Passat 3BG 96kW PD E3/E4 DPF?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

Passat 3BG 96kW PD E3/E4 DPF?

ViestiKirjoittaja Tumpula » 3.3.2008 10:23

Lievä autonvaihtokuume on iskenyt. Mietinnän alla on diesel Passat 3BG Var. -04.
Kysymyksiä on herättänyt eri PD -moottori ja vaihteistovaihtoehdot:
- onko kyseessä sama 96kW moottori(MKB) hiukkassuodattimella ja ilman (E3/E4 DPF)?
- viisi vai kuusipykälinen vaihteisto, sama kone kummiskin? Kumpi vaihteisto kestävempi/järkevämpi?
- onko 3BG:n linssilähivalot OK, vai kannataako vakavasti harkita Xenon?
- missä vuosimallissa sivuvilkut nostettiin sivupeleihin?(tosi tärkeää... heh, heh)

Mitenkä noi E3 ja E4 DPF koneet eroa katsastusvaatimusten suhteen. Onko niissä päästövaatimuseroja tjsp?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.3.2008 11:37

Ei ole 3bg:tä dpf:llä. 130hv konevaihtoehdot AVF/6-pykäläisellä lootalla ja AWX/5-pykäläinen.

6-vaihteinen on lastuttamisen kannalta järkevämpi, kytkin kestää yli 400nm vääntöä kun 5-vaihteisen kytkin antautuu jo 330nm jälkeen.

Osta xenoneilla, 3bg halogeenit on aikas huonot ja kun kerran on ollut xenonit niin paluuta halogeeneihin ei ole. OEM-xenonit+xenonlisäpitkät on varsin "kirkas" valinta kertoo nimim.:"omasta passatista löytyy"

Leimallahan ei mitata kuin savuarvot joilla ei todellisten päästöjen kanssa ole oikeastaan mitään tekemistä...kunhan katsotaan ettei kone ole totaalisen hajalla.

Etsi Passatti mahdollisimman hyvillä varusteilla: trendline tai highline, xenonit, automaatti-ilmastointi, cruise jne niin onpahan kaikki kerralla. Tiptronicciin kannattaa jättä väliin jos öljyjä ei ole vaihdettu 60tkm välein.

Kaiken tämän tiedon olisi löytänyt käytämällä searchiä...

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 3.3.2008 14:53

Vilkut peileissä vm. -04, vai oliko jo -03 lopulla?

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 3.3.2008 15:23

Maikki
Ei ole 3bg:tä dpf:llä. 130hv konevaihtoehdot AVF/6-pykäläisellä lootalla ja AWX/5-pykäläinen.

6-vaihteinen on lastuttamisen kannalta järkevämpi, kytkin kestää yli 400nm vääntöä kun 5-vaihteisen kytkin antautuu jo 330nm jälkeen.

Osta xenoneilla, 3bg halogeenit on aikas huonot ja kun kerran on ollut xenonit niin paluuta halogeeneihin ei ole. OEM-xenonit+xenonlisäpitkät on varsin "kirkas" valinta kertoo nimim.:"omasta passatista löytyy"

Leimallahan ei mitata kuin savuarvot joilla ei todellisten päästöjen kanssa ole oikeastaan mitään tekemistä...kunhan katsotaan ettei kone ole totaalisen hajalla.

Etsi Passatti mahdollisimman hyvillä varusteilla: trendline tai highline, xenonit, automaatti-ilmastointi, cruise jne niin onpahan kaikki kerralla. Tiptronicciin kannattaa jättä väliin jos öljyjä ei ole vaihdettu 60tkm välein.

Kaiken tämän tiedon olisi löytänyt käytämällä searchiä...


Kiitos vastauksesta.
Eilisen illan käytin searchia ja lukaisin ehkä 1/50 niistä viestiketjuista jotka liippasivat. Siinäkin meni aikaa...
DPF -jutut oli aika vähissä, ja koskivat lähinnä tuota 2.0 TDI -konetta.. Ja eikö se DPF juuri savuarvoja pienennä? Mutta ei aseta suurempia vaatimuksia katsastuksessa?
Valosta sen verran että linssivaloja on kehuttu monta kertaa paremmiksi kuin 3b:n H7:oja. Mutta uskotaan että Xenonit on ylivoimaiset. Lisää vaan hintaa...
Moottorikoodit tuli nyt ainakin vesiselväksi. Joitakin ristiriitaisuuksia oli niissä viestiketjuissa joita lueskelin eilen. ** Over and out **

OIKAISU: Ilmoitusten väärinlukemiset oikaistu. Sorry.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 3.3.2008 22:13

Ei sitä 2.0 TDI konetta(eikä myöskään hiukkassuodatinta) ole koskaan saanut 3BG malliin eli voit unohtaa koko hiukkassuodattimen. Kai se niitä savuja vähän vähentää kun se tukkii sen katalysaattorin sillä noella :D Ennemmin tai myöhemmin on koko hiukkassuodatin/katalysaattori uusittava. Katsastukseen ei vaikuta mitenkään, onko sitä vai ei. Kunhan savuarvo on ok.

Niitä vilkkupeilejä oli muistaakseni jo ´03 malleissa.
Itellä on jälkiasennus-xenonit H7 tilalla ja valoteho on kyllä parempi kuin halogeeneissa. Valokuviokin on ihan ok, ei kauheesti hajavaloa. Niitä sarjoja saa jo nykyään niin halvalla että kannattaa kokeilla.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.3.2008 8:09

Ainakin Saksassa on myyty 3BG:tä 2.0TDI:nä. Ainakin vm.-05 ja tod.näk. myös -04. 136hv ja jostain olen katsellut että ahtimena joku hassunpieni GT16xxV.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 10.8.2013 23:10

Nyt on kyllä pakko kysyä. Veljelle tuotiin saksasta 3bg ja AVF korilla vm 03. Autoon vaihdettu huoltokirjan mukaan dpf. Onko tämä jokin sekasikiö vai mikä? Voiko olla mahdollista että tässä olisi dpf? Auton alla en ole ryöminy enkä nyt justiin pääse edes ryömimään

orange
-
Viestit: 20
Liittynyt: 28.3.2004 20:09

ViestiKirjoittaja orange » 11.8.2013 0:01

Noista valoista. Mulla ollut molemmat, siis linssit hehkuilla ja oem xenonit. Täytyy sanoa että linsseissä olleet jälkiasennus xenonit hakkas nuo oem xenonit mennen tullen. Ainoa huonopuoli et joutuu leimalle muuttaa, mut oisko siinä muutoksessa mennyt noin viis minuuttia. Ei paha mun mielestä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.8.2013 0:12

OEM xenonit ei ole mitkään hyvät. En ite ainakaan tykkää. 55w jälkiasennusxenonit paljon kirkkaammat. Toki OEM xenonit on perua halogeeneja kirkkaammat. Ite tarkoitus noihin OEM xenon umpioihin laittaa jälkiasennusxenonit lyhyisiin ja pitkiin OEM ballasteilla jotta syttyy heti.

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 11.8.2013 7:34

Ilmeisesti 3BG:tä on ollut myynnissä myös DPF:n kanssa. Tällöin auto ei ole tehnyt aktiivista regenerointia vaan noen poltto on järjestetty noen palamislämpötilaa alentavalla lisäkemikaalilla, jolla on säiliö takakontin pohjan alla.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2013 9:54

Itselläni on bi-xenonit passatissa enpä niitä voi erikoisemmin moittia, näyttävät ihan riittävän hyvin enkä muuta ole kaivannut. Borassa on myös oe xenonit ja melkolailla samaa tasoa ovat.

55w jälkiasennukset ovat luonnollisesti kirkkaammat, onhan siinä 20w edestä enemmän valotehoa :)

Ja tosiaan, osta neliveto samantein, ei ne hinnat niin paljoa kovemmat ole... ellei sitten halua sitä vähän ajettua huippuvarusteltua yksilöä, kuin mitä itse tuli tehtyä, silloin joutuu maksamaan selvästi enempi.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.8.2013 10:44

Saksassa on saanut jälkiasennettua dpf:ää autoihin, jotta saisi paremman päästöluokituksen ja sitä kautta pienempää käyttömaksua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa