MK2 GTI syyläreistä...
Valvoja: ffp jäsenet
MK2 GTI syyläreistä...
Morjesta!
Onkohan nuissa 16V Golfeissa syyläreissä eroa ilmastoidun ja ilmastoimattoman vehkeen välillä...?Itselläni löytyy ilmastointi vermeet autosta ja syyläri joutaisi vaihtoon, niin tietäisi vähän katella oikeanlaista tilalle...
Onkohan nuissa 16V Golfeissa syyläreissä eroa ilmastoidun ja ilmastoimattoman vehkeen välillä...?Itselläni löytyy ilmastointi vermeet autosta ja syyläri joutaisi vaihtoon, niin tietäisi vähän katella oikeanlaista tilalle...
Toi G60 syyläri näyttää kyllä enempi siltä, mikä mulla oli tuossa paikallaan, paitsi letkulähdöt näyttävät olevan erilailla...Pitäs melkeen ottaa mitat ylös, niin sillähän se selviäisi...Mahtaa vaan olla melko arvokas kapistus uutena, käytettynä nuita ei taida kovin paljoo olla tarjolla...
Kovin se näytti ohkaselta tuo omani ainakin...ilmastoinnin kennokin oli paksumpi mitä syyläri...
Muistaakseni ilmastointiversion syyläri on paksumpi kuin normiversion
Kovin se näytti ohkaselta tuo omani ainakin...ilmastoinnin kennokin oli paksumpi mitä syyläri...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on sellanen kummallinen intuitio että alkuperäinen on 675 mm leveä nimellismitaltaan ja maksaa 196,01 €.
En tiedä auttaako, mutta itselle hain aikanaan TD:n jäähdyttäjän koska oli levein mitä sai ja muuten meni heittämällä, paitsi letkut uusiksi.
Jos siedät sellasta epäilyttävää haitariletkua niin voisi kuvitella että kyllähän tonne menis mikä kakkoskorisen jäähdytin vaan...
En tiedä auttaako, mutta itselle hain aikanaan TD:n jäähdyttäjän koska oli levein mitä sai ja muuten meni heittämällä, paitsi letkut uusiksi.
Jos siedät sellasta epäilyttävää haitariletkua niin voisi kuvitella että kyllähän tonne menis mikä kakkoskorisen jäähdytin vaan...
Mulla on sellanen kummallinen intuitio että alkuperäinen on 675 mm leveä nimellismitaltaan ja maksaa 196,01 €.
No huhhuh, että on hintaa...:/Liekkö nuita pystyy korjauttamaan mitenkään...?Täällä oulun seudulla on kyllä yksi kennohuolto, josta asiaa pitää kysäistä jos tosiaan nuissa hinnoissa pyöritään...Vuotopaikka näky olevan vaan niin V-mäisessä paikassa, edestä päin katsottuna vasemmassa yläkulmassa sen muovisen sivuosan ja ripojen yhtymäkohdassa...paljoa ei vuoda, mutta kun paisuntasäiliöön puhallat painetta, niin sillon tippaisee...
Jos siedät sellasta epäilyttävää haitariletkua niin voisi kuvitella että kyllähän tonne menis mikä kakkoskorisen jäähdytin vaan...
Ylävesiletku on jo haitariletkua, ja eihän se ole kuin kosmeettinen haitta jos joutuu haitariputkesta laittaan letkut...:)Mitäs muuten on mittaa tuolla TD:n jäähdyttäjällä, muistatko...?
Ilmastoidun GTI:n syyläri on tuo iso, eli sama kuin G60:ssä. Joissakin 16V:issä on kuulemma huhujen mukaan ollut isoja syyläreitä, vaikkei olisi ilmastointia ollutkaan. Tiedä sitten? Paksuudeltaan noi syylärin on samaa luokkaa.
Pieni syyläri on sitten se, mitä on ollut ilman ilmastointia olleissa GTI:ssä, sekä kaikissa muissa "hinnat-alkaen" kakkiksissa (1.3, 1.6, 1.8)
Pieni syyläri on sitten se, mitä on ollut ilman ilmastointia olleissa GTI:ssä, sekä kaikissa muissa "hinnat-alkaen" kakkiksissa (1.3, 1.6, 1.8)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joku huhu on että se GTI:n pieni jähdytin olisi alumiinia ja muut jotain terästä. Johtaisi lämpöä paremmin pois vaikka kapea onkin.
Tiedä sitten onko huhussa kuinka perää... Oma entinen oli alumiinia, mutta uutta en tohtinut ruveta sahailemaan :)
TD:n jäähdytin on sekin 675 mm, mutta miten lienee letkulähdöt jos alkuperäiseen vertaa...
Tiedä sitten onko huhussa kuinka perää... Oma entinen oli alumiinia, mutta uutta en tohtinut ruveta sahailemaan :)
TD:n jäähdytin on sekin 675 mm, mutta miten lienee letkulähdöt jos alkuperäiseen vertaa...
Mietin vaan sitä, että jäähdyttääkö tuo pieni GTI:n syyläri tarpeeksi tehokkaasti kun toi ilmastoinnin kenno on kuitenkin siinä edessä...että oisko tuossa sen takia isompi toi syyläri...?
Tuo olisikin jännä tietää, liekkö sama syyläri kuin tuossa omassani...huomenna meen kuitenkin joka tapauksessa hallille ja pitää ottaa syyläristä mitat ylös...
TD:n jäähdytin on sekin 675 mm, mutta miten lienee letkulähdöt jos alkuperäiseen vertaa...
Tuo olisikin jännä tietää, liekkö sama syyläri kuin tuossa omassani...huomenna meen kuitenkin joka tapauksessa hallille ja pitää ottaa syyläristä mitat ylös...
-84 1.6 Jetta syyläri oli messinki/kupari ja kapein malli.
Tossa 8v Gtissä oli keskikoko mutta alumiinista.
Turbotuksen yhteydessä vaihdoin TD syylärin (levein) ton 8v syylärin tilalle, piti vaihtaa alavesiletku TD versioon ja ylävesiletku haitarimalli. Toi Motonetin TD syyläri oli 2 rivinen. Ilmastoidunmallin olisi ollu 3 rivinen, eli hieman paksumpi.
Tossa 8v Gtissä oli keskikoko mutta alumiinista.
Turbotuksen yhteydessä vaihdoin TD syylärin (levein) ton 8v syylärin tilalle, piti vaihtaa alavesiletku TD versioon ja ylävesiletku haitarimalli. Toi Motonetin TD syyläri oli 2 rivinen. Ilmastoidunmallin olisi ollu 3 rivinen, eli hieman paksumpi.
Tuossa linkin takana näyttäisi olevan juurikin samanlainen syyläri, mikä mulla on tuossa: www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=614729
Eli onko nuita samoja syyläreitä käytetty sitten jossain muissa volkkarin malleissa...?Mitatkin täsmää tuossa ilmotuksessa omaani, hieman on vaan suolainen hinta...
mode edit linkki lyhyemmäksi
Eli onko nuita samoja syyläreitä käytetty sitten jossain muissa volkkarin malleissa...?Mitatkin täsmää tuossa ilmotuksessa omaani, hieman on vaan suolainen hinta...
mode edit linkki lyhyemmäksi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pahoittelen tuota linkin pituutta, mutta nyt kun en saa tuota "muokkaa" nappulaa enää näkyviin, niin en saa lyhennettyä linkkiä...:/
Mutta asiaan: mahtaakohan TD ventossa, 3-korisessa TD Golffissa ja umpikeula TD Passatissa olla myös tuo 675mm leveä syyläri...?Vai meneekö ventossa ja 3-korisessa Golfissa jo kiinnitys erilaiseksi...?
Mutta asiaan: mahtaakohan TD ventossa, 3-korisessa TD Golffissa ja umpikeula TD Passatissa olla myös tuo 675mm leveä syyläri...?Vai meneekö ventossa ja 3-korisessa Golfissa jo kiinnitys erilaiseksi...?
Kävin tänään jappailemassa paikallisella romiksella kun oli tuota joutoaikaa ja pengoin samalla niiden syylärikasan läpi...ja sieltähän se oikenalainen syyläri sitten putkahtikin esiin: Seat Toledo 1.9D vm.-94 jäähdytin näkyi olevan tismalleen samanlainen kun toi mikä mulla oli paikallaan, paitsi paisarilta tulevan pienen ylipaisuntaletkun paikka puuttui...Syylärin mukana tuli kuitenkin onneksi ylävesiletku (orkkis), josta oli haaroitettu lähtö paisarille...Ihme kyllä letkukin oli niinkuin tehty tuohon koneeseen, hieman täytyi vain lyhentää...Lämpöanturikin näkyi olevan paikoillaan...eli lähes täysin bolt-on-setti:)...
Alkaa vissiin meikän jedin syyläri vuotamaan ja ajattelin kysyä onko motonetin syyläreistä kokemuksia?
esim. omaani ilmeisesti sopiva:
II 84--91 1,3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7569 59.00 ?
Ylhäällä lukee tehdasuusi, niin mitäs nämä oikein ovat?
Hinta ei ainakaan päätä huimaa.
EDIT: Voiko syyläri edes vuotaa jos paisarissa oli pysynyt paine noin vuorokauden verran? Eli lauantai aamuna ajelin ja kun tänään aukaisin paisarin, niin suhahti vielä melko mukavasti.
Syylärin kohdalla on vain lätäkkö...
esim. omaani ilmeisesti sopiva:
II 84--91 1,3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7569 59.00 ?
Ylhäällä lukee tehdasuusi, niin mitäs nämä oikein ovat?
Hinta ei ainakaan päätä huimaa.
EDIT: Voiko syyläri edes vuotaa jos paisarissa oli pysynyt paine noin vuorokauden verran? Eli lauantai aamuna ajelin ja kun tänään aukaisin paisarin, niin suhahti vielä melko mukavasti.
Syylärin kohdalla on vain lätäkkö...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa