vw golf 5 variantti bixenon ja ajovaloautomatiikka
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 5 variantti bixenon ja ajovaloautomatiikka
no niin eli uusi auto tuli vw golf v 2.0tdi variant ja xenon valoilla ja ihmetyttää tuo valokytkin. Nolla asento - ei valoja , eka asento parkit , toka xenon ja pitkät toimii. mutta jos ei katkaisijasta käännä valoja päälle niin virrat kun laittaa päälle niin syttyy ajovalot mutta ei mittarivalot ennen kuin kääntää valokytkimestä valot päälle-- outo valoautomatiiikka
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
eihän tossa valoautomatiikassa oo mitään järkeä jos valot joutuu kuitenkin laittaa päälle. pystyyköhän tota muuttamaan jotenkin tolla vag comilla . ohjekirjassa on 3asentoinen valokytkin tossa meijän autossa on vaa kaksi. no täytyy käydä huomen laakkosella kyselemässä että mitä ne meksikolaiset on oikeen ajatellut, ei kait noi xenonit nyt vaikuta tohon
siis kun sulla on valot nolla asennossa ja auto käy, niin xenonit palaa mutta mittarivalot ei. Eli sulla on päivävaloasento päällä. Kun on pimeää, niin käännetään valot päälle niin syttyy mittarivalaistus ja voi käyttää pitkiä.
Eikö?
Mun mielestä ainakin ihan looginen...(olen omistanut Golf V:n bixenoneilla)
Eikö?
Mun mielestä ainakin ihan looginen...(olen omistanut Golf V:n bixenoneilla)
Mutta eipä siitä mittarista mitään selvää saa ilman valoja eli päivälläki pitää kumminki kääntää se valokatkasija. Kaverilla syttyy Golf IV:ssä myös ne mittarinvalot nolla-asennossa kun käynnistää auton.
Saiskohan tuota jotenki itte väsättyä. Näin tulis mielee vaa yksinkertanen hyppylanka siitä piuhasta johon tulee jännite kun auto käy siihen mittarinvalojen piuhaan, tosin kuulostais ehkä liiankin helpolta :D
Saiskohan tuota jotenki itte väsättyä. Näin tulis mielee vaa yksinkertanen hyppylanka siitä piuhasta johon tulee jännite kun auto käy siihen mittarinvalojen piuhaan, tosin kuulostais ehkä liiankin helpolta :D
Ja onko se sitten niin kamalan paha nakki aina kääntää ne valot päälle? Ite en ainakaan edes haluaisi valoautomaatillista autoa..
Ja xenonien kanssa on parempikin ettei ne syty kun laitat virrat päälle, koska ne sitten kuitenkin sammuu käynnistyksen ajaksi, ja taas syttyy, kuluttaa turhaan polttimoita..
Ja xenonien kanssa on parempikin ettei ne syty kun laitat virrat päälle, koska ne sitten kuitenkin sammuu käynnistyksen ajaksi, ja taas syttyy, kuluttaa turhaan polttimoita..
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
kyllä kun lyö virrat päälle valokytkin nolla asennossa xenonit syttyy mittarivalot ei. kääntää virta-avainta ja starttaa valot sammuu, kun käynnistyy valot syttyy. valokytkin 1. asennossa parkit palaa ja mittarivalot 2.asento xenonit syttyy ja pitkät palaa ja mittarivalot. siihen loppuu asennot ainakin meidän uudessa vw golf v variant 2.0TDI limitedissä varustepaketti 1 ja 2
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kannattaa laittaa valokatkaisija 2 asentoon (parkit) ennenkuin laittaa virrat päälle, näin valot ei syty ja sammu turhaan, sit kun on auto käynnissä, ni laittaa vasta valot päälle (joko 1 = 0 tai 3 valot päällä asentoon) säästää kalliita xenon polttimoita..
Eli jos ajossa kääntää valot päälle, että saa pitkätkin toimimaan niin ne siinäkin vaiheessa sammuu ja syttyy uudestaan..
Siinä välissä valot ei sammu, jos sitä valokatkaisijaa kääntää ihan normaalisti, eikä mitenkään korostetun hitaasti...
Elektroninen sähkökeskus tajuaa sen verran, että tuossa välissä ei sammuta valoja.
Ja jos haluaa laittaa parkit päälle, tapahtuu se pienellä viiveellä, juuri tuon takia, ettei valot niitä "päälle" laitettaessa pätkisi.
Elektroninen sähkökeskus tajuaa sen verran, että tuossa välissä ei sammuta valoja.
Ja jos haluaa laittaa parkit päälle, tapahtuu se pienellä viiveellä, juuri tuon takia, ettei valot niitä "päälle" laitettaessa pätkisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 16 vierailijaa