Vw Golf III Variant
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Golf III Variant
Kesäkuussa tuli parin Hondan jälkeen siirryttyä takaisin Vw leiriin.
Auto on loppuvuodesta 1994 käyttöönotettu 1.8 bensakoneella oleva Variantti Golf.
Perus Cl ostovaiheessa, sisustaa myöten.
Autovaruste.netistä tilasin ratin heti ostopäivänä, mutta sitä ei ole näkynyt vieläkään. Modernimpi ratti on peräisin kakkosGolfista.
Perästä lähti Golf Cl merkki ja kuvasta poiketen myös takalasinpyyhin. Kilven kehyksen maalasin korinväriin. Pakoputkeen tuli hillitty ulostulo putken korjauksen yhteydessä.
Päättötyötä väsätessä tuli irroitettua muutama sisustan osa.
Klik
Klik2
Päättötyönä siis hälyttimen asennus.
Hifeinä ei ole vasta kuin Jvc:n cd-soitin, orkkisetukajarit ja bassolaitteisto
Autossa on varusteina sähköpeilit, ohjaustehostin, vakiononopeudensäädin, häly ja keskuslukitus kauko-ohjauksella. Autolla ajettu 172tkm, huoltokirja löytyy.
Kalvot oli jo ostohetkellä ikkunoissa. Takaovissa on 20% kalvot ja kontin ikkunoissa 5% kalvot.
Palautetta otetaan vastaan, projekti jatkuu pikkuhiljaa. Itsellä jo toinen puskuri, joka täytyy korjata ja sit poistaa lampunpesurit ja vähän muutakin siistiä sitä.
Huomenna koko autosta toivottavasti parempia kuvia.
Auto on loppuvuodesta 1994 käyttöönotettu 1.8 bensakoneella oleva Variantti Golf.
Perus Cl ostovaiheessa, sisustaa myöten.
Autovaruste.netistä tilasin ratin heti ostopäivänä, mutta sitä ei ole näkynyt vieläkään. Modernimpi ratti on peräisin kakkosGolfista.
Perästä lähti Golf Cl merkki ja kuvasta poiketen myös takalasinpyyhin. Kilven kehyksen maalasin korinväriin. Pakoputkeen tuli hillitty ulostulo putken korjauksen yhteydessä.
Päättötyötä väsätessä tuli irroitettua muutama sisustan osa.
Klik
Klik2
Päättötyönä siis hälyttimen asennus.
Hifeinä ei ole vasta kuin Jvc:n cd-soitin, orkkisetukajarit ja bassolaitteisto
Autossa on varusteina sähköpeilit, ohjaustehostin, vakiononopeudensäädin, häly ja keskuslukitus kauko-ohjauksella. Autolla ajettu 172tkm, huoltokirja löytyy.
Kalvot oli jo ostohetkellä ikkunoissa. Takaovissa on 20% kalvot ja kontin ikkunoissa 5% kalvot.
Palautetta otetaan vastaan, projekti jatkuu pikkuhiljaa. Itsellä jo toinen puskuri, joka täytyy korjata ja sit poistaa lampunpesurit ja vähän muutakin siistiä sitä.
Huomenna koko autosta toivottavasti parempia kuvia.
Tuli rassailtua vetokoukku pois. Puskurin alta paljastui n. kämmenen kokoinen alue, joka vaatii hitsaustoimenpiteitä. Puskurit, ovenkahvat ja kylkilistat tuli käsiteltyä mustavahalla, konepellistä häivensin hiomavahalla isompia naarmuja ja sit vahasin koko auton. Perä
Saako mittaristoa purettua sillain, että pääsisi käsiksi mittaripohjiin?
Helppoja vinkkejä otetaan vastaan, miten saan mittarivalaistuksen punaiseksi tai siniseksi. Huput lamppuihin, maalilla vai ledeillä?
Mallailin kaverin Audin vannetta Golfiin:

Saako mittaristoa purettua sillain, että pääsisi käsiksi mittaripohjiin?
Helppoja vinkkejä otetaan vastaan, miten saan mittarivalaistuksen punaiseksi tai siniseksi. Huput lamppuihin, maalilla vai ledeillä?
Mallailin kaverin Audin vannetta Golfiin:

Eilen hitsasin takapuskurin alta ruostereijät umpeen. Pohjaan vetäisin kerroksin Würthin alustamassaa, samaa tököttiä laitoin takapyörän koteloihin.
Takakontin luukkuun ja oviin tuli ruiskittua Würthin kotelonsuoja-ainetta. Viikonloppuna jos kelit sallii, niin jonkinlaisia kuvia autosta.
mätää
Konepellissä oli edellisen omistajan toimesta naarmut.
Hiomatahnan jäljiltä pelti näyttää jo paremmalta.
Takakontin luukkuun ja oviin tuli ruiskittua Würthin kotelonsuoja-ainetta. Viikonloppuna jos kelit sallii, niin jonkinlaisia kuvia autosta.
mätää
Konepellissä oli edellisen omistajan toimesta naarmut.
Hiomatahnan jäljiltä pelti näyttää jo paremmalta.
Me toteutettiin minun golffiin mittarivalaistus 2kpl superkirkasta lediä.. Ota ohjeet mittariston purkuun ffp:n sivuilta. Samalla purettiin mittarit ja skannattiin kiekot jonka jälkeen uutta väriä pintaan ja takas.. Ledien päät kannattaa sitten hioa tylpäksi jolla saadaan aikaan levämpi valokuvio
Tulokseksi tuli tuollaiset:
http://koti.mbnet.fi/rrt/golfIII/mittarit.jpg
http://koti.mbnet.fi/rrt/golfIII/mittaritpimea.jpg
Tulokseksi tuli tuollaiset:
http://koti.mbnet.fi/rrt/golfIII/mittarit.jpg
http://koti.mbnet.fi/rrt/golfIII/mittaritpimea.jpg
Tuossa huono kuva mittaristosta takaa päin
http://mikhauta.pp.fi/muut/g3mittaristotakaa.jpg
Ruuvit pois noista punaisten ympyröiden kohdalta ja etulevy irtoaa.
http://mikhauta.pp.fi/muut/g3mittaristotakaa.jpg
Ruuvit pois noista punaisten ympyröiden kohdalta ja etulevy irtoaa.
-
- -
- Viestit: 211
- Liittynyt: 14.9.2005 14:23
Mikko Hautamäki: Kiitoksia kuvasta, nyt alkoi selkiytymään.
Antto-: Kiitoksia :D
Ei tarvitse rattia irroittaa mittariston takia, tosin helpommin sen saa jos irrottaa.
Muttei siis välttämättömyys.
Saakos jostai ledejä ihan tolla samalla kannalla mitä noi orkkismittariston valot on, vai tarviiko alkaa tinailemaan ja miettii vastuksia?
Antto-: Kiitoksia :D
Ei tarvitse rattia irroittaa mittariston takia, tosin helpommin sen saa jos irrottaa.
Muttei siis välttämättömyys.
Saakos jostai ledejä ihan tolla samalla kannalla mitä noi orkkismittariston valot on, vai tarviiko alkaa tinailemaan ja miettii vastuksia?
Demon, kiitos linkistä :D
Eli vissiinkin nämä:
- Kanta: T5+B8.5D
- Sama kuin edellinen, mutta muovisella kannalla
- 1 kpl tasapäinen LED
- Värivaihtoehdot: Punainen, keltainen, vihreä, sininen, valkoinen
- Esim. mittaristo
- Tilaus: T5-B8.5D - väri
Käy tuonne mittaristoon?
Täytynee pistää tilaukseen.
Meneekö tuonne vaan kaksi lediä, vai tarvitseeko niitä enenmpää?
Eli vissiinkin nämä:
- Kanta: T5+B8.5D
- Sama kuin edellinen, mutta muovisella kannalla
- 1 kpl tasapäinen LED
- Värivaihtoehdot: Punainen, keltainen, vihreä, sininen, valkoinen
- Esim. mittaristo
- Tilaus: T5-B8.5D - väri
Käy tuonne mittaristoon?
Täytynee pistää tilaukseen.
Meneekö tuonne vaan kaksi lediä, vai tarvitseeko niitä enenmpää?
Onko normaalia että tuo Golf syö öljyä aika reilusti? Kesäkuussa vaihdettu öljyt, kk jälkeen ei tikku kastunut. Silloin laitoin uudet öljyt koneeseen ja taas on öljyt loppu. Mihinkään ne ei vuoda sieltä, mutta silti sitä kuluu..
Muistaakseni jostain olen lukenut että jotkut öljylaadut kuluu jotain laatua nopeammin?
Muistaakseni jostain olen lukenut että jotkut öljylaadut kuluu jotain laatua nopeammin?
Älä nyt hyvä mies laita sinne mitään valkoisia mittarinpohjia
Ei kai se nyt ihan noinkaan ole. Vanhassa Audi S4:ssä, jossa on muutoin täysin tumma sisustus, on noin monta valkoista mittaria jo tehdasvarusteena.
Omat golffit ei ole paljoa vuotaneet eikä kuluttaneet ja enimmillään on ajettu +300tkm. Ei saata olla ihan normaalia. Joskus pari vuosikymmentä sitten käytin täyssynteettistä, mutta tahtoi hieman enemmän tihkua pihalle, joten nykyään käytän hieman paksumpia aineita.
Onko normaalia että tuo Golf syö öljyä aika reilusti? Kesäkuussa vaihdettu öljyt, kk jälkeen ei tikku kastunut. Silloin laitoin uudet öljyt koneeseen ja taas on öljyt loppu. Mihinkään ne ei vuoda sieltä, mutta silti sitä kuluu..
Muistaakseni jostain olen lukenut että jotkut öljylaadut kuluu jotain laatua nopeammin?
Teetä koneeseen Forte huuhtelu. Minulla söi ylärajasta alarajaan 10tkm vaihtovälillä, Forte huuhtelun jälkeen ei ole hävinnyt tippaakaan.
Älä nyt hyvä mies laita sinne mitään valkoisia mittarinpohjia - niistä huutaa se AMIS kilometrien päähän ja näyttävät muutenkin ihan törkeiltä. Alkaa vaan vituttaa sitten parin kuukauden päästä kun niihin kyllästyy.
No jaa..
En nyt menis puhumaan mistään amiksesta jos ne tekee kunnolla.. Ja paremmalta ne näyttää ku ne vakiot mustat IhQ vihreillä valoilla..:D
Quote:
Älä nyt hyvä mies laita sinne mitään valkoisia mittarinpohjia - niistä huutaa se AMIS kilometrien päähän ja näyttävät muutenkin ihan törkeiltä. Alkaa vaan vituttaa sitten parin kuukauden päästä kun niihin kyllästyy.
No jaa..
En nyt menis puhumaan mistään amiksesta jos ne tekee kunnolla.. Ja paremmalta ne näyttää ku ne vakiot mustat IhQ vihreillä valoilla..:D
Ot:
Minusta ne mustat on kaikista parhaimman näköiset kun ne ei hypi silmille.
Mut mielipiteitä on yhtäpaljon kuin ihmisiäkin.
Itsellänikin on työn alla variantti ja ainakin omaan silmään istuu nuo mustat mittarinpohjat aika hyvin. Valaistuksen värin vaihdolla tekee ihmeitä. Itse vaihdoin koko valaistuksen näyttöjä myöten punaiseksi(pun. auto) niin on aika bueno.
Puskurien alaosien ja helmojen maalausta kannatetaan myös täällä.
Puskurien alaosien ja helmojen maalausta kannatetaan myös täällä.
Pistetään vielä vähän offtopicia kehiin; mittarivalaistushan on sen takia vihreä, että ihmisen silmä on herkin vihreälle valolle. Tuli ihan näin ohimennen mieleen. Audeissahan on punaiset mittarivalot mutta niistä ei ole sen kummempaa kokemusta... yhtäkkiä kuviteltuna vaikeampilukuiset pimeällä kuin vihreät.
Omaan kakkikseen olen modannut kaikki kojelaudan valot punaisiksi, kuten mittarinvalotkin. Ovat hieman vaikeampilukuisia pienemmillä kirkkauksilla, mutta rasittavat vähemmän silmää.
Tosiasiahan se on, että ihmisen silmä reagoi keltaiseen ja keltavihreään valoon herkimmin, joten valaistuksen ei tarvitse olla läheskään yhtä voimakas, kuin muilla väreillä. Sininenhän se huonoin vaihtoehto on. Punaisen etuja on se, ettei se pimeällä ajaessa tuhoa tappisoluja samaan tahtiin kuin muunlainen valaistus.
Mutta kaikenkaikkiaan, mittaristossa kaksi mattapintaiseksi ja tylpäksi hiottua superkirkasta punaista lediä 1k etuvastuksella valaisee mittariston niin hyvin, että minkäänlaisia erottamisvaikeuksia ei pimeässä ole, eikä valo silti ota silmiin. Tosin seuraaviin versioihin lisää etuvastusta, niin vaikuttaa se kirkkauden säätökin joten kuten. Nyt se ei juuri vaikuta, vain pilkkopimeässä huomaa eron suurimman ja pienimmän kirkkauden suhteen.
Tosiasiahan se on, että ihmisen silmä reagoi keltaiseen ja keltavihreään valoon herkimmin, joten valaistuksen ei tarvitse olla läheskään yhtä voimakas, kuin muilla väreillä. Sininenhän se huonoin vaihtoehto on. Punaisen etuja on se, ettei se pimeällä ajaessa tuhoa tappisoluja samaan tahtiin kuin muunlainen valaistus.
Mutta kaikenkaikkiaan, mittaristossa kaksi mattapintaiseksi ja tylpäksi hiottua superkirkasta punaista lediä 1k etuvastuksella valaisee mittariston niin hyvin, että minkäänlaisia erottamisvaikeuksia ei pimeässä ole, eikä valo silti ota silmiin. Tosin seuraaviin versioihin lisää etuvastusta, niin vaikuttaa se kirkkauden säätökin joten kuten. Nyt se ei juuri vaikuta, vain pilkkopimeässä huomaa eron suurimman ja pienimmän kirkkauden suhteen.
Audeissahan on punaiset mittarivalot mutta niistä ei ole sen kummempaa kokemusta... yhtäkkiä kuviteltuna vaikeampilukuiset pimeällä kuin vihreät.
Mainitussa audissa, jossa oli valkoiset mittaripohjat, oli myös punainen valaistus. Lötkössä, jossa on ihan perusmustat pohjat, on myös punainen valaistus ja se on hyvin selkeä ja miellyttävä, mutta tuo urssin (C4) valaistussysteemi oli tosi outo: valoisalla siitä toki näki kaiken ja ihan pimeällä, kun lisäsi mittarivalaistusta riittävästi, mutta hämärässä ei numeroita tahtonut erottaa millään.
Sinisestä valosta sen verran, että joku vuosi sitten ostin Photon -avimenperävalon sinisellä ledillä. Se oli pakko myydä pois, kun remppahommissa jne. ei tullut hommista mitään, kun syvyysnäkö sekosi sinisessä valossa. Ostin kirkkaan tilalle, hieman parempi.
Caravellessa on edestä valaistu mittaritaulu sinisillä ledeillä ja se kyllä toimii ja vaikka valaistuksen kirkkauden säätöä ei niihin ole kytketty, ei sitä kaipaakaan.
Tuli sitten vaihdettua mittarinpohjat valkoisiksi. Otin sen vihreän kalvon pois mittaristovalojen edestä, eli nyt on kirkkaat mittariston valot, ainakin omaan silmään on siisti noinkin. Siniset ledit kyllä tulee loppuviikosta paikoilleen, saahan ne vaihdettua jos ei silmiin sovi.
Samalla täytyy saada vaihdettua kaikki muutkin valot sinisiksi sisätiloista.
Samalla täytyy saada vaihdettua kaikki muutkin valot sinisiksi sisätiloista.
Niiden muiden valojen esim. valokatkasin vaihdossa on se huonopuoli että jos et tykkää tinailusta niin älä vaihda...
Onko kenelläkään hyvää neuvoa siiihen miten tuon puhalluksensäädön kaikki rinkulat saataisiin näkymään sinisinä.. (ei ne kyllä näkynyt alkuperäisenäkään kuin se keskimmäinen)?
Se hehkulamppu (Muillakin vain 1kpl?) on vaihdettu 5kpl superkirkkaita ledejä)
Tuosta valojen väristä vaan että onhan ne siniset pornoimmat..:D
Onko kenelläkään hyvää neuvoa siiihen miten tuon puhalluksensäädön kaikki rinkulat saataisiin näkymään sinisinä.. (ei ne kyllä näkynyt alkuperäisenäkään kuin se keskimmäinen)?
Se hehkulamppu (Muillakin vain 1kpl?) on vaihdettu 5kpl superkirkkaita ledejä)
Tuosta valojen väristä vaan että onhan ne siniset pornoimmat..:D
Näyttää mannisen farkku olevan yhtä hirvittävän vehreä kun tuo omakin:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_0014.jpg
No itellä ei ollut valinnanvaraa ostaessa ja on jo kolmas vehreä kulkine meikäläisellä.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_0014.jpg
No itellä ei ollut valinnanvaraa ostaessa ja on jo kolmas vehreä kulkine meikäläisellä.
^ Juuri tuollaiseksi kun saisi omankin auton, ainakin keulan osalta.
Tänään tuli aloiteltua pikkuprojekti kuljetuskapasiteetin heikontaan, eli takakonttiin subbarikotelointia. Tuli laitettua yksi kotelo 10" subille ja toinen kotelo 12" subbarille, koteloiden päälle laitoihin tein pöydät vahvistimille.
Vielä tarviis hankkia subbarit ja viimeistellä & verhoilla tuo kotelo. Koteloiden väliin jätin n. 8cm raon, eli kotelot ei ole kiinni toisissaan vaan eripuolella konttia.
EDIT: tuo ylläoleva kotelosysteemi jätetään suunnittelun/rakentelun alle, sillä lunastin kaverilta halvalla 12" subin tehdastekoisine koteloineen.
Tänään tuli aloiteltua pikkuprojekti kuljetuskapasiteetin heikontaan, eli takakonttiin subbarikotelointia. Tuli laitettua yksi kotelo 10" subille ja toinen kotelo 12" subbarille, koteloiden päälle laitoihin tein pöydät vahvistimille.
Vielä tarviis hankkia subbarit ja viimeistellä & verhoilla tuo kotelo. Koteloiden väliin jätin n. 8cm raon, eli kotelot ei ole kiinni toisissaan vaan eripuolella konttia.
EDIT: tuo ylläoleva kotelosysteemi jätetään suunnittelun/rakentelun alle, sillä lunastin kaverilta halvalla 12" subin tehdastekoisine koteloineen.
Viimeksi muokannut manninen, 6.10.2007 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kaksi erikokoista subbaria? Mahtaa olla mielenkiintoisen kuuloinen yhdistelmä. Ei varmasti soi samaan aikaan ja muutenkin erinlainen sointi. Jos ei oo subbarit jo hankittuna, niin mitä järkeä on koteloita tehdä? Vaikea etsiä koteloon sopivaa subia. Mieluummin niin, että subit ensin, sitten niille sopivat kotelot. Ja joko yksi hyvä 12" tai kaksi samanlaista subia. No jokainen tyylillään.
Itellä on kontin sivulla Peerless R10. Kotelo on kokonaan 18mm vaneria ja myös se entinen tavaralokero on hyödynnetty kotelon tilavuudessa. Maalasin kotelon pensselillä mustaksi koska käyttöautohan tuo on ja jatkuvasti roinaa kyytissä.
Vahvarina Spl Dynamics tc 1002 ja oli alunperin varapyöräkotelossa mutta lämpeni turhan paljon joten siirsin takapenkin selkänojaan.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ota001.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ota002.jpg
Nokalle pitäisi vielä merkitön maski vaihtaa, samalla maalauttais tuon lipan kunnolla kun nyt on spreillä vaan vedetty, samalla värjäyttäis takapuskurin mustan alaosankin ja peilit väriin ja miksei myös jonkinlaiset hillityt helmatkin menisi ja konepellin jatkekin kiinnostaa mutta laadukaat ja järkevän hintaiset maalarit on kiven alla.. Alkuperäiset umpiot on loppu ja jotain powerlookkia/neloslook ehkä tulee jos edullisesti sais.
Vilkkujen alle puskuriin tulee Hella comet 300 -sumarit.
Vahvarina Spl Dynamics tc 1002 ja oli alunperin varapyöräkotelossa mutta lämpeni turhan paljon joten siirsin takapenkin selkänojaan.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ota001.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... ota002.jpg
Nokalle pitäisi vielä merkitön maski vaihtaa, samalla maalauttais tuon lipan kunnolla kun nyt on spreillä vaan vedetty, samalla värjäyttäis takapuskurin mustan alaosankin ja peilit väriin ja miksei myös jonkinlaiset hillityt helmatkin menisi ja konepellin jatkekin kiinnostaa mutta laadukaat ja järkevän hintaiset maalarit on kiven alla.. Alkuperäiset umpiot on loppu ja jotain powerlookkia/neloslook ehkä tulee jos edullisesti sais.
Vilkkujen alle puskuriin tulee Hella comet 300 -sumarit.
ruisku kauniiseen kouraan vaan :) meinaan sellaisia osia että onnistuu itekkin. ite maalasin samanvärisestä golffista ite mm. takaluukun listan, valoluomet ja jotain pikkuosia korin väriin. uskokaa tai älkää, niin paukkupullolla kunnon lakkakerroksen kanssa ja tuli oikeasti tasainen pinta. mutta kyllä isommat osat kannattaa ruiskulla maalata, etuspoikassa ei kestänyt spraymaali lakan kanssa, vaikka oli tehty kaikki vesihionnat, rasvanpoistot, muovitartunnat, yms. ja hiontaväri hiottu kunnolla, eli ns. viimeisen päälle.
nykyisestä autosta tuli maalattua kaikki listat ite ruiskulla, ei häpeä tehdaspintaa.
nykyisestä autosta tuli maalattua kaikki listat ite ruiskulla, ei häpeä tehdaspintaa.
Pönttö kun pönttö, materiaalia kun löytyi niin siitä tehtiin. Pöntön sisäpinnoissa on parin millin vahvuinen piki (vanhaa varastokontin lattiaa) ja koko komeus on koottu liimalla ja ruuveilla.
Muijan ventossa on 10" putkisubbari jonka kotelon vahvistin 1kg hartsilla. Tuollainen kotelohan on pahvikartonkia jossa lastulevypäädyt. ääni muuttui kummasti kunhan tukin refleksiputken. Vielä olis suunnitelmissa vaihtaa parempi elementti.
Muijan ventossa on 10" putkisubbari jonka kotelon vahvistin 1kg hartsilla. Tuollainen kotelohan on pahvikartonkia jossa lastulevypäädyt. ääni muuttui kummasti kunhan tukin refleksiputken. Vielä olis suunnitelmissa vaihtaa parempi elementti.

Nyt on peilit korinvärissä ja Anttilan aluvanteet alla.
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 278682.jpg
Aiheeseen kuuluvia tarroja.
Palautetta saapi antaa. Lisää kuvia tämän päivän aikana mm. mittarinpohjista/valoista.

Mittaristosta kuvaa. Hieman heilahtanut/epätarkka, ku piti ilman salamaa kuvata.
Ovipahvit stage1:

Peilit stage1

Jos on liikaa kuvia, niin voin modata linkeiksi..
Ulkokuori huutaa tuuninkia, näyttää ihan äiteen perhefarmarilta. Kirkasoptiikka -vilkut ja merkitön maski l+ gti/vr6 -lippa öytyy edullisesti huutonetistä ja ajovalot vaikkapa www.autovaruste.net.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Disuhan se ja nyt kun on tuon kokoiset ovikajarit niin ei sovi kajareiden omat eikä volsunkaan verkot. Joudut korottamaan kajaria korotusrenkaalla että saat verkon päälle.
Olisit laittanu diskantit a-pilariin ja mun mielestä niitä ei tarvita jos kojetaulun alkuperäiset on käytössä, ja saahan sinnekin sovitettua diskantit.
Olisit laittanu diskantit a-pilariin ja mun mielestä niitä ei tarvita jos kojetaulun alkuperäiset on käytössä, ja saahan sinnekin sovitettua diskantit.
En vielä niin hyvin hallitse rakentelua, että olisin a-pilareihin diskantteja väsännyt, enhkä stage2 versiossa sitten. Maanantai-aamuna tilasin Mdcomprex:ilta merkittöman maskin, eilen se tuli matkahuoltoon ja äsken kävin sen noutamassa. Loistavan nopeaa palvelua, sähköposteihin vastattiin valoa nopeammin :D Ei voi olla kuin tyytyväinen ko. paikan toimintaan. *thumbs up*
suorastaan huutaa ohkasia kromilistoja tohon :D polar autovarusteessa oli 17euroo 2 metrii semmosta nättiä listaa.. ittehän tein isännän autoon normi 3b pasuunan maskista kromimaskin ja tuli tosi komia :)
Nii ja semmosta että ku seuraavan kerran otat kuvan nii ota se pliis valosan päivän aikana tai valosassa hallissa tai jossain :) ei oo kovi edustavaa jos o tommosia ns. "keikkaus" kuvia ;)
Nii ja semmosta että ku seuraavan kerran otat kuvan nii ota se pliis valosan päivän aikana tai valosassa hallissa tai jossain :) ei oo kovi edustavaa jos o tommosia ns. "keikkaus" kuvia ;)
Hopeanvärinen koristeteippi keventää maskia kummasti.
Mulla on ollu merkitön maski maalattuna kahdella tavalla. Golffissa oli kokonaan ja ventossa vain alalista. Tuosta voi katsoa kumpi on parempi tapa:
http://s165.photobucket.com/albums/u80/Perse_arska/?action=view¤t=keulat.jpg
http://s165.photobucket.com/albums/u80/Perse_arska/?action=view¤t=keulat.jpg
Nyt tarvitsisi hieman asiantuntijoilta neuvoa. Golfin jarrut pitäis päivittää hiukka paremmiksi.
Seuraavanlaista setup:pia olen miettinyt:
- Eteen jäähdytetyt levyt
- Taakse levyjarrut
Meneekö taakse levyjarrut esim 2.0 Ventosta, tai käykö taakse jarrut vaikka Mk2 GTi:stä?
VR6:n navat olis kans tosi jees, niin olisi vannevaihtoehtojakin hiukka enemmän, mutta käykö VR6:n navat eteen ja taakse mitenkään helposti?
Sitten toinen asia. Puskurit pitäis maalailla korin väriin. Kuinka paljon maalia puskurit vaatii? Ajattelin itse kokeilla ruiskulla maalata, joten väriä saa olla varmaan reilusti, koska ei se kuitenkaan ekalla kerralla onnistu. Samalla poistuisi etupuskurista valonpesurit.
Te ketkä olette laittaneet VR6:n etulippaa puskuriin, niin miten se kiinnittyy, mistä niitä saa (Suomesta) ja mikä on hintataso? Vissiin kannattaa ostaa ihan orkkis VW osa, sillä muistan lukeneeni että tarvikelipalla olisi taipumus herkempiin hajoamisiin.
Seuraavanlaista setup:pia olen miettinyt:
- Eteen jäähdytetyt levyt
- Taakse levyjarrut
Meneekö taakse levyjarrut esim 2.0 Ventosta, tai käykö taakse jarrut vaikka Mk2 GTi:stä?
VR6:n navat olis kans tosi jees, niin olisi vannevaihtoehtojakin hiukka enemmän, mutta käykö VR6:n navat eteen ja taakse mitenkään helposti?
Sitten toinen asia. Puskurit pitäis maalailla korin väriin. Kuinka paljon maalia puskurit vaatii? Ajattelin itse kokeilla ruiskulla maalata, joten väriä saa olla varmaan reilusti, koska ei se kuitenkaan ekalla kerralla onnistu. Samalla poistuisi etupuskurista valonpesurit.
Te ketkä olette laittaneet VR6:n etulippaa puskuriin, niin miten se kiinnittyy, mistä niitä saa (Suomesta) ja mikä on hintataso? Vissiin kannattaa ostaa ihan orkkis VW osa, sillä muistan lukeneeni että tarvikelipalla olisi taipumus herkempiin hajoamisiin.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ite ostin etupuskuriin ja helmoihin jotaki 0,5 litraa+ohenne ja kovete ja jäi vielä joku reipas desi sitä maalia niin ja lakkaa siihen päälle tietty. et aika vähän sitä menee loppuunsa. ja se puskureiden maalaus ruiskulla ei kovin vaikea nakki ole jos on vähänkin kokemusta maalaamisesta ja on pohjat kunnossa.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Mulla myös Dopilta lippa ja hyvin on kestänyt melko kovatkin kosketukset. Sehän kiinnittyy niihin samoihin uriin kuin vakio lippakin. Tietysti se vanha pitää ottaa ensin pois. =) Itse tosin varmistin kiinnityksen parilla itseporautuvalla puskurin takapuolella kun vaikutti hieman löysältä kiinnityksistään.
Golfin jarrut pitäis päivittää hiukka paremmiksi
If it ain´t broken, don´t fix it.
Ottaen auton voimavarat huomioon, en oikein näe mielekkyyttä moisessa. Etujarrujen päivitys jäähdytetyiksi ei ole kummoinen homma, mutta napojen vaihto VR6 mallisiksi edellyttää sitten vanteitten vaihtoakin.
Meidän taloudessa on ollut kaksikin kolmosmallin golffia ja kummassakaan ei ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa taka(rumpu)jarrujen kanssa. Itse olen sen sijaan rempannut kolmesta eri vag- pohjaisesta vehkeestä levyjarrut takaa ja voin kertoa, että ei ole ihan helppoa eikä aina halpaakaan (verrattuna rumpujarruremppaan). Levyjen vaihdossa taakse näen vain yhden positiivisen puolen: avonaisista vanteista on kivempi katsella levyjä kuin rumpuja. 200 mm rummussa riittää kyllä jarrutusvoima siinä missä levyissäkin.
Tuossa kikottimessa oli MKII:n modattu, joustava etulippa, joka oli maalattu auton väriin. Samaamateriaalia kuin kolmosen orkkis. Hyvin kesti talviajossa.
Itse asiassa tuota samankokoista 4x100, 13 mm paksua levyä löytyy eteen jäähdytettynä 20 mm koossa, joka käsittääkseni ei vaadi muutakuin palojen vaihdon ohuempiin. Maksaa orkkiksenakin vain 50€/kpl.
Kädiin meinsin aikanaan vaihtaa jäähdytetyt levyt eteen, mutta en jaksanut odottaa palojen kulumista, että olisi saanut levyt mahtumaan 8)
Kädiin meinsin aikanaan vaihtaa jäähdytetyt levyt eteen, mutta en jaksanut odottaa palojen kulumista, että olisi saanut levyt mahtumaan 8)
Mistä hommasit valot ja mitä kustansi? Surkeathan noi volsun jarrut on mutta kyllä se pysähtyy kun jarrupolkimella seisoo.
Puskureissa tosiaan on hommaa kun joudut röpelöpinnan tasoittamaan, aikoinaan maalattiin kaverin kadetin puskurit ja tasoittamiseen käytettiin vanhoja automaaleja täytteenä eli praimeri alle ja siitä ruiskuttelemaan.
Pitää kans ite vissiin yrittää sotkea kun ei järkevän hintaista maalaria löydy, maski, peilit ja lippa kaipaa maalia.
Puskureissa tosiaan on hommaa kun joudut röpelöpinnan tasoittamaan, aikoinaan maalattiin kaverin kadetin puskurit ja tasoittamiseen käytettiin vanhoja automaaleja täytteenä eli praimeri alle ja siitä ruiskuttelemaan.
Pitää kans ite vissiin yrittää sotkea kun ei järkevän hintaista maalaria löydy, maski, peilit ja lippa kaipaa maalia.
VR6 on eri vetoakseli eli nekin menee vaihtoo jos alkaa napoja vaihtamaan, hanki ennemmin uudet etunavat ja koneista niihin 5x100 jako tai sitten hanki etupäähän G60 satulanrunko ja asenna G:n etulevy on VR:n kanssa saman kokoinen. Takapäässä suurin ongelma taitaa tulla käsijarruvaijereiden kanssa, mulla ei ole tieton onko noita variantteja ollut takalevyjarruilla
no onko se pakko ajaa niin lujaa et pitää polkimen päällä seisoa, että saa pysähtymään.no ite olen kans ajellu raskaalla kaasulla, mut nyt olen aika vasta alkanu ajamaan rauhallisemmin, ja olen huomannu et yhtä nopiaa olen perillä ku aikasemminki, ja jarrutki säästyy.menihän siihen opetteluun 9 vuotta:)
no onko se pakko ajaa niin lujaa et pitää polkimen päällä seisoa, että saa pysähtymään.no ite olen kans ajellu raskaalla kaasulla, mut nyt olen aika vasta alkanu ajamaan rauhallisemmin, ja olen huomannu et yhtä nopiaa olen perillä ku aikasemminki, ja jarrutki säästyy.menihän siihen opetteluun 9 vuotta:)
Eihän volsulla edes pääse lujaa ja 10 vuoden aikana totuin 4 x levyjarruihin jotka löytyvät erään automerkin malleista jo 70 -luvulta.
Ajele vaan manninen alkuperäisillä jarruilla ja satsaa vanteisiin mutta jos jäähdytetyt levyt kiinnostaa niin työkaverilla olis vähän käytetyt edullisesti jos samat kuin -91 jetassa.
Eihän volsulla edes pääse lujaa ja 10 vuoden aikana totuin 4 x levyjarruihin jotka löytyvät erään automerkin malleista jo 70 -luvulta.
Ajele vaan manninen alkuperäisillä jarruilla ja satsaa vanteisiin mutta jos jäähdytetyt levyt kiinnostaa niin työkaverilla olis vähän käytetyt edullisesti jos samat kuin -91 jetassa.
Tarkista että ei ole etujarrusatulat jumissa vaan että liukutapit liikkuu. Mulla oli omas ongelmana reilu liike jarrupolkimessa että otti, päivän käytin vian etsimiseen ja ruuvasin kaikki jarrut auki, 1 liukutappi edestä oli jumissa mutta muuten kaikki ok, ilmattiin kaikki mutta jarrut ei juurikaan muuttunut mihinkään mutta tuo mun farkku taitaa olla joku maanantai kappale kun kaikenlaista ihme vikaa jatkuvasti.
Piritek verkkokauppa - VW G3 Hellan kirkasoptiikka ajovalot
Tuskimpa nuita mistään kovin halvemmalla saa..
Slamit.net - Verkkokauppa
Halvempi annelinsilmä versio.
(Jos ajaa korttelirallia nii annelinsilmäthän on ihan must! Jos EI niin sillon varmaan nuo hellat o paremmat, ja varmaan muutenki ne on paremmat :))
Tuskimpa nuita mistään kovin halvemmalla saa..
Slamit.net - Verkkokauppa
Halvempi annelinsilmä versio.
(Jos ajaa korttelirallia nii annelinsilmäthän on ihan must! Jos EI niin sillon varmaan nuo hellat o paremmat, ja varmaan muutenki ne on paremmat :))
Itellä on noi Fk Powerlook annelit ja onhan ne siistit mut suosittelen esim FKn http://www.autovaruste.net/files/prod_j ... RL5995.jpg sumareita lisäksi jos ajat matka-ajoa ku ei noilla powerlookeilla näe mitään..
Mut onhan ne hienot..
Mut onhan ne hienot..
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Etkö sinä ole Juice tiennyt, että OEM-lamput ei ole hienon näköiset. Pitää katsos olla tummapohjaiset enkelin silmät, että saa sitä rispektii. No kumpi sitten on parempi se, että ei näe sitä hirveä vai se, että valot on hienon näköiset ja siinä on sellaiset hienot parkkirinkulat (mieluiten vielä vaikka sinisinä).
Itse erehdyin kerran ostamaan jotkut halppistuningvalot Golfin nokalle ja toista kertaa en sitä virhettä tee. Ok, hienon näköiset, jos ei oteta huomioon sitä akvaarioefektiä ja valokuvion surkeutta. No oli se kieltämättä parempi kuin alkuperäisillä kiven ja hiekan syömillä lampuilla, mutta jos olisi ostanut uudet orkkikset, niin olisi varmasti ollut vielä parempi.
ps. ja kyllä niistä OEM-lampuistakin löytyy hienoja. Ja Hellan lamput ovat varmasti toimiva vaihtoehto.
Itse erehdyin kerran ostamaan jotkut halppistuningvalot Golfin nokalle ja toista kertaa en sitä virhettä tee. Ok, hienon näköiset, jos ei oteta huomioon sitä akvaarioefektiä ja valokuvion surkeutta. No oli se kieltämättä parempi kuin alkuperäisillä kiven ja hiekan syömillä lampuilla, mutta jos olisi ostanut uudet orkkikset, niin olisi varmasti ollut vielä parempi.
ps. ja kyllä niistä OEM-lampuistakin löytyy hienoja. Ja Hellan lamput ovat varmasti toimiva vaihtoehto.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa