lisää potkua 1.8t:hen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

lisää potkua 1.8t:hen

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 10.10.2007 9:05

Eli omistan 1.8t IV golfin jossa nyt 220hv/311nm Ja muuta ei ole tehty kun vaihdettu turbo pykälää isompaan, ja säädetty karalassa.. Nyt sitte mielenkiinnosta haaveilisin noin
n 270-280hv. että mistähän kannattais putkistoa/välijäähdytintä kysellä ja mikä olis hinta suurinpiirtein. sitten riittääkö tt audin suuttimet vai otanko vielä isommat? Kiitän vastauksista jo etukäteen :)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 12.10.2007 13:34

Nyt tietysti ensimmäisenä kiinnostaa että mikä turbo tuossa sitten on...ilmeisesti korkeintaan k04 lukemista päätellen vai onko suuttimet rajoittava tekijä kun luvut "matalat"?
Cooleria voi kysellä vaikka HT-Tunelta...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.10.2007 13:48

Jos siellä löytyy jo k04? vai k03sport? ja vakiosuuttimet niin karala on sanonut varmaan, että tuu uudestaan, kun saat suuttimet?

Eli vaihdat suuttimet isompii sitten myös putkiston suosittelen päivittämään niin saat pakolämmöt alas ei tarvitse sitten tappaa niitä bensalla.

Vakio coolilla kyllä otettu n.300hv/400nm lukemia, mutta jos sen välttämättä haluat päivittää niin seatsportin cooleria suosittelen maksaa n.250e-300e ja on noi lähdöt samassa päässä niin ei tarvi vetää niin pitkiä ahtoputkia.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.10.2007 15:26

Vakio coolilla kyllä otettu n.300hv/400nm lukemia, mutta jos sen välttämättä haluat päivittää niin seatsportin cooleria suosittelen maksaa n.250e-300e ja on noi lähdöt samassa päässä niin ei tarvi vetää niin pitkiä ahtoputkia.


Ja on otettu 300hv ilman cooleriakin ja turboakin.. kyl sinne vähän parempi cooleri kannattaa laittaa. Mittojen mukaan teetät coolerin,,,

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 12.10.2007 19:30

Siinä saa 1.8:iin laittaa melko jyrkkää nokkaa ja hengitystä kuntoon jos meinaa ilman turboa ottaa 300hp, nus nus :)

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

potkua1.8t:n

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 15.10.2007 9:02

Joo eli k03 sport on paikallaan. Jotkut vaan meinaa et jos mennään yli 250hv, niin vähintään garretin gt28rs pitäs kuulema vaihtaa? Mistäköhän kantsii kysellä putkistoja?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 15.10.2007 11:09

Joko valmiita putkia jostain doc-power tai pro-mo, martelius tai sitten jos haluaa universaalin niin lakesteel. Taitaa olla kaikki aika saman hintasia.

Ei kyllä riitä kuin tuo mandariini n.230hv ja 350nm. Vaikka löysit putkea, vaparia, jäähyä. Eli taas menee turbo vaihtoon. ;)

Olisit vaan kerralla lyöny sinne tarpeeksi ison ahtimen.

Ja suosittelen käyttämään hakua aiheesta löytyy enemmän kuin paljon juttua.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 15.10.2007 22:49

Nouseeko hevosvoimat noin paljon jos pelkän turbon vaihtaa eikä lastuta? Miten tekniikka kestää?

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 17.10.2007 18:52

^ Kyllähän tuo oli lastutettu. Tuskin tehot nousee ollenkaan väärällä turbolla. Jos ei moottorinohjausta muuteta siis.

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 19.10.2007 21:02

Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan? Garrettia suunnittelin aluksi mutta ne ei yhden autokorjaamon mielestä maan parhaimpia ole..??

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 21.10.2007 14:55

Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan? Garrettia suunnittelin aluksi mutta ne ei yhden autokorjaamon mielestä maan parhaimpia ole..??


ei ne garrettilaisetkaan huonoja ole mutta kuulalaakeri mallit on kalliita korjata... niissä ilmenneen pakopuolen laakeroinnin kannalta...

no siihen K03 pakosarjaan saa ~280hp tuottavan "K04:sen" ilman laippa hommia...
ja eiköhän se ole juurikin tuo K04-023 isommalla kompressori siivellä vaan mistä puhut ~300hp ahtimena joka tarvii sit pakosarjan tai laippamuunnokset. nuo tiedot siis internetistä lukenu... tiedä sit mihin tuotot oikeesti riittää... ettei oo jenkkiheppoja :D

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 21.10.2007 17:21

ei ne garrettilaisetkaan huonoja ole mutta kuulalaakeri mallit on kalliita korjata... niissä ilmenneen pakopuolen laakeroinnin kannalta...


Siis kuulalaakeri ahtimen runko tai laakeri vikoja ei kannata / "pysty" korjaamaan. Eli näissä tapauksissa, uuden rungon ostoon tai koko ahtimen !!

Nyt sitte mielenkiinnosta haaveilisin noin
n 270-280hv

Mutta silti, itse ostaisin varmasti kuulalaakeri puhaltimen ( Noihin teho lukemiin juuri tuon aiemmin mainitun 28rs:n ;) !!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 21.10.2007 23:21

Saa tuon 28rs vielä enemmänkin tehoa kuin 270-280hv eli kun tekee mieli on ahtimen puolesta varaa nostaa.

Taitaa toi 28rs heräillä n.3000rpm kohilla, koska mahtaa tuollainen k04 heräillä. Toi k03 sport heräilee ainakin aika samoissa kuin normi k03.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.10.2007 7:58

koska mahtaa tuollainen k04 heräillä


Tosi alhaalta toi k04 herää, et ennen 3000 kierrosta alkaa tapahtua. Edellisessä autosta tuli tollanen lappu.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 22.10.2007 9:15

Siis kuulalaakeri ahtimen runko tai laakeri vikoja ei kannata / "pysty" korjaamaan. Eli näissä tapauksissa, uuden rungon ostoon tai koko ahtimen !!


Tähän melkein tarvis hieman perusteluja. Ai niin, ja !!!!!!

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 22.10.2007 13:20

Tähän melkein tarvis hieman perusteluja. Ai niin, ja !!!!!!


Kaikki firmat mistä olen tiedustelin asiaa kaverin ahtimelle (siis laakeri vaihtoja), sanovat että ei ole työkaluja moiseen, eikä vara osia, varaosista sanottiin kyl että varmaan ehkä saadaan, mutta sit taas ei ole kokemusta näistä ahtimista millään pajalla.
Sanottiin myös että, - Kyllähän sitä jos tarvii niin voidaan koittaa korjailla, mut ei oo mitään järkee lähtee korjaan kun se tulee huomattavasti kalliimmaks kuin uusi. Pari pajaa oli koittanu korjailla/purkaa joitain kuulapuhaltimia, mut tuloksetta.
Niin ja sitä ne sano, että laakeri on rympätty runkoon jotenkin oudosti, ois järjetön homma purkaa.

Kuulemma liian kallis korjattavaksi, kun uusi runko / keskiö kuulalaakeri ahtimeen noin 800 - 1000€
( siis siivet ja akseli voidaan vielä purkaa, niin ja tietysti pesät mut itse runko/keskiö on sulattamo kamaa ) näin käsitin !
No tuosta nyt en sen enempää pysty antamaan infoa kuin mitä minulle sanottiin.

Kannattaa pirautella ja tiedustella noista korjauspajoista.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 22.10.2007 15:53

GirlGolfer, se on juurikin noin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.10.2007 16:47

^^Yhdyn samaan, koska itsekkin tiedustelin asiaa mielenkiinnosta eri pajoilta!!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 22.10.2007 23:34

Jos jollakulla on näitä laakerivaivaisia kuulalaakeri-ahtimia nurkissaan, otan kyllä mielelläni vastaan. :)

Saatan maksaakin jotain.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 23.10.2007 9:22

Tuolla ylempänä puhuttiin k04:sta, luulen että sen 300hp otetaan irti k04:n hybridi mallista eikä tuosta normaalista sipulista.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 23.10.2007 9:55

Tuolla ylempänä puhuttiin k04:sta, luulen että sen 300hp otetaan irti k04:n hybridi mallista eikä tuosta normaalista sipulista
niin siis varmaan kokolailla sama ahdin kun sulla TT:ssä mutta kompressoripuoli muutettuna... ei tollaseen pariin kolmeenkytä heposeen välttämättä kannata alkaa mitään kkk hybridiä väsään :D

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.10.2007 10:07

Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan?


Tuollaista garrett-kkk hybridiä ainakin saa. Hinnasta ei tietoa.

http://www.mjmturbos.com/K0406T3hybrid.htm

Leponi TS
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.10.2007 11:49

KKK 04 Upgrade

ViestiKirjoittaja Leponi TS » 28.10.2007 17:13

Kuulin että olisi olemassa hieman muunneltu k04 ahdin jolla luvattu riittävyyttä n.300heppaan asti, hintakin olisi halvempi kuin alkuperäisellä k04:lla onko kellään tietoa mistä voisi saada ja mihin hintaan? Garrettia suunnittelin aluksi mutta ne ei yhden autokorjaamon mielestä maan parhaimpia ole..??


Mahdatko tarkoittaa tätä... http://www.turbotekniikka.fi/?action=news&news_ID=7
Itsekin olen kuullut sellaisesta ahtimesta, tarkkaa tietoa ei ole joten siihen saakka oletetaan... Korjatkoon viisaammat :)

Hinnasta en vielä tiedä, kysely on sisällä yhdellä jälleenmyyjällä...

LeWe
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.10.2007 23:20

ViestiKirjoittaja LeWe » 28.10.2007 18:26

Mahdatko tarkoittaa tätä... http://www.turbotekniikka.fi/?action=news&news_ID=7
Itsekin olen kuullut sellaisesta ahtimesta, tarkkaa tietoa ei ole joten siihen saakka oletetaan... Korjatkoon viisaammat :)

Itse ostin tuollaisen -03 LEON TS:ään ja pulttasin kiinni ihan orkkisosilla (imuletku SAMCOn)(putkisto,DB,cooleri,suuttimet,putsari...). Karalalla 231hv/5000rmp ja 346Nm alle 3000rmp /1,1bar. Putkisto+DB lienee jarruttanut eniten. Mut ompahan leimamiehen silmään kaikki alkuperäistä.... PROMOlta olisi saanut kuulemma lastun+ks.ahtimen alle kahteentonniin pakettina josta lupasivat pulttaa kiinni juttuna 245hv. Itsellekkin olisi kelvannut noi +14hv ylimääräistä....

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 28.10.2007 22:15

käy lewe laittaa lisää painetta siihen. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa