Mk2 Gti golffin osto-opas?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 25.4.2008 10:24
Mk2 Gti golffin osto-opas?
En ainakaan haulla löytänyt mitään kyseistä opasta.. kiinnostaisi tietää että millaisia vikoja ko. autosta voi löytyä ja mitä on syytä ottaa huomioon ostaessa Mk2 gti golfia (16v).
Itseäni rupesi nykyinen 1.3l maitopurkki konehuoneessa jo tympimään niin ajattelin myydä auton pois ja ostaa gti kakkiksen... apuja kaivaittaisiin.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Itseäni rupesi nykyinen 1.3l maitopurkki konehuoneessa jo tympimään niin ajattelin myydä auton pois ja ostaa gti kakkiksen... apuja kaivaittaisiin.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Golf II/Jetta 1984-92
etutukivarsien alapallonivelet väljät
raidetangon päät voivat olla väljät
jäähdytysnesteletkujen vuotoja
lämmityslaitteen kennovuotoja esiintynyt
vesipumppuvikoja (vika ilmenee aluksi jurinana)
kytkinvikoja
laturivikoja
käynnistysmoottorivikoja: solenoidi juuttuu
vanhemmissa yksilöissä ruostevaurioita kynnyskoteloissa, lokasuojien reunoissa ovien ja takaluukun alareunassa sekä helmapelleissä
jarruvikoja, levyt ruostuvat, jarrut laahaavat, jarrusatulat ja käsijarrun vivusto juuttuvat
etujarruletkut murtuvat
vesivuotoa ovista auton sisälle, oven sisällä oleva muovikalvo irtoaa ja tukkii alareunassa olevat valumareiät
moottorin öljyvuotoja
oikosulkuja releiden painetussa piirissä (ilmenee siten, että esim. lämmityslaitteen puhallin, äänitorvi ja takalasinlämmitin eivät toimi, vaikka sulakkeet ovat ehjät)
sähkötoiminen kaasutin reistailee
kaasuttimen kumilaippa murtuu
Mono-Jetronic suihkutusjärjestelmän ohjausosassa kontaktivikoja vuosimalleissa -88-90 (varmista, että korjaus tehty merkkikorjaamossa)
polttoainepumpun kaapeliliittimissä vikoja, polttoainepumpun relevikoja (rakennetta parannettu -91)
vuoto polttoainepumpun laipan tiivisteestä
venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä, joka voi tippua latausgeneraattorin päälle aiheuttaen sen vaurioitumisen (syynä voi olla nokka-akselin tiivisteen vuoto, öljyvuotoa voi aiheutua myös sylinterikannen tiivisteestä)
valokatkaisijavikoja
virtalukkovikoja
virranjakajavikoja: kannen sisäpuolelle muodostuu kosteutta, virranjakajan akselitiiviste voi vuotaa (tällöin öljy pääsee virranjakajan sisään ja koko virranjakaja joudutaan vaihtamaan)
hammastangon suojakumit rikki
vetonivelien suojuskumit rikki
ovien lukoissa vikoja
venttiilivarsien tiivisteet väljät (moottori savuttaa)
vanhemmissa Golfeissa sylinterikansi heikko kohta (rikkoutuu jo 100 000 kilometrissä)
jakohihnavikoja, vesipumpun käyttöpyörä kuluu
jäähdyttimen ja lämmityslaitteen kennovuotoja
öljypohja voi ruostua
joustintuen laakerin kumihela voi murtua
vaihteisto syöpyy malleissa, joissa moottorin maadoituskaapeli liitetty vaihteistoon
pyöränlaakerivikoja
etujarruletkut murtuneet
pakoputkistovuotoja
16V:ssä kiinnittäisin huomiota siihen onko alkuperäinen vai tekniikanvaihto.
Jotkut swapeista on tehty hyvin ja toiset taas ei, lisänä prosentit, joilla ei
nyt niin paljoa ole väliä jos eivät 40 lähentele.
Vaihdeloota on aivan luokaton (02Y). Takajarrut toisinaan jumii, ominaisuus.
K-Jetin haasteellinen maailma on myökin mielestäni miinus, ja senhän voi
korvata vaikka jollakin jälkiasennusruiskulla.
Jotkut swapeista on tehty hyvin ja toiset taas ei, lisänä prosentit, joilla ei
nyt niin paljoa ole väliä jos eivät 40 lähentele.
Vaihdeloota on aivan luokaton (02Y). Takajarrut toisinaan jumii, ominaisuus.
K-Jetin haasteellinen maailma on myökin mielestäni miinus, ja senhän voi
korvata vaikka jollakin jälkiasennusruiskulla.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kuten jo mainittu, takajarrusatulat on yks murheenkryyni! Ne kannattaakin uusia vaikka enstöiks! Motonetistä löytyy suht edullisesti uudet satulat. (Siis korjatut, tarkoitin!)
Kannattanee selvittää myös, millaisella käytöllä auto on ollut. Öljynvaihtovälit ja eteenkin, että millä bensalla ajettu! Noissa ku pitää käyttää ysikasia. Jos on joku teini kenkiny lippis vinossa vuosia ysivitosella, voi edessä olla kansijumppaa. BTDT! ;) (mie olin se teini!)
Korin osalta keskittyisin mm. tuulilasin karmin, takaluukun ja apurungon kuntoon. Tokihan noin vanhassa autossa voi olla ruostetta vaikka missä, eli perusteellinen tutkinta kannattaa aina!
Kannattanee selvittää myös, millaisella käytöllä auto on ollut. Öljynvaihtovälit ja eteenkin, että millä bensalla ajettu! Noissa ku pitää käyttää ysikasia. Jos on joku teini kenkiny lippis vinossa vuosia ysivitosella, voi edessä olla kansijumppaa. BTDT! ;) (mie olin se teini!)
Korin osalta keskittyisin mm. tuulilasin karmin, takaluukun ja apurungon kuntoon. Tokihan noin vanhassa autossa voi olla ruostetta vaikka missä, eli perusteellinen tutkinta kannattaa aina!
Vaihdeloota on aivan luokaton (02Y).
En ihan paskana pitäisi. Aika paljon huonompiakin yrityksiä on olemassa.
Yli 200tkm. ajettu 16V kansi on jo remontin tarpeessa, jos siis ei ole jo rempattu.
Kori tosiaan kannattaa tarkastaa. Voi olla aika paljonkin lahonneita yksilöitä.
Takaiskari ympärykset myös syynin hapatuksen varalta.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Takajarrut, varsinki käsijarru.
Kannen kunto.
Lootan/kytkimen ja voimansiirron kunto.
Korista sitten nuo nostokohdat helmoista, taka-akselin etupuolella yleensä pehmeää ja sitte takalunkat rapistuu, oven alareunat jne.
Nuo saa varmasti kyytiä että saapi kyllä kattoa tarkkaan jos moisia ostelemassa. Joka paikasta.
Kannen kunto.
Lootan/kytkimen ja voimansiirron kunto.
Korista sitten nuo nostokohdat helmoista, taka-akselin etupuolella yleensä pehmeää ja sitte takalunkat rapistuu, oven alareunat jne.
Nuo saa varmasti kyytiä että saapi kyllä kattoa tarkkaan jos moisia ostelemassa. Joka paikasta.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 25.4.2008 10:24
Kyllä 1.3 kakkiksestakin on arvaamatonta hyötyä, kuten kuva osoittaa:
http://www.heinola.org/g2/main.php/v/Co ... 5.jpg.html
http://www.heinola.org/g2/main.php/v/Co ... 5.jpg.html
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa