vakuutuksien hinta erot
Valvoja: ffp jäsenet
vakuutuksien hinta erot
onko liikenne vakuutusten hinnoissa kovin eroja, onko jokin muita "reilusti" halvempi yhtiö.
Tietysti osa/täys kasko olisi plussaa mutta missähinnoissa pyrii, on tietysti autokohtaisia hintoja mutta noin hintoja.
Auto on 90 luvun puolvälin 3 golf,bensa 1.8
Tietysti osa/täys kasko olisi plussaa mutta missähinnoissa pyrii, on tietysti autokohtaisia hintoja mutta noin hintoja.
Auto on 90 luvun puolvälin 3 golf,bensa 1.8
Se riippuu auton lisäksi myös aika paljon sinusta, minkä hintainen vakuutus tulee. Itselläni on kaikki vakuutukset (auto+kelkka+koti+henki+muita) Pohjolassa, ja valehtelematta autovakuutus halpeni reilun kolmanneksen kun vaihdoin Ifistä Pohjolaan. Siinä tuli keskittämisalennusta, Osuuspankin omistajajäsenen alennusta ja insinööriliiton alennusta.
Autovakuutukseen vaikuttaa siis sinun ikä, kotikunta, sukupuoli, kolarihistoria yms. tekijät. Jossain Ifissä esim. voi olla niin että siellä joillekin keski-ikäisille autovakuutukset on halvempia ku jossain toisessa firmassa, kun nyt näytti olevan niin että nuorelle ihmiselle autovakuutukset oli siellä kaikkein kalleimmat; vakuutusyhtiöt hinnoittelee vakuutuksensa hieman eri matriiseilla. Kannattaa myös huomioida, että etenkin osakaskon tms. kevytkaskon sisällöissä on paljon eroja eri firmojen kesken.
Kilpailuttaminen kannattaa ehdottomasti, jos on paljon vakuutuksia niin siellä voi olla vuositasolla paljon "löysää" rahaa.
Autovakuutukseen vaikuttaa siis sinun ikä, kotikunta, sukupuoli, kolarihistoria yms. tekijät. Jossain Ifissä esim. voi olla niin että siellä joillekin keski-ikäisille autovakuutukset on halvempia ku jossain toisessa firmassa, kun nyt näytti olevan niin että nuorelle ihmiselle autovakuutukset oli siellä kaikkein kalleimmat; vakuutusyhtiöt hinnoittelee vakuutuksensa hieman eri matriiseilla. Kannattaa myös huomioida, että etenkin osakaskon tms. kevytkaskon sisällöissä on paljon eroja eri firmojen kesken.
Kilpailuttaminen kannattaa ehdottomasti, jos on paljon vakuutuksia niin siellä voi olla vuositasolla paljon "löysää" rahaa.
Itse siirryin Tapiolasta Pohjolaan, kun eivät enää maksaneet s-bonusta ja sain sieltä halvemman tarjouksen. Itsellä on liikennevakuutus, osa kasko, koti ja lapsivakuutus.
Insinööri liiton alunnekset sain vain kotivakuutuksesta, kaskostaa saa jos ottaa sen laajana.
Sain myös hansakat :D
Iffille en mene koska sieltä ei saanut tarpeeksi hyvää palvelua ja tarjouskin tuli lopulta vasta kotiin koska koneet olivat rikki. Ja kallista näytti olevan.
Insinööri liiton alunnekset sain vain kotivakuutuksesta, kaskostaa saa jos ottaa sen laajana.
Sain myös hansakat :D
Iffille en mene koska sieltä ei saanut tarpeeksi hyvää palvelua ja tarjouskin tuli lopulta vasta kotiin koska koneet olivat rikki. Ja kallista näytti olevan.
Miten sitten korvausten taso?
Mulla kaikki vakuutukset Tapiolassa, ihan tyytyväinen ollut palveluun. Edellisjouluna siivotessa tuhosin 1ke levysoittimen neulan, korvaukset makseltiin pikaisesti eikä mennyt joulukaan piloille..
Mutsi kun paalasi B4 Passatin, siitäkin saatu korvaussumma oli asiallinen.
Mulla kaikki vakuutukset Tapiolassa, ihan tyytyväinen ollut palveluun. Edellisjouluna siivotessa tuhosin 1ke levysoittimen neulan, korvaukset makseltiin pikaisesti eikä mennyt joulukaan piloille..
Mutsi kun paalasi B4 Passatin, siitäkin saatu korvaussumma oli asiallinen.
Aika hauska sinällään, suurin osa tutuista (nuorista) on kanssa pohjolassa, mut itsellä tapiolassa, auto+pyörä+koti, ainut missä pohjola pääs edes lähelle oli pyörä, mut nekin hyvin samoissa, toisekseen tapiolasta oon saanut aina niin hyvää palvelua et en vaihtamaan lähtiskään muutaman euron takia, toki jos isompia säästöjä oli.
btw. kysyin pohjolasta aikoinaan tarjousta autosta + pyörästä, vastaukseks kaveri kerto et "laske netistä".. noh eipä tarvinnu sinne vakuuttaa mitään!
btw. kysyin pohjolasta aikoinaan tarjousta autosta + pyörästä, vastaukseks kaveri kerto et "laske netistä".. noh eipä tarvinnu sinne vakuuttaa mitään!
Itse vaihdoin if:stä turvaan huonon palvelun takia ja halvempien hintojen vuoksi.
If:n kanssa meni hermot kun niillä on tämä nettilaskuri autovakuutuksille ja se antoi kummallekkin autolle 100e halvemmat laskelmat mitä yhtiö perii. Tästä käytiin kiivasta keskustelua puhelimitse. Väittivät että ei ole niin tarkka tuo nettilaskuri mitä niiden oma ohjelma jolla arpovat hinnat johon pitää tiedot laittaa paljon tarkemmin. Kysyessä mitä siihen niiden omaan ohjelmaan piti sitten syöttää tultiin siihen tulokseen että kummassakin laskurissa oli samat kriteerit millä laskee. Rupesin sitten vaatimalla vaatimaan että saan siihen hintaan mitä netissä oleva laskuri lupaa mutta eivät alkaneet millekkään ja kommenttina oli vaan että hinta on se mikä heidän oma ohjelma määrää.
If:n kanssa meni hermot kun niillä on tämä nettilaskuri autovakuutuksille ja se antoi kummallekkin autolle 100e halvemmat laskelmat mitä yhtiö perii. Tästä käytiin kiivasta keskustelua puhelimitse. Väittivät että ei ole niin tarkka tuo nettilaskuri mitä niiden oma ohjelma jolla arpovat hinnat johon pitää tiedot laittaa paljon tarkemmin. Kysyessä mitä siihen niiden omaan ohjelmaan piti sitten syöttää tultiin siihen tulokseen että kummassakin laskurissa oli samat kriteerit millä laskee. Rupesin sitten vaatimalla vaatimaan että saan siihen hintaan mitä netissä oleva laskuri lupaa mutta eivät alkaneet millekkään ja kommenttina oli vaan että hinta on se mikä heidän oma ohjelma määrää.
If:ssä sai takavuosina laskettua harrasteauton vuosimaksua n. 150€ pelkästään sillä että menin konttoriin ja totesin vakuutuksen olevan melko kallis. Täti katsoi koneelta ja totesi että nyt on halvempi.
Pitäisi kyllä kilpailuttaa, mutta tuntuu olevan aika kortilla. Pitänyt kilpailuttaa jo vuosi sitten mutta kun ei niin ei....
Pitäisi kyllä kilpailuttaa, mutta tuntuu olevan aika kortilla. Pitänyt kilpailuttaa jo vuosi sitten mutta kun ei niin ei....
Turvassa on ittelläni ja hiukka pienemmältä paikkakunnalta otin vakuutuksen niin sai vielä jonkin verran alennusta Tampereen hintoihin. Perus vakuutustypsy Tampereella kun ei pystynyt samoihin hintoihin kuin pienemmän konttorin vakuutus ukkeli. Kaikkia erikois boonuksia löytyy kun vaan löytää sopivan paikan ;) Ja palvelun taso ollut myös ihan positiivista, myös korvaukset tulivat ihan ajallaan kun läppärin jouduin kotivakuutuksiin laittaan, vaikka hiukka kalliimpi laitos olikin kyseessä.
Tapiola on perseestä, perivät lähes kaiken rahan takaisin jos mokaa ja vetäsee kolarin.
- Puolustelen omaa yhtiötäni:) Moni muu tosin on kommentoinut tapelleensa ihan naurettavista asioista muiden yhtiöiden kanssa.
Miten pitää mokata, että vakuutus ei korvaa, tai korvausta huolella vähennetään? - Rattijuopumukset, rattiin nukkumiset sun muut nyt tietty..
"Omia mokailuja" nyt liikenteessä 3 mun ajokorttihistorian aikana.
1) Joskus JKL seudulla vasta kortin saaneena ajoin toisen perään, Audista konepeltiä yms. uusiksi Autotarvikkeella. Vakuutus maksoi mukisematta. Kaveri oli puikoissa..
2) Kaverin kanssa hieman leikittiin pikkutiellä, kunnes tuli mutka joka oli aavistuksen luikas ja auto koivikkoon. Suht tyyris remppa vanhaan autoon.. Mukisematta tämäkin.
3) Muori ajoi Passatin ojaan talvella pikkutiellä. Taas Tapiola maksoi mukisematta..
Tapiola maksoi Pasuunasta varsin hyvin, kaveri sai selvästi vähemmän omastaan n. kuukausi mun casen jälkeen. Kaverin auto oli vuoden uudempi, ja paremmin varusteltu.
Kaikissa caseissa syypää siis ollut kuljettajassa..[/quote]
Itsellä vakuutukset Pohjolassa, ja ihan tyytyväinen olen ollut mutta on niille saanu laittaa viestiä kun tulee mitä sattuu maksua.. tosin vaikuttanee kun tulee noita autoja vaiheltua tuon tuosta :)
Oikeastaan ihmetyttää vaan tuo, että kahdessa vuodessa liikennevakuutuksen bonukset on noussu vaivaset 5% vaikka ensimmäistäkään vahinkoa ei ole sattunut.. sitä edellisinä kahtena vuotena tuli 20%, tosin eri yhtiöissä oli silloin.
Oikeastaan ihmetyttää vaan tuo, että kahdessa vuodessa liikennevakuutuksen bonukset on noussu vaivaset 5% vaikka ensimmäistäkään vahinkoa ei ole sattunut.. sitä edellisinä kahtena vuotena tuli 20%, tosin eri yhtiöissä oli silloin.
Itsellä If- vakuutus (autot,koti ja muut hölmöily/tapaturma/vapaa-aika jne). If on maksanut kaikki korvaukset mukisematta ja ajallaan sekä olen saanut hyvää palvelua aina. Esimerkiksi viimeksi kun autoon murtauduttiin, niin vein rikosilmoituksen vakuutusyhtiöön ja korvaukset oli tilillä 3 tuntia myöhemmin. Voihan se olla, että kannattaisi kilpailuttaa, mutta kun kaikki on toiminut moitteettomasti ja hyvin, niin en ole parin kympin säästön takia ruvennut vakuutusyhtiötä vaihtamaan. Niin ja 90-luvun Passatin vakuutusmaksu (liikenne ja osakasko) on 600€ ja 70% bonusten jälkeen 180€/vuosi.
-
- -
- Viesti:
Itellä on kotivakuutus ja täyskasko Ventolle Fenniassa, maksan näistä yhdessä vajaa 100e vähemmän kuin mitä If:n liikennevakuutus olis kustantanu. Soittelivat mulle kun olin autokauppoja harkitsemassa, ihan naurettavissa hinnoissa liikkuu ainakin näin nuorelle jantterille. Fenniasta ei oo maksajana kokemusta, mitään huolestuttavan negatiivistakaan ei kyllä oo vastaan tullu.
-
- -
Onko kenelläkään kokemuksia Pohjolasta, kun niiden on tarvinnut maksaa teille päin. Kuinka paljon summista on tarvinnu tapella tms. On ollut mielessä vähän kilpailuttaa, ku tuo If nosti pikkasen hintoja.
Vaimoke ajo '95 astran lunastukseen viime keväänä ja Pohjolasta ilmoitettiin mielestäni ihan realistinen korvaussumma. Tokihan olin vailla enemmän rahaa, mutta mistään ryöstöhyvityksestä ei ollut kyse. Omavastuun (150€) verran tulivat lopulta vastaan, olihan sekin rahaa kun ajattelee tuon ikäistä ooppelia. Toisaalta autonsa kolaroinut ei saa koskaan tarpeeksi rahaa, omasta mielestään.
Muita korvaustilanteita ei ole mulle sattunut, mitä nyt kerran yks ääliö peruutti volvon puskuriin naarmut mutta korvaus tuli luonnollisesti hänen yhtiöstään, en muista mikä oli...
Fenniassa on kaikki vakuutukset ja toistaiseksi ainoa lähelle päässyt oli Pohjantähti. Todennäköisesti käännyn sinne suuntaan ensimmäiseksi. IFiltä ei lopuksi enää soiteltu edes tarjouksen jälkeen, kalliimpi se oli reilusti. Pohjolasta tarjous oli autojen ja henkilövakuutuksen osalta sen verran kalliimpi että eroa tuli nykyiseen saturainen.
Multa ääni lähtee Tapiolaan.
Tossa eilen juur kävin kyseleen liikennevakuutusta vm. -90 passattiin jonka rekisteröin lähitulevaisuudessa. Vähänaikaa laskettuaan tyyppi sano 458€ joka on mielestäni erittäin halpa, kun mun vm. 86 golffiin maksaa 100€ enemmän liikennevakuutus vuodessa. Ja ikää mulla ei oo kuin 18V. Laaja osakasko passattiin olis 77€ joka ei myöskään kuulosta kohtuuttomalta... Ja kaikki nuo nolla boonuksilla.
Tossa eilen juur kävin kyseleen liikennevakuutusta vm. -90 passattiin jonka rekisteröin lähitulevaisuudessa. Vähänaikaa laskettuaan tyyppi sano 458€ joka on mielestäni erittäin halpa, kun mun vm. 86 golffiin maksaa 100€ enemmän liikennevakuutus vuodessa. Ja ikää mulla ei oo kuin 18V. Laaja osakasko passattiin olis 77€ joka ei myöskään kuulosta kohtuuttomalta... Ja kaikki nuo nolla boonuksilla.
Just kilpailutin (If, Pohjola, Tapiola, Pohjantähti, Fennia, Turva ja Nordea) yhtiöillä auton, moottorikelkan, henkilö- ja kotivakuutukset ja parhaiten tarjosivat Turva ja Fennia. Muistaakseni myös Pohjola oli hyvin top 3:ssa, mutta kaikki muut ihan eri lukemissa, vaikka korvaussummissa eikä -ehdoissa ollut kovinkaan suuria heittoja. Päätin pysyttäytyä Turvassa parempien korvausehtojen ja liiton bonusten vuoksi. Eilen sain sitten Turvalta loputkin laskut ja vakuutuskirjat ja nehän eivät olleetkaan ihan sitä mitä oltiin sovittu. Viimeeksi heppu kävi kotona tekemässä tarjoukset ja nyt asioin saman rehelliseltä vaikuttaneen miehen kanssa sähköpostin ja puhelimen välityksellä. Lähteepi vihasta noottia tälle kaverille tänä päivänä. Onneksi tarjoukset ovat koneella mustaa valkoisella! Muuten Turvan palvelu on toiminut ihan ok.
-
- -
Mitä hyötyä kysellä paljonko maksaa jos halvalla ei saa hyvää.
Omat ja sukulaisten kokemukset viittaavat siihen ettei IF:n palveluja enää käytetä. Veljellä varastettiin mopo pari vuotta takaperin, täysi vakuutus ei korvannut koska ei voitu näyttää toteen että olisi varastettu! (mopoa ei löytynyt eikä poliisitkaan ole mitään saaneet selville) Oma kokemus IF:stä on että kun kerran keskustassa renkaat oli viillelty niin IFfin täyskasko tarjosi KAKSI RENGASTA koska renkaat olivat toimistotyöntekijän mukaan liian kuluneet että uusia renkaita olisi pitänyt tarjota. Kaksi kesää ajetut joissa pintaa 5,5mm!
Tapiolassa on aina ollut todella hyvä palvelu eikä mistään nipoteta jos jotain tapahtuu, tosin koska täyskasko oli 300 euroa kalliimpi omaan talviautoon niin vaihdoin kaikki vakuutukset Pohjolaan. Siellä on ilkivallan takia täytynyt hieman vääntää, mutta kaikki on lopulta korvattu täysimääräisenä.
Omat ja sukulaisten kokemukset viittaavat siihen ettei IF:n palveluja enää käytetä. Veljellä varastettiin mopo pari vuotta takaperin, täysi vakuutus ei korvannut koska ei voitu näyttää toteen että olisi varastettu! (mopoa ei löytynyt eikä poliisitkaan ole mitään saaneet selville) Oma kokemus IF:stä on että kun kerran keskustassa renkaat oli viillelty niin IFfin täyskasko tarjosi KAKSI RENGASTA koska renkaat olivat toimistotyöntekijän mukaan liian kuluneet että uusia renkaita olisi pitänyt tarjota. Kaksi kesää ajetut joissa pintaa 5,5mm!
Tapiolassa on aina ollut todella hyvä palvelu eikä mistään nipoteta jos jotain tapahtuu, tosin koska täyskasko oli 300 euroa kalliimpi omaan talviautoon niin vaihdoin kaikki vakuutukset Pohjolaan. Siellä on ilkivallan takia täytynyt hieman vääntää, mutta kaikki on lopulta korvattu täysimääräisenä.
Tapiolassa ei muuten ollut vakuutuksissa mulla hinnassa eroa tehottomamman vajaavedon (125hv) ja nykyisen nelivedon (160hv) välillä. Molemmissa 1,9 litrainen kone, venttiilimääräkin vielä eroaa. Palvelu ollut aina hyvää ja hinnat edullisimpia. Vakuutusta ei tosin ole vielä tarvinnut maksattajana käyttää.
jiisimula, vakuutusmaksut nousevat, eiks vakuutuksessa oo just se idea ettei tarvis ite maksaa suurinpiirtein kaikkea. Mun auton korjaus tuli maksamaan 1400e ja tapiola perii siitä olikohan se nyt 900e takaisin lähivuosien aikana, korotettuina vakuutusmaksuina. Vois melkein lopettaa koko vakuutuksen, liikennevakuutusta ei voi lopettaa mutta ton kaskon. Ainaki vaihdan vakuutusyhtiötä tämän kauden jälkeen.
vakuutusmaksut nousevat, eiks vakuutuksessa oo just se idea ettei tarvis ite maksaa suurinpiirtein kaikkea. Mun auton korjaus tuli maksamaan 1400e ja tapiola perii siitä olikohan se nyt 900e takaisin lähivuosien aikana, korotettuina vakuutusmaksuina. Vois melkein lopettaa koko vakuutuksen
Ethän sinä maksanut lähellekään itse kaikkea, säästit 500e omaa rahaa ja silti valitat...? Mitäs jos vaurioiden korjaus olisi maksanut 5000e, olisit parikymmentä vuotta vielä plussan puolella vs. jos olisit itse maksanut korjaukset.
-
- -
@opalaisen
Kärsi ne miinukset kuin mies ja pidä vakuutus mikä jotain korvaa. Jos IFfiin vaihdat niin se on sama jos ajelisit ilman vakuutuksia. Siis ainakin kaskon puolesta kirjaimellisesti.
IF on kuraa, tuli juuri luettua toisella voorumilla mukavia tarinoita kuinka avoauton katon viiltelyä ei ole korvattu juuri samasta syystä kuin veljeni mopoakin, toimistotyöntekijän mielestä ei ole voitu näyttää toteen (että olisi ollut ilkivaltaa) vaikka poliisilta olisi selkeä paperi että ilkivaltaahan se on ollut. Toivottavasti menee auton omistaja käräjöimään asian puolesta, koska täyskasko on kuulemma autossa ollut.
En kyllä pitäisi Vantaalla kadulla avoautoa parkissa, mutta se menee jo hieman OT.
Kärsi ne miinukset kuin mies ja pidä vakuutus mikä jotain korvaa. Jos IFfiin vaihdat niin se on sama jos ajelisit ilman vakuutuksia. Siis ainakin kaskon puolesta kirjaimellisesti.
IF on kuraa, tuli juuri luettua toisella voorumilla mukavia tarinoita kuinka avoauton katon viiltelyä ei ole korvattu juuri samasta syystä kuin veljeni mopoakin, toimistotyöntekijän mielestä ei ole voitu näyttää toteen (että olisi ollut ilkivaltaa) vaikka poliisilta olisi selkeä paperi että ilkivaltaahan se on ollut. Toivottavasti menee auton omistaja käräjöimään asian puolesta, koska täyskasko on kuulemma autossa ollut.
En kyllä pitäisi Vantaalla kadulla avoautoa parkissa, mutta se menee jo hieman OT.
makiaki kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Pohjolasta, kun niiden on tarvinnut maksaa teille päin. Kuinka paljon summista on tarvinnu tapella tms. On ollut mielessä vähän kilpailuttaa, ku tuo If nosti pikkasen hintoja.
Mulla kaksi kokemusta.
Ensimmäinen oli kun "autoon" (mazda 323 -88) murtauduttiin ja varastettiin osia. Melkein kaikki tuntui kelpaavan. Kasettimankan paneelin veivät, ite mankkaa raukat eivät saaneet irti. Sisältä vietiin jopa roskapussi, jossa oli pari tyhjää röökiaskia ja vanhat sulat. Kontista veivät tyhjän peltisen jerry-gallonan. Konehuoneesta lähti melko uus Bochin silver akku, startti, laturi, virranjakaja kokonaan, tulpan johdot ja tulpat. Pari tupakan tumppia oli ilmestynyt tilalle.
Nuo kilkkeet tuli sitten Pohjolalle liian kalliiksi joten meni lunastukseen. Korvaus oli 300€, josta vähennettiin omavastuu 151€.
Kysyin millä perusteella tuo summa keksittiin, niin keltaisesta pörssistä löytyi yksi samanikäinen mazda, jossa oli vielä vähän leimaa jäljellä. Muut mazdat olikin sitten 500-1500€. Tietämätön kun olin niin menin hyväksymään tuon summan.
Toinen tapaus sattui seuraavalle autolle (Golf III-94 1,6).
Veljeni oli ostanut juuri talon, jota menin katsomaan. Ajoin auton pihalle, jossa oli pitkäksi kasvanut heinä. Kas kummaa siellä heinän seassa oli kanto, mihin madallettu Golpero jäi jumiin. Pohjaan tuli reikä, jota kävin näyttämässä Pohjolan tarkastusasemalla helsingissä. Aluksi ei meinannut ruveta millekkään, koska auto oli niin vanha ja pohjapelti oli sen takia antanut periksi. Pohjapellin olisi kuulemma pitänyt kestää kantoon istuttamisen. Aikani siellä tappelin ja otin kertakorvauksen ja sanoin vaihtavani firmaa samantien ja niin tein.
Nyt olen ollut tyytyväinen ifin asiakas.
Ensimmäinen omakohtainen tapaus IFillä.
Seuraava auto (Golf IV -00 AJM) meni lunastukseen. Päivällä oli plussakeli, mutta yöllä tuli pikkupakkanen. Ajoin ramppia alas 4-tielle (Kempeleellä, Zeppeliinin kohdalla). Rampin alaosassa oli tosi-iso ja aika syvä lätäkkö, johon vänkärin puolen renkaat menivät. Kuskin puolen renkaat menivät mustalla jäällä, jolloin vauhtia oli lähemmäs 100km/h. Muutaman piruetin kautta mentiin keskikaiteeseen.
Soitin samantien IFille, joilla oli just sillon järjestelmä nurin. Soitin taxin, jolla menimme ex-kihlatun (nyk. vaimo ;-) ) kanssa vanhempieni luokse, jossa olimme käymässä n. 60km matkan. Taxikyydin aikana soitin hinausauton hakemaan auton Ouluun Pörhön pihalle.
Raahesta menimme bussilla Vihantiin ja junalla kotia Vantaalle. Laskut IFille ja korvaukset tuli kaikista kuluista.
Auto meni lunastukseen, ja sain HYVÄN korvauksen, koska mulla oli se lunastusturva, jolla saa jopa 30% enemmän korvausta. En kertonut paljonko itse maksoin autosta, niin jäin voitolle ihan hyvin. Pyysin vaan katsomaan niiden markkinahintaa.
Toinen omakohtainen tapaus IFillä. KESKEYTYSTURVA.
Autosta meni työmatkalla laturi paskaksi. Työkaveri tuli hakemaan mut töihin, jolle maksoin vaivanpalkkaa ja bensakuluja 20€. Soitin IFille ja samantien oli tililläni 20€. Hinautin auton IFin laskuun keravalle korjaamolle, jossa remppa tehtiin mun laskuun.
Kaveri haki mut töistä ja vei mut silloiselle kämpälle (eestaas matkaa tuli n. 100km), josta maksoin kaverille 50€. Perustelin, että tämä tuli halvemmaksi kuin mennä taksilla kotiin. Julkisilla ei siihen aikaan illasta ollut mahdollista kulkea silloiselle kämpälle. Tein kirjallisen lapun IFille tuosta em. matkasta ja rahat tuli nopeasti tilille.
Enemmän kuin tyytyväinen oon ollu IFin palveluun ja korvauksiin.
Toivottavasti tästä saa jotain selvää...oon vähä jo tilt tilassa tähän aikaan vuorokaudesta, mutta oli pakko tulla raapustaan omat kokemukset.
avoauton katon viiltelyä ei ole korvattu juuri samasta syystä kuin veljeni mopoakin, toimistotyöntekijän mielestä ei ole voitu näyttää toteen (että olisi ollut ilkivaltaa) vaikka poliisilta olisi selkeä paperi että ilkivaltaahan se on ollut
Itselläni ko. tapaus käsiteltiin poliisin kanssa automurtona eikä asiassa ollut mitään epäselvyyttä silloisen Sammon kanssa. Nykyrahaa korjaus maksoi pari tonnia.
Itse pidän myös visusti huolta siitä, että kaskossani on keskeytysturva: viime kesänä rouva oli etelän reissulla perhetutun kaksi vuotta vanhalla golfilla. Lahden tienoilla oli vikavalo ruvennut palamaan ja matka pysähtyi siihen. Auto hinattiin korjaamolle ja seurue jatkoi matkaa vuokra-autolla. Koska oli viikonloppu, yöpymiset maksoi IF:n Autopalvelu+. Autokin saatiin vikakoodien nollauksella kuntoon maanantaina.
Mullakin katon viiltäminen käsiteltiin murtona, koska sieltä vietiin suuttimia. Omavastuuta vastaan sain autooni uuden katon ja suuttimet. Kättä joutui vääntämään korjauksen hinnasta, koska merkkiliikkeessä meinattiin vaihtaa koko kattosysteemi, mutta loppujen lopuksi eräs verhoomo vaihto rätin uuteen. [/quote]
Joku kysyi ylempänä, miten Pohjola on toiminut vahingon sattuessa.
Tässä pieni esimerkki:
Kannettava tietokoneeni putosi lattialle ja meni rikki. Tietokoneliikkeen mukaan ei kannattanut korjata, ja uusi vastaava kone (ilman ohjelmistoja!) maksaa 900€. Itse vika-analyysi maksoi 88€. Kone oli 3 vuotta vanha, ja koska 1. vuodesta ei oteta ikävähennystä, niin ikävähennystä tulee yht. 40%. Lisäksi korvauksesta vähennetään omavastuu 100€. Laskeskelin, että korvausta pitäisi tulla 528€.
Ja kuinkas kävikään. Toissapäivänä tuli lappu, korvausta maksetaan 277,40€. Ensinnäkin olivat itse Pohjolassa arvioineet koneen arvoksi 629€, josta vähennetty ikävähennys yht. 251,60€ ja omavastuu 100€. Kaiken lisäksi "unohtivat" maksaa vika-analyysin hinnan 88€.
Soitin asiakaspalveluun, jossa neiti voivotteli ja sanoi että heillä on tapana itse arvioida lunastetut tuotteet, eikä ns. ammattiliikkeiden arvioilla ole merkitystä. Vika-analyysin hinta 88€ luvattiin palauttaa, ja asiakaspalvelija lupasi välittää soittopyynnön asian käsittelijälle. Ei ole vielä soittanut.
Ja toinen tarina:
Siskoni muutti pois kotoa, ja eronneet vanhempani lisäsivät siskon kotivakuutuksen omiin vakuutuksiinsa. Sisko ei tästä tiennyt, joten otti vielä varmuuden vuoksi itse vakuutuksen. Kun päällekkäiset vakuutukset yllättäen selvisivät, soitettiin Pohjolaan. Pohjola ei kuulemma näe jos jollain on päällekkäisiä vakuutuksia! Päällekkäiset vakuutukset ovat osittain omaa syytä, tiedän. Mutta mites vahinkotilanteessa, olisiko sekä äitini, isäni että siskoni saaneet korvauksia?
Jos tämä tuore tietokonekorvaus ei etene haluttuun suuntaan niin kaipa se on vakuutusyhtiön vaihto edessä.
Tässä pieni esimerkki:
Kannettava tietokoneeni putosi lattialle ja meni rikki. Tietokoneliikkeen mukaan ei kannattanut korjata, ja uusi vastaava kone (ilman ohjelmistoja!) maksaa 900€. Itse vika-analyysi maksoi 88€. Kone oli 3 vuotta vanha, ja koska 1. vuodesta ei oteta ikävähennystä, niin ikävähennystä tulee yht. 40%. Lisäksi korvauksesta vähennetään omavastuu 100€. Laskeskelin, että korvausta pitäisi tulla 528€.
Ja kuinkas kävikään. Toissapäivänä tuli lappu, korvausta maksetaan 277,40€. Ensinnäkin olivat itse Pohjolassa arvioineet koneen arvoksi 629€, josta vähennetty ikävähennys yht. 251,60€ ja omavastuu 100€. Kaiken lisäksi "unohtivat" maksaa vika-analyysin hinnan 88€.
Soitin asiakaspalveluun, jossa neiti voivotteli ja sanoi että heillä on tapana itse arvioida lunastetut tuotteet, eikä ns. ammattiliikkeiden arvioilla ole merkitystä. Vika-analyysin hinta 88€ luvattiin palauttaa, ja asiakaspalvelija lupasi välittää soittopyynnön asian käsittelijälle. Ei ole vielä soittanut.
Ja toinen tarina:
Siskoni muutti pois kotoa, ja eronneet vanhempani lisäsivät siskon kotivakuutuksen omiin vakuutuksiinsa. Sisko ei tästä tiennyt, joten otti vielä varmuuden vuoksi itse vakuutuksen. Kun päällekkäiset vakuutukset yllättäen selvisivät, soitettiin Pohjolaan. Pohjola ei kuulemma näe jos jollain on päällekkäisiä vakuutuksia! Päällekkäiset vakuutukset ovat osittain omaa syytä, tiedän. Mutta mites vahinkotilanteessa, olisiko sekä äitini, isäni että siskoni saaneet korvauksia?
Jos tämä tuore tietokonekorvaus ei etene haluttuun suuntaan niin kaipa se on vakuutusyhtiön vaihto edessä.
Mutta mites vahinkotilanteessa, olisiko sekä äitini, isäni että siskoni saaneet korvauksia?
Pääsääntöisesti homma menee niin, että se yhtiö maksaa (mikäli vakuutukset eri firmoissa) jonne laput ensin toimitetaan. Mikäli ensimmäisessä vakuutuksessa tulee maksukatto vastaan, niin sitten saa lypsettyä toisella vakuutuksella lisää sen maksukattoon asti, jne. Eli sinänsä päällekkäiset vakuutukset eivät ole "täysin turhaa" rahanmenoa...
Itellä tuli vaihdettua Lähivakuutukseen autovakuutus, kun on näemmä kakkikseen selvästi yli 100€ halvempi mitä Pohjolassa. Viimeisen 4 vuotta ollut Pohjola, ja boonuksetkaan ole nousseet kuin 10%, lisäksi ne perkeleet lähettelee aina täysiä vakuutuslaskuja vaikka on kiesit pääosin liikennekäytöstä pois.
Toi on ihan yleinen käytäntö kaikissa vakuutusyhtiöissä. Esimerkiksi sairaustapauksissa vakuutusyhtiön lääkäri tekee potilasta näkemättä huomattavasti "luotettavamman" diagnoosin kuin potilasta hoitanut alan spesialisti.Soitin asiakaspalveluun, jossa neiti voivotteli ja sanoi että heillä on tapana itse arvioida lunastetut tuotteet, eikä ns. ammattiliikkeiden arvioilla ole merkitystä.
Vai selvititkö, paljonko olisit ko. tapauksessa saanut korvausta jostain muusta yhtiöstä?
Kaikki ne on ihan yhtä huonoja, suotta noita vapaaehtoisia vakuutuksia turhaan makselee. Vuosien mittaan noista kertyy niin suuri potti, että niillä korvaa jo vaikka mitä.
Mulla nyt vakuutukset Fenniassa, aiemmin oli Tapiolassa ja siirtänen takaisin Tapiolaan. Fennian kanssa asiat tuntuu olevan pääosin vaikeita, Tapiolan kanssa asiat hoitui hyvin. Hintoja en jaksa laskea. Fennia oli vaihtaessa ainakin halvempi, kun vaihtui kotivakuutus, kiinteistöjen palovakuutkset, pari autoa, sairaskuuvakuutus yms.
Aika kirjavia kokemuksia joista selviää vain se että ihan sama minkä vakuutusyhtiön valitset niin hukkaan menevät rahat.
Johtuisiko siitä että positiivista palautetta jaetaan harvemmin... valitetaan kyllä sitäkin enemmän.
Korjauksia jaetaan vuosittain sadoilletuhansille ihmisille, meillä on tässä nyt parikymmentä postia jossa kaikki eivät ole olleen tyytyväisiä...? onkohan otanta vähän pielessä? Mitä omat kokemukset ja kaveripiirissä sekä muut sekalaiset kokemukset kertovat niin mitään valittamista ei ole ollut.
Laitetaas positiivissävytteinen kyssäri:
Laitoin tarjouspyynnön Pohjantähteen kaikista vakuutuksista, mukaanlukien kahden auton vakuutukset. Ensimmäisessä vastineessa tuli kysymys, että onko perhepiirissä Y-tunnuksella toimivaa yritystä ja että jos tällainen löytyy, voitaisiin tehdä lisähaltijuuden vienti tälle yritykselle, jolloin bonukset voitaisiin liikennevakuutuksesta laittaa tappiin. Nykyisillä bonuksilla maksetaan yhteensä autojen vakuutuksia 1220,-/vuosi ja näillä yritysavusteisilla bonuksilla 618,-/vuosi. Sanoi setä vielä, että ota ilmoitusosat mukaan ja 2x10€ niin hän vielä hoitaa lisähaltijuusasian kuntoon konttorilla.
Näin siis Pohjantähdellä, onko tietoa tämän siirron huonoista puolista, edellä on mainittu 602 hyvää syytä per vuosi...
Laitoin tarjouspyynnön Pohjantähteen kaikista vakuutuksista, mukaanlukien kahden auton vakuutukset. Ensimmäisessä vastineessa tuli kysymys, että onko perhepiirissä Y-tunnuksella toimivaa yritystä ja että jos tällainen löytyy, voitaisiin tehdä lisähaltijuuden vienti tälle yritykselle, jolloin bonukset voitaisiin liikennevakuutuksesta laittaa tappiin. Nykyisillä bonuksilla maksetaan yhteensä autojen vakuutuksia 1220,-/vuosi ja näillä yritysavusteisilla bonuksilla 618,-/vuosi. Sanoi setä vielä, että ota ilmoitusosat mukaan ja 2x10€ niin hän vielä hoitaa lisähaltijuusasian kuntoon konttorilla.
Näin siis Pohjantähdellä, onko tietoa tämän siirron huonoista puolista, edellä on mainittu 602 hyvää syytä per vuosi...
huonoa kokemuksia ifistä
itse vaihdoin ifistä poholaan vakuutusmaksut "kallistui" muutamankympin
ifissä kun laitoin golffin liikennekäytöstäpoistoon piti tulla 50€ hyvitystä kuitenkin laskussa tämä näkyy +merkkisenä laskua yritettiin korata 3kertaa onkaälkeen meni hermot a yhtiö vaihtui
ifissä kun laitoin golffin liikennekäytöstäpoistoon piti tulla 50€ hyvitystä kuitenkin laskussa tämä näkyy +merkkisenä laskua yritettiin korata 3kertaa onkaälkeen meni hermot a yhtiö vaihtui
Meillä kaikki vakuutukset "koti,autot,mönkkäri,lasten,eläinten jne.. IFissä ja ainakin laskujen osalta kaiki toiminut todella hyvin ja on auton vaihdon yhteydessä aina korjattu laskut seuraavaan niinkun kuuluukin ja jopa ostaessa vakuutusta niin palvelu ollut kaikinpuolin todella hyvää ja he on neuvonut millanen vakuutus olisi hyvä eikä sitä kalleinta ole tarjonnut ekana vaan myyjä kertoi jopa mikä on halpa ja sisältää samat turvat kun kalliimmassakin kun vähän räätälöi vakuutusta. Tyytyväisiä ollaan oltu ja autoon oon saanut IFistä halvemmalla vakuutuksen mitä muistakin kysynyt. Mönkkäriin on kalliimpi kyllä kun muualla mutta sit taas saa sen hinnan tippumaan kun on monta vakuutusta samassa yhtiössä. Vielä ei olla jouduttu korvauksia hakemaan tuolta mutta hyvä turvahan tuolla on että jos esim töllö tai tietokone tippuu lattialle alle 5vuoden niin saa sen saman rahan takasin mitä se on uutena maksanu... Vaikka monesta paikkaa saa lukea että ei ole korvaukset toiminu niin pidän itse sitä hyvänä yhtiönä ja velipoika kanssa kehunut IFIä että sieltä tullut mukavasti korvauksia.... sillä 2viikkoa paku remontissa ja se keskeytys vakuutus toi olikohan 100€ per päivä ;D
IFfissä omat / talouden vakuutukset, pari autoa (osakaskon kanssa) + kelkka (osakaskolla) + ok-talon vakuutukset (alta 5v kamoille täys korvaushinta jne) + koira (hoito + kuoleman osalta vakuutettu).
Joskus aikanaan sain IF:stä jonkun loistokuskiedun (olikohan 15% lisää pakolliseen bonuksia?) ja luulin moisen loppuvan kun ikää tuli enemmän mitä mainoksessa puhuttiin ikähaarukaksi, vaan alennus on ja pysyy kuulemma niin kauan kun vakuutukset pysyvät IF:ssä.
Ei paljoa mk2:n pakolliselle liikennevakuutukselle jää hintaa vuodessa :)
Kelkka tais olla muutaman kympin kalliimpi kuin Tapiolassa, koira halvempi kuin Tapiolassa ja kotivakuutus myös. Tosin siitä on jo vuosi kun kilpailutin viimeksi. Eukon Mitsu on mallia _tosi_ kallis pakollisten vakuutusten osalta, miltei 700e /vuosi, johtuu tosin ihan bonuksien puutteesta ja vissiin iästäkin osaltaan, tosin tähänkin saatiin ihan vain puhumalla 10% bonuksia, vähän kun väläytteli puhelimessa ehdotusta yhtiön vaihdosta johtuen ko. auton vakuutuksien kalleudesta, tosin otin samalla osakaskon tuohon lisäksi.
Edit: Tapiolassa oli karkiasti tonnin kalliimpi paketti kun tarjouksen pyysin, tiedä sitten puuttuiko siitä jotain alennuksia mutta..
Joskus aikanaan sain IF:stä jonkun loistokuskiedun (olikohan 15% lisää pakolliseen bonuksia?) ja luulin moisen loppuvan kun ikää tuli enemmän mitä mainoksessa puhuttiin ikähaarukaksi, vaan alennus on ja pysyy kuulemma niin kauan kun vakuutukset pysyvät IF:ssä.
Ei paljoa mk2:n pakolliselle liikennevakuutukselle jää hintaa vuodessa :)
Kelkka tais olla muutaman kympin kalliimpi kuin Tapiolassa, koira halvempi kuin Tapiolassa ja kotivakuutus myös. Tosin siitä on jo vuosi kun kilpailutin viimeksi. Eukon Mitsu on mallia _tosi_ kallis pakollisten vakuutusten osalta, miltei 700e /vuosi, johtuu tosin ihan bonuksien puutteesta ja vissiin iästäkin osaltaan, tosin tähänkin saatiin ihan vain puhumalla 10% bonuksia, vähän kun väläytteli puhelimessa ehdotusta yhtiön vaihdosta johtuen ko. auton vakuutuksien kalleudesta, tosin otin samalla osakaskon tuohon lisäksi.
Edit: Tapiolassa oli karkiasti tonnin kalliimpi paketti kun tarjouksen pyysin, tiedä sitten puuttuiko siitä jotain alennuksia mutta..
Itse havaitsin että koiravakuutus kalliimpi kuin oma vakuutus ja kaiken huipuksi lähes identtinen koiravakuutus sisältyi jo kotivakuutukseenkin kun se paketti uusiutui tässä vasta. Samalla kolminkertaistin irtaimiston ja "omien muutosten" korvaussummaa niin hinta nousi peräti 2€/vuosi. Tämä siis Pohjolassa.
Eli niissäkin voi säästää.
Eli niissäkin voi säästää.
Uusista ehdoista en tiedä, mutta kotivakuutuksella ja koiran omalla vakuutuksella ei ole käytännössä mitään yhteistä, ainoastaan vastuuvakuutus hieman muistuttaa toisiaan. Saa korjata jos olen väärässä, vai ymmärränkö kirjoituksesi jotenkin väärin, vertaa omaa vakuutustasi koiraan? :D
Koiralla tärkein vakuutus lienee hoitokuluvakuutus, jolle käyttöä voi tulla, eli tapaturmat ja sairaudet, joista ei saa mitään korvausta kotivakuutuksesta. Vastuuvakuutus sitten taas tarvitaan, jos on kovin aktiivista ja agressiivista sorttia, eli aiheuttaa ongelmia toisille osapuolille :) Tapaturmaisessa kuolemassa kotari taitaa maksaa maksimissaan tonnin kaikista eläimistä yhteensä, eläinvakuutus taas maksaa summan x per koira.
Itse en vakuuta koiriani, vakuutukset maksaa niin paljon vuodessa, että takataskusta on ollut viimeisen 7v ajan halvampi maksaa.
Tuo irtaimiston vakuutusmäärän nosto on yleensä melko turha, ellei sitä ole alunperin laskenut arvioidusta. Mulla lienee kotarin irtaimiston vakuutusmäärä n. 70t€, mutta jos lasketaan todellisen omaisuuden päivänarvoa (korvaussummaa) niin en pääse lähellekään tuollaista, tulee ikävähennykset jne. enkä siis edes omista uutena tuon arvoista tavaraa. Mutta summaa lienee melko turha säätää koska hinta muuttuu juurikin noin vähän, koska todellisuudessa korvattavat summat on paljon pienempiä. Jokainen voi laskelma kaikki tavarat mitä omistaa ja miettiä minkä arvoisia ne on käytettynä, siinä on maksimi korvaussumma... puolillaan oleva shampoopullo 0,1e, 5v vanha telkkari 100e, sohva 150e, persialainen perintömatto 170e :)
Koiralla tärkein vakuutus lienee hoitokuluvakuutus, jolle käyttöä voi tulla, eli tapaturmat ja sairaudet, joista ei saa mitään korvausta kotivakuutuksesta. Vastuuvakuutus sitten taas tarvitaan, jos on kovin aktiivista ja agressiivista sorttia, eli aiheuttaa ongelmia toisille osapuolille :) Tapaturmaisessa kuolemassa kotari taitaa maksaa maksimissaan tonnin kaikista eläimistä yhteensä, eläinvakuutus taas maksaa summan x per koira.
Itse en vakuuta koiriani, vakuutukset maksaa niin paljon vuodessa, että takataskusta on ollut viimeisen 7v ajan halvampi maksaa.
Tuo irtaimiston vakuutusmäärän nosto on yleensä melko turha, ellei sitä ole alunperin laskenut arvioidusta. Mulla lienee kotarin irtaimiston vakuutusmäärä n. 70t€, mutta jos lasketaan todellisen omaisuuden päivänarvoa (korvaussummaa) niin en pääse lähellekään tuollaista, tulee ikävähennykset jne. enkä siis edes omista uutena tuon arvoista tavaraa. Mutta summaa lienee melko turha säätää koska hinta muuttuu juurikin noin vähän, koska todellisuudessa korvattavat summat on paljon pienempiä. Jokainen voi laskelma kaikki tavarat mitä omistaa ja miettiä minkä arvoisia ne on käytettynä, siinä on maksimi korvaussumma... puolillaan oleva shampoopullo 0,1e, 5v vanha telkkari 100e, sohva 150e, persialainen perintömatto 170e :)
Meinasin että koiran vakuutus maksoi enemmän kuin omat(tapaturma,henki,urheilu yms) vakuutukseni vuodessa.
Koiralla oli joskus tuo hoitokuluvakuutus parin vuoden mutta ainoat lääkärikäynnit oli/on olleet toistaiseksi (onneksi) pelkät rokotukset, eli sieltä takataskusta edullisempi mennä.
Kyseessä siis kääpiöpinseri (joten vastuuvakuutuksella ei käyttöä kun ei se semmoista vahinkoa aikaiseksi saa sekä yhtiössä sanoivat että "sylikoirille" turha) ja sen aiheuttamat vahingot menee kotivakuutuksesta,näin ainakin vakuutusyhtiön setä meinasi. Lisäksi kotivakuutus maksaa jos koira kuolee tapaturmaisesti ja jotain muutakin siinä oli mitkä itselle vältti.
Itsellä tuo irtaimisto on nyt jotain ~25k€ (kaksio 69m2 ja varastot ~15m2, asuu minä ja koira) ja tuo kämpän "omien muutosten" summan nostin ~5k€ --> ~20k€ eli taloyhtiön piikkiin menee alkuperäiseen pintaan asti ja loput vakuutuksen piikkiin. Irtaimisto on tosiaan aika yläkanttiin(pari tv:tä,hieman elektroniikkaa,sohvat,keittiön pöytä,vaatteet,varaston sisällöt,niistä arvonalennukset yms pois.Kalusteet yms menee kotivakuutukseen) mutta sama se on olla koska summan laskeminen ei juuri hintaan vaikuta.
Vakuutuksethan on semmoinen soppa että ei niistä ota pirukaan selvää.
Edit: tarkistinpas lapuista kun lojuu tossa, irtaimistoon tuli vain joku indeksikorotus,pelkästään tuo rempparaha korotettiin ja hintaa tuli lisää 2,14€ vuosi.
Koiralla oli joskus tuo hoitokuluvakuutus parin vuoden mutta ainoat lääkärikäynnit oli/on olleet toistaiseksi (onneksi) pelkät rokotukset, eli sieltä takataskusta edullisempi mennä.
Kyseessä siis kääpiöpinseri (joten vastuuvakuutuksella ei käyttöä kun ei se semmoista vahinkoa aikaiseksi saa sekä yhtiössä sanoivat että "sylikoirille" turha) ja sen aiheuttamat vahingot menee kotivakuutuksesta,näin ainakin vakuutusyhtiön setä meinasi. Lisäksi kotivakuutus maksaa jos koira kuolee tapaturmaisesti ja jotain muutakin siinä oli mitkä itselle vältti.
Itsellä tuo irtaimisto on nyt jotain ~25k€ (kaksio 69m2 ja varastot ~15m2, asuu minä ja koira) ja tuo kämpän "omien muutosten" summan nostin ~5k€ --> ~20k€ eli taloyhtiön piikkiin menee alkuperäiseen pintaan asti ja loput vakuutuksen piikkiin. Irtaimisto on tosiaan aika yläkanttiin(pari tv:tä,hieman elektroniikkaa,sohvat,keittiön pöytä,vaatteet,varaston sisällöt,niistä arvonalennukset yms pois.Kalusteet yms menee kotivakuutukseen) mutta sama se on olla koska summan laskeminen ei juuri hintaan vaikuta.
Vakuutuksethan on semmoinen soppa että ei niistä ota pirukaan selvää.
Edit: tarkistinpas lapuista kun lojuu tossa, irtaimistoon tuli vain joku indeksikorotus,pelkästään tuo rempparaha korotettiin ja hintaa tuli lisää 2,14€ vuosi.
Kotivakuutus korvaa myös koiran aiheuttamat vahingot, jos se syö vaikka vieraisilla olevan auton sisustan oven ollessa auki, juoksee tielle ja auto väistää sitä ojaan, haukahtaa pyöräilijälle joka ajaa ojaan/betoniporsaseen ja rytäkässä hajoaa purukalusto jne.
Tai näin ainakin meillä, mun mielestä ihan fiksu systeemi olla olemassa. Vaikka se oma koira olisi kuinka rauhallinen tahansa... kävelytät taajaman ulkopuolella landella ajotiellä ja koira tekee yhden väärän liikkeen ja autoilija ajaa ojaan, mukavampi antaa vakuutusyhtiön tapella oikeudessa (jos syyllisestä on epäselvää) kuin itse omasta pussista.
Hoitokuluvakuutus on meillä itseasissa jo 'maksanut' itsensä takaisin viime ja tältä vuodelta, mystisen korvatulehdus-kierteen takia. Tosin tästä nyt jo päästy eroon, muutto pois betonikuutiosta taisi olla se oikea ratkaisu ja barffaukseen siirtyminen (tai 80% raakaa evästä ja 20% nappulaa, joskus pelkkää raakaa), allergia?
Vaan paljon tuossakin hoitokuluvakuutuksessa on sellaista mitä ei korvata, ja vielä roduittain sitten lisäsairauksia mitä ei korvata.
edit: Tosiaan koira mallia Leonbergin koira, eli ei ihan sylikoira vaikka itse niin luuleekin välillä.
Ja tosiaan irtaimisto lienee vakuutettu 70ke asti mutta eipä ole ongelmia että sinne asti olisi ikinä tarvetta, nousi IF:llä jostain syystä tuohon + 5v asti ei lähe ikävähennyksiä laisinkaan. Tai nämä muutokset tulivat kun muutimme betonikuutiosta okt:hen maalle.
Tai näin ainakin meillä, mun mielestä ihan fiksu systeemi olla olemassa. Vaikka se oma koira olisi kuinka rauhallinen tahansa... kävelytät taajaman ulkopuolella landella ajotiellä ja koira tekee yhden väärän liikkeen ja autoilija ajaa ojaan, mukavampi antaa vakuutusyhtiön tapella oikeudessa (jos syyllisestä on epäselvää) kuin itse omasta pussista.
Hoitokuluvakuutus on meillä itseasissa jo 'maksanut' itsensä takaisin viime ja tältä vuodelta, mystisen korvatulehdus-kierteen takia. Tosin tästä nyt jo päästy eroon, muutto pois betonikuutiosta taisi olla se oikea ratkaisu ja barffaukseen siirtyminen (tai 80% raakaa evästä ja 20% nappulaa, joskus pelkkää raakaa), allergia?
Vaan paljon tuossakin hoitokuluvakuutuksessa on sellaista mitä ei korvata, ja vielä roduittain sitten lisäsairauksia mitä ei korvata.
edit: Tosiaan koira mallia Leonbergin koira, eli ei ihan sylikoira vaikka itse niin luuleekin välillä.
Ja tosiaan irtaimisto lienee vakuutettu 70ke asti mutta eipä ole ongelmia että sinne asti olisi ikinä tarvetta, nousi IF:llä jostain syystä tuohon + 5v asti ei lähe ikävähennyksiä laisinkaan. Tai nämä muutokset tulivat kun muutimme betonikuutiosta okt:hen maalle.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”