vw golf 5 variantti bixenon ja ajovaloautomatiikka

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

vw golf 5 variantti bixenon ja ajovaloautomatiikka

ViestiKirjoittaja Lasse » 6.2.2008 17:16

no niin eli uusi auto tuli vw golf v 2.0tdi variant ja xenon valoilla ja ihmetyttää tuo valokytkin. Nolla asento - ei valoja , eka asento parkit , toka xenon ja pitkät toimii. mutta jos ei katkaisijasta käännä valoja päälle niin virrat kun laittaa päälle niin syttyy ajovalot mutta ei mittarivalot ennen kuin kääntää valokytkimestä valot päälle-- outo valoautomatiiikka

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.2.2008 17:19

Noin se toimii muillakin.

Oletus kai on että päivävaloasennossa mittarit näkee ilman taustavalojakin.

Eikö matkamittari ja mahd. ajotietokone kumminkin ole valaistu päivävaloasennossakin?

Ar_Zi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 8.2.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Ar_Zi » 6.2.2008 17:30

tuollainen meillä ainakin on jo -98 passatissa.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 6.2.2008 17:31

aika hölmö vanhassa 4 variantissa parempi järjestelmä. Koska tossa vitos golffissa on xenonit niin saako niillä ns parkeilla ajaa päivällä valosan aikaan (vastaako ne huomiovaloja)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.2.2008 20:30

Ei. Tuo on aivan normaali valoautomatiikan toiminta kaikissa uusissa VAG tuotteissa.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 6.2.2008 21:26

eihän tossa valoautomatiikassa oo mitään järkeä jos valot joutuu kuitenkin laittaa päälle. pystyyköhän tota muuttamaan jotenkin tolla vag comilla . ohjekirjassa on 3asentoinen valokytkin tossa meijän autossa on vaa kaksi. no täytyy käydä huomen laakkosella kyselemässä että mitä ne meksikolaiset on oikeen ajatellut, ei kait noi xenonit nyt vaikuta tohon

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.2.2008 21:36

siis kun sulla on valot nolla asennossa ja auto käy, niin xenonit palaa mutta mittarivalot ei. Eli sulla on päivävaloasento päällä. Kun on pimeää, niin käännetään valot päälle niin syttyy mittarivalaistus ja voi käyttää pitkiä.

Eikö?

Mun mielestä ainakin ihan looginen...(olen omistanut Golf V:n bixenoneilla)

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 6.2.2008 21:46

no joo jos noin ajattelee , mutta saiskohan noita mittarivaloja yms päälle myöskin nolla asennossa (ohjattua jotenkin

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 6.2.2008 21:49

Mutta eipä siitä mittarista mitään selvää saa ilman valoja eli päivälläki pitää kumminki kääntää se valokatkasija. Kaverilla syttyy Golf IV:ssä myös ne mittarinvalot nolla-asennossa kun käynnistää auton.

Saiskohan tuota jotenki itte väsättyä. Näin tulis mielee vaa yksinkertanen hyppylanka siitä piuhasta johon tulee jännite kun auto käy siihen mittarinvalojen piuhaan, tosin kuulostais ehkä liiankin helpolta :D

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 7.2.2008 7:47

Tai ohjelmoi cominghome toiminnon päälle ja pitää valokatkaisijaa aina valot päällä asennossa. Jolloin ajovalot sekä mittaristovalot syttyvät käynnistettäessä, ja lisäksi myös pitkät toimii suoraan samasta asennosta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.2.2008 12:36

Mutta eipä siitä mittarista mitään selvää saa ilman valoja eli päivälläki pitää kumminki kääntää se valokatkasija.


No kyllä mie ja meijän muija ainakii sai mittaristakii selkoa, mutta makukysymyksiähän nuo on.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.2.2008 17:33

Ja onko se sitten niin kamalan paha nakki aina kääntää ne valot päälle? Ite en ainakaan edes haluaisi valoautomaatillista autoa..

Ja xenonien kanssa on parempikin ettei ne syty kun laitat virrat päälle, koska ne sitten kuitenkin sammuu käynnistyksen ajaksi, ja taas syttyy, kuluttaa turhaan polttimoita..

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 7.2.2008 18:16

mun mielestä ne ei sammu startatessa . täytyy kattoa uudestaan seuraavalla kerralla. tossa ei käsittääkseni ole coming home systeemiä ku on xenonit .

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 7.2.2008 20:16

Joo vitosessa ei sammu. Kyllä minusta voi koodata cominghome toiminnon myös xenon versioihin.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 7.2.2008 22:52

Seki tosiaan on hieman huono näis volkkareis että syttyy ajovalot ku laittaa virrat päälle, turhaa räpsyy ku käynnistelee. Itte oon tottunu laittaa eka parkit, sit käynnistys ja sen jälkeen valot päälle. Muistaakseni näin passatin kääntyvillä bi-xenoneilla joissa sytty vasta käynnistyksen jälkee.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 8.2.2008 5:56

mulla on golffis se 3. asento eli se automaattinen juttu että laittaa mittariston valot päälle vasta jos on hämärää, mut vaikka olis valot päällä asennos niin ne sammuu kyllä kun ovet laittaa lukkoon. menee vain hetki aikaa. eikö sulla näin?

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 11.2.2008 20:39

kyllä kun lyö virrat päälle valokytkin nolla asennossa xenonit syttyy mittarivalot ei. kääntää virta-avainta ja starttaa valot sammuu, kun käynnistyy valot syttyy. valokytkin 1. asennossa parkit palaa ja mittarivalot 2.asento xenonit syttyy ja pitkät palaa ja mittarivalot. siihen loppuu asennot ainakin meidän uudessa vw golf v variant 2.0TDI limitedissä varustepaketti 1 ja 2

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 11.2.2008 21:07

Nonni, mitäs mä sanoin...

Kannattaa laittaa valokatkaisija 2 asentoon (parkit) ennenkuin laittaa virrat päälle, näin valot ei syty ja sammu turhaan, sit kun on auto käynnissä, ni laittaa vasta valot päälle (joko 1 = 0 tai 3 valot päällä asentoon) säästää kalliita xenon polttimoita..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.2.2008 21:26

Jos ilman manöveerejä starttaa auton niin onko valojen syttymisessä mitään viivettä?

Luulisi että suunnittelija olisi tehnyt edes puolen sekunnin viiveen ettei valot ehdi päälle kun käynnistetään...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.2.2008 10:42

Saattaa siinä pieni viive olla, mutta diisselimies kun ottaa sen hiljaisen hetken kaikkien tärpätillä ajavien kohtalolle, niin valotkin ehtivät kyllä syttymään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2008 13:38

Aa... Niimpä tietysti...

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 12.2.2008 17:19

Kannattaa laittaa valokatkaisija 2 asentoon (parkit) ennenkuin laittaa virrat päälle, näin valot ei syty ja sammu turhaan, sit kun on auto käynnissä, ni laittaa vasta valot päälle (joko 1 = 0 tai 3 valot päällä asentoon) säästää kalliita xenon polttimoita..


Eli jos ajossa kääntää valot päälle, että saa pitkätkin toimimaan niin ne siinäkin vaiheessa sammuu ja syttyy uudestaan..

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 12.2.2008 17:37

Siinä välissä valot ei sammu, jos sitä valokatkaisijaa kääntää ihan normaalisti, eikä mitenkään korostetun hitaasti...
Elektroninen sähkökeskus tajuaa sen verran, että tuossa välissä ei sammuta valoja.
Ja jos haluaa laittaa parkit päälle, tapahtuu se pienellä viiveellä, juuri tuon takia, ettei valot niitä "päälle" laitettaessa pätkisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa