gti golf 4 eri konetyypit

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

gti golf 4 eri konetyypit

ViestiKirjoittaja helmut » 8.5.2008 21:35

millä eri kone tyypeillä on 4 koppasta gti golffia tehty,tarkotan hevosvoimiltaan..
onko esim 154kw tai 180kw tehty ikinä? tuossa ois yks golffi myynissä joka on tuotu saksasta ja siinä on tehtaan ilmottama kw määrä 154kw. Tarkastin asian akelta ja siellä ne sano et se on valmistajan ilmottama määrä..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.5.2008 22:04

Neloskoppa gti:t vakiona:

1,8 20V vapaastihengittävä 125 hv / 92 kW
1,8 20V Turbo 150 hv / 110 kW
1,8 20V Turbo 180 hv / 132 kW
2,3 V5 vapaastihengittävä 150 hv / 110 kW
2,3 V5 vapaastihengittävä 170 hv / 125 kW

1,9 TDI 110 hv / 81 kW
1,9 TDI 150 hv / 110 kW

neke f
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.10.2007 11:38

ViestiKirjoittaja neke f » 8.5.2008 22:16

+ Erittäin harvinainen 2,0 8v 85kW 115 hv vapari, joka oli mallistossa mallivuonna 2002

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 8.5.2008 22:32

Tässä on kaikki Golf IV mallit + tiedot moottorista

Bensa:

1.4 16V R4 AHW/AKQ/APE/AXP/BCA 1390 cm³ 55 kW (75 hv) @ 5000 r/min 126 Nm @ 3300 r/min
1.6 R4 AEH/AKL/AKS/APF 1596 cm³ 74 kW (100 hv) @ 5600 r/min 145 Nm @ 3800 r/min
1.6 R4 AVU 1??? cm³ 75 kW (102 hv) @ 5600 r/min ? Nm @ ? r/min
1.6 16V R4 ATN/AUS/AZD/BCB 1598 cm³ 77 kW (105 hv) @ 5700 r/min 148 Nm @ 4500 r/min
1.6 FSI R4 BAD 1598 cm³ 81 kW (110 hv) @ ? r/min 155 Nm @ ? r/min
1.8 20V R4 AGN 1781 cm³ 92 kW (125 hv) @ 5900 r/min 170 Nm @ 4200 r/min
1.8T R4 AGU/AQA/ARZ/AUM 1781 cm³ 110 kW (150 hv) @ 5700 r/min 210 Nm @ 1750-4600 r/min
1.8T R4 AUQ 1781 cm³ 132 kW (180 hv) @ 5500 r/min 235 Nm @ 1950-4700 r/min
2.0 R4 APK/AQY/AZH/AZJ/BEH 1984 cm³ 85 kW (115 hv) @ 5200 r/min 170 Nm @ ? r/min
2.3 V5 VR5 AGZ 2324 cm³ 110 kW (150 hv) @ 6000 r/min 205 Nm @ 3200 r/min
2.3 V5 VR5 AQN 2324 cm³ 125 kW (170 hv) @ 6000 r/min ? Nm @ ? r/min
2.8 V6 VR6 AQP/AUE/BDE 2792 cm³ 150 kW (204 hv) @ 6200 r/min 270 Nm @ 3200 r/min
3.2 R32 VR6 BFH 3189 cm³ 177 kW (241 hv) @ 6250 r/min 320 Nm @ 2800 r/min


Ja Diesel:

1.9 SDI R4 AGP 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4200 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
1.9 SDI R4 AQM 1896 cm³ 50 kW (68 hv) @ 4000 r/min 133 Nm @ 2200-2600 r/min
1.9 TDI R4 AGR 1896 cm³ 66 kW (90 hv) @ 4000 r/min ? Nm @ ? r/min
1.9 TDI R4 ALH 1896 cm³ 66 kW (90 hv) @ 3750 r/min ? Nm @ ? r/min
1.9 TDI PD R4 ANU 1896 cm³ 66 kW (90 hv) @ 4000 r/min 210 Nm @ 1900 r/min
1.9 TDI PD R4 ATD/AXR 1896 cm³ 74 kW (100 hv) @ 4000 r/min 240 Nm @ 1800 r/min
1.9 TDI R4 AHF/ASV 1896 cm³ 81 kW (110 hv) @ 4150 r/min 235 Nm @ 1900 r/min
1.9 TDI PD R4 AJM/AUY 1896 cm³ 85 kW (115 hv) @ 4000 r/min 285 Nm @ 1900 r/min
1.9 TDI PD R4 ASZ 1896 cm³ 96 kW (130 hv) @ 4000 r/min 310 Nm @ 1900 r/min
1.9 TDI PD R4 ARL 1896 cm³ 110 kW (150 hv) @ 4000 r/min 320 Nm @ 1900 r/min

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 9.5.2008 0:05

miten sit voi olla tehtaan ilmottama teho 154kw rek otteessa..? oiskos kyseessä joku saksassa asennettu lastuke? jos on niin miten maahantuontikatsastuksessa hyväksytään semmonen?

Q47
-
Viestit: 54
Liittynyt: 31.3.2005 10:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Q47 » 9.5.2008 1:34

Koska jos on ollut saksassa otteessa merkintä tosta niin se on ollut pakko hyväksyä myös suomessa. Eu:n säännös josta oli joskus täälläkin juttua.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 9.5.2008 8:52

mut eikös siitä pidä olla otteessa selvitys, et miksi ja millä on teho kasvatettu.?

Q47
-
Viestit: 54
Liittynyt: 31.3.2005 10:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Q47 » 9.5.2008 9:21

Tiedän autoja joissa on xenonit, mutta merkintä on vain Saksan otteessa. Tekniikkapuolen selvityksistä en tiedä miten on merkittävä otteeseen.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 9.5.2008 11:00

Aikanaan omistin A4 1.8T:n joka oli Saksasta uitettu, auto oli toiminut ABT:n esittelyautona ensimmäisen vuoden ja saksan rekisteriotteeseen oli merkitty ainakin moottoriohjauksen muutos, putkisto sekä alusta. Nuo merkinnät siirtyivät sellaisinaan rekisteröintikatsastuksen yhteydessä eikä koskaan ollut mitään ongelmia katsastuksen suhteen vaikka usemman kerran tuota pitkään ihmeteltiin. Teho kohdassa merkintä 142kW A ja lisätiedoissa maininta "moottoriohjauselektroniikan muutoksesta".

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 9.5.2008 12:34

Koska jos on ollut saksassa otteessa merkintä tosta niin se on ollut pakko hyväksyä myös suomessa. Eu:n säännös josta oli joskus täälläkin juttua


tuo ei kyllä valitettavasti pidä paikkaansa. kaikissa maissa on omat lainsäädäntönsä.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 9.5.2008 12:57

niin sitä minäkin mietin et tossahan ois järjetön porsaan reikä virityttää auto saksassa valmiiks ja siellä hyväksyttää ja sit ois suomessa läpihuuto juttu..

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 9.5.2008 13:47

Itse jouduin S3 Audistani lastun poistattamaan katsastukseen. Tai oikeastaan vain paperi missä luki että lastu plaa plaa plaa on poistettu ja tehot laskeneet taas vakiotasolle.

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja iConi » 9.5.2008 16:19

Mulla on Golf GTI :ssä (-98) Oettinger:n -ohjelma lyöty sisään Saksassa ja rekisteriotteessa on tehojen kohdalla 143 kW. Mitään mainintaa ohjelmamuutoksesta ei ole. Luultavasti tuo teho on rekisteröintikatsastuksessa otteeseen päätynyt.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 9.5.2008 17:43

no nyt on selvinny et rek otteessa lukee 180kw ja aken tietokannassa 154kw ja auto alkuperäinen 110kw, tarkistin asian saksan tietokannasta. mistäs voi johtua muutos prosentit otteessa kun siellä muutetut osat 1% ?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.5.2008 18:01

alusta ja/tai vanteet.

Mitäpä tuota murehtimaan. Tuskinpa missään autossa on sitä tehomäärää mitä otteessa lukee. =D


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa