Volkkarin 90 000 km huolto...

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

H.Leinonen
-
Viestit: 572
Liittynyt: 20.4.2004 22:11

Volkkarin 90 000 km huolto...

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 21.7.2008 13:31

Elikkä otsikon mukainen rahareikä olisi edessä ja hieman kiinnostaisi etukäteen tietää että kuinka helvetisti tuo tuleekaan lompakkoa kurittamaan. Paljon siis on odotettavissa kyseisestä huollosta laskua?

Autohan on Bora 1.6 litran bensakoneella ja automaattilaatikolla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 21.7.2008 13:36

Eiks VAG liike osannut kertoa? Jakoremmin vaihdossa tosin merkkiliikkeen hintakin voi joskus tehdä positiivisen yllärin.

Jos se merkkiliike ei ole pakkomielle, kannattaa katsella muitakin korjaamoita, toki hiukan puskaradiosta kuunnella muiden kokemuksia. Voit säästää yllärin paljon..

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 21.7.2008 13:39

Minun kinnerissäni tuli moinen maksamaan karvaavaille 800€ kaikkine osineen ja töineen...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.7.2008 14:08

Voi lohduttautua ainakin sillä että jakopään osissa säästää helposti satasen (manuaaliin verrattuna) kun kyseessä on 8V-kone :)

Kahviäijä
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2004 11:38

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 21.7.2008 17:44

Mikkelin vag-marmoritiskillä sanoivat heillä olevan työlle kiinteä hinta sisältäen työ ja osat, autona vm.97 vw passat 1.8 20v. Ja hintana olis 425 eur jolla 2 vuoden takuu.

edit: kyseessä pelkkä jakopää, töineen ja osineen, mutta 90 tkm. huolto ei olis montaa sataa tohon päälle, ehkä suodattimet ja öljyt vaan lisää.
Viimeksi muokannut Kahviäijä, 21.7.2008 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H.Leinonen
-
Viestit: 572
Liittynyt: 20.4.2004 22:11

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 21.7.2008 17:53

^Onko tuossa pelkkä jakopää vai koko 90 tonnin huolto?

Niin joo ja auto on Oulussa, joten täällä tulee auto huollatettua...

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 21.7.2008 18:40

'03 malliselle käsivaihteiselle 1.6 16V Boralle vastaava huolto oli kaikkinensa vähän alle 900e merkkiliikkeessä noin vuosi takaperin.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 21.7.2008 19:13

Eukon täti vaihtaa uuden golffin aina kun on tulossa 90tkm täyteen. On kuulemma niin kallis huolto ettei ole vara maksaa. Makselee sitten osamaksu eriä uudesta autosta.

Naisten logiikkaa. ;)

H.Leinonen
-
Viestit: 572
Liittynyt: 20.4.2004 22:11

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 22.7.2008 13:53

Osaako arvon herrasväki suositella mitään vaihtoehtoisia huollatuspaikkoja Pörhön sijaan?

Mieluusti semmoisia josta saa auton ehjänä takaisin ja remontti ei romuta koko kuukauden budjettia...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 22.7.2008 14:02

Suomen autohuolto joka itseasiassa on merkkihuolto

Nikunen jääsalontiellä jos edullisempaa vaihtoehtoa etsii. kuuluu bosch-ketjuun ja on ihan ok.

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 22.7.2008 14:03

Tätä olen kuullut kehuttavan: http://www.autokorjaamovepsalainen.net/

Omia kokemuksia ei ole vielä, mutta ensi Maanantain jälkeen on, kun Coiravelle käy 120 tkm huollossa. Ainakin on selvästi edukkaampi kuin pörhö, ja puhelimessa palvelu ok.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 22.7.2008 17:25

703 euroa koko helahoito tuohon omaan kulkineeseen. Samassa hinnassa myös vaihteistoöljyn vaihto plus vaihteistoölpät. Merkkihuolto Salossa teki ton.

Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 22.7.2008 19:54

Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)


Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 22.7.2008 20:32

Quote:
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)


Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?

Aika monessa autossa nykyään tuo 120tkm vaihtoväli? Ainakin citikka, pösö, volvo jne.. AINIIN. Puhe olikin autoista, ei kulkuneuvoista. Joten pahoitteluni.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 23.7.2008 5:52

Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)


Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?


Volvossa tosiaan 120 tuhatta hihnanvaihtoväli. Oman vaihdatin 90:ssä. Volvon huollossa mukana kaikki paitti vesipumppu. Oli kuulema kunnossa, lisähintaa olis tehny satkun. Ite olisin vaihdattanut mutta emäntä ei. Ei kuulema halua maksaa turhasta... Esimerkiksi osat oli tuplasti halvemmat kun Volvon hinnoittelemat ja tietysti työveloitus, joka on Volvolla tosi tyyris. Sitä vaan meinasin tolla vertailulla, että kyllä volkkarin merkkihuolto on suht halpaa verrattuna juuri esimerkin Volvoon. Ja onhan noita muitakin sikahintaisia merkkihuoltoja, kuten Kia esmes. Perus öljynvaihtohuolto pikkasta auki 300 euroa, volkkarilla käytin viimeksi perus ölppähuollon ja makso noin 180 euroa. Ai niin tuli vielä mieleen kun perheessä oli Chrysler Neon. Huollossa vaihtaneet pyyhkijänsulat, kysymättä lupaa tietysti, sulat 74 euroa ja vaihto 30 euroa. Pissapoikaan 10 euron edestä täytettä. Että näin. :) Saivat pitää sulkansa kyllä. Pissapoikaa eivät tyhjentäneet, hyvittivät kuitenkin kun aikamme vängättiin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.7.2008 12:10

On muuten helvetin iso pissapojan säiliä Kyrslerissä, jos 10 eurolla saa täytettä menemään... :D

KariK
-
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2003 21:31

ViestiKirjoittaja KariK » 23.7.2008 13:10

Suomen autohuoltoa en itse ainakaan suosittele, kokkolassa ihan pa*kaa palvelua, joutu kahden päivän päästä viedä uudelleen huoltoon..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.7.2008 13:34

^ Sinulla ei toisesta toimipisteestä ole mitään kokemusta mutta kun sillä on sama nimi niin sen täytyy olla silloin samaa tasoa? Päivän paras vinkki...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 23.7.2008 14:25

Ot/
ihan mielenkiinnosta volvon huoltohintaan, mikä auto ja mitähän se ihan tarkkaan ottaen piti sisällään /Ot

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 23.7.2008 16:35

^V70 vuosimallia -98. 2.4 litrainen 10v versio, se perusmotti. 120 tuhannen huolto, sis. öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, tulpat, moniurahihna, jakopään osat kaikki + noiden kaikkien työt ja perus huoltotarkistukset. Tosiaan vesipumppua ei vaihdettu. Se olis satkun lisänny hintaa niin kuin tossa yllä mainitsin. Volvolta ton 120 tuhannen huoltopaketin hinnan kysyin ja kallis oli. Näin siis Porissa. Porin Ykköshuolto on tuo paikka jossa meitin vulva on huollettu koko ajan. Siellä vaihdatin myös golfiin hammastangon kilkkeineen kun tuli pari sataa halvemmaks kun volkkarilla.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 23.7.2008 17:41

^V70 vuosimallia -98. 2.4 litrainen 10v versio, se perusmotti. 120 tuhannen huolto, sis. öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, tulpat, moniurahihna, jakopään osat kaikki + noiden kaikkien työt ja perus huoltotarkistukset. Tosiaan vesipumppua ei vaihdettu. Se olis satkun lisänny hintaa niin kuin tossa yllä mainitsin. Volvolta ton 120 tuhannen huoltopaketin hinnan kysyin ja kallis oli. Näin siis Porissa.


Ok, tuntui vaan kalliilta..
Mikä pulju porissa pitää volvo merkkihuoltoa ja mitä siellä sanoivat hinnaksi?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 23.7.2008 19:04

AutoPalin:lta tota kysyin. Karvaa auki 1200 ois ollu. Se oli tuolla ylempänä jo. :)

Gorde
-
Viestit: 35
Liittynyt: 28.7.2007 11:44

ViestiKirjoittaja Gorde » 25.7.2008 7:03

Itselläkin tuo 90Tkm huolto lähenee. Autona Passat 1.8T ´04. Täällä päin ihmetyttää vaan, että kävin Kotkan lehtoaudossa(vw merkkihuolto) kysymässä ja kertoivat, että jakohihna vaihdetaan vasta 120Tkm kohdalla. Kouvolan AutoBerner(myös merkkihuolto) taas sanoi, että vaihdetaan 90Tkm kohdalla. Kumpaakohan tässä uskois.

Autossa on päällä vielä toistaiseksi Longlife-huolto-ohjelma, onkos kellään kokemuksia paljonkos kyseisen auton 90Tkm huolto tulee maksamaan?

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 25.7.2008 7:48

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juhisvee
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.6.2008 14:25

ViestiKirjoittaja juhisvee » 25.7.2008 7:54

Sama täällä, -03 Golf 2.0:n 90 tkm huolto lähenee, nyt ajettu 87 tkm. 1kk sitten ostetussa autossa näyttäisi olevan LL-huolto-ohjelma. Tämän voi ilmeisesti vaihtaa huollon yhteydessä 15tkm huolto-ohjelmaksi?
Ohjekirjassa puhutaan jakohihnan vaihdosta 180 tkm:n välein, mutta mm. täältä on saanut lukea kuinka se tulisi vaihtaa Suomen "ääriolosuhteissa" nyt 90 tkm kohdalla? Ajattelinkin vaihdattaa hihnan varmuuden vuoksi, kun sillä on ikää 5 v ja ajoja ei niin paljoa kuitenkaan tule, ehkä 10-15 tkm vuodessa. Eli vaihtoon menisi:
jakohihna + tarvikkeet + vesipumppu (kuten on suositeltu) + öljyt suodattimineen + tulpat... mitä nyt siihen huoltoon kuuluu. Ilmansuodattimen yms. pienen voisi vaihtaa itse, mutta tuskin siinä paljoa säästää rahassa, vai mitä mieltä olette?
Periaatteessa sytytystulpatkin voisi vaihtaa itse, mutta onko se millainen homma, kun ei ole kokemuksia VW-tuotteista? Alfamerin kirja löytyy kyllä avuksi...
Merkkihuoltoon tuskin mennään täällä Päijät-Hämeessä, vaan pitää kysyä tarjouksia muilta VW-huoltoja tekeviltä liikkeiltä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.7.2008 9:49

Jos haluaa säästää, niin tekee ensin itse sen mikä helpolla kotipihalla onnistuu. Loput huollossa ja hakee vaikka Motonetista suodattimet, tulpat sun muut osat valmiiksi. Säästää ainakin ne merkkiliikkeen ryöstöhinnat noille osille. Säästöä kertyy helposti jopa satasia jos edessä on laaja huolto.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 25.7.2008 11:41

Menee off topiciksi.. Mutta mun mielestä sana "huolto" on kokenut jonkin moisen yliarvostuksen. Mitä se huolto yleensä sisältää? uudet ölpät + suodattimen + tulpat yms jos omistaja erikseen mainitsee? + korjaamon apinan suorittama sikapoljenta.

Itse olen about aina vaihdellut itse ölpät siinä kotipihassa / mökillä / verstaalla. Säästö on useinmiten ollut tuntuvaa.. Enkä mitään Mobilin / Motonetin kamaa käytäkään. (Orkkis filsat, Castrolia koneeseen).

Se, että saa merkkihuollosta jonkinlaisen liikkumisturvan, ei ainakaan mua lämmitä. Voisin itsekin laittaa 50e per "huolto" sivuun niin jos/kun se auto jättää tielle niin voi hakea vuokraamosta auton hyvillä mielin ja saa vielä hakea sapuskat kaupastakin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.7.2008 14:47

^Jep, jos autossa ei enää takuita ole voimassa, niin kannattaa ilman muuta huoltaa itse jos vaan osaa. Noi perushommat hoituvat suunnilleen samalla tavalla kaikissa autoissa.

Tietty on joitain asioita, kuten esimerkiksi jarrunesteiden vaihdoin voi teettää huollossa.

Yksi pointti tietty on se, että huollosta saa sen leiman, josta saattaa autoa vaihtaessa olla iloa. Tosin jos autolla on ajettu >200tkm ja ikää on lähemmäs 10v, niin eipä niiden leimojen olemassaololla enää paljoa merkitystä ole. Auton muu kunto ratkaisee enemmän.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 25.7.2008 14:54

Tosin jos autolla on ajettu >200tkm ja ikää on lähemmäs 10v, niin eipä niiden leimojen olemassaololla enää paljoa merkitystä ole.

Kyllä sillä huoltokirjalla vaan tuossakin tapauksessa on arvoa. Koitappas tarjota tuollaista 10 vuotta vanhaa, 200 000km ajettua autoa vaihdossa ilman huoltokirjaa ja vieläpä huoltovalo palaen. Ei se jobbarikaan sitä mielellään ota tai kunnolla hyvitä kun ei saa menemään eteenpäin. Ainakin minä etsin juuri n.4-10 vuotta vanhaa Passattia itselleni ja mitä enemmän on kilsoja mittarissa, sitä tarkemmin minä huolloista olen kiinnostunut.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 25.7.2008 16:13

Kyllä ainakin mulla on huoltokirja, vaikka itse pääosin autoni huollankin. Merkinnät jopa aavistuksen tarkempiakin kuin se "leima" joka kertoo että konepelti on avattu ja lasku kirjoitettu.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.7.2008 17:06

Kyllä sillä huoltokirjalla vaan tuossakin tapauksessa on arvoa. Koitappas tarjota tuollaista 10 vuotta vanhaa, 200 000km ajettua autoa vaihdossa ilman huoltokirjaa ja vieläpä huoltovalo palaen.
No jos kirjaan on tarkkaan kirjattu, mitä autolle on tehty, niin ei sillä suurta merkitystä voi olla, onko kirjassa leimat vai ei. En siis tarkoittanut, ettei mitään olisi kirjassa.

Edellistä kulkinetta (Golf) huolsin itse ja merkkasin siihen kyllä taatusti tarkemmat tiedot kuin mitä merkkiliikkeessä olisi tehty.

E: Siis jiisimulan linjoilla.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 25.7.2008 18:57

Ihan totta, että merkinnät huoltokirjassa jotain kertovat, mutta sellaisen kun voi täytellä siinä samalla kun polttelee tupakkia ja odottelee ostajaa. Se, että siinä on merkkiliikkeen leima, eikä Rainerin tai Lefan omia söherryksiä, on kuitenkin paljon vakuuttavampi, ainakin itselle.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.7.2008 1:41

Se, että siinä on merkkiliikkeen leima, eikä Rainerin tai Lefan omia söherryksiä, on kuitenkin paljon vakuuttavampi, ainakin itselle.


Missä on maalaisjärki? Veikkaan, että ainakin itse huomaisin sen, onko vekotin vain "vag kioskilla huollettu", vaiko sellainen jossa omistaja tehny hommat 85% itse, ja myös itse pitänyt kirjaa niistä. -> Eikö ihmiset osaa luottaa itseensä, kun tehdään valintaa ostaako vanha paska vaiko toinen vanha paska.

No, oli miten oli. Lisää soppaa koneeseen...

Raportoi näätä himokselta.

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 26.7.2008 9:35

kiitos palautteestasi jiisimula. en tiedä mikä sua risoo mutta kyllä me vag kioskin korjaamon apinat yritämme tehdä työmme hyvin. se on hyvä että teet huoltosi itse kun olet niin pätevä siihen. jos joku laukeaa niin eipähän tarvii meille tulla siitä valittamaan. hyvää kesää kuitenkin toivottaa 20 vuotta vag kioskilla töissä jo olleena korjaamon apina.

H.Leinonen
-
Viestit: 572
Liittynyt: 20.4.2004 22:11

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 31.7.2008 14:56

Topic takaisin raiteille. Eli vihdoin sain kerättyä tarpeeksi rohkeutta soittaakseni Pörhölle ja kysyin huollon hintoja.

Vastaus oli yllättävän positiivinen sillä töineen ja osineen remmin vaihdolle sanoivat hintaa kertyvän n.350 euroa. Plus öljynvaihdot, jarrunesteet yms. normihommat ja yksi ylimääräinen remppa siihen päälle kustantaa vajaat kolmisen sataa lisää...

Eli 600-700 eurolla selviää komiasti koko keikasta vaikka täällä olleiden juttujen perusteella pelkäsin joutuvani myymään munuaiseni kattaakseni laskun.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 9.8.2008 20:11

Mihin liikkeeseen Joensuussa sitä veis tuon golffin 90 000 huoltoon?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 9.8.2008 20:21

^ käyppä kysymässä raskoneelta, siellä kartinki centerin vastapäätä

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.8.2008 21:10

kiitos palautteestasi jiisimula. en tiedä mikä sua risoo mutta kyllä me vag kioskin korjaamon apinat yritämme tehdä työmme hyvin. se on hyvä että teet huoltosi itse kun olet niin pätevä siihen. jos joku laukeaa niin eipähän tarvii meille tulla siitä valittamaan. hyvää kesää kuitenkin toivottaa 20 vuotta vag kioskilla töissä jo olleena korjaamon apina.


Ei ilmeisesti VAG kioskin apinalla sisäinen suodatus toimi? Mua risoo tällähetkellä nainen.

Jos et huomannut taikka ymmärtänyt, valitettavasti aika yleistä tuntuu olevan tuo että merkkiliikkeessä hommat tehdään juostenkusten, ja hinta on varsin kova. Ja usein taktiikkana se uusitaan osia kunnes vika poistuu, ei aina asikkaasta kauheasti lämmitä.

Mut jos olet duunissa liikkeesä jossa on toinen asenne, niin onnittelut.

Hyvää loppukesää sinnekin pajalle. :)

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 16.8.2008 8:51

Off topic: Autonhuolto Mäkinen Ad korjaamo... Ei ainakaan korjaa autoja mutta muistaa kyllä laskulla. kokemusta on kahdesta autosta, molemmat töpättiin. ja sijainti on keski-suomessa.

niin ja jos oli tuttuja korjaamolla niin kuinkahan monta "huoltoa" on ostettu leiman hinnalla...

Ite ainakin tiedän pari leimasinta jotka voivat tarvittaessa käydä omalla "huolto" kirjalla

No tästä syystä en paljon huoltokirjaa kysele, mutta toisaalta jos ajelen 350 tkm ajetuilla autoilla ei sillä ole hirveästi ees merkitystä... :-)

Kyllä ainakin mulla on huoltokirja, vaikka itse pääosin autoni huollankin. Merkinnät jopa aavistuksen tarkempiakin kuin se "leima" joka kertoo että konepelti on avattu ja lasku kirjoitettu.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa