Hyvä akku? Kokemuksia/vinkkejä kaivataan!!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Tuosta Exidestä ei ole kokemusta, mutta viime talvi meni ihan kivasti Optiman keltakantisella 55Ah mallilla. Tosin lyhyessä ajossa eberin ja rokkikoneiden kanssa ei kerinnyt aina latautumaan. Tähän auttoi ulkoisen laturin käyttö muutaman kerran talven aikana.
Täksi talveksi laitoin 70Ah:n agm akun, josta kehuja autohifipuolen harrastajilta kuulin, saapa nähdä onko millainen tuohon Optimaan verrattuna.
Täksi talveksi laitoin 70Ah:n agm akun, josta kehuja autohifipuolen harrastajilta kuulin, saapa nähdä onko millainen tuohon Optimaan verrattuna.
Onko muilla kokemusta noista Energien akuista? Lukkarille myymääni Caravelleen muistaakseni semmoisen nakkasin ja ensimmäinen kevättalvi meni ainakin moitteetta. Miten lienee "oireillut" tälle talvea?
Uskaltaisikohan nakata samanmerkkisen myös ocuun... Sanoi nimittäin aika vaikeasti tuo alkuperäinen akku jo kun tuolta korvesta takaisin päin lähdettiin pikkujoulujen jälkeen.
Uskaltaisikohan nakata samanmerkkisen myös ocuun... Sanoi nimittäin aika vaikeasti tuo alkuperäinen akku jo kun tuolta korvesta takaisin päin lähdettiin pikkujoulujen jälkeen.
Tätä threadia lukiessa ei oikein selviä mikään, kaipa nyt mikä tahansa kiinalainen halpisakkukin pari vuotta toimii moitteetta. Enemmän kiinnostaisi se, miten akut jaksavat vielä 5 vuoden jälkeen ja millaisissa olosuhteissa akkuja on käytetty (starttien määrä suhteessa ajomääriin, lämmittimen käyttö yms.).
Mulla on ollut jo 8 vuotta konepellin alla "Lightning Power"-merkkinen halpisakku ja hyvin pelaa edelleen. Käyttö on ollut todella kevyttä akun kannalta (matka-ajoa ja lähes aina auto lämmityksessä), joten luultavasti mikä tahansa akku toimisi yhtä hyvin. Tätä seikkaa puoltaa myös se, että tuo on vasta toinen akku ko. kulkineessa, edellinen oli VW:n orkkisakku.
Olosuhteet ovat niin erilaiset, ettei ole olemassa kaikille sopivaa akkutyyppiä. Se, joka toisella matka-ajossa toimii hyvin, ei välttämättä enää kestäkään lyhyissä kaupunkipyrähdyksissä täynnä ja päinvastoin.
Mulla on ollut jo 8 vuotta konepellin alla "Lightning Power"-merkkinen halpisakku ja hyvin pelaa edelleen. Käyttö on ollut todella kevyttä akun kannalta (matka-ajoa ja lähes aina auto lämmityksessä), joten luultavasti mikä tahansa akku toimisi yhtä hyvin. Tätä seikkaa puoltaa myös se, että tuo on vasta toinen akku ko. kulkineessa, edellinen oli VW:n orkkisakku.
Olosuhteet ovat niin erilaiset, ettei ole olemassa kaikille sopivaa akkutyyppiä. Se, joka toisella matka-ajossa toimii hyvin, ei välttämättä enää kestäkään lyhyissä kaupunkipyrähdyksissä täynnä ja päinvastoin.
Kerrotaanpa rehellisesti että mulla on yhessäki autossa ollu yli 5 vuotta Vartan sininen akku.
Auto saanu lämmitystä vasta 20 pakkasilla jos on joku muistanu lämmityksen, ajot lyhyitä ja akku on kestänyt. On sitä toki muutamia kertoja pitänyt ladata kun on lyhyillä matkoilla lähinnä starttailtu eikä niinkään ajon aikana latailtu.
Auto saanu lämmitystä vasta 20 pakkasilla jos on joku muistanu lämmityksen, ajot lyhyitä ja akku on kestänyt. On sitä toki muutamia kertoja pitänyt ladata kun on lyhyillä matkoilla lähinnä starttailtu eikä niinkään ajon aikana latailtu.
kokemusta noista Energien akuista? Lukkarille myymääni Caravelleen muistaakseni semmoisen nakkasin ja ensimmäinen kevättalvi meni ainakin moitteetta. Miten lienee "oireillut" tälle talvea?
Kovasti on ollut leutoa, joten ei ole päässyt paljoa testailemaan. Eberikin on lämmittänyt auton mukavasti kakkosakun kautta. Hyvin tuo 105 Ah patteri kuitenkin pyöritti, kun eberi jostakin syystä veti ilmat järjestelmään ja joutui puolilämmintä konetta sahaamaan muutaman kerran pitkän aikaa.
Minkätehonen akku pitäisi hommata tuohon 1.8t gti malliin. Mitään polttoainelämmittimiä ei ole. Tossa oli hongkongissa Bannerin akkuja. Riittääkö 62ah? Kysyisinki että meneekö sellanen samankokonen akku heittämällä sinne golffin alkuperäisen akun tilalle? Neloskorisessa golffissaha kiinnitys on mutterilla ja jonkunnäkösellä rautapalalla alasivusta puristettuna, lisäksi se panta menee akun yli.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Pitää laittaa yksi "hankinta" tänne.
- Ostettiin porukalla kulkine (lue ooppeli), eikä onnettomassa ollut akkua.
- Dyykattiin naapurin roskakatoksesta akku, startilla käyntiin ja voilaa.
- Kulkineella kuljettiin keskieurooppaan (lue Saksaan), ostettiin toinen
(johon piti tuo dyykattu akku laittaa, kun ei omassa virta riittäny).
- Tuo eka kulkine heivattiin "pimeän väen" (lue Hampurissa siltojen alla
puolesta Saharaan.
- Aikaa koitoksesta on enempi kuin viisi vuotta, mutta edelleen tuo
sama "paristo" on paikoillaan :)
- Kerrankin hinta/laatu suhde kohdillaan ;)
- Ostettiin porukalla kulkine (lue ooppeli), eikä onnettomassa ollut akkua.
- Dyykattiin naapurin roskakatoksesta akku, startilla käyntiin ja voilaa.
- Kulkineella kuljettiin keskieurooppaan (lue Saksaan), ostettiin toinen
(johon piti tuo dyykattu akku laittaa, kun ei omassa virta riittäny).
- Tuo eka kulkine heivattiin "pimeän väen" (lue Hampurissa siltojen alla
puolesta Saharaan.
- Aikaa koitoksesta on enempi kuin viisi vuotta, mutta edelleen tuo
sama "paristo" on paikoillaan :)
- Kerrankin hinta/laatu suhde kohdillaan ;)
Onko akku rintamalal mitään mullistavaa tapahtunut viimevuosina?
Uusi hyvä akku olisi 1.9tdi Golfiin hakusassa. Mielellään joku sellanen mikä ottaa pakkasella mahdollisimmanhyvin virtaa vastaan ja ei menisi rikki heti ensimmäisellä kerralla, kun unohdan valot yöksi päälle :)
Olisiko Exiden 105Ah AGM akusta mihinkään? Vai saako jotain parempaa?
Uusi hyvä akku olisi 1.9tdi Golfiin hakusassa. Mielellään joku sellanen mikä ottaa pakkasella mahdollisimmanhyvin virtaa vastaan ja ei menisi rikki heti ensimmäisellä kerralla, kun unohdan valot yöksi päälle :)
Olisiko Exiden 105Ah AGM akusta mihinkään? Vai saako jotain parempaa?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa