Peräkärrykeskustelua

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

Peräkärrykeskustelua

ViestiKirjoittaja Janne_P » 24.10.2007 17:22

Täältä foorumilta kun löytyy apu kaikkeen vaivaan, niin kysytänpä tällä kertaa tällaista.

Olen ajatellut tehdä tai teettää pienen jarrullisen peräkärryn tavaran kuskaamiseen. Siis kokoluokka on : "isompi kuin tavan kuomukärryt, pienempi kuin autotraileri".

Nyt kaipaan tietoa siitä, mikä mahtaa olla minimi lavakoko, johon saa kohtuudella kaksi moottorikelkkaa mahtumaan ? Tähän asti nuo kahden kelkan kuskaukset on hoideltu milloin minkäkinlaisella vuokrakärryllä.

Mitä kaikkea kannattaa huomioida lavakokoa miettiessä ? Mitä muita asioita kannattaa ottaa huomioon, jos kärryä lähtee "tyhjästä teettämään"

Lisäyksenä vielä, että ensivaiheessa tuo kärry tullee palvelemaan OK-rakennustyömaan tavaroiden kuskaamisessa ennalta arvaamatoman pitkän ajan :)
Viimeksi muokannut Janne_P, 28.10.2007 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 24.10.2007 17:37

Rakennuskäyttöä ajatellen varmaan 150X300 tai hieman yli, nii mahtuu levyt kivasti kyytiin. ja kyllä varmaan pari moottorikelkkaakin.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 24.10.2007 17:48

Kahta kelkkaa varten noin 350x180cm lava sisämitoiltaan. Toisekseen vähimmällä pääset kun menet kauppaan ja valkkaat sieltä mieleisen. Teettäminen ei todellakaan ole kannattavaa. Vaikka tuollaisen tekisit etkä töille laske mitään niin voitat siinä parisataa. Nykyään kun aisa pitää olla omatekoisissakin direktiivin mukainen.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 24.10.2007 19:35

No teettämispaikkana olen ajatellut lähinnä tätä paikkaa.

Tekevät laatuisaa jälkeä, tuotteet on kuumasinkitty ja mittatilaustuotteetkin ihan järkevästi hinnoiteltu.

Tuo aisajuttu oli kyllä tiedossa, enkä kyllä uskokaan, että tekemällä mitenkään palkoille pääsisi. Ovat vaan ihan miehekkään hintaisia tuollaiset pienetkin jarrulliset kärryt... Yksi vaihtoehto olisi tietty etsiä käytetty, mutta niissä myynnissä olevissa tahtoo olla vakiosittain vähintään valot ja jarrut uusintakunnossa.

Ola
-
Viestit: 266
Liittynyt: 23.7.2003 14:44

ViestiKirjoittaja Ola » 24.10.2007 23:57

Ööö? Miksi jarrullinen? Kyllä jarruttomallakin tonnin kuormia vetää jos niikseen tulee.

Jarrullisia joutuu katsastamaan, missä on taas oma vaivansa. Toki jos jarrullista tarvii niin.... Ainakin raksahommissa pärjää kyllä ihan peruskärrylläkin. Juuri kesällä hommasin metrin kuomulla olevan Tekno-Trailerin 3000L:n (1-akselinen tietty)...kevyesti tulee perässä kyllä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 25.10.2007 7:56

Ööö? Miksi jarrullinen? Kyllä jarruttomallakin tonnin kuormia vetää jos niikseen tulee.

Ei taida laillisesti vetää kuitenkaan? Eikös jarruttoman perävaunun kokonaispaino saa olla 750kg?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.10.2007 8:42

Ei ne uudetkaan kalliita ole: viime vikkolla hain Aku 265L -mallin, joka maksoi 699€. Lehtijouset ja kippi, kuormansivontakoukut myös lavan sisäpuolella, tehollinen lavan koko 133x268. Hyvin tukevan tuntuinen vaunu hintaisekseen. Vaihtoehtona olisi ollut muuli samaan hintaan -ilman kippiä. Pitää vielä rakentaa lisälaidat, että saa polttopuut kyytiin.

Ola
-
Viestit: 266
Liittynyt: 23.7.2003 14:44

ViestiKirjoittaja Ola » 25.10.2007 15:34

Ei taida laillisesti vetää kuitenkaan? Eikös jarruttoman perävaunun kokonaispaino saa olla 750kg?


Juu ei, sakkolappu tulee jos ylikuormalla painelee menemään.

Kantavuuspuolta jos miettii niin teli on jarruttomassa kärryssä melko turha, pienentää kantavuutta. Monet ovat muutenkin manailleet telikärryn oston jälkeen käytettävyyttä kun teli haraa käännöksissä vastaan jonkin verran. Kuomukin pienentää painonsa verran itse kärryn kantavuutta, mutta lisää taas käytettävyyttä melkoisesti...ainakin siinä tarkoituksessa mihin itse kärryn hankin eli kaikennäköisen remppakaman, kalusteiden ja puutarhajätteiden yms. kuljetukseen.

Jos jarrulista tarvitsee niin ei siinä mitään, mutta kannattaa miettiä, että onko sitä käyttöä oikeasti niin paljon, että jarrullisuus on välttämätöntä. Itsellä ei tule mieleen ihan heti tilannetta jossa jarrullisen vaunun suurempi kantavuus olisi tarpeen....vaikka rakennustyömaa olisikin. Sen sijaan kahden kelkan kuljettaminen vaatii jo melko ison kärryn niin silloin itse kärryn massakin kasvaa väkisinkin niin suureksi, että jarrut on oltava kun muuten jää käytettävissä olevat kilot mitäänsanomattomaksi. Kait siinä tapauksessa kärryn pituus pitäisi olla jotain 4,5 metrin luokkaa jos kelkat saisi vähän vinoon.

[edit] tämmöisellä näyttää joku kahta kelkkaa roudanneen.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 25.10.2007 17:11

Ukolla on kärryn lavan koko 200x450, menee kaksi kelkkaa "heittämällä". 4 kelkkaa ku vähän järjestelee tai 2 kelkkaa ja 2 rekeä. Kärryn omapaina 570 kg, hieman paino vähenisi, jos pohjalevynä toimivan 15 mm vanerin vaihtais vaikka verkoksi.
Maksimi kantavuutta en muista, mutta monista 14" renkaista loppuu kantavuus. Eli kannattaa 15-16" suosiolla heti laittaa. Lisäksi sähköt ja valaisimien paikat kannattaa tehdä huolella ja suojat, ettei tarvii joka reissun jälkeen laitaa uusia kupuja.
Olisi tää kärry myynnissä, ku hieman isompaa tarvisi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.10.2007 17:15

Eiköhän pakun (esim. T3) C- luokan renkaista löydy riittävästi kantavuutta.

JouniH
-
Viestit: 199
Liittynyt: 26.11.2003 18:08

ViestiKirjoittaja JouniH » 27.10.2007 21:35

http://www.loove.se/ Tuolta löytyy peräkärryjen mersu. Tuossa pihalla yksi tuomonen lööve ja siellä ralli auto kyydissä kuvun alla. Osaavat tehdä peräkärryjä, mutta osaavat kyllä hinnoitellakki ne "mersu" tyyliin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.10.2007 23:14

Ei ne uudetkaan kalliita ole: viime vikkolla hain Aku 265L -mallin, joka maksoi 699€. Lehtijouset ja kippi, kuormansivontakoukut myös lavan sisäpuolella, tehollinen lavan koko 133x268. Hyvin tukevan tuntuinen vaunu hintaisekseen. Vaihtoehtona olisi ollut muuli samaan hintaan -ilman kippiä. Pitää vielä rakentaa lisälaidat, että saa polttopuut kyytiin.


Ainoa huono puoli noissa akuissa on, että ne on pulttaamalla kasattu. Saapi käydä niitä pultteja läpi tämän tästä. Itellä Muuli 760, joka on hitsaamalla kasattu, varustettu lehtijousilla, kipillä ja nokkapyörällä.

On hyvä vetää! Ei pompi, ei rämise ja kantavuutta on tarpeeks!

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 27.10.2007 23:50

Ainoa huono puoli noissa akuissa on, että ne on pulttaamalla kasattu. Saapi käydä niitä pultteja läpi tämän tästä.

Eipä kokemusta noista kärryistä, mutta eikö niitä pystyisi itse heppailemaan kiinni, niin ei tarvitsisi joka viikko pultteja kiristellä?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.10.2007 1:32

Voi toki, mutta herkästi lähtee happanemaan heftin kohdalta! Ja sitte vielä ku kärry on kasattu sinkatuilla pulteilla ja muttereilla, ni se heftailu on yhtä helvettiä! Tulee vaan huokosta ja roiskeita! Eikä asiaa auta yhtään, että kärryn osatkin on sinkattu!

Jos haluaa kestävän kärryn, jota on mukava vetää, kannatan lehtijousitettua ja hitsaamalla kasattua kärryä! Esim. Muuli, Majava, Kiito ja Tekno trailer.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.10.2007 10:01

Olisin toki itsekin ottanut mieluummin samanhintaisen Muulin, mutta kipin puute sai kallistumaan Akun puolelle. Tarkoittaako tuo pulttikasauksen heikkous sitä, että pelti repeää pultin kohdalta? Mutterit on mallia nyloc ja varustettu leveällä pitokauluksella. Pelti itsessään on kaksi milliä paksua, kaipa se jotain kestää. Uusissa kärryissä hyvää on myös se, että lavalukot ovat tosi järeää tekoa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.10.2007 13:57

Tarkoittaako tuo pulttikasauksen heikkous sitä, että pelti repeää pultin kohdalta?

Tuskin repeää.

Niin se vaan tahtoo olla, että nuo nylocitkin löystyy ajanmittaan. Varsinki jos ajelee monttusella tiellä. Niihinhän vois kokeilla ruuvilukitetta! Saattas pian auttaakki!

Lukkari: Tuo mun Muuli 760 on just saman kokonen ku tuo sun Aku ja se on varustettu kipillä!
Niitä saa edelleen uutena. Hinta on siellä 800€ -1000€:n kinkamilla, varusteista riippuen.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 28.10.2007 14:51

Tuskinpa ne liitokset tosiaan varsinaisesti repeää. Ennemmin siinä käy niin, että pulttiliitosten löystyessä reiät kuluu väljäksi ja lopputuloksena on "kolinakärry" josta ei jämäkkää saa enää muuten kuin hitsaamalla pellinreunat kiinni. BTDT.

Toinen huomionarvoinen seikka mielestäni on sinkitys. Osa kärryistä on sähkösinkitty osina ja osa kärryistä on kuumasinkitty kokonaisena. On vaan kaks eri asiaa nuo ruostesuojaustavat.

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 28.10.2007 14:57

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 28.10.2007 15:09

Alumiinisissa kärryissä on etunsa, kestäviksi kehutut custom-mallit vaikka tuolta valmistajalta >> http://www.peravaunutaloviitala.fi/

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.10.2007 15:40

Luonnollisesti kuumasinkitty tai alumiinikärry on omaa luokkaansa korroosionkeston suhteen, mutta tuohan näkyy sitten selkeästi kärryn hinnassa.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 28.10.2007 20:41

Muutinpahan tuon avausviestin otsikon hiukan paremmin tämän threadin sisältöä vastaavaksi. Hiukan on poikettu alkuperäisestä aiheesta, mutta keskustelu on pysynyt ihan asiassa. Jatketaan vaan samaan malliin, peräkärryn hinaus kun on varmasti tuttua aika monelle foorumilaiselle.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 28.10.2007 20:43

mutta tuohan näkyy sitten selkeästi kärryn hinnassa


Ookko ny ihan varma vai miten tuo "selkeästi" pitää määritellä ?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.10.2007 8:33

Mitä itse vertailin kärryjä äskettäin, kuumasinkittyjen hinnat olivat selvästi korkeammat kuin sähkösinkittyjen.

Ola
-
Viestit: 266
Liittynyt: 23.7.2003 14:44

ViestiKirjoittaja Ola » 29.10.2007 14:34

Jos haluaa kestävän kärryn, jota on mukava vetää, kannatan lehtijousitettua ja hitsaamalla kasattua kärryä! Esim. Muuli, Majava, Kiito ja Tekno trailer.


Kyllä tuo meikäläisen TeknoTrailer on ihan pulttaamalla niputettu. Eipä noita liitospaikkoja niin paljoa ole, että siitä tarvitsisi ongelmaa ottaa. Kun kärry pihaan tuli niin pidin itsekseni pienet kiristelytalkoot. Suurin puute ainakin tuossa TeknoTrailerissa on se ettei prikkoja ole käytetty juuri ollenkaan. Joka tapauksessa löysiä liitoksia oli melkoisesti ja aisan kasauksessa johtosarja oli jäänyt peltien väliin...tulipa korjattua tuokin samalla siis. Samalla muutin lavan sisäpuolen kuormansidontalenkit pulttiliitokseisiksi kun olivat alkujaan popniiteillä....hirveästi huvita ottaa räikkäliinan koukkua otsalohkoon kuormaa sitoessa jos popparit pettäisi.

Pulttikasatussa kärryssä on se hyvä puoli, että jos ottaa laita tms. damagea niin se on helppo vaihtaa...toisin kuin hitsatussa kärryssä.

Kannattaa muuten panostaa siihen kärryn kuomuunkin jos sellaista on hankkimassa. Joissakinn kärryissä kuomu on verrattavissa ämpäriimuoviin ja on ihan flegua. Jaxalin kuomut ovat ainakin tukevia (sisuksissa on rosterikehikko, joka antaa kummasti tukevuutta), mutta melko painavia.

Niin joo, kannattaa myös selvittää kärryn ominaisuudet huolella ennen ostoa...esim. muistaakseni Tehon kärryissä ei saa etulaitaa pois, joka puolestaa hankaloittaa pitkän tavaran kuljetusta. Tämä siis vain esimerkkinä.

Voodoo
-
Viestit: 67
Liittynyt: 24.7.2003 0:04

ViestiKirjoittaja Voodoo » 29.10.2007 19:05

Kuulin tuossa sellaisen väitteen, että nykyään myös jarruttomilta kärryiltä vaadittaisiin M+S merkinnällä varustetut renkaat talvella. Nastarenkaita tai samanlaisia renkaita kuin vetoautossa ei siis tarvittaisi, kuten jarrullisten tapauksessa. Mutta siis renkaista tulisi löytyä M+S merkintä?

Onko kukaan kuullut moisesta tai laittaa linkkiä, jossa näin lukisi?

Voodoo
-
Viestit: 67
Liittynyt: 24.7.2003 0:04

ViestiKirjoittaja Voodoo » 29.10.2007 19:17

Kuulin tuossa sellaisen väitteen, että nykyään myös jarruttomilta kärryiltä vaadittaisiin M+S merkinnällä varustetut renkaat talvella. Nastarenkaita tai samanlaisia renkaita kuin vetoautossa ei siis tarvittaisi, kuten jarrullisten tapauksessa. Mutta siis renkaista tulisi löytyä M+S merkintä?

Onko kukaan kuullut moisesta tai laittaa linkkiä, jossa näin lukisi?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.10.2007 19:21

Ei pidä paikkaansa! Kesänakit kelpaa edelleen!

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 29.10.2007 19:45

^ Kyllä Perttu tietää :-)

Ei vaan tosiasiassa ne kesänakit on ihan lailliset renksut.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.10.2007 20:36

Niin tietää! ;) Justiin viikko sitte asiaa tiedustelin portterin katsastuksen yhteydessä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.10.2007 7:43

AKE:n tiedote:
Kokonaismassaltaan yli 750 kg, mutta alle 3500 kg painavissa perävaunuissa on käytettävä nastarenkaita, jos vetoautossa on sellaiset.

Perävaunun käyttöohje:
jarrullisissa perävaunuissa täytyy talvirengasaikana käyttää nastarenkaita mikäli vetoautossa on nastarenkaat ja mikäli vetoautossa on kitkarenkaat, saa myös vaunussa käyttää kitkarenkaita, nastattomia talvirenkaita (renkaasta täytyy löytyä M+S merkintä) tai nastarenkaita.


Poliisi FAQ
Jarrullisen perävaunun talvirengassäännöt

Olen ymmärtänyt, että jarrullisessa perävaunussa on käytettävä talvella talvirenkaita joulukuusta helmikuun loppuun. Onko talvirengaspakon aikana myös peräkärryssä oltava nastarenkaat, jos vetoautossa on? Entä onko sallittua vetää marraskuussa nastarenkaallisella autolla jarrullista perävaunua, jossa on normaalit kesärenkaat. Marraskuussahan talvirengaspakko ei ole voimassa.

Henkilöautossa, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia sekä kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin ja enintään 3,5 tonnin perävaunussa on joulu-, tammi- ja helmikuun aikana käytettävä talvirenkaita.

Kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin ja enintään 3,5 tonnin perävaunussa on käytettävä nastarenkaita, jos vetoautossa on sellaiset.

Marraskuussakaan ei nastarenkain varustetulla autolla voi vetää yli 0,75 tonnin perävaunua, jossa on nastattomat renkaat.


Näyttää uusissa <750 kg vaunuissakin olevan jo tehtaalla asennettuna M+S -renkaat.

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 2.11.2007 1:48

Ittellä on isomman kärryn hankinta Pohdinnassa. Vanha kärry on Majavan 200x125 ja sillä on tullut kuskailtua yhtä ja toista. Kärryä voi ainakin kehua kestäväksi, sellaisia kuormia sillä on viety.

Uudelle kärrylle on alkaneet jo speksitkin hahmottua.

150 leveä. vähintään 300 pitkä, kuomu, kippi. teli (jarrullinen tai jarruton, sitä en ole vielä ratkaissut.) Etu ja takalaita Avattavissa/irrotettavissa (sokalla varusettu tappi mieluitenn)

Ostaisin kiljuen Majavan kärryn mutta kippi sulkee sen pois.

tällä hetkellä taitaa olla Farmin vahvimpana Farmi-pron FKT tai FKTJ.

Onko porukalla kokemuksia farmin kärryistä?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.11.2007 8:23

^Mistäpäin suomea olet? Täällä eteläkarjalassa on ainakin yksi paikallinen peräkärryvalmistaja joka tekee kärrit toiveiden mukaan. Asiakkaan haluamilla mitoilla, telillä, kipillä, kuomumitoilla jne. Ja varmasti kestävämpiä ja paremmin arvonsa pitäviä kuin mikään noista pimpelipom sinkityistä kärreistä mitä tässä topikissa on mainittu. Valmistusmateriaali on sitten ruostumaton teräs. Hinnoista senverran että varsin kilpailukykyisiä..
Reilu 10 vuoden kokemuksella voin suositella :)

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 2.11.2007 11:59

minä elin siinä uskossa ettei henkilöautolla sais vetää varsinaista kärriä.
onko tullu jotain lakimuutoksia?
tuossa on ainakin sellainen myynnissä, toki eihän sitä tarvi henkilöautolla vetää mutta ihan vetokuula aisa tuossa on.
http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=613031
edit: linkki lyhennetty
Viimeksi muokannut lape85, 2.11.2007 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 2.11.2007 12:01

Lyhennäppä vähän tuota linkkiä, tuo toimii:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=613031

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 2.11.2007 12:38

^

Kuva

Tuohon kolmiakseliseen (kok.massa 3500kg) saattaa jostain löytyä riittävällä (90) LI:llä merkattua 13" rengasta.

Tuohon kaksiakseliseen (kok.massa 3000kg) ei taida enää löytyäkään, LI=>98


Niin että saako sitte tuosta lastauskorkeudestasittenkaan hyötyä?

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 27.12.2007 20:43

tällä hetkellä taitaa olla Farmin vahvimpana Farmi-pron FKT tai FKTJ.

Onko porukalla kokemuksia farmin kärryistä?


Nostetaas tätä hiukan, sillä päivityksellä, että itselle parhaalta vaihtoehdolta vaikuttaisi tuo Farmin KLT tai KLTJ. Mutta : 3-4 kiloeuroa on hyvästäkin peräkärrystä sellainen hinta, että miettimään pistää, olletikin, että muidenkin valmistajien kärryt maksaa about saman verran.

Farmin kotisivu on yhtä hypetystä ja henkselin paukutusta, mutta :

Onko arvon foorumilaisilla kokemusta Farmin kärryistä, onko ne oikeasti niin hyviä kuin kotisivunsa antaa ymmärtää ?

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 27.12.2007 20:46

minä elin siinä uskossa ettei henkilöautolla sais vetää varsinaista kärriä.
onko tullu jotain lakimuutoksia?
tuossa on ainakin sellainen myynnissä, toki eihän sitä tarvi henkilöautolla vetää mutta ihan vetokuula aisa tuossa on.


Varsinaista ei saa vetää kuin kuorma-autoksi rekisteröidyllä kamppeella, olipa se sitten kuulakytkimellä eli millä hyvänsä kytkenttavalla.

PetR1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2007 22:59

ViestiKirjoittaja PetR1 » 28.12.2007 13:38

Onko arvon foorumilaisilla kokemusta Farmin kärryistä, onko ne oikeasti niin hyviä kuin kotisivunsa antaa ymmärtää ?


Itselläni oli jonkin aikaa käytössä kuomullinen Farmi PRO 10J. Kärry oli erittäin tukevarakenteinen ja kestävä käytössä. Vaikka se oli yksiakselinen, niin mielestäni se oli hyvä vedettävä. Jonkin verran olen vetänyt myös telillä varustettua Farmi PRO 757T -mallia, eikä tuo yksiakselinen 10J hävennyt sille yhtään, päinvastoin. Nuo kärryt eivät tietenkään ole suoraan verrattavissa toisiinsa, mutta kunhan nyt mainitsin.

Ovatko nuo Farmin kärryt sitten parempia kuin muut, niin siihen en osaa vastata, mutta itse olin kärryyn tyytyväinen ja se palveli erinomaisesti siinä käytössä johon se oli hankittu.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa