G2 moottorin irrotus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

G2 moottorin irrotus

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.7.2008 20:35

Haulla ei löytynyt mitään järkevää..

Mikä on helpoin tapa irrottaa kakkiksen moottori ja vaihdelaatikko yhdessä?

Netistä löysin kuvan ja tiedon, että koneen saa alakautta liu'utettua ulos pelkän hallitunkin avulla, kun laittaa tunkin nostokupin kytkinkopan kohdalle - miten tämä käytännössä tehdään turvallisesti?

Auto on nyt pukeilla, eli kone olisi helpointa livauttaa alakautta pois.

Vinkkejä tai linkkejä kiitos!

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.7.2008 20:41

ainaski itse olen repiny kahteen tuntiin helvetinmoisessa krapulassa koneen irti yläkautta. ainahan niitä moottorinostureita jostain löytyy. eipä tuossa ole sen ihmeempiä muutaku pultteja saattaa olla jumissa :) ja pikkusen ku nostelee niin kattoa ettei mitään johtoja tai muuta ole moottorissa vielä kiinni :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.7.2008 20:45

lukkopelti irti,hiekkapelti irti, edestä se moottorinkannakerauta minkä päällä syyläri irti sieltä päistään,neljä 17mm pulttia(kallistuksenvakaimen etupuolelta ja toinen on siinä alatukivarren reijästä irroitettava,molemmin puolin siis) irti ja ohjausakseli ja nopeusmittarivaijeri niin sehän alkaa olemaan irti. ja lähtee ihan vetämällä etukautta jos ei nosturia siis käytössä. Jos on Geen apurungolla niin sitten vielä 1 pienempi pultti (molemmin puolin) kallistuksenvakaajan takaa irti.

Ja pittäähän se putkikin tosiaan irroittaa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 24.7.2008 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.7.2008 20:48

^ liikaa purkamista ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.7.2008 20:49

No menee ehkä 10 minuuttia ku purkaa ja helpottaa kummasti.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.7.2008 20:49

Kyllä se yläkautta on helpompi. Ottaa lukkopellin pois tieltä niin ei tarvitse niin korkealle nostaa.

Jos on tekemässä jotain tekniikanvaihtoa, niin sitten on helpoin tiputtaa alakautta akseleineen koko paketti pois.

Sebastianin listatsta puuttuu vielä jarruletkut, vaihdevivusto ja iskarit jostain välistä.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 24.7.2008 21:03

Vetoakselitkin joutuu irrottamaan,otti sen sitte pois mitä kautta tahansa,mutta miksi ohjausakseli ja iskarit?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.7.2008 21:09

Kummasta päästä kannaattaa vetarit ottaa irti?

Ja tosiaan jos ilman nosturia koittaa saada tuon väännettyä ulos, niin miten kannattaisi tukea?
Käytettävissä kaksi hallitunkkia.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2008 21:13

Vaihdelaatikon päästä vetarit irti.
Voihan sen laatikon irroittaa eka ja tiputtaa maahan. Sit irrottaa moottorin ja tukee sen tunkilla, siitä nostaa etupuskurin päälle ja siitä maahan. Tollasen 4 koneen nostossa mitään nostureita tarvii...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.7.2008 21:30

^ tosin koko paketin irroittaa nopeammin ku vaihelaatikon :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2008 21:33

Mutta sen vaihdelaatikon joutuu silti irroittamaan :) Tosin riippuu mitä tekee..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.7.2008 21:36

tarkoitus on vain ruostekorjata ja maalata konehuone, eipä tarvitse vaihteistoa irrottaa :)

Moottorin etukiinnike on helppo, mutta miten ne kaksi taempaa, saako sen koko roskan alakautta tunkilla laskettua alas?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.7.2008 21:38

niin joutuu mutta siinä vaiheessa ku aletaan suunnittelemaan vaihelaatikon irroitusta lohkosta on pelkästään yhestä kohasta koko paketti kiinni. ja kaiken lisäksi se nitkuttelu että saa sen laatikon tulemaan sieltä pois. ja mukavempi kone ja laatikko on erottaa toisistaan lattialla ku auton alla :)

tai no mistä minä tiedän. kahteen kertaan tälle vuodelle irroittanu koneen ja vaihelaatikon yhtenä pakettina ja kerran irroitettu pelkkä laatikko ja jos pitäis vielä kerran niin kyllä se koko paketti nousee siltikki

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.7.2008 22:35

Vetoakselitkin joutuu irrottamaan,otti sen sitte pois mitä kautta tahansa,mutta miksi ohjausakseli ja iskarit?

No jos otetaan koko paketti akseleineen pois keulalta. Silloin ei tarvitse vetareihin koskea.

Jos pelkkä kytkimen vaihto, niin kyllä pelkkä laatikon pois ottaminen on helpoin vaihtoehto.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa