Mistä LAMBDA -anturi edullisesti?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä LAMBDA -anturi edullisesti?
Mistäs kannattaa tuota lambda -anturia golffiin ja ventoon alkaa kyselemään? Paikallinen varaosaliike tarjosi FAQ -merkkistä noin 70e hintaan, Bosch lienee päälle 100e?
Tuo Faq tekee myös moottorin muitakin antureita mm öljynpaine ja vedenlämpö joten lienee hyvä vaikka tarvike?
Tuo Faq tekee myös moottorin muitakin antureita mm öljynpaine ja vedenlämpö joten lienee hyvä vaikka tarvike?
http://www.vpv-motorracing.com/index.htm
Tuolta kannattaa katsella.
Tuolta kannattaa katsella.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Ei taida olla millään lailla kannattavaa laittaa mitä tahansa tarvikeanturia, jos Boschin saa likelle samaan hintaan. Tuo VPV:n Vuoristo on asiallinen sälli, suosittelen hänen palvelujaan.
Vaihto on kiinnijuuttumisen takia todella ikävä tehdä, eikä halvat lambdat aina kestä kuin muutaman 10tkm huonoimmillaan.
Vaihto on kiinnijuuttumisen takia todella ikävä tehdä, eikä halvat lambdat aina kestä kuin muutaman 10tkm huonoimmillaan.
Onko anturin vaihdossa mitä erikoista huomioitavaa ? Muuta kuin että vanha pois ja uutta tilalle ? Voisi varmaan myös itselle vaihtaa, ajettu kohta 250tkm ilmeisesti samalla anturilla.
Ilmeisesti BOSCH 0 258 005 729 olisi sopiva, hintaa 75€
Ilmeisesti BOSCH 0 258 005 729 olisi sopiva, hintaa 75€
Viimeksi muokannut Mikhauta, 11.12.2007 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ota se bosch, niin minunkin ois pitäny tehä. ei oo anturin vaihdon jälkeen enää kulkenu niin vähällä bensalla mitä ennen. että kyllä se maksaa ittensä takasin ajan mittaan. kestää myös varaankin pitempään kun tarvike.
ei varmaan muuhun tarvii varautua, jos liitin löytyy johdoista kun että vanha anturi on varmasti pirun tiukasti kiinni. minulla se oli sekä pirun tiukassa että tosi hankalassa paikassa.
ite ainakin aion joskus lähiaikoina vaihtaa tuon kw:n anturin tilalle sen kunnollisen boschin.
ei varmaan muuhun tarvii varautua, jos liitin löytyy johdoista kun että vanha anturi on varmasti pirun tiukasti kiinni. minulla se oli sekä pirun tiukassa että tosi hankalassa paikassa.
ite ainakin aion joskus lähiaikoina vaihtaa tuon kw:n anturin tilalle sen kunnollisen boschin.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
^^^^
kyllä,totta se on.
itsekkin kertaalleen juotin vanhan liittimen oikein viimeisen päälle ja suojasin kutistesukalla-->edelleen antoi vikakoodia lambdasta ja moottorinohjaus hyppäsi safe-modeen.
asiasta hieman kyselin ja kuulin saman,silläpä paketissa tuli mukana omituisen näköiset avonaiset liittimet jotka jätin laittamatta koska näyttivät oikeasti rimpuloilta.
purin juotokset/kutistesukat ja laitoin noi liittimet eli liitos jäi avoimeksi ja sen jälkeen toiminut.
kyseessä siis japaninihme jos joku ihmettelee vikakoodeja yms...
halpoja lambdoja moni tuntuu haukkuvan mutta NGK hintaan 34,90e on nyt toiminut 3v ja 40tkm.
samoin kaverille laitettiin moinen,2v toimi ainakin kunnes auto meni vaihtoon.
bosch kai se tietysti on parasta mitä rahalla saa(tarvikkeista)mutta ei sitä aina raski sijoittaa tuplahintaa ;)
kyllä,totta se on.
itsekkin kertaalleen juotin vanhan liittimen oikein viimeisen päälle ja suojasin kutistesukalla-->edelleen antoi vikakoodia lambdasta ja moottorinohjaus hyppäsi safe-modeen.
asiasta hieman kyselin ja kuulin saman,silläpä paketissa tuli mukana omituisen näköiset avonaiset liittimet jotka jätin laittamatta koska näyttivät oikeasti rimpuloilta.
purin juotokset/kutistesukat ja laitoin noi liittimet eli liitos jäi avoimeksi ja sen jälkeen toiminut.
kyseessä siis japaninihme jos joku ihmettelee vikakoodeja yms...
halpoja lambdoja moni tuntuu haukkuvan mutta NGK hintaan 34,90e on nyt toiminut 3v ja 40tkm.
samoin kaverille laitettiin moinen,2v toimi ainakin kunnes auto meni vaihtoon.
bosch kai se tietysti on parasta mitä rahalla saa(tarvikkeista)mutta ei sitä aina raski sijoittaa tuplahintaa ;)
perjantaina laitan (mikäli saapuu) omaan uuden boschin kw:n tilalle. sikäli mikäli vanha suostuu irtoamaan... viimeksi oli aika tappelua kun anturi oli katin edessä putken päällä, eli aika hankalassa paikassa. nykyinen ei sentään ole ollut kahta vuotta pitempään vielä niin toivoa irtoamisesta vielä on.
Kysyin VPV:ltä tuon Bosch 0 258 005 729 4-johto yleis-lambdan sopivuutta vento/golf niin vastaus oli:
Ihan 100% sopivuutta en osaa sanoa Boschin luettelon perusteella. Jos
pystyt mittaamaan huoneenlämpöisestä anturista kahden valkoisen johdon
välisen vastusarvon niin sen tiedon perusteella tiedän sopivan anturin
hieman suuremmalla varmuudella.
Ihan 100% sopivuutta en osaa sanoa Boschin luettelon perusteella. Jos
pystyt mittaamaan huoneenlämpöisestä anturista kahden valkoisen johdon
välisen vastusarvon niin sen tiedon perusteella tiedän sopivan anturin
hieman suuremmalla varmuudella.
anturi on taas vaihdettu ja kyllähän se suurimmaksi osaksi musta oli, eli tarvike antaa selkeästi epätarkempaa infoa kun rikkaammalla oli käynyt. kallis mutta opettavainen kokeilu. tulpatkin meinasin vaihtaa mutta ei pirulainen ollutkaan uusissa orkkistulpissa päässä sitä paksunnosta että sais tulpanhatun pysymään kunnolla.
Itse ostin paikalliselta tommose tarvikelambda kuin mobiletron, 50e. Myyjä sano, että tämän pitäis olla semmone lambda mikä myös toimii. Tuli siinä kysyttyä tota kolvaushommaa kanssa ja oli sitä mieltä, että urbaania legendaa. Hänen mielestää todennäköisempää on se, että tinat sulaa lähellä kuumaa katalysaattoria ja aiheuttaa näinollen häiriöitä.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Biltemasta löytyy lambda-anturin irrotushylsy. En ole testannut joten en sano laatuun mitään.
Tuotenro 10244
Sokeripalalla ei mun mielestä autossa kannata liittää yhtään mitään muuta kuin tilapäisesti. Hyvä liitin on esimerkiksi AMPin Superseal. Ja abikoilla pärjäilee kuivassa paikassa. Eipä se tina mihinkään sula siellä lambdan johdoissa. Jos 20cm päässä katista on niin kuuma että tina sulaa, silloin palaa kyllä koko autokin. Tai missä se liitos nyt sijaitseekaan.
Tuotenro 10244
Sokeripalalla ei mun mielestä autossa kannata liittää yhtään mitään muuta kuin tilapäisesti. Hyvä liitin on esimerkiksi AMPin Superseal. Ja abikoilla pärjäilee kuivassa paikassa. Eipä se tina mihinkään sula siellä lambdan johdoissa. Jos 20cm päässä katista on niin kuuma että tina sulaa, silloin palaa kyllä koko autokin. Tai missä se liitos nyt sijaitseekaan.
Joo mutta kun ei kuulemma sais tinailla kuten tuossa hieman edempänä oli juttua.
Pitää 22mm hylsy katkasta ja hitsata sopivan mittanen putki väliin. kuinka muuten noi anturit irtoaa, pitääkö lämmittää vai lähteekö raakaa voimaa käyttäen?
Homma menee taas ensviikonlopulle kun vento on viikot ajossa, jos ei sitten taas vie johonkin pajalle.
Pitää 22mm hylsy katkasta ja hitsata sopivan mittanen putki väliin. kuinka muuten noi anturit irtoaa, pitääkö lämmittää vai lähteekö raakaa voimaa käyttäen?
Homma menee taas ensviikonlopulle kun vento on viikot ajossa, jos ei sitten taas vie johonkin pajalle.
Lambdan vaihto?
Pystyiskö kukaan tarjoamaan selvää ohjetta lambda-anturin vaihtamiseen? Netissä oli van niin sekavasti kerrottu tuo, ettei päähän oikein mennyt. Aikaisempaa kokemusta vaihtamisesta ei ole, viikonloppuna joutuu vaihtamaa. Ois vaa hyvä tietää, mihin kytken mitkäkin johdot, mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitä ei tulisi tehdä
Do diin, ventuskaan on lambda vaihdettu ja ainakin tuntuu että käy paremmin ja tietynlainen nykiminen ja uneliaisuus poljettaessa loppui. Katotaan tippuuko kulutus.
Jotakin häikkää on tankin mittarissa kun alle puolen tankin menee niin viisari voi yhtäkkiä tipahtaa punaiselle vaikka tankissa lientä vielä onkin. mistä vois vikaa etsiä?
Jotakin häikkää on tankin mittarissa kun alle puolen tankin menee niin viisari voi yhtäkkiä tipahtaa punaiselle vaikka tankissa lientä vielä onkin. mistä vois vikaa etsiä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossa siskon kolmosessa myöskin bensamittari näyttää omiaan, kävivät tankilla kun oli melkeen punaisella neula niin eipä sinne mennyt kuin 28 litraa. Neula ei edes nouse ihan loppuun asti kun tankki täysi. Kulutuskin tuosta putosi reilusti vaihtamalla ikivanhat jakajan hilut ja polttoainesuodatin uusiin.
Tuolloin viime tankkauksella kuulemma 370km tripissä joista pelkkää kaupunkiajoa 300km, eli 7,5 litraa suunnilleen syönti. Varsin kohtuullinen, kun ollut näitä pakkasiakin ja autolla ajetaan enimmäkseen vaan lyhyttä työmatka-ajoa 4km suunta ja illalla takaisin.
Tuolloin viime tankkauksella kuulemma 370km tripissä joista pelkkää kaupunkiajoa 300km, eli 7,5 litraa suunnilleen syönti. Varsin kohtuullinen, kun ollut näitä pakkasiakin ja autolla ajetaan enimmäkseen vaan lyhyttä työmatka-ajoa 4km suunta ja illalla takaisin.
Neula ei putoa samoin kun virrat katkaisee vaan salakavalasti ja yllättäen tipahtaa eli muutaman kerran muija on meinannut saada slaagin kun aamulla pihasta töihin lähdettäessä on mittarin viisari ollut puna-alueen alussa mutta muutaman metrin ajon jälkeen yllättäen alueen lopussa. Muuten mittari toimii ok eli täyteen tankatessa näyttää täyttä ym.
Tuossa tankilla kävin ja mittari oli puna-alueen ihan lopussa mutta tankkiin meni 48L.
Missä tuo tankin anturi on ja mitä sille voi tehdä?
Golffiin pitäis tuo lambda vielä vaihtaa mutta kummasti on kulutus siinäkin tippunut,pari kertaa on trippariin rullattu 570km lukemat ja tankkiin saatu 50L.
Lieneekö syynä tukkoinen takapönttö joka hiljattain vaihdettiin reijän takia vai säälimätön polkeminen?
Ventoa tulee myös kuritettua kun se mulla ajossa on kun ei muija sitä koskaan rankaise.
Tuossa tankilla kävin ja mittari oli puna-alueen ihan lopussa mutta tankkiin meni 48L.
Missä tuo tankin anturi on ja mitä sille voi tehdä?
Golffiin pitäis tuo lambda vielä vaihtaa mutta kummasti on kulutus siinäkin tippunut,pari kertaa on trippariin rullattu 570km lukemat ja tankkiin saatu 50L.
Lieneekö syynä tukkoinen takapönttö joka hiljattain vaihdettiin reijän takia vai säälimätön polkeminen?
Ventoa tulee myös kuritettua kun se mulla ajossa on kun ei muija sitä koskaan rankaise.
^Varmastihan se tukkonen putki ahistaa. Se anturi taitaa löytyä takakontin maton alla olevan mustan pyöreän peltilätkän alta (joka kolmella ruuvilla kiinni). Tai siis sieltä alta löytyy tankki, ja siinä on se korkki mihin menee anturin piuhat ja anturi siis siinä korkissa.
Nuo 1.8 myllyt on niin vääntäviä, ettei niitä tarvitse rängyttää niin silläpä ne tietenki karstautuu ajan myötä, jos ei anneta välillä kunnolla kyytiä :)
Nuo 1.8 myllyt on niin vääntäviä, ettei niitä tarvitse rängyttää niin silläpä ne tietenki karstautuu ajan myötä, jos ei anneta välillä kunnolla kyytiä :)
Työkalusta oli puhe aiemmin, ei kannata paljoo itse hitsailla kun valmis maksaa 6e
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=80-4032
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=80-4032
Omassa 2.0 8v variantissa ajotietokoneen mukaan keskikulutus viimeisellä 3500 kilometrillä 10.1L/100km. Keskinopeus päätähuimaava 37km/h. Edellinen omistaja vaihtanut lambdan röpöttämisen ja bensankulutuksen takia, turhaan. Vika olikin vuotavassa pakoputkessa, eli vuodo ennen lambdaa -> käy rikkaalla.
Pitää itseasiassa aika hyvin paikkansa tuo ajotietokoneen lukema, ainakin mitä viimeksi tankilla käydessä laskin, desin verran heittoa.
Pitää itseasiassa aika hyvin paikkansa tuo ajotietokoneen lukema, ainakin mitä viimeksi tankilla käydessä laskin, desin verran heittoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa