Jälkiasennus kauko-ohjaus keskuslukitukseen, ja sen HINTA!
Valvoja: ffp jäsenet
Jälkiasennus kauko-ohjaus keskuslukitukseen, ja sen HINTA!
Kävin paikallisesta Skoda-liikkeestä kyselemässä kauko-ohjausta keskuslukitukseen. Asentavat Cobran sarjaa, serjan hinta 150e + TYÖT PÄÄLLE 3 TUNTIA! Siis mitä v*ittua? Tekeekö ne koko auton siinä uudestaan vai mitä? Onko hinta mielestänne ihan ok, vai yritetäänkö taas koijata apinaa??
Ei mikään hurja hinta cobrasta, hae ite jostain pikkupuljusta joku nimetön sarja ja lykkää se ite paikalle (varaa vaikka yks lauantai ja koppa kaljaa). Pääset halvalla ja on kivaa.
Mutta toisaalta, mitä ihmettä sää sillä kauko-ohjauksella teet? Ei oo mikää mahdoton homma kääntää sitä avainta lukossa?
Mutta toisaalta, mitä ihmettä sää sillä kauko-ohjauksella teet? Ei oo mikää mahdoton homma kääntää sitä avainta lukossa?
Cobran setti menee ainakin 90-luvun-2000luvun alun volkkareihin kahessa minuutissa: raottaa verhoilua sen verran että pääsee pumpulle käsiksi, irroittaa liittimen, asentaa cobran purkin väliin ja laittaa verhoilun takas. Uudemmista ei oo kokemusta, mutta eipä luulis sen hankalampaa olevan vastaavan sotkaankaan.
Yleismallin kaukon laitossa vois just ja just saada muutaman tunnin menemään, jos rauhassa tekee ja huolella tinailee piuhat ja piilottaa purkin kojelaudan alle.
Kaukolukko on kyllä ehdottomasti välttämätön varuste, ainakin kun siihen on kertaalleen tottunut.
edit:typoja
Yleismallin kaukon laitossa vois just ja just saada muutaman tunnin menemään, jos rauhassa tekee ja huolella tinailee piuhat ja piilottaa purkin kojelaudan alle.
Kaukolukko on kyllä ehdottomasti välttämätön varuste, ainakin kun siihen on kertaalleen tottunut.
edit:typoja
Viimeksi muokannut JariN, 12.10.2006 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itte golffiin ostin juur cobran vuosipari sitte ja alle 100€ oli hinta, ja about tunnin työ laittaa kiinni jos ei kiirettä pidä. ei ollu siis merkkikohtanen sarja vaan cobran yleissarja... itte ainaki tinaan aina kaikki liitokset, ettei tarvi ku kerran ne kiinni laittaa. ja kyl seuraaviinki autoihin kauko-ohjauksen laitan jos ei valmiina oo.
Niinkuin tossa yläpuolella todettiin, ehkä yksi parhaista varusteista mitä saa, ilmastoinnin jälkeen. Helpottaa kummasti elämää lapsiperheellä, kun ei aina tartte juosta sinne ovelle ja sitten mukulat autoon ja marketin kassit konttiin.
Niinpä, varsinkin kun nykyautoissa on avaimenreikä vain kuskin ovessa.
Noin sanoo vain sellainen, jolla ei itsellään ole kauko-ohajttavaa keskuslukitusta. Mielestäni ehdottomasti yksi parhaista varusteista, mitä autoon voi asentaa.
Joo, sitä ei osaa kaivata ennen kuin sellainen on ollut.
menee ehkä vähä aiheen vierestä mut onko kenellään tietoo et onko kaikissa 4 golffeissa keskuslukitusta? itellä se ei ainakaan toimi.. mut olisin kyllä kiinnostunu laittaan tommosen kauko-ohjattavan lukituksen... saiskohan tohon laitettua semmosta linkkari tyylistä avainta? ja mistä noita saa edullisimmin?
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Ei mikään hurja hinta cobrasta, hae ite jostain pikkupuljusta joku nimetön sarja ja lykkää se ite paikalle (varaa vaikka yks lauantai ja koppa kaljaa). Pääset halvalla ja on kivaa.
Mutta toisaalta, mitä ihmettä sää sillä kauko-ohjauksella teet? Ei oo mikää mahdoton homma kääntää sitä avainta lukossa?
Pakollinen varustehan tämä on volkkareissa jos autoon meinaat jo pikkupakkasillakin päästä, pari viikkoa sitten oli ollut yöpakkasia ja golffin ovia sai jo paukutella, eli tästä se taas alkaa.....
Tarvikemalleja on montaa merkkiä ja ongelmana noissa on kytkentäohjeiden puute, työkaveri tilas jonkin setin -99 poloon mutta kun asentelemaan alettiin niin eipäs toimikkaan samoin kun omas -97 golffissa eli asentamatta jäi kun ei täällä takapajulassa ole firmoja jotka noita asentais.
Eilen tuli tilattua isän -02 hiaceen sarja johon sai mukaan kytkentäohjeet sekä -84 mersuun sama sarja johon kytkentäohjeet löytyi mursufoorumilta. Sarjat 34e/kpl.
Ei perkele. Koko illan painin tuon Cobran 1046 kanssa. Vaikka johtoja ei paljon kytkettävänä ollutkaan, niin ei pelaa. Eli jos joku viittis valottaa vaikka rautalangasta vääntäen mihinkä mää noi kytken:
-Maa. Laitoin yhteen auton omaan maapisteeseen.
-Virta (+30). Laitoin releboksin +30-kohtaan. Loogista:)
-Aukaisu ja kiinnijohdot laitoin kickpaneelin takana olevaan liittimeen. Vihreäpunaiseen ja toinen siihen viereen. Ensin piti laittaa kojetaulun takana olevaan keslukituksen ohjausboksiin(?), muttei sieltä oikein löytyny oikeen värisiä piuhoja. Pinni 4 löyty, muttei 24.
Sytytysjohto. Laitoin toiseen virtalukon takana olevaa punaiseen piuhaan. Mikähän tolle olisi oikea paikka?
Mihinkä noi vilkun piuhat olis fiksua laittaa?
Ja lopuksi onko noi Cobran kaukkarit tehtaalla ohjelmoituja vai pitääkö ne ohjelmoida ennen käyttöä
-Maa. Laitoin yhteen auton omaan maapisteeseen.
-Virta (+30). Laitoin releboksin +30-kohtaan. Loogista:)
-Aukaisu ja kiinnijohdot laitoin kickpaneelin takana olevaan liittimeen. Vihreäpunaiseen ja toinen siihen viereen. Ensin piti laittaa kojetaulun takana olevaan keslukituksen ohjausboksiin(?), muttei sieltä oikein löytyny oikeen värisiä piuhoja. Pinni 4 löyty, muttei 24.
Sytytysjohto. Laitoin toiseen virtalukon takana olevaa punaiseen piuhaan. Mikähän tolle olisi oikea paikka?
Mihinkä noi vilkun piuhat olis fiksua laittaa?
Ja lopuksi onko noi Cobran kaukkarit tehtaalla ohjelmoituja vai pitääkö ne ohjelmoida ennen käyttöä
Omaan G III VR6 laitoin http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9 ja VW:n johtosarjan. Aikaa meni 2tuntia ja siitä tunti oikeita työkaluja tallista etsiessä.
Viimeksi muokannut Slantsix, 9.9.2008 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ikonen: Mtt-tradingin sarjan ostin itsellenikin siinä toivossa, kun se toimi edellisessäkin kolmoskoppasessa loistavasti, ja asennus kesti muutamia minuutteja.. Nykyisessä ei pelannut yksiin hälyttimen kanssa. Kun avausnappia painoi, häly lähti pois päältä, mutta ovet ei auennut, jos painoi kiinninappia ja sitten nopeasti heti perään avausta, niin joskus onnistui saamaan jopa ovet auki :s
Kyllä ne kiinni aina meni, muttei häly tainnut mennä läheskään jokakerta.
Ja tosiaan tuossa sarjassa kun on se ominaisuus, että kun ovet on avattu, ja painat uudestaan aukaisunappia niin vilauttaa vaan vilkkuja kertoakseen, että ovet on jo auki, vaikka todellisuudessa ei edes ollut. Pelkästään häly oli pois päältä...
Joten tuo ei pelannut minulla. Vai onko mahdollisesti keskuslukossa/hälyssäni jotain vikaa?
Kyseessä VR6 vm. 95, Alipainetoimisella keskuslukolla.
Kyllä ne kiinni aina meni, muttei häly tainnut mennä läheskään jokakerta.
Ja tosiaan tuossa sarjassa kun on se ominaisuus, että kun ovet on avattu, ja painat uudestaan aukaisunappia niin vilauttaa vaan vilkkuja kertoakseen, että ovet on jo auki, vaikka todellisuudessa ei edes ollut. Pelkästään häly oli pois päältä...
Joten tuo ei pelannut minulla. Vai onko mahdollisesti keskuslukossa/hälyssäni jotain vikaa?
Kyseessä VR6 vm. 95, Alipainetoimisella keskuslukolla.
Veikkaan että sulla on hälyssä yms ongelmia.
Itsellä ei häly lähde aina pois tai mene päälle tossa Vr6 variantissa avaimella, avain pitää kääntää ihan reilusti loppuun saakka. Lukot aukee aikasemmin kuin häly menee päälle tai pois päältä.
Ton kauko-ohjaimen kanssa ei ollut muutakuin vaihtoi johtojen paikkaa, kun ovet meni lukkoo aukasu napista ja päinvastoin.
Itsellä ei häly lähde aina pois tai mene päälle tossa Vr6 variantissa avaimella, avain pitää kääntää ihan reilusti loppuun saakka. Lukot aukee aikasemmin kuin häly menee päälle tai pois päältä.
Ton kauko-ohjaimen kanssa ei ollut muutakuin vaihtoi johtojen paikkaa, kun ovet meni lukkoo aukasu napista ja päinvastoin.
Lainaan vähän tätä topikkia kun nyt juttuun päästiin ja on jo pitkään häirinnyt, eli;
Avaimella kun kääntää ekan kerran auki, niin lähtee häly pois, ja aukeaa kuskinoven lukko, sitten kääntää aukipäin uudestaan, niin aukeaa kaikki muut (ovet, tankinkorkki, takakontti).
Kiinni laittaessa kun pitää vähän normaalia pidempään ihan pohjassa avainta niin menee kyllä kaikki ovet yms lukkoon ja häly päälle.
Onko siis keskuslukossa jotain vikaa vai ei. Itsekseni epäilin, ettei kuitenkaan avatessa pitäisi tapahtua noin, että ensin aukeaa vain kuskin ovi. Tuskin kolmoskoppasessa tuollaista 'Turvasysteemiä' on? Jokatapauksessa se on typerä! :D Vag-comi ei herjaa mitään vikaa keskuslukossa, eikä kyllä vakkaristakaan, kun ei sekään toimi. tai sitten on käyttäjässä vika...
Avaimella kun kääntää ekan kerran auki, niin lähtee häly pois, ja aukeaa kuskinoven lukko, sitten kääntää aukipäin uudestaan, niin aukeaa kaikki muut (ovet, tankinkorkki, takakontti).
Kiinni laittaessa kun pitää vähän normaalia pidempään ihan pohjassa avainta niin menee kyllä kaikki ovet yms lukkoon ja häly päälle.
Onko siis keskuslukossa jotain vikaa vai ei. Itsekseni epäilin, ettei kuitenkaan avatessa pitäisi tapahtua noin, että ensin aukeaa vain kuskin ovi. Tuskin kolmoskoppasessa tuollaista 'Turvasysteemiä' on? Jokatapauksessa se on typerä! :D Vag-comi ei herjaa mitään vikaa keskuslukossa, eikä kyllä vakkaristakaan, kun ei sekään toimi. tai sitten on käyttäjässä vika...
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
Mtt-tradingin keskuslukitussarja
Ostin omaan autoon (g3 vm 95) kyseisen Mtt-tradingin ohjaus-sarjan asennus oli helppo ja yksinkertainen. Muuten toimii hyvin mutta ,kun kauko-ohjauksella aukaisee ovet niin sähköikkunat aukeaa puoli väliin ja kun ovet sulkee kauko-ohjauksella niin lasit menevät kiinni onko tämä vika vai ominaisuus ? Onko muilla ollut samaa "ominaisuutta" hälytintä autossa ei pitäisi olla
"Ostin omaan autoon (g3 vm 95) kyseisen Mtt-tradingin ohjaus-sarjan asennus oli helppo ja yksinkertainen. Muuten toimii hyvin mutta ,kun kauko-ohjauksella aukaisee ovet niin sähköikkunat aukeaa puoli väliin ja kun ovet sulkee kauko-ohjauksella niin lasit menevät kiinni onko tämä vika vai ominaisuus ? Onko muilla ollut samaa "ominaisuutta" hälytintä autossa ei pitäisi olla"
Oletko löytänyt ratkaisua asiaan vai oletko oppinut elämään kyseisen ominaisuuden kanssa?
Oletko löytänyt ratkaisua asiaan vai oletko oppinut elämään kyseisen ominaisuuden kanssa?
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 4.3.2008 10:39
Noniin, neuvokaas kädetöntä. Mulla on myös tuo cobran 1046 kauko-ohjattava laitos autoa varten. Tänään koitettiin asentaa sitä kaverin kanssa, mutta eipä saatu toimimaan. Asennuskohteena on -02 GTI Golf sähkölaseilla. Kaivelin kickpanelin takaa esiin sen ovesta tulevan johtosarjan liittimen ja kahteen ylimpään karvaan koitettiin laittaa maiden ohjausta, niin kuin täällä oli mainittu. Ovet kuitenkin pysyivät mykkinä. Pitääkö ne maan ohjaukset laittaa siihen rattiputken vieressä olevaan yksikköön? Jos pitää niin mihin karvoihin tulee. Mitään muita toimintoja en tarvitse, kuin sen, että ove aukee ja menee kii. Vilkkumisellakaan ei oo väliä. En kaipaa sitä ominaisuutta.
Boksi kyllä naksuu, kun painaa kakesta nappeja, mutta lukot ei reagoi. Eikös sen sytkän johdon tarkoitus ole se, että kaukosäädin ei toimi ajon aikana? Varsinkin hälyttmen häiriön (menis ovet lukkoon ja sytytysvirrat katoais) takia tapahtuva auton sammuminen ajon aikana olis aika ikävää. Keskuslukon kanssa sitä johtoa ei varmaan välttämättä edes tarttis, kun pahimmassa tapauksessa menis vaan ovet lukkoon. Kun tarjottiin virtaa kokoajan sille sytkän johdolle, oli boksikin mykkä.
Boksi kyllä naksuu, kun painaa kakesta nappeja, mutta lukot ei reagoi. Eikös sen sytkän johdon tarkoitus ole se, että kaukosäädin ei toimi ajon aikana? Varsinkin hälyttmen häiriön (menis ovet lukkoon ja sytytysvirrat katoais) takia tapahtuva auton sammuminen ajon aikana olis aika ikävää. Keskuslukon kanssa sitä johtoa ei varmaan välttämättä edes tarttis, kun pahimmassa tapauksessa menis vaan ovet lukkoon. Kun tarjottiin virtaa kokoajan sille sytkän johdolle, oli boksikin mykkä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa