16/9 vanteet golf mk2

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

16/9 vanteet golf mk2

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 3.12.2007 23:27

Moi! eli en löytänyt oikein selvää vastausta näihin kysymyksiin eli oon hommaamassa uusia vanteita nykyiset on ilmeisesti 205 leveät en ole aivan varma ja auto on 40mm madallettu ja uudet vanteet olisi 16x9 leveät.

Ensiksikin kuitenkin kysyisin kun nykyiset renkaat on 195 leveät niin menisikö nämä renkaat näille 9' leveille vanteille..? ihan uudet renkaat kun on niin ei tekisi mieli ostaa uusia..

Ja sitten toinen kysymys eli sopivarkohan 16x9 borbet At pyörimään 40mm madalletussa golfissa jonka kaaria ei olla muokkailtu?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.12.2007 23:42

Ensiksikin kuitenkin kysyisin kun nykyiset renkaat on 195 leveät niin menisikö nämä renkaat näille 9' leveille vanteille..?

195/45-16 kumi esim toimii ihan hyvin 9":lla.
Ja sitten toinen kysymys eli sopivarkohan 16x9 borbet At pyörimään 40mm madalletussa golfissa jonka kaaria ei olla muokkailtu?

Riippuu et:stä mutta ei ne sovi. :) Et varmaan 15...?

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

Sopivuus

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 3.12.2007 23:45

Et on 15 joo. Meinaat ettei sopisi..? :( En oo kyllä itseasiassa varma tuosta madalluksestakaan kun se oli autossa jo ostaessa että se voi olla kyllä vähemmänkin mutta ei ainakaan enemmän.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

Rengas

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 3.12.2007 23:52

Mutta meinaat että rengas toimis noin leveessä..? Huono kun en tiedä noitten vanteiden leveyttä mutta niissä oli ostettaessa 205 renkaat ja ne vaihdoin noihin 195siin eli epäilisin 205siksi niitä vanteita.. eikös 9' sitten oo 225 levee milleissä? Rengasliikkeessä ne väitti että näille vanteille ei kyllä tätä kapeampia renkaita voi laittaa eli ne 195set kun laitettiin

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.12.2007 0:02

Mutta meinaat että rengas toimis noin leveessä..? Huono kun en tiedä noitten vanteiden leveyttä mutta niissä oli ostettaessa 205 renkaat ja ne vaihdoin noihin 195siin eli epäilisin 205siksi niitä vanteita.. eikös 9' sitten oo 225 levee milleissä?

Vanteiden leveys ilmoitetaan tuumissa ja nuo sun nykyiset on varmaan 7-8" leveät eikä joku amatööri rengasasentaja halua gummia venyttää...:)

195 siis toimii sen puolesta että venyy jonkin verran ysillä = mahtuu esim modattuihin g60 kaariin jos ei ihan kenttään ruuvaa.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 4.12.2007 0:06

Mitenkähän ongelman nyt sitte ratkaisis :D pitää varmaa vaa ostaa ja kokeilla koska kyllä noi vanteet pitää tohon saada joka tapaukses :D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.12.2007 0:12

Minkäs kokoiset ne nykyiset renkaat on? Jos esim on se 195/45 niin parturoituihin g:n kaariin saat ne vielä jotenkin sopimaan...

e: Västi voi varmaan opastaa 9x16" sovittamisesta kakkikseen...;)

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 4.12.2007 0:19

Joo 195/45/16 oli ne gummit kävin kattomassa

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.12.2007 11:03

Mulla on Jetassa muistaakseni 205:t 9x16 ET 30 vanteilla. ET on juuri passeli, ja silti joutuu kaaria muokkailemaan jos yhtään meinaa madaltaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.12.2007 11:17

Mulla on Jetassa muistaakseni 205:t 9x16 ET 30 vanteilla. ET on juuri passeli, ja silti joutuu kaaria muokkailemaan jos yhtään meinaa madaltaa.

Eikö muka ota tolppaan kiinni? Mulla on nuo kesäpallot 8x15 edessä et35 ja jää ehkä milli tolppaan....

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.12.2007 16:10

Ei ota kiinni, ei edestä eikä takaa. Vakio syncron iskarit. Enpä oo tullut mitanneeksi etäisyyttä tolppaan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 4.12.2007 18:37

Eihän noi ota kiinni jos jousilautane tarpeeksi ylhäällä.
Itsellä ottaa 15" vanne lautaseen kiinni.

edit. ja vanne oli 8.5 ja et25

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 4.12.2007 22:19

Joo, eli tuossa minun kakkis ja kuvassa alla oleva yhdistelmä 9x16 ET15, 215/40 ympäriinsä.
Edessä muovien alla ei ole yhtikäs mitään ja takana kantit lytätty ja rälläköity.
Sekä edessä ja takana rengas aika lähellä jousilautasta, takaa jopa kului hieman kantti, kun oli painetta karannu.
Edessä ei ottanut kiinni kovissakaan montuissa, kiitos G3 VR6 alustan, mutta takana raapi silti.
Jotta olisi perän saanut tontiin olisi pitänyt peltiä poistaa paljon ja hitsata siäloksu takaisin ulkopeltiin.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 5.12.2007 1:42

Joo kiitoksia vastauksista.. Meinaatko västi että nuo oli huonot ajaa? Onhan ton levyset varmaan aika ohjautuvat :D

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 5.12.2007 1:45

Sattuisko sulla olemaan projektikuvia niitten kaarien levityksestä vielä jäljellä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.12.2007 12:21

Eikai sinä ole muuta kuin edestä rälläkällä niin paljon pois kun muovikaaret antaa myöten ja ja takaa sama homma paitsi sisälokari täytyy uudelleen liittää ulkopeltiin.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 5.12.2007 17:09

Eipä ole rojektista kuvia tähteellä. Ajettavuus ei ollut todellakaan mikään mainio ja sitten kun rengas ja alusta eivät juuri joustaneet, oli meno myös melko kovaa. Mutta kun moottoritien neulansilmäramppi koitti, niin johan oli pidosta ja alustasta hyötyä.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 6.12.2007 23:39

Vai olisko sitten järkevämpää laittaa jotkut 15' Ats Cup;it tai jotain..? Joku vanne pitäisi kuitenkin olla jossa olisi vähintään yhtä paljon reunaa kun tuossa borbet a:ssa.. Borbet BS:ät ehkä? Mitä osaisitte ehdottaa?

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2007 0:46

Mitenkäs muuten sitten tuo katsastus homma täytyykö muutoskatsastaa noille 9' leveille vanteille... Kun nuo edelliset oli kai 8' sitten

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.12.2007 9:24

Vai olisko sitten järkevämpää laittaa jotkut 15' Ats Cup;it tai jotain..? Joku vanne pitäisi kuitenkin olla jossa olisi vähintään yhtä paljon reunaa kun tuossa borbet a:ssa.. Borbet BS:ät ehkä? Mitä osaisitte ehdottaa?

Jotkut 8x15" ainakin saat helpolla sopimaan ja on huultakin mallista riippuen...

Mitenkäs muuten sitten tuo katsastus homma täytyykö muutoskatsastaa noille 9' leveille vanteille... Kun nuo edelliset oli kai 8' sitten

Luulisin että nuo on 7,5". Rekisteriotteessa lukevaa vannekokoa saa muuttaa tuuman ja renkaan leveyttä 3cm. Vanteen leveydellä ei varmaan ole väliä periaatteessa ainakaan...?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 7.12.2007 10:54

Vanteen leveyttä ei ainakaan ennen ole merkitty otteeseen, toisin kuin esim Saksassa, eli ainoastaan renkaan leveydellä ollaan pelattu täällä perämettässä.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2007 15:45

Joo löysinkin niistä nykyisistä vanteista sen leveyden eli 7.5 ovat. Hyvin oli kyllä piilotettu se tieto. Joo niin se taitaaki olla että renkaan leveyttä ei saa paljoa muuttaa. Ja tässähän ne pysyisi samoina 195sina :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 7.12.2007 17:27

Epäilen että katsuri puuttuu tuollaiseen venytykseen, koska se on aivan liian kapea kumi 9" vanteelle.
STRO-normisto (rengastaulukot)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.12.2007 17:49

Epäilen että katsuri puuttuu tuollaiseen venytykseen, koska se on aivan liian kapea kumi 9" vanteelle.

Ei se edes veny ihmeemmin kun on noin korkea profiili.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.12.2007 19:26

Kyllä se 195 venyy 9" leveällä vanteella jo aika rajusti.
Itsellä oli Corradossa takana 215 leveä kumi 9" leveällä vanteella.
Ja kyllähän sekin venyi jo hieman...
KUVA

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2007 20:14

Tän näkönen on 195/45 9' vanteella http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 1Large.jpg

Edit: Juu hannu löyty ainakin tuo vielä:
kolmosen alla 195/45 ysillä http://i131.photobucket.com/albums/p294 ... G_1441.jpg
Viimeksi muokannut mk2 GTI, 8.12.2007 1:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 7.12.2007 22:12

^Oi prkl kun näyttää hyvältä. Ei sattuisi enempää kuvia löytymään?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.12.2007 23:02

Tän näkönen on 195/45 9' vanteella http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 1Large.jpg

Eikä edes ihmeemmin veny. :) Venyy se toki muttei mitenkään erikoisen paljoa...
Tossa _venytys_ :
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.12.2007 1:14

Joku vanne pitäisi kuitenkin olla jossa olisi vähintään yhtä paljon reunaa kun tuossa borbet a:ssa.. Borbet BS:ät ehkä?


9x16 BS:ssä reunaa 7,5cm,puolat tosin taipuu hieman lopussa. Tosin ei liian montaa sarjaa ole tullut vastaan. Tuossa oamsta setistä kuva. 215/40 kumit,ET15 ja uratiellä kyllä melkoinen mutkittelija kun ei satu mitenkään uriin. Tasaisella tiellä oikeinkin kiva ajaa.

Edit: .löytyi parempi kuva puolista.

^Aika miehekkäästi venytetty kumi. =D

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 8.12.2007 1:19

Joo nuo on kyllä tosi hyvän näköset kans.. Ja joo ei noita kyllä taida oikein mistään löytyä. Mutta sä oot käsitelly noita kaaria aika paljon.. ei ne kyllä tuu sopimaan nuo 16x9 A:t tuohon mulle mutta se on sen ajan murhe sitte kaarien kimppuun.. Paljonko sulla on tossa madallusta?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.12.2007 1:36

Mitähän tuohon uskaltais sanoa,ei tullut mitattua silloin kun säädin. Edestä tukivarsista mitattuna taisi 8 tai 9cm olla kun katsastusmies sitä mittaili. Kyllä ne 9x16 menee käsiteltyihin vakiokaariinkin mutta ei sillä hirveästi porukkaa pysty kuskaa. Tuoosa vasemmalla edellinen vessa, madallettu 60mm ja takana kyllä kärsi kaupunkinopeuksissa olla porukkaa mutta ei maantiellä. G60 kaaret ja peltikaaret parturoitu tehokkaasti.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 8.12.2007 1:49

Mitä noille normikaarille pitäis tarkkaanottaen tehä että ne 16/9 15ETllä mahtuis..? Sattuisko sulla olemaan noista golffeista projektikuvia jälkellä ois kiinnostavia ja tuota kaarenlevitystä vois kattoa

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.12.2007 9:55

Tuossa käy ilmi mitä takakaarille pystyy tekemään, mikäli käytetään tavallisia kapeita CL/GTI-kaaria.
Tuolta löytyy kuva myös etukaarista.

Tässä puolestaan havainnollistetaan kuinka kaaria voi muokata jos muovikaaria ei ole:
Etukaari
Takakaari
Valmiit kaaret

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 19.12.2007 2:14

Oon nyt katellu vähän vaihtoehtoja noille Borbet A:lle kun vanneliikkeessä tyrmäsivät täysin sellaisten laiton kakkos golffiin renkaatkin olisivat muka laittomat niillä vanteilla.. eli tällasia oon löytäny esimerkiksi http://image.nettix.fi/extra/partimg/58 ... 003dfa.jpg
Tuossa tuollaset vaan 7' leveet.. Menis ainaki ongelmitta mutta onko tuossa nyt sitten huulta lähellekkään yhtä paljon kun borbet a:n 8,5 cm huuli..

Sitten olis tuon näköistä:
http://image.nettix.fi/extra/partimg/53 ... 3d3ed8.jpg

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=591983

Sitten tuollaisiakin kattelin mutta nuokaan ei kyllä varmaan mahdu sen kummemmin.. Noista vois ainakin kyllä surutta maalata keskustat mustiksi..


http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=586155

Mitkähän näistä sopisi kaarien / ulkonäön perusteella parhaiten kakkikseen...? ikävä kyllä hylätä borbet projekti

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 19.12.2007 7:49

Autoonhan voi laittaa joko sellaiset vanteet kuin haluaa, tai uskoa vanneliiketttä ettei sinne Golffiin voi laittaa yli 7" vannetta min 205-kumilla.

.. 195 kummia en silti 9" vanteelle laittaisi, vitun ruma ja lienee jossain määrin vaarallinenkin vielä.
Edit; Perkeles onhan noita ysillä mullakin ollut 195'ia mutta 50 ja 55 profiileita, jopa ratakäytössä.

Mun ex golffi, 60/40, 215-40 / 9" kuva CL-kaaret joiden alta takana rullattu pellit suoraksi ja edestä rälläköity siivu pois.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 19.12.2007 10:49

Autoonhan voi laittaa joko sellaiset vanteet kuin haluaa, tai uskoa vanneliiketttä ettei sinne Golffiin voi laittaa yli 7" vannetta min 205-kumilla.

Ei niiltä mitään kannata kysellä. Menee vaan työt teettämään. :)

.. 195 kummia en silti 9" vanteelle laittaisi, vitun ruma ja lienee jossain määrin vaarallinenkin vielä.
Edit; Perkeles onhan noita ysillä mullakin ollut 195'ia mutta 50 ja 55 profiileita, jopa ratakäytössä.

Mun ex golffi, 60/40, 215-40 / 9" kuva CL-kaaret joiden alta takana rullattu pellit suoraksi ja edestä rälläköity siivu pois.

Ei muuten 195/45 edes veny oikeastaan enempää kuin tuo 215/40 kun on hiukka korkeampi profiili.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.12.2007 11:29

^Tuo kuva ylempänä, niin menee kyllä jo todella rumaksi tuollainen venytys kun vanteen reunakin pullottaa selvästi irti kumista.. no "näyttävyyden" takiahan noita laitellaan :)

7x15" ET20 ATS Cupeissa on huulta jotain 7-7,5cm ja samaten RH:n classiceissa(?) 7x15" ET25:llä. Kyllä sitä kapeammistakin vanteista löytyy kun valitaan vain oikea malli :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.12.2007 14:01

Tuolle näyttää 195/45-16 kumi 8" vanteella. Venyy kyllä jo melkoisesti.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.12.2007 14:03

Oon nyt katellu vähän vaihtoehtoja noille Borbet A:lle kun vanneliikkeessä tyrmäsivät täysin sellaisten laiton kakkos golffiin renkaatkin olisivat muka laittomat niillä vanteilla..


Itse vaihtaisin kauppaa. Tosin A:ta taida oikein saada mistään. Vanneliikkeessä yleensäkin ihan turha keskustella näistä asioista. Mullekaan suostuneet paikallisessa rengasliikkeessä myymään ysejä kakkikseen puhumattakaan että olisivat laittaneet kumit vanteelle kun sitten hommasin ne eri kautta.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.12.2007 15:13

samza, ööö.. eihän tuo näytä edes venyneeltä? Voihan se tietty olla että allekirjoittaneelle venytetty kumi tarkoittaa hieman eri asiaa.. eli kumi näyttää takaa/edestä reilusti /---\ .

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.12.2007 15:34

Kyllä tuossa melkoisesti venytystä on kun katsoo vanteen ja renkaan välissä olevaa rakoa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.12.2007 15:43

no, niinno.. sanotaan sitten vaikka niin, että ainakaan hankook ei ole paras mahdollinen merkki, mikäli hakee tuota venytetty-lookkia. Rengasmerkeissä on eroja.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.12.2007 15:57

Jos haluaisin autooni "German-lookia" ts. "huulivanteet" ja venytetyt kumit ja silti pysyä STRO:n mukaisissa rengas/vanne-yhdistelmisssä, hankkisin esim. 7,5x16 RH AD Cup:it tai Artec RB:t ja niille 195/40/16Toyo Proxesit.
Itselläni on kyseiset Toyot 7x16 vanteilla ja näyttävät niissäkin venytetymmiltä kuin takavanteiden 8x16/205/40 Kumho-yhdistelmä.
Tosin A:ta taida oikein saada mistään.

DRW:ltä kerrottiin että 9x16-kokoisen Borbet A:n valmistus on lopetettu aikoja sitten (kuten myös saman näköisten Remotec:ien ja Artec:ien) mutta 7,5 leveitä voisi vielä olla saatavana...
Tuosta tosin on jo pari vuotta joten tilanne voi olla muuttunut.

Artec RB 7,5Jx16 Et20
Kuva

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.12.2007 16:05

samza, jep, eroja on melko paljonkin.
Ja onhan kuviopinnoissakin leveyseroja valmistajien kesken, siis jos valitaan vaikka viideltä valmistajalta 215/40/16 kumi niin kuvio/kitkapinnassa voi olla jopa 15mm heittoja eri merkkien kesken.
Älä kysy mitkä merkit on kyseessä, ei voi muistaa kun tuli bongattua jonkun harrastajan kertomana kuvien kera joltakin foorumilta vuosi, pari sitten? Eli toiset merkit näyttävät samassa koossa venytetymmiltä kuin toiset.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.12.2007 17:10

Tuossa 215/40-16 Toyot 9-tuumaisella:

Kuva

Kuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 19.12.2007 18:22

215/35-16" rengas 9"x16" vanteelle on passeli.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 19.12.2007 18:30

Oldskoolv8 joo tosi komeen näkönen toi sun exä kyl tommosta lookkia just hakisin.. itellä gti kaaret ja kapeemmat kumit tulis tosiaan niin kyllä itte ainaki oon luullu että siihen vois mennä nuo 16x9 a:t
Sama vanneliike ehdotti että niiden joku tuttu tekisi olikohan se nyt kaarien mankelointia vai rullausta mutta jollakin vehkeellä joka ilmeisesti kiinnitetään vanteen paikalle saatais kaaria levennettyä. Mutta niiden mukaan ei senkään jälkeen menis nuo vanteet koska eivät esimerkiksi millään mahtuis kääntymään kaaressa.. tiedä hänestä sitten pitänee varmaan vaan ostaa jo kokeilla

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.12.2007 19:01

No ne taitaa puhua teoriassa,me puhutaan käytännön kokemuksella. =D Sopii ne 9x16 sinne ja sopii kääntymään. Ei siinä sen kummempaa.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 19.12.2007 19:06

Mulla on mk2 jetassa 9*16:set edessä et25 ja takana et15 joka nurkassa 215/40kumit.

edestä otettu kaarista kaikki pois mitä vaan g60kaaren alta saa ja hyvin menee vaikka on 80mm tiputettu, ottaa kiinni ainoastaan ihan tappiin kääntäessä...

mutta takana meinaa raapia jo 50mm madalluksella vaikka on sieltäkin kaikki ylimääräinen sheivattu kaarista pois...

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 19.12.2007 19:29

Joo sitä ittekki oon miettiny että ei kai siinä kääntymisessä sentää ongelmia pitäis olla että kunhan vaan kaariin vähä korkeus suunnassa tilaa niin pitäis mennä.. Kuinka paljon tolla jousituksen pehmeydellä muuten on väliä kun tietysti kovempi alusta joustaisi vähemmän.. En oo itse kattonu mikä alusta tosaa itellä on vai onko jopa alkuperänen gti:n..Niin ja kiitoksia vihjeistä ja avusta tähänasti nopeita vastauksia kyllä

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 19.12.2007 21:41

no mulla on powetechin sarja ja se on ihan sika kova.. eli yhtään löysemmällä alustalla perä raapisi todella helposti kun meinaa nytkin välillä raapasta vaikka ei olisi kun yksi takana...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 19.12.2007 23:29

Tuolle näyttää 195/45-16 kumi 8" vanteella. Venyy kyllä jo melkoisesti.

Mulla on tossa 195/45-15 nexenit 8x15" vanteilla eikä tota mun mielestä ainakaan voi venytykseksi sanoa.
Kuva
Jos tohon miettii vajaa 1,3cm lisää vannetta per puoli niin ei se venytys todellakaan ole paha.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 20.12.2007 1:48

Olisko sulla Oldskoolv8 tosta sun golffista suoraan edestä tai takaa kuvaa..? Ois hyvä nähdä vähän miten paljon toi vanne oikeestaan tulee pihalle tuolta kaaresta.. Niin ja kuinka kova tuo sun madallus alusta oli kun nyt rupesi vähän arveluttamaan tuo oman alustan pehmeys kun se on vähä ku jenkillä päästelis

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.12.2007 9:56

powetechin sarja ja se on ihan sika kova..


Itsellä ko. valmistajan street star ja takajouset tuntuu olevan niin löysät ettei mitään järkeä. Täytyy sovitella melkein jotku nelosen jouset sinne.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 20.12.2007 10:13

en muista mikä tuo mun powertechin sarja on, mutta oli sillon aikoinaan halvin kyseisen valmistajajn korkeus säädettävä setti.. aluks oli ihan hyvä ajella kun piti madalluksen jossain 40mm kohdilla mutta heti kun käänti noin 80mm:iin niin muuttu ihan älyttömäksi...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.12.2007 10:22

Itsellä takaa ruuvattu ihan alas että johtusko sitte siitä.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.12.2007 13:30

Tottahan toki ku puotat autoo, on hyvä myös jäykistyä iskareitten ettei raavi ja pohjaa niin helposti :)

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 20.12.2007 15:12

Olisko sulla Oldskoolv8 tosta sun golffista suoraan edestä tai takaa kuvaa..? Ois hyvä nähdä vähän miten paljon toi vanne oikeestaan tulee pihalle tuolta kaaresta.. Niin ja kuinka kova tuo sun madallus alusta oli kun nyt rupesi vähän arveluttamaan tuo oman alustan pehmeys kun se on vähä ku jenkillä päästelis


Ei ole muita kuvia. Vanne oli muistaakseni aika tarkkaan kaaren tasalla, vanteet oli remotecit et15, jouset Cobran, iskarit peruskaasut (en muista valmistajaa). Toimi erittäin hyvin, ei pompottanut eikä ollut liian kova/pehmeä.[/quote]

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 20.12.2007 20:46

Kurkkasin tänään kaarien alle

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... allaan.jpg

Ruostettahan sietlä tietysti löytyi

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... alusta.jpg

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0623.jpg

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0622.jpg

Eli mitäs noille nyt kannattais tehdä koska joihinkin toimenpiteisiinhän tässä täytyy ryhtyä..

Tuon alaspäin menevän ruostuneen osanhan voisi tietysti rälläköidä aika surutta pois mutta mitä muita tapoja korjata tommonen ja samalla mahdollisesti mahduttaa näitä topic:in vanteita ;)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 21.12.2007 9:37

vähän menee sivusuun tämä aihe, mutta en tee uutta tämän takia.

Eli minkä kokoset renkaat/vanteet kannattais nakata alle, ettei ohjattavuus kärsi ja nopeusmittari pysyy oikeissa lukemissa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.12.2007 9:43

niitä laskureita löytyy ympäri nettiä millä pystyy laskeen mittarin muutokset. tosin sit eri asia paljon sulla alunperin valehtelee.... varmaan paras ois pysyä mahdollisimman vakio rengastuksessa... esim. gtin rengaskoko 14", mulla ainaski oli merkitty rekisteriotteeseen vaihtoehtoisena kokona se

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 21.12.2007 11:01

Mittari valehtelee nyt 1km/h, ku tarkoitus olis kuitenki laittaa alle 14"-15" alupallot

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.12.2007 14:41


mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 21.12.2007 19:11

Tällasta just tulin ajatelleeks että herättääköhän tommoset venytetyt kumit huomiota virkavallassa ja mitenkähän ne tommosen ottaa..? En oikeen katsastuksenkaan läpimenoon uskois tuollasella : http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 1Large.jpg

vaiko?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.12.2007 19:21

Voihan sen muutoskatsastaa "normaalilevyisillä" vanteilla ja noilla kumeilla koska vanteen leveyttä ei merkitä otteeseen ellei ole ihan mulkku katsastusmies. muuten se on ihan inssistä kiinni kun ne kyttää niin saatanan tarkasti sitä stro-normistoa millä ole mitään virkaa. itselläni virkavaltaa ole sen enempää kiinnostanut kuin että minkäkokoiset kumit ja että onko muutoskatsastettu (ei ole).

Mutta jos se noin paljon mietityttää tai jännittää laittaa tollasia vanteita alle niin on ehkä parempi pysyä niissä 6,5 leveissä. =D (<--huomatkaa hymiö)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.12.2007 23:17

Nyt kun jännitys on lähes käsin kosketeltavissa, laitan edelliseen viestiini viitaten pari vertailukuvaa vanne/rengasyhdistelmistä kakkiksen alla:

Ex-kakkis, 8x17 + 205/40 Champiro GT:t, näyttivät tietystä kulmasta jänniltä kun gummi jäi reunan taa piiloon.
STRO antaa tuolle yhdistelmälle siunauksen.
Kuva

Vertailuna Heikki J:n Jetta, 9x16 + 215/40... eivät loppujen lopuksi näytä hirveän "kireiltä" vaikka onkin "laiton" yhdistelmä (toki asiaan voi vaikuttaa myös kuvakulma).
Kuva

Eli jos ylileveiden vanteiden sovittaminen Golffin alle tuntuu ongelmalliselta, kannattaa hankkia ne kapeammat ja kammeta niille kapeimmat STRO:n hyväksymät renkaat. Katsarikin pysyy tyytyväisenä.
Jos pyörät tuntuvat jäävän liiaksi pyöräkoteloihin, voi niitä tuoda lähemmäs kaarta spacereilla (lisää laittomuuksia) tai hankkia saman tien pienemmällä ET:llä olevat vanteet.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 22.12.2007 15:26

Kaksi kertaa polliisi Rengas-vanne yhdistelmääni ihmetteli, mutta ei löytäny mielestää mitään laitonta, vaikka rengaskokoa ei löytynyt otteesta.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 9.1.2008 22:22

Tuli ostettua 3B:hen Rialin 8x17-kokoiset Monteralit 47 ET:llä. Koko ei lie tuota muuten ongelmia, mutta mielessä olis 205/50/17-rengastus. Mahtaako onnistua?
Tuo Autosoundin taulukko kertoilis 205-leveälle 50-profiiliselle kumille sopivaksi vanteeksi 6,5", josta voi turvallisest poiketa huikeat ½"!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.1.2008 22:38

oikeenkin hyvä tuolle vanteelle. kapeempikin kumi vois olla. =D

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 10.1.2008 11:25

Harmi, ettei tuosta jii_been kakkiksen kuvasta saa tuon paremmin selkoa. Näytti olevan just 205-rengas 8"-vanteella, vaikkakin 40-sarjalainen. Näkis vähän mallia.
Ei millään haluais ruveta siihen 225/45-rengastukseen.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 10.1.2008 14:28

mk2 GTI

Jos mietityttää renkaiden kääntyminen edessä niin voithan ostaa saman malliset vanteet mutta kapeampana ja eri et:llä kuin takana. Itsellä brockit takana 9*16 et 15 ja 205/45 rengas, edessä sitten 7,5 tuumainen ja et 25.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 10.1.2008 16:30

Ostin jo vantehet ei oo vielä päässy kokeilemaan autoon ku pitää kumit laittaa ensiks kai yritän noita 195/45 niihin. Nuo topickin 16x9 A:t siis. Mitenkäs muuten mitä noille metalli kaarille tarvis tehdä että g60 kaaret niihin sopis

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.1.2008 16:35

Mitenkäs muuten mitä noille metalli kaarille tarvis tehdä että g60 kaaret niihin sopis


ei mitään,kunhan laitat paikoilleen. jos meinaat niitä reikiä kaariin niin itse en kyllä ikinä tehnyt niitä.

Siis nuita pikkureikiä.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 11.1.2008 17:34


Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.1.2008 17:47

^Nam, täydellinen kakkis!

Vanteet alle ja auto pohjaanlyönti kumien varaan, niin selviää mistä pitää leikellä ja kuinka paljon.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 14.1.2008 23:15

Laitetaas pari kuvaa kun projekti eteni edes vähän:

Paikallisessa rengasliikkeessä suostuivat kuitenkin laittamaan kumin vanteelle mutta sanoivat että sillä ei saisi ajaa koska voi tyhjentyä ratin kääntämiselläkin...

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0795.jpg

Ylhäältä päin on komeen näkönen :)

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0796.jpg

Laitoin sitten tietty paikalleenkin sen

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0800.jpg

Mitä sanotte tarviiko kaarelle edes tehdä mitään?

http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0803.jpg

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 15.1.2008 13:14

Kohtuu härskin näkönen!!

Näyttäs siltä, että toi rengas ei ota ainakaan kaareen kiinni ja vanne on sen verran kaukana, etten usko senkään kaareen tapaavan. Periaatteessa siis ei varmaan oo pakko. Paitsi jos viranomaisilta kysytään... XD

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2008 13:25

Mitä sanotte tarviiko kaarelle edes tehdä mitään?


Täytyy,ainakin saada lähemmäs rengasta. =D

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 15.1.2008 20:05

Eihän se onnistu kun madaltamalla.. Omasta mielestä ainaki olis ihan sopivat renkut noille mut joutuu varmaa laittaa 215/35:set kun ne rengasliikkees pelotteli että tyhjenee kumi vauhdis ja sitte on vanne luonnollisesti pilalla. Sit se kyl vielä perään heitti että "no maalaa ny ainaki nuo reunat mustaksi ettei paista tolla tavalla" :D enpä oo maalaamas
Kumit ostoon, kaarien ruostekorjaus ja muovikaaret takasi / g60 kaaret paikallee ois tämänhetkinen suunnitelma

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2008 20:28

Itse kyllä luulisin että on sen verta tiukalla toi kumi ettei se kyl ajaessa tyhjene. näin ihan maalaisjärjellä ajateltuna.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 15.1.2008 20:44

Mulla jää varmaan ylimääräisiksi 50km ajetut 215/35/16 Continentalin Sport Contit jos meinaat vaihtaa kumeja.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 16.1.2008 16:34

Mistäs vanteet hommasit?

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 16.1.2008 22:22

Mulle maistuis passattiin kans borbetin a:t 16"x9:nä :D

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 19.1.2008 15:14

pai tö vei. Mites mahtas toimia noilla 16x9 205/40 kumit..?

ainakin tässä passatissa on kyseinen yhdistelmä

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 12.3.2008 0:33

Juu uudet renkaat saan luultavasti vihdoin viikonloppuna niin ainaki lupailivat rengasliikkeestä.. 215/40:t noille ois nyt sitte tulossa

Pete`` Drwheelgoods:silta löysin nuo kiekot

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 8.4.2008 14:34


mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 8.4.2008 21:44

Nii vanteet on nyt vihdoin alla mutta takaa raapii pienissäkin nopeuksissa että mitä ehdotuksia ois tilan tekemiseksi..? Ehkä paras olis se sisäänpäin menevä kaarenosa vääntää kaarensuuntaseksi..? Mutta miten sitten saa muovikaaret takasin kiinni

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 8.4.2008 22:51

Mulla oli varmaan pari vuotta takakaaret kiinni pelkällä liimalla ja hyvin pysy.
Nyttemmin toinen irvisti, niin laitoin popparit.
Eihän sitä karta tarvii koko matkalta taittaa, vain n.30cm sieltä ylhäältä.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 16.4.2008 22:05

Juuh nyt on takakaaret käsitelty eli lytätty ja mankeloitu.. Mutta mitäs noille etukaarille ootte yleensä tehny kun tuo sisämuovilokasuoja irtoaa kun reunaa rupeaa käsittelemään..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.4.2008 22:47

ei sitä tarvi koko kaarta leikata. jättää ne sisälokarin kiinnikkeet paikoilleen.(näin ainakin muistelen.)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 17.4.2008 22:13

Mulla ei ole olleet paikallaan sen jälkeen kun kaaret laikkasin...

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 18.4.2008 17:00

Nii arvelinki joo että eihän noita tonne saa niitä poistamatta.. olisit aiemmin sanonu :D
Noh ei siinä auta vaikka vähä pskaa ja ruostetta lokasuojansisään tuliski

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 27.5.2008 1:00

Nytpä tämä vanneprojekti on saatettu loppuun :) Vanteet on alla ja omaan silmään ainakin istuvat tosi hyvin. Eipä olis puolisenvuotta sitte uskonut.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=98631


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa