Rupesi tuossa ihmetyttämään tuon golffin moottorin lämpötila. Ajaessa kun tuo lämpömittarin viisari ei nouse juuri nimeksikään, mutta sitten kun jonkin aikaa parkittaa paikallaan niin nousee kyllä sinne normaaliin lähes 90- asteeseen.
Tämän jälkeen kun taas lähtee painamaan baanalle niin viisari tipahtaa melkeen pohjaan.
Onko tämä ihan terveellistä/normaalia??
Golf IV - moottorin lämpötila
Valvoja: ffp jäsenet
Vaikuttaisi siltä että termostaatti on jumittunut auki -> vesi kiertää jatkuvasti jäähdyttimen kautta. Tällöin parkkipaikkapyörittelyssä lämmöt nousee kun ajoviima ei jäähdytä. Vastaavasti kovemmassa vauhdissa jäähdytin toimii niin kuin kuuluukin jäähdyttäen veden.
Eli termostaatin vaihtourakka lienee edessä..
Eli termostaatin vaihtourakka lienee edessä..
Optimi kaiketi on tuo 90 mihin termostaatti sen pyrkii säätämään. Itsellä tosin lämmöt meinaa pudota talvikelillä hitaassa kaupunkiajossa. Varsinkin jos puhallin on 2:lla tai suuremmalla. Dieseli kun tuottaa vähemmän "hukkalämpöä" että sisälämmittimen kenno toimii tuolloin(kin) jäähdyttimenä eikä tyhjäkäynnin tuntumassa pyörivä moottori riitä pitämään lämpöjä ylhäällä.
Kuulemma jos lämpöjä seuraa VAG-COM:lla läppäriltä, niin normaalisti lämmöt saattaa vaihdella aika lailla, vaikka mittariston lämpömittari olisi koko ajan samassa asennossa. Tietenkin moottorissa on varmaan monta veden mittapistettä ja totta kai itse termosttikin aiheuttaa vaihtelua mm. hystereesistä johtuen.. Itse en VAG-COMia omista niin en ole testannut.
Kuulemma jos lämpöjä seuraa VAG-COM:lla läppäriltä, niin normaalisti lämmöt saattaa vaihdella aika lailla, vaikka mittariston lämpömittari olisi koko ajan samassa asennossa. Tietenkin moottorissa on varmaan monta veden mittapistettä ja totta kai itse termosttikin aiheuttaa vaihtelua mm. hystereesistä johtuen.. Itse en VAG-COMia omista niin en ole testannut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa