Käräjäoikeus vapautti poliisin yliajaneen nuorukaisen
Valvoja: ffp jäsenet
Käräjäoikeus vapautti poliisin yliajaneen nuorukaisen
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:
Ei siis ainakaan vielä tullut murhasyytettä.
Ei siis ainakaan vielä tullut murhasyytettä.
Juu, kyllä tuossa kaveri on tavallaan jo elinkautisen saanu. Jäähän hänelle sentään mahdollisuus viettää vielä jossain vaiheessa normaalia elämää (tai niin normaalia kun se kuolemantuottamuksen jälkeen voi olla), kun istuu hetken linnassa, muttei kuitenkaan yli kymmentä vuotta. Kyllä siinä on varmaan aika vaikea alkaa rakentamaan normaalia elämää jos vapautuu linnasta yli kolmekymppisenä eikä ole ehtiny vielä elämässään tehdä montaakaan päivää oikeita töitä tai välttämättä edes asua omillaan. Joku varmaan kysyy, miksi olen hänen tulevaisuudestaan kiinnotunut - ihmisiähän tässä kaikki ollaan, eikä rattijuoppo vielä minun inhokkilistan ykkössjalla ole vaikka aika korkealla onkin. Kaveri aivan varmasti ymmärtää ja katuu tekoansa, pedofiilit ja muut parantumattomat on sitten niitä jotka kuuluu ikuisesti kiven sisään. Tapaushan on toki äärimmäisen törkeä ja surullinen, sitä en halua missään nimessä vähätellä.
Iltasanomissa luki että verikokeen perusteella promillet oli 1,24.
Eihän sitä sitten niin kamalasti. Luulisi siis olleen suht hyvin ymmärryksissään..
Tuomiot on vähän 2 piippuisia juttuja. Ensikertalaisen kohdalla mun mielestä voisi tukeutua mieluummin tuntuviin korvauksiin (10-20ke esim, ja tyyppi selviäisi näistä maksuista vuosien saatossa ja voisi elellä suht normaalia elämää), mieluummin kuin siihen että tyyppi laitetaan kivensisään useaksi vuodeksi, samalla saatetaan tehdä ihmisestä kelvoton jatkamaan yhteiskunnassa suht' normaalia elämää.
Eri sitten ne, jotka uusivat tekonsa uudelleen ja uudelleen.. (Kiven sisään, tai mieluummin jonnekin louhokseen loppuiäkseen näkkäri-vesi palkalla. - Vaikka nopeuttamaan OL3 projektia?
Useimmitenhan ensikertalainen rattijuoppo tuomitaan ehdolliseen, vaikka olisi syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Lainlaatijan mielestä kun ei ole ihmisen luonnon mukaista tahi tarkoituksellista, että tämä humalassa ajaen tekee sellaisen virheen, että joku toinen menettää surmansa.
Olisiko tässä kuitenkin jonkinlainen ennakkotapauksen tynkä, jotta rattijuoppoussyytteet saadaan ns. ruotuun? Korvaussummat ainakin nousevat melkoisiksi.
Tänään oli lehdessä uutista, jonka mukaan nuorille kuljettajille halutaan asettaa nollatoleranssi. Yritin etsiä uutisesta ikärajaa, mikä on esityksen tekijän mukaan "nuori kuljettaja", mutta en löytänyt. Onko termi "nuori kuljettaja" sama asia kuin "juuri kortin saanut"? Jo edesmennyt isäni ajoi kortin lähemmäs viisikymppisenä; olisiko hänet luettu nuoreksi kuljettajaksi?
Olisiko tässä kuitenkin jonkinlainen ennakkotapauksen tynkä, jotta rattijuoppoussyytteet saadaan ns. ruotuun? Korvaussummat ainakin nousevat melkoisiksi.
Tänään oli lehdessä uutista, jonka mukaan nuorille kuljettajille halutaan asettaa nollatoleranssi. Yritin etsiä uutisesta ikärajaa, mikä on esityksen tekijän mukaan "nuori kuljettaja", mutta en löytänyt. Onko termi "nuori kuljettaja" sama asia kuin "juuri kortin saanut"? Jo edesmennyt isäni ajoi kortin lähemmäs viisikymppisenä; olisiko hänet luettu nuoreksi kuljettajaksi?
luin toisen artikkelin niin ymmärsin vähän paremmin tuon tilanteen.
hiukan hölmön julkisuus kuvan tämä koko tsydeemi antaa. tyyppi ajaa kännissä poliisia karkuun, vaarantaa liikenteen ja tappaa ihmisen, ja myöhemmin otsikoissa lukee isolla "vapautettiin syytteestä". vaikka muista rikoksista syytetäänkin niin media saa oikeusjärjestelmän näyttämään aika hassulta.
hiukan hölmön julkisuus kuvan tämä koko tsydeemi antaa. tyyppi ajaa kännissä poliisia karkuun, vaarantaa liikenteen ja tappaa ihmisen, ja myöhemmin otsikoissa lukee isolla "vapautettiin syytteestä". vaikka muista rikoksista syytetäänkin niin media saa oikeusjärjestelmän näyttämään aika hassulta.
arc, osittain aiheen viereen kun päästiin niin pakko todeta että median on joka päivä uudelleen myytävä oma leipänsä (vaikka suurimmalti osalti levikki onkin melko vakaa), joka tapauksessa uutisointi on valitettavan usein moraalisesti tai vähintäänkin eettisesti kyseenalaista, eläköön sananvapaus. Sen kannalla toki olen minäkin.
Kaikesta huolimatta, päivän lehti on huomisen kalapaperi at all.
Kaikesta huolimatta, päivän lehti on huomisen kalapaperi at all.
Quote:
Eihän sitä sitten niin kamalasti. Luulisi siis olleen suht hyvin ymmärryksissään..
Kohtuu ymmärryksissään on varmaan ollutkin, kun on saanut kaistua vanhaa teini bemaria 2markkaa lasissa noinkin kauan.. En puolustele tyyppiä millään tapaa, mutta on niitä rattikäryjä ollut sellaisiakin että 5 metrin matkalla liikkeelle lähdön jälkeen on törmätty kahteen autoon ja tolppaan, tuolloin kyllä promilleja pikkasen enemmän..;)
Kyllä mä olen sitämieltä että rattijuoppojen tuomiot on aivan liian löysiä. Aika hienoa että täälläkin rivien välistä ja ihan suoraankin on luettavissa sääliä ja puolustelua mokomaa paskaa kohtaan. Tää luuserihan sanoi että oli nähnyt tiesulun ja poliisin edessä mutta päätti silti ajaa yli. Eikös se ole silloin murha? Ennalta suunniteltu. Vittu. Mun asteikossa rattijuopot menee ihan yhtä alimpaan helvettiin ku pedofiilit, nitkut, mustalaiset ja somalit.
Missäänhän ei ole kuitenkaan käynyt ilmi, että tämä tyyppi ois tahallaan ajanu just poliisin yli. Linnassahan tuo istuu varmaan monta vuotta ja korvauksia tulee maksettavaksi niin että tuntuu, ja sen on toki ansainnut.Kyllä mä olen sitämieltä että rattijuoppojen tuomiot on aivan liian löysiä. Aika hienoa että täälläkin rivien välistä ja ihan suoraankin on luettavissa sääliä ja puolustelua mokomaa paskaa kohtaan. Tää luuserihan sanoi että oli nähnyt tiesulun ja poliisin edessä mutta päätti silti ajaa yli. Eikös se ole silloin murha? Ennalta suunniteltu. Vittu. Mun asteikossa rattijuopot menee ihan yhtä alimpaan helvettiin ku pedofiilit, nitkut, mustalaiset ja somalit.
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”