Parhaat kitkarenkaat today?
Valvoja: ffp jäsenet
Parhaat kitkarenkaat today?
Mitä kitkoja suosittelette Golfin alle pyörimään? Jos ominaisuuksia saisi valita niin ne olisivat seuraavat.
1.Hiljaisuus
2.Kestävyys
3.Pito
Ominaisuudet eivät ole paremmuus järjestyksessä.
Tosin kestävyyttä ja hiljaisuutta on vaikea yhdistää...
1.Hiljaisuus
2.Kestävyys
3.Pito
Ominaisuudet eivät ole paremmuus järjestyksessä.
Tosin kestävyyttä ja hiljaisuutta on vaikea yhdistää...
Nokian RSI (175/65/14")
1. Hiljaiset, kuin sukkasiltaan ajaisi, kuulee ratiotakin jo aika hiljaisilla volyymeilla
2. RSI:t on nyt kolmatta talvea varten laitettu alle. Pintaa joku 5-6 mm silmämääräisesti (uusissa reilu ~9.5 mm). Kilometrejä tulee ehkä 10-12 tkm / talvi.
3. Pito lumella mielestäni hyvä. Jäällä uutena "toffeemaisen" tahmea pito, eli tavallaan varoittaa vähän ennen luistoa. Joku muu voisi sanoa että epämääräinen ajotuntuma.
1. Hiljaiset, kuin sukkasiltaan ajaisi, kuulee ratiotakin jo aika hiljaisilla volyymeilla
2. RSI:t on nyt kolmatta talvea varten laitettu alle. Pintaa joku 5-6 mm silmämääräisesti (uusissa reilu ~9.5 mm). Kilometrejä tulee ehkä 10-12 tkm / talvi.
3. Pito lumella mielestäni hyvä. Jäällä uutena "toffeemaisen" tahmea pito, eli tavallaan varoittaa vähän ennen luistoa. Joku muu voisi sanoa että epämääräinen ajotuntuma.
Viimeksi muokannut jmr, 30.1.2007 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nokian RSi
1. Kohtuuhiljaiset, mutta esimerkiksi Nokian Q oli vielä hieman hiljaisempi
2. Kestosta ei kokemuksia, mutta Q:t kestivät 3 kesää ja 2 talvea (ajan noin 29tkm/vuosi). Vieläkin ovat kesällä lailliset. Uskoisin ettei RSi ainakaan heikompi ole.
3. Uutena melko löysä, rengaspaineita saa nostaa noin 0,5bar. Tosin Q oli muistaakseni vieläkin pehmeämpi uutena, joten parannusta on tapahtunut.
Edit: Sileällä asvaltilla rengasääniä ei käytännössä kuule, mutta karkealla hieman kumisevat johtuen osittain noista nostetuista rengaspaineista.
1. Kohtuuhiljaiset, mutta esimerkiksi Nokian Q oli vielä hieman hiljaisempi
2. Kestosta ei kokemuksia, mutta Q:t kestivät 3 kesää ja 2 talvea (ajan noin 29tkm/vuosi). Vieläkin ovat kesällä lailliset. Uskoisin ettei RSi ainakaan heikompi ole.
3. Uutena melko löysä, rengaspaineita saa nostaa noin 0,5bar. Tosin Q oli muistaakseni vieläkin pehmeämpi uutena, joten parannusta on tapahtunut.
Edit: Sileällä asvaltilla rengasääniä ei käytännössä kuule, mutta karkealla hieman kumisevat johtuen osittain noista nostetuista rengaspaineista.
Continentalin VikingContactit ovat toimineet todella hyvin. Pito lumella älyttömän hyvä eivätkä ole järin äänekkäät. Muitten merkkien kitkoihin en pysty vertaamaan, kun olen ajanut vain Continentaleilla.
Conti ja Nokia ovat testeissä ollee kärkipäässä, tuskin menee valinta pieleen, jos jomman kumman renkaat ostat.
8866: TS 790 on "pikkuisen" liukas sohjossa ja pehmeällä, kovalla pinnalla pitoa on jonkin verran. Voin pistää lisätietoja privaviestillä, jos kiinnostaa.
Conti ja Nokia ovat testeissä ollee kärkipäässä, tuskin menee valinta pieleen, jos jomman kumman renkaat ostat.
8866: TS 790 on "pikkuisen" liukas sohjossa ja pehmeällä, kovalla pinnalla pitoa on jonkin verran. Voin pistää lisätietoja privaviestillä, jos kiinnostaa.
Yksittäinen auton omistaja ostaa renkaat, käyttää niitä omalla tavallaan&omissa olosuhteissaan ja kokee renkaan hyvyyden omalla tavallaan. Käsittääkseni renkaiden todellinen paremmuskamppailu kuitenkin käydään jossain muualla kuin foorumiväittelyssä (mitenkään foorumiväittelyjä väheksymättä). Ja usein niistä oikeista testeistä tuotetaan esim. lehdykän sivuille raportti josta pisteiden kymmenyseroja voi vertailla, vaikkei niillä kymmenyksillä normiautoilijalle mitään merkitystä ole. Puolueettomien testien parhaimmaksi luokitelluista vaihtoehdoista luulis löytyvän hyviä renkaita autoon kuin autoon.
ja hetken päästä meillä on tässä perinteinen "kitka vastaan nasta" -keskustelu. ;)
ja hetken päästä meillä on tässä perinteinen "kitka vastaan nasta" -keskustelu. ;)
Onko näistä kellään kokemusta, Continental TS 790.
onkos nämä 'keskieuroopan kitkat', eli nopeusluokka on T, eikä perinteinen Q?
Mulla oli vajaa kolme talvea alla contin saksan kitkat, vissin just noi 790, vai olikohan se 780? no, enivei; pari talvea pelasi ihan hyvin, kun osasi ajaa niinkuin kitkoilla ajetaan. Viime talvena alkoi sitten jo luistelemaan siihen malliin, että ajoin tämän kesän niillä ja nyt ostin alle contin CVC3:set. aika löllöiltä tuntuu noiden vanhojen kitkojen jälkeen. mutta uskon, että pito on taas kertaluokkaa parempi.
OT: hamis: kuulopuheisiin ei kannata aina uskoa, laki on se joka viimekädessä määrää. Ilman sakon uhkaa saa siis ajella niillä kitkarenkailla välin maaliskuun alusta marraskuun loppuun myös alle 3mm - mutta tietenkin yli 1,6mm - kulutuspinnalla vaikkakaan järkevää tällainen renkaiden "loppuun asti" ajaminen ei tietystikään ole.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257 <= pykälä 16.
Aiheeseen liittyen, JariN tuossa aiemmin ilmaisi asian varsin ytimekkäästi. Renkaiden saatavuuskin voi monasti vaikuttaa asiaan. Sesonkiaikaan joillakin liikkeillä on vaikeuksia toimittaa just sitä "testivoittajarengasta", jolloin yleensä ottaen mikä tahansa "top 3-4" rengas on siinä tapauksessa hyvä valinta.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257 <= pykälä 16.
Aiheeseen liittyen, JariN tuossa aiemmin ilmaisi asian varsin ytimekkäästi. Renkaiden saatavuuskin voi monasti vaikuttaa asiaan. Sesonkiaikaan joillakin liikkeillä on vaikeuksia toimittaa just sitä "testivoittajarengasta", jolloin yleensä ottaen mikä tahansa "top 3-4" rengas on siinä tapauksessa hyvä valinta.
Mieleiset renkaat saa helpoiten alle kun on ajoissa ja aktiivinen rengasliikkeen suuntaan. Jos ei saa, niin kysytään naapuriliikkeestä tai naapurimaasta.
[offtopic]Tuli muuten kokeiltua pari päivää miten 3 kk käytetyt Nokian NRVi:t eli korkeamman nopeusluokan kesärenkaat käyttäytyy lumella. Lyhyissä siirtymisissä vielä meni, mutta ei siinä pelivaraa paljon jää, jos joku toinen tuolla alkaa leikkimään ja pitäisi väistää. Kaikki risteykset mentiin kääntyessä lähes kylki edellä vaikka ajelin ihan hiljaa ja liikkeellelähdöt oli tuskaa, ainakin jos olisi kiire. Sen jälkeen kitkat alle ja pito oli ihan eri.
[offtopic]Tuli muuten kokeiltua pari päivää miten 3 kk käytetyt Nokian NRVi:t eli korkeamman nopeusluokan kesärenkaat käyttäytyy lumella. Lyhyissä siirtymisissä vielä meni, mutta ei siinä pelivaraa paljon jää, jos joku toinen tuolla alkaa leikkimään ja pitäisi väistää. Kaikki risteykset mentiin kääntyessä lähes kylki edellä vaikka ajelin ihan hiljaa ja liikkeellelähdöt oli tuskaa, ainakin jos olisi kiire. Sen jälkeen kitkat alle ja pito oli ihan eri.
Ei pidä paikkansa, kesärengaskautena riittää 1,6mm pinta.SS, olenpa kuullut tällaistakin, että kun ne kitkat on talvi renkaat, on niissä oltava kesälläki se 3mm pintaa. Tuo kannattaa tarkistaa ennen ku ajeleepi niillä kesällä, ettei tuu ylimääräsiä maksulappuja.:)
Korjataan nyt sen verran, että se oli 3 talvea ja 2 kesää :) Ilmeisesti kevyt auto hieman vähentää kulutusta, rengaskokona 185/60R14....Q:t kestivät 3 kesää ja 2 talvea (ajan noin 29tkm/vuosi)...
Tuo on kyllä jo melkoinen saavutus vaikka itselläkin nuo Q:t tuntuvat kestävän. Bridgestonen blizzakit kuluivat aikoinaan yhdessä vuodessa (kesä + talvi) sileiksi.
Itsellä ollut Bridgestonen Blizzakin jo useita vuosia. Nyt oli näköjään pärjännyt taas testeissäkin toisin kuin parina aiempana vuotena. Itse olen ainakin ollut noihin tyytyväinen.
Kyllä mulla on kestänyt vähintään sen pari talvea vaikka ajotyyli ei ole se rauhallisin ja kilometrejäkin on kertynyt varmaan jotain 15000 talvessaan. Tosin kesällä en noilla ole ajellut kuten en millään muullakaan talvirenkaalla...
Bridgestonen blizzakit kuluivat aikoinaan yhdessä vuodessa (kesä + talvi) sileiksi.
Kyllä mulla on kestänyt vähintään sen pari talvea vaikka ajotyyli ei ole se rauhallisin ja kilometrejäkin on kertynyt varmaan jotain 15000 talvessaan. Tosin kesällä en noilla ole ajellut kuten en millään muullakaan talvirenkaalla...
Pisteet täältäkin RSi:n suuntaan. Toista talvea lähtivät juuri sunnuntaina alle, sekä ensimmäisen kitka talven lopputuntuma on että nastoja ei enää alle tule. 2 mm oli pintaa etusista hävinnyt about 10 tkm ajolla, takana vielä 8 mm raja nähtävissä. Paineita kantsii nostaa, itellä nyt 195/65/15 kokoluokassa 2,5 bar.
Kokemusta nokian Q:sta koossa 185/65/15 ja 225/55/16. nokian RSi:t nyt toista talvea koossa 205/60/15 ja tykännyt olen.
Itse en kyllä kitkoilla 2-3v pidempään ajaisi. Se kumi kun ajan saatossa kovenee, niin pito heikkenee reippaasti. Ja talvirenkaalla en muutenkaan ajaisi kuin silloin kuin tarve on, eli talvella. Talvellakin joskus ärsyttää tuo renkaan pehmeys. Taas kerran, kaikkea ei voi saada..
"Saksan" kitkat on mun mielestä ihen kelvot, jos saa uudehkot esim. pilkkahinnalla. Mieluummin ainakin itse ajaisin uudehkolla keskieuroopan markkinoille suunnatulla kitkarenkaalla, kuin _hinnat alkaen_ nastarenkailla. Kokemusta keskieuroopan kitkoista yhden talven osalta.
Itse en kyllä kitkoilla 2-3v pidempään ajaisi. Se kumi kun ajan saatossa kovenee, niin pito heikkenee reippaasti. Ja talvirenkaalla en muutenkaan ajaisi kuin silloin kuin tarve on, eli talvella. Talvellakin joskus ärsyttää tuo renkaan pehmeys. Taas kerran, kaikkea ei voi saada..
"Saksan" kitkat on mun mielestä ihen kelvot, jos saa uudehkot esim. pilkkahinnalla. Mieluummin ainakin itse ajaisin uudehkolla keskieuroopan markkinoille suunnatulla kitkarenkaalla, kuin _hinnat alkaen_ nastarenkailla. Kokemusta keskieuroopan kitkoista yhden talven osalta.
S4 quattrossa oli viime talvena 205/55R16 CVC3:t ja en oikeastaan parempia talvirenkaita olisi voinut autoon kuvitella. Todennäköisesti kuitenkin Nokian RSi olisi ajanut saman asian.
Jossakin kommenteissa on käynyt ilmi, että kitkoilla voi ajaa kesälläkin. Sporttialustalla varustettuna tuosta autosta tuli kerrassaan sietämätön ajettava, kun lämpotila nousi plussan puolelle.
Profiilin mukaisessa lötkössä on "edellistä sukupolvea" olevat misukan Maxi-Icet, jotka ovat jo ajastaan jääneet, vaikka renkailla ei ole ikää kolmeakaan vuotta eikä mallikaan ole ollut markkinoilla paljoa pidempää. Tuon auton löysän alustan vuoksi on jokseenkin se ja sama, onko kesällä alla kitka vai kesäkumi.
Golffissa on tuumaa pienemmät samanmalliset -kyllähän niillä ajelee, mutta uusi kitka on enemmän kuin uusi.
Jossakin kommenteissa on käynyt ilmi, että kitkoilla voi ajaa kesälläkin. Sporttialustalla varustettuna tuosta autosta tuli kerrassaan sietämätön ajettava, kun lämpotila nousi plussan puolelle.
Profiilin mukaisessa lötkössä on "edellistä sukupolvea" olevat misukan Maxi-Icet, jotka ovat jo ajastaan jääneet, vaikka renkailla ei ole ikää kolmeakaan vuotta eikä mallikaan ole ollut markkinoilla paljoa pidempää. Tuon auton löysän alustan vuoksi on jokseenkin se ja sama, onko kesällä alla kitka vai kesäkumi.
Golffissa on tuumaa pienemmät samanmalliset -kyllähän niillä ajelee, mutta uusi kitka on enemmän kuin uusi.
Minä ainakin mainitsin kuluttaneeni kitkoja loppuun kesällä. Ensiksi siis ajelin noilla muutaman talven vaihtaen aina kesäksi kesäkumit alle. Kun pito alkoi heiketä, kulutin noita kesäisin loppuun.Jossakin kommenteissa on käynyt ilmi, että kitkoilla voi ajaa kesälläkin. Sporttialustalla varustettuna tuosta autosta tuli kerrassaan sietämätön ajettava, kun lämpotila nousi plussan puolelle.
Uutena ovat kesäkumina surkeat, mutta kun pinta alkaa kulua johonkin 5mm tasolle ja kumi kovettua, kesäominaisuudet paranevat. 3...4mm pinnalla Q:sta on alkanut löytyä jo ihan mukavaa jämäkkyyttäkin, ei paljoa häviä kesärenkaalle. Ainoa miinus tulee surkeasta märkäpidosta, sateella saa hieman ennakoida ja ajaa moottoritien jyrkimmät rampit hieman hitaammin.
Lisäksi ohjaus alkaa jäykistymään (tunnokkuutta?) kesärengastasolle kun lamellit häviävät ja kovempi kumi alkaa tulemaan esiin. Uusilla kitkoilla ohjaus taas keveni sille tasolle ettei tehostinta kaipaa, mutta keskialueen tuntuma oheni eikä ohjaus keskitä entiseen malliin.
Ohi aiheen, mutta mielestäni niillä _kulutetuilla_ kitkoilla voi ihan hyvin ajella kesälläkin. Uusilla ei kannata.
Edit: Tekniikan Maailma ei moista suosittele, totesivat kuluneet Q:t käyttökelvottomiksi kesärenkaina. Pihinä miehenä olen kuitenkin aina kulutellut talvigummeja kesällä loppuun.
Viimeksi muokannut SS, 1.11.2006 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kellään muulla kokemuksia Nokian HKPL Rsi:stä OCU 2:n alla?
Itselle tuli tuollainen kulkine hommattua ja ihmetyttää kun Rsi:t pitää aivan järkyttävää meteliä, onko ne tosiaan noin kova ääniset renkaat vai mikä on vialla?
Toisessa autossa Pirellin nastat ja meteli varmaan 1/3 Rsi:n soittamasta konsertista.
EDIT:Kokona 205/55R16
Itselle tuli tuollainen kulkine hommattua ja ihmetyttää kun Rsi:t pitää aivan järkyttävää meteliä, onko ne tosiaan noin kova ääniset renkaat vai mikä on vialla?
Toisessa autossa Pirellin nastat ja meteli varmaan 1/3 Rsi:n soittamasta konsertista.
EDIT:Kokona 205/55R16
Viimeksi muokannut SR2001, 29.1.2007 9:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Q oli todella hiljainen, RSi jämäkämmän runkonsa puolesta hieman äänekkäämpi. Varsinkin karkealla asvaltilla 175/70R12-kokoinen RSi meluaa (mikäpä rengas ei meluaisi) kohtalaisesti. Sileällä asvaltilla taas mennään kuin sukkasillaan, eli kakkiksessa rengasmelu tippuu ilmavirtojen suhinojen alle jo kaupunkinopeuksissa.
Edit: Rengaspaineilla on todella iso merkitys tuohon kuminaan ja päinvasiatien vaikutus vetelyyteen, joku kompromissi noiden välillä kannattaa hakea kokeilemalla.
Edit: Rengaspaineilla on todella iso merkitys tuohon kuminaan ja päinvasiatien vaikutus vetelyyteen, joku kompromissi noiden välillä kannattaa hakea kokeilemalla.
Täältä isot plussat Continental CV3:sille! Pitoa pirusti ja hiljaiset! Paljon jämäkämmät asfaltilla kuin RSI:t. Kokoa 225/45 17.
Viimeksi muokannut Peke, 28.1.2007 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tälläisissa kyselyissä ois kiva kun ihmiset laittaisivat rengaskoot esille, sillä koolla on todella väliä toimimiseen ja sitäkautta ominaisuuksiin.
Itsellä oli II pallon alla 175/65/14" , nämä oli käytössä n 500km matkalla (alle oli heitetty väärää kokoa) ja hetimiten seuraavalla viikolla alle tuli (matkalla eksyneet) 185/60/14" HKPL Q:t , kokoinahan nuo pitäisi olla erittäin lähellä toisiaan, mutta jostain ihmeen ja kumman syystä nuo 175:set olisivat olleet paljon parempi vaihtoehto. Molemmathan on hiljaisia, mutta nuo kapeammat tuntuivat lumella purevan paremmin, olivat vakaammat ohittaessa jne. ero ei ollut suuri ja merkittävä, mutta ehdottomasti huomattava. Tämäkin ero olisi jäänyt huomaamatta jos ei olisi ollut vertailtavana identtisissä olosuhteissa pienen sattuman seurauksena.
HKPL Q 185/60/14"
1.Hiljaisuus - Nautittavan hiljainen
2.Kestävyys - Pito loppuu ennenkuin pinta
3.Pito - Uutena kiitettävä, muutamassa talvessa (2-3) katoaa kuin lumi kesän tullessa
Itsellä oli II pallon alla 175/65/14" , nämä oli käytössä n 500km matkalla (alle oli heitetty väärää kokoa) ja hetimiten seuraavalla viikolla alle tuli (matkalla eksyneet) 185/60/14" HKPL Q:t , kokoinahan nuo pitäisi olla erittäin lähellä toisiaan, mutta jostain ihmeen ja kumman syystä nuo 175:set olisivat olleet paljon parempi vaihtoehto. Molemmathan on hiljaisia, mutta nuo kapeammat tuntuivat lumella purevan paremmin, olivat vakaammat ohittaessa jne. ero ei ollut suuri ja merkittävä, mutta ehdottomasti huomattava. Tämäkin ero olisi jäänyt huomaamatta jos ei olisi ollut vertailtavana identtisissä olosuhteissa pienen sattuman seurauksena.
HKPL Q 185/60/14"
1.Hiljaisuus - Nautittavan hiljainen
2.Kestävyys - Pito loppuu ennenkuin pinta
3.Pito - Uutena kiitettävä, muutamassa talvessa (2-3) katoaa kuin lumi kesän tullessa
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Sen verran olen aina ollut kriittinen noiden testien suhteen että en välttämättä juosten mene ostamaan testivoittajia.
Riippuu paljon minkäpainoisessa autossa ja missä koossa ne gumit toimii parhaiten. Itselläni on vuosien varrelta sen verran kokemusta jotta nokiassa ei oo ollu rahat hukassa.
Parhaillaan on quattrossa alla vuoden vanhat 185/65-14 Rsi:t ja melkein liian pitävät on lumikelissä ja jäällähän mikään ei ole täydellinen. ABS:ittomaan etuvetoon en kyllä kitkoja laita alle(vain henk. koht mielipide)
Hiljaisuus on kyllä suuri plussa näissäkin kiekoissa.
Riippuu paljon minkäpainoisessa autossa ja missä koossa ne gumit toimii parhaiten. Itselläni on vuosien varrelta sen verran kokemusta jotta nokiassa ei oo ollu rahat hukassa.
Parhaillaan on quattrossa alla vuoden vanhat 185/65-14 Rsi:t ja melkein liian pitävät on lumikelissä ja jäällähän mikään ei ole täydellinen. ABS:ittomaan etuvetoon en kyllä kitkoja laita alle(vain henk. koht mielipide)
Hiljaisuus on kyllä suuri plussa näissäkin kiekoissa.
Onkos kellään kokemusta Bridgestone blizzak nordic mallisista kitkarenkaista? Ei ollut ainakaan viimeks tuulilasin testissä lainkaan koko rengasta. On vissiin uusi malli. Paikallinen rengaskauppias kehui renkaan maasta taivaaseen. Bridgestonella on lähes satkun hintaetu vs. hakkapeliitta tai continental.
Yllätys yllätys, vaikka kyse on uudesta renkaasta ja talvi vasta tulossa :)Paikallinen rengaskauppias kehui renkaan maasta taivaaseen
Ei ole kokemusta, mutta enpä usko että valinta pahasti pieleen menee jos Blizzakit ostaa. Ainakin aiemmat mallit ovat olleet kärjen tuntumassa, tasaisen hyviä ovat vuodesta toiseen olleet. Pidempi kokemus Bridgestonella noista on kuin esimerkiksi nokialla.
E: Contin ja Nokian testivoitot ilmeisesti hilaavat niiden hintoja ylöspäin :(
Onkos kellään kokemusta Bridgestone blizzak nordic mallisista kitkarenkaista?
Blizzak taitaa olla niitä uranuurtajia näissä kitkarenkaissa. Aikonaan kun tuli markkinoille oli melko suvereeni luokassaan. Siitä tasaisesti testitulokset pudonneet ja viime vuosina tainnut olla aika heikkoa menestys testeissä. Erilaisia selityksiä kuullut näihin viime aikojen huonoihin testituloksiin ja muutama ihan varmaan järkevä syykin taitaa olla. (ei, nyt ei aleta selittelemään niitä tuloksia)
Mutta itse ajellut parilla viime vuosien Blizzakilla ja olen ollut todella tyytyväinen niihin. Nytkin olisi talveksi vähän ajetut toissavuotiset varastossa, mutta vannekoko ei passaa, joten täytyy alentua ajelemaan noilla Nokian nastoilla jotka tuli autokaupan mukana.
Nokian kitkoissa on muuten tapahtunut aikalailla tukevoitumista, RSi on jo huomattavasti jämäkämpi kuin Q (kokemusta molemmista). Samanlaista kehitystä tapahtuu myös muilla merkeillä, joten noita on aika turha verrata jos kokemukset eivät ole saman vuosikerran renkaista. Kitkat tuntuvat kehittyvän aika vauhdilla.Ei enää ikinä Nokian tai Contin kitkoja, ovat liian löysään runkoon rakentaneet renkaassa, ei mukavat ajaa maantiellä
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kokemusta on Blizzak nordic:sta ja ja x-ice:sta. molemmissa pito suunnilleen samaa tasoa. Blizzak tuntuu kevyemmin ohjautuvalla ja x-ice menee ennemmin kuin juna ja ohjaus keskittää aiak vahvasti. Kuivan asfaltin ominaisuukista on paha vertailla kun blizzakin joilla olen ajanut ovat kokoa 185/65-14 ja x-icet 205/55-16.
Blizzak nordic on kuitenkin ajo-ominaisuuksiltaan ja pidoltaan ihan eri luokkaa kuin vanha malli blizzak ws-50 jollaiset on itsellä ollu toissa talvena kokoa 175/65-14.
Blizzak nordic on kuitenkin ajo-ominaisuuksiltaan ja pidoltaan ihan eri luokkaa kuin vanha malli blizzak ws-50 jollaiset on itsellä ollu toissa talvena kokoa 175/65-14.
Voiko tähän samaan topikkiin kerätä myös hintatietoja
Itse löysin täältä http://www.rengasjatarvike.com/index.php?ID=6481
CVC3 225/45R17 hintaan 645€/sarja
Itse löysin täältä http://www.rengasjatarvike.com/index.php?ID=6481
CVC3 225/45R17 hintaan 645€/sarja
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 14.5.2004 1:12
Jatketaas vanhaan topikkiin...
Aloin katsella jo hyvissä ajoin tulevia talvirenkaita.
Ei paljo löytynyt netin syövereistä hintaa 205/50/17 Continentalin kitkarenkaille.
Mutta törmäsimpä semmoisiin kun: Continental Conti Viking Contact 5!!
Continentalin sivuilta ei löytynyt mitään faktaa noista.
Rengaskauppa tarjosi em. kokoisena tuota CVC5:ta 688€/kierros.
CVC3:ta ei löytynyt 205/50/17 kokoisena.
Onko tuo CVC3:sta jalostettu uus versio vai joku saksankitka vai mikä?
Ja onko nuo wintercontactit mitä saa rengasonlinesta niitä saksankitkoja?
Viimetalven luistelin Dunlopin kitkoilla ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Aloin katsella jo hyvissä ajoin tulevia talvirenkaita.
Ei paljo löytynyt netin syövereistä hintaa 205/50/17 Continentalin kitkarenkaille.
Mutta törmäsimpä semmoisiin kun: Continental Conti Viking Contact 5!!
Continentalin sivuilta ei löytynyt mitään faktaa noista.
Rengaskauppa tarjosi em. kokoisena tuota CVC5:ta 688€/kierros.
CVC3:ta ei löytynyt 205/50/17 kokoisena.
Onko tuo CVC3:sta jalostettu uus versio vai joku saksankitka vai mikä?
Ja onko nuo wintercontactit mitä saa rengasonlinesta niitä saksankitkoja?
Viimetalven luistelin Dunlopin kitkoilla ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Takajarruja herkistellessä huomasin renkaissa M&S merkinnän ja renkaathan on Nankang:in 195/45-15 NS-2. Noillahan saisi liukastellä läpi talven lain mukaan. Onneksi on yhdet oikeat talvirenkaat varastossa ;)
Katteleppa tarkkaan lukeeko vain että "only in north america" kuten nrt-nuukioissa, joilla ei huvittanu ajaa kesälläkään.
JUMA: Juurikin hypistelin rengasliikkeessä noita CVC5:a! Ne on kuulemma kehitysversio CVC3:sta ja niissä on esim. kumiseos sellainen, että pitäis pysyä pehmeinä paljon pidempään kuin ennen. CVC3 ja CVC5 menee kokoina kuulemma sillälailla, että vaan jompaa kumpaa löytyy aina tietyssä koossa, ettei molempia. Eli jos haluaa jonkun tietyn koon, ni sitä löytyy VAIN jompanakumpana, CVC3:na tai CVC5:na.
Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...
Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...
Katselin tuohon scouttiin renkaita. Mika olisi sopiva koko 17", onko mukavuudessa eroa onko 205/50 17 vai 225/50 17?
Ilman muuta 225 joka on ensiasennus kokona autossa. 205 jää alkuperäisestä kehämitasta varsin paljon pienemmäksi, on kyllä laillinen mikäli kantavuus täytyy, mutta....Ei kyllä tuon auton alle
Ja nastoissa eroa onko hakka 4 vai hakka 5 vai jotain ihan muuta?
nelosen ja vitosen ero kaupassa jotain 150 euroa mita tarjottiin...
Hakka5 erona 4 on että 5 nasta on kokonaan neliskanttinen kuin 4 on ainostaan nastankärki neliö. Lisäksi 5:ssa on erillisiä vahvikekumi "valuja" joilla on saatu renkaasta jämäkämpi ja hiljaisempi, kun tuon neliskanttisen nastan ongelma on suuret nasta äänet.
Viimeksi muokannut Habbo, 29.8.2008 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
albanzo kirjoitti:JUMA: Juurikin hypistelin rengasliikkeessä noita CVC5:a! Ne on kuulemma kehitysversio CVC3:sta ja niissä on esim. kumiseos sellainen, että pitäis pysyä pehmeinä paljon pidempään kuin ennen. CVC3 ja CVC5 menee kokoina kuulemma sillälailla, että vaan jompaa kumpaa löytyy aina tietyssä koossa, ettei molempia. Eli jos haluaa jonkun tietyn koon, ni sitä löytyy VAIN jompanakumpana, CVC3:na tai CVC5:na.
Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...
KIITOKSIA!!
Pitänee pistää ropot läjään ja käydä hakemassa ohimennessä. =)
Viimetalven oli alla Dunlopin saksankitkat. PK-seudun talvessa noilla pärjäs, mutta kun piti ajaa talviolosuhteissa, niin niillä ei tehny mitään.
Sillon päätin, että talvirenkaissa on turha säästää. Tai jos haluais säästää, niin vaihtaa pienempään kokoon.
albanzo kirjoitti:Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...
http://www.rengaskauppa.net tarjoaa noita CVC5 koossa 225/40/18 848€/kierros. Jos ei voi hakea, niin lähetyskulut +30€.
kannattanee myös tutustua NOKIAN R:ääm joka tulee uutuutena tälle syksylle!!
kävin testaamassa työnpuolesta ko. rengasta viime talvena sen "esittely" tilaisuudessa ja tykkäsin jo silloin kovasti..
parannusta RSI:iihin mm.
-vesipito
-PALJON PALJON vakaampi ja tarkempi ajaa kuin RSI
-alhaisempi vierintä vastus (hyvä vaan kun bensa on kallista)
myöskin epäileevät tämänR:än olevan ylivoimaisin kitkarengas jäällä uuden pintamalli ratkaisun takia..
kerkesin viime talvena ajamaan omassa autossa noilla 3000km ja erittäin tyytyväinen olen ei voi moittia...!!
edit: tosiaan kokona pyörii 215/45-17" ja autona golf IV
kävin testaamassa työnpuolesta ko. rengasta viime talvena sen "esittely" tilaisuudessa ja tykkäsin jo silloin kovasti..
parannusta RSI:iihin mm.
-vesipito
-PALJON PALJON vakaampi ja tarkempi ajaa kuin RSI
-alhaisempi vierintä vastus (hyvä vaan kun bensa on kallista)
myöskin epäileevät tämänR:än olevan ylivoimaisin kitkarengas jäällä uuden pintamalli ratkaisun takia..
kerkesin viime talvena ajamaan omassa autossa noilla 3000km ja erittäin tyytyväinen olen ei voi moittia...!!
edit: tosiaan kokona pyörii 215/45-17" ja autona golf IV
Tuo Nokian R on tosiaan varteenotettava uutuus, kokemuksia omien autojen alla vanhasta WR, Q, Rsi ja nyt R:stä. Viimeisentä en ole talvikeleillä päässyt ajamaan mutta heinäkuun helteillä ajoin vastaanvan kokoisella kun edellistalven omat Rsi:t. Erityisesti tuo renkaan ajettavuuteen on saatu parannusta. Hyvin suuntavakaa rengas eikä turhia hölly. Rsi:n "heikkous" oli nimenomaan tuo hieman epämääräinen tuntuma erityisesti korkeammilla profiileilla (yli 55 -profiili) kuivalla tai märällä lumettomalla pinnalla. Taitaa olla ensimmäinen pohjoismainen kitka jota saa kaikilla yleisimmillä kokoluokilla aina 20" asti R-nopeusluokassa.
Katsotaan mitä lehdistö sanoo syys-lokakuun testeissä, oma valinta on kuitenkin tehty ja renkaat odotttaa talven liukkaita.
Katsotaan mitä lehdistö sanoo syys-lokakuun testeissä, oma valinta on kuitenkin tehty ja renkaat odotttaa talven liukkaita.
Myy nettivaraosassa "yhden talven ajettuna, siis käytännössä uudenveroiset", kuten tuossa viikolla yksi hemmo kauppasi vanhan sukupolven nastarenkaitaan. Joillekin se yksi talvi voi vaan merkitä 15-20tkm ajorupeamaa.
Itse en talvirengasta käytettynä osta, koska ko. tuote vanhenee monessa suhteessa niin nopeasti, mutta tuore CVC3 vähän ajettuna lienee järkiostos.
Itse en talvirengasta käytettynä osta, koska ko. tuote vanhenee monessa suhteessa niin nopeasti, mutta tuore CVC3 vähän ajettuna lienee järkiostos.
Itse yhden talven ajelin FR Leonilla jossa oli nuo TS810:set alla. Paljon mukavammat etelässä sulilla teillä kuin ns. pohjolan kitkat. Suurin ero on vetelyn puute, eli urat ei häiritse läheskään niin paljoa. Sen oikeastaan näkee jo renkaan olkapään muodosta.
Minulla ihan positiivset kokemukset kokonaisuudessaan. Tosin ns. huonolla kelillä sitten sai olla tarkkana, etenkin sivuttaispidon takia juurikin edellisestä syystä. Mutta niin kauan kun pysyi ns. etelässä, niin ei haittaa.
Minulla ihan positiivset kokemukset kokonaisuudessaan. Tosin ns. huonolla kelillä sitten sai olla tarkkana, etenkin sivuttaispidon takia juurikin edellisestä syystä. Mutta niin kauan kun pysyi ns. etelässä, niin ei haittaa.
Saattaa se silti tulla vielä talvi sinne etelärannikollekin ja silloin ei kyllä naurattais, jos alla on moiset autobahn-kitkat.
Eipä mullakaan huonoja kokemuksia saksan kitkoista vaikka joskus yhden talven ajelinkin. Itse en tosin noista paljoa maksaisi.. Eikai ne uutena Saksassakaan ilmaisia ole?
Ja ajellaan kelin mukaan..
Korealaiset saksakitkat talvirenkaina kuulostaa äkkiseltään aika itsemurhalta, mutta asunkin täällä jängällä, joten pidän tästälähtien mölyt mahassani. :)
Jos joitain uskaltas "suositella" niin nuo Contin TS810. Ainakin TM totesi, että jos tuollaiset renkaat pitää saada niin nuo on parhaasta päästä.
Jos joitain uskaltas "suositella" niin nuo Contin TS810. Ainakin TM totesi, että jos tuollaiset renkaat pitää saada niin nuo on parhaasta päästä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa