Sharan-kuskien käyttökokemuksia - riemua vaiko tuskaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Sharan-kuskien käyttökokemuksia - riemua vaiko tuskaa?
Haulla löytyy aiheesta jotain, mutta eipä sattunut silmään tyhjentävää selostusta auton omistamisen riemuista ja suruista. Jyrinää alustasta, ABS-valoa jne jokaiselle merkille tyypillistä kyllä, mutta kuuntelisin mielelläni jonkun asiaan perehtyneen kokemuksia aiheesta, mikäli sopii?
Ford Galaxy, Seat Alhambra ja VW Sharan ovat kaiketi yksi ja sama perusauto, näin olen antanut itseni olettaa.
Fordia en periaatteen vuoksi osta(tyhmä jääräpää ja taunuskammoinen idiootti), joten lienee paikallaan aivan alkuun selvittää kuka on tämän kimppakonseptin takana; Ford vaiko volski?
Lähinnä bensamallit tulevat kyseeseen, mutta myös diesel-kokemukset ovat tervetulleita.
Kiitoksia.
Ford Galaxy, Seat Alhambra ja VW Sharan ovat kaiketi yksi ja sama perusauto, näin olen antanut itseni olettaa.
Fordia en periaatteen vuoksi osta(tyhmä jääräpää ja taunuskammoinen idiootti), joten lienee paikallaan aivan alkuun selvittää kuka on tämän kimppakonseptin takana; Ford vaiko volski?
Lähinnä bensamallit tulevat kyseeseen, mutta myös diesel-kokemukset ovat tervetulleita.
Kiitoksia.
Terve! Itsellä kokemusta tuollaista 115hp TDI:stä n. 700 km:n matkalta, toivottavasti kokemukset auttavat edes jotenkin.
Eli pohjana toimi tuolloin seat alhambra vuosimallia 02. Auto oli todella hyvä ja jämäkkä ajattava, erittäin hiljainen ja hyvä ajettava myös kovissa vauhdeissa! Alusta toimi hienosti ja ainakin tuo TDI kone oli todella hyvä kone kyseiseen koppaan.
Tilat ovat hyvät suuremmillekkin henkilöille, miinuksena tiloista takalattian "korkeus" eli polvikulma kasvaa todella suureksi isommilla tyypeillä lattian noustessa suhteellisen korkealle.
Ylimääräisiä kolinoita/kilinöitä ei ainakaan tuosta yksilöstä kuulunut, kuskille sai hyvän asennon (195cm) sekä penkit olivat hyvät.
Autossa "jännät" 6- vaihdetta josta viimeinen selvä ylivaihde, ei aivan turha pykälä mutta kyllä ilman sitäkin tulisi toimeen.
Itse voisin suositella tuota autoa kasvavalle tai jo kasvaneelle suurperheelle, ei suurempia miinuksia.
Eli pohjana toimi tuolloin seat alhambra vuosimallia 02. Auto oli todella hyvä ja jämäkkä ajattava, erittäin hiljainen ja hyvä ajettava myös kovissa vauhdeissa! Alusta toimi hienosti ja ainakin tuo TDI kone oli todella hyvä kone kyseiseen koppaan.
Tilat ovat hyvät suuremmillekkin henkilöille, miinuksena tiloista takalattian "korkeus" eli polvikulma kasvaa todella suureksi isommilla tyypeillä lattian noustessa suhteellisen korkealle.
Ylimääräisiä kolinoita/kilinöitä ei ainakaan tuosta yksilöstä kuulunut, kuskille sai hyvän asennon (195cm) sekä penkit olivat hyvät.
Autossa "jännät" 6- vaihdetta josta viimeinen selvä ylivaihde, ei aivan turha pykälä mutta kyllä ilman sitäkin tulisi toimeen.
Itse voisin suositella tuota autoa kasvavalle tai jo kasvaneelle suurperheelle, ei suurempia miinuksia.
Kiitos, xite, virtuaalisesta koeajosta :)
Lastenistuimillehan tässä ollaan tilaa vailla, vaikka kersoja ei olekaan kuin 2 - ainakaan tässä vaiheessa. Nämä pikku-kinnerit ovat melkoisen täynnä kamaa kun lähdetään vaikka viikonlopun reissulle mökille; on matkasänkyä, ratasta, vaatekassia jnejne - ja sinne sekaan kun pitäisi ahtaa vielä ne kersatkin.
Omia kokemuksia ei tila-autoista ole ollenkaan, mitä nyt jokunen keikka lärvissä tilataksin lattialla maaten. Siinä tilanteessa on vähän huono arvioida onko auto suuntavakaa, kuulostaako se peltiseltä työkalupakilta ja riittääkö henkilöautosta riistetyssä reaktorissa woimaa liikuttamaan suurempikorista autoa.
Tieto, arvaukset, viisastelu ja kommentit edelleenkin tervetulleita.
Lastenistuimillehan tässä ollaan tilaa vailla, vaikka kersoja ei olekaan kuin 2 - ainakaan tässä vaiheessa. Nämä pikku-kinnerit ovat melkoisen täynnä kamaa kun lähdetään vaikka viikonlopun reissulle mökille; on matkasänkyä, ratasta, vaatekassia jnejne - ja sinne sekaan kun pitäisi ahtaa vielä ne kersatkin.
Omia kokemuksia ei tila-autoista ole ollenkaan, mitä nyt jokunen keikka lärvissä tilataksin lattialla maaten. Siinä tilanteessa on vähän huono arvioida onko auto suuntavakaa, kuulostaako se peltiseltä työkalupakilta ja riittääkö henkilöautosta riistetyssä reaktorissa woimaa liikuttamaan suurempikorista autoa.
Tieto, arvaukset, viisastelu ja kommentit edelleenkin tervetulleita.
Takatilat tuos autos oli mielestäni ihan suhteellisen hyvät kun kaatoin ne aivan takimmaiset penkit alas. "välipenkit" eli kuskin ja hanttarin takana ovat normaaleja istuimia eli perinteisiä "sohvia" ei ole lainkaan. Sopii varmasti hyvin lapsiperheelle kun 7 isoa miestäkin mahtui valittamatta. Ajokokemuksella toi on enemmän henkilöauto - kuin tilaautomainen. Vertailukohta mein oma 8 paikkainen transporter.
Bensakoneista VR6:t kulkee johonkin, mutta 2.0i arvatenkin aika laiska. VR6:n ongelmista voit lukea Golf/Corrado asioista, jakopäätä, yms. Yms VR:ien ohessa ollutta automaattia ei ole kehuttu: osta valmiiksi remontoitu niin ei tarvitse itse korjata. Mutta syöhän tuo VR kone sitten miltei aina sen vähintään 10l/100km... 2.0i ei kuitenkaan kovin pienellä taida mennä sekään, auton suuren koon ja painon vuoksi, kokemuksia jollakin?
Tilaa on mukavasti, tuttu ajeli 6 hengen perheellä -95 VR6 Galaxylla useamman vuoden ilman mitään suurempia ongelmia vaikka sekä laatikkoa että konetta 'haukutaan'.
Ehjänä mukava tien päällä ja omilla kokemuksilla kohtuu hiljainen, mutta huonon säkän sattuessa todellinen murheen kryyni (paljon kalliita remontteja tarjolla jos sikseen sattuu).
Tilaa on mukavasti, tuttu ajeli 6 hengen perheellä -95 VR6 Galaxylla useamman vuoden ilman mitään suurempia ongelmia vaikka sekä laatikkoa että konetta 'haukutaan'.
Ehjänä mukava tien päällä ja omilla kokemuksilla kohtuu hiljainen, mutta huonon säkän sattuessa todellinen murheen kryyni (paljon kalliita remontteja tarjolla jos sikseen sattuu).
Tuotahan saa myös 1,8T:lla joka lienee bensakoneista se järkevin valinta, itse koeajoin V6 automaattia muutama kk sitten ja olihan se aika pettymys, lähinnä tuon laatikon vuoksi joka on varsinainen kuminauha.
Takatilat on muuten riittoiset mut istumakorkeus on perseestä eikä aikuinen taatusti viihdy matkassa pitkään, lapsille se on hyvätja ikkunatkin sen verran alhaalla et kakrut näkee ulos.
Kyseistä autoa olen itsekkin hieman "haaveillut" mut koeajon perusteella en enään niin hirveesti, aika kun rupee ajamaan kyseisen auton ohi, ei se silti surkea ollut mut jotain jäi kuitenkin puuttumaan.
Takatilat on muuten riittoiset mut istumakorkeus on perseestä eikä aikuinen taatusti viihdy matkassa pitkään, lapsille se on hyvätja ikkunatkin sen verran alhaalla et kakrut näkee ulos.
Kyseistä autoa olen itsekkin hieman "haaveillut" mut koeajon perusteella en enään niin hirveesti, aika kun rupee ajamaan kyseisen auton ohi, ei se silti surkea ollut mut jotain jäi kuitenkin puuttumaan.
Kiitoksia kommenteista ja tiedoista. Yyveelläkin on tullut hyvää infoa aiheesta, kiitos niistäkin. Avuliasta sakkia. :)
Se saattaa nyt kuitenkin olla niin, että teen hullun liikkeen ja ostan tila-autojen "standardin" , Chrysler Grand voyagerin. Eikö tuo lie sama minkä lintan takia sitä itsensä jojoon vetää? Syslerissä on ainakin sitä tilaa.
Tai sitten ostan Transportterin tai Caravellen. Ei oo helppoa tämä skitsofreenikon elo. :/
Se saattaa nyt kuitenkin olla niin, että teen hullun liikkeen ja ostan tila-autojen "standardin" , Chrysler Grand voyagerin. Eikö tuo lie sama minkä lintan takia sitä itsensä jojoon vetää? Syslerissä on ainakin sitä tilaa.
Tai sitten ostan Transportterin tai Caravellen. Ei oo helppoa tämä skitsofreenikon elo. :/
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No se voi olla että kallistun bussin kannalle. Tässä on kuitenkin itekin 140cm luistimet jalassa ja tukka pystyssä, että ei sitä tilaa koskaan liikaa ole.
Olikos se noissa Transporttereissa ja Caravelleissä se hihnanvaihto Nooan arkin rakentamiseen verratavissa oleva operaatio? Joku tämmönen illuusio on päässyt päähän juurtumaan.
Olikos se noissa Transporttereissa ja Caravelleissä se hihnanvaihto Nooan arkin rakentamiseen verratavissa oleva operaatio? Joku tämmönen illuusio on päässyt päähän juurtumaan.
Piti ihan googlettaa mistä puhutaan, ei ollut malli entuudestaan nuijalle tuttu. Kyseessä siis tämmönen rassi.
Tutulla on tuommonen ajossa, mutta olen aina luullut että se on joku rego-transportteri. Taas viisastuttiin.
Tuommonen ois kyllä eto peli tähän tarkoitukseen, mutta hinta hiukkasen karkaa. Ostan tuolla rahalla vaikka mieluummin rantatontin. :)
Kympin ja kahden väliin on haarukka.
Tutulla on tuommonen ajossa, mutta olen aina luullut että se on joku rego-transportteri. Taas viisastuttiin.
Tuommonen ois kyllä eto peli tähän tarkoitukseen, mutta hinta hiukkasen karkaa. Ostan tuolla rahalla vaikka mieluummin rantatontin. :)
Kympin ja kahden väliin on haarukka.
Ei käyttökokemusta mutta mielestäni yksi seikka mitä kannattaisi hetki miettiä (olen tästä samaisesta aiheesta aiemminkin purkautunut):
Mielestäni Mazda 5:en mainoksessa joskus mainittiin aiheellisesti; "Tila-autossa on liukuovet"
Aikanaan kun tuo Fordin S-Max tuli esittelyyn kipaisin sitä katsomaan. Kylmät tyypit kuskin paikalla (päärrr pörrnnnggnnn) ai kun on hieno. Sitten takapenkille. Kylläpäs täälläkin on tilaa ja kivasti tänne pääsee.... Ei kun.. hetkinen.... Se jumalaton ovi oli tietenkin sepposen selällään, mutta samalla sen reuna varmaan toista metriä auton kyljestä. Tehtiin pieni kokeilu siten että vaimo seisoi siihen viereen mallaamaan toista autoa noin 70-80 cm päähän. Kun tuon oven sitten avasi siten ettei sillä kolhisi toista autoa, olikin tuonne taakse jo hieman pujottelua. Saatikka jos sinne yrittäisi tunkea (ja kiinnittää) vaikka turvaistuinta. Tuossa hetkessä päätimme vaimon kanssa että jos meille joskus tulee ns. tila-auto niin sen ovet tulee kyllä aueta kylkeä myöten liukuen. Tähän saakka on pärjätty ihan riittävästi kahden lapsosen kanssa farmari Mondeolla (jossa siinäkään ne takaovet ei ihan lyhimmästä päästä), mutta jos se tila-auto joskus tulisi vielä mieleen niin kyllä siinä tulisi olla sitten kunnossa muitakin päivittäistä käyttöä helpottavia asioita kuin pelkkä tila, esim. tuo ovipolitiikka.
Mielestäni Mazda 5:en mainoksessa joskus mainittiin aiheellisesti; "Tila-autossa on liukuovet"
Aikanaan kun tuo Fordin S-Max tuli esittelyyn kipaisin sitä katsomaan. Kylmät tyypit kuskin paikalla (päärrr pörrnnnggnnn) ai kun on hieno. Sitten takapenkille. Kylläpäs täälläkin on tilaa ja kivasti tänne pääsee.... Ei kun.. hetkinen.... Se jumalaton ovi oli tietenkin sepposen selällään, mutta samalla sen reuna varmaan toista metriä auton kyljestä. Tehtiin pieni kokeilu siten että vaimo seisoi siihen viereen mallaamaan toista autoa noin 70-80 cm päähän. Kun tuon oven sitten avasi siten ettei sillä kolhisi toista autoa, olikin tuonne taakse jo hieman pujottelua. Saatikka jos sinne yrittäisi tunkea (ja kiinnittää) vaikka turvaistuinta. Tuossa hetkessä päätimme vaimon kanssa että jos meille joskus tulee ns. tila-auto niin sen ovet tulee kyllä aueta kylkeä myöten liukuen. Tähän saakka on pärjätty ihan riittävästi kahden lapsosen kanssa farmari Mondeolla (jossa siinäkään ne takaovet ei ihan lyhimmästä päästä), mutta jos se tila-auto joskus tulisi vielä mieleen niin kyllä siinä tulisi olla sitten kunnossa muitakin päivittäistä käyttöä helpottavia asioita kuin pelkkä tila, esim. tuo ovipolitiikka.
Rysleri on perusmukava, mutta lyhyenä ei sitä tilaa niin olekaan. Pidemmät Grandit on 99% 3.3+At voimalinjalla, joka ei alle 10l/100km juuri mene. Laatikoita en ole kuullu hajonneen noista, sen jenkit yleensä osaa hoitaa niin että kestää käyttöä, mutta varmaan joku laatikkokorjaaja kertoo kuinka usein niitä pöydällä on. Ajoltaan mukava, sisätilat kohtuu toimivat. Jenkkejä tosiaan vaivaa viimeistelyn puute, hieman sähköviat (siis pienet yleensä, joku vimpain ei toimi), öljyvuotoa yms. mutta perusvarmaa kamaa kuitenkin. Käyttökulut vaan on noissa aika isot, isot renkaat, lyhyet huoltovälit, vakuutukset. Mutta jos tilaa tarvii, se jotain maksaa.
Lyhyenä on 2.4 man/aut. konetta, mutta melko laiska vekotin, mutta haittaako? Kytkin kuulemma on kovilla manuaaleissa, ja kyllä se 2.4 tuntuu olevan välillä henkihieverissä viedessään isoa koria. Manuaalina on tullut hieman ajettua, ja se on ihan ok.
Nää on ihan mutua, kuultua, ja jokusen tuhat km ajettua kokemusta.
Lyhyenä on 2.4 man/aut. konetta, mutta melko laiska vekotin, mutta haittaako? Kytkin kuulemma on kovilla manuaaleissa, ja kyllä se 2.4 tuntuu olevan välillä henkihieverissä viedessään isoa koria. Manuaalina on tullut hieman ajettua, ja se on ihan ok.
Nää on ihan mutua, kuultua, ja jokusen tuhat km ajettua kokemusta.
No liukuovet ovat ihan ehdoton edellytys, oli se kottero nyt sitten loppuviimeksi vaikka Leyland Sherpa. Onkos Sharanissa liuku- vaiko liiterin ovet?
Kulutukset eivät haittaa, niihin on tottakai asennoiduttu. Diesel ottaa bensaa hinnassa siihen malliin kiinni, että täytyy miettiä ihan tosissaan kummanko kannalle kallistuu. Hintaeron ennustetaan kaventuvan vielä nykyisestäänkin, koska kysyntä kasvaa mutta tarjonta ei.
Kiitoksia taas ohjeistuksesta. :)
Kulutukset eivät haittaa, niihin on tottakai asennoiduttu. Diesel ottaa bensaa hinnassa siihen malliin kiinni, että täytyy miettiä ihan tosissaan kummanko kannalle kallistuu. Hintaeron ennustetaan kaventuvan vielä nykyisestäänkin, koska kysyntä kasvaa mutta tarjonta ei.
Kiitoksia taas ohjeistuksesta. :)
^^ Arvaappa?
Muutama kuvatus helpottamaan:
http://www.peoplecarriers2.co.uk/images ... image1.jpg
http://www.buss.ee/data/img/chr.jpg
ja avustava kysymys:
isi isi, miksi tuossa toisessa autossa on takaoven kahva etureunassa ja toisessa takareunassa?
Muutama kuvatus helpottamaan:
http://www.peoplecarriers2.co.uk/images ... image1.jpg
http://www.buss.ee/data/img/chr.jpg
ja avustava kysymys:
isi isi, miksi tuossa toisessa autossa on takaoven kahva etureunassa ja toisessa takareunassa?
ja avustava kysymys:
isi isi, miksi tuossa toisessa autossa on takaoven kahva etureunassa ja toisessa takareunassa?
Syslerissä on vissiin kaappariovi! :-D
Vaatipa kerran eräs uuden audinsa naarmuja suurennuslasilla tarkkaileva naisihminen näyttämään mihin kohtaa viereen parkkeeratun transportterini takaovi osuu jos sen avaa... Ettei vaan olisi siitä tuo nirhama...
no caddy nyt on noihin aikasempiin verrattuna pienempi, mutta siinä olis liukuovet. ja kun painoa on vähemmän, myös jarrut ja muut osat on pienemmällä kuormituksella kun noissa isommissa. esim sysleri tomaatilla syö jarrupaloja kuin nallepuh hunajaa.
ihmetyttää vähän muuten miksi roomsteriin lyötiin ladonovet takaoviksi.liukuovet olis siinä ollu omiaan ja nyt skodalla ei ole yhtään autoa minkä takaovet mahtuu aukeamaan ilman että viereinen auto on parkkeerattu vähintään sinne parin metrin päähän. siis onhan tossa omassa octaviassakin ihan kätevää että oviaukko on isompi mitä 3bg passatissa, mutta silti se pitää aukoa ihan selälleen että sinne helposti taakse mennään. kiva sitten kun kapeassa tallissa takapenkiltä on paha nostaa mitään pois kun ovi mahtuu aukeamaan melkein yhden pykälän verran
ihmetyttää vähän muuten miksi roomsteriin lyötiin ladonovet takaoviksi.liukuovet olis siinä ollu omiaan ja nyt skodalla ei ole yhtään autoa minkä takaovet mahtuu aukeamaan ilman että viereinen auto on parkkeerattu vähintään sinne parin metrin päähän. siis onhan tossa omassa octaviassakin ihan kätevää että oviaukko on isompi mitä 3bg passatissa, mutta silti se pitää aukoa ihan selälleen että sinne helposti taakse mennään. kiva sitten kun kapeassa tallissa takapenkiltä on paha nostaa mitään pois kun ovi mahtuu aukeamaan melkein yhden pykälän verran
Hoho! Täällähän on oltu välillä jopa nerolla päällä. :)
Saatan olla oikeasti tyhmä (olen takuulla), mutta eilen tarjosi muuan kaveri puhelimessa syslerin 2003 town&countrya, ja kertoi autossa olevan 2 liukuovea; toinen sähköllä, toinen akustinen. Auto siis tällainen. Missä lie liukukisko jemmassa, enemmän tuo tosiaan kaappariovelta näyttää.
Niin, se caddy... Kaverilla on sellainen, ja ainakin minusta se tuntuu liikaa renukangoolta. :(
Saatan olla oikeasti tyhmä (olen takuulla), mutta eilen tarjosi muuan kaveri puhelimessa syslerin 2003 town&countrya, ja kertoi autossa olevan 2 liukuovea; toinen sähköllä, toinen akustinen. Auto siis tällainen. Missä lie liukukisko jemmassa, enemmän tuo tosiaan kaappariovelta näyttää.
Niin, se caddy... Kaverilla on sellainen, ja ainakin minusta se tuntuu liikaa renukangoolta. :(
Saatan olla oikeasti tyhmä (olen takuulla), mutta eilen tarjosi muuan kaveri puhelimessa syslerin 2003 town&countrya, ja kertoi autossa olevan 2 liukuovea; toinen sähköllä, toinen akustinen. Auto siis tällainen. Missä lie liukukisko jemmassa, enemmän tuo tosiaan kaappariovelta näyttää.
Tuossahan se on liukukisko takaikkunan "alla", musta tosin niin ei tahdo erottua tosta ikkunasta.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Siskolla on tommonen Galaxy,oliko se nyt -97,joku Fordin moottori siinä on ,olisko 2,3.
Kulutuksesta sen verran,että alle kympin ei pääse koskaan,vaikka kuinka yrittäisi.
Ovet on tosi pahat noissa ahtaissa ruuduissa,siskollakin kolme kersaa.
Muutaman kerran olen ollu kuskina,en kyllä montaa pistettä noista ajo-omituisiiksista anna.
Onhan toi vanha postipakukin paljo parempi ajella,ja siitä ulkonäöstäkin mulla on oma mielipide!
Itse en ainakaan tuollaista autoa ostaisi,kyllä minä tuolta Caravelle/Transporter suunnalta etsisin jonkun kohtuullisesti ajetun.
Kulutuksesta sen verran,että alle kympin ei pääse koskaan,vaikka kuinka yrittäisi.
Ovet on tosi pahat noissa ahtaissa ruuduissa,siskollakin kolme kersaa.
Muutaman kerran olen ollu kuskina,en kyllä montaa pistettä noista ajo-omituisiiksista anna.
Onhan toi vanha postipakukin paljo parempi ajella,ja siitä ulkonäöstäkin mulla on oma mielipide!
Itse en ainakaan tuollaista autoa ostaisi,kyllä minä tuolta Caravelle/Transporter suunnalta etsisin jonkun kohtuullisesti ajetun.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
^ LOL
Joku pikkubussi saattaisi olla tässäkohtaa se viisain vaihtoehto, mutta kun sen pitäisi olla näillä -ja etenkin tulevilla- dieselin hinnoilla ehdottomasti retkeilyauto. Kohtahan ne tukkii muuten senkin porsaareiän, se on mielestäni melko varmaa. Jo rakennetut lintat tietysti pysyvät likenteessä, että ei sillä.
Vaikeata on, mutta onneksi ei ole kova kiire. Periaatteessa autokuumetta voi potea kesään saakka, mutta aika tuskaa tämä on. Olen kyllä valmis k*setettavaksi heti kun tulee se ahaa-elämys, mutta vielä sitä ei ole valitettavasti tullut. Pitää välttää koeajoja viimeiseen saakka, silleen sitä kai saa sairastaa tämän taudin loppuun saakka.
Joku pikkubussi saattaisi olla tässäkohtaa se viisain vaihtoehto, mutta kun sen pitäisi olla näillä -ja etenkin tulevilla- dieselin hinnoilla ehdottomasti retkeilyauto. Kohtahan ne tukkii muuten senkin porsaareiän, se on mielestäni melko varmaa. Jo rakennetut lintat tietysti pysyvät likenteessä, että ei sillä.
Vaikeata on, mutta onneksi ei ole kova kiire. Periaatteessa autokuumetta voi potea kesään saakka, mutta aika tuskaa tämä on. Olen kyllä valmis k*setettavaksi heti kun tulee se ahaa-elämys, mutta vielä sitä ei ole valitettavasti tullut. Pitää välttää koeajoja viimeiseen saakka, silleen sitä kai saa sairastaa tämän taudin loppuun saakka.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kerrotaanpa tässä yhteydessä semmonen juttu, että aikoinaan ostin oman Caravelleni mieheltä joka oli ostanut itselleen tuon tässäkin threadissa mainitun Syslerin. Väitti parempaan vaihtaneensa.... Oih ja voih sitä itkun määrää, minkä mokoma rakkine on aiheuttanut. Niin loistava Sysleri on manattu lämmitysosaston syvimpiin syövereihin ja monesti, sekä Caravelle olis ostettu takaisin jo moneen kertaan, jos minä olisin vain ollut suostuvainen. :)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Minulla on 40tkm edestä kokemuksia Sharanista.
Kikkara on 1.9 TDI, auto on -97 ja rekisteöity 7-hengelle.
Lukuunottamatta normaaleja vaihto-osia auto on toiminut kuin unelma. Käynnistyy kovassakin pakkasessa ja kulkee sohjossa kuin juna.
Osista on vaihdettu 1½v aikana takalaakerit ja edestä oikeanpuoleinen vetari. Kaikki jarrulevyt+palat uusin myös, ei olisi kyllä ollut pakottavaa tarvetta operaatioll emutta kun halvalla sain... Siinäpä ne.
Sisustus kestää käyttöä hyvin ja penkkien muunneltavuus on loistava. Ei tule ahdasta kovin helpolla. Silti mukaan mahtuu keposasti "pieni" 40kg hauva + kapsäkit.
Kikkara on 1.9 TDI, auto on -97 ja rekisteöity 7-hengelle.
Lukuunottamatta normaaleja vaihto-osia auto on toiminut kuin unelma. Käynnistyy kovassakin pakkasessa ja kulkee sohjossa kuin juna.
Osista on vaihdettu 1½v aikana takalaakerit ja edestä oikeanpuoleinen vetari. Kaikki jarrulevyt+palat uusin myös, ei olisi kyllä ollut pakottavaa tarvetta operaatioll emutta kun halvalla sain... Siinäpä ne.
Sisustus kestää käyttöä hyvin ja penkkien muunneltavuus on loistava. Ei tule ahdasta kovin helpolla. Silti mukaan mahtuu keposasti "pieni" 40kg hauva + kapsäkit.
Juu, tarkoitin lähinnä noita 1.8T moottoreita :)
edit: Autowikistähän noita koodeja löytyikin http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Sharan
edit: Autowikistähän noita koodeja löytyikin http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Sharan
Me ollaan joskus osallistuttu 1000 ekonomy ( Taxi-luokka) kisaan maahantuojan seatilla 115 hp diesel oli moottorina. Auto erittäin miellyttävä jopa nukuttava,sillä ajoimme yöllä almabrahalla 800km. Voitimme taxit ja kulutus oli sekalaisessa ajossa 4,7 L/100km. Ainut miinus oli autossa oleva jousitus , hieman pehmee suomen sorateille. Pohjas mm. urrian kuuluisalla kevennyksellä.
Suosittelen silti caravellee , eip lopu tila ihan heti.
Suosittelen silti caravellee , eip lopu tila ihan heti.
joo,näissä kaikissa tila-autoissa on puolensa
transpottteri rego-bussina on tilavin 11-hengen versiona ajeltiin vuodenpäivät ja n.40tkm
sellaisella perhe autona,ainut suurempi miinus on dieselvero 2,4 syncro bussina 834e/v.
kulutus oli sekalaisessa ajossa n.8l/100km
vaihdettiin 2.4 bensa voyageriin tilat pieneni ja kulutus kasvoi ryslerillä kun ei millään pääse alle 12l/100km vaikka olisi pienempi koneinen ja manuaali,2,4 on 152hv ja 3.3 158hv
nyt on ajeltu pari kuukautta galaxyllä,auto on melko jämäkkä ajella amerikan ihmeeseen verrattuna ja huurteenpoisto toimii paremmin,mutta 2.0 dohc on laiska eikä edes taloudellinen tääkin vie n.11 litraa satkulla.
sisätilat on kyllä melko hyvät 7-hengelle on omat jakkarat
galaxy,sharan ja alhambra on kaikki portugalissa tehty,mikä ei ihmeemmin vahnan volkkaristin mieltä lämmitä,mutta 7-hengen perhe liikkuu melko vaivattomasti.
transpottteri rego-bussina on tilavin 11-hengen versiona ajeltiin vuodenpäivät ja n.40tkm
sellaisella perhe autona,ainut suurempi miinus on dieselvero 2,4 syncro bussina 834e/v.
kulutus oli sekalaisessa ajossa n.8l/100km
vaihdettiin 2.4 bensa voyageriin tilat pieneni ja kulutus kasvoi ryslerillä kun ei millään pääse alle 12l/100km vaikka olisi pienempi koneinen ja manuaali,2,4 on 152hv ja 3.3 158hv
nyt on ajeltu pari kuukautta galaxyllä,auto on melko jämäkkä ajella amerikan ihmeeseen verrattuna ja huurteenpoisto toimii paremmin,mutta 2.0 dohc on laiska eikä edes taloudellinen tääkin vie n.11 litraa satkulla.
sisätilat on kyllä melko hyvät 7-hengelle on omat jakkarat
galaxy,sharan ja alhambra on kaikki portugalissa tehty,mikä ei ihmeemmin vahnan volkkaristin mieltä lämmitä,mutta 7-hengen perhe liikkuu melko vaivattomasti.
empä osaa vielä kummemmin kommentoida,ikäisekseen on kyllä penkit pysynyt siistinä
ovipahveista kaiutinritilät menee rikki helposti,mutta yleisilme on kyllä siisti.
omalla on ajettu vasta 165 tkm mutta hyvä alku meidän kestotestille.
ovet ja lukot pelaa hyvin,takakontinluukulle menevät johdot menee poikki samoin kun muistakin farmareista.
ajettavuus on mielestäni hyvä,hiukan sivutuuli herkkä vaikka iskarit ja alusta on kunnossa.
ovipahveista kaiutinritilät menee rikki helposti,mutta yleisilme on kyllä siisti.
omalla on ajettu vasta 165 tkm mutta hyvä alku meidän kestotestille.
ovet ja lukot pelaa hyvin,takakontinluukulle menevät johdot menee poikki samoin kun muistakin farmareista.
ajettavuus on mielestäni hyvä,hiukan sivutuuli herkkä vaikka iskarit ja alusta on kunnossa.
Mulla on nyt vuoden verran ollut tuo 1.8T sharan -99 tuotin saksan maalta kaverilla sen. eka ajo kokemus oli se kun tuntui että kahvat raapii maata ku kanttaa kurviin mutta se ongelma poistui kun laitoin 16" passatin alut joissa et oli huomattavasti pienempi renkaat on kokoa 225/55r16 vähän meinaa raappia edessä ku kääntää tappiin mutta sehän on vain sisäloksu mihin hilppaa.. bensan kulutukseen on vaikea ottaa kantaa ku tulee ajettua vähemmän "taloudellisesti" mutta kait tolla 10 pääse jos yrittää edes. lasten istuimia sopii ripakopallinen kyytiin mutta pidemmälle reissulle lähdettäessä suosittelen jättämään emännän kotia. muuten tuntuis kivalta pirssiltä ei voi moittia jos on tottunu vag konsernin vakio "vikoihin" nimim. maf yms
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa