Lievä autonvaihtokuume on iskenyt. Mietinnän alla on diesel Passat 3BG Var. -04.
Kysymyksiä on herättänyt eri PD -moottori ja vaihteistovaihtoehdot:
- onko kyseessä sama 96kW moottori(MKB) hiukkassuodattimella ja ilman (E3/E4 DPF)?
- viisi vai kuusipykälinen vaihteisto, sama kone kummiskin? Kumpi vaihteisto kestävempi/järkevämpi?
- onko 3BG:n linssilähivalot OK, vai kannataako vakavasti harkita Xenon?
- missä vuosimallissa sivuvilkut nostettiin sivupeleihin?(tosi tärkeää... heh, heh)
Mitenkä noi E3 ja E4 DPF koneet eroa katsastusvaatimusten suhteen. Onko niissä päästövaatimuseroja tjsp?
Passat 3BG 96kW PD E3/E4 DPF?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole 3bg:tä dpf:llä. 130hv konevaihtoehdot AVF/6-pykäläisellä lootalla ja AWX/5-pykäläinen.
6-vaihteinen on lastuttamisen kannalta järkevämpi, kytkin kestää yli 400nm vääntöä kun 5-vaihteisen kytkin antautuu jo 330nm jälkeen.
Osta xenoneilla, 3bg halogeenit on aikas huonot ja kun kerran on ollut xenonit niin paluuta halogeeneihin ei ole. OEM-xenonit+xenonlisäpitkät on varsin "kirkas" valinta kertoo nimim.:"omasta passatista löytyy"
Leimallahan ei mitata kuin savuarvot joilla ei todellisten päästöjen kanssa ole oikeastaan mitään tekemistä...kunhan katsotaan ettei kone ole totaalisen hajalla.
Etsi Passatti mahdollisimman hyvillä varusteilla: trendline tai highline, xenonit, automaatti-ilmastointi, cruise jne niin onpahan kaikki kerralla. Tiptronicciin kannattaa jättä väliin jos öljyjä ei ole vaihdettu 60tkm välein.
Kaiken tämän tiedon olisi löytänyt käytämällä searchiä...
6-vaihteinen on lastuttamisen kannalta järkevämpi, kytkin kestää yli 400nm vääntöä kun 5-vaihteisen kytkin antautuu jo 330nm jälkeen.
Osta xenoneilla, 3bg halogeenit on aikas huonot ja kun kerran on ollut xenonit niin paluuta halogeeneihin ei ole. OEM-xenonit+xenonlisäpitkät on varsin "kirkas" valinta kertoo nimim.:"omasta passatista löytyy"
Leimallahan ei mitata kuin savuarvot joilla ei todellisten päästöjen kanssa ole oikeastaan mitään tekemistä...kunhan katsotaan ettei kone ole totaalisen hajalla.
Etsi Passatti mahdollisimman hyvillä varusteilla: trendline tai highline, xenonit, automaatti-ilmastointi, cruise jne niin onpahan kaikki kerralla. Tiptronicciin kannattaa jättä väliin jos öljyjä ei ole vaihdettu 60tkm välein.
Kaiken tämän tiedon olisi löytänyt käytämällä searchiä...
Maikki
Ei ole 3bg:tä dpf:llä. 130hv konevaihtoehdot AVF/6-pykäläisellä lootalla ja AWX/5-pykäläinen.
6-vaihteinen on lastuttamisen kannalta järkevämpi, kytkin kestää yli 400nm vääntöä kun 5-vaihteisen kytkin antautuu jo 330nm jälkeen.
Osta xenoneilla, 3bg halogeenit on aikas huonot ja kun kerran on ollut xenonit niin paluuta halogeeneihin ei ole. OEM-xenonit+xenonlisäpitkät on varsin "kirkas" valinta kertoo nimim.:"omasta passatista löytyy"
Leimallahan ei mitata kuin savuarvot joilla ei todellisten päästöjen kanssa ole oikeastaan mitään tekemistä...kunhan katsotaan ettei kone ole totaalisen hajalla.
Etsi Passatti mahdollisimman hyvillä varusteilla: trendline tai highline, xenonit, automaatti-ilmastointi, cruise jne niin onpahan kaikki kerralla. Tiptronicciin kannattaa jättä väliin jos öljyjä ei ole vaihdettu 60tkm välein.
Kaiken tämän tiedon olisi löytänyt käytämällä searchiä...
Kiitos vastauksesta.
Eilisen illan käytin searchia ja lukaisin ehkä 1/50 niistä viestiketjuista jotka liippasivat. Siinäkin meni aikaa...
DPF -jutut oli aika vähissä, ja koskivat lähinnä tuota 2.0 TDI -konetta.. Ja eikö se DPF juuri savuarvoja pienennä? Mutta ei aseta suurempia vaatimuksia katsastuksessa?
Valosta sen verran että linssivaloja on kehuttu monta kertaa paremmiksi kuin 3b:n H7:oja. Mutta uskotaan että Xenonit on ylivoimaiset. Lisää vaan hintaa...
Moottorikoodit tuli nyt ainakin vesiselväksi. Joitakin ristiriitaisuuksia oli niissä viestiketjuissa joita lueskelin eilen. ** Over and out **
OIKAISU: Ilmoitusten väärinlukemiset oikaistu. Sorry.
Ei sitä 2.0 TDI konetta(eikä myöskään hiukkassuodatinta) ole koskaan saanut 3BG malliin eli voit unohtaa koko hiukkassuodattimen. Kai se niitä savuja vähän vähentää kun se tukkii sen katalysaattorin sillä noella :D Ennemmin tai myöhemmin on koko hiukkassuodatin/katalysaattori uusittava. Katsastukseen ei vaikuta mitenkään, onko sitä vai ei. Kunhan savuarvo on ok.
Niitä vilkkupeilejä oli muistaakseni jo ´03 malleissa.
Itellä on jälkiasennus-xenonit H7 tilalla ja valoteho on kyllä parempi kuin halogeeneissa. Valokuviokin on ihan ok, ei kauheesti hajavaloa. Niitä sarjoja saa jo nykyään niin halvalla että kannattaa kokeilla.
Niitä vilkkupeilejä oli muistaakseni jo ´03 malleissa.
Itellä on jälkiasennus-xenonit H7 tilalla ja valoteho on kyllä parempi kuin halogeeneissa. Valokuviokin on ihan ok, ei kauheesti hajavaloa. Niitä sarjoja saa jo nykyään niin halvalla että kannattaa kokeilla.
Itselläni on bi-xenonit passatissa enpä niitä voi erikoisemmin moittia, näyttävät ihan riittävän hyvin enkä muuta ole kaivannut. Borassa on myös oe xenonit ja melkolailla samaa tasoa ovat.
55w jälkiasennukset ovat luonnollisesti kirkkaammat, onhan siinä 20w edestä enemmän valotehoa :)
Ja tosiaan, osta neliveto samantein, ei ne hinnat niin paljoa kovemmat ole... ellei sitten halua sitä vähän ajettua huippuvarusteltua yksilöä, kuin mitä itse tuli tehtyä, silloin joutuu maksamaan selvästi enempi.
55w jälkiasennukset ovat luonnollisesti kirkkaammat, onhan siinä 20w edestä enemmän valotehoa :)
Ja tosiaan, osta neliveto samantein, ei ne hinnat niin paljoa kovemmat ole... ellei sitten halua sitä vähän ajettua huippuvarusteltua yksilöä, kuin mitä itse tuli tehtyä, silloin joutuu maksamaan selvästi enempi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa