kokemuksia honda vtr 1000

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

kokemuksia honda vtr 1000

ViestiKirjoittaja maneesi » 14.8.2007 21:51

eli vaikka tämä ei motaripalsta olekaan olisin kysynyt mielipiteitä/kokemuksia honda vtrstä

eli lyhyesti: olisi tarve päivittää pyörä.
kriteerit:
2 ihmistä pystyttävä matkustamaan
teho/vääntöreserviä oltava.
voi ajaa myös yksin kovaa (radalla;))
teho/painosuhde ei saa nousta vakuutusmaksujen myötä korkeaksi. tyyliin hayabusa,tms

Tonba
-
Viestit: 211
Liittynyt: 29.12.2006 8:14

ViestiKirjoittaja Tonba » 15.8.2007 9:55

VTR:stä ei ole kokemuksia, mutta suosittelen joka tapauksessa Ducatin V2-koneista SS 800/1000

1. Pienempi teho/painosuhde = halvemmat vakuutukset
2. V-kone vääntää paremmin, ei tarvitse normaali-olosuhteissa ohittaessa tiputella vaihteita alaspäin
3. Hyvä ajaa radalla, taittuu mutkiin kuin unelma
4. Kaksi henkeä ei ongelma
5. Ducati on aina Ducati, ja ne äänet <3

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.8.2007 10:09

VTR on myös V2 koneinen ja varmasti hyvä ajaa radalla sekä kaksi päällä. Vääntöä löytyy.

Ostaisin Hondan noista kahdesta koska Ducati on aina Ducati ;)

Edit: niin noita VTR:iä on muutamaa erilaista eli olisiko se sit SP-1/2 tai F mallia?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 15.8.2007 10:48

sp ilmeisesti vain yhdelle.
ihan toi perusversio hankinnassa.
tänään pitäisi käydä kokeilemassa. jännittää mitä emäntä sanoo....

Dumlir
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.3.2004 17:44

ViestiKirjoittaja Dumlir » 15.8.2007 11:01

Jos on enemmän ajettu malli kyseessä kannattaa tarkastaa et onko jakoketju vaihdettu, tuon koneen "ongelma" kohta. Varsinkin jos rallatusta kuuluu niin tingi edes sen vaihtohinta pois.

4vant
-
Viestit: 21
Liittynyt: 4.7.2007 17:51

ViestiKirjoittaja 4vant » 15.8.2007 11:25

VTR:ssä on melkein pakko ruuvata tyhjäkäyntiä ohjearvoja isommaksi, sillä lämpimällä koneella liikennevaloihin pysähdyttäessä tuppaa tyhjäkäynti notkahtamaan ja kone stumppaa. Todettu varsin monessa vieterissä. Pieni, mutta kiusallinen juttu. Matkaominaisuuksia haittaa janoinen moottori ja IMO huonosti painoa kestävä alusta. Tekniikaltaan vähän ehkä vanhanaikainen kaasuttimineen (tosin ei ole tullut vastaan vielä nykimätöntä ruiskukonettakaan...)

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.8.2007 11:45

Jos nuo V2:t kiinnostaa niin käy testaamassa myös Suzukin SV1000. Siitä voi löytyä vähän uudempaakin mallia.

radiantti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.4.2007 13:51

henk.koht.kokemukset f-mallista

ViestiKirjoittaja radiantti » 15.8.2007 12:46

Ajoasento ok. Kun vauhtia on yli 80 ei ota ranteisiinkaan. Hyvä kyydittää, ainakin eukko tykkää olla kyydis enemmän kuin banditin kyydis. Kulkee hyvin, yli 250. Kiihtyy paremmin ohituksiin kuin RSV 1000 aprilia samoilla vaihteilla. Keulii kakkosella. Rataakin on tullut tahkottua, jo
ssa kuskin taidot loppuvat ennemmin kuin pyörän ominaisuudet.(tämä todistettu). Vakuutusmaksu täyskaskolla pohjolassa 540/vuosi.
Ittellä myynni
ssä tollanen nettimotossa ID:491690. Ota yhteyttä. [email protected]

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 15.8.2007 13:39

radiantti: soittelimme eilen;)

Tonba
-
Viestit: 211
Liittynyt: 29.12.2006 8:14

ViestiKirjoittaja Tonba » 15.8.2007 23:45

Ja osta ehdottomasti ruiskupeli niin on kaupungissakin vähän mukavampaa ajella.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 16.8.2007 0:31

5. Ducati on aina Ducati

Tuo voi olla kyllä enemmänkin negatiivinen asia monelle... ;)

edittiä: Mitenkäs superduke? Se olisi aika hyvä vaihtoehto mielestäni ellei jopa paras. :)

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 16.8.2007 10:12

eikös duket ole vielä aika hinnoissa...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 16.8.2007 12:32

eikös duket ole vielä aika hinnoissa...

Onhan ne vielä kympin huonommalla puolella mutta on se kyllä asiallinen pelikin. ;)

Minkähintaista pyörää etsit?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 16.8.2007 13:25

budjetti on n 8000e

tiedän joo saa sillä jo kohtuuhyvän 1100xx mutta vakuutusmaksut nousevat tuossa jo eri lukemille (162hv/220kg)

vtr tai vfr kyllä kiinnostaisi. onko muilla merkeillä kriteerejä täyttävää pyörää.
suzuki tellu tai sv olisi V2 koneen puolesta maittava mutta matkustajan penkki taitaapi olla jo siinä aika lätty

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 16.8.2007 13:45

suzuki tellu tai sv olisi V2 koneen puolesta maittava mutta matkustajan penkki taitaapi olla jo siinä aika lätty

Tellussa on ainakin ihan levottoman kokoinen se takapenkki. Luulis että melko mukavakin on... Ihan asiallinen pyörä vois ärrä tellu kyllä olla.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 16.8.2007 13:49

sori tarkoitin että siinä on kuljettajan ja matkustajan välillä suht suuri korkeusero jo. olettaisin kuvien perusteella

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 16.8.2007 17:17

Suosittelinin 750cc gixeriä tai tonnista pyörää yleisesti jos vain
rahkeet antaa myöten. Kaupungissa juuri twini on hankalin, varsinkin
nestekytkimellä. Twinin omistaneen voin allekirjoittaa tämän.
Yleensä kytkin on twineissä aikasta paljon raskaampi ja niin rasittaa
enemmän liikennevaloissa istuskelua. Itse en tule twiniä enään ostamaan.
Kahden suuren sylinterin kuluminen on kuitenkin suurempaa kuin neljän pienen.

Millään noista 2003-> sporttipyöristä ei ole mukava ajaa matkaa
kaksipäällä, mutta kaikilla se onnistuu. Matkapyörät erikseen.

Eikä ne vakuutuksetkaan enää nykyään niin hirvittäviä ole,
itsellä meni 1/4 osaan kun tänävuonna laitoin toiseen firmaan.

Mielipideasioita.

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 16.8.2007 20:03

Ärrätellu muuten hyvä mutta 2-päällä ajamiseen en suosittele. Vaihdat vaan pikkurosvon uudempi runkoiseen isoonrosvoon niin kaikki tiellä ajokriteerit täyttyy hyvin ja radalle kohtalaisesti. Radalla häviää kyykyille , mutta tiellä tod.näk ajat enemmän. Voimaa saa helposti lisää (omassa 145hp/124nm) ja alustaa voi parannella miten haluaa. Aiemmin itsellä oli muutamia pääedellä ajettavia tubbervaaroja ja nykyään suorasarvinen ison naku ja takaisin en vaihda !

M.Mattila
-
Viestit: 85
Liittynyt: 12.2.2005 10:18

ViestiKirjoittaja M.Mattila » 17.8.2007 7:05

Ite on tullu kolme kesää VeTuRilla ajeltua ja omasta mielestä oikein mukava peli. Tosin 20 tkm kohdalla nokkaketjunkiristin pätkähti mutta ei tullu mitään isompaa vaurioo. Ratastuksia tuli muutettua hivenen kun tuntui että 6 vaihdetta ei kannata laittaa ennen kun on 120 km/h vauhtia mittarissa. Ja kulutushan noissa on aika suuri n. 7l/100km matka-ajossa.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 20.8.2007 17:11

Vajaassa kesässä kyllästyin itse kyseiseen pyörään. En pitänyt moottorista, joka värisi alhaalla eikä venynyt ylös. Oli myös jotenkin raskaskeulainen, vaikkakin nousi pystyyn 3-vaihteella kaasusta... Omassani oli 250 RM:n tanko, joka teki pyörästä hieman siedettävämmän.

Nestekytkin ei myöskään vakuuttanut.

Kyytiläisiä ei ollut, joten siitä ei ole kokemusta.

Itsellä verroikkeina 750 gsx-r vuosilta -93, -96 ja -00, sekä gsx-r 1000 -07.

Suosittelen tekemään koeajokierroksen, monta merkkiä ja mallia. Itselle ei esim. kyykky-Kawa sovi käteen ollenkaan, mutta z-1000 teki suuren vaikutuksen ajettavuudellaan tuon -00 Gixxerin jälkeen.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa