vaan niin paljon enemmän työtä kun 1,6 golfin vastaavassa huollossa?

Olettaen että vaikka ölppää menis kuusi litraa niin suodatinkaan ja propun kuparitiiviste ei voi olla niin kalliita että siitä ero tulisi. Pikkuhuoltoonhan ei kai muuta vaihdettavaa osaa kuulu?

Itselläkin osanumeron perusteella jonku RS4:n ö-suodatin ja hinta alle kympin :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 6.9.2008 22:22

^Jospa siinä on kultajyviä öljyssä? :D

Naurettavaa lypsämistä, samoja volkkareita ne on vaikka ois mikä (R)S-malli. Eri asia sitten ferrarit ja muut oikeasti kalliit ja erikoiset autot, joiden huollot maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja, eikä syyttä.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.9.2008 11:02

^eipä taida ihan noinkaan olla..

Muistaakseni muuten kun oli autoista juttua pukrunissa, Allu sano sillon että ihan sama mikä auto on alla -kunhan kaasusta polttaa kumia, vaikka sitte jarrua vasten:)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 7.9.2008 11:15

^No millä perustelet tuon öljynvaihdon hinnan? Minusta kyse on enemmän siitä, että laskutetaan audilisää kun sitä halutaan pitää "premium-merkkinä".

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 7.9.2008 11:44

Sitten kannattaa vaihtaa itse, jos on varaa (S/RS) ostaa, mutta ei huollatta sitä.
Tais olla Pomon arvioita nuo hinnat.

"se vaan köyhästä tuntuu"

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.9.2008 12:14

Naurettavaa lypsämistä, samoja volkkareita ne on vaikka ois mikä (R)S-malli. Eri asia sitten ferrarit ja muut oikeasti kalliit ja erikoiset autot, joiden huollot maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja, eikä syyttä.


Ihmisillä on jotenkin outoja käsityksiä autojen Huolloista ja "öljynvaihdoista"

Ei se rs6 nyt ihan sama ole huoltaa kuin kakkis, vaikka "samoja volkkareita" mielestäsi ovatkin?

Miten vitussa sun mielestä jonkun fefen tai muun oikeasti kalliin ja erikoisen auton "öljynvaihto" on perusteltavissa jos se voi maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja?
Samoja nelipyöräisiä polttomoottorilla varustettuja kulkuneuvoja nekin. Eikö vain?

Toki en kiellä sitä etteikö "erikoisautojen" huolto ja varaosat olis kalliimpia kuin "perusautojen".
Mutta periaatteessa, mistäköhän se johtuu?

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 7.9.2008 15:06

Noh, sen verran ne vaan laakkosella maksoi. Kai se joku essonbaari huoltas halvemmallakin, mutta se joka nauttii maksaa. Ja kyllähän ne ferrarit yms syö ihan samaa öljyä kun 1.6 kakkis...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.9.2008 17:56

No kyllä siinä 700 eurossa varmaan muutakin on öljynvaihto, mutta on RS6:n öljynvaihdossa vähän enemmän hommaakin, kun esim kallistuksenvakaajaa pitää vähän löysäillä jotta öljyfiltteri mahtuu tulemaan pois paikaltaan.

Myöskin huolto-ohjelma on hieman tiiviimpi kuin ihan tavan 1,6 FSI koneessa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 7.9.2008 18:34

Heh, tästähän tuli värikästä :D

Miten vitussa sun mielestä jonkun fefen tai muun oikeasti kalliin ja erikoisen auton "öljynvaihto" on perusteltavissa jos se voi maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja?

Käsittääkseni esim. ferrarissa on joku semmonen huolto tiettyjen kymppitonnien välein, että about koko kone käytetään pois paikaltaan ja osat tutkitaan ja kuluneet vaihdetaan uusiin. En tarkoita öljynvaihtoa, vaan kuten kirjoitin, huolto. Tuolla taas RS6:n kohdalla lukee: "öljyjäkään vaihdettu merkkiliikkeessä alle 700 euron." Tarkoittaa siis varmaan jotain määräaikaishuoltoa kuten Rolle sanoi.

Sitten jos Audista aletaan tosiaankin tarkistamaan ovien saranoiden rasvauksesta lähtien kaikki, niin sille tulee enemmän hintaa kuin pelkälle öljynvaihdolle, mutta aika hurjalta tuo 700€ tuntuu siltikin, vaikka siinä mitattaisiin maalipinnan paksuuskin.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 8.9.2008 7:42

No millä perustelet tuon öljynvaihdon hinnan?


Ihmisillä on jotenkin outoja käsityksiä autojen Huolloista ja "öljynvaihdoista"


Käsittääkseni esim. ferrarissa on joku semmonen huolto tiettyjen kymppitonnien välein, että about koko kone käytetään pois paikaltaan ja osat tutkitaan ja kuluneet vaihdetaan uusiin.


Maksaahan se, autoon kuin autoon. muttei liene sitä öljynvaihtoa, vaan määräaikaishuoltoa!:)

Sitten jos Audista aletaan tosiaankin tarkistamaan ovien saranoiden rasvauksesta lähtien kaikki, niin sille tulee enemmän hintaa kuin pelkälle öljynvaihdolle, mutta aika hurjalta tuo 700€ tuntuu siltikin, vaikka siinä mitattaisiin maalipinnan paksuuskin.


määräaikaishuoltoon melko varmasti kuuluu myös saranoiden rasvaus..

Kärjistettynä vaan tuli eilen että, öljynvaihto on öljynvaihto ja huolto on huolto, eikö?

Kaikki käynnit korjaamiolla ei ole huoltoja. Mm. vaikka palaneen polttimon vaihtoon tulleet..
Naurattaa vaan esim. eräs tapaus, jossain korjaamolla kun asiakas halusi ajovalopolttimon ja pyyhkijänsulkien vaihdettavan uusiin.
Meni seuraavaksi katsastukseen jossa auto hylättiin väljän alapallon takia.
Seuraavaksi tulee sähköpostia ylemmältä tahiolta että wtf! miten voi asiakkaalta tulla säpo jossa lukee että auto oli juuri huollossa ja nyt hylätään katsastuksessa?
Tarkemmin historiaa ja ei ikinä "huollettu", öljyt vaihdettu 20tkm sitten ja ne sulat ja polttimo..

perkele:)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 8.9.2008 9:08

Ja jos Huollossa tehdään muuta, kuin vaihdetaan ölpät niin sekin on perseestä. - Mokomat lisätyöt kun maksaa.. Rikkinäisellä on kivempi vissiin ajaakin:)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 8.9.2008 9:34

Ja jos Huollossa tehdään muuta, kuin vaihdetaan ölpät niin sekin on perseestä. - Mokomat lisätyöt kun maksaa.. Rikkinäisellä on kivempi vissiin ajaakin:)


Ni, se vaan kun ei ne autot oikeen pysy ehjänä/ ajokuntoisina pelkillä "öljynvaihdoilla", niitä on myös "huollettava".
Eli jarrut, nivelet ym "kuluvat osat" olis fiksua tarkistaa myös muuten kuin katsastuksessa Siksi huollot ja niitten lisätyöt maksaa enemmän kuin öljynvaihto, vai meinaako ihmiset että asentajat tekee ne tarkastukset ilmaiseksi?

Vaiko sarkasmia? keittää..

Ei tää keskustelu ihan tähän enää liity kyllä:)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa