päivän naurut @ dynamiitti.com

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

päivän naurut @ dynamiitti.com

ViestiKirjoittaja jmracing » 15.11.2007 14:13

http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=44634

oikeestaan tää olis kuulunu vitsit-topikkiin. lukekaa ja naurakaa. vtec kick you !!11 <3

Nuhapumppu
-
Viestit: 274
Liittynyt: 18.6.2004 4:29

ViestiKirjoittaja Nuhapumppu » 15.11.2007 14:53

Joo,onhan tuolla tullut itsekkin naurettua noille jutuille. Jutut alkaa vetää nykyään jo vertoja Suomi24 foorumille.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.11.2007 15:13

Jutut alkaa vetää nykyään jo vertoja Suomi24 foorumille.

Välillä tuntuu että Suomi24:kin jää kakkoseksi. Käsittämättömän huono foorumi. Lasikuitu härpäkkeet on sitä kuuminta hottia =)
EDIT: Ei toki ole kyse yhdestä topickista, on minulla tuonne tunnarit ja pidempään olen seuraillut tuota. Foorumin taso on vain laskenut koko ajan.
Viimeksi muokannut EscMk3, 15.11.2007 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.11.2007 15:44

Eipä sitä yhden topicin perusteella kannata foorumia mollata, varsinkin kun käytännössä kolme ihmistä keskustelee keskenään...

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

ViestiKirjoittaja Pallooo » 15.11.2007 15:50

Jopas nauratti, kun kaikki postaukset luki.

Millähän civikillä ne meinaa vettä alle "vajaan tuhannen euron läppäri-pasianssi-virityksellä" saman voiman mitä sillä vajaalla tuhannella eurolla saa jo tästä 1.8t koneesta? :D

Tuli väkisin mieleen, että 1000e rahaa 1.8t moottoriin ja voisin luvata ~250hevosta.
hyvällä tuurilla enemmänkin.

tohon saa jo tehtyä downpipen, ilmanotto uusiks ja lastu.

Mut entäs jos siitä halutaan volkkari mainen tasainen käyrä ilman niitä yläkierros piikkejä? No jäädään 210-220 hevoseen luultavasti, mut auto on mukava ajaa eikä ikinä tarvi ohitusta varten pienempää laittaa. hah :D

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 15.11.2007 16:39

Provosoitukaa nyt tälläkin puolella mokomasta...

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 15.11.2007 16:46

Eihän sitä autolla muuten mitään virkaa ole jos ei siinä ole vähintään 300 hevosvoimaa ja kolmos vaihteella täytyy rekankin ohi päästä. Kunnon bensalenkkari meininkiä!

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 15.11.2007 16:48

Eikös se kerro tehon/väännön puutteesta, että pitää pinenpää pudottaa ohituksessa :D Ei tolla mun borallakaan tarvi pienempää heittää, ellei ihan välttämättä halua.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 15.11.2007 17:01

Turha tuosta on täällä alkaa tämän enempää keskustelemaan. Jos haluaa välttämättä osallistua tuohon hiekkalaatikkotason väittelyyn, niin menee sitten tuonne dynamiitin puolelle juttelemaan.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 15.11.2007 21:10

No kyllähän tuolla ihan asiaakin oli.
Joku kun ottais kakkakopan vielä puheeks, niin alkais semmonen "meijän iskä voittaa teijän iskän" vääntö, että :D

aZu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 29.5.2006 13:48

ViestiKirjoittaja aZu » 15.11.2007 22:12

Jos joku ottaa kakkiksen mollatakseen niin se tietää sotaa. Sehän on pyhä lehmä hyvänen aika. :D
Onhan tälläkin foorumilla välillä kyseenalaistettu riisikippoja, antaa heidän jauhaa oman paskansa tuolla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.11.2007 22:53

joo hauskaa luettavaa... vähän tuli semmonen olo että japsin virityksen helppoutta ei voita mitään... jotenki kummiski tulee prosenttuaallisesti parhaiten ja "helpoiten" (anteeksi mersun kunnioitus) mb 124 300td. mitä niistä nyt on otettu yli 400hv tehoja vakiosisuskaluilla... tosin eipä niitäkään nyt halvalla oo otettu

mutta itse olen täysi vagginisti

jate2
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.2.2006 22:35

ViestiKirjoittaja jate2 » 15.11.2007 23:20

Ei hyvää päivää mitä tekstiä tuolla on.
Jotenkin alkaa tuntumaan siltä että ajokortin ja auton hankkiakseen pitäisi käydä psykologiset testit. En varmaan minäkään niitä läpäisisi, mutta...
Menee nuo mielipiteet pieninä annoksina, 3-sivua jaksoi lukea.

Pitäisköhän hämmentää sinne ja morkata kaikki riisipaahtimet alimpaan maanrakoon. Alkaa mesoamaan samalla lailla Amerikkalaisvalmisteisten autojen puolesta.
-mullapa on enemmän vääntöä ku sulla ja tuoreemmat wunikat ja uudet karvat bassolaatikossa. Ja 3.s vaihteella pääsen rekan ohi. Ja mulla on jalkatilassa p*lluvalot vakiona. Ja kaks pakoputkee... Tää on enempi tuning ku sun...
Ai hitto, eihän tää kierrä kun 5500rpm, eikä tässä ole turpoo. Tässä on vaan joku 6,5 litran kone missä on paljon sylintereitä. Tehookin on mitattu takapyöriltä vain 246hv. Niija tässä on automaatti ja tämä on farmarimallia. Eikä tähän saa teholastuu...
Yhyy, kyllä sun 1,5L turposuperhyperkiinankinkeli on sentään auto... Byääh...

No joo. Tai sitte antaa olla. Ei järkytetä niiden mielenrauhaa.

p.s. G2 Ei ole maailman paras auto.
-mutta näistä vanhoista käyttöromuista se antaa eniten vastinetta rahalle. Tarpeeksi yksinkertainen = helppo ja halpa korjata.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 15.11.2007 23:46

Jaah, toi paskapoorti vaatii reggauksen, suomi24 ei vaadi. Eikös tää 1.8t tekniikka oo kuitenki aika idioottivarmaa, onhan sitä audissa ja seatissa identtisesti toteutettu. Kyllä se vaan niin on että vw on GTI käsitteen luonut, ja se käsite kuuluu golffille, hyvin pitkälti. Ei gti autot oo mitään sportteja, ne sitten erikseen, sportit on takavetosia, ei ole typerä sportti, ei ole golffi gti sportti. En tiedä miten paljon siitä hondan tuotoksesta saa irti, mutta eise 200heppaakaan paljoa ole niinkuin noi tuolla dynamiitissi kirjoittelivat, varsinkin toi moderaattori on hyvä tuolla, omistaa typerän ja sitten dissaa gti golffin 150heppaa ja siihen saatavaa 50hepan lastua... Itse ostin ton golffin ihan sen takia ettei sillä jää jalkoihin niiku mun edellisella sunnylla tuppas käymään.

Itseänikin huvitti että joku vetää rekan ohi kolmosella kun lasissa on 160km/h.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 16.11.2007 9:47

Juu Dynyllä on kyllä muutama itteensä täynnä oleva pelle (helsingistä yllättäen) joiden kanssa on kyllä saanu väitellä :D

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 16.11.2007 10:52

Hyi, kylläpäs alko ärsyttämään tuo teksti vaikka kuinka läpällä yritti lukea. Itse olen niin pahasti uskollinen vag konsernin tuotteille, että en alitajuisesti halua tajuta niitä huonoja puolia näistä kikottimista ja kun niistä sitten lukee (faktaakin osin) niin alkaa syljettämään kamalasti. Hassu juttu.

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 16.11.2007 11:34

No joo, äkkiä läpi lukeneena puhuttiin vaan voimasta yms. mutta osottakaa mulle ykskin Honda jolla on ajettu vajaa 600tkm ja konetta ei aukastu, taitaa olla melko harvassa. Volkkarilla näitä sentään on jokunen, itellä yks seisonnassa

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 16.11.2007 11:47

Taso on tippunut kyseisellä foorumilla rankasti muutaman viimeisen vuoden aikana.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.11.2007 12:03

Ohitelkoot vaan niillä kolmosvaihteillaan 160km/h tuolla tienpäällä, kun ei ne sitten seuraavaan ohitukseen samaa enää kestä :) Ja renkaan vaihdossakihan nuihin siisteihin sivikkeihin pitää laittaa trukkilava tunkin ja korin väliin ettei vaan painaha :D

Jos tehokkaan auton haluais niin ei se varmaan dieseli kakkis olis, mutta ku pitää olla varmatoiminen ja halpakulkuinen sekä edullinen ylläpidettävä niin eipä muita vaihtoehtoja paljon ole (tuossa hintaluokassa). Ja onhan tuolla 55 heppaisella tullu ohitettua kakskin peräkkäin 90km/h ajavaa rekkaa viitosvaihteella :)

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 16.11.2007 13:21

Kaikesta sitä jaksetaan vääntää. Eikö se oo ihan sama mitä muut ajattelee, kunhan ite on tyytyväinen?

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 16.11.2007 13:24

Hondamies ottaa vaan asiat vakavasti.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 16.11.2007 14:37

Kuinkahan lujasti se herne lopsahtaa nenuun jos tämmöistä tekstiä tuonne menisi kirjoittamaan. Varsin on mielenkiintosta lukea tuota. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=85 ... ight=typer

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 16.11.2007 17:54

Hmh. No, itse en niin vagisti ole, että tuo keskustelu olisi mitenkään käynyt häiritsemään. Onhan se totta, että kyllä noista riisikipoista (ei kaikista) saadaan helpostikin aika hemmetin nopeita. Ja volkkarit (ei kaikki) on taas jotenkin konservatiivisemman oloisia. Mutta onhan nuo japanilaiset sitten taas vastaavasti vähän rimpulamman oloisia.

Puolensa varmasti kummallakin, turhaahan noista on kiistellä. Mutta voi sitä silti harrastaa, noin ihan viihdemielessä :D

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 16.11.2007 18:03

Nii, paljonkohan nuo riisikiikut painaa. Mikähän mahtaa olla tehopainosuhde näillä verrattuna saksalaisiin 1.8T autoihin. Kun ovat tuolla niin kovasti persdynottaneet 200hv VAG-autoja laiskoiksi.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 16.11.2007 18:29

No laitetaan vaikka verrokiksi Honda Type-R (edellinen korimalli)
Sitten Seat Leon (edellinen korimalli) 1,8T FR

__________Type-R_____Leon
Teho:______147kW____132kW
Omapaino:__1270kg____1364kg
Ilm. 0-100:___6,8s______7,7s


Tuommosta löytyi, kun nettiä vähän aikaa selaili.

EDIT: Ei oikein pysynyt muoto tuossa "taulukossa", piti improvisoida :D
Mutta kyllähän tuostakin jotain kai voi päätellä?

EDIT2: Tosin olisihan tuohon voinut laittaa tuon Cupra R:n, jossa on se 210 heppaa. Siinä taitaa 0-100 olla lähempänä seitsemää.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 16.11.2007 19:28

Mutta onko sillä mitään väliä. Toiset tykkää huudattaa konetta ja toinen lisää vain kaasua. Molemmissa yhtälöissä tapahtaa sama, auto kiihtyy, toiset nopeammin ja toiset hitaammin.

Tälläinen kikkelimiekkailu on lähinnä huvittavaa.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 16.11.2007 19:36

Jep. Kyllähän tämä tosiaan vähän "meidän iskä pieksis teidän iskän" -väittelyä muistuttaa.

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 16.11.2007 20:42

Ei tolla mun borallakaan tarvi pienempää heittää, ellei ihan välttämättä halua.


Naurahdin tämän kohdalla hieman:)

En tarkoita pahalla, mutta ei siinä kyllä kiire minnekkään ole, jos 1.6:lla lähtee vitosella rekasta ohi menemään... Kukin menee liikenteessä tyylillään, itsellä tarkoitus tehdä "ripeitä" ohituksia ettei tarvitse siinä isomman rinnalla pitkään kikkailla.

P.S. Oli pakko kommentoida tätä, anteeksi...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.11.2007 21:03

Hieman aiheen vierestä, mutta sivuten sitä kuitenkin:

Eli tuosta ohittelusta vielä, niin tietenki jos hinkkaa siinä 10cm päässä rekan perästä omalla kiiturillaan viitonen silmässä ja lähtee siitä sitten pyrkimään rinnalle, niin ei varmasti tule kovin joutusaa ohitusta. Pitää sopivasti väliä ja kerää vauhdin valmiiksi sillä viitosella, niin ainakin tuolla omalla louskulla on jokainen ohitus sujunut näppärästi viitonen silmässä.

16v gti:llä oli ihan näppärä sitten ohitella ihan miten lystäsi, kun sitä tehoa piisasi. Tosin sillä pisti ihan mielellään pienempää pykälää, kun jotain tapahtuu yläkierroksilla. Muutenhan nää volsut vetää parhaiten siinä alle 4000rpm niin sillä ei tee tiukkaa viitosellakaan ohitella vaikka kuin olis 1.6 litrainen.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.11.2007 21:08

Kovia tietäjiä kyllä on tuolla ja ehkä paras on tämä heppu, kun on omien sanojen mukaan volkkareita huoltamassa jossain liikkeessä.

Mitä tuohon 1.6:sella ohittamiseen tulee niin, ei kyllä perkle ihan heti vitosella ohitella mitään rekkaa, kyllä siinä nelosta saa hakea kun teho on korkeilla kierroksilla.

Toni K.
-
Viestit: 159
Liittynyt: 25.2.2004 12:25

ViestiKirjoittaja Toni K. » 16.11.2007 21:32

Taitaa olla pojilla jotain hampaankolossa, kun noin perhanasti täytyy itkeä 1.8t moteista.
Varmaan tää talvi ketuttaa, kun quattro miehet menee menojaan 1.8t
moottoreineen...=)

Oli sielä yks hyväkin komentti: "en ajais hyndailla vaikka siinä olis 1000heppaa ja ottais joka aamu suihin"

Putosin=)=)=)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.11.2007 21:34

Ihan mukavasti tuo 77kw 1.6 bora ainakin repii alhaalta, niin en kyllä näkis mitään syytä miksei menis viitosellakin rekasta ohi jos vähänkään käyttää järkeä siihen ohitukseen (niinku ylempänä jo selvitin..).

66kw 1.8 kolmoskoppasellakin hoituu näppärästi viitonen silmässä ohitukset, oli rekka mikä tahansa ohitettavana.

Äitimuorin 2.0 16v 140hv Citroen C5 taas ei irtoa mihinkään ellei pistä kolmosta pesään. Siis jos 70-80 vauhtia ajellaan ja lähdetään ohittamaan.

Mutta joo, ei enempää tästä asiasta meikäläisen osalta :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.11.2007 21:48

Eiköhän tämä jo ihan riittävästi muistuta tuota alkuperäistä aihetta. Ei tarvitse kenenkään olla enää toista parempia kun kaikkien foorumeiden taso on vedetty samalle tasolle.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa