Ksenoneista koottu pläjäys
Valvoja: ffp jäsenet
itsellä fk valoissa jälkiasennetut xenonit [6000k philips].valot syttyy parissa sekunnissa käynnistyksenjälkeen ja kyllähän niillä näkee paljonparemmin kun tavan lampuilla,kun kerran xenonit ollu autossa on niistä vaikea luopua!
mitähän katsastusmies sanoo kun ei ole oikeat xenonumpiot?
itse tilasin www.xenonvalot.com:ista, hinnasta en tiedä mutta toimitus oli nopeaa ja tavara laadukasta!
mitähän katsastusmies sanoo kun ei ole oikeat xenonumpiot?
itse tilasin www.xenonvalot.com:ista, hinnasta en tiedä mutta toimitus oli nopeaa ja tavara laadukasta!
Xenon-hyväksytyt - ei-alkuperäiset umpiot???
Onko kellään tietoa löytyisikö mistään nelosgolffiin tarvike-xenonumpioita? Eli tarkoituksena olisi siis laittaa jälkiasennus-xenonsarja tällaiseen kiinni?
Tilasin suoraan honkongista 2 H3 xenonmuutossarjaa ja 100 kpl 1.2W lasikannat korvaavia valkoisia led lamppuja sekä 20 kpl sinisiä 1.2W led lamppuja
Tuli maksamaan rahteineen 270$ eli n. 197€ sen päivän kurssin mukaan ja siihen tuli päälle tullia ja alvia yhteensä vajaat 70 euroa
Led polttimot tuntuvat toimivan toistaiseksi hyvin traktorin sähkökytkimissä ja xenon muutossarjat ovat myös toimivat. Ainoa haittapuoli asennuksessa oli että xenon polttimon kanta josta johdot lähtevät taaksepäin tulee aika ulos, joten poltin ei sovi syvyyden puolesta Nordicin H3 umpioon.
Traktorikäytössä toivon led polttimoilta pidempää kestävyyttä verrattuna noihin lasikantapolttimoihin jotka palavat keskimäärin alle 1000h käytön jälkeen.
Tuli maksamaan rahteineen 270$ eli n. 197€ sen päivän kurssin mukaan ja siihen tuli päälle tullia ja alvia yhteensä vajaat 70 euroa
Led polttimot tuntuvat toimivan toistaiseksi hyvin traktorin sähkökytkimissä ja xenon muutossarjat ovat myös toimivat. Ainoa haittapuoli asennuksessa oli että xenon polttimon kanta josta johdot lähtevät taaksepäin tulee aika ulos, joten poltin ei sovi syvyyden puolesta Nordicin H3 umpioon.
Traktorikäytössä toivon led polttimoilta pidempää kestävyyttä verrattuna noihin lasikantapolttimoihin jotka palavat keskimäärin alle 1000h käytön jälkeen.
Pitkällisen selailun ja useankin soiton perusteella syntyi kysymys...
Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?
Hellan umpiot kävi jo kerran kotona, eikä näissä ollutkaan DC-merkintää, vaikka myyjä näin väitti. Oma auto siis -98 GTI, jossa valonpesurit ja manuaalinen korkeussäätö, eli näillä kriteereillä tulisi mennä leimasta läpi.
Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?
Hellan umpiot kävi jo kerran kotona, eikä näissä ollutkaan DC-merkintää, vaikka myyjä näin väitti. Oma auto siis -98 GTI, jossa valonpesurit ja manuaalinen korkeussäätö, eli näillä kriteereillä tulisi mennä leimasta läpi.
Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?
Täältä olen tiedustellut:
http://www.allpartssouthwest.com/acatal ... 3_547.html
Firma Englannissa joten ei tulleja ym. ja ovat e-hyväksytyt...
Tässä vielä firman vastaus kyselyyni:
"Hi,
Yes I can supply complete LHD Xenon 4.0 headlamps with adapter wires for
your vehicle. The price would £700 + postage £50. They would take about 10
days to supply. If you are interested then please contact me with payment
and delivery details."
Thanks,
Paul Champion
Allparts South West Ltd.
Tel: (01392) 824 893
Fax: (01392) 203 161
Website: www.allpartssouthwest.com
Ei ihan halpoja, mutta ovat OEM?
Kimppatilaus voisi olla järkevä?
Ja adapterit löytyy Slammitilta...
^ Ei välttämättä. Aken:n ohje asiasta:
Esimerkiksi neloskoppasessa Golfissa, joka on käyttöönotettu ennen 1.10.2000, riittää manuaalinen korkeudensäätö.
Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.
Esimerkiksi neloskoppasessa Golfissa, joka on käyttöönotettu ennen 1.10.2000, riittää manuaalinen korkeudensäätö.
Pitääkö valonpesurit olla myös saksantuonnissa, missä ei ole valonpesureita.
Edit. siis tuo minun Golffi on saksantuonti, ilman valonpesureita. Jos haluaisin laittaa siihen xenonit, niin myös pesurit täytyy löytyä ?
Edit. siis tuo minun Golffi on saksantuonti, ilman valonpesureita. Jos haluaisin laittaa siihen xenonit, niin myös pesurit täytyy löytyä ?
Viimeksi muokannut Mikhauta, 3.8.2008 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä onko ollut jo jossain tai sopisiko paremmin jonnekkin muualle. Mutta voihan nuo xenonit taiteilla vaikka tähän tapaan..
Laitoin Passat 3B:hen kirkkaat umpiot, mutta tavallisilla (H1?) polttimoilla.
En ole nähnyt niitä missään täällä Euroopassa, mutta Kiinassa niitä oli paljon ja siellä kävelin volkkarin liikkeeseen ja ostin yhdet. Maksoivat 90€ pari ja ovat olleet nokalla jo reilu puoli vuotta. Sen verran isot olivat, että jouduin ostamaan niille oman matkalaukun, eivätkä silti mahtuneet pahvilaatikot ehjinä mukaan. Kerran jo katsastettukin niillä, ei mitään kommenttia katsurilta. Kirkkaat vilkut on myös sivuilla.
Harmaasta liikkeestä ne saisi varmasti puoleen hintaan, mutta nuo tulivat volkkarin laatikoissa joissa oli suomeksi teksti "alkuperäisosa". Niissä oli Kiinan CCC-hyväksyntä ja volkkarin omat logot, mutte ei E-hyväksyntää.
Kiinassa tuo Passat on joku 5B tms, eli mallimerkinnöissä en eroja. Koritkin ovat muutaman tuuman pidempiä jne, mutta keula on kuitenkin ihan sama. Ihan vaan vihjeenä jollekin innokkaalle...
En ole nähnyt niitä missään täällä Euroopassa, mutta Kiinassa niitä oli paljon ja siellä kävelin volkkarin liikkeeseen ja ostin yhdet. Maksoivat 90€ pari ja ovat olleet nokalla jo reilu puoli vuotta. Sen verran isot olivat, että jouduin ostamaan niille oman matkalaukun, eivätkä silti mahtuneet pahvilaatikot ehjinä mukaan. Kerran jo katsastettukin niillä, ei mitään kommenttia katsurilta. Kirkkaat vilkut on myös sivuilla.
Harmaasta liikkeestä ne saisi varmasti puoleen hintaan, mutta nuo tulivat volkkarin laatikoissa joissa oli suomeksi teksti "alkuperäisosa". Niissä oli Kiinan CCC-hyväksyntä ja volkkarin omat logot, mutte ei E-hyväksyntää.
Kiinassa tuo Passat on joku 5B tms, eli mallimerkinnöissä en eroja. Koritkin ovat muutaman tuuman pidempiä jne, mutta keula on kuitenkin ihan sama. Ihan vaan vihjeenä jollekin innokkaalle...
Täältä olen tiedustellut:
http://www.allpartssouthwest.com/acatal ... 3_547.html
Firma Englannissa joten ei tulleja ym. ja ovat e-hyväksytyt...
Mites noiden kanssa sitten, kun eikos briteissä ole käänteisenpuoleinen liikenne, onko noissa vääränkäteinen valokuvio? Itseäkin kiinnostaisi kun hanttarinpuoleinen umpio meni halki ja suomessa hinta on aika kova.
Mites noiden kanssa sitten, kun eikos briteissä ole käänteisenpuoleinen liikenne, onko noissa vääränkäteinen valokuvio? Itseäkin kiinnostaisi kun hanttarinpuoleinen umpio meni halki ja suomessa hinta on aika kova.
Moikka. Käymässäni sähköpostikeskustelussa heidän ensimmäinen kysymys oli "left hand drive?". Eli ottavat sen huomioon, kannattaa tietysti vielä varoiksi mainita.
Ja foorumilta löytyy muuten ohjeet lasin vaihtoon umpiosssa...
Lainaus:
Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?
Täältä olen tiedustellut:
http://www.allpartssouthwest.com/acatal ... 3_547.html
Firma Englannissa joten ei tulleja ym. ja ovat e-hyväksytyt...
Tässä vielä firman vastaus kyselyyni:
"Hi,
Yes I can supply complete LHD Xenon 4.0 headlamps with adapter wires for
your vehicle. The price would £700 + postage £50. They would take about 10
days to supply. If you are interested then please contact me with payment
and delivery details."
Thanks,
Paul Champion
Allparts South West Ltd.
Tel: (01392) 824 893
Fax: (01392) 203 161
Website: www.allpartssouthwest.com
Ei ihan halpoja, mutta ovat OEM?
Kimppatilaus voisi olla järkevä?
Ja adapterit löytyy Slammitilta...
Minusta 970 euroa (£750) on melko paljon aftermarket xenoneista.
Minä hankkisin ebaysta alkuperäiset. Ja niistä ei sitten kannata paljoa yli 500 eur maksaa.
Jälkiasennus xenonpolttimot
Luulin että nuo jälkiasennus xenonien liittimet (polttimoiden) ovat standardoitu. Eipä olekkaan. Alunperin Hellan ballastien polttimoiden liittimet eivät sovi Max Vision- sarjan mukana tulleisiin polttimoihin. Onneksi otin koko sarjan jolloin homma onnistuu. Oletin vaan että Hellan ballastit olisivat laadukkaammat (lue pitkäikäisemmät).
Toinen pointti koskien Max Vision sarjaa: H7- sovitteiset polttimot eivät sopineet paikoilleen ennen kuin viilalla muotoili kantaa uudelleen... Hjyva halpa?
Toinen pointti koskien Max Vision sarjaa: H7- sovitteiset polttimot eivät sopineet paikoilleen ennen kuin viilalla muotoili kantaa uudelleen... Hjyva halpa?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Omien (3 vuoden myynti- ja asenus-) kokemusten mukaan 50W xenonisarjoissa ei juurikaan hyviä puolia ole esiintynyt, huonoina puolina olen havainnut että 50W setti syttyy paaaljon kauemmin, luonnollisestikin vievät enemmät virtaa, ballastit lämpenee huomattavasti enemmän (ei tosin haittaa useassakaan sovelluksessa, mutta kertoo hieman hyötysuhteesta), polttimot suurempia eivätkä käy kaikkiin umpioihin ja voi näinollen vaatia enempi muokkausta. Näiden lisäksi valotehoero tuntuu olevan mitätön, käytännössä eroa on hankala edes huomata.
Edullisimmissa sarjoissa nuo polttimot on tosiaan mitä on, joissakin on jopa näitä muovikantaisia ja sopimattomia polttimoita, eli eroja todella on. Lisäksi tietysti eroja on eri muuntajissakin, häiriösuodossa sekä virrankäytössä.
Edullisimmissa sarjoissa nuo polttimot on tosiaan mitä on, joissakin on jopa näitä muovikantaisia ja sopimattomia polttimoita, eli eroja todella on. Lisäksi tietysti eroja on eri muuntajissakin, häiriösuodossa sekä virrankäytössä.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Noniin, nyt tuli laitettua H1 50W Ollon setti Hella rallye 1000FF -kaukovaloihin (H4-umpiot säilyi hehkuina). Valoo tulee pelkistä xenoneistakin melkestä enemmän kuin 4x100W hehkuista. Melko kauan kyllä vie syttyminen muttei haittaa. Surkuhupaisaa katsella sitä limankeltasta puuroo siinä auton edessä kun on sammuttanut pitkät :)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Laitoin joulun alla Cobran xenonit pitkiin sekä lyhyisiin.. lyhyet on kyllä hyvät mutta pitkissä tuntuu et valo vähän turhan taskulamppumaisen putkimainen.. umpiot siis tummat angel eyes malliset. Välillä kuskin puolen lähivalo jättää syttymättä ja syttyy vasta ku pari kertaa irrottelee ballastilta liittimen ja tuikkaa paikalleen, kipinöi lampun kannalla.. liekköhän vikaa vai kosteutta. mutta en kyllä halogeeneihin enää vaihtais. Pitkät kyllä syttyy kylminä vähän turhan hitaasti. onko vw:n valot aina niin että siinä palaa lyhyet jatkuvasti ja pitkät syttyyy siihen rinnalle? kaverin audissa kuulemma sammuu aina lyhyet sillon kun pistää pitkät päälle?
Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja
Onko joku testannut että mahtuuko tuohon umpioon muutossarja esim. tuo?
[/url]http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/secRUagK_IS62Y/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%22/SubProducts/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%206000K%22[url]
ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin.
[/url]http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/secRUagK_IS62Y/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%22/SubProducts/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%206000K%22[url]
ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin.
Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja
Onko joku testannut että mahtuuko tuohon umpioon muutossarja esim. tuo?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin.
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin.
Onko joku testannut että mahtuuko tuohon umpioon muutossarja esim. tuo?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22.
Minin umpioihin???
ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin
Maksaa.
Edellisen postauksen otsikossa näkyy pienellä että Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja.
Bosch Touring 190-umpioon mahtuu kun laittaa läpivientikumin keskelle koteloa. Vertaa mittoja, mikä on noiden syvyys.
Kysyit että maksaako vaivaa; kun vetää nuo Boschit päälle xenoneineen se on kuin auringon nousu, näkyy suoran päähän asti vaikka olis kilometrin suora :)
Etsin itse sopivat -97 Passattiini ebaysta. 119e + pk maksoivat samat Depon D2S-kannalla olevat E-hyväksytyt Xenon-projektoriumpiot, joita Piritek myy lähes tuplahinnalla (en nyt yritä vesittää kauppoja, mutta kenties Piritekin aika tarkistaa hinnoitteluaan). D2S- ja H7-xenonsarjat myös ebayn kautta, hintaa noin 45e per sarja ja laadukkailta tuntuvat (kuin myös umpiotkin).
http://stores.ebay.de/car-parts-power (täältä umpiot ja vilkut)
Xenon-kitit löytyvät esim hakusanoilla "D2S xenon kit". Umpioita voi etsiä vaikkapa hakusanalla scheinwerfer (ajovaloumpio).
Ei mielestäni paha hinta 100% lailliselle xenon-muutokselle (laillinen siis, mikäli en laita H7-sarjaa pitkille, valopesurit löytyy ja korkeudensäätömoottorit saa uusiin umpioihin).
Ja eikun luottokortti vinkumaan!
http://stores.ebay.de/car-parts-power (täältä umpiot ja vilkut)
Xenon-kitit löytyvät esim hakusanoilla "D2S xenon kit". Umpioita voi etsiä vaikkapa hakusanalla scheinwerfer (ajovaloumpio).
Ei mielestäni paha hinta 100% lailliselle xenon-muutokselle (laillinen siis, mikäli en laita H7-sarjaa pitkille, valopesurit löytyy ja korkeudensäätömoottorit saa uusiin umpioihin).
Ja eikun luottokortti vinkumaan!
Itse suosittelen http://www.katuauto.fi sivustoa.
Sivuilta löytyy paljon valikoimaa. Joskaan R sarjoja ei ole listattu mutta varastosta löytyy.
Kannattaa ottaa yhteyttä ja kertoa omat tarpeet.
Samasta puljusta saa myös hyvän valikoiman seasta ledi parkitkin.
Uutena oli tullu sinilasi hehku parkit, jotka antaa valkoista valoa.
Kaverille juuri tilasin ja asensin sarjan H7R 6000k ja nuo sinilasi hehkut.
Sivuilta löytyy paljon valikoimaa. Joskaan R sarjoja ei ole listattu mutta varastosta löytyy.
Kannattaa ottaa yhteyttä ja kertoa omat tarpeet.
Samasta puljusta saa myös hyvän valikoiman seasta ledi parkitkin.
Uutena oli tullu sinilasi hehku parkit, jotka antaa valkoista valoa.
Kaverille juuri tilasin ja asensin sarjan H7R 6000k ja nuo sinilasi hehkut.
Mainittakoon nyt että tuo hinnoittelupolitiikka on uudistumassa kyllä piakkoin ja tietenkin alennukset on aina sovittavissa tapauskohtaisesti, niinkuin varmasti lähes jokaisen kotimaisen kauppiaan kohdalla. Hyvänä puolena pitäisin takuiden joustavuutta/toimivuutta ja että kaikki erikoisimmatkin polttimot on yleensä aina varastossa kaikilla mahdollisilla värilämmöillä, monesti se pelkkä takuuasiakin saattaa maksaa ostohintaa takaisin ja viallisia muuntajia onkin vaihdettu vielä parinkin vuoden päästä uusiin (virheprosentti ollut noin 1.5% luokkaa).
Reilu kolme vuotta noiden kanssa puuhastelleena nuppiin on tarttunut myös vikatilanne poikineen, joten osaan yleensä vastata millainen sarja pelaa missäkin autossa ja minkäkinlaisia johtosarjoja tarvitaan. Sarjat myös pelaa monesti suoraan sellaisissakin autoissa, joissa vanhemmanmallisilla tarvittaisiin lisäjohtoja. Ja ei, muuntajat eivät ole ns. ohutta mallia joissa korkeajännitejohdot ovat todella kovaa koppuraa, eikä polttimot ole muovikantaisia (poislukien H8, H9, H11, H13, 880, HB-polttimot sekä H1-polttimo), näitä ohkasia muuntajiakin löytyy kyllä varastosta mutta en ole kelpuuttanut niitä yleisesti myytäväksi juuri noiden johtojen laadun takia, yleensä edullisimmissa sarjoissa käytetään ihan aikuisten oikeasti edullisempia (lue. huonompia) osia. Sama pätee noihin 45/50/55W sarjoihin joista ainakin omien testien perusteella ei löydy oikeastaan yhtään hyvää puolta verrattaen stanuun 35W -sarjaan.
H4:sta taas voisin kirjottaa vaikka kolme A4:sta, niitä olen testannut noin 15 erilaista polttimoa joista valtaosa on suoraan roskiskamaa ja seassa on 3-4kpl käyttökelpoisiakin malleja kestävyyden/toimivuuden/valokuvioidensa puolesta. Moni polttimoista aiheutti ylimääräistä hajavaloa koska polttopisteet eivät sattuneet kohdalleen, myöskin yleinen ongelma on H4:sten pitkien valojen tehokkuus/valokuvio jota ei valtaosalla polttimoista oikein hyvin saavuteta. Lisäksi tilastollisesti H4-polttimo sinkkua lukuunottamatta on käytännössä aina lyhytikäisempi kuin normaali "yksikeilainen" polttimo, vaikkakin jotkut kuitenkin tuntuvat kestävän sen 50-80tkm ajot mainiosti.
D2S:n kanssa on tullut kuitenkin omituisia juttuja vastaan varsinkin vähän tuoreempien Audien kohdalla. Kaikki tarvikemallit eivät ole nimittäin pelanneet mm. joissakin A4:ssa, a6:ssa, TT:issä, mutta sama polttimo toimii kuitenkin moitteetta monessa muussa erimerkkisessä autossa. Hassu juttu, vaikka polttimo ei eroa silmämääräisesti mitenkään mm. Narvan tai Philipsin polttimosta joita yleisesti tuolla varaosaliikkeissä myydään.
Reilu kolme vuotta noiden kanssa puuhastelleena nuppiin on tarttunut myös vikatilanne poikineen, joten osaan yleensä vastata millainen sarja pelaa missäkin autossa ja minkäkinlaisia johtosarjoja tarvitaan. Sarjat myös pelaa monesti suoraan sellaisissakin autoissa, joissa vanhemmanmallisilla tarvittaisiin lisäjohtoja. Ja ei, muuntajat eivät ole ns. ohutta mallia joissa korkeajännitejohdot ovat todella kovaa koppuraa, eikä polttimot ole muovikantaisia (poislukien H8, H9, H11, H13, 880, HB-polttimot sekä H1-polttimo), näitä ohkasia muuntajiakin löytyy kyllä varastosta mutta en ole kelpuuttanut niitä yleisesti myytäväksi juuri noiden johtojen laadun takia, yleensä edullisimmissa sarjoissa käytetään ihan aikuisten oikeasti edullisempia (lue. huonompia) osia. Sama pätee noihin 45/50/55W sarjoihin joista ainakin omien testien perusteella ei löydy oikeastaan yhtään hyvää puolta verrattaen stanuun 35W -sarjaan.
H4:sta taas voisin kirjottaa vaikka kolme A4:sta, niitä olen testannut noin 15 erilaista polttimoa joista valtaosa on suoraan roskiskamaa ja seassa on 3-4kpl käyttökelpoisiakin malleja kestävyyden/toimivuuden/valokuvioidensa puolesta. Moni polttimoista aiheutti ylimääräistä hajavaloa koska polttopisteet eivät sattuneet kohdalleen, myöskin yleinen ongelma on H4:sten pitkien valojen tehokkuus/valokuvio jota ei valtaosalla polttimoista oikein hyvin saavuteta. Lisäksi tilastollisesti H4-polttimo sinkkua lukuunottamatta on käytännössä aina lyhytikäisempi kuin normaali "yksikeilainen" polttimo, vaikkakin jotkut kuitenkin tuntuvat kestävän sen 50-80tkm ajot mainiosti.
D2S:n kanssa on tullut kuitenkin omituisia juttuja vastaan varsinkin vähän tuoreempien Audien kohdalla. Kaikki tarvikemallit eivät ole nimittäin pelanneet mm. joissakin A4:ssa, a6:ssa, TT:issä, mutta sama polttimo toimii kuitenkin moitteetta monessa muussa erimerkkisessä autossa. Hassu juttu, vaikka polttimo ei eroa silmämääräisesti mitenkään mm. Narvan tai Philipsin polttimosta joita yleisesti tuolla varaosaliikkeissä myydään.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Ongelma
Profiilin auton (alkuperäisissä) sumuvaloissa on jälkiasennus xenonit (ollo 35w).
Ongelmana on että valot pätkii ihan satunnaisesti, kesällä ei juuri asiaa huomannut tai vika ei silloin ilmennyt mutta äsken tulin työmaalle ja työkaveri sanoi että vilkku on väärän värinen...
Eli vika on tosiaan satunnainen ja yleensä kun alkaa räpsymään niin se on melkoista strobovaloa. Ja valot välkkyy yksi kerrallaan mutta kumpi vaan voi vilkkua (ei aina sama valo) eikä ikinä kummatkin samaan aikaan. Mistä vikaa pitää alkaa ettimään?
Ongelmana on että valot pätkii ihan satunnaisesti, kesällä ei juuri asiaa huomannut tai vika ei silloin ilmennyt mutta äsken tulin työmaalle ja työkaveri sanoi että vilkku on väärän värinen...
Eli vika on tosiaan satunnainen ja yleensä kun alkaa räpsymään niin se on melkoista strobovaloa. Ja valot välkkyy yksi kerrallaan mutta kumpi vaan voi vilkkua (ei aina sama valo) eikä ikinä kummatkin samaan aikaan. Mistä vikaa pitää alkaa ettimään?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Quote:
Profiilin auton (alkuperäisissä) sumuvaloissa on jälkiasennus xenonit (ollo 35w).
ja tehot kasvoi heti 30 heppaa ja kulkua tuli niin vitusti ettei paskalakit pysy enään perässä.
tai ainakin munat kasvoi jos ei muuta..
kiitos ja näkemiin !
sorry pikku avautuminen, mutta tuommoset vituttaa ! !
Ajan 40tkm vuodessa pikkuteitä pitkin. tien kunnossapidot on niin ja näin sekä eläimen saa väistää vähintään kerran kuukaudessa. Itse tykkään siitä että näen sinne tien reunoille mistä ne kanit pomppii. ja kyllä ne parantaa valotehoa aivan törkeän paljon. voin ottaa vertailukuvat ne päällä sekä ilman niitä. että vittuunnu ihan keskenäs jos siltä tuntuu mut mulle noi on ainakin hyödylliset eikä ole lähdössä pois. tahtoisin vaan että ne toimis kunnolla. näkemiin sullekin ja ole hyvä.
maavian takiakin voi strobotella
tuota olen kanssa kuullut,joku sanoi että ne rungot saattais täytyä maadoittaa? sitäkö myös sinä tarkoitit?
Jesus!
[Mulla tuli storoboilmiö yksien ballastien kanssa kun ne hajosivat omia aikojaan. Menivät takuuseen.]
Toivotaan että olisi vain se maavika tms mutta tutkitaan tätä sitten viimeisenä vaihtoehtona.
Itse tykkään siitä että näen sinne tien reunoille mistä ne kanit pomppii
Linssiumpioissa jälkkärixenonit => maantiellä näkee molemmille puolille tietä metsän reunaan kunnolla (juurikin hirvien takia).
En ole kyllä kuulut vielä että sumareihin xenonit... Hei, saan triplaxenonit umpioihin, laittakaa paremmaksi! :-)
Ja strobo-onkelmaan: ääni täältä myös tuohon ballastien maan puutteeseen. Vai onko ballastit jonkun laitteen vieressä mikäaiheuttaisi häikkää?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Ja strobo-onkelmaan: ääni täältä myös tuohon ballastien maan puutteeseen. Vai onko ballastit jonkun laitteen vieressä mikäaiheuttaisi häikkää?
töytyykin tutkia tuota. mutta outoa on se että vika ei ole jatkuva eikä esiinny jos tietyn laitteen laittaa päälle. mutta pitää katsoa onko siellä mitään mikä voisi häiritä.
Kuluuko nuo ballastit käytössä, eli hiipuuko niiden tuottama teho vai meneekö kerrasta mykäksi?
Kävin pitkästä aikaa ajamassa Passatilla pimeällä ja Ocun valojen jälkeen 3bg:n alkuperäiset bixenonien lähivalot tuntuvat melkoisilta tuikuilta. Polttimot on vaihdettu 60tkm sitten ja muuten mittarissa on 160tkm. Molemmat polttimot ovat saman tehoiset ja värisävy on kyllä normaali. Passatin lähivalot ei ole xenoneiksi vissiin kovin hyvät, mutta ei ne minusta noin huonot viime talvena olleet... auttaisikohan jos vaihtaisi uudet polttimot ja tarvikeballastit? Samalla voisi putsailla heijastinpinnat ja linssit umpioista.
Kävin pitkästä aikaa ajamassa Passatilla pimeällä ja Ocun valojen jälkeen 3bg:n alkuperäiset bixenonien lähivalot tuntuvat melkoisilta tuikuilta. Polttimot on vaihdettu 60tkm sitten ja muuten mittarissa on 160tkm. Molemmat polttimot ovat saman tehoiset ja värisävy on kyllä normaali. Passatin lähivalot ei ole xenoneiksi vissiin kovin hyvät, mutta ei ne minusta noin huonot viime talvena olleet... auttaisikohan jos vaihtaisi uudet polttimot ja tarvikeballastit? Samalla voisi putsailla heijastinpinnat ja linssit umpioista.
Killer kirjoitti:Itseasiassa polttimoiden teho rupeaa laskemaan heti uudesta ja päällä pitäminen ei niinkään kuluta polttimoita vaan sytyttäminen!!
Uskallan olla eri mieltä. Autossa oli yhtä aikaa vaihdetut lähi- ja kaukovaloxenonit, samanlaiset kummatkin. Reilun vuoden ajon jälkeen näytti lähivalot himmeämmiltä kuin kaukovalot, vaikka kaukovaloja on tullut räpsyteltyä enemmän.
NJo kirjoitti:
Uskallan olla eri mieltä. Autossa oli yhtä aikaa vaihdetut lähi- ja kaukovaloxenonit, samanlaiset kummatkin. Reilun vuoden ajon jälkeen näytti lähivalot himmeämmiltä kuin kaukovalot, vaikka kaukovaloja on tullut räpsyteltyä enemmän.
Niin no noi kaukovalojen räpsyttelyn vaikutus ei ole niin suuri kun useasti se poltin on vielä lämmin ja syttyy heti eikä sitä tarvi korkeaa sytytysjännitettä ballastilta jonka jälkeen poltin kirkastuu hitaasti!
Ehkä ilmaisin itseni aiemmin vähä huonosti mutta juurikin tuo kylmäsytytykseen tarvittava n.23kV jännite on juuri se mikä sitä polttimoa kuluttaa.
Itse ostin http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=86
Tavara halpaa ja laadukasta. Kaveri osti muualta Cobran xenonit ja oli lelut noihin verrattuna.
Tavara halpaa ja laadukasta. Kaveri osti muualta Cobran xenonit ja oli lelut noihin verrattuna.
^ Ajattelit sitten tänne mainoslauseen kirjoitella, kun edellinen topic katosi moden toimesta bittiavaruuteen.
E: Tässä tätä vastuutonta mainontaa:
http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=92
E: Tässä tätä vastuutonta mainontaa:
http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=92
Oisko kellään ideoita mistä voi johtua Xenonin sirittäminen (en keksi muutakaan kuvaavaa oiretta) eli tekee tietyn väliajoin sellaista välkymistä, pieni sävyero polttimoissa keskenään, eli voisko toi vaan alkaa olla lopussa.
Mietin sellaistakin että olisko virransaannissa jotain häikkää tai maadoituksessa, mutta voisko se kuitenkin olla että toi poltin on lopussa. Viimeksi kun vaihdoin niin vanhat ei vaan jaksaneet syttyä kunnolla, mutta viittaako toi nyt enemmän virta/maa puoleen vai polttimoon.
oisko neuvoja?
Mietin sellaistakin että olisko virransaannissa jotain häikkää tai maadoituksessa, mutta voisko se kuitenkin olla että toi poltin on lopussa. Viimeksi kun vaihdoin niin vanhat ei vaan jaksaneet syttyä kunnolla, mutta viittaako toi nyt enemmän virta/maa puoleen vai polttimoon.
oisko neuvoja?
Onko kukaan modannu perinteisistä halogeeni H1 lisäpitkistä xenonvaloja? Suurin ongelma lienee johdotuksen riittävyys umpiolta auton keulan sisään ballastille. Ilmeisesti xenon-polttimo tarvii taakse yhtä paljon tilaa kuin H1 polttimo ja siitä suoraan taakse lähtevä abico.
Itse ajattelin muuntaa nuo Boschin Navigatorit xenoneiksi kun tuntuu olevan aika suolainen hinta tehdasvalmiilla kaasupurkaustavalolla. Tuloksen pitäis olla likimain yhtähyvä. Jos joku keksii esteitä tälle niin kertokaa ihmeessä.
Itse ajattelin muuntaa nuo Boschin Navigatorit xenoneiksi kun tuntuu olevan aika suolainen hinta tehdasvalmiilla kaasupurkaustavalolla. Tuloksen pitäis olla likimain yhtähyvä. Jos joku keksii esteitä tälle niin kertokaa ihmeessä.
Kirjoittelempa hieman taas omia kokemuksia näistä eri muuntajamalleista kun niitä on tullut testailtua pian 20kpl erilaisia useissa erilaisissa autoissa ja jotain niistä on jäänyt mieleenkin.
Allekirjoittaneella on hyllyssä myös samoja muuntajia kuin tuolla Wihosella noissa sarjoissa tulee mukana. Noita on tullut käytettyä lähinnä vain pakon edestä sellaisiin paikkoihin joihin tosiaankaan ei muut muuntajat mahdu, koska johtojen laatu (myös korkeajännitepuolella) noissa on melko surkea ja syttymisaika pitkä parempiin muuntajiin verrattuna, lisäksi kuvissahan tuolla on näkyvissä vain muuntaja -sytytin on vielä erillisenä korkeajännitejohtimen välissä joten se kasvattaa tuon muuntajan "kokoa" myös jonkin verran. Cobra-sarjojen syttyminen on myös yhtä hidasta, johtojen laatu on vain vähän parempaa muttei kuitenkaan edes silikonieristeistä -eli melko kovaa eikä näinollen kovinkaan pakkas-ystävällistä.
Juissi: Sirinä on normaalia noissa muuntajissa varsinkin sytyttämishetkellä, välkyttäminen on normaalia joissakin huonoissa muuntajissa. Sävyerot on normaalia myös huonolaatuisissa polttimoissa, toki joitakin akanoita eksyy myös parempilaatuisiinkin setteihin toisinaan mutta nehän voi vaihtaa aina takuuseen jos näin käy.
Allekirjoittaneella on hyllyssä myös samoja muuntajia kuin tuolla Wihosella noissa sarjoissa tulee mukana. Noita on tullut käytettyä lähinnä vain pakon edestä sellaisiin paikkoihin joihin tosiaankaan ei muut muuntajat mahdu, koska johtojen laatu (myös korkeajännitepuolella) noissa on melko surkea ja syttymisaika pitkä parempiin muuntajiin verrattuna, lisäksi kuvissahan tuolla on näkyvissä vain muuntaja -sytytin on vielä erillisenä korkeajännitejohtimen välissä joten se kasvattaa tuon muuntajan "kokoa" myös jonkin verran. Cobra-sarjojen syttyminen on myös yhtä hidasta, johtojen laatu on vain vähän parempaa muttei kuitenkaan edes silikonieristeistä -eli melko kovaa eikä näinollen kovinkaan pakkas-ystävällistä.
Juissi: Sirinä on normaalia noissa muuntajissa varsinkin sytyttämishetkellä, välkyttäminen on normaalia joissakin huonoissa muuntajissa. Sävyerot on normaalia myös huonolaatuisissa polttimoissa, toki joitakin akanoita eksyy myös parempilaatuisiinkin setteihin toisinaan mutta nehän voi vaihtaa aina takuuseen jos näin käy.
Xenon ongelma!
Moi.
Ostin eka halvan setin mikrokulmasta mutta kun tuli ongelmia niin palautin ja ostin lux.pro merkkisen sarjan mutta ongelmat jatkuivat.
Ongelma on:
Käynnistän auton parkit päällä ja käännän sitten yövaloille, xenonit syttyvät mutta mittaristo sammuu sekunniksi ja nollaa tripin sekä välillä tilttaa ihan täysin niin että joutuu akun ottamaan irti. Kokeilin laittaa molemmille ballasteille releetkin väliin mutta ei auttanu. nii auto on audi a3 -98 8L
Onko kenelläkään ollut vastaavaa, tai ratkaisua ongelman?
Ostin eka halvan setin mikrokulmasta mutta kun tuli ongelmia niin palautin ja ostin lux.pro merkkisen sarjan mutta ongelmat jatkuivat.
Ongelma on:
Käynnistän auton parkit päällä ja käännän sitten yövaloille, xenonit syttyvät mutta mittaristo sammuu sekunniksi ja nollaa tripin sekä välillä tilttaa ihan täysin niin että joutuu akun ottamaan irti. Kokeilin laittaa molemmille ballasteille releetkin väliin mutta ei auttanu. nii auto on audi a3 -98 8L
Onko kenelläkään ollut vastaavaa, tai ratkaisua ongelman?
Tää valojen parantaminen tuntuu olevan nykyisin jo NIIN yleistä että on täytynyt tapahtua jokin kummallinen ilmiö katsastusasemien ja poliisin ajattelussa. Onko kellään ollut suurempia ongelmia valojen laillisuuden kanssa, kun en oikein usko että kaiken maailman 90-luvun alun nuorisosuosikeissa on xenon-pätevät umpiot automaattisine korkeussäätimineen.
Sinänsä kumma juttu kun virkavalta jaksaa edelleen vääntää lisäpitkien kanssa, mutta xenoneihin ei tunnuta puuttuvan. Miten on???
Suositelkaapa jotain H1 ja H7 pakettia jossa olisi hintalaatusuhde kohdallaan. Tuntuu olevan kaikki Kärkkäiset täynnä jos mitä sarjoja mitä hienoimmassa "salkussa", mutta pahapa noista on päällepäin mitään sanoa jos vain liittimet näyttää hyviltä ja ballastit jämyiltä. Löytyykö satsia jossa olisi tavallista pidemmät johdot ballastilta polttimoon lisävaloasennusta varten?
Sinänsä kumma juttu kun virkavalta jaksaa edelleen vääntää lisäpitkien kanssa, mutta xenoneihin ei tunnuta puuttuvan. Miten on???
Suositelkaapa jotain H1 ja H7 pakettia jossa olisi hintalaatusuhde kohdallaan. Tuntuu olevan kaikki Kärkkäiset täynnä jos mitä sarjoja mitä hienoimmassa "salkussa", mutta pahapa noista on päällepäin mitään sanoa jos vain liittimet näyttää hyviltä ja ballastit jämyiltä. Löytyykö satsia jossa olisi tavallista pidemmät johdot ballastilta polttimoon lisävaloasennusta varten?
Tulipas tuossa soittimen herätevirran kanssa taisteltua ja loppujen lopuksi se asettui hyvin ja toimii kyllä mutta kun käynnistin auton asennuksen jälkeen niin xenonit värisivät/tärisivät. Sammutin heti auton ja valokatkaisimen ja kun käynnistin uudestaan niin vikaa ei enää ollut, eli valo syttyi kirkkaana ja tasaantui niinkuin pitää. Nyt kun olen väliajoin käynnistellyt autoa niin vikaa ei edelleenkää esiinny mikä on sinänsä hyvä asia :D. Mielenkiinto vaan heräsi, että miksi värinä tapahtui asennuksen jälkeen... onko soittimen herätevirta jotakin kautta yhteyksissä xenoneihin?
Kannattaako nuo xsenonit kytkeä relejohtosarjan kautta nelos Golfissa, jos muuten toimivat hyvin? Itsellä vuoden toiminut ihan ok ilman releitä paitsi että radio kuuluu huonommin, kun kääntää lähivalot päälle.Tuli vaihdettua normi polttimot katsastukseen ja tarttis taas viritellä xsenonit takaisin, niin mietinkin että kannattaisko ne laittaa tuon releen kautta toimimaan? Onko tuolla releytyksellä merkitystä radiohäiriöihin, vai onko muuta keinoa päästä häiriöistä eroon? Lyhkäsillä on ollut hid cobrat 35w ja pitkillä hid Gt 50wattiset. 20 watin vastukset on ollu kiinni koska jätti pitkän merkkivaloa palamaan vaikka pitkät ei ollut päällä.
Phililp patented-polttimo? :D Allekirjoittaneeltakin toki löytyy em. CAN-väylällisiin tarkoitettua muuntajaa hyllystä, on ollut itseasiassa jo puolisen vuotta.
Olikohan Altea XL mistä tuota radiohäiriötä ei saatu pois tuollakaan muuntajalla, siihen ei auttanut oikein mikään helposti tehtävä ratkaisu vaikkakaan ihan kaikkia keinoja ei edes yritetty. Testailujeni perusteella häiriötaso oli itseasiassa identtinen tuohon normaaliinkin ballastiin verraten joten sen suhteen edistystä ei ole tullut.
Olikohan Altea XL mistä tuota radiohäiriötä ei saatu pois tuollakaan muuntajalla, siihen ei auttanut oikein mikään helposti tehtävä ratkaisu vaikkakaan ihan kaikkia keinoja ei edes yritetty. Testailujeni perusteella häiriötaso oli itseasiassa identtinen tuohon normaaliinkin ballastiin verraten joten sen suhteen edistystä ei ole tullut.
Torniossahan noita sarjoja löytyy. Ulkoisesti ei eroa normaaleista, hiukan on ballastin muoto erilainen. Sisuskaluja en ole tutkinut joten en tiedä tarkkaan mitä sisällä on.
Markkinoillahan on ollut vaikka ja mitä ja vaikka kuinka kauan , mutta en niihin ole koskenut kun ei ole luotettavia kokemuksia missään lähipiirissäkään.
Philips patented tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee. Eli Philipsin patentilla tehtyjä. Rehellisesti sanottuna en usko patenttiin ollenkaan mutta pakkohan se on mainostaa niin kun valmistaja kertoo.
Markkinoillahan on ollut vaikka ja mitä ja vaikka kuinka kauan , mutta en niihin ole koskenut kun ei ole luotettavia kokemuksia missään lähipiirissäkään.
Philips patented tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee. Eli Philipsin patentilla tehtyjä. Rehellisesti sanottuna en usko patenttiin ollenkaan mutta pakkohan se on mainostaa niin kun valmistaja kertoo.
Ei mennyt katsastuksesta läpi hid xenoneilla kun oli "269 Ei hyväksyttyä tyyppiä.". Jos joutuu ratsiaan niin laittaako poliisi auton käyttökieltoon noiden xenoneiden takia / voiko antaa sakon tjsp? Jos en nyt noita xenoneita vaihda takaisin halogeeneihin ja vien auton taas vuoden päästä katsastukseen niin mitä tapahtuu kun vikaa ei ole korjattu?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
No nyt se teki sen mitä ei olis saanu tehä. Eli näyttäis toinen xenon hehku hiipuvan sytytyksen jälkeen punertavaksi. Ilmeisesti hehku tullut tiensä päähän ja kun irroitin hehkun niin sen putken kyljessä olikin jo jokin palamisen jälki/tahra. Mitens nyt ku lähen tilaamaan uutta hehku/hehkuja niin onko halvempi ostaa koko satsi vai pelkät hehkut. sarjahan on HID merkkiä ja 50w sekä 5000k. voinko tuohon sarjaan kytkeä esim 6000k hehkut??
Vielä pieni kysymys. Mulla näyttäis volkkarissa olevaj HID 55w Ballastit, noh voinko asentaa nuiden palaneiden tilalle esim 35wattiset hehkut. Vai pitääkö hehkun olla wattimäärältään sama mitä ballasti tuottaa ulos?? Entä kun ajovaloumpiot eivät ole vakiot vaan ne engels eyesin malliset umpiot niin kummat hehkut niihin h7 vai h7r???
Suuri vaara on kyllä tuossa 35w polttimon laitossa että palaa samantien tai ei syty ollenkaan. Jos sulla on noita 35w polttimoita ylimääräisenä niin voithan kokeilla ihan testimielessä.
Noista angel eyesistä riippu onko projektori vai normi heijastinumpio, projektoriin tavallinen H7 ja heijastinumpioon H7R.
Noista angel eyesistä riippu onko projektori vai normi heijastinumpio, projektoriin tavallinen H7 ja heijastinumpioon H7R.
Noita tehokkaampia ballastejakin tuntuu olevan 45W:sta 55W:n, pitäskin mittailla vielä eroja noiden välillä virrankulutuksen, valotehon ja syttymisajan suhteen. Noissa suurempaa tehoa kestävissä polttimoissa on kyllä suurempi tuo kaasukammio, joten pientä eroa noissa siis on. 35W bolsa varmaan oman aikansa kestääkin tuollaista isompitehoista muuntajaa, tosin muuntaja- ja polttimokohtaista varmasti paljon.
Jälkiasennus xenon 35w - ongelmia....
...
Viimeksi muokannut vj, 27.10.2009 11:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 24 vierailijaa