Parhaat kitkarenkaat today?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

Parhaat kitkarenkaat today?

ViestiKirjoittaja bigbear » 31.10.2006 10:37

Mitä kitkoja suosittelette Golfin alle pyörimään? Jos ominaisuuksia saisi valita niin ne olisivat seuraavat.

1.Hiljaisuus
2.Kestävyys
3.Pito

Ominaisuudet eivät ole paremmuus järjestyksessä.

Tosin kestävyyttä ja hiljaisuutta on vaikea yhdistää...

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 31.10.2006 11:57

Nokian RSI (175/65/14")

1. Hiljaiset, kuin sukkasiltaan ajaisi, kuulee ratiotakin jo aika hiljaisilla volyymeilla
2. RSI:t on nyt kolmatta talvea varten laitettu alle. Pintaa joku 5-6 mm silmämääräisesti (uusissa reilu ~9.5 mm). Kilometrejä tulee ehkä 10-12 tkm / talvi.
3. Pito lumella mielestäni hyvä. Jäällä uutena "toffeemaisen" tahmea pito, eli tavallaan varoittaa vähän ennen luistoa. Joku muu voisi sanoa että epämääräinen ajotuntuma.
Viimeksi muokannut jmr, 30.1.2007 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 31.10.2006 12:04

Nokian RSi

1. Kohtuuhiljaiset, mutta esimerkiksi Nokian Q oli vielä hieman hiljaisempi
2. Kestosta ei kokemuksia, mutta Q:t kestivät 3 kesää ja 2 talvea (ajan noin 29tkm/vuosi). Vieläkin ovat kesällä lailliset. Uskoisin ettei RSi ainakaan heikompi ole.
3. Uutena melko löysä, rengaspaineita saa nostaa noin 0,5bar. Tosin Q oli muistaakseni vieläkin pehmeämpi uutena, joten parannusta on tapahtunut.

Edit: Sileällä asvaltilla rengasääniä ei käytännössä kuule, mutta karkealla hieman kumisevat johtuen osittain noista nostetuista rengaspaineista.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 31.10.2006 12:18

Onko näistä kellään kokemusta, Continental TS 790.

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 31.10.2006 12:57

Continentalin VikingContactit ovat toimineet todella hyvin. Pito lumella älyttömän hyvä eivätkä ole järin äänekkäät. Muitten merkkien kitkoihin en pysty vertaamaan, kun olen ajanut vain Continentaleilla.

Conti ja Nokia ovat testeissä ollee kärkipäässä, tuskin menee valinta pieleen, jos jomman kumman renkaat ostat.

8866: TS 790 on "pikkuisen" liukas sohjossa ja pehmeällä, kovalla pinnalla pitoa on jonkin verran. Voin pistää lisätietoja privaviestillä, jos kiinnostaa.

hamis
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.8.2005 16:37

ViestiKirjoittaja hamis » 31.10.2006 14:06

SS, olenpa kuullut tällaistakin, että kun ne kitkat on talvi renkaat, on niissä oltava kesälläki se 3mm pintaa. Tuo kannattaa tarkistaa ennen ku ajeleepi niillä kesällä, ettei tuu ylimääräsiä maksulappuja.:)

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 31.10.2006 14:16

...Q:t kestivät 3 kesää ja 2 talvea (ajan noin 29tkm/vuosi)...


Tuo on kyllä jo melkoinen saavutus vaikka itselläkin nuo Q:t tuntuvat kestävän. Bridgestonen blizzakit kuluivat aikoinaan yhdessä vuodessa (kesä + talvi) sileiksi.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 31.10.2006 14:44

Yksittäinen auton omistaja ostaa renkaat, käyttää niitä omalla tavallaan&omissa olosuhteissaan ja kokee renkaan hyvyyden omalla tavallaan. Käsittääkseni renkaiden todellinen paremmuskamppailu kuitenkin käydään jossain muualla kuin foorumiväittelyssä (mitenkään foorumiväittelyjä väheksymättä). Ja usein niistä oikeista testeistä tuotetaan esim. lehdykän sivuille raportti josta pisteiden kymmenyseroja voi vertailla, vaikkei niillä kymmenyksillä normiautoilijalle mitään merkitystä ole. Puolueettomien testien parhaimmaksi luokitelluista vaihtoehdoista luulis löytyvän hyviä renkaita autoon kuin autoon.


ja hetken päästä meillä on tässä perinteinen "kitka vastaan nasta" -keskustelu. ;)

Kennedy
-
Viestit: 127
Liittynyt: 3.11.2003 14:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kennedy » 31.10.2006 15:04

Nokian RSI..

samat syyt kuin jmr:llä.

vtwin
-
Viestit: 227
Liittynyt: 29.7.2003 11:16

ViestiKirjoittaja vtwin » 31.10.2006 15:28

Onko näistä kellään kokemusta, Continental TS 790.


onkos nämä 'keskieuroopan kitkat', eli nopeusluokka on T, eikä perinteinen Q?

Mulla oli vajaa kolme talvea alla contin saksan kitkat, vissin just noi 790, vai olikohan se 780? no, enivei; pari talvea pelasi ihan hyvin, kun osasi ajaa niinkuin kitkoilla ajetaan. Viime talvena alkoi sitten jo luistelemaan siihen malliin, että ajoin tämän kesän niillä ja nyt ostin alle contin CVC3:set. aika löllöiltä tuntuu noiden vanhojen kitkojen jälkeen. mutta uskon, että pito on taas kertaluokkaa parempi.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 31.10.2006 15:34

RSi (225/55x16") kokemuksen perusteella hyvä ajettavana ja hilljainen.

Squash
-
Viestit: 103
Liittynyt: 18.8.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Squash » 31.10.2006 15:48

OT: hamis: kuulopuheisiin ei kannata aina uskoa, laki on se joka viimekädessä määrää. Ilman sakon uhkaa saa siis ajella niillä kitkarenkailla välin maaliskuun alusta marraskuun loppuun myös alle 3mm - mutta tietenkin yli 1,6mm - kulutuspinnalla vaikkakaan järkevää tällainen renkaiden "loppuun asti" ajaminen ei tietystikään ole.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257 <= pykälä 16.

Aiheeseen liittyen, JariN tuossa aiemmin ilmaisi asian varsin ytimekkäästi. Renkaiden saatavuuskin voi monasti vaikuttaa asiaan. Sesonkiaikaan joillakin liikkeillä on vaikeuksia toimittaa just sitä "testivoittajarengasta", jolloin yleensä ottaen mikä tahansa "top 3-4" rengas on siinä tapauksessa hyvä valinta.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 31.10.2006 15:57

Mieleiset renkaat saa helpoiten alle kun on ajoissa ja aktiivinen rengasliikkeen suuntaan. Jos ei saa, niin kysytään naapuriliikkeestä tai naapurimaasta.

[offtopic]Tuli muuten kokeiltua pari päivää miten 3 kk käytetyt Nokian NRVi:t eli korkeamman nopeusluokan kesärenkaat käyttäytyy lumella. Lyhyissä siirtymisissä vielä meni, mutta ei siinä pelivaraa paljon jää, jos joku toinen tuolla alkaa leikkimään ja pitäisi väistää. Kaikki risteykset mentiin kääntyessä lähes kylki edellä vaikka ajelin ihan hiljaa ja liikkeellelähdöt oli tuskaa, ainakin jos olisi kiire. Sen jälkeen kitkat alle ja pito oli ihan eri.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 31.10.2006 16:08

Itsellä tällä hetkelä menossa kolmannet Conti VikingContantit, kohtuullinen pito ja loistava ajettavuus.

Nokian RSi:ssä ehkä jossain tilanteessa parempi pito, varsinkin jäällä, mutta ajettavuus ei pääse lähellekään Contia varsinkaan kuivalla kelillä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 31.10.2006 17:05

Itse mietin RSi:n ja Continental CVC 3 välillä ja Continentalit hain. Asian ratkaisi seikka, mistä Numppa jo mainitsikin. Lisäksi voitti testin. :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 31.10.2006 17:15

SS, olenpa kuullut tällaistakin, että kun ne kitkat on talvi renkaat, on niissä oltava kesälläki se 3mm pintaa. Tuo kannattaa tarkistaa ennen ku ajeleepi niillä kesällä, ettei tuu ylimääräsiä maksulappuja.:)
Ei pidä paikkansa, kesärengaskautena riittää 1,6mm pinta.

...Q:t kestivät 3 kesää ja 2 talvea (ajan noin 29tkm/vuosi)...


Tuo on kyllä jo melkoinen saavutus vaikka itselläkin nuo Q:t tuntuvat kestävän. Bridgestonen blizzakit kuluivat aikoinaan yhdessä vuodessa (kesä + talvi) sileiksi.
Korjataan nyt sen verran, että se oli 3 talvea ja 2 kesää :) Ilmeisesti kevyt auto hieman vähentää kulutusta, rengaskokona 185/60R14.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 31.10.2006 18:14

Itsellä ollut Bridgestonen Blizzakin jo useita vuosia. Nyt oli näköjään pärjännyt taas testeissäkin toisin kuin parina aiempana vuotena. Itse olen ainakin ollut noihin tyytyväinen.

Bridgestonen blizzakit kuluivat aikoinaan yhdessä vuodessa (kesä + talvi) sileiksi.

Kyllä mulla on kestänyt vähintään sen pari talvea vaikka ajotyyli ei ole se rauhallisin ja kilometrejäkin on kertynyt varmaan jotain 15000 talvessaan. Tosin kesällä en noilla ole ajellut kuten en millään muullakaan talvirenkaalla...

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 31.10.2006 21:01

Pisteet täältäkin RSi:n suuntaan. Toista talvea lähtivät juuri sunnuntaina alle, sekä ensimmäisen kitka talven lopputuntuma on että nastoja ei enää alle tule. 2 mm oli pintaa etusista hävinnyt about 10 tkm ajolla, takana vielä 8 mm raja nähtävissä. Paineita kantsii nostaa, itellä nyt 195/65/15 kokoluokassa 2,5 bar.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 31.10.2006 21:37

Kokemusta nokian Q:sta koossa 185/65/15 ja 225/55/16. nokian RSi:t nyt toista talvea koossa 205/60/15 ja tykännyt olen.

Itse en kyllä kitkoilla 2-3v pidempään ajaisi. Se kumi kun ajan saatossa kovenee, niin pito heikkenee reippaasti. Ja talvirenkaalla en muutenkaan ajaisi kuin silloin kuin tarve on, eli talvella. Talvellakin joskus ärsyttää tuo renkaan pehmeys. Taas kerran, kaikkea ei voi saada..

"Saksan" kitkat on mun mielestä ihen kelvot, jos saa uudehkot esim. pilkkahinnalla. Mieluummin ainakin itse ajaisin uudehkolla keskieuroopan markkinoille suunnatulla kitkarenkaalla, kuin _hinnat alkaen_ nastarenkailla. Kokemusta keskieuroopan kitkoista yhden talven osalta.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.10.2006 21:49

Itse tykkään ainakin RSI:stä. Pitää riittävän hyvin, jotta normaali talviajo on turvallista, niin lumella kuin jäälläkin. Lisäksi todella hiljaiset.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.10.2006 21:53

Ääni Contin kolmosille.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 31.10.2006 22:35

Onkos kellään kokemuksia Viking Snowtech -kitkoista? Näyttäis olevan ihan sopuhinnoissa hieman isommassakin kokoluokassa... Haussa on 17" tai 18" kitkat.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 1.11.2006 8:18

Contin kolmosille kanssa ääni. Paras kitkarengas tällä hetkellä jos kaikkia osa-alueita tarkastellaan.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 1.11.2006 8:30

ISO ääni Nokian Q kitkoille. kokona pyörii 205/50/16

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.11.2006 8:48

S4 quattrossa oli viime talvena 205/55R16 CVC3:t ja en oikeastaan parempia talvirenkaita olisi voinut autoon kuvitella. Todennäköisesti kuitenkin Nokian RSi olisi ajanut saman asian.

Jossakin kommenteissa on käynyt ilmi, että kitkoilla voi ajaa kesälläkin. Sporttialustalla varustettuna tuosta autosta tuli kerrassaan sietämätön ajettava, kun lämpotila nousi plussan puolelle.
Profiilin mukaisessa lötkössä on "edellistä sukupolvea" olevat misukan Maxi-Icet, jotka ovat jo ajastaan jääneet, vaikka renkailla ei ole ikää kolmeakaan vuotta eikä mallikaan ole ollut markkinoilla paljoa pidempää. Tuon auton löysän alustan vuoksi on jokseenkin se ja sama, onko kesällä alla kitka vai kesäkumi.

Golffissa on tuumaa pienemmät samanmalliset -kyllähän niillä ajelee, mutta uusi kitka on enemmän kuin uusi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.11.2006 12:21

Jossakin kommenteissa on käynyt ilmi, että kitkoilla voi ajaa kesälläkin. Sporttialustalla varustettuna tuosta autosta tuli kerrassaan sietämätön ajettava, kun lämpotila nousi plussan puolelle.
Minä ainakin mainitsin kuluttaneeni kitkoja loppuun kesällä. Ensiksi siis ajelin noilla muutaman talven vaihtaen aina kesäksi kesäkumit alle. Kun pito alkoi heiketä, kulutin noita kesäisin loppuun.

Uutena ovat kesäkumina surkeat, mutta kun pinta alkaa kulua johonkin 5mm tasolle ja kumi kovettua, kesäominaisuudet paranevat. 3...4mm pinnalla Q:sta on alkanut löytyä jo ihan mukavaa jämäkkyyttäkin, ei paljoa häviä kesärenkaalle. Ainoa miinus tulee surkeasta märkäpidosta, sateella saa hieman ennakoida ja ajaa moottoritien jyrkimmät rampit hieman hitaammin.

Lisäksi ohjaus alkaa jäykistymään (tunnokkuutta?) kesärengastasolle kun lamellit häviävät ja kovempi kumi alkaa tulemaan esiin. Uusilla kitkoilla ohjaus taas keveni sille tasolle ettei tehostinta kaipaa, mutta keskialueen tuntuma oheni eikä ohjaus keskitä entiseen malliin.

Ohi aiheen, mutta mielestäni niillä _kulutetuilla_ kitkoilla voi ihan hyvin ajella kesälläkin. Uusilla ei kannata.

Edit: Tekniikan Maailma ei moista suosittele, totesivat kuluneet Q:t käyttökelvottomiksi kesärenkaina. Pihinä miehenä olen kuitenkin aina kulutellut talvigummeja kesällä loppuun.
Viimeksi muokannut SS, 1.11.2006 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.11.2006 17:27

Minä ainakin mainitsin kuluttaneeni kitkoja loppuun kesällä. Ensiksi siis ajelin noilla muutaman talven vaihtaen aina kesäksi kesäkumit alle. Kun pito alkoi heiketä, kulutin noita kesäisin loppuun.


Hyvä pointti muutens. Minä mm. tuohon negatiivisesti suhtauduin, tarkistan tässä kohdin kantaani..:)

mauke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2003 16:10

ViestiKirjoittaja mauke » 1.11.2006 18:38

kyllä noilla kuluneilla kitkoilla kuivalla kelillä ajaa kesätkin, mut vesikelit on aika helvettiä. ei pitoa ja vesiliirtoon lähtee jo ihmeen alhaisissa nopeuksissa.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 26.1.2007 13:53

Onko kellään muulla kokemuksia Nokian HKPL Rsi:stä OCU 2:n alla?
Itselle tuli tuollainen kulkine hommattua ja ihmetyttää kun Rsi:t pitää aivan järkyttävää meteliä, onko ne tosiaan noin kova ääniset renkaat vai mikä on vialla?
Toisessa autossa Pirellin nastat ja meteli varmaan 1/3 Rsi:n soittamasta konsertista.
EDIT:Kokona 205/55R16
Viimeksi muokannut SR2001, 29.1.2007 9:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 26.1.2007 14:41

nokialaisinhan ei ikinä ole voinut pitää hiljaisina kumeina.

toisin kuin esim continentalin voi pitää.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 26.1.2007 19:34

ainakaan nuo RSi:t ei pidä mielestäni mekkalaa, hakkis 4:ssa on taas sitten sitäkin kovempi soitanta. Tokihan kumina yms rengasmeteli on riippuvainen myöskin renkaan koosta ja profiilista. mut 195/65/15 luokassa vallan hiljainen.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.1.2007 19:51

Q oli todella hiljainen, RSi jämäkämmän runkonsa puolesta hieman äänekkäämpi. Varsinkin karkealla asvaltilla 175/70R12-kokoinen RSi meluaa (mikäpä rengas ei meluaisi) kohtalaisesti. Sileällä asvaltilla taas mennään kuin sukkasillaan, eli kakkiksessa rengasmelu tippuu ilmavirtojen suhinojen alle jo kaupunkinopeuksissa.

Edit: Rengaspaineilla on todella iso merkitys tuohon kuminaan ja päinvasiatien vaikutus vetelyyteen, joku kompromissi noiden välillä kannattaa hakea kokeilemalla.

ABE
-
Viestit: 135
Liittynyt: 20.1.2005 22:20

ViestiKirjoittaja ABE » 26.1.2007 22:59

Useammassakin edellisessä autossa oli alla blizzakit, todella tyytyväinen niihinkin, mutta kyllä rsi siltin voiton vie, loistava rengas.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 26.1.2007 23:41

Blizzakit alla, ekat kitkarenkaat. Ihan ok tuntuiset. Kokona 185/65/14
Viimeksi muokannut Mikhauta, 28.1.2007 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.1.2007 20:27

Blizzakille täältä pisteet ja Nokian Q lle haukkuja.(tosin eihän tota enää tehdä)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.1.2007 21:11

Nokian Q lle haukkuja.

Mistäs syystä? Itellä on tän talven ollu alla ja oon kyllä ollu ihan tyytyväinen...Vähän pehmeät toki on mutta eipä sitä talvikeleillä huomaa. Pitoa riittää mielestäni hyvin.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 27.1.2007 23:58

Täältä isot plussat Continental CV3:sille! Pitoa pirusti ja hiljaiset! Paljon jämäkämmät asfaltilla kuin RSI:t. Kokoa 225/45 17.
Viimeksi muokannut Peke, 28.1.2007 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.1.2007 5:13

Tälläisissa kyselyissä ois kiva kun ihmiset laittaisivat rengaskoot esille, sillä koolla on todella väliä toimimiseen ja sitäkautta ominaisuuksiin.

Itsellä oli II pallon alla 175/65/14" , nämä oli käytössä n 500km matkalla (alle oli heitetty väärää kokoa) ja hetimiten seuraavalla viikolla alle tuli (matkalla eksyneet) 185/60/14" HKPL Q:t , kokoinahan nuo pitäisi olla erittäin lähellä toisiaan, mutta jostain ihmeen ja kumman syystä nuo 175:set olisivat olleet paljon parempi vaihtoehto. Molemmathan on hiljaisia, mutta nuo kapeammat tuntuivat lumella purevan paremmin, olivat vakaammat ohittaessa jne. ero ei ollut suuri ja merkittävä, mutta ehdottomasti huomattava. Tämäkin ero olisi jäänyt huomaamatta jos ei olisi ollut vertailtavana identtisissä olosuhteissa pienen sattuman seurauksena.

HKPL Q 185/60/14"

1.Hiljaisuus - Nautittavan hiljainen
2.Kestävyys - Pito loppuu ennenkuin pinta
3.Pito - Uutena kiitettävä, muutamassa talvessa (2-3) katoaa kuin lumi kesän tullessa

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 28.1.2007 11:56


Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 28.1.2007 19:14

Sen verran olen aina ollut kriittinen noiden testien suhteen että en välttämättä juosten mene ostamaan testivoittajia.
Riippuu paljon minkäpainoisessa autossa ja missä koossa ne gumit toimii parhaiten. Itselläni on vuosien varrelta sen verran kokemusta jotta nokiassa ei oo ollu rahat hukassa.
Parhaillaan on quattrossa alla vuoden vanhat 185/65-14 Rsi:t ja melkein liian pitävät on lumikelissä ja jäällähän mikään ei ole täydellinen. ABS:ittomaan etuvetoon en kyllä kitkoja laita alle(vain henk. koht mielipide)
Hiljaisuus on kyllä suuri plussa näissäkin kiekoissa.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 13.8.2007 10:08

Noniin, talvirengaskausi lähestyy ja kolme talvea on takana RSi:llä ja mielestäni kolmantena ne läheltäpiti-tilanteet lisääntyivät kovasti, joten ostan uudet syksyllä. Vieläkö suositaan Nokialaista vai kokeillaanko Michelinin tai Contin tuotteita? RSi:ssä ainoa moite on tukevuuden puute.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 13.8.2007 11:15

Mulla on nyt yhden ns. talven ollu Contin kitkat alla ja hienosti toimivat. Ovat suhteellisen jäykät rungoltaan (225/45-17"), mutta toki toi kokokin siihen hieman vaikuttaa... Aika hiljaisetkin ovat olevinaan, eli mulla ei ainakaan ole mitään moitittavaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.8.2007 11:29

CVC3:n jäykkyys heikkenee lämpötilan noustessa, pakkasella ei ongelmia.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 13.8.2007 12:13

viime talvena oli hankookin iceber kitkat ja toimi loistavasti pitoa oli riitävästi..oli vaan 50 sarjalaiset 15 tuuman oli vaaan turhan matalat..ps jos jollakin os käytettykin sarja käy 205/50/16 tai 195/55/15 niin privaa postiin .thanks!

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 14.9.2007 18:34

Onkos kellään kokemusta Bridgestone blizzak nordic mallisista kitkarenkaista? Ei ollut ainakaan viimeks tuulilasin testissä lainkaan koko rengasta. On vissiin uusi malli. Paikallinen rengaskauppias kehui renkaan maasta taivaaseen. Bridgestonella on lähes satkun hintaetu vs. hakkapeliitta tai continental.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.9.2007 20:08

Paikallinen rengaskauppias kehui renkaan maasta taivaaseen
Yllätys yllätys, vaikka kyse on uudesta renkaasta ja talvi vasta tulossa :)

Ei ole kokemusta, mutta enpä usko että valinta pahasti pieleen menee jos Blizzakit ostaa. Ainakin aiemmat mallit ovat olleet kärjen tuntumassa, tasaisen hyviä ovat vuodesta toiseen olleet. Pidempi kokemus Bridgestonella noista on kuin esimerkiksi nokialla.

E: Contin ja Nokian testivoitot ilmeisesti hilaavat niiden hintoja ylöspäin :(

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 14.9.2007 20:49

225/45-17 X-ice
ERITTÄN hyvät, suosittelen. Ovat hiljaiset, paras pito ja kulutus kestävyys. Ei enää ikinä Nokian tai Contin kitkoja, ovat liian löysään runkoon rakentaneet renkaassa, ei mukavat ajaa maantiellä

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 14.9.2007 21:54

Onkos kellään kokemusta Bridgestone blizzak nordic mallisista kitkarenkaista?

Blizzak taitaa olla niitä uranuurtajia näissä kitkarenkaissa. Aikonaan kun tuli markkinoille oli melko suvereeni luokassaan. Siitä tasaisesti testitulokset pudonneet ja viime vuosina tainnut olla aika heikkoa menestys testeissä. Erilaisia selityksiä kuullut näihin viime aikojen huonoihin testituloksiin ja muutama ihan varmaan järkevä syykin taitaa olla. (ei, nyt ei aleta selittelemään niitä tuloksia)
Mutta itse ajellut parilla viime vuosien Blizzakilla ja olen ollut todella tyytyväinen niihin. Nytkin olisi talveksi vähän ajetut toissavuotiset varastossa, mutta vannekoko ei passaa, joten täytyy alentua ajelemaan noilla Nokian nastoilla jotka tuli autokaupan mukana.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.9.2007 22:19

Ei enää ikinä Nokian tai Contin kitkoja, ovat liian löysään runkoon rakentaneet renkaassa, ei mukavat ajaa maantiellä
Nokian kitkoissa on muuten tapahtunut aikalailla tukevoitumista, RSi on jo huomattavasti jämäkämpi kuin Q (kokemusta molemmista). Samanlaista kehitystä tapahtuu myös muilla merkeillä, joten noita on aika turha verrata jos kokemukset eivät ole saman vuosikerran renkaista. Kitkat tuntuvat kehittyvän aika vauhdilla.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 15.9.2007 10:31

Ja ainakaan omien kokemuksien mukaan Misukan x-icet ovat paljon heikommat pidoltaan kuin Nokian rsi:t

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 15.9.2007 12:22

Contin kolmosille kanssa ääni. Paras kitkarengas tällä hetkellä jos kaikkia osa-alueita tarkastellaan.

Äännän myös tälle renkaalle.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 15.9.2007 12:25

^kuin myös, samaa mieltä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.9.2007 15:01

Kokemusta on Blizzak nordic:sta ja ja x-ice:sta. molemmissa pito suunnilleen samaa tasoa. Blizzak tuntuu kevyemmin ohjautuvalla ja x-ice menee ennemmin kuin juna ja ohjaus keskittää aiak vahvasti. Kuivan asfaltin ominaisuukista on paha vertailla kun blizzakin joilla olen ajanut ovat kokoa 185/65-14 ja x-icet 205/55-16.

Blizzak nordic on kuitenkin ajo-ominaisuuksiltaan ja pidoltaan ihan eri luokkaa kuin vanha malli blizzak ws-50 jollaiset on itsellä ollu toissa talvena kokoa 175/65-14.

kosarn
-
Viestit: 456
Liittynyt: 23.7.2003 8:32

ViestiKirjoittaja kosarn » 15.9.2007 16:26

Voiko tähän samaan topikkiin kerätä myös hintatietoja

Itse löysin täältä http://www.rengasjatarvike.com/index.php?ID=6481
CVC3 225/45R17 hintaan 645€/sarja

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.9.2007 17:01

Väittäisin että näissä rengasasioissakin kannattaa se tingitty hinta kysyä puhelimessa tai paikanpäällä.

- Rengasliikkeiden hinnoissa usein aika isojakin eroja.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 15.9.2007 18:31

^^ Oho...aika hyvä tarjous contin renkaista. Paras tähän mennessä mitä saanut tossa koossa 850 sarja.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 15.9.2007 19:10

On kokemuksia RSi:stä erittäinkin paljon ja mielestäni pito ominaisuudet ovat samanlaiset Michen ja Nokian suhteen, ajollisesti Miche on huomattavasti parempi.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.9.2007 22:04

Onpas halvat contit, itse maksoin vuos sitten 800€ samasta koosta.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.9.2007 0:37

Kannattaa katella niitä päiväyksiäkin renkaista. Joskus kun oikein halvalla saa, voi olla että on kyseessä joku "vanha" erä. - Ja kuten osa varmaan tietääkin, kitkoissakaan ne ominaisuudet ei parane vanhetessaan.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.9.2007 0:59

Ei välttämättä paras rengas mutta hyvä sellainen on goodyearin ultra grip ice navi nh. itse yllätyin hyvästä pidosta. 450e/sarja(allelaitettuna) hintaan tarjoavat laatua yllättävän paljon, vain kaverin contin kolmoset oli kaarrepidossa paremmat kuin nuo, nokian q ja rsi jäi jälkeen pidossa.

Piparipoika
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.5.2004 1:12

ViestiKirjoittaja Piparipoika » 17.9.2007 12:32

Takajarruja herkistellessä huomasin renkaissa M&S merkinnän ja renkaathan on Nankang:in 195/45-15 NS-2. Noillahan saisi liukastellä läpi talven lain mukaan. Onneksi on yhdet oikeat talvirenkaat varastossa ;)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 28.8.2008 21:21

Jatketaas vanhaan topikkiin...

Aloin katsella jo hyvissä ajoin tulevia talvirenkaita.
Ei paljo löytynyt netin syövereistä hintaa 205/50/17 Continentalin kitkarenkaille.
Mutta törmäsimpä semmoisiin kun: Continental Conti Viking Contact 5!!

Continentalin sivuilta ei löytynyt mitään faktaa noista.
Rengaskauppa tarjosi em. kokoisena tuota CVC5:ta 688€/kierros.
CVC3:ta ei löytynyt 205/50/17 kokoisena.

Onko tuo CVC3:sta jalostettu uus versio vai joku saksankitka vai mikä?
Ja onko nuo wintercontactit mitä saa rengasonlinesta niitä saksankitkoja?

Viimetalven luistelin Dunlopin kitkoilla ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 28.8.2008 22:41

Takajarruja herkistellessä huomasin renkaissa M&S merkinnän ja renkaathan on Nankang:in 195/45-15 NS-2. Noillahan saisi liukastellä läpi talven lain mukaan. Onneksi on yhdet oikeat talvirenkaat varastossa ;)


Katteleppa tarkkaan lukeeko vain että "only in north america" kuten nrt-nuukioissa, joilla ei huvittanu ajaa kesälläkään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.8.2008 7:55

Aika monissa pakun renkaissakin on tuo M+S merkintä- mikä tarkoittaa sitä, että niillä saa teoriassa ajaa Suomessakin vuoden ympäri.
Pakun Nokian H 215/65R15 100XL renkaissa on hyvin pienellä merkintä "all-season only for North-America", mutta ei M+S -merkintää.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.8.2008 8:10

JUMA: Juurikin hypistelin rengasliikkeessä noita CVC5:a! Ne on kuulemma kehitysversio CVC3:sta ja niissä on esim. kumiseos sellainen, että pitäis pysyä pehmeinä paljon pidempään kuin ennen. CVC3 ja CVC5 menee kokoina kuulemma sillälailla, että vaan jompaa kumpaa löytyy aina tietyssä koossa, ettei molempia. Eli jos haluaa jonkun tietyn koon, ni sitä löytyy VAIN jompanakumpana, CVC3:na tai CVC5:na.

Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 29.8.2008 8:35

Tarkoitus olisi hankkia kokeiluun tulevaksi "talveksi" uudet Michelinin kitkat, kun on noista aiemmista Michen kitkoista niin hyvää kokemusta itselleni kertynyt ja kokona tulee olemaan se perinteinen 225/45-17

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.8.2008 9:39

Onkos kellään kokemusta Bridgestonen Blizzak LM-25 -kumeista? Varsinkin isompi kokoluokka kiinnostaisi (itelle hakusessa 225/40-18").

Näytti olevan ko. kumit Rengas-Onlinessa 765€/sarja, kun paikallinen rengaspulju pyysi samasta setistä 990€...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 29.8.2008 9:40

Tuo LM-25 taitaapi olla ns. saksankitka...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.8.2008 10:03

^Ei paljoa haittaa näillä leveysasteilla. ;)
Hieman kiinnostais tietää et millaset ton märkäominaisuudet on ja et pitääkö yhtään jos ens talvena vaikka tuliskin yhtäkkiä jonain päivänä liukasta... Vaikka pitäähän kesärengaskin talvella kunhan on tarpeeks vähän vauhtia.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.8.2008 10:07

Ei niin hiljaa malta ajaa, että pitäisi. Joskus ajelin keskitalvella quattrolla kesärenkain pidemmän matkan ja meinasi tulla tuskanhiki vaikka oli absit ja kaikki.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 29.8.2008 10:22

Mulla oli viime "talven" alla Suomen versiot Blizzakeista. Paremmat nuo oli kuin edelliset Michelinin Maxi Icet. Kyllä noita kehtaa suositella. Ei nyt aivan Contin veroset mutta hyvät kumminkin.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 29.8.2008 10:46

Katselin tuohon scouttiin renkaita. Mika olisi sopiva koko 17", onko mukavuudessa eroa onko 205/50 17 vai 225/50 17?

Ja nastoissa eroa onko hakka 4 vai hakka 5 vai jotain ihan muuta?
nelosen ja vitosen ero kaupassa jotain 150 euroa mita tarjottiin...

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 29.8.2008 11:00

Miksi nastat Scouttiin?

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 29.8.2008 11:49

No vaihteeksi nastat, 6 vuotta kitkoilla ajaneena ajattelin kokeilla nastoja. Syina lapin tiet, jotka on paaosin jaisia ja puoliso ajelee myos autolla :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 29.8.2008 11:53

No miksi täytyy kysellä nastarenkaista topicissa jossa metsästetään parhaita kitkarenkaita? :P

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 29.8.2008 12:08

Juu, huomasin sen vasta postauksen jalkeen, ja mita valia kun taalla kaikenlaista offia on topiikit taynna...ajatelin sohaista muurahaiskekoa sekoittamalla nastat... :D
No ei vaiskaan. Eniten mietitytti se kokopolitiikka onko noissa isoa eroa mukavuudessa/ajettavuudessa.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 29.8.2008 12:09

Katselin tuohon scouttiin renkaita. Mika olisi sopiva koko 17", onko mukavuudessa eroa onko 205/50 17 vai 225/50 17?

Ilman muuta 225 joka on ensiasennus kokona autossa. 205 jää alkuperäisestä kehämitasta varsin paljon pienemmäksi, on kyllä laillinen mikäli kantavuus täytyy, mutta....Ei kyllä tuon auton alle

Ja nastoissa eroa onko hakka 4 vai hakka 5 vai jotain ihan muuta?
nelosen ja vitosen ero kaupassa jotain 150 euroa mita tarjottiin...


Hakka5 erona 4 on että 5 nasta on kokonaan neliskanttinen kuin 4 on ainostaan nastankärki neliö. Lisäksi 5:ssa on erillisiä vahvikekumi "valuja" joilla on saatu renkaasta jämäkämpi ja hiljaisempi, kun tuon neliskanttisen nastan ongelma on suuret nasta äänet.
Viimeksi muokannut Habbo, 29.8.2008 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 29.8.2008 12:12

Asia pihvi nastojen osalta ;)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 29.8.2008 12:41

albanzo kirjoitti:JUMA: Juurikin hypistelin rengasliikkeessä noita CVC5:a! Ne on kuulemma kehitysversio CVC3:sta ja niissä on esim. kumiseos sellainen, että pitäis pysyä pehmeinä paljon pidempään kuin ennen. CVC3 ja CVC5 menee kokoina kuulemma sillälailla, että vaan jompaa kumpaa löytyy aina tietyssä koossa, ettei molempia. Eli jos haluaa jonkun tietyn koon, ni sitä löytyy VAIN jompanakumpana, CVC3:na tai CVC5:na.

Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...


KIITOKSIA!!

Pitänee pistää ropot läjään ja käydä hakemassa ohimennessä. =)

Viimetalven oli alla Dunlopin saksankitkat. PK-seudun talvessa noilla pärjäs, mutta kun piti ajaa talviolosuhteissa, niin niillä ei tehny mitään.

Sillon päätin, että talvirenkaissa on turha säästää. Tai jos haluais säästää, niin vaihtaa pienempään kokoon.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 29.8.2008 13:02

albanzo kirjoitti:Ihan asiallisilta ne ainakin näytti ja tuntu, mut saa nähdä tuleeko sellasia laitettua ku maksovat 225/40-18" koossa 970€...

http://www.rengaskauppa.net tarjoaa noita CVC5 koossa 225/40/18 848€/kierros. Jos ei voi hakea, niin lähetyskulut +30€.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.8.2008 13:52

JUMA: Kiitti linkkivinkistä!

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 29.8.2008 14:35

¡De nada! Vuoroin vieraissa! ;)

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 29.8.2008 17:29

kannattanee myös tutustua NOKIAN R:ääm joka tulee uutuutena tälle syksylle!!

kävin testaamassa työnpuolesta ko. rengasta viime talvena sen "esittely" tilaisuudessa ja tykkäsin jo silloin kovasti..

parannusta RSI:iihin mm.

-vesipito
-PALJON PALJON vakaampi ja tarkempi ajaa kuin RSI
-alhaisempi vierintä vastus (hyvä vaan kun bensa on kallista)

myöskin epäileevät tämänR:än olevan ylivoimaisin kitkarengas jäällä uuden pintamalli ratkaisun takia..

kerkesin viime talvena ajamaan omassa autossa noilla 3000km ja erittäin tyytyväinen olen ei voi moittia...!!

edit: tosiaan kokona pyörii 215/45-17" ja autona golf IV

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 29.8.2008 17:49

Myös Michelin lykkää uuden kitkan tälle talvelle X-ice 2 tai vast.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 29.8.2008 18:56

Tuo Nokian R on tosiaan varteenotettava uutuus, kokemuksia omien autojen alla vanhasta WR, Q, Rsi ja nyt R:stä. Viimeisentä en ole talvikeleillä päässyt ajamaan mutta heinäkuun helteillä ajoin vastaanvan kokoisella kun edellistalven omat Rsi:t. Erityisesti tuo renkaan ajettavuuteen on saatu parannusta. Hyvin suuntavakaa rengas eikä turhia hölly. Rsi:n "heikkous" oli nimenomaan tuo hieman epämääräinen tuntuma erityisesti korkeammilla profiileilla (yli 55 -profiili) kuivalla tai märällä lumettomalla pinnalla. Taitaa olla ensimmäinen pohjoismainen kitka jota saa kaikilla yleisimmillä kokoluokilla aina 20" asti R-nopeusluokassa.

Katsotaan mitä lehdistö sanoo syys-lokakuun testeissä, oma valinta on kuitenkin tehty ja renkaat odotttaa talven liukkaita.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 30.8.2008 11:26

Mitenkäs kitkoissa menee tuo leveys suhteessa pitoon? Nastarenkaallahan kapealla pyörällä saadaan suurempi nastapaine kohteeseen = enemmän pitoa. Onkos kitkoissa taas parempi, mitä enemmän lamellia saa tiehen, vaiko se miten kovaa se painautuu sitä maata vasten?

Dieselman
-
Viestit: 9
Liittynyt: 23.8.2007 12:42

ViestiKirjoittaja Dieselman » 30.8.2008 11:33

Nastarenkaallahan kapealla pyörällä saadaan suurempi nastapaine kohteeseen = enemmän pitoa

Menee OT mutta nastapaineen osalta ei nykyisellä tekniikalla juurikaan vaikuta. Nastapaine on sitäpaitsi rajoitettu joten se ei saa tiettyä määrää enempää tiehen painautua edes kapealla renkaalla.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.8.2008 14:38

Irtolumi ja sohjo on myrkkyä levealle renkaalle. Noissa olosuhteissa kapeampi on parempi.

Puhtailla pinnoilla pienillä leveyden muutoksilla ei tapahdu mitään radikaalia pidon muutosta. Näissä pitää sitten myös huomioda profiilin muutos, jos aletaan eri leveyksiä vertailemaan.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 4.9.2008 20:50

Contin sivulle tulossa tietoa tuosta CVC5:sta ensi viikolla. Pari tarjousta olen pyytänyt. Hinnat vaihdelleet 950-1050e. Viedään kuulemma käsistä.

Pitäs vaan saada nykyiset CVC3 225/45R17 myytyä järkihintaan ja vanteetkin, niin voisi sitten oikeasti harkita CVC5:sia.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.9.2008 8:51

Myy nettivaraosassa "yhden talven ajettuna, siis käytännössä uudenveroiset", kuten tuossa viikolla yksi hemmo kauppasi vanhan sukupolven nastarenkaitaan. Joillekin se yksi talvi voi vaan merkitä 15-20tkm ajorupeamaa.
Itse en talvirengasta käytettynä osta, koska ko. tuote vanhenee monessa suhteessa niin nopeasti, mutta tuore CVC3 vähän ajettuna lienee järkiostos.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.9.2008 16:47

Onkos kukaan löytänyt noiden ns. saksankitkojen testituloksia mistään? Vai onko niitä edes testattu missään... :D

Edelleen hieman kiinnostais tollaset saksankitkat johtuen näistä etelän "talvista"...

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 29.9.2008 18:32

Mikäs vika ns. suomikitkoissa sitten on?
Uudessa TM:ssä oli mukana Keski-Eurooppaan tarkotettu H-nopeusluokan rengas (ContiWinterContact TS810). Hyvää ominaisuudet asfaltilla, huonoa pito jäällä.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.9.2008 19:07

^Hinta. Toinen asia on märkäpito, joka kuulemani mukaan on pääasiallisesti parempi näissä "saksankitkoissa". Täällä etelässä kun viime talvikin ajettiin lähes poikkeuksetta märällä asfaltilla...

Vaikka tuntuu silti noi kunnolliset keskieurooppakitkatkin maksavan.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 29.9.2008 19:53

Saattaa se silti tulla vielä talvi sinne etelärannikollekin ja silloin ei kyllä naurattais, jos alla on moiset autobahn-kitkat.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 29.9.2008 20:03

Itse yhden talven ajelin FR Leonilla jossa oli nuo TS810:set alla. Paljon mukavammat etelässä sulilla teillä kuin ns. pohjolan kitkat. Suurin ero on vetelyn puute, eli urat ei häiritse läheskään niin paljoa. Sen oikeastaan näkee jo renkaan olkapään muodosta.

Minulla ihan positiivset kokemukset kokonaisuudessaan. Tosin ns. huonolla kelillä sitten sai olla tarkkana, etenkin sivuttaispidon takia juurikin edellisestä syystä. Mutta niin kauan kun pysyi ns. etelässä, niin ei haittaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 29.9.2008 21:09

Saattaa se silti tulla vielä talvi sinne etelärannikollekin ja silloin ei kyllä naurattais, jos alla on moiset autobahn-kitkat.


Eipä mullakaan huonoja kokemuksia saksan kitkoista vaikka joskus yhden talven ajelinkin. Itse en tosin noista paljoa maksaisi.. Eikai ne uutena Saksassakaan ilmaisia ole?

Ja ajellaan kelin mukaan..

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 29.9.2008 22:36

Itse ajoin viimetalven Dunlopin "saksankitkoilla". R32 ensiasennustalvirenkaat. Tuli vanteiden kera, niin siksi ostin.

PK-seudulla ei ollut mitään heikkoa noilla, mutta kun kävi pohjoisessa kotipuolessa, niin oli niin huono pito, etten toista kertaa laita "saksankitkoja".

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 30.9.2008 11:46

Kun nyt saksankitkoista tuli puhe, niin kummatkohan olisi vähemmän huono valinta:

- Pirelli W 210 Snowsport
- Continental WinterContact TS 790

Koko tulee olemaan 195/45-16, siksi saksankitkat. Rengas-onlinesta nuo vaihtoehdot olisi tarjolla.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.9.2008 12:24

Mua alko kiinnostaa tollaset Hankook W300:t, onkos kellään moisista kokemusta?

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 30.9.2008 13:50

Korealaiset saksakitkat talvirenkaina kuulostaa äkkiseltään aika itsemurhalta, mutta asunkin täällä jängällä, joten pidän tästälähtien mölyt mahassani. :)
Jos joitain uskaltas "suositella" niin nuo Contin TS810. Ainakin TM totesi, että jos tuollaiset renkaat pitää saada niin nuo on parhaasta päästä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa