VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Joo vakio lastu ollu kokoaja kiinni. Mulla toi lastu piti kolvaa siihen. Kävin asennuttaa ammattilaisella siihe semmosen pohjan, että sitä voi vaihtaa.
kuulemma ovat johdot mitanneet autosta ja pitäisi pelkästään olla siitä ecusta nyt kiinni. Ja suomesta sitä ecu ei enää löydy. Maksa vw:llä 800e :(.. itku tässä tulee ku tän auto kanssa rupee ropaamaan ei helv.......
kuulemma ovat johdot mitanneet autosta ja pitäisi pelkästään olla siitä ecusta nyt kiinni. Ja suomesta sitä ecu ei enää löydy. Maksa vw:llä 800e :(.. itku tässä tulee ku tän auto kanssa rupee ropaamaan ei helv.......
http://www.corrado-teile.de/shop/produc ... W-VR6.html
Siitä sitte tilaamaan tai ebaystä varmasti löytyy paril sadalla.
linkki
Siitä sitte tilaamaan tai ebaystä varmasti löytyy paril sadalla.
linkki
www.ebay.de ja hakusanaks vaikka vr6 ni joha löytyy kaikkee mukavaa ;D
Ja olisko kannattavaa: Lastu, putkisto, pakosarja? Hinta suhteutettuna tehon ja väännön määrään.
Juniorin autoon on laitettu lastu, putkisto & parempi katti. Ihan OK, mutta turha odottaa mitään dramaattista parannusta. Ebay peltisarjat ovat yleensä halpoja Kiinassa tehtyjä. Olen muutaman nähnyt, vaikuttivat ihan OK tuotteilta.
Tänään saapui Saksasta paketti, jota olemme kovasti odottaneet: Eaton remmiahdin; eiköhän sillä saada jokunen ekstra kaakki. Sille kaveriksi tulee Porsche 951 välijäähdytin ym. ylijäämä osaa meidän Porsche projektista.
no nii, nythän golfi tempun teki.. Olin koko päivän ajellu golfilla mitään ongelmia kunnes hieman kenkää antaen yhdestä risteyksestä lähdettyessä kakkosvaihteella, ku kierrokset oli varmaa jossaa 4000-5000 kierroksessa nii ihan yht äkkiä sammu siihen.. yritin laittaa käyntii nii normaalisti pyöritti mut ei lähteny käyntiin. 5 min renkaiden potkimisen jälkee kokeilin sit uudestaa ja auto lähti heti välittömästi käyntiin.. Et onks kellä ollu tälläsiä ongelmia, ja mistäköhän tollanenkin sitte vois olla mahdollista? tai no tollanen tiettty kyl voi johtua mistä vaan..
Terve.
Semmonen ongelma ilmeni, että lambdan liittimestä oli juuresta hapettunut kaikki kolme johtoa poikki. (auton piuhasarjasta)
Olisiko kellään tiedossa minkävärinen johto on mikäkin, kun ei enää saa selvää niistä?
Kyseessä on siis vm.93 VR6 kolffi.
E: Selvisi jo.
Semmonen ongelma ilmeni, että lambdan liittimestä oli juuresta hapettunut kaikki kolme johtoa poikki. (auton piuhasarjasta)
Olisiko kellään tiedossa minkävärinen johto on mikäkin, kun ei enää saa selvää niistä?
Kyseessä on siis vm.93 VR6 kolffi.
E: Selvisi jo.
Viimeksi muokannut Matrixx, 22.3.2008 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myrkky1:
Mulla on ollut havaittavissa samaa ongelmaa. Tehnyt sen jo 3 kertaa. Olen huomannut että silloin kun avain on käytetty pois virtalukosta (parhaillaan jopa yön yli) niin starttaa ensimmäisellä. Kun tekee seuraavan kerran niin heti avain pois lukosta ja uusi startti. Jos toimii niin epäilisin virtalukonpohjaa tai ajonestoa. Virtalukkoa epäilen itselläni ja sen aion vaihtaa, vasta kesällä kun auto seisoo talven.[/quote]
Mulla on ollut havaittavissa samaa ongelmaa. Tehnyt sen jo 3 kertaa. Olen huomannut että silloin kun avain on käytetty pois virtalukosta (parhaillaan jopa yön yli) niin starttaa ensimmäisellä. Kun tekee seuraavan kerran niin heti avain pois lukosta ja uusi startti. Jos toimii niin epäilisin virtalukonpohjaa tai ajonestoa. Virtalukkoa epäilen itselläni ja sen aion vaihtaa, vasta kesällä kun auto seisoo talven.[/quote]
Tosta saa halvalla kaikki noi tukikumit --> http://www.corrado-teile.de/shop/produc ... --VR6.html
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.11.2007 16:44
Mitkäs ne onkaan vr6 viat kun niitä kuulemma on joka paikassa... tai emt. mutta kummiskin tässä kyselen että oliko tuo kannattava ostos. Paljos se teillä kuluttaa? Oletteko laittaneet lastun kamppeeseen, kannattiko? Paljon tuli tehoa lisää ja tippuko kulutus? Jos semmosen lastun laittais niin mistäs sen saa sopivaan hintaan? ja mistä sais hyviä putkistoja hinta/laatu suhteessa. Kaikki vinkit otetaan vastaan... =P
Nyt kaivattaisiin faktaa vr6:seen suoraan sopivista 16" vanteista, eli ilman levikkeitä, kaarien muokkaamista tai satuloiden rälläköintiä. Koko mielellään 7,5x16", toki muitakin leveyksiä saa kertoa.
Tuntuu vaan olevan melko hankala löytää vanteita vr6:seen, siks aattelin kysyä täältä jos teillä olis jotain tietoa.
Tuntuu vaan olevan melko hankala löytää vanteita vr6:seen, siks aattelin kysyä täältä jos teillä olis jotain tietoa.
Noniin, nyt alko sitte ongelmat Corron kanssa.
Elikkäs tossa duunimatkalla täysin varoittamatta rupes liikkeellelähdön yhteydessä kuulumaan ilkeen kuulosta narinaa.
Pienen ajelun jälkeen totesin että se kuuluu ainoastaan liikkeellelähdön aikana ja 1. vaihteella.
Onko mulla nyt sitte loota hajalla tosta? Eli ykkösvaihteella lähdettäessä ja ajaessa ikävän kuulosta narinaa kuuluu, muut vaihteet normaalit. Jonkin verran on kyllä toi mun laatikko jo kulunut mutta ilmeisesti nyt sitte meni lopullisesti?
Oisko kellää vinkkiä mitä tehdä seuravaaks. Uus loota ja tarviiko jotain muuta?
Huolto tietysti maksaa pirusti tietäen näitten yleiset korjauskulut.
Tästä se rahanmeno kai sit alkaa ku ihmettelinki jo selvinneeni aika vähällä. Perkele!!
Elikkäs tossa duunimatkalla täysin varoittamatta rupes liikkeellelähdön yhteydessä kuulumaan ilkeen kuulosta narinaa.
Pienen ajelun jälkeen totesin että se kuuluu ainoastaan liikkeellelähdön aikana ja 1. vaihteella.
Onko mulla nyt sitte loota hajalla tosta? Eli ykkösvaihteella lähdettäessä ja ajaessa ikävän kuulosta narinaa kuuluu, muut vaihteet normaalit. Jonkin verran on kyllä toi mun laatikko jo kulunut mutta ilmeisesti nyt sitte meni lopullisesti?
Oisko kellää vinkkiä mitä tehdä seuravaaks. Uus loota ja tarviiko jotain muuta?
Huolto tietysti maksaa pirusti tietäen näitten yleiset korjauskulut.
Tästä se rahanmeno kai sit alkaa ku ihmettelinki jo selvinneeni aika vähällä. Perkele!!
Terse! Mikä on viralliselta nimeltään se muovinen osa jonka kylkeen tulee termostaattikoppa kiinni? Ja onko tietoo saako kyseistä osaa muuta ku merkkiliikkeestä(uutta)! Jos joltaki löytyy ylimääräinen tai on tietoa mistä sais nopeesti, nii ois hieno homma, koska olen myymässä autoa ja pitäs saada äkkiä kuntoon!!
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tuntuupi että autossa ei oo tehot tallella oikeen. Ja eikös sen pitäs lähteä vetään 4 tonnin jälkeen? Tuntuu että ykkösellä kierrokset tyssää siihe... Käykö se kaikilla... Ja sitte vääntöjä ei taida myös olla. Ku ei oikee suuttaa... Siinä on kyllä vapari laitettu niin viekö ne. Oliskohan entisellä omistajalla jääny vaihtamatta se kampiakselin takatiiviste että puottaa öljyä kytkimelle
automaatti vaihelaatikon tasauspyörästö paskaks
Jees
Enpä taida olla ensimmäinen kellä hajos laatikko tästä autosta. Minulla on -94 automaatti VR6. Aluksi rupesi kuulumaan jotain ääntä laatikolta päin. Avattii tänään ja huomattiin, että siellä on mennyt tasauspyörästöstä jotain paskaks. Tarkemmin en vielä osaa sanoa.
Kyselisin tässä, että onko kellään mennyt aikasemmin tota tasauspyörästöä rikki ja onko mistää löytynyt siihen varaosia?
Vissiin käytettyjen/toimivien laatikkojen metsästys taitaa olla aika hakuammuntaa?
Oon kyl ny iha rikki ja ottaa niin päähä koko auton osto et HUHU ! :O Ensin meni ecu paskaks. Siitä 1500€ lasku ja nytten sitten tämä. Viikon kerkesin ajella autolla ennekuin hajos uudestaan. Bad luck or what? :(
Enpä taida olla ensimmäinen kellä hajos laatikko tästä autosta. Minulla on -94 automaatti VR6. Aluksi rupesi kuulumaan jotain ääntä laatikolta päin. Avattii tänään ja huomattiin, että siellä on mennyt tasauspyörästöstä jotain paskaks. Tarkemmin en vielä osaa sanoa.
Kyselisin tässä, että onko kellään mennyt aikasemmin tota tasauspyörästöä rikki ja onko mistää löytynyt siihen varaosia?
Vissiin käytettyjen/toimivien laatikkojen metsästys taitaa olla aika hakuammuntaa?
Oon kyl ny iha rikki ja ottaa niin päähä koko auton osto et HUHU ! :O Ensin meni ecu paskaks. Siitä 1500€ lasku ja nytten sitten tämä. Viikon kerkesin ajella autolla ennekuin hajos uudestaan. Bad luck or what? :(
j0kunen:
TIlasin tänään saksasta uuden tehdaskorjatun automaattilaatikon VR6:seen. Saat multa ton vanhan laatikon halvalla, jos siitä on sulle apua. Siitä on ilmeisesti menny overdrive/reverse -kytkinpakka ja ajettu vähillä öljyillä. Mutta tuolla tasauspyörästössä on omat öljyt, pitäs olla ok se puoli. Ja autokin liikkuu hyvin eteenpäin, ainoo vaan, että pitää kolmonen hypätä yli ku ajaa :D
TIlasin tänään saksasta uuden tehdaskorjatun automaattilaatikon VR6:seen. Saat multa ton vanhan laatikon halvalla, jos siitä on sulle apua. Siitä on ilmeisesti menny overdrive/reverse -kytkinpakka ja ajettu vähillä öljyillä. Mutta tuolla tasauspyörästössä on omat öljyt, pitäs olla ok se puoli. Ja autokin liikkuu hyvin eteenpäin, ainoo vaan, että pitää kolmonen hypätä yli ku ajaa :D
_Miksu_
Mulla pyörii alla Mim Amalfi 17" ja eipä isompii ongelmii ole ollut vaikka auto on vedetty kenttään kiinni.
Tosin ittellä on auto tällä hetkellä liikaa kentässä ja on jo pitänyt aikaa sitten hieman nostaa, mut kiiretä kiirettä ;) Eli välillä terävässä töyssyssö takapyörät hipasee sisäloksuun, mutta eipä renkaatkaan ny puhki ole menneet, sen verran lievää on tuo hipasu ollut.
Taitaa taas olla aika kaivaa tai oikeestaan fiksata VilleRisto takaisin kesä kuosiinsa, kun on talven ajan lepäillyt telakalla. Ja hommaa taas tuntuu riittävän... No huvin vuoksi ja harrastuksen kannalta ;) ja ensi talveksi en takuulla jätä enään ulkosalle säilytykseen huh varsinkin jos tulee samanlainen leuto talvi...
Tuli jopa kysymyskin mieleen, onko vastaavaa ongelmaa ollut:
Kylmänä "hullu kun olen" tuntuu VilleRistosta irtoavan vääntöä ja kiihtyvyyttä enemmän kuin lämpöisenä, enpä ole vielä ehtinyt pahemmin syventyyn vikaan, kun meni kesä työkiireiden parissa ja pirssi sentään kulki eteenpäin taisi sen muutama Bemu kuskikin huomata ;) kunnes sisälämppäri sano sopimuksensa irti.
Pitääpä taas alkaa seuraamaan palstaa ahkerammin ja poimimaan hyviä vinkkejä =)
Mulla pyörii alla Mim Amalfi 17" ja eipä isompii ongelmii ole ollut vaikka auto on vedetty kenttään kiinni.
Tosin ittellä on auto tällä hetkellä liikaa kentässä ja on jo pitänyt aikaa sitten hieman nostaa, mut kiiretä kiirettä ;) Eli välillä terävässä töyssyssö takapyörät hipasee sisäloksuun, mutta eipä renkaatkaan ny puhki ole menneet, sen verran lievää on tuo hipasu ollut.
Taitaa taas olla aika kaivaa tai oikeestaan fiksata VilleRisto takaisin kesä kuosiinsa, kun on talven ajan lepäillyt telakalla. Ja hommaa taas tuntuu riittävän... No huvin vuoksi ja harrastuksen kannalta ;) ja ensi talveksi en takuulla jätä enään ulkosalle säilytykseen huh varsinkin jos tulee samanlainen leuto talvi...
Tuli jopa kysymyskin mieleen, onko vastaavaa ongelmaa ollut:
Kylmänä "hullu kun olen" tuntuu VilleRistosta irtoavan vääntöä ja kiihtyvyyttä enemmän kuin lämpöisenä, enpä ole vielä ehtinyt pahemmin syventyyn vikaan, kun meni kesä työkiireiden parissa ja pirssi sentään kulki eteenpäin taisi sen muutama Bemu kuskikin huomata ;) kunnes sisälämppäri sano sopimuksensa irti.
Pitääpä taas alkaa seuraamaan palstaa ahkerammin ja poimimaan hyviä vinkkejä =)
Ensin meni ecu paskaks. Siitä 1500€ lasku ja nytten sitten tämä. Viikon kerkesin ajella autolla ennekuin hajos uudestaan. Bad luck or what?
Tyypillinen ongelma kaikissa Motronic ohjausjärjestelmän omaavissa autoissa, joissa maadoitukset eivät ole kunnossa. Kun ei pysty maadoittamaan muualta, niin yritetään tehdä se Motronic boxin johtosarjan kautta ==> kärähtänyt boxi.
Juniorin auton kaikki maadoitukset kunnostettiin ja teimme koneelle/laatikolle vielä ylimääräiset maadoitukset.
Meillä on ylimääräinen ehjä Golf VR6 boxi, joka käy jakajallisiin koneisiin.
Elikkäs mikähän mahtaa minun pikku veetä vaivata ku ihan normaalisti ajossa sammuu koko auto ja sitten kun koittaa startata nii ei vaan halua lähtee käyntii mutta pienen odottelun jälkeen toimii taas ja joskus taas sitten ihan muitta mutkitta hörähtää tulille.. Mutta tänäänpä se sitten jättikin tien poskeen eikä halunnutkaa startata ollenkaa?
missähän mahtaa olla vika, kun joskus (kerran kuussa tai 2 kertaa päivässä) auto sammuu heti kun on startannu, mut ku heti starttaa uudestaan niin lähtee käyntiin normaalisti?
Elikkäs mikähän mahtaa minun pikku veetä vaivata ku ihan normaalisti ajossa sammuu koko auto ja sitten kun koittaa startata nii ei vaan halua lähtee käyntii mutta pienen odottelun jälkeen toimii taas ja joskus taas sitten ihan muitta mutkitta hörähtää tulille.. Mutta tänäänpä se sitten jättikin tien poskeen eikä halunnutkaa startata ollenkaa?
Kuulostaa jotenkin tutulta... montakin potetiaalista vikakohdetta. Tsekkaa nämä:
1. Puolan esiaste
2. Hall anturi(t) (riippuen onko auto varustettu virranjakajalla vai ei)
3. Veden lämpötila-anturit
4. Moottorin maadoitukset
5. Lambda anturi
6. Katalysaattori
7. Ilmamäärämittari
8. Moottorinohjausjärjestelmän "Motronic" boxi
Kohdat 1. & 2. ovat ne potentiaalisemmat. Jos vika ei löydy noista kahdesta, niin mene sitten listaa eteenpäin.
Ensinnäkin Lambda-anturi ja varsinkaan katalysaattori ei aiheuta koneen sammumista.. Koneen huonon käynnin voi viallinen lambda-anturi tehdä.. Katalysaattori vaikuttaa vain pakokaasujen HC arvoihin eli palamattomiin hiilidioksiidipäästöihin.
Veden lämpötila-anturi on halvin vaihtaa ja ehkä suosittelen muutenkin sitä, koska Vageissa on niin jonkin verran mennyt ja anturi on joku 18€ marmoritiskillä muistaakseni..
Tarkistaisin myös virtalukon pohjan, koska tutulla oli samanlainen vika.. Tosin ei välillä käynnistynyt millään, koska pohja oli kulunut eli vika oli hieman erillainen kuin itselläsi on..
Puolan esiaste ja hall-anturit kuten täällä on kerrottu.. Kannattaa vikakoodit lukea/luetuttaa vaikka sieltä ei varmaan mitään ihmeellistä löydy..
Puolan esiaste ei näet kunnolla toimi jos virtalukon pohja on viallinen. Koska virtalukon kautta tulee boksille käsky antaa puolalle signaalia.
Mutta tuskin paikallinen BCS ottaa paljon, jos he mittailevat hall-anturit tai puolan esiasteen.. Mutta muista ettet missään nimessä mittaile vastusmittauksia Hall-antureille!
Jos sinulla ei ole virranjakajaa niin katso onko coilpack(puolayksikkö) halki, koska se on tyyppivika.
- Matti / Bosch Car Service
Veden lämpötila-anturi on halvin vaihtaa ja ehkä suosittelen muutenkin sitä, koska Vageissa on niin jonkin verran mennyt ja anturi on joku 18€ marmoritiskillä muistaakseni..
Tarkistaisin myös virtalukon pohjan, koska tutulla oli samanlainen vika.. Tosin ei välillä käynnistynyt millään, koska pohja oli kulunut eli vika oli hieman erillainen kuin itselläsi on..
Puolan esiaste ja hall-anturit kuten täällä on kerrottu.. Kannattaa vikakoodit lukea/luetuttaa vaikka sieltä ei varmaan mitään ihmeellistä löydy..
Puolan esiaste ei näet kunnolla toimi jos virtalukon pohja on viallinen. Koska virtalukon kautta tulee boksille käsky antaa puolalle signaalia.
Mutta tuskin paikallinen BCS ottaa paljon, jos he mittailevat hall-anturit tai puolan esiasteen.. Mutta muista ettet missään nimessä mittaile vastusmittauksia Hall-antureille!
Jos sinulla ei ole virranjakajaa niin katso onko coilpack(puolayksikkö) halki, koska se on tyyppivika.
- Matti / Bosch Car Service
Ensinnäkin Lambda-anturi ja varsinkaan katalysaattori ei aiheuta koneen sammumista
Viallinen katalysaattori aiheuttaa takuuvarmasti sammumisia ja muitakin ongelmia. Juniorin Golfin katalysaattorin kenno oli lähestulkoon umpeen muurautunut. Keskellä tätä sulanutta "möykkyä" oli noin pikkurillin mentävä aukko, josta pakokaasujen poisto tapahtui. Koska kone ei pysty hengittämään kunnolla, on luonnollista että se käy huonosti ja lopulta sammuu. Ongelma oli tosi hankala paikallistaa, koska kotona on harvoin käytössä mitään pakokaasuanlysaattoreita. Vika löytyikin aivan sattumalta kun makasimme auton alla ja otimme putkesta kiinni ja ravistelimme sitä hieman. Katalysaattorin kohdalta kuului aikamoista helinää. Tämän jälkeen katti irti ja koko totuus paljastui. Uusi katti muutti luonnollisesti auton käytöksen täysin. Originaali tyylinen (sama muoto) tarvikekatti kustansi sen verran paljon (muistaakseni jossain 300€ tuntumissa) että ostimme ihan normi tarvikekatin, joka asennettiin paikoilleen samalla kun muukin putkisto vaihtui.
Olli / "tee-se-itse-tuunaaja"; auton roplaamista kotikonstein 35 vuotta.
Mullakin antoi vikakoodin veden lämpötila-anturista (G62), mikäs se niistä kolmesta anturista on mitkä on rinnakkain?
[edit] keskimmäinen taitaa olla, marmoritiskiltä ainakin myivät mulle väärän, ne mitään tiedä sielläkään
[edit] keskimmäinen taitaa olla, marmoritiskiltä ainakin myivät mulle väärän, ne mitään tiedä sielläkään
Viimeksi muokannut teemu, 7.5.2008 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis jos oikeasti bensiiniautossa on katalysaattori niin tukkeutunut on parasta oikeasti tarkistaa mikä vika autossa on, mutta tuolloin oire on jo varmasti paljastanut itsensä jo paljon enemmin kuin auto on sammunut taikka sitten ei ole yhtään mitään epäilystä että autossa olisi vika?
Kannattaa vika aiheuttaja korjata eikä vikaa ;)
Näin katalysaattoreissa elikkäs yli 90% katalysaattorin vioista aiheuttaa joku muu vika kuin katalysaattorin itsensä hajoaminen. Tietysti joskus niissä sisuskalut irtoavat, mutta yleensä viallinen _lambda-anturi_ aiheuttaa vian tai joku muu mikä sekoittaa moottorinohjauksen niin ettei kone polta kunnolla ja katalysaattoriin pääsee palamatonta seosta joka voi syttyä pakoputkessa myöhemmin tai jonkin ajan kuluttua.
- Kotikokki vuodesta -70
Kannattaa vika aiheuttaja korjata eikä vikaa ;)
Näin katalysaattoreissa elikkäs yli 90% katalysaattorin vioista aiheuttaa joku muu vika kuin katalysaattorin itsensä hajoaminen. Tietysti joskus niissä sisuskalut irtoavat, mutta yleensä viallinen _lambda-anturi_ aiheuttaa vian tai joku muu mikä sekoittaa moottorinohjauksen niin ettei kone polta kunnolla ja katalysaattoriin pääsee palamatonta seosta joka voi syttyä pakoputkessa myöhemmin tai jonkin ajan kuluttua.
- Kotikokki vuodesta -70
Vikakoodi
Morosta taas - VIKAKOODI automaattilaatikosta
Harmaita hiuksia kyllä saanu tosta vr6:sta. Meni laatikosta tossa 1kk sitten tapauspyötästö. Nyt uusi laatikko alla, mutta tulee 1 vikakoodi
Aikaisemman laatikon kanssa tuli myös tämä sama vikakoodi. Osaisiko kukaa sanoa, että mistä minun kannattaa rueta vikaa etsimään. Rahat on nollassa, eikä siksi viittisi viedä korjaamolle korjattavaksi. (TAAS)
1 Fault Found:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Soitin wv:lle ja sanoivat että vika voisi olla speedsensorissa, että lukema ei tule laatikolle asti tai vaihdetunnistimessa. Miten näitä johtoja sitten alkaa mittaamaan?
Semmonen lisäys vielä, että kun auton käynnistää uudestaan, niin vaihteisto toimii hetken aivan normaalisti. Hetken jälkeen laatikko menee vissiin jonhonkin vika moodiin ja vaihtaa vaihteita vasta todella suurilla kierroksilla. Ennen tätä kaikki vaihteet menee sisään.
Harmaita hiuksia kyllä saanu tosta vr6:sta. Meni laatikosta tossa 1kk sitten tapauspyötästö. Nyt uusi laatikko alla, mutta tulee 1 vikakoodi
Aikaisemman laatikon kanssa tuli myös tämä sama vikakoodi. Osaisiko kukaa sanoa, että mistä minun kannattaa rueta vikaa etsimään. Rahat on nollassa, eikä siksi viittisi viedä korjaamolle korjattavaksi. (TAAS)
1 Fault Found:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Soitin wv:lle ja sanoivat että vika voisi olla speedsensorissa, että lukema ei tule laatikolle asti tai vaihdetunnistimessa. Miten näitä johtoja sitten alkaa mittaamaan?
Semmonen lisäys vielä, että kun auton käynnistää uudestaan, niin vaihteisto toimii hetken aivan normaalisti. Hetken jälkeen laatikko menee vissiin jonhonkin vika moodiin ja vaihtaa vaihteita vasta todella suurilla kierroksilla. Ennen tätä kaikki vaihteet menee sisään.
Millasia varttiaikoja ja millasilla loppunopeuksilla ootte pojat ajanut verkuilla ? Jenkeissä porukka tuntuu ajavan aika mukavia aikoja vwvortexin drag racing-puolen mukaan.
Viimeksi muokannut jmracing, 8.5.2008 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no nyt se sit lahos... eka ihmettelin kun lasit alko huurustuu ihan helvetisti eikä lähteny pois, kun ajoin. sit olin menos parkkiin niin alko haisee ihan helvetin pahalle, sit katoin auton alle niin vedet tullu ulos ja sit käynnistin viel ja ajoin parkkii niin sytty se merkkivalo palaan ja hais viel enemmän. Että onko kellään vastaavasta kokemusta, että mitä on mahdollisesti menny paskaks ja mitä maksaa korjata? veikkaan itse tuota kansipahvia ja niin se varmaan onkin.
no nyt se sit lahos... eka ihmettelin kun lasit alko huurustuu ihan helvetisti eikä lähteny pois, kun ajoin. sit olin menos parkkiin niin alko haisee ihan helvetin pahalle, sit katoin auton alle niin vedet tullu ulos ja sit käynnistin viel ja ajoin parkkii niin sytty se merkkivalo palaan ja hais viel enemmän. Että onko kellään vastaavasta kokemusta, että mitä on mahdollisesti menny paskaks ja mitä maksaa korjata? veikkaan itse tuota kansipahvia ja niin se varmaan onkin.
Lämppärinkenno..
Tietysti joskus niissä sisuskalut irtoavat, mutta yleensä viallinen _lambda-anturi_ aiheuttaa vian tai joku muu mikä sekoittaa moottorinohjauksen niin ettei kone polta kunnolla ja katalysaattoriin pääsee palamatonta seosta joka voi syttyä pakoputkessa myöhemmin tai jonkin ajan kuluttua.
Juuri näin!
Mistä muuten olette venttiilinjousia hankkineet? Jäykempiä saa tarjota.. USPartsista eivät osanneet myydä Cat Camsin jousia?
ei kokemusta VR6 jousista, mutta Porschen koneeseen olen hyödyntänyt Letukan V8 koneen jousia. Eri jäykkyyksiä tarjolla hyvin ja hinnat ovat todella kilpailukykyisiä. Kannattaa kysyä jenkkiautojen osia myyvistä liikkeistä tai sitten suoraan nettikaupoista amerikan ihmemaasta.
Millanen lamba löytyy 92vuoden vr6 onko se 3vai 4 piuhanen!`? vai mitä se oli !? :D
Meillä oli 3-napainen
Mullakin antoi vikakoodin veden lämpötila-anturista (G62), mikäs se niistä kolmesta anturista on mitkä on rinnakkain?
Jotenkin en jaksa enää luottaa ollenkaan noihin vikakoodeihin. Tuntuu että vanhanliiton systeemi arpoo nitä ihan miten sattuu. Kertaakaan ongelmatapauksessa vika ei ole ollut siinä komponentissa, jossa se testerin mukaan on :(
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Tyhjäkäyntimoottori + putsaus + yms (agz vm 98 (iv))
Hei eli kyseessä kolopallo 2.3 vr 5 moottorilla joka kovin sukua tuoreemmille vr 6 koneisille.
Muutama kysymys..1 millä olette tyhjäkäyntimoottoria putsannut + kaasuläppää??
2.mitä todellisuudessa mittaa se sininen neliskanttinen anturi joka on lähellä termostaatin koteloa eli veden lämpöä mittaa mutta onko sillä esim lisäilmapumpun kanssa mitään tekemistä (päälle/pois) kanssa?
3.Jos edellämainittu anturi "haistelee" kuinka kylmä/kuuma on ja sitä myöten antaa kylmänä reilummin pensaa koneelle niin mitä tekemistä sitten on imusarjassa olevalla imuilman lämpötilaanturilla vaiko antaako nämä yhdessä "pää älylle tietoo" millasella suhteella pensaa annetaan sylintereihin? + tietysti lambda anturilla on myös osuutensa.
aiemmin tuonne yleiselle tekniikka pesa puolelle kirjoitinkin mutta ajattelin että josko vr5/6 käyttäytyisivät suunnilleen samanoloisesti eli ihmetyksen aiheita ovat...
Tyhjäkäynti "ongelmat" jos auto on kylmä seissyt siis yön yli niin lähtee ihan mukisematta käyntiin toisinaan lisäilmapumppu hörähtää käyntiin ja samlla kierrokset nousevat noin 1100rpm käy hetken niin ja tyhjäkäynti normalisoituu eli palaa noin 750-800rpm.
aina sitä ei tee vaan saattaa jäädä ekasta startista tuonne noin 800rpm ilma että lisäilmapumppi lähtee edes pyörimään.
Sitten se ongelma ajettuani koneen niin kuumaksi (vesi noin 90 + c) ja auton seistyä noin 10 min uudelleen starttaus..Kone lähtee käyntiin mutta sammuu melki heti. Eikä lähde käyntiin ilman että edes hipaisen kaasupolkimeen. kaasua ei tarvitse niin sanotusti antaa olleskaan riittää vaan että siihen hieman koskee ja kierrokset ei nouse edes yli 1000 rpm
joskus alkaa käydä ihan normaalisti toisinaan alkaa hieman röpeltään joka kyllä loppuu kun lähtee liikkeelle eikä haittaa ajossa olleskaan. Tuossa aloin kaverin kanssa ihmettelemään sitä että onko normaalia että kun auton starttaa ja lähtee käyntiin niin kierrokset käyvät noin 1000-1100 kohdalla jonka jälkeen kierrokset tipahtaa normaaliin noin 750-800 rpm tuntumaan ja myös pysyy siinä. ihmetyttää vaan tuo käyntiin lähtemisen jälkeen todella lievä koneen "ryntäys" starttin jälkeen. onko ominaisuus vaiko vika? Sitten huomasin tänään kun asiaa olen alkanut seuraamaan että kun konetta ryntäyttää vapaalla siten että kierrokset käyvät noin 4000 rpm seutuvilla niin kierrokset tippuu ensin aikas vauhdikkaasti tonne 2000 seutuville siinä sekunnin- 2 pieni stoppi josta kierrokset tipahtaa 1000 rpm siinä noin saman pituinen stoppi josta kierrokset palautuu sinne noin 800 rpm ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä.
Tämä ei kuitenkaan vaikuta moottorijarrutukseen millään lailla eli ei nyi ei ryi eikä muutakaan eli kun ajan vaik 3 vaihteella kierrokset noin 4000rpm ja alan moottorijarruttaa aina lähes tyhjäkäynnille saakka niin tommosia nytkäyksiä eikä muutakaan asiaankuulumatonta tapahdu vaan kierrokset tipahtaa hallitusti alas.
Autoon on ajan saatossa vaihdettu puolayksikkö ja se kyseinen esivahvistin vai mikä lie josta johtosarja menee tuolle puola yksikölle . (oli 1 pytty pimee joka toimi joskus ja jouluna) Vac com ei antanut mitää vikailmoitusta noista vioista. piuhasarja mitattiin joka yksiköltä menee puolalle (yleismittarilla) ei ollut vikaa. oskilloscoopilla mitattiin sen jälkeen johto kerrallaan että tuleeko esivahvistimen läpi kun autoa startataan niin mitään.4 tuli yhdestä puuttu sinkku. Koska puolakin oli jo parhaat päivänsä nähnyt meni sekin uusiksi.
Lampda ja maf on vaihdettu samoten kampiakselin asentotunnistin. Kampiakselinasentotunnistin vaihdettiin siksi että meno katkesi kesken ajon..Jonka jälkeen noin 5 min odottelun jälkeen auto läks käyntiin ja pystyin näin pienten taukojen saattelemana ajeleen kotiin. vac com antoi kampiakselin asentotunnistimesta selkeen vikakoodin ei ihan heti mutta muutaman starttauksen jälkeen ja saamumisen se löysi siitä tuon vian ..Anturi oli kohtis helppo vaihtaa moottoriin mutta johdon liitin oli v...ssa paikassa (imusarjan alla harmaa ovaali liitin jonka pää näkyy juur ja juur imusarjan alta mutta minulla oli ainakin niin että näkyvä osa oli auton kiinteää johtosarjaa ja irtoava kappale oli tietty siellä syvemmällä imusarjan alla ..liitin on vielä sellaisessa haarukassa josta sen otin pois liukuu sivuttain kuskin puolen suuntaan)
Tuosta kampiakselinasentotunnistimesta vielä että auto sammui kerrasta eikä ole väliä onko kierroksia sen 4000 rpm vai 800 rpm se vaan sammuu mitään varottamatta. Hintaa on tuommoisen noin 50-84 euroon riippuen mistä ostaa....
Tämmöisiä tällä kertaa ...niintuo agz pannu on sen 110kw jos jotain kiinnostaa
Muutama kysymys..1 millä olette tyhjäkäyntimoottoria putsannut + kaasuläppää??
2.mitä todellisuudessa mittaa se sininen neliskanttinen anturi joka on lähellä termostaatin koteloa eli veden lämpöä mittaa mutta onko sillä esim lisäilmapumpun kanssa mitään tekemistä (päälle/pois) kanssa?
3.Jos edellämainittu anturi "haistelee" kuinka kylmä/kuuma on ja sitä myöten antaa kylmänä reilummin pensaa koneelle niin mitä tekemistä sitten on imusarjassa olevalla imuilman lämpötilaanturilla vaiko antaako nämä yhdessä "pää älylle tietoo" millasella suhteella pensaa annetaan sylintereihin? + tietysti lambda anturilla on myös osuutensa.
aiemmin tuonne yleiselle tekniikka pesa puolelle kirjoitinkin mutta ajattelin että josko vr5/6 käyttäytyisivät suunnilleen samanoloisesti eli ihmetyksen aiheita ovat...
Tyhjäkäynti "ongelmat" jos auto on kylmä seissyt siis yön yli niin lähtee ihan mukisematta käyntiin toisinaan lisäilmapumppu hörähtää käyntiin ja samlla kierrokset nousevat noin 1100rpm käy hetken niin ja tyhjäkäynti normalisoituu eli palaa noin 750-800rpm.
aina sitä ei tee vaan saattaa jäädä ekasta startista tuonne noin 800rpm ilma että lisäilmapumppi lähtee edes pyörimään.
Sitten se ongelma ajettuani koneen niin kuumaksi (vesi noin 90 + c) ja auton seistyä noin 10 min uudelleen starttaus..Kone lähtee käyntiin mutta sammuu melki heti. Eikä lähde käyntiin ilman että edes hipaisen kaasupolkimeen. kaasua ei tarvitse niin sanotusti antaa olleskaan riittää vaan että siihen hieman koskee ja kierrokset ei nouse edes yli 1000 rpm
joskus alkaa käydä ihan normaalisti toisinaan alkaa hieman röpeltään joka kyllä loppuu kun lähtee liikkeelle eikä haittaa ajossa olleskaan. Tuossa aloin kaverin kanssa ihmettelemään sitä että onko normaalia että kun auton starttaa ja lähtee käyntiin niin kierrokset käyvät noin 1000-1100 kohdalla jonka jälkeen kierrokset tipahtaa normaaliin noin 750-800 rpm tuntumaan ja myös pysyy siinä. ihmetyttää vaan tuo käyntiin lähtemisen jälkeen todella lievä koneen "ryntäys" starttin jälkeen. onko ominaisuus vaiko vika? Sitten huomasin tänään kun asiaa olen alkanut seuraamaan että kun konetta ryntäyttää vapaalla siten että kierrokset käyvät noin 4000 rpm seutuvilla niin kierrokset tippuu ensin aikas vauhdikkaasti tonne 2000 seutuville siinä sekunnin- 2 pieni stoppi josta kierrokset tipahtaa 1000 rpm siinä noin saman pituinen stoppi josta kierrokset palautuu sinne noin 800 rpm ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä.
Tämä ei kuitenkaan vaikuta moottorijarrutukseen millään lailla eli ei nyi ei ryi eikä muutakaan eli kun ajan vaik 3 vaihteella kierrokset noin 4000rpm ja alan moottorijarruttaa aina lähes tyhjäkäynnille saakka niin tommosia nytkäyksiä eikä muutakaan asiaankuulumatonta tapahdu vaan kierrokset tipahtaa hallitusti alas.
Autoon on ajan saatossa vaihdettu puolayksikkö ja se kyseinen esivahvistin vai mikä lie josta johtosarja menee tuolle puola yksikölle . (oli 1 pytty pimee joka toimi joskus ja jouluna) Vac com ei antanut mitää vikailmoitusta noista vioista. piuhasarja mitattiin joka yksiköltä menee puolalle (yleismittarilla) ei ollut vikaa. oskilloscoopilla mitattiin sen jälkeen johto kerrallaan että tuleeko esivahvistimen läpi kun autoa startataan niin mitään.4 tuli yhdestä puuttu sinkku. Koska puolakin oli jo parhaat päivänsä nähnyt meni sekin uusiksi.
Lampda ja maf on vaihdettu samoten kampiakselin asentotunnistin. Kampiakselinasentotunnistin vaihdettiin siksi että meno katkesi kesken ajon..Jonka jälkeen noin 5 min odottelun jälkeen auto läks käyntiin ja pystyin näin pienten taukojen saattelemana ajeleen kotiin. vac com antoi kampiakselin asentotunnistimesta selkeen vikakoodin ei ihan heti mutta muutaman starttauksen jälkeen ja saamumisen se löysi siitä tuon vian ..Anturi oli kohtis helppo vaihtaa moottoriin mutta johdon liitin oli v...ssa paikassa (imusarjan alla harmaa ovaali liitin jonka pää näkyy juur ja juur imusarjan alta mutta minulla oli ainakin niin että näkyvä osa oli auton kiinteää johtosarjaa ja irtoava kappale oli tietty siellä syvemmällä imusarjan alla ..liitin on vielä sellaisessa haarukassa josta sen otin pois liukuu sivuttain kuskin puolen suuntaan)
Tuosta kampiakselinasentotunnistimesta vielä että auto sammui kerrasta eikä ole väliä onko kierroksia sen 4000 rpm vai 800 rpm se vaan sammuu mitään varottamatta. Hintaa on tuommoisen noin 50-84 euroon riippuen mistä ostaa....
Tämmöisiä tällä kertaa ...niintuo agz pannu on sen 110kw jos jotain kiinnostaa
Eli olen ajatellut ostaa nyt kolmos koppasen vr6 ikäluokkaa 92-95 jolla ajettu vajaa 20tkm.
Eli miten kyseiset autot on pelannu, mitä vikoja on ollu mitä remonttia olisi odotettavissa siinä 200tkm kohdilla? Oon kuullu et takapuslat menee aika huonoon kuntoo siinä 200tkm kohilla ja että jakopää pitäs rempata ennen 200tkm. Ja vielä laatikossa on kai jotai häikkää keppilinjassa..
Eli kertoilkaa ylipäätään mitä mieltä ootte autosta ja luotettavuudesta, kiitos!
Eli miten kyseiset autot on pelannu, mitä vikoja on ollu mitä remonttia olisi odotettavissa siinä 200tkm kohdilla? Oon kuullu et takapuslat menee aika huonoon kuntoo siinä 200tkm kohilla ja että jakopää pitäs rempata ennen 200tkm. Ja vielä laatikossa on kai jotai häikkää keppilinjassa..
Eli kertoilkaa ylipäätään mitä mieltä ootte autosta ja luotettavuudesta, kiitos!
^^Vikojahan vr:t on täynnä mutta huollettuna mukavia pelejä. Mutta omista kokemuksista ja tätä jutusteluas euranneena niin suosittelen varaamaan rahaa myös huoltotoimenpiteisiin.
Mutta kuitenkin taas odotan sitä hetkeä kun kavelen omani talviunilta.
^Jakopään huollossa vaihdetaan ketju ja laahaimet. Osat reilu pari sataa motonetistä ja työ riippuu paikasta niin 500 -1000 €. Samalla irtoaa laatikko joten kytkin remontti samalla aika yleinen.
Jos vaan viitsit hieman lueskella tätä tarinaa niin aika moneen asiaan löytyy vastaus ja muutakin.
Katso kuitenkin tarkasti läpi ennen kuin ostat uutuuden viehätyksessä "tehokkaan" menopelin.
Mutta kuitenkin taas odotan sitä hetkeä kun kavelen omani talviunilta.
^Jakopään huollossa vaihdetaan ketju ja laahaimet. Osat reilu pari sataa motonetistä ja työ riippuu paikasta niin 500 -1000 €. Samalla irtoaa laatikko joten kytkin remontti samalla aika yleinen.
Jos vaan viitsit hieman lueskella tätä tarinaa niin aika moneen asiaan löytyy vastaus ja muutakin.
Katso kuitenkin tarkasti läpi ennen kuin ostat uutuuden viehätyksessä "tehokkaan" menopelin.
Mitenkäs tuohon veeraan kävis kuparista tehty kannentiiviste? Auto menossa joskus kesällä/syksyllä jakoremppaan niin siinä sitten samalla kattelis jos koneistas sylinterit samalla ja sit jos kieroutta ois niin oikasis sen. Ja tokihan normaali tiiviste sitten jos ei tarvitse siivua ottaa pois mutta muuten varmaan joutuu jotain viritelemään.
Mitens sit jos tuommosesta kuparista siihen tiivisteen laittaa ni liekkirenkaita ei varmaan sit tarvitse ja onko kupari sopiva valinta siihen vai pitäiskö sitten jotain terästä laittaa??
Mitens sit jos tuommosesta kuparista siihen tiivisteen laittaa ni liekkirenkaita ei varmaan sit tarvitse ja onko kupari sopiva valinta siihen vai pitäiskö sitten jotain terästä laittaa??
Ala- ja öljypohjan tiivisteet
Olisi aika vaihtaa öljypohjan ja alaosan tiivisteet. Mitä maksaa teettää? Onko hirveä homma tehdä itse? Onko jotain erityistä huomioon otettavaa? Tack...
Eli olen ajatellut ostaa nyt kolmos koppasen vr6 ikäluokkaa 92-95 jolla ajettu vajaa 20tkm.
Eli miten kyseiset autot on pelannu, mitä vikoja on ollu mitä remonttia olisi odotettavissa siinä 200tkm kohdilla? Oon kuullu et takapuslat menee aika huonoon kuntoo siinä 200tkm kohilla ja että jakopää pitäs rempata ennen 200tkm. Ja vielä laatikossa on kai jotai häikkää keppilinjassa..
Eli kertoilkaa ylipäätään mitä mieltä ootte autosta ja luotettavuudesta, kiitos!
Omat kokemukset yli 2000€ remontteihin 1,5 vuoden aikana (kannen tiiviste ja jakopää). Ei ollu oikein mun auto:)
Osaako kukaan jeesata...
Kolffi nykäsee välillä todella rajusti kiihdyttäessä, esiintyy etenkin kostealla kelillä.
Lisäksi auto käy aivan törkeän paksulla, AFR tyhjäkäynnillä 14.3-14.7, josta tasaisin väliajoin putoaa 10.3-11.5 välille ja nousee taas takaisin normaaliin.
Tyhjäkäynti soutaa välillä 680-900rpm, en tiedä kumpi johtuu kummasta.
Haiseekin niin, että silmiä kirvelee.
Tasakaasulla ajettaessa tuntuu ihan selvästi, että auto nytkyttää.
Täyskaasuvedossa AFR putoaa alle kymppiin ja kun pintakaasullakin kiihdyttää, niin 4000rpm kohdalla alkaa työntää tuutintäydeltä ruokaa koneeseen.
Jakopää on tehty
Lambda vaihdettu
Tulpat vahdettu
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
MAF vaihdettu
Sininen LT-anturi vaihdettu
Bensapaineensäädin vaihdettu
Boksin liittimessä ei ole hapettumia
Pääjohtosarjan liittimessä ei ole hapettumia
Tyhjäkäyntisäädin on putsattu
Läppäkotelo putsattu
Vikakoodit on luettu vaikka kuinka monta kertaa, ei anna mitään.
Uudet orkkikset tulpanjohdot on tilattu, pitäis tulla ens viikolla.
Sitten vielä pienempi mystinen vika: Sähkölasit.
Kuskin puolen etulasi ja apparin takalasi nousee ja laskee vain vähän kerrallaan, kun nappia pitää pohjassa. Sitten kun päästää irti napista ja painaa uudestaan, niin taas nousee vähän ylös.
Ovien johtosarjat oli kaikista ovista päreinä, nyt korjattu ja kaikki muut ovet toimii, paitsi noi kaksi...
Jos joku viitsisi jeesata vähän, kun huumorintaju on hävinnyt ja alkaa mielenkiintokin menemään koko vehkeeseen.
Rupee ihan oikeasti tulemaan jo kalliiksi ja ketuttamaan, kun homma ei etene mihinkään ja taaloja vaan kuluu.
Kolffi nykäsee välillä todella rajusti kiihdyttäessä, esiintyy etenkin kostealla kelillä.
Lisäksi auto käy aivan törkeän paksulla, AFR tyhjäkäynnillä 14.3-14.7, josta tasaisin väliajoin putoaa 10.3-11.5 välille ja nousee taas takaisin normaaliin.
Tyhjäkäynti soutaa välillä 680-900rpm, en tiedä kumpi johtuu kummasta.
Haiseekin niin, että silmiä kirvelee.
Tasakaasulla ajettaessa tuntuu ihan selvästi, että auto nytkyttää.
Täyskaasuvedossa AFR putoaa alle kymppiin ja kun pintakaasullakin kiihdyttää, niin 4000rpm kohdalla alkaa työntää tuutintäydeltä ruokaa koneeseen.
Jakopää on tehty
Lambda vaihdettu
Tulpat vahdettu
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
MAF vaihdettu
Sininen LT-anturi vaihdettu
Bensapaineensäädin vaihdettu
Boksin liittimessä ei ole hapettumia
Pääjohtosarjan liittimessä ei ole hapettumia
Tyhjäkäyntisäädin on putsattu
Läppäkotelo putsattu
Vikakoodit on luettu vaikka kuinka monta kertaa, ei anna mitään.
Uudet orkkikset tulpanjohdot on tilattu, pitäis tulla ens viikolla.
Sitten vielä pienempi mystinen vika: Sähkölasit.
Kuskin puolen etulasi ja apparin takalasi nousee ja laskee vain vähän kerrallaan, kun nappia pitää pohjassa. Sitten kun päästää irti napista ja painaa uudestaan, niin taas nousee vähän ylös.
Ovien johtosarjat oli kaikista ovista päreinä, nyt korjattu ja kaikki muut ovet toimii, paitsi noi kaksi...
Jos joku viitsisi jeesata vähän, kun huumorintaju on hävinnyt ja alkaa mielenkiintokin menemään koko vehkeeseen.
Rupee ihan oikeasti tulemaan jo kalliiksi ja ketuttamaan, kun homma ei etene mihinkään ja taaloja vaan kuluu.
Noni nyt kävi mullekki semmoset et ei lähe auto enää käyntii :S Mitä nyt katoin ni ei tuu kipinää tulpista joten oisko toi "puola" sitten paskana?
Todennäköinen puolan esiaste vika jos kipinää ei tule. Löytyy tarvikkeena Bosch, Telefunken ja Heyco merkkisinä länsituotteina. Lisäksi Kiinalaisia brändejä saatavilla. Halpa Kiinalainen paketti (puola/esiaste) ei maksa montaa kymppiä.
Todella yleinen ongelma jakajallisissa VR6 koneissa.
Kuskin puolen etulasi ja apparin takalasi nousee ja laskee vain vähän kerrallaan, kun nappia pitää pohjassa. Sitten kun päästää irti napista ja painaa uudestaan, niin taas nousee vähän ylös.
Ovien johtosarjat oli kaikista ovista päreinä, nyt korjattu ja kaikki muut ovet toimii, paitsi noi kaksi...
Meillä oli junnun VR6:den kanssa samaa ongelmaa, tosin auto on 2-ovinen. Sähkölasit toimivat miten sattuu. Purimme johtosarjat ovaista ja totesimme, että kaikki oli vähän sinnepäin, koska oviin oli tehty varsinaisia teini-poppi-stereo-asennuksia. Rakensimme kaikki sähköt ovista uusiksi siten kuten ne täytyy tehdä, eli ei mitään rosvoliittimiä tai eristysnauha liitoksia. Tämän jälkeen ongelmat poistuivat. Mielenkiintoinen lisä oli se, että myös kattoluukku toimii nyt täydellisesti. Aiemmin se ei tehnyt muuta kuin nosti takareunaa. Ovien korjatuilla sähköillä oli siis vaikutus myös kattoluukkuun. No samassa piirissähän nuo on, koska auki olevan ikkunat & kattoluukun saa suljettua nyt avaimella ovesta kuten pitääkin.
Oletan, että olet tehnyt johtosarjan korjauksen asianmukaisesti ja kytkennät ovat oikein. Jos sinulla on pienikln epäilys siitä, että korjauksen olisi voinut tehdä paremmin, niin suosittelen sinua tekemään homman uusiksi. Kannatta myös tarkistaa ikkunoiden katkaisijoiden kunto ja varmistua siitä, että niissä ei ole likaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
No nyt on hyvä kelata pari vuoden tuttavuutta, tuota vee är kuutosta.
Vuosimalliltaan 93/94 (autokauppiaan unelma)
Valmistusmaastaan uitettu jobbarin toimesta (kilvitetty minulle -06)
Saldoa:
Tankin korkki (oli jäänyt matkalle)
Lohkolämmitin (ei ollut, eikä mennyt hangatessa kuin 8h) ps. defa
Vetokoukku (Maaliskuun räntäsateessa pihalla noin 2½h)
Tulpat + johdot (Johdot löi läpi)
Suodattimet (kaikki mitä löytyy)
Johtoja ovista (kolme neljästä)
Ikkunannostimet (takaoviin, kun tipahti kahden viikon välein)
Ovenkahvaan kieli (romikselta)
Keskuslukituksen kauko- ohjain (VDO asennus noin 5min.)
Pakoputki (välivaimennin ruostui, uusi Martelikselta)
Etuovien lukkoihin lisäjouset (vakio kamaa näissä)
Etu sumuvalot (lasit halki, sopii noin 1½ dl vettä sisään)
Etu iskunvaimentimet (Ei oikein tahtonut pysyä tiellä)
Jarrut (levyjä ja paloja, joka nurkkaan)
Raidetanko oik. (väljä sisäpäästänsä)
Lattiaan pari paikkaa (itse hitsaten)
Takaluukun kansi (oli rauta muuttanut olomuotoaan kahvan alla)
Jälkiasennettu ajonesto kierrätykseen (muovinen ihmeavain)
Se muoviosa radion viereen (ainakin kymmenen reikää ollut ilmesesti puhelin tellinki)
Helma "somisteisiin" päällyslistat (odottaa asennusta)
Thuninkia:
Ratti (oli nahkainen revennyt, nyt muovinen, kun on toi eörpäk)
Vaihdekepinnuppi (revennyt nahkainen, nyt rominen thyynink)
Vaihdekepinpussi (revennyt nahkainen, vaimo onpeli keinarista)
Soitin (kun pitää olla niitä ämpeekolmosia)
Kannellinen lokero vänkärinpuolelle (eörpäk malli eikä ollut alkuperäisessä kantta)
Kromi hilppeitä sisuksiin (ei kai alkuperäisessäkään mitään vikaa ollut)
Kirkkaat sivuvilkut (sama kuin edellä)
Ja sitten viimeviikon saldo:
Vesipumppu (akseli poikki?)
Hihnan kiristin laakeri (samalla vaivalla, kun on äännellyt)
Seisoo diilerin parkissa ja odottaa varaosia
Positiivista:
Polttoainekulutus suunnillen sama, kuin edeltäjässä (OCU 1,6 -97)
Ajoa päivittäin 5km, 6h parkissa ja toiset 5km (vaimon thyö autona)
Ja onhan se lysti noin niinkuin äänimaailmaltaan ja kulkunsakin puolesta.
Vuosimalliltaan 93/94 (autokauppiaan unelma)
Valmistusmaastaan uitettu jobbarin toimesta (kilvitetty minulle -06)
Saldoa:
Tankin korkki (oli jäänyt matkalle)
Lohkolämmitin (ei ollut, eikä mennyt hangatessa kuin 8h) ps. defa
Vetokoukku (Maaliskuun räntäsateessa pihalla noin 2½h)
Tulpat + johdot (Johdot löi läpi)
Suodattimet (kaikki mitä löytyy)
Johtoja ovista (kolme neljästä)
Ikkunannostimet (takaoviin, kun tipahti kahden viikon välein)
Ovenkahvaan kieli (romikselta)
Keskuslukituksen kauko- ohjain (VDO asennus noin 5min.)
Pakoputki (välivaimennin ruostui, uusi Martelikselta)
Etuovien lukkoihin lisäjouset (vakio kamaa näissä)
Etu sumuvalot (lasit halki, sopii noin 1½ dl vettä sisään)
Etu iskunvaimentimet (Ei oikein tahtonut pysyä tiellä)
Jarrut (levyjä ja paloja, joka nurkkaan)
Raidetanko oik. (väljä sisäpäästänsä)
Lattiaan pari paikkaa (itse hitsaten)
Takaluukun kansi (oli rauta muuttanut olomuotoaan kahvan alla)
Jälkiasennettu ajonesto kierrätykseen (muovinen ihmeavain)
Se muoviosa radion viereen (ainakin kymmenen reikää ollut ilmesesti puhelin tellinki)
Helma "somisteisiin" päällyslistat (odottaa asennusta)
Thuninkia:
Ratti (oli nahkainen revennyt, nyt muovinen, kun on toi eörpäk)
Vaihdekepinnuppi (revennyt nahkainen, nyt rominen thyynink)
Vaihdekepinpussi (revennyt nahkainen, vaimo onpeli keinarista)
Soitin (kun pitää olla niitä ämpeekolmosia)
Kannellinen lokero vänkärinpuolelle (eörpäk malli eikä ollut alkuperäisessä kantta)
Kromi hilppeitä sisuksiin (ei kai alkuperäisessäkään mitään vikaa ollut)
Kirkkaat sivuvilkut (sama kuin edellä)
Ja sitten viimeviikon saldo:
Vesipumppu (akseli poikki?)
Hihnan kiristin laakeri (samalla vaivalla, kun on äännellyt)
Seisoo diilerin parkissa ja odottaa varaosia
Positiivista:
Polttoainekulutus suunnillen sama, kuin edeltäjässä (OCU 1,6 -97)
Ajoa päivittäin 5km, 6h parkissa ja toiset 5km (vaimon thyö autona)
Ja onhan se lysti noin niinkuin äänimaailmaltaan ja kulkunsakin puolesta.
Kesän alkua kaikille.
Alkaa taasen oleen VR:ä iskussa ja liikentees. Vielä hieman hommaa ja pääsee moikkaan leimamiestä.
Pakko kyllä myöntää, että on Ville Risto vaan oikea harrastajan auto, ku ei meinaa noi hommat loppua koskaan ;) mutta no pysyypä mielenkiinto yllä ja oppii tunteen autonsa =)
Talviseisonnan jälkeen tehty mm. seuraavaa:
- Uusittu levyt ja palat joka kulmaa ja totta kai piti eteen laittaa reikäjuustomallii ku hinnassa ei oikeestaan ollut paljoo eroo ;) ja taakse tietty laakerit samalla kertaa.
- Uusittu pakoputki, ahtaasta valtaväylämalliin ;)
- Vaihdettu sininen LT anturi, jonka seurauksena auto toimii taas kuin kello myös lämpösenä, eli nykinät, tuhkehtumiset, yms. hävisivät.
Vielä edessä:
- Sisälämppärinkennon vaihto, ku edellinen teki auton sisätilasta höyrysauna simulaattorin, viime kesän lopulla =)) mahto takana tulijoilla olla hauskaa, ku kaveri yrittää löytää bussipysäkkiä joka luukusta savuavalla VR.llä.
- Raidetangot, kun vanhat ei auenneet edes pillillä lämpöä lyödessä ja kulmat on edelleen mitä sattuu.
- Sytkäpuolen osat, varmistuksen varmistusta ;)
Ja no onhan noita kaikkia pikkuvikoja sit romppakaupalla lisääkin, kuten ikkunoiden nostimet, kaukolukitukset, yms. pikku puuhaa...
Mukava harrastus jos vaan hermot kestää ja osaa itte tehdä korjaukset ;)
Kyllähän toimivalla VR.llä on mukava kurvailla =)
Alkaa taasen oleen VR:ä iskussa ja liikentees. Vielä hieman hommaa ja pääsee moikkaan leimamiestä.
Pakko kyllä myöntää, että on Ville Risto vaan oikea harrastajan auto, ku ei meinaa noi hommat loppua koskaan ;) mutta no pysyypä mielenkiinto yllä ja oppii tunteen autonsa =)
Talviseisonnan jälkeen tehty mm. seuraavaa:
- Uusittu levyt ja palat joka kulmaa ja totta kai piti eteen laittaa reikäjuustomallii ku hinnassa ei oikeestaan ollut paljoo eroo ;) ja taakse tietty laakerit samalla kertaa.
- Uusittu pakoputki, ahtaasta valtaväylämalliin ;)
- Vaihdettu sininen LT anturi, jonka seurauksena auto toimii taas kuin kello myös lämpösenä, eli nykinät, tuhkehtumiset, yms. hävisivät.
Vielä edessä:
- Sisälämppärinkennon vaihto, ku edellinen teki auton sisätilasta höyrysauna simulaattorin, viime kesän lopulla =)) mahto takana tulijoilla olla hauskaa, ku kaveri yrittää löytää bussipysäkkiä joka luukusta savuavalla VR.llä.
- Raidetangot, kun vanhat ei auenneet edes pillillä lämpöä lyödessä ja kulmat on edelleen mitä sattuu.
- Sytkäpuolen osat, varmistuksen varmistusta ;)
Ja no onhan noita kaikkia pikkuvikoja sit romppakaupalla lisääkin, kuten ikkunoiden nostimet, kaukolukitukset, yms. pikku puuhaa...
Mukava harrastus jos vaan hermot kestää ja osaa itte tehdä korjaukset ;)
Kyllähän toimivalla VR.llä on mukava kurvailla =)
Kertokaahan itella oireilee tuo vehe silleen , että pistää tulille nii ei mitään puhetta että pysys käynissä ja on aivan hirveen rikkaalla! ja sitten kun ajelee sillä jonkin aikaan nii sitten hyvällä tuurilla pysyy (Ehkä) käynnissä! ja vejättäjessä nykii rajusti! ! sininen LP anturi vaihettu! kaikki imupuolelta putsailtu! onko vika Maffissa tai sitten lamba-anturissa!?
Uusi immeinen foorumilla ja kohta pari viikkoa tulee, kun tuli hommattua VR6 (-92) ja nyt on ilmennyt seuraavanlainen vika: Eli kaupunkiajossa alkaa yhtäkkiä nykimään vallan hurjasti. Joskus auttaa kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin vika katoaa taas hetkeksi. Tyhjäkäynnillä auto käy loistavasti. Kellään muulla ollut vastaavanlaisia ongelmia?
Ostettaessa kaksi sähköikkunaa ei toiminut. Kuskin ikkuna aukeaa tuommoisen 10cm ja sitten alkaa pitämään ääntä ja ei mene sen alemmaksi ja kuskin takana sijaitsevasta ikkunasta pitäisi vaihtaa joku vaijeri entisen omistajan mukaan (ikkunan nostimet?). Kuulemma maksaa semmoisen ~40€ tuo osa. Kun nyt täällä on näitä ihmisiä, jotka on ollut enemmän kyseisien helmien kanssa tekemisissä ja osaisi sanoa mikä osa voisi olla kyseessä. Täytynee repiä nuo ovet auki tässä joku viikonloppu, kun on aikaa.
Edit: Ensimmäinen "vika" korjattu. Eräs anturin johto oli huonosti kiinni ja nyt kehrää kuin kissa taas.
Ostettaessa kaksi sähköikkunaa ei toiminut. Kuskin ikkuna aukeaa tuommoisen 10cm ja sitten alkaa pitämään ääntä ja ei mene sen alemmaksi ja kuskin takana sijaitsevasta ikkunasta pitäisi vaihtaa joku vaijeri entisen omistajan mukaan (ikkunan nostimet?). Kuulemma maksaa semmoisen ~40€ tuo osa. Kun nyt täällä on näitä ihmisiä, jotka on ollut enemmän kyseisien helmien kanssa tekemisissä ja osaisi sanoa mikä osa voisi olla kyseessä. Täytynee repiä nuo ovet auki tässä joku viikonloppu, kun on aikaa.
Edit: Ensimmäinen "vika" korjattu. Eräs anturin johto oli huonosti kiinni ja nyt kehrää kuin kissa taas.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
huhu kyllä meinaa hermot alkaa mennä ton kolopallon kanssa... nyt tuli huallosta, ei maksanu lämppärinkennon vaihto kun 520e (sis ilmastointiaineen täyttö). Nyt sitten ei suostu vaihtaan isompaa vaihdetta millään, pitää kierrokset vetää johkin 4-5 tonniin niin sit saattaa vaihtaa, onkohan mitään tehtävissä, vai uutta laatikkoo? montahan rahaa semmonen maksaa? kyseessä siis automaatti vr6 -95 ajettu 213tkm
Riippuu ihan siitä miten lastun kartastot on tehty, olettaen, että autosi toimii OK vakio lastulla.
Lastun pitäisi pystyä menemään oikeaan soluunsa lambdalta saadun informaation ja moottorin kierrosluvun mukaisesti sekä sytytys- että bensakartalla. Kun kaasupoljin painetaan pohjaan ohitetaan lastuissa yleensä kokonaan lambdalta saatu informaatio ja siirrytään lastun kartaston ns. WOT (Wide Open Throttle) osaan.
Jos lambda anturissa on vikaa, toimii lastu siten, että se hakee "oikeaa" solua kartastosta pelkän kierrosluvun mukaisesti, tämä ei ole välttämättä hyvä juttu ja saattaa aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa. Tsekkaa ensin toiminta originaalilla lastulla, senjälkeen tsekkaa lambda anturin toiminta. Jos orginaali lastu toimii OK, saattaa olla, että virilastun ominaisuudet (koodi) ei ole autoosi sopiva.
Lastun pitäisi pystyä menemään oikeaan soluunsa lambdalta saadun informaation ja moottorin kierrosluvun mukaisesti sekä sytytys- että bensakartalla. Kun kaasupoljin painetaan pohjaan ohitetaan lastuissa yleensä kokonaan lambdalta saatu informaatio ja siirrytään lastun kartaston ns. WOT (Wide Open Throttle) osaan.
Jos lambda anturissa on vikaa, toimii lastu siten, että se hakee "oikeaa" solua kartastosta pelkän kierrosluvun mukaisesti, tämä ei ole välttämättä hyvä juttu ja saattaa aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa. Tsekkaa ensin toiminta originaalilla lastulla, senjälkeen tsekkaa lambda anturin toiminta. Jos orginaali lastu toimii OK, saattaa olla, että virilastun ominaisuudet (koodi) ei ole autoosi sopiva.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 31.10.2005 10:32
tietääkö kukaan onko mitään muuta mahollisuutta, kun automaatti kolffi ei suostu vaihtaan isoimmalle vaihteelle muutaku et huuattaa pirusti, että laatikko on paskana? ajettu 213tkm
Kuulostais enemmän sähkövialta. Oma veera teki samaa antaessaan vikakoodin:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Kävin kaikki vaihteistolle menevät johdot ja liittimet läpi, suihkutellen liittimiin elektroniikan puhdistusspraytä ja muutamasta johdosta korjasin karvat pois näkyvistä ja taas alko pelittään "normaalisti".
Ennen tuota operaatiota kyseisen vikakoodin nollattuani auto toimi hetken kunnolla, mutta 4 vaihteelle vaihto toi tuon vikakoodin siis esiin ja autoa sai kierrättää viiteen tonniin asti, että vaihde vaihtui isommalle koodin ilmestymisen jälkeen.
Eli ei muuta kun vikakoodit lukuun.
Muita mahdollisia vikapaikkoja voisi olla vaihteiston pyörimisnopeusanturi tai vaihteentunnistusanturi tms.
vie bensaa..
passat 2.8 syncro ack kone
ei nyi ja käy ihan ok, ainut vain että vie bensaa 10.5L 18km työmatkalla vaikka kuinka nätisti ajaisi. eikä löytynyt mitään vikakoodiakaan. työkaverin vastaava kulkine menee melkein pari litraa pienemmällä samalla matkalla. ruiskusuutin, lambda?
ehdotuksia:)
ei nyi ja käy ihan ok, ainut vain että vie bensaa 10.5L 18km työmatkalla vaikka kuinka nätisti ajaisi. eikä löytynyt mitään vikakoodiakaan. työkaverin vastaava kulkine menee melkein pari litraa pienemmällä samalla matkalla. ruiskusuutin, lambda?
ehdotuksia:)
tuossa hieman vertailtiin kulkineita työkaverin kanssa ja taisi löytyä selitys, sen kottero saavuttaa normilämpötilan 90 astetta paljon nopeammin kuin oma. eli selittäisi miksi vie hieman enemmän tuolla matkalla. tuossa hieman jänkättiin parkkipaikalla missä tuon termostaatti sijaitsee, haynes:n mukaan koneen edessä ja toveri meinasi että imusarjan alla!?!
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Haku nappula...
Kolmannesta viestistä löytyy kuva. On muuten aika huoltoystävällinen paikka tuolle termostaatille :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92 ... rmostaatti
Kolmannesta viestistä löytyy kuva. On muuten aika huoltoystävällinen paikka tuolle termostaatille :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92 ... rmostaatti
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.6.2008 17:02
Tuli hommattua vr6:nen. vähän yli 200 000km ajettu, jakopää rallattaa. Myyjän mukaan remppa oli tehty mutta ei siltä kuullosta. Jos ite kävis remppaamaa ihan tossa autotallissa ilman nosturia, perus työkaluilla, mahdotonta? Onko kukaan tehnyt näin? Lappeenrannan suunnalla pajoja jotka ryhtyis hommaan? volkkarille en vie ;)
Sähkövikoja
Nyt myrkyn lykkäsi, kun alkaa koneremontti olla viimesillään. Kyseessä VR6 -93.
Elikkä vaikuttaisi äkkiseltään maadoitusvialta, mutten osaa etsiä niitä maadoituspisteitä, mitkä on viallisia. Akun, rungon ja moottorin välinen kaapeli näyttää päällisin puolin hyvältä ja yleismittarikin antaa ihan oikeita lukemia (jännite-ero akun jännite ja resistanssi lähes nolla). Yhden ohjausboksilta tulevan maakaapelin jouduin vetämään uudelleen, mutta mitään todellista vaikutusta tällä ei ollut lopulta. Myös boksi liittimestä mitattuna Bentleyn korjausoppaan mukaiset lukemat löytyy. Toiminnalle pitäisi olla kaikki edellytykset.
Kun lyö virrat päälle, alkaa bensapumpun rele naksuttamaan. Naksuttelu kuitenkin taukoaa, jos rämppää esim. pitkiä oikeaan tahtiin. Tästä päättelin, että maadoituksessa vikaa.
Myös VAG-COMin käyttö on hankalaa, jos boksiin pääsee käsiksi ennen starttausta, katkeaa yhteys startin pyöriessä. Ilmeisesti boksilta häviää maa ja se sammuu kokonaan. Auto ei myöskään käynnisty.
Missä noita maadoituspisteitä on, joista pitäisi lähteä näitä vikoja ratkomaan? Onko mittariston maadoituspiste siinä sulaketaulun vasemmalla puolella?
EDIT: Virtalukonpohja on uusi ja vaihdettu vasta.
Elikkä vaikuttaisi äkkiseltään maadoitusvialta, mutten osaa etsiä niitä maadoituspisteitä, mitkä on viallisia. Akun, rungon ja moottorin välinen kaapeli näyttää päällisin puolin hyvältä ja yleismittarikin antaa ihan oikeita lukemia (jännite-ero akun jännite ja resistanssi lähes nolla). Yhden ohjausboksilta tulevan maakaapelin jouduin vetämään uudelleen, mutta mitään todellista vaikutusta tällä ei ollut lopulta. Myös boksi liittimestä mitattuna Bentleyn korjausoppaan mukaiset lukemat löytyy. Toiminnalle pitäisi olla kaikki edellytykset.
Kun lyö virrat päälle, alkaa bensapumpun rele naksuttamaan. Naksuttelu kuitenkin taukoaa, jos rämppää esim. pitkiä oikeaan tahtiin. Tästä päättelin, että maadoituksessa vikaa.
Myös VAG-COMin käyttö on hankalaa, jos boksiin pääsee käsiksi ennen starttausta, katkeaa yhteys startin pyöriessä. Ilmeisesti boksilta häviää maa ja se sammuu kokonaan. Auto ei myöskään käynnisty.
Missä noita maadoituspisteitä on, joista pitäisi lähteä näitä vikoja ratkomaan? Onko mittariston maadoituspiste siinä sulaketaulun vasemmalla puolella?
EDIT: Virtalukonpohja on uusi ja vaihdettu vasta.
Viimeksi muokannut Looppi, 2.6.2008 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
mistähän toi voi johtua, kun ei tosiaan suostunu vaihtaan isommalle vaihteelle muutaku et huuattaa kierrokset yli 4tonnin. Puhistin liittimet, mutta ei auttanu. Sitten tänään alko yhtäkkiä kesken ajon toimii normaalisti, mut sit sammutin auton ja lähen uudestaan ajaan hetken päästä niin ei taaskaan toimi. Voikohan joku osa olla kastunu kun tosta räjähti toi lämppärinkenno ja glykolit valu repsikan jalkotilan maton alle... kyseessä siis edelleen -95 vr6 automaatti kolffi
Looppi:
maadoitukset ovat todellakin näissä vehkeissä ongelmalliset. Me asensimme juniorin autoon parikin ylimääräistä kunnollista maadoituspiuhaa. Meillä oli hieman samantapaisia ongelmia kuin sinulla. Auto oli varsinainen "monivammapotilas", aiemmat stereo asennukset olivat pilanneet johtosarjat ovista ja kojetaulusta pahemman kerran, esim. sähkölasit, keskuslukitus ja kattoluukku toimivat miten sattui. Ovien johtosarjojen uudelleen rakennus poisti ikkunaongelmat täysin, myös kattoluukku alkoi toimia. Suosittelen sinullekkin perusteellista johtosarjojen läpikäyntiä jos epäilet hiukkaakaan, että aiemmat omistajat ovat tehneet omia kytkentöjään. Puutteellinen maadoitus tuhoaa pahimmassa tapauksessa moottorinohjausyksikön, mikä on varsin kallis vaurio, varsinkin kuin käytettyjä on vaikea löytää.
Bensapumpun osalta suosittelen myös tarkistamaan pumpun releen sulakekotelosta, meillä sekin oli vaurioitunut ja toimi miten sattui.
maadoitukset ovat todellakin näissä vehkeissä ongelmalliset. Me asensimme juniorin autoon parikin ylimääräistä kunnollista maadoituspiuhaa. Meillä oli hieman samantapaisia ongelmia kuin sinulla. Auto oli varsinainen "monivammapotilas", aiemmat stereo asennukset olivat pilanneet johtosarjat ovista ja kojetaulusta pahemman kerran, esim. sähkölasit, keskuslukitus ja kattoluukku toimivat miten sattui. Ovien johtosarjojen uudelleen rakennus poisti ikkunaongelmat täysin, myös kattoluukku alkoi toimia. Suosittelen sinullekkin perusteellista johtosarjojen läpikäyntiä jos epäilet hiukkaakaan, että aiemmat omistajat ovat tehneet omia kytkentöjään. Puutteellinen maadoitus tuhoaa pahimmassa tapauksessa moottorinohjausyksikön, mikä on varsin kallis vaurio, varsinkin kuin käytettyjä on vaikea löytää.
Bensapumpun osalta suosittelen myös tarkistamaan pumpun releen sulakekotelosta, meillä sekin oli vaurioitunut ja toimi miten sattui.
No mulla flekti lähtee jo paljon aiemmin pyörimään. Sen paisarin alla on joku elektroniikkaboksi joka (muistaakseni) ohjaa flektin toimintaa. Se vois kans olla hyvä vaihtaa. Omassa oli kaikki boksista hapettunu. On taas ollu nahkahousulta loistava idea sijoittaa se boksi siihen paisarin alle.
Nii ja tarkista sen boksin päällä, muovikannen alla oleva litteä sulake, se voi hyvinkin olla halki siitä keskeltä. Kokemusta on!
Nii ja tarkista sen boksin päällä, muovikannen alla oleva litteä sulake, se voi hyvinkin olla halki siitä keskeltä. Kokemusta on!
maadoitukset ovat todellakin näissä vehkeissä ongelmalliset. Me asensimme juniorin autoon parikin ylimääräistä kunnollista maadoituspiuhaa. Meillä oli hieman samantapaisia ongelmia kuin sinulla. Auto oli varsinainen "monivammapotilas", aiemmat stereo asennukset olivat pilanneet johtosarjat ovista ja kojetaulusta pahemman kerran, esim. sähkölasit, keskuslukitus ja kattoluukku toimivat miten sattui. Ovien johtosarjojen uudelleen rakennus poisti ikkunaongelmat täysin, myös kattoluukku alkoi toimia. Suosittelen sinullekkin perusteellista johtosarjojen läpikäyntiä jos epäilet hiukkaakaan, että aiemmat omistajat ovat tehneet omia kytkentöjään. Puutteellinen maadoitus tuhoaa pahimmassa tapauksessa moottorinohjausyksikön, mikä on varsin kallis vaurio, varsinkin kuin käytettyjä on vaikea löytää.
Bensapumpun osalta suosittelen myös tarkistamaan pumpun releen sulakekotelosta, meillä sekin oli vaurioitunut ja toimi miten sattui.
OK, osaatko sanoa tarkan sijainnin näille maadoituspisteille, yksi on ainakin siinä imusarjan alla lohkossa ja toinen on kannen päässä. Jos musitan oikein, niin siinä on kolme päämaadoitusta, missä lie kolmas?
Olen kiusannut boksia siten, että kytkenyt normaalisti kiinni ja jos b-pumpun rele naksuttaa, niin silloin VAG-COM:lla ei pääse sisään, mutta valoja/muita sähkölaitteita rämppäämällä naksutus lakkaa, niin boksi toimii mainosti VAG-COMin kanssa ja antaa vikakoodin G28 moottorin nopeusanturista, mutta tämä ilmeisesti johtuu siitä, etten starttaa, koska se taas pistäisi boksin tilttiin. Mitenhän noita maadoitusliitoksia voisi kuormittaa, jotta löytäisi viallisen?
Tällä hetkellä nuo maadoitusongelmat on juuri tuossa moottorinohjauksessa. Hälytin ja muut varusteet toimii moitteetta ja mittaristossakaan ei ole vikaa.
Myös bensapumpun rele toimii mainiosti, kun ohjausboksin päästä kytkee hyppylangalla releen maihin, tällöin myös pumppu ainakin äänen perusteella toimii niinkuin pitääkin.
Mikä mättää!? ongelmia oli lämpöjen kanssa! jotenka vaihdoin termarin ja homma ei asettunut sillä! huomasin että flekti ei pyöri ollenkaan jotenka pistin siihen katkasimen väliin ja se ohjautuu manuaalisesti toistaiseksi ,ennen kun saan siihen uuden! mutta lämmöt on siin 95-100astetta vaikka kotelossa ei ole termaria ja flekti huutaa koko ajan!!! ja vesipumppu toimii! mulla rupee niksit olee vähissä! Paljon teil on verkuissa lämmöt! Talvella itella toimi ja pysy siin 90 ja alle kevyesti! APuja kaipais!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa