lisää potkua 1.8t:hen
Valvoja: ffp jäsenet
lisää potkua 1.8t:hen
Eli omistan 1.8t IV golfin jossa nyt 220hv/311nm Ja muuta ei ole tehty kun vaihdettu turbo pykälää isompaan, ja säädetty karalassa.. Nyt sitte mielenkiinnosta haaveilisin noin
n 270-280hv. että mistähän kannattais putkistoa/välijäähdytintä kysellä ja mikä olis hinta suurinpiirtein. sitten riittääkö tt audin suuttimet vai otanko vielä isommat? Kiitän vastauksista jo etukäteen :)
n 270-280hv. että mistähän kannattais putkistoa/välijäähdytintä kysellä ja mikä olis hinta suurinpiirtein. sitten riittääkö tt audin suuttimet vai otanko vielä isommat? Kiitän vastauksista jo etukäteen :)
Jos siellä löytyy jo k04? vai k03sport? ja vakiosuuttimet niin karala on sanonut varmaan, että tuu uudestaan, kun saat suuttimet?
Eli vaihdat suuttimet isompii sitten myös putkiston suosittelen päivittämään niin saat pakolämmöt alas ei tarvitse sitten tappaa niitä bensalla.
Vakio coolilla kyllä otettu n.300hv/400nm lukemia, mutta jos sen välttämättä haluat päivittää niin seatsportin cooleria suosittelen maksaa n.250e-300e ja on noi lähdöt samassa päässä niin ei tarvi vetää niin pitkiä ahtoputkia.
Eli vaihdat suuttimet isompii sitten myös putkiston suosittelen päivittämään niin saat pakolämmöt alas ei tarvitse sitten tappaa niitä bensalla.
Vakio coolilla kyllä otettu n.300hv/400nm lukemia, mutta jos sen välttämättä haluat päivittää niin seatsportin cooleria suosittelen maksaa n.250e-300e ja on noi lähdöt samassa päässä niin ei tarvi vetää niin pitkiä ahtoputkia.
Vakio coolilla kyllä otettu n.300hv/400nm lukemia, mutta jos sen välttämättä haluat päivittää niin seatsportin cooleria suosittelen maksaa n.250e-300e ja on noi lähdöt samassa päässä niin ei tarvi vetää niin pitkiä ahtoputkia.
Ja on otettu 300hv ilman cooleriakin ja turboakin.. kyl sinne vähän parempi cooleri kannattaa laittaa. Mittojen mukaan teetät coolerin,,,
potkua1.8t:n
Joo eli k03 sport on paikallaan. Jotkut vaan meinaa et jos mennään yli 250hv, niin vähintään garretin gt28rs pitäs kuulema vaihtaa? Mistäköhän kantsii kysellä putkistoja?
Joko valmiita putkia jostain doc-power tai pro-mo, martelius tai sitten jos haluaa universaalin niin lakesteel. Taitaa olla kaikki aika saman hintasia.
Ei kyllä riitä kuin tuo mandariini n.230hv ja 350nm. Vaikka löysit putkea, vaparia, jäähyä. Eli taas menee turbo vaihtoon. ;)
Olisit vaan kerralla lyöny sinne tarpeeksi ison ahtimen.
Ja suosittelen käyttämään hakua aiheesta löytyy enemmän kuin paljon juttua.
Ei kyllä riitä kuin tuo mandariini n.230hv ja 350nm. Vaikka löysit putkea, vaparia, jäähyä. Eli taas menee turbo vaihtoon. ;)
Olisit vaan kerralla lyöny sinne tarpeeksi ison ahtimen.
Ja suosittelen käyttämään hakua aiheesta löytyy enemmän kuin paljon juttua.
Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan? Garrettia suunnittelin aluksi mutta ne ei yhden autokorjaamon mielestä maan parhaimpia ole..??
Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan? Garrettia suunnittelin aluksi mutta ne ei yhden autokorjaamon mielestä maan parhaimpia ole..??
ei ne garrettilaisetkaan huonoja ole mutta kuulalaakeri mallit on kalliita korjata... niissä ilmenneen pakopuolen laakeroinnin kannalta...
no siihen K03 pakosarjaan saa ~280hp tuottavan "K04:sen" ilman laippa hommia...
ja eiköhän se ole juurikin tuo K04-023 isommalla kompressori siivellä vaan mistä puhut ~300hp ahtimena joka tarvii sit pakosarjan tai laippamuunnokset. nuo tiedot siis internetistä lukenu... tiedä sit mihin tuotot oikeesti riittää... ettei oo jenkkiheppoja :D
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
ei ne garrettilaisetkaan huonoja ole mutta kuulalaakeri mallit on kalliita korjata... niissä ilmenneen pakopuolen laakeroinnin kannalta...
Siis kuulalaakeri ahtimen runko tai laakeri vikoja ei kannata / "pysty" korjaamaan. Eli näissä tapauksissa, uuden rungon ostoon tai koko ahtimen !!
Nyt sitte mielenkiinnosta haaveilisin noin
n 270-280hv
Mutta silti, itse ostaisin varmasti kuulalaakeri puhaltimen ( Noihin teho lukemiin juuri tuon aiemmin mainitun 28rs:n ;) !!
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
Tähän melkein tarvis hieman perusteluja. Ai niin, ja !!!!!!
Kaikki firmat mistä olen tiedustelin asiaa kaverin ahtimelle (siis laakeri vaihtoja), sanovat että ei ole työkaluja moiseen, eikä vara osia, varaosista sanottiin kyl että varmaan ehkä saadaan, mutta sit taas ei ole kokemusta näistä ahtimista millään pajalla.
Sanottiin myös että, - Kyllähän sitä jos tarvii niin voidaan koittaa korjailla, mut ei oo mitään järkee lähtee korjaan kun se tulee huomattavasti kalliimmaks kuin uusi. Pari pajaa oli koittanu korjailla/purkaa joitain kuulapuhaltimia, mut tuloksetta.
Niin ja sitä ne sano, että laakeri on rympätty runkoon jotenkin oudosti, ois järjetön homma purkaa.
Kuulemma liian kallis korjattavaksi, kun uusi runko / keskiö kuulalaakeri ahtimeen noin 800 - 1000€
( siis siivet ja akseli voidaan vielä purkaa, niin ja tietysti pesät mut itse runko/keskiö on sulattamo kamaa ) näin käsitin !
No tuosta nyt en sen enempää pysty antamaan infoa kuin mitä minulle sanottiin.
Kannattaa pirautella ja tiedustella noista korjauspajoista.
niin siis varmaan kokolailla sama ahdin kun sulla TT:ssä mutta kompressoripuoli muutettuna... ei tollaseen pariin kolmeenkytä heposeen välttämättä kannata alkaa mitään kkk hybridiä väsään :DTuolla ylempänä puhuttiin k04:sta, luulen että sen 300hp otetaan irti k04:n hybridi mallista eikä tuosta normaalista sipulista
Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan?
Tuollaista garrett-kkk hybridiä ainakin saa. Hinnasta ei tietoa.
http://www.mjmturbos.com/K0406T3hybrid.htm
KKK 04 Upgrade
Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan? Garrettia suunnittelin aluksi mutta ne ei yhden autokorjaamon mielestä maan parhaimpia ole..??
Mahdatko tarkoittaa tätä... http://www.turbotekniikka.fi/?action=news&news_ID=7
Itsekin olen kuullut sellaisesta ahtimesta, tarkkaa tietoa ei ole joten siihen saakka oletetaan... Korjatkoon viisaammat :)
Hinnasta en vielä tiedä, kysely on sisällä yhdellä jälleenmyyjällä...
Mahdatko tarkoittaa tätä... http://www.turbotekniikka.fi/?action=news&news_ID=7
Itsekin olen kuullut sellaisesta ahtimesta, tarkkaa tietoa ei ole joten siihen saakka oletetaan... Korjatkoon viisaammat :)
Itse ostin tuollaisen -03 LEON TS:ään ja pulttasin kiinni ihan orkkisosilla (imuletku SAMCOn)(putkisto,DB,cooleri,suuttimet,putsari...). Karalalla 231hv/5000rmp ja 346Nm alle 3000rmp /1,1bar. Putkisto+DB lienee jarruttanut eniten. Mut ompahan leimamiehen silmään kaikki alkuperäistä.... PROMOlta olisi saanut kuulemma lastun+ks.ahtimen alle kahteentonniin pakettina josta lupasivat pulttaa kiinni juttuna 245hv. Itsellekkin olisi kelvannut noi +14hv ylimääräistä....
Itsekin olen kuullut sellaisesta ahtimesta, tarkkaa tietoa ei ole joten siihen saakka oletetaan... Korjatkoon viisaammat :)
Itse ostin tuollaisen -03 LEON TS:ään ja pulttasin kiinni ihan orkkisosilla (imuletku SAMCOn)(putkisto,DB,cooleri,suuttimet,putsari...). Karalalla 231hv/5000rmp ja 346Nm alle 3000rmp /1,1bar. Putkisto+DB lienee jarruttanut eniten. Mut ompahan leimamiehen silmään kaikki alkuperäistä.... PROMOlta olisi saanut kuulemma lastun+ks.ahtimen alle kahteentonniin pakettina josta lupasivat pulttaa kiinni juttuna 245hv. Itsellekkin olisi kelvannut noi +14hv ylimääräistä....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa