16/9 vanteet golf mk2
Valvoja: ffp jäsenet
16/9 vanteet golf mk2
Moi! eli en löytänyt oikein selvää vastausta näihin kysymyksiin eli oon hommaamassa uusia vanteita nykyiset on ilmeisesti 205 leveät en ole aivan varma ja auto on 40mm madallettu ja uudet vanteet olisi 16x9 leveät.
Ensiksikin kuitenkin kysyisin kun nykyiset renkaat on 195 leveät niin menisikö nämä renkaat näille 9' leveille vanteille..? ihan uudet renkaat kun on niin ei tekisi mieli ostaa uusia..
Ja sitten toinen kysymys eli sopivarkohan 16x9 borbet At pyörimään 40mm madalletussa golfissa jonka kaaria ei olla muokkailtu?
Ensiksikin kuitenkin kysyisin kun nykyiset renkaat on 195 leveät niin menisikö nämä renkaat näille 9' leveille vanteille..? ihan uudet renkaat kun on niin ei tekisi mieli ostaa uusia..
Ja sitten toinen kysymys eli sopivarkohan 16x9 borbet At pyörimään 40mm madalletussa golfissa jonka kaaria ei olla muokkailtu?
Ensiksikin kuitenkin kysyisin kun nykyiset renkaat on 195 leveät niin menisikö nämä renkaat näille 9' leveille vanteille..?
195/45-16 kumi esim toimii ihan hyvin 9":lla.
Ja sitten toinen kysymys eli sopivarkohan 16x9 borbet At pyörimään 40mm madalletussa golfissa jonka kaaria ei olla muokkailtu?
Riippuu et:stä mutta ei ne sovi. :) Et varmaan 15...?
Sopivuus
Et on 15 joo. Meinaat ettei sopisi..? :( En oo kyllä itseasiassa varma tuosta madalluksestakaan kun se oli autossa jo ostaessa että se voi olla kyllä vähemmänkin mutta ei ainakaan enemmän.
Rengas
Mutta meinaat että rengas toimis noin leveessä..? Huono kun en tiedä noitten vanteiden leveyttä mutta niissä oli ostettaessa 205 renkaat ja ne vaihdoin noihin 195siin eli epäilisin 205siksi niitä vanteita.. eikös 9' sitten oo 225 levee milleissä? Rengasliikkeessä ne väitti että näille vanteille ei kyllä tätä kapeampia renkaita voi laittaa eli ne 195set kun laitettiin
Mutta meinaat että rengas toimis noin leveessä..? Huono kun en tiedä noitten vanteiden leveyttä mutta niissä oli ostettaessa 205 renkaat ja ne vaihdoin noihin 195siin eli epäilisin 205siksi niitä vanteita.. eikös 9' sitten oo 225 levee milleissä?
Vanteiden leveys ilmoitetaan tuumissa ja nuo sun nykyiset on varmaan 7-8" leveät eikä joku amatööri rengasasentaja halua gummia venyttää...:)
195 siis toimii sen puolesta että venyy jonkin verran ysillä = mahtuu esim modattuihin g60 kaariin jos ei ihan kenttään ruuvaa.
Joo, eli tuossa minun kakkis ja kuvassa alla oleva yhdistelmä 9x16 ET15, 215/40 ympäriinsä.
Edessä muovien alla ei ole yhtikäs mitään ja takana kantit lytätty ja rälläköity.
Sekä edessä ja takana rengas aika lähellä jousilautasta, takaa jopa kului hieman kantti, kun oli painetta karannu.
Edessä ei ottanut kiinni kovissakaan montuissa, kiitos G3 VR6 alustan, mutta takana raapi silti.
Jotta olisi perän saanut tontiin olisi pitänyt peltiä poistaa paljon ja hitsata siäloksu takaisin ulkopeltiin.
Edessä muovien alla ei ole yhtikäs mitään ja takana kantit lytätty ja rälläköity.
Sekä edessä ja takana rengas aika lähellä jousilautasta, takaa jopa kului hieman kantti, kun oli painetta karannu.
Edessä ei ottanut kiinni kovissakaan montuissa, kiitos G3 VR6 alustan, mutta takana raapi silti.
Jotta olisi perän saanut tontiin olisi pitänyt peltiä poistaa paljon ja hitsata siäloksu takaisin ulkopeltiin.
Vai olisko sitten järkevämpää laittaa jotkut 15' Ats Cup;it tai jotain..? Joku vanne pitäisi kuitenkin olla jossa olisi vähintään yhtä paljon reunaa kun tuossa borbet a:ssa.. Borbet BS:ät ehkä? Mitä osaisitte ehdottaa?
Jotkut 8x15" ainakin saat helpolla sopimaan ja on huultakin mallista riippuen...
Mitenkäs muuten sitten tuo katsastus homma täytyykö muutoskatsastaa noille 9' leveille vanteille... Kun nuo edelliset oli kai 8' sitten
Luulisin että nuo on 7,5". Rekisteriotteessa lukevaa vannekokoa saa muuttaa tuuman ja renkaan leveyttä 3cm. Vanteen leveydellä ei varmaan ole väliä periaatteessa ainakaan...?
Epäilen että katsuri puuttuu tuollaiseen venytykseen, koska se on aivan liian kapea kumi 9" vanteelle.
STRO-normisto (rengastaulukot)
STRO-normisto (rengastaulukot)
Tän näkönen on 195/45 9' vanteella http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 1Large.jpg
Edit: Juu hannu löyty ainakin tuo vielä:
kolmosen alla 195/45 ysillä http://i131.photobucket.com/albums/p294 ... G_1441.jpg
Edit: Juu hannu löyty ainakin tuo vielä:
kolmosen alla 195/45 ysillä http://i131.photobucket.com/albums/p294 ... G_1441.jpg
Viimeksi muokannut mk2 GTI, 8.12.2007 1:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tän näkönen on 195/45 9' vanteella http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 1Large.jpg
Eikä edes ihmeemmin veny. :) Venyy se toki muttei mitenkään erikoisen paljoa...
Tossa _venytys_ :
Joku vanne pitäisi kuitenkin olla jossa olisi vähintään yhtä paljon reunaa kun tuossa borbet a:ssa.. Borbet BS:ät ehkä?
9x16 BS:ssä reunaa 7,5cm,puolat tosin taipuu hieman lopussa. Tosin ei liian montaa sarjaa ole tullut vastaan. Tuossa oamsta setistä kuva. 215/40 kumit,ET15 ja uratiellä kyllä melkoinen mutkittelija kun ei satu mitenkään uriin. Tasaisella tiellä oikeinkin kiva ajaa.
Edit: .löytyi parempi kuva puolista.
^Aika miehekkäästi venytetty kumi. =D
Mitähän tuohon uskaltais sanoa,ei tullut mitattua silloin kun säädin. Edestä tukivarsista mitattuna taisi 8 tai 9cm olla kun katsastusmies sitä mittaili. Kyllä ne 9x16 menee käsiteltyihin vakiokaariinkin mutta ei sillä hirveästi porukkaa pysty kuskaa. Tuoosa vasemmalla edellinen vessa, madallettu 60mm ja takana kyllä kärsi kaupunkinopeuksissa olla porukkaa mutta ei maantiellä. G60 kaaret ja peltikaaret parturoitu tehokkaasti.
Tuossa käy ilmi mitä takakaarille pystyy tekemään, mikäli käytetään tavallisia kapeita CL/GTI-kaaria.
Tuolta löytyy kuva myös etukaarista.
Tässä puolestaan havainnollistetaan kuinka kaaria voi muokata jos muovikaaria ei ole:
Etukaari
Takakaari
Valmiit kaaret
Tuolta löytyy kuva myös etukaarista.
Tässä puolestaan havainnollistetaan kuinka kaaria voi muokata jos muovikaaria ei ole:
Etukaari
Takakaari
Valmiit kaaret
Oon nyt katellu vähän vaihtoehtoja noille Borbet A:lle kun vanneliikkeessä tyrmäsivät täysin sellaisten laiton kakkos golffiin renkaatkin olisivat muka laittomat niillä vanteilla.. eli tällasia oon löytäny esimerkiksi http://image.nettix.fi/extra/partimg/58 ... 003dfa.jpg
Tuossa tuollaset vaan 7' leveet.. Menis ainaki ongelmitta mutta onko tuossa nyt sitten huulta lähellekkään yhtä paljon kun borbet a:n 8,5 cm huuli..
Sitten olis tuon näköistä:
http://image.nettix.fi/extra/partimg/53 ... 3d3ed8.jpg
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=591983
Sitten tuollaisiakin kattelin mutta nuokaan ei kyllä varmaan mahdu sen kummemmin.. Noista vois ainakin kyllä surutta maalata keskustat mustiksi..
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=586155
Mitkähän näistä sopisi kaarien / ulkonäön perusteella parhaiten kakkikseen...? ikävä kyllä hylätä borbet projekti
Tuossa tuollaset vaan 7' leveet.. Menis ainaki ongelmitta mutta onko tuossa nyt sitten huulta lähellekkään yhtä paljon kun borbet a:n 8,5 cm huuli..
Sitten olis tuon näköistä:
http://image.nettix.fi/extra/partimg/53 ... 3d3ed8.jpg
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=591983
Sitten tuollaisiakin kattelin mutta nuokaan ei kyllä varmaan mahdu sen kummemmin.. Noista vois ainakin kyllä surutta maalata keskustat mustiksi..
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=586155
Mitkähän näistä sopisi kaarien / ulkonäön perusteella parhaiten kakkikseen...? ikävä kyllä hylätä borbet projekti
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Autoonhan voi laittaa joko sellaiset vanteet kuin haluaa, tai uskoa vanneliiketttä ettei sinne Golffiin voi laittaa yli 7" vannetta min 205-kumilla.
.. 195 kummia en silti 9" vanteelle laittaisi, vitun ruma ja lienee jossain määrin vaarallinenkin vielä.
Edit; Perkeles onhan noita ysillä mullakin ollut 195'ia mutta 50 ja 55 profiileita, jopa ratakäytössä.
Mun ex golffi, 60/40, 215-40 / 9" kuva CL-kaaret joiden alta takana rullattu pellit suoraksi ja edestä rälläköity siivu pois.
.. 195 kummia en silti 9" vanteelle laittaisi, vitun ruma ja lienee jossain määrin vaarallinenkin vielä.
Edit; Perkeles onhan noita ysillä mullakin ollut 195'ia mutta 50 ja 55 profiileita, jopa ratakäytössä.
Mun ex golffi, 60/40, 215-40 / 9" kuva CL-kaaret joiden alta takana rullattu pellit suoraksi ja edestä rälläköity siivu pois.
Autoonhan voi laittaa joko sellaiset vanteet kuin haluaa, tai uskoa vanneliiketttä ettei sinne Golffiin voi laittaa yli 7" vannetta min 205-kumilla.
Ei niiltä mitään kannata kysellä. Menee vaan työt teettämään. :)
.. 195 kummia en silti 9" vanteelle laittaisi, vitun ruma ja lienee jossain määrin vaarallinenkin vielä.
Edit; Perkeles onhan noita ysillä mullakin ollut 195'ia mutta 50 ja 55 profiileita, jopa ratakäytössä.
Mun ex golffi, 60/40, 215-40 / 9" kuva CL-kaaret joiden alta takana rullattu pellit suoraksi ja edestä rälläköity siivu pois.
Ei muuten 195/45 edes veny oikeastaan enempää kuin tuo 215/40 kun on hiukka korkeampi profiili.
^Tuo kuva ylempänä, niin menee kyllä jo todella rumaksi tuollainen venytys kun vanteen reunakin pullottaa selvästi irti kumista.. no "näyttävyyden" takiahan noita laitellaan :)
7x15" ET20 ATS Cupeissa on huulta jotain 7-7,5cm ja samaten RH:n classiceissa(?) 7x15" ET25:llä. Kyllä sitä kapeammistakin vanteista löytyy kun valitaan vain oikea malli :)
7x15" ET20 ATS Cupeissa on huulta jotain 7-7,5cm ja samaten RH:n classiceissa(?) 7x15" ET25:llä. Kyllä sitä kapeammistakin vanteista löytyy kun valitaan vain oikea malli :)
Tuolle näyttää 195/45-16 kumi 8" vanteella. Venyy kyllä jo melkoisesti.
Oon nyt katellu vähän vaihtoehtoja noille Borbet A:lle kun vanneliikkeessä tyrmäsivät täysin sellaisten laiton kakkos golffiin renkaatkin olisivat muka laittomat niillä vanteilla..
Itse vaihtaisin kauppaa. Tosin A:ta taida oikein saada mistään. Vanneliikkeessä yleensäkin ihan turha keskustella näistä asioista. Mullekaan suostuneet paikallisessa rengasliikkeessä myymään ysejä kakkikseen puhumattakaan että olisivat laittaneet kumit vanteelle kun sitten hommasin ne eri kautta.
Jos haluaisin autooni "German-lookia" ts. "huulivanteet" ja venytetyt kumit ja silti pysyä STRO:n mukaisissa rengas/vanne-yhdistelmisssä, hankkisin esim. 7,5x16 RH AD Cup:it tai Artec RB:t ja niille 195/40/16Toyo Proxesit.
Itselläni on kyseiset Toyot 7x16 vanteilla ja näyttävät niissäkin venytetymmiltä kuin takavanteiden 8x16/205/40 Kumho-yhdistelmä.
DRW:ltä kerrottiin että 9x16-kokoisen Borbet A:n valmistus on lopetettu aikoja sitten (kuten myös saman näköisten Remotec:ien ja Artec:ien) mutta 7,5 leveitä voisi vielä olla saatavana...
Tuosta tosin on jo pari vuotta joten tilanne voi olla muuttunut.
Artec RB 7,5Jx16 Et20

Itselläni on kyseiset Toyot 7x16 vanteilla ja näyttävät niissäkin venytetymmiltä kuin takavanteiden 8x16/205/40 Kumho-yhdistelmä.
Tosin A:ta taida oikein saada mistään.
DRW:ltä kerrottiin että 9x16-kokoisen Borbet A:n valmistus on lopetettu aikoja sitten (kuten myös saman näköisten Remotec:ien ja Artec:ien) mutta 7,5 leveitä voisi vielä olla saatavana...
Tuosta tosin on jo pari vuotta joten tilanne voi olla muuttunut.
Artec RB 7,5Jx16 Et20

samza, jep, eroja on melko paljonkin.
Ja onhan kuviopinnoissakin leveyseroja valmistajien kesken, siis jos valitaan vaikka viideltä valmistajalta 215/40/16 kumi niin kuvio/kitkapinnassa voi olla jopa 15mm heittoja eri merkkien kesken.
Älä kysy mitkä merkit on kyseessä, ei voi muistaa kun tuli bongattua jonkun harrastajan kertomana kuvien kera joltakin foorumilta vuosi, pari sitten? Eli toiset merkit näyttävät samassa koossa venytetymmiltä kuin toiset.
Ja onhan kuviopinnoissakin leveyseroja valmistajien kesken, siis jos valitaan vaikka viideltä valmistajalta 215/40/16 kumi niin kuvio/kitkapinnassa voi olla jopa 15mm heittoja eri merkkien kesken.
Älä kysy mitkä merkit on kyseessä, ei voi muistaa kun tuli bongattua jonkun harrastajan kertomana kuvien kera joltakin foorumilta vuosi, pari sitten? Eli toiset merkit näyttävät samassa koossa venytetymmiltä kuin toiset.
Oldskoolv8 joo tosi komeen näkönen toi sun exä kyl tommosta lookkia just hakisin.. itellä gti kaaret ja kapeemmat kumit tulis tosiaan niin kyllä itte ainaki oon luullu että siihen vois mennä nuo 16x9 a:t
Sama vanneliike ehdotti että niiden joku tuttu tekisi olikohan se nyt kaarien mankelointia vai rullausta mutta jollakin vehkeellä joka ilmeisesti kiinnitetään vanteen paikalle saatais kaaria levennettyä. Mutta niiden mukaan ei senkään jälkeen menis nuo vanteet koska eivät esimerkiksi millään mahtuis kääntymään kaaressa.. tiedä hänestä sitten pitänee varmaan vaan ostaa jo kokeilla
Sama vanneliike ehdotti että niiden joku tuttu tekisi olikohan se nyt kaarien mankelointia vai rullausta mutta jollakin vehkeellä joka ilmeisesti kiinnitetään vanteen paikalle saatais kaaria levennettyä. Mutta niiden mukaan ei senkään jälkeen menis nuo vanteet koska eivät esimerkiksi millään mahtuis kääntymään kaaressa.. tiedä hänestä sitten pitänee varmaan vaan ostaa jo kokeilla
Mulla on mk2 jetassa 9*16:set edessä et25 ja takana et15 joka nurkassa 215/40kumit.
edestä otettu kaarista kaikki pois mitä vaan g60kaaren alta saa ja hyvin menee vaikka on 80mm tiputettu, ottaa kiinni ainoastaan ihan tappiin kääntäessä...
mutta takana meinaa raapia jo 50mm madalluksella vaikka on sieltäkin kaikki ylimääräinen sheivattu kaarista pois...
edestä otettu kaarista kaikki pois mitä vaan g60kaaren alta saa ja hyvin menee vaikka on 80mm tiputettu, ottaa kiinni ainoastaan ihan tappiin kääntäessä...
mutta takana meinaa raapia jo 50mm madalluksella vaikka on sieltäkin kaikki ylimääräinen sheivattu kaarista pois...
Joo sitä ittekki oon miettiny että ei kai siinä kääntymisessä sentää ongelmia pitäis olla että kunhan vaan kaariin vähä korkeus suunnassa tilaa niin pitäis mennä.. Kuinka paljon tolla jousituksen pehmeydellä muuten on väliä kun tietysti kovempi alusta joustaisi vähemmän.. En oo itse kattonu mikä alusta tosaa itellä on vai onko jopa alkuperänen gti:n..Niin ja kiitoksia vihjeistä ja avusta tähänasti nopeita vastauksia kyllä
Olisko sulla Oldskoolv8 tosta sun golffista suoraan edestä tai takaa kuvaa..? Ois hyvä nähdä vähän miten paljon toi vanne oikeestaan tulee pihalle tuolta kaaresta.. Niin ja kuinka kova tuo sun madallus alusta oli kun nyt rupesi vähän arveluttamaan tuo oman alustan pehmeys kun se on vähä ku jenkillä päästelis
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Olisko sulla Oldskoolv8 tosta sun golffista suoraan edestä tai takaa kuvaa..? Ois hyvä nähdä vähän miten paljon toi vanne oikeestaan tulee pihalle tuolta kaaresta.. Niin ja kuinka kova tuo sun madallus alusta oli kun nyt rupesi vähän arveluttamaan tuo oman alustan pehmeys kun se on vähä ku jenkillä päästelis
Ei ole muita kuvia. Vanne oli muistaakseni aika tarkkaan kaaren tasalla, vanteet oli remotecit et15, jouset Cobran, iskarit peruskaasut (en muista valmistajaa). Toimi erittäin hyvin, ei pompottanut eikä ollut liian kova/pehmeä.[/quote]
Kurkkasin tänään kaarien alle
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... allaan.jpg
Ruostettahan sietlä tietysti löytyi
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... alusta.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0623.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0622.jpg
Eli mitäs noille nyt kannattais tehdä koska joihinkin toimenpiteisiinhän tässä täytyy ryhtyä..
Tuon alaspäin menevän ruostuneen osanhan voisi tietysti rälläköidä aika surutta pois mutta mitä muita tapoja korjata tommonen ja samalla mahdollisesti mahduttaa näitä topic:in vanteita ;)
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... allaan.jpg
Ruostettahan sietlä tietysti löytyi
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... alusta.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0623.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0622.jpg
Eli mitäs noille nyt kannattais tehdä koska joihinkin toimenpiteisiinhän tässä täytyy ryhtyä..
Tuon alaspäin menevän ruostuneen osanhan voisi tietysti rälläköidä aika surutta pois mutta mitä muita tapoja korjata tommonen ja samalla mahdollisesti mahduttaa näitä topic:in vanteita ;)
http://www.autosound.fi/rl/index.htm tuossa ois yks
Tällasta just tulin ajatelleeks että herättääköhän tommoset venytetyt kumit huomiota virkavallassa ja mitenkähän ne tommosen ottaa..? En oikeen katsastuksenkaan läpimenoon uskois tuollasella : http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 1Large.jpg
vaiko?
vaiko?
Voihan sen muutoskatsastaa "normaalilevyisillä" vanteilla ja noilla kumeilla koska vanteen leveyttä ei merkitä otteeseen ellei ole ihan mulkku katsastusmies. muuten se on ihan inssistä kiinni kun ne kyttää niin saatanan tarkasti sitä stro-normistoa millä ole mitään virkaa. itselläni virkavaltaa ole sen enempää kiinnostanut kuin että minkäkokoiset kumit ja että onko muutoskatsastettu (ei ole).
Mutta jos se noin paljon mietityttää tai jännittää laittaa tollasia vanteita alle niin on ehkä parempi pysyä niissä 6,5 leveissä. =D (<--huomatkaa hymiö)
Mutta jos se noin paljon mietityttää tai jännittää laittaa tollasia vanteita alle niin on ehkä parempi pysyä niissä 6,5 leveissä. =D (<--huomatkaa hymiö)
Nyt kun jännitys on lähes käsin kosketeltavissa, laitan edelliseen viestiini viitaten pari vertailukuvaa vanne/rengasyhdistelmistä kakkiksen alla:
Ex-kakkis, 8x17 + 205/40 Champiro GT:t, näyttivät tietystä kulmasta jänniltä kun gummi jäi reunan taa piiloon.
STRO antaa tuolle yhdistelmälle siunauksen.
Vertailuna Heikki J:n Jetta, 9x16 + 215/40... eivät loppujen lopuksi näytä hirveän "kireiltä" vaikka onkin "laiton" yhdistelmä (toki asiaan voi vaikuttaa myös kuvakulma).
Eli jos ylileveiden vanteiden sovittaminen Golffin alle tuntuu ongelmalliselta, kannattaa hankkia ne kapeammat ja kammeta niille kapeimmat STRO:n hyväksymät renkaat. Katsarikin pysyy tyytyväisenä.
Jos pyörät tuntuvat jäävän liiaksi pyöräkoteloihin, voi niitä tuoda lähemmäs kaarta spacereilla (lisää laittomuuksia) tai hankkia saman tien pienemmällä ET:llä olevat vanteet.
Ex-kakkis, 8x17 + 205/40 Champiro GT:t, näyttivät tietystä kulmasta jänniltä kun gummi jäi reunan taa piiloon.
STRO antaa tuolle yhdistelmälle siunauksen.

Vertailuna Heikki J:n Jetta, 9x16 + 215/40... eivät loppujen lopuksi näytä hirveän "kireiltä" vaikka onkin "laiton" yhdistelmä (toki asiaan voi vaikuttaa myös kuvakulma).

Eli jos ylileveiden vanteiden sovittaminen Golffin alle tuntuu ongelmalliselta, kannattaa hankkia ne kapeammat ja kammeta niille kapeimmat STRO:n hyväksymät renkaat. Katsarikin pysyy tyytyväisenä.
Jos pyörät tuntuvat jäävän liiaksi pyöräkoteloihin, voi niitä tuoda lähemmäs kaarta spacereilla (lisää laittomuuksia) tai hankkia saman tien pienemmällä ET:llä olevat vanteet.
Tuli ostettua 3B:hen Rialin 8x17-kokoiset Monteralit 47 ET:llä. Koko ei lie tuota muuten ongelmia, mutta mielessä olis 205/50/17-rengastus. Mahtaako onnistua?
Tuo Autosoundin taulukko kertoilis 205-leveälle 50-profiiliselle kumille sopivaksi vanteeksi 6,5", josta voi turvallisest poiketa huikeat ½"!
Tuo Autosoundin taulukko kertoilis 205-leveälle 50-profiiliselle kumille sopivaksi vanteeksi 6,5", josta voi turvallisest poiketa huikeat ½"!
Laitetaas pari kuvaa kun projekti eteni edes vähän:
Paikallisessa rengasliikkeessä suostuivat kuitenkin laittamaan kumin vanteelle mutta sanoivat että sillä ei saisi ajaa koska voi tyhjentyä ratin kääntämiselläkin...
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0795.jpg
Ylhäältä päin on komeen näkönen :)
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0796.jpg
Laitoin sitten tietty paikalleenkin sen
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0800.jpg
Mitä sanotte tarviiko kaarelle edes tehdä mitään?
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0803.jpg
Paikallisessa rengasliikkeessä suostuivat kuitenkin laittamaan kumin vanteelle mutta sanoivat että sillä ei saisi ajaa koska voi tyhjentyä ratin kääntämiselläkin...
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0795.jpg
Ylhäältä päin on komeen näkönen :)
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0796.jpg
Laitoin sitten tietty paikalleenkin sen
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0800.jpg
Mitä sanotte tarviiko kaarelle edes tehdä mitään?
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0803.jpg
Eihän se onnistu kun madaltamalla.. Omasta mielestä ainaki olis ihan sopivat renkut noille mut joutuu varmaa laittaa 215/35:set kun ne rengasliikkees pelotteli että tyhjenee kumi vauhdis ja sitte on vanne luonnollisesti pilalla. Sit se kyl vielä perään heitti että "no maalaa ny ainaki nuo reunat mustaksi ettei paista tolla tavalla" :D enpä oo maalaamas
Kumit ostoon, kaarien ruostekorjaus ja muovikaaret takasi / g60 kaaret paikallee ois tämänhetkinen suunnitelma
Kumit ostoon, kaarien ruostekorjaus ja muovikaaret takasi / g60 kaaret paikallee ois tämänhetkinen suunnitelma
pai tö vei. Mites mahtas toimia noilla 16x9 205/40 kumit..?
ainakin tässä passatissa on kyseinen yhdistelmä
ainakin tässä passatissa on kyseinen yhdistelmä
Nonii on vähä edistyny tämäkin.. Vanteet on nyt alla
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0928.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0931.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0928.jpg
http://s265.photobucket.com/albums/ii20 ... G_0931.jpg
Nytpä tämä vanneprojekti on saatettu loppuun :) Vanteet on alla ja omaan silmään ainakin istuvat tosi hyvin. Eipä olis puolisenvuotta sitte uskonut.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=98631
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=98631
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa