Volkkarin 90 000 km huolto...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
Volkkarin 90 000 km huolto...
Elikkä otsikon mukainen rahareikä olisi edessä ja hieman kiinnostaisi etukäteen tietää että kuinka helvetisti tuo tuleekaan lompakkoa kurittamaan. Paljon siis on odotettavissa kyseisestä huollosta laskua?
Autohan on Bora 1.6 litran bensakoneella ja automaattilaatikolla.
Autohan on Bora 1.6 litran bensakoneella ja automaattilaatikolla.
Mikkelin vag-marmoritiskillä sanoivat heillä olevan työlle kiinteä hinta sisältäen työ ja osat, autona vm.97 vw passat 1.8 20v. Ja hintana olis 425 eur jolla 2 vuoden takuu.
edit: kyseessä pelkkä jakopää, töineen ja osineen, mutta 90 tkm. huolto ei olis montaa sataa tohon päälle, ehkä suodattimet ja öljyt vaan lisää.
edit: kyseessä pelkkä jakopää, töineen ja osineen, mutta 90 tkm. huolto ei olis montaa sataa tohon päälle, ehkä suodattimet ja öljyt vaan lisää.
Viimeksi muokannut Kahviäijä, 21.7.2008 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
Tätä olen kuullut kehuttavan: http://www.autokorjaamovepsalainen.net/
Omia kokemuksia ei ole vielä, mutta ensi Maanantain jälkeen on, kun Coiravelle käy 120 tkm huollossa. Ainakin on selvästi edukkaampi kuin pörhö, ja puhelimessa palvelu ok.
Omia kokemuksia ei ole vielä, mutta ensi Maanantain jälkeen on, kun Coiravelle käy 120 tkm huollossa. Ainakin on selvästi edukkaampi kuin pörhö, ja puhelimessa palvelu ok.
703 euroa koko helahoito tuohon omaan kulkineeseen. Samassa hinnassa myös vaihteistoöljyn vaihto plus vaihteistoölpät. Merkkihuolto Salossa teki ton.
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)
Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?
Quote:
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)
Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?
Aika monessa autossa nykyään tuo 120tkm vaihtoväli? Ainakin citikka, pösö, volvo jne.. AINIIN. Puhe olikin autoista, ei kulkuneuvoista. Joten pahoitteluni.
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)
Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?
Aika monessa autossa nykyään tuo 120tkm vaihtoväli? Ainakin citikka, pösö, volvo jne.. AINIIN. Puhe olikin autoista, ei kulkuneuvoista. Joten pahoitteluni.
Hieman vertailun vuoksi ei-merkkihuollossa vaimon V70:sen 120 tuhannen huolto (sis. jakohihnan vaihto) 570 euroa. Merkkihuollossa ois ollu karvaa auki 1200 euroa... Kallista? Elämä on. :)
Kehuisin sitte kun oot päässy ilman jako tai pumpunhihna murheita ton 120tkm...
Ja tohonko ihan tosi kuulu kaikki samat hommat?
Volvossa tosiaan 120 tuhatta hihnanvaihtoväli. Oman vaihdatin 90:ssä. Volvon huollossa mukana kaikki paitti vesipumppu. Oli kuulema kunnossa, lisähintaa olis tehny satkun. Ite olisin vaihdattanut mutta emäntä ei. Ei kuulema halua maksaa turhasta... Esimerkiksi osat oli tuplasti halvemmat kun Volvon hinnoittelemat ja tietysti työveloitus, joka on Volvolla tosi tyyris. Sitä vaan meinasin tolla vertailulla, että kyllä volkkarin merkkihuolto on suht halpaa verrattuna juuri esimerkin Volvoon. Ja onhan noita muitakin sikahintaisia merkkihuoltoja, kuten Kia esmes. Perus öljynvaihtohuolto pikkasta auki 300 euroa, volkkarilla käytin viimeksi perus ölppähuollon ja makso noin 180 euroa. Ai niin tuli vielä mieleen kun perheessä oli Chrysler Neon. Huollossa vaihtaneet pyyhkijänsulat, kysymättä lupaa tietysti, sulat 74 euroa ja vaihto 30 euroa. Pissapoikaan 10 euron edestä täytettä. Että näin. :) Saivat pitää sulkansa kyllä. Pissapoikaa eivät tyhjentäneet, hyvittivät kuitenkin kun aikamme vängättiin.
^V70 vuosimallia -98. 2.4 litrainen 10v versio, se perusmotti. 120 tuhannen huolto, sis. öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, tulpat, moniurahihna, jakopään osat kaikki + noiden kaikkien työt ja perus huoltotarkistukset. Tosiaan vesipumppua ei vaihdettu. Se olis satkun lisänny hintaa niin kuin tossa yllä mainitsin. Volvolta ton 120 tuhannen huoltopaketin hinnan kysyin ja kallis oli. Näin siis Porissa. Porin Ykköshuolto on tuo paikka jossa meitin vulva on huollettu koko ajan. Siellä vaihdatin myös golfiin hammastangon kilkkeineen kun tuli pari sataa halvemmaks kun volkkarilla.
^V70 vuosimallia -98. 2.4 litrainen 10v versio, se perusmotti. 120 tuhannen huolto, sis. öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, tulpat, moniurahihna, jakopään osat kaikki + noiden kaikkien työt ja perus huoltotarkistukset. Tosiaan vesipumppua ei vaihdettu. Se olis satkun lisänny hintaa niin kuin tossa yllä mainitsin. Volvolta ton 120 tuhannen huoltopaketin hinnan kysyin ja kallis oli. Näin siis Porissa.
Ok, tuntui vaan kalliilta..
Mikä pulju porissa pitää volvo merkkihuoltoa ja mitä siellä sanoivat hinnaksi?
Itselläkin tuo 90Tkm huolto lähenee. Autona Passat 1.8T ´04. Täällä päin ihmetyttää vaan, että kävin Kotkan lehtoaudossa(vw merkkihuolto) kysymässä ja kertoivat, että jakohihna vaihdetaan vasta 120Tkm kohdalla. Kouvolan AutoBerner(myös merkkihuolto) taas sanoi, että vaihdetaan 90Tkm kohdalla. Kumpaakohan tässä uskois.
Autossa on päällä vielä toistaiseksi Longlife-huolto-ohjelma, onkos kellään kokemuksia paljonkos kyseisen auton 90Tkm huolto tulee maksamaan?
Autossa on päällä vielä toistaiseksi Longlife-huolto-ohjelma, onkos kellään kokemuksia paljonkos kyseisen auton 90Tkm huolto tulee maksamaan?
Sama täällä, -03 Golf 2.0:n 90 tkm huolto lähenee, nyt ajettu 87 tkm. 1kk sitten ostetussa autossa näyttäisi olevan LL-huolto-ohjelma. Tämän voi ilmeisesti vaihtaa huollon yhteydessä 15tkm huolto-ohjelmaksi?
Ohjekirjassa puhutaan jakohihnan vaihdosta 180 tkm:n välein, mutta mm. täältä on saanut lukea kuinka se tulisi vaihtaa Suomen "ääriolosuhteissa" nyt 90 tkm kohdalla? Ajattelinkin vaihdattaa hihnan varmuuden vuoksi, kun sillä on ikää 5 v ja ajoja ei niin paljoa kuitenkaan tule, ehkä 10-15 tkm vuodessa. Eli vaihtoon menisi:
jakohihna + tarvikkeet + vesipumppu (kuten on suositeltu) + öljyt suodattimineen + tulpat... mitä nyt siihen huoltoon kuuluu. Ilmansuodattimen yms. pienen voisi vaihtaa itse, mutta tuskin siinä paljoa säästää rahassa, vai mitä mieltä olette?
Periaatteessa sytytystulpatkin voisi vaihtaa itse, mutta onko se millainen homma, kun ei ole kokemuksia VW-tuotteista? Alfamerin kirja löytyy kyllä avuksi...
Merkkihuoltoon tuskin mennään täällä Päijät-Hämeessä, vaan pitää kysyä tarjouksia muilta VW-huoltoja tekeviltä liikkeiltä.
Ohjekirjassa puhutaan jakohihnan vaihdosta 180 tkm:n välein, mutta mm. täältä on saanut lukea kuinka se tulisi vaihtaa Suomen "ääriolosuhteissa" nyt 90 tkm kohdalla? Ajattelinkin vaihdattaa hihnan varmuuden vuoksi, kun sillä on ikää 5 v ja ajoja ei niin paljoa kuitenkaan tule, ehkä 10-15 tkm vuodessa. Eli vaihtoon menisi:
jakohihna + tarvikkeet + vesipumppu (kuten on suositeltu) + öljyt suodattimineen + tulpat... mitä nyt siihen huoltoon kuuluu. Ilmansuodattimen yms. pienen voisi vaihtaa itse, mutta tuskin siinä paljoa säästää rahassa, vai mitä mieltä olette?
Periaatteessa sytytystulpatkin voisi vaihtaa itse, mutta onko se millainen homma, kun ei ole kokemuksia VW-tuotteista? Alfamerin kirja löytyy kyllä avuksi...
Merkkihuoltoon tuskin mennään täällä Päijät-Hämeessä, vaan pitää kysyä tarjouksia muilta VW-huoltoja tekeviltä liikkeiltä.
Menee off topiciksi.. Mutta mun mielestä sana "huolto" on kokenut jonkin moisen yliarvostuksen. Mitä se huolto yleensä sisältää? uudet ölpät + suodattimen + tulpat yms jos omistaja erikseen mainitsee? + korjaamon apinan suorittama sikapoljenta.
Itse olen about aina vaihdellut itse ölpät siinä kotipihassa / mökillä / verstaalla. Säästö on useinmiten ollut tuntuvaa.. Enkä mitään Mobilin / Motonetin kamaa käytäkään. (Orkkis filsat, Castrolia koneeseen).
Se, että saa merkkihuollosta jonkinlaisen liikkumisturvan, ei ainakaan mua lämmitä. Voisin itsekin laittaa 50e per "huolto" sivuun niin jos/kun se auto jättää tielle niin voi hakea vuokraamosta auton hyvillä mielin ja saa vielä hakea sapuskat kaupastakin.
Itse olen about aina vaihdellut itse ölpät siinä kotipihassa / mökillä / verstaalla. Säästö on useinmiten ollut tuntuvaa.. Enkä mitään Mobilin / Motonetin kamaa käytäkään. (Orkkis filsat, Castrolia koneeseen).
Se, että saa merkkihuollosta jonkinlaisen liikkumisturvan, ei ainakaan mua lämmitä. Voisin itsekin laittaa 50e per "huolto" sivuun niin jos/kun se auto jättää tielle niin voi hakea vuokraamosta auton hyvillä mielin ja saa vielä hakea sapuskat kaupastakin.
^Jep, jos autossa ei enää takuita ole voimassa, niin kannattaa ilman muuta huoltaa itse jos vaan osaa. Noi perushommat hoituvat suunnilleen samalla tavalla kaikissa autoissa.
Tietty on joitain asioita, kuten esimerkiksi jarrunesteiden vaihdoin voi teettää huollossa.
Yksi pointti tietty on se, että huollosta saa sen leiman, josta saattaa autoa vaihtaessa olla iloa. Tosin jos autolla on ajettu >200tkm ja ikää on lähemmäs 10v, niin eipä niiden leimojen olemassaololla enää paljoa merkitystä ole. Auton muu kunto ratkaisee enemmän.
Tietty on joitain asioita, kuten esimerkiksi jarrunesteiden vaihdoin voi teettää huollossa.
Yksi pointti tietty on se, että huollosta saa sen leiman, josta saattaa autoa vaihtaessa olla iloa. Tosin jos autolla on ajettu >200tkm ja ikää on lähemmäs 10v, niin eipä niiden leimojen olemassaololla enää paljoa merkitystä ole. Auton muu kunto ratkaisee enemmän.
Tosin jos autolla on ajettu >200tkm ja ikää on lähemmäs 10v, niin eipä niiden leimojen olemassaololla enää paljoa merkitystä ole.
Kyllä sillä huoltokirjalla vaan tuossakin tapauksessa on arvoa. Koitappas tarjota tuollaista 10 vuotta vanhaa, 200 000km ajettua autoa vaihdossa ilman huoltokirjaa ja vieläpä huoltovalo palaen. Ei se jobbarikaan sitä mielellään ota tai kunnolla hyvitä kun ei saa menemään eteenpäin. Ainakin minä etsin juuri n.4-10 vuotta vanhaa Passattia itselleni ja mitä enemmän on kilsoja mittarissa, sitä tarkemmin minä huolloista olen kiinnostunut.
No jos kirjaan on tarkkaan kirjattu, mitä autolle on tehty, niin ei sillä suurta merkitystä voi olla, onko kirjassa leimat vai ei. En siis tarkoittanut, ettei mitään olisi kirjassa.Kyllä sillä huoltokirjalla vaan tuossakin tapauksessa on arvoa. Koitappas tarjota tuollaista 10 vuotta vanhaa, 200 000km ajettua autoa vaihdossa ilman huoltokirjaa ja vieläpä huoltovalo palaen.
Edellistä kulkinetta (Golf) huolsin itse ja merkkasin siihen kyllä taatusti tarkemmat tiedot kuin mitä merkkiliikkeessä olisi tehty.
E: Siis jiisimulan linjoilla.
Se, että siinä on merkkiliikkeen leima, eikä Rainerin tai Lefan omia söherryksiä, on kuitenkin paljon vakuuttavampi, ainakin itselle.
Missä on maalaisjärki? Veikkaan, että ainakin itse huomaisin sen, onko vekotin vain "vag kioskilla huollettu", vaiko sellainen jossa omistaja tehny hommat 85% itse, ja myös itse pitänyt kirjaa niistä. -> Eikö ihmiset osaa luottaa itseensä, kun tehdään valintaa ostaako vanha paska vaiko toinen vanha paska.
No, oli miten oli. Lisää soppaa koneeseen...
Raportoi näätä himokselta.
kiitos palautteestasi jiisimula. en tiedä mikä sua risoo mutta kyllä me vag kioskin korjaamon apinat yritämme tehdä työmme hyvin. se on hyvä että teet huoltosi itse kun olet niin pätevä siihen. jos joku laukeaa niin eipähän tarvii meille tulla siitä valittamaan. hyvää kesää kuitenkin toivottaa 20 vuotta vag kioskilla töissä jo olleena korjaamon apina.
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
Topic takaisin raiteille. Eli vihdoin sain kerättyä tarpeeksi rohkeutta soittaakseni Pörhölle ja kysyin huollon hintoja.
Vastaus oli yllättävän positiivinen sillä töineen ja osineen remmin vaihdolle sanoivat hintaa kertyvän n.350 euroa. Plus öljynvaihdot, jarrunesteet yms. normihommat ja yksi ylimääräinen remppa siihen päälle kustantaa vajaat kolmisen sataa lisää...
Eli 600-700 eurolla selviää komiasti koko keikasta vaikka täällä olleiden juttujen perusteella pelkäsin joutuvani myymään munuaiseni kattaakseni laskun.
Vastaus oli yllättävän positiivinen sillä töineen ja osineen remmin vaihdolle sanoivat hintaa kertyvän n.350 euroa. Plus öljynvaihdot, jarrunesteet yms. normihommat ja yksi ylimääräinen remppa siihen päälle kustantaa vajaat kolmisen sataa lisää...
Eli 600-700 eurolla selviää komiasti koko keikasta vaikka täällä olleiden juttujen perusteella pelkäsin joutuvani myymään munuaiseni kattaakseni laskun.
kiitos palautteestasi jiisimula. en tiedä mikä sua risoo mutta kyllä me vag kioskin korjaamon apinat yritämme tehdä työmme hyvin. se on hyvä että teet huoltosi itse kun olet niin pätevä siihen. jos joku laukeaa niin eipähän tarvii meille tulla siitä valittamaan. hyvää kesää kuitenkin toivottaa 20 vuotta vag kioskilla töissä jo olleena korjaamon apina.
Ei ilmeisesti VAG kioskin apinalla sisäinen suodatus toimi? Mua risoo tällähetkellä nainen.
Jos et huomannut taikka ymmärtänyt, valitettavasti aika yleistä tuntuu olevan tuo että merkkiliikkeessä hommat tehdään juostenkusten, ja hinta on varsin kova. Ja usein taktiikkana se uusitaan osia kunnes vika poistuu, ei aina asikkaasta kauheasti lämmitä.
Mut jos olet duunissa liikkeesä jossa on toinen asenne, niin onnittelut.
Hyvää loppukesää sinnekin pajalle. :)
Off topic: Autonhuolto Mäkinen Ad korjaamo... Ei ainakaan korjaa autoja mutta muistaa kyllä laskulla. kokemusta on kahdesta autosta, molemmat töpättiin. ja sijainti on keski-suomessa.
niin ja jos oli tuttuja korjaamolla niin kuinkahan monta "huoltoa" on ostettu leiman hinnalla...
Ite ainakin tiedän pari leimasinta jotka voivat tarvittaessa käydä omalla "huolto" kirjalla
No tästä syystä en paljon huoltokirjaa kysele, mutta toisaalta jos ajelen 350 tkm ajetuilla autoilla ei sillä ole hirveästi ees merkitystä... :-)
niin ja jos oli tuttuja korjaamolla niin kuinkahan monta "huoltoa" on ostettu leiman hinnalla...
Ite ainakin tiedän pari leimasinta jotka voivat tarvittaessa käydä omalla "huolto" kirjalla
No tästä syystä en paljon huoltokirjaa kysele, mutta toisaalta jos ajelen 350 tkm ajetuilla autoilla ei sillä ole hirveästi ees merkitystä... :-)
Kyllä ainakin mulla on huoltokirja, vaikka itse pääosin autoni huollankin. Merkinnät jopa aavistuksen tarkempiakin kuin se "leima" joka kertoo että konepelti on avattu ja lasku kirjoitettu.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa