RS6 Avant plussalla tai ilman, 2003-2004, tietoja kaivataan.
Valvoja: ffp jäsenet
RS6 Avant plussalla tai ilman, 2003-2004, tietoja kaivataan.
Autokuumetta pukkaa. Kattelin vm. 03-04 RiSa-kuutosia lätäkön syövereistä ja hintaluokkaan sopivia kamppeita oli kaupan useampia. Kilsat vaihteilvat 55-90tkm välillä. Ilmoituksissa kyllä usein mainitaan huolloista, mutta mihin noissa erityisesti tulisi kiinnittää huomiota? Missä kilsoissa on isoimmat huollot? Huoltokulut on tämän kaltaisissa vehkeikeissä sivuseikka, mutta ei nyt esimmäisenä viitsisi alkaa isompaa remonttia teettämään. Mitkä on ko. vehkeessä arimmat/vikaherkimmät paikat ja miten ne tunnistaa? Muita vinkkejä ko. auton hankinnan suhteen otetaan myös mielellään vastaan.
Tampereelta muuten löytyy tällä hetkellä todella siistissä kunnossa oleva plussamalli 198/999:
http://www.laakkonen.fi/index.php?page= ... id=VPG-605
http://www.laakkonen.fi/index.php?page= ... id=VPG-605
Yks hyvä sivusto, jolta löytyy kyseisestä autosta hyvin tietoa on: http://rs6.com/forum/
Noissa taitaa se DRC-alustahässäkkä olla aika altis hajoamiselle.
Noissa taitaa se DRC-alustahässäkkä olla aika altis hajoamiselle.
RS.246.COM:ia ahkerasti joskus seuranneena sitä voi kyllä suositella, vaikka on ne brititkin aika hölmöä porukkaa :)
Kyllä tuo Tampereen Laakkosella oleva auto on Tampereelta kotoisin ja on kyllä hienossa kunnossa.
Niistä DRC -ongelmista pääsee eroon kun vaihtaa alle jonkun hyvän säädettävän alustan.
Kyllä tuo Tampereen Laakkosella oleva auto on Tampereelta kotoisin ja on kyllä hienossa kunnossa.
Niistä DRC -ongelmista pääsee eroon kun vaihtaa alle jonkun hyvän säädettävän alustan.
Aika kallis tuo on tosiaan huoltaa, kaverilla oli tuon ikäinen avant joskus 2-3 vuotta sitten, ei siihen tainnut saada öljyjäkään vaihdettu merkkiliikkeessä alle 700 euron. Tietenkin öljyäkin menee vähän enemmän. Se piti sitä vajaa 90 tkm ja eikai siinä kummenpia vikoja ollut. Taisivat jossakin 60 tkm kohdilla vaihdella siihen eteen alatukivarret, muuten meni pelkillä huolloilla. Niin se 90 tkm huolto tais olla aika kallis, jotain 2000 euroa.
Yllättävän mukava ajaa myös mukulakivellä vaikka oli 19" vanteet ja renkaat. Valmistaja muuten ilmoitti, että takuu loppuu jos laittaa Webaston!
Yllättävän mukava ajaa myös mukulakivellä vaikka oli 19" vanteet ja renkaat. Valmistaja muuten ilmoitti, että takuu loppuu jos laittaa Webaston!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mikä mahtaa olla syy että auton pikkuhuolto on 700 € luokkaa? Onko siinä vaan niin paljon enemmän työtä kun 1,6 golfin vastaavassa huollossa?
Olettaen että vaikka ölppää menis kuusi litraa niin suodatinkaan ja propun kuparitiiviste ei voi olla niin kalliita että siitä ero tulisi. Pikkuhuoltoonhan ei kai muuta vaihdettavaa osaa kuulu?
Itselläkin osanumeron perusteella jonku RS4:n ö-suodatin ja hinta alle kympin :)
Olettaen että vaikka ölppää menis kuusi litraa niin suodatinkaan ja propun kuparitiiviste ei voi olla niin kalliita että siitä ero tulisi. Pikkuhuoltoonhan ei kai muuta vaihdettavaa osaa kuulu?
Itselläkin osanumeron perusteella jonku RS4:n ö-suodatin ja hinta alle kympin :)
Naurettavaa lypsämistä, samoja volkkareita ne on vaikka ois mikä (R)S-malli. Eri asia sitten ferrarit ja muut oikeasti kalliit ja erikoiset autot, joiden huollot maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja, eikä syyttä.
Ihmisillä on jotenkin outoja käsityksiä autojen Huolloista ja "öljynvaihdoista"
Ei se rs6 nyt ihan sama ole huoltaa kuin kakkis, vaikka "samoja volkkareita" mielestäsi ovatkin?
Miten vitussa sun mielestä jonkun fefen tai muun oikeasti kalliin ja erikoisen auton "öljynvaihto" on perusteltavissa jos se voi maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja?
Samoja nelipyöräisiä polttomoottorilla varustettuja kulkuneuvoja nekin. Eikö vain?
Toki en kiellä sitä etteikö "erikoisautojen" huolto ja varaosat olis kalliimpia kuin "perusautojen".
Mutta periaatteessa, mistäköhän se johtuu?
Heh, tästähän tuli värikästä :D
Käsittääkseni esim. ferrarissa on joku semmonen huolto tiettyjen kymppitonnien välein, että about koko kone käytetään pois paikaltaan ja osat tutkitaan ja kuluneet vaihdetaan uusiin. En tarkoita öljynvaihtoa, vaan kuten kirjoitin, huolto. Tuolla taas RS6:n kohdalla lukee: "öljyjäkään vaihdettu merkkiliikkeessä alle 700 euron." Tarkoittaa siis varmaan jotain määräaikaishuoltoa kuten Rolle sanoi.
Sitten jos Audista aletaan tosiaankin tarkistamaan ovien saranoiden rasvauksesta lähtien kaikki, niin sille tulee enemmän hintaa kuin pelkälle öljynvaihdolle, mutta aika hurjalta tuo 700€ tuntuu siltikin, vaikka siinä mitattaisiin maalipinnan paksuuskin.
Miten vitussa sun mielestä jonkun fefen tai muun oikeasti kalliin ja erikoisen auton "öljynvaihto" on perusteltavissa jos se voi maksaa 4- tai jopa 5-numeroisia lukuja?
Käsittääkseni esim. ferrarissa on joku semmonen huolto tiettyjen kymppitonnien välein, että about koko kone käytetään pois paikaltaan ja osat tutkitaan ja kuluneet vaihdetaan uusiin. En tarkoita öljynvaihtoa, vaan kuten kirjoitin, huolto. Tuolla taas RS6:n kohdalla lukee: "öljyjäkään vaihdettu merkkiliikkeessä alle 700 euron." Tarkoittaa siis varmaan jotain määräaikaishuoltoa kuten Rolle sanoi.
Sitten jos Audista aletaan tosiaankin tarkistamaan ovien saranoiden rasvauksesta lähtien kaikki, niin sille tulee enemmän hintaa kuin pelkälle öljynvaihdolle, mutta aika hurjalta tuo 700€ tuntuu siltikin, vaikka siinä mitattaisiin maalipinnan paksuuskin.
No millä perustelet tuon öljynvaihdon hinnan?
Ihmisillä on jotenkin outoja käsityksiä autojen Huolloista ja "öljynvaihdoista"
Käsittääkseni esim. ferrarissa on joku semmonen huolto tiettyjen kymppitonnien välein, että about koko kone käytetään pois paikaltaan ja osat tutkitaan ja kuluneet vaihdetaan uusiin.
Maksaahan se, autoon kuin autoon. muttei liene sitä öljynvaihtoa, vaan määräaikaishuoltoa!:)
Sitten jos Audista aletaan tosiaankin tarkistamaan ovien saranoiden rasvauksesta lähtien kaikki, niin sille tulee enemmän hintaa kuin pelkälle öljynvaihdolle, mutta aika hurjalta tuo 700€ tuntuu siltikin, vaikka siinä mitattaisiin maalipinnan paksuuskin.
määräaikaishuoltoon melko varmasti kuuluu myös saranoiden rasvaus..
Kärjistettynä vaan tuli eilen että, öljynvaihto on öljynvaihto ja huolto on huolto, eikö?
Kaikki käynnit korjaamiolla ei ole huoltoja. Mm. vaikka palaneen polttimon vaihtoon tulleet..
Naurattaa vaan esim. eräs tapaus, jossain korjaamolla kun asiakas halusi ajovalopolttimon ja pyyhkijänsulkien vaihdettavan uusiin.
Meni seuraavaksi katsastukseen jossa auto hylättiin väljän alapallon takia.
Seuraavaksi tulee sähköpostia ylemmältä tahiolta että wtf! miten voi asiakkaalta tulla säpo jossa lukee että auto oli juuri huollossa ja nyt hylätään katsastuksessa?
Tarkemmin historiaa ja ei ikinä "huollettu", öljyt vaihdettu 20tkm sitten ja ne sulat ja polttimo..
perkele:)
Ja jos Huollossa tehdään muuta, kuin vaihdetaan ölpät niin sekin on perseestä. - Mokomat lisätyöt kun maksaa.. Rikkinäisellä on kivempi vissiin ajaakin:)
Ni, se vaan kun ei ne autot oikeen pysy ehjänä/ ajokuntoisina pelkillä "öljynvaihdoilla", niitä on myös "huollettava".
Eli jarrut, nivelet ym "kuluvat osat" olis fiksua tarkistaa myös muuten kuin katsastuksessa Siksi huollot ja niitten lisätyöt maksaa enemmän kuin öljynvaihto, vai meinaako ihmiset että asentajat tekee ne tarkastukset ilmaiseksi?
Vaiko sarkasmia? keittää..
Ei tää keskustelu ihan tähän enää liity kyllä:)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa