Auto kävi vikakoodien luvussa....
Valvoja: ffp jäsenet
Auto kävi vikakoodien luvussa....
Mitä mieltä?
Vein auton vikakoodien lukuun, koska savutti eikä kulkenut kunnolla. Allekirjotin työmääräimen jossa luki vikakoodien luku. Sanoin vielä että ahtopaineet olivat toisella testerillä näyttäneet roimasti liikaa,ja että jotain vikaa siinä on. Asentaja kävi testeri kiinni koeajolla ja tuloksena kaikki öljyt pellolle ja auto jäi matkalle-> hinattiin takaisin pihaan. turbo tod näk ainakin paskana, mutta mitä kaikkea muuta kivaa....kyseessä 2.0TDI mylly...eikö huollolla kuitenkin ole joku vastuu kun sinne ajokuntoisen auton vein ja nyt ei ole sitten auto ollenkaan ja se lepää siellä pihassa paskana. lupasivat tutkia mikä vika siinä on, mutta kukakohan maksaa?
Vein auton vikakoodien lukuun, koska savutti eikä kulkenut kunnolla. Allekirjotin työmääräimen jossa luki vikakoodien luku. Sanoin vielä että ahtopaineet olivat toisella testerillä näyttäneet roimasti liikaa,ja että jotain vikaa siinä on. Asentaja kävi testeri kiinni koeajolla ja tuloksena kaikki öljyt pellolle ja auto jäi matkalle-> hinattiin takaisin pihaan. turbo tod näk ainakin paskana, mutta mitä kaikkea muuta kivaa....kyseessä 2.0TDI mylly...eikö huollolla kuitenkin ole joku vastuu kun sinne ajokuntoisen auton vein ja nyt ei ole sitten auto ollenkaan ja se lepää siellä pihassa paskana. lupasivat tutkia mikä vika siinä on, mutta kukakohan maksaa?
Jos auto vietiin autopainevian takia korjaukseen, ja siitä nyt turbo hajosi, niin asiakkaan maksettavaksi jää mikäli auto ei ole takuun alainen. Ahtopaineen säätövikaa kun ei pysty ilman koeajoa juurikaan tutkimaan ja on oletettavaa, että ahtimessa on ollut vikaa jo ennen korjaamolle tuloa, koska paineet ovat olleet sekaisin.
Ostajan suojat on kaikkea muuta mitä hehkutetaan. Kaveri osti 1.5kk sitten 1.6 golffin sillä surullisen kuuluisalla DUU vaihdelaatikolla. Mittarissa 199tkm ja kaverin ajoa siitä 2600km ja sitten laatkko sanoo ittensä irti. No tietysti kaveri oletti että liike laittaa kuosiin, kun on viellä yksi suomen johtavia ja suurimpia autokauppiaita. Paskan marjat, hirveä sotahan siitä lopulta syntyi koska autolla ajettu tuo 200tkm. Kuluttajasuojamiehen mukaan liikkeen ei tarvitse tulla kuin 10% vastaan kokonais kuluissa. Tässä tapauksessa kävi nytten niin että, kaveri maksoi laatikon omistaan 1320€ ! ja autoliike "työn" joka heidän mukaan n,500€ mutta etkan mukaan vaihtotyö tuolle on 3.5h (eli noin 300-350€). Eli töissäkin koijataan kaveria.
No joo...ahdin rikki, sitä kautta myös cuuleri menee vaihtoon. uusi ahdin merkkiliikkeessä 1771eskoa,cooleri 261eskoa, työt n. 1000eskoa...autoliike sanoi tekevänsä saman remontin vajaalla parilla tonnilla, mutta mulla on jo toi auto merkkiliikkeessä purettuna niin en ala sitä 300kilometrin päähän kyllä jollekkin käsipajalle kiikuttamaan.ja täältä saan vielä työlle kunnon takuun. lupasivat liikkeestä tonnin verran avittaa...
Ahdinta kyllä kannattaisi ehdottomasti kysellä muualta kuin merkkarilta vaikka sen siellä asennuttaisi. Veikkaan, että esim. Fin-Turbo Kuopiossa saa myytyä ahtimen huomattavasti halvemmalla.
Aika reilusti rokottavat myös työstä. Vaikka en ikinä ole turboa joutunut / päässyt vaihtamaan niin en kyllä usko, että siinä tuota n. 14h aikaa menee mitä 1000eurolla ostaa? Perustuen siis ainakin Joensuun Laakkosen 72€ tuntiveloitukseen.
Aika reilusti rokottavat myös työstä. Vaikka en ikinä ole turboa joutunut / päässyt vaihtamaan niin en kyllä usko, että siinä tuota n. 14h aikaa menee mitä 1000eurolla ostaa? Perustuen siis ainakin Joensuun Laakkosen 72€ tuntiveloitukseen.
Viimeksi muokannut 4Motioner, 28.5.2008 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa