Sharan-kuskien käyttökokemuksia - riemua vaiko tuskaa?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

Sharan-kuskien käyttökokemuksia - riemua vaiko tuskaa?

ViestiKirjoittaja HVM » 1.1.2008 17:31

Haulla löytyy aiheesta jotain, mutta eipä sattunut silmään tyhjentävää selostusta auton omistamisen riemuista ja suruista. Jyrinää alustasta, ABS-valoa jne jokaiselle merkille tyypillistä kyllä, mutta kuuntelisin mielelläni jonkun asiaan perehtyneen kokemuksia aiheesta, mikäli sopii?

Ford Galaxy, Seat Alhambra ja VW Sharan ovat kaiketi yksi ja sama perusauto, näin olen antanut itseni olettaa.

Fordia en periaatteen vuoksi osta(tyhmä jääräpää ja taunuskammoinen idiootti), joten lienee paikallaan aivan alkuun selvittää kuka on tämän kimppakonseptin takana; Ford vaiko volski?

Lähinnä bensamallit tulevat kyseeseen, mutta myös diesel-kokemukset ovat tervetulleita.

Kiitoksia.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 1.1.2008 17:57

Terve! Itsellä kokemusta tuollaista 115hp TDI:stä n. 700 km:n matkalta, toivottavasti kokemukset auttavat edes jotenkin.

Eli pohjana toimi tuolloin seat alhambra vuosimallia 02. Auto oli todella hyvä ja jämäkkä ajattava, erittäin hiljainen ja hyvä ajettava myös kovissa vauhdeissa! Alusta toimi hienosti ja ainakin tuo TDI kone oli todella hyvä kone kyseiseen koppaan.
Tilat ovat hyvät suuremmillekkin henkilöille, miinuksena tiloista takalattian "korkeus" eli polvikulma kasvaa todella suureksi isommilla tyypeillä lattian noustessa suhteellisen korkealle.
Ylimääräisiä kolinoita/kilinöitä ei ainakaan tuosta yksilöstä kuulunut, kuskille sai hyvän asennon (195cm) sekä penkit olivat hyvät.
Autossa "jännät" 6- vaihdetta josta viimeinen selvä ylivaihde, ei aivan turha pykälä mutta kyllä ilman sitäkin tulisi toimeen.

Itse voisin suositella tuota autoa kasvavalle tai jo kasvaneelle suurperheelle, ei suurempia miinuksia.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 1.1.2008 18:27

Kiitos, xite, virtuaalisesta koeajosta :)

Lastenistuimillehan tässä ollaan tilaa vailla, vaikka kersoja ei olekaan kuin 2 - ainakaan tässä vaiheessa. Nämä pikku-kinnerit ovat melkoisen täynnä kamaa kun lähdetään vaikka viikonlopun reissulle mökille; on matkasänkyä, ratasta, vaatekassia jnejne - ja sinne sekaan kun pitäisi ahtaa vielä ne kersatkin.

Omia kokemuksia ei tila-autoista ole ollenkaan, mitä nyt jokunen keikka lärvissä tilataksin lattialla maaten. Siinä tilanteessa on vähän huono arvioida onko auto suuntavakaa, kuulostaako se peltiseltä työkalupakilta ja riittääkö henkilöautosta riistetyssä reaktorissa woimaa liikuttamaan suurempikorista autoa.

Tieto, arvaukset, viisastelu ja kommentit edelleenkin tervetulleita.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 2.1.2008 13:32

Takatilat tuos autos oli mielestäni ihan suhteellisen hyvät kun kaatoin ne aivan takimmaiset penkit alas. "välipenkit" eli kuskin ja hanttarin takana ovat normaaleja istuimia eli perinteisiä "sohvia" ei ole lainkaan. Sopii varmasti hyvin lapsiperheelle kun 7 isoa miestäkin mahtui valittamatta. Ajokokemuksella toi on enemmän henkilöauto - kuin tilaautomainen. Vertailukohta mein oma 8 paikkainen transporter.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.1.2008 15:49

Bensakoneista VR6:t kulkee johonkin, mutta 2.0i arvatenkin aika laiska. VR6:n ongelmista voit lukea Golf/Corrado asioista, jakopäätä, yms. Yms VR:ien ohessa ollutta automaattia ei ole kehuttu: osta valmiiksi remontoitu niin ei tarvitse itse korjata. Mutta syöhän tuo VR kone sitten miltei aina sen vähintään 10l/100km... 2.0i ei kuitenkaan kovin pienellä taida mennä sekään, auton suuren koon ja painon vuoksi, kokemuksia jollakin?
Tilaa on mukavasti, tuttu ajeli 6 hengen perheellä -95 VR6 Galaxylla useamman vuoden ilman mitään suurempia ongelmia vaikka sekä laatikkoa että konetta 'haukutaan'.
Ehjänä mukava tien päällä ja omilla kokemuksilla kohtuu hiljainen, mutta huonon säkän sattuessa todellinen murheen kryyni (paljon kalliita remontteja tarjolla jos sikseen sattuu).

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.1.2008 16:30

Tuotahan saa myös 1,8T:lla joka lienee bensakoneista se järkevin valinta, itse koeajoin V6 automaattia muutama kk sitten ja olihan se aika pettymys, lähinnä tuon laatikon vuoksi joka on varsinainen kuminauha.
Takatilat on muuten riittoiset mut istumakorkeus on perseestä eikä aikuinen taatusti viihdy matkassa pitkään, lapsille se on hyvätja ikkunatkin sen verran alhaalla et kakrut näkee ulos.
Kyseistä autoa olen itsekkin hieman "haaveillut" mut koeajon perusteella en enään niin hirveesti, aika kun rupee ajamaan kyseisen auton ohi, ei se silti surkea ollut mut jotain jäi kuitenkin puuttumaan.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.1.2008 10:54

Kiitoksia kommenteista ja tiedoista. Yyveelläkin on tullut hyvää infoa aiheesta, kiitos niistäkin. Avuliasta sakkia. :)

Se saattaa nyt kuitenkin olla niin, että teen hullun liikkeen ja ostan tila-autojen "standardin" , Chrysler Grand voyagerin. Eikö tuo lie sama minkä lintan takia sitä itsensä jojoon vetää? Syslerissä on ainakin sitä tilaa.

Tai sitten ostan Transportterin tai Caravellen. Ei oo helppoa tämä skitsofreenikon elo. :/

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.1.2008 11:27

Osta vaan suosiolla Caravelle! Eipähän käy hongankolistajilla päät takana kattoon! :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.1.2008 11:35

No se voi olla että kallistun bussin kannalle. Tässä on kuitenkin itekin 140cm luistimet jalassa ja tukka pystyssä, että ei sitä tilaa koskaan liikaa ole.

Olikos se noissa Transporttereissa ja Caravelleissä se hihnanvaihto Nooan arkin rakentamiseen verratavissa oleva operaatio? Joku tämmönen illuusio on päässyt päähän juurtumaan.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 3.1.2008 17:41

voyagerissa on kyllä tilaa, mutta hirveesti onkelmiakin. ruoste, surkea viimeistely, akussa ei meinaa virta pysyä joten laturi ois hyvä omistaa ja isot motit imee polttoainetta aika reippaasti jne.
tosin liukuovet on parkkipaikoilla aika hieno juttu ja auto on aika mukava ajaa.

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 3.1.2008 17:45

Jos voyageriin päädyt niin, tarkkana sit autom. lootan kanssa, on vissiin niistäkin paukkunut? En sitten osaa sanoa et onko jonku tietyn mallin ongelma tai tietyn ikäryhmän..

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.1.2008 17:50

Ruosteesta on peloteltu ja amerikkalaisten sähköjen kanssa on tullut joogattua aiemminkin, että ei ne nämä ongelmat yllätyksenä sinällään tule. Lootaan kuulemma vaihtavat öljyjä siinä 15tkm välein. :o

Toivottavasti en päädy Voyageriin, mutta sekin vaara on olemassa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 3.1.2008 18:51

Caravelleä voin lämpimästi suositella, onhan siinäkin omat heikkoutensa mut jos Sharaniin vertaa niin itse kallistuisin Caravelleen tai Multivaniin.

Kyllä tuolla mielummin matkustaa kuin Sharanin istuimilla.

Kuva

Kuvan Multivan (06/00) maksaa Saksassa 11750eur. verot varmaan toiset saman verran.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.1.2008 19:14

Piti ihan googlettaa mistä puhutaan, ei ollut malli entuudestaan nuijalle tuttu. Kyseessä siis tämmönen rassi.

Tutulla on tuommonen ajossa, mutta olen aina luullut että se on joku rego-transportteri. Taas viisastuttiin.

Tuommonen ois kyllä eto peli tähän tarkoitukseen, mutta hinta hiukkasen karkaa. Ostan tuolla rahalla vaikka mieluummin rantatontin. :)

Kympin ja kahden väliin on haarukka.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 3.1.2008 19:22

Kuva

Tuosta autosta tuo sisäkuva eli T4-korimallia, tällä esimerkki autolla on ajettu 160tkm ja moottori on 2,5TDI 102hv. Varustetaso on Atlantis, tupla ilmastointi ja muuta herkkua. Löytyy mobilesta.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 4.1.2008 0:31

Ei käyttökokemusta mutta mielestäni yksi seikka mitä kannattaisi hetki miettiä (olen tästä samaisesta aiheesta aiemminkin purkautunut):
Mielestäni Mazda 5:en mainoksessa joskus mainittiin aiheellisesti; "Tila-autossa on liukuovet"
Aikanaan kun tuo Fordin S-Max tuli esittelyyn kipaisin sitä katsomaan. Kylmät tyypit kuskin paikalla (päärrr pörrnnnggnnn) ai kun on hieno. Sitten takapenkille. Kylläpäs täälläkin on tilaa ja kivasti tänne pääsee.... Ei kun.. hetkinen.... Se jumalaton ovi oli tietenkin sepposen selällään, mutta samalla sen reuna varmaan toista metriä auton kyljestä. Tehtiin pieni kokeilu siten että vaimo seisoi siihen viereen mallaamaan toista autoa noin 70-80 cm päähän. Kun tuon oven sitten avasi siten ettei sillä kolhisi toista autoa, olikin tuonne taakse jo hieman pujottelua. Saatikka jos sinne yrittäisi tunkea (ja kiinnittää) vaikka turvaistuinta. Tuossa hetkessä päätimme vaimon kanssa että jos meille joskus tulee ns. tila-auto niin sen ovet tulee kyllä aueta kylkeä myöten liukuen. Tähän saakka on pärjätty ihan riittävästi kahden lapsosen kanssa farmari Mondeolla (jossa siinäkään ne takaovet ei ihan lyhimmästä päästä), mutta jos se tila-auto joskus tulisi vielä mieleen niin kyllä siinä tulisi olla sitten kunnossa muitakin päivittäistä käyttöä helpottavia asioita kuin pelkkä tila, esim. tuo ovipolitiikka.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 4.1.2008 9:51

Rysleri on perusmukava, mutta lyhyenä ei sitä tilaa niin olekaan. Pidemmät Grandit on 99% 3.3+At voimalinjalla, joka ei alle 10l/100km juuri mene. Laatikoita en ole kuullu hajonneen noista, sen jenkit yleensä osaa hoitaa niin että kestää käyttöä, mutta varmaan joku laatikkokorjaaja kertoo kuinka usein niitä pöydällä on. Ajoltaan mukava, sisätilat kohtuu toimivat. Jenkkejä tosiaan vaivaa viimeistelyn puute, hieman sähköviat (siis pienet yleensä, joku vimpain ei toimi), öljyvuotoa yms. mutta perusvarmaa kamaa kuitenkin. Käyttökulut vaan on noissa aika isot, isot renkaat, lyhyet huoltovälit, vakuutukset. Mutta jos tilaa tarvii, se jotain maksaa.
Lyhyenä on 2.4 man/aut. konetta, mutta melko laiska vekotin, mutta haittaako? Kytkin kuulemma on kovilla manuaaleissa, ja kyllä se 2.4 tuntuu olevan välillä henkihieverissä viedessään isoa koria. Manuaalina on tullut hieman ajettua, ja se on ihan ok.
Nää on ihan mutua, kuultua, ja jokusen tuhat km ajettua kokemusta.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 4.1.2008 10:30

No liukuovet ovat ihan ehdoton edellytys, oli se kottero nyt sitten loppuviimeksi vaikka Leyland Sherpa. Onkos Sharanissa liuku- vaiko liiterin ovet?

Kulutukset eivät haittaa, niihin on tottakai asennoiduttu. Diesel ottaa bensaa hinnassa siihen malliin kiinni, että täytyy miettiä ihan tosissaan kummanko kannalle kallistuu. Hintaeron ennustetaan kaventuvan vielä nykyisestäänkin, koska kysyntä kasvaa mutta tarjonta ei.

Kiitoksia taas ohjeistuksesta. :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.1.2008 10:38

Galaxy/Sharan/Alhambra on liiteriovilla.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 4.1.2008 10:43

^^ Arvaappa?
Muutama kuvatus helpottamaan:
http://www.peoplecarriers2.co.uk/images ... image1.jpg
http://www.buss.ee/data/img/chr.jpg

ja avustava kysymys:
isi isi, miksi tuossa toisessa autossa on takaoven kahva etureunassa ja toisessa takareunassa?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 4.1.2008 10:53

ja avustava kysymys:
isi isi, miksi tuossa toisessa autossa on takaoven kahva etureunassa ja toisessa takareunassa?


Syslerissä on vissiin kaappariovi! :-D

Vaatipa kerran eräs uuden audinsa naarmuja suurennuslasilla tarkkaileva naisihminen näyttämään mihin kohtaa viereen parkkeeratun transportterini takaovi osuu jos sen avaa... Ettei vaan olisi siitä tuo nirhama...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.1.2008 11:02

^ oli varmaan näkemisen arvoinen ilme, kun avasit takaoven :D

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 4.1.2008 12:05

Heh, kieltämättä sieltä leukanivelien kohdalta kuului loksahdus. Muuta ei sitten enää kuulunutkaan :-)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 4.1.2008 17:32

no caddy nyt on noihin aikasempiin verrattuna pienempi, mutta siinä olis liukuovet. ja kun painoa on vähemmän, myös jarrut ja muut osat on pienemmällä kuormituksella kun noissa isommissa. esim sysleri tomaatilla syö jarrupaloja kuin nallepuh hunajaa.

ihmetyttää vähän muuten miksi roomsteriin lyötiin ladonovet takaoviksi.liukuovet olis siinä ollu omiaan ja nyt skodalla ei ole yhtään autoa minkä takaovet mahtuu aukeamaan ilman että viereinen auto on parkkeerattu vähintään sinne parin metrin päähän. siis onhan tossa omassa octaviassakin ihan kätevää että oviaukko on isompi mitä 3bg passatissa, mutta silti se pitää aukoa ihan selälleen että sinne helposti taakse mennään. kiva sitten kun kapeassa tallissa takapenkiltä on paha nostaa mitään pois kun ovi mahtuu aukeamaan melkein yhden pykälän verran

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 4.1.2008 18:09

Hoho! Täällähän on oltu välillä jopa nerolla päällä. :)

Saatan olla oikeasti tyhmä (olen takuulla), mutta eilen tarjosi muuan kaveri puhelimessa syslerin 2003 town&countrya, ja kertoi autossa olevan 2 liukuovea; toinen sähköllä, toinen akustinen. Auto siis tällainen. Missä lie liukukisko jemmassa, enemmän tuo tosiaan kaappariovelta näyttää.

Niin, se caddy... Kaverilla on sellainen, ja ainakin minusta se tuntuu liikaa renukangoolta. :(

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 4.1.2008 18:26

Saatan olla oikeasti tyhmä (olen takuulla), mutta eilen tarjosi muuan kaveri puhelimessa syslerin 2003 town&countrya, ja kertoi autossa olevan 2 liukuovea; toinen sähköllä, toinen akustinen. Auto siis tällainen. Missä lie liukukisko jemmassa, enemmän tuo tosiaan kaappariovelta näyttää.

Tuossahan se on liukukisko takaikkunan "alla", musta tosin niin ei tahdo erottua tosta ikkunasta.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 4.1.2008 18:30

Kiitos kun vahvistit tyhmyyteni. Eikä oo tuossa näössäkään niin kehumista. :)

Kukaan ei vissiin ole vielä osannut vastata kysymykseen "onko sharan foorti, vaiko foortin galaxy sharan". Vai liekkö sitten mennyt ohi? Kenen suunnittelema auto on?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 4.1.2008 19:37

Kukaan ei vissiin ole vielä osannut vastata kysymykseen "onko sharan foorti, vaiko foortin galaxy sharan". Vai liekkö sitten mennyt ohi? Kenen suunnittelema auto on?


Taitaa olla niin, että sisustaltaan (esim. kojelaudan perusteella) pitkälti foorti, tekniikaltaan volkkari.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 4.1.2008 19:53

Siskolla on tommonen Galaxy,oliko se nyt -97,joku Fordin moottori siinä on ,olisko 2,3.

Kulutuksesta sen verran,että alle kympin ei pääse koskaan,vaikka kuinka yrittäisi.

Ovet on tosi pahat noissa ahtaissa ruuduissa,siskollakin kolme kersaa.
Muutaman kerran olen ollu kuskina,en kyllä montaa pistettä noista ajo-omituisiiksista anna.
Onhan toi vanha postipakukin paljo parempi ajella,ja siitä ulkonäöstäkin mulla on oma mielipide!

Itse en ainakaan tuollaista autoa ostaisi,kyllä minä tuolta Caravelle/Transporter suunnalta etsisin jonkun kohtuullisesti ajetun.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 4.1.2008 20:10

Caravellessä keskikulutuskin jää helposti alle 10l/100km vaikka ajelis pääasiassa kaupungilla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.1.2008 2:06

No tohon kymppiin pitää ihan oikeasti polkea jo ku urkuri!! En mää oo saanu tota omaa viemään kymppiä edes traileri ja auto perässä! (en nyt välttis oo niin yrittänykkään!)

Maantiellä menee siihen seiskan pintaan, eikä sekapyörityksessä tunnu menevän sen enempää.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 5.1.2008 11:04

10l/100km ylittyi siten kun laittoin hevoskärryn perään ja ahtoi sinne kaksi isoa hevosta, painoa kärryssä n.2500kg ja tämä koe tietenkin suoritettiin lievän ylipainon vuoksi suljetulla alueella.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 5.1.2008 11:54

^ LOL

Joku pikkubussi saattaisi olla tässäkohtaa se viisain vaihtoehto, mutta kun sen pitäisi olla näillä -ja etenkin tulevilla- dieselin hinnoilla ehdottomasti retkeilyauto. Kohtahan ne tukkii muuten senkin porsaareiän, se on mielestäni melko varmaa. Jo rakennetut lintat tietysti pysyvät likenteessä, että ei sillä.

Vaikeata on, mutta onneksi ei ole kova kiire. Periaatteessa autokuumetta voi potea kesään saakka, mutta aika tuskaa tämä on. Olen kyllä valmis k*setettavaksi heti kun tulee se ahaa-elämys, mutta vielä sitä ei ole valitettavasti tullut. Pitää välttää koeajoja viimeiseen saakka, silleen sitä kai saa sairastaa tämän taudin loppuun saakka.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.1.2008 13:33

Juu, no ei mulla oo ihan 2500kg ollu koukun nokassa! =) Hyväksytään tuo 10l/100km sun tapauksessa! :)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 5.1.2008 16:53

BTW: Ymmärsihän kaikki että tuo Fordin 2,3 litraa tuolla aiemmin on sitten bensakone, joten kulutusvertailua kansanauton 2,5 dieseliin ei kannattane ihan 1:1 suorittaa

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 5.1.2008 17:35

Niin ne Galaxyn dieselithän on kansanauton peruja ja siksi hyvinkin taloudellisia sekä mukavia.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 5.1.2008 19:08

No onkos näissä sitten ristisiitetty bensakoneita niin, että esim. Sharanissa olisi Taunuksen pata, jos kerran Galaxyn diesel on volkkarilta nyysitty.

Jotenkin kyllä alkaa tuntumaan, että taidan unohtaa Sharanin. Kaipaan niitä liukuovia.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 5.1.2008 19:33

Kerrotaanpa tässä yhteydessä semmonen juttu, että aikoinaan ostin oman Caravelleni mieheltä joka oli ostanut itselleen tuon tässäkin threadissa mainitun Syslerin. Väitti parempaan vaihtaneensa.... Oih ja voih sitä itkun määrää, minkä mokoma rakkine on aiheuttanut. Niin loistava Sysleri on manattu lämmitysosaston syvimpiin syövereihin ja monesti, sekä Caravelle olis ostettu takaisin jo moneen kertaan, jos minä olisin vain ollut suostuvainen. :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 5.1.2008 20:02

Volkkari ja Seat ei tuohon taunuksen moottoriin sortunut vaan käytti omaa 2,0 ja myöhemmin myös 1,8T moottoria.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.1.2008 20:19

Saattaapi olla parempi just sillai! Harvemmin VW kyllä käyttää muitten pannuja ku omiaan!

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 13.1.2008 15:57

Minulla on 40tkm edestä kokemuksia Sharanista.
Kikkara on 1.9 TDI, auto on -97 ja rekisteöity 7-hengelle.

Lukuunottamatta normaaleja vaihto-osia auto on toiminut kuin unelma. Käynnistyy kovassakin pakkasessa ja kulkee sohjossa kuin juna.
Osista on vaihdettu 1½v aikana takalaakerit ja edestä oikeanpuoleinen vetari. Kaikki jarrulevyt+palat uusin myös, ei olisi kyllä ollut pakottavaa tarvetta operaatioll emutta kun halvalla sain... Siinäpä ne.

Sisustus kestää käyttöä hyvin ja penkkien muunneltavuus on loistava. Ei tule ahdasta kovin helpolla. Silti mukaan mahtuu keposasti "pieni" 40kg hauva + kapsäkit.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 13.1.2008 19:25

Näköjään paljon fiksumman näköinen sisätiloiltaan vm:sta 2001eteenpäin. Näyttää jo volkkarilta:) Vois harkita tuommosen kiikuttamista Saksasta, kun ei noita paljon Suomessa näytä olevan.

Mitäkön "jumala"moottorikoodeja ovat käyttäneet näissä Sharaneissa?

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 13.1.2008 20:04

Toi mun mosa on AFN

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 13.1.2008 20:58

Juu, tarkoitin lähinnä noita 1.8T moottoreita :)

edit: Autowikistähän noita koodeja löytyikin http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Sharan

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 13.1.2008 22:38

Näköjään paljon fiksumman näköinen sisätiloiltaan vm:sta 2001eteenpäin. Näyttää jo volkkarilta

Onhan tuo uudempi koelauta huomattavasti tyylikkäämpi
Kuva
kuin tuo vanhemmissa oleva ford henkinen luomus
Kuva
lisäksi paljon muutakin meni samalla sisustassa uusiksi (onneksi).

k.j
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja k.j » 14.1.2008 18:56

Me ollaan joskus osallistuttu 1000 ekonomy ( Taxi-luokka) kisaan maahantuojan seatilla 115 hp diesel oli moottorina. Auto erittäin miellyttävä jopa nukuttava,sillä ajoimme yöllä almabrahalla 800km. Voitimme taxit ja kulutus oli sekalaisessa ajossa 4,7 L/100km. Ainut miinus oli autossa oleva jousitus , hieman pehmee suomen sorateille. Pohjas mm. urrian kuuluisalla kevennyksellä.
Suosittelen silti caravellee , eip lopu tila ihan heti.

ile69
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.10.2005 22:58

ViestiKirjoittaja ile69 » 21.1.2008 10:48

joo,näissä kaikissa tila-autoissa on puolensa
transpottteri rego-bussina on tilavin 11-hengen versiona ajeltiin vuodenpäivät ja n.40tkm
sellaisella perhe autona,ainut suurempi miinus on dieselvero 2,4 syncro bussina 834e/v.
kulutus oli sekalaisessa ajossa n.8l/100km
vaihdettiin 2.4 bensa voyageriin tilat pieneni ja kulutus kasvoi ryslerillä kun ei millään pääse alle 12l/100km vaikka olisi pienempi koneinen ja manuaali,2,4 on 152hv ja 3.3 158hv

nyt on ajeltu pari kuukautta galaxyllä,auto on melko jämäkkä ajella amerikan ihmeeseen verrattuna ja huurteenpoisto toimii paremmin,mutta 2.0 dohc on laiska eikä edes taloudellinen tääkin vie n.11 litraa satkulla.
sisätilat on kyllä melko hyvät 7-hengelle on omat jakkarat
galaxy,sharan ja alhambra on kaikki portugalissa tehty,mikä ei ihmeemmin vahnan volkkaristin mieltä lämmitä,mutta 7-hengen perhe liikkuu melko vaivattomasti.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 21.1.2008 12:48

Osaatko sanoa, että miten Sharan kestää kilometrejä. Säilyykö ryhdikkäänä sisätiloiltaan, ajo-ominaisuudet ja toimiiko esim. ovet sujuvasti.

ile69
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.10.2005 22:58

ViestiKirjoittaja ile69 » 22.1.2008 10:22

empä osaa vielä kummemmin kommentoida,ikäisekseen on kyllä penkit pysynyt siistinä
ovipahveista kaiutinritilät menee rikki helposti,mutta yleisilme on kyllä siisti.
omalla on ajettu vasta 165 tkm mutta hyvä alku meidän kestotestille.
ovet ja lukot pelaa hyvin,takakontinluukulle menevät johdot menee poikki samoin kun muistakin farmareista.
ajettavuus on mielestäni hyvä,hiukan sivutuuli herkkä vaikka iskarit ja alusta on kunnossa.

Marku
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 29.4.2007 0:50

ViestiKirjoittaja Marku » 31.5.2008 21:19

Mulla on nyt vuoden verran ollut tuo 1.8T sharan -99 tuotin saksan maalta kaverilla sen. eka ajo kokemus oli se kun tuntui että kahvat raapii maata ku kanttaa kurviin mutta se ongelma poistui kun laitoin 16" passatin alut joissa et oli huomattavasti pienempi renkaat on kokoa 225/55r16 vähän meinaa raappia edessä ku kääntää tappiin mutta sehän on vain sisäloksu mihin hilppaa.. bensan kulutukseen on vaikea ottaa kantaa ku tulee ajettua vähemmän "taloudellisesti" mutta kait tolla 10 pääse jos yrittää edes. lasten istuimia sopii ripakopallinen kyytiin mutta pidemmälle reissulle lähdettäessä suosittelen jättämään emännän kotia. muuten tuntuis kivalta pirssiltä ei voi moittia jos on tottunu vag konsernin vakio "vikoihin" nimim. maf yms


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa