Mato kebabissa!
Valvoja: ffp jäsenet
Mato kebabissa!
Tilasimme muutaman kebabin eilen ja yllätykseksemme rullakebabissa oli tämmöinen vapaamatkustaja
http://img511.imageshack.us/my.php?image=img5980ck9.jpg
http://img254.imageshack.us/my.php?image=img5981zx5.jpg
http://img249.imageshack.us/my.php?image=img5982mc6.jpg
http://img261.imageshack.us/my.php?image=img5983ml4.jpg
http://img339.imageshack.us/my.php?image=img5984zg1.jpg
eli kyseessä eräs turkulainen kebab-putka
Soitto ravintolaan ei ollut kovin valaiseva kun eivät oikein ymmärrä suomea..
Terveystarkastajalle tein jo ilmoituksen.
http://img511.imageshack.us/my.php?image=img5980ck9.jpg
http://img254.imageshack.us/my.php?image=img5981zx5.jpg
http://img249.imageshack.us/my.php?image=img5982mc6.jpg
http://img261.imageshack.us/my.php?image=img5983ml4.jpg
http://img339.imageshack.us/my.php?image=img5984zg1.jpg
eli kyseessä eräs turkulainen kebab-putka
Soitto ravintolaan ei ollut kovin valaiseva kun eivät oikein ymmärrä suomea..
Terveystarkastajalle tein jo ilmoituksen.
Salaatissa oli etana/mato, voi kauhistus. Olisi voinut olla vaikka Michelin-ravintolassakin sattumalta. Näkisit meidän oman kasvimaa sateen jälkeen, on kuules etanaa. Eipä tuohon paljoa terveystarkastaja auta, eikä tuo matonen nyt kovin kummoisen kokoinen ole ainakaan.
Et varmaan tiedä edes kuinka monta matoa olet eläissäsi syönyt, saati koppakuoriaisia ja sun muita. Sen verran mm. leppäkerttuja on tuolla viljapellolla, että heikompaa hirvittäisi :)
Et varmaan tiedä edes kuinka monta matoa olet eläissäsi syönyt, saati koppakuoriaisia ja sun muita. Sen verran mm. leppäkerttuja on tuolla viljapellolla, että heikompaa hirvittäisi :)
^Eli siis hyväksyt jos safkoissasi on matoja. No eihän siinä sit...
Jotkut vaan ovat tottuneet saavansa rahoilleen vastinetta, joten kyllä tuossa mun mielestä on aihetta käydä valittamassa kurdistanin pojille. Ottaa vaikka tulkin mukaan jos ei muuten asia mene perille :D
Kas kun ainakin meilläpäin salaatit ym. pestään ennen kun ne soppaan heitetään.
Eivät varmaan kurdistanin pojat ole raaskineet tuhlata vettä siihen tarkoitukseen.
Jotkut vaan ovat tottuneet saavansa rahoilleen vastinetta, joten kyllä tuossa mun mielestä on aihetta käydä valittamassa kurdistanin pojille. Ottaa vaikka tulkin mukaan jos ei muuten asia mene perille :D
Näkisit meidän oman kasvimaa sateen jälkeen, on kuules etanaa.
Kas kun ainakin meilläpäin salaatit ym. pestään ennen kun ne soppaan heitetään.
Eivät varmaan kurdistanin pojat ole raaskineet tuhlata vettä siihen tarkoitukseen.
Kyllä niistä suurin osa kuivurissa ja muualla matkan varrella onneksi häviää.Sen verran mm. leppäkerttuja on tuolla viljapellolla, että heikompaa hirvittäisi :)
Huonosti on kyllä salaatti pesty, sen voin myöntää. Ei tuollaista saisi ravintolassa sattua. Otsikon perusteella kuitenkin odotin jotain karmeampaa :)
Kyllä sinne tuollainen voi pesustakin jäädä, ei tuo nyt mitään terveystarkastajaa vaadi, vaan sormet, jolla noukkii. Arempi voipi sitten ottaa pinseteillä. Sen verran pieneltä otukselta tuo minusta näyttää, että ei sitä nyt pesussa huomaa, tai ehkä saa pois. En minä ainakaan ole niin ötökkähysteerinen, että tuosta alkaisin soittelemaan minnekään.
-
- -
^Samaa mieltä. Vituttaa kun stadissakin yöllä auki miljuuna kebabpaikkaa eikä mitään mistä sais ns oikeata ruokaa..poislukien Botta joka menee puol neljä kiinni yöllä. Ois kova juttu jos ois kebumestojen rinnalla rafla mistä sais kunnon suomalaista safkaa. Lihapullia, makkarasoppaa ym..aivan salettiin menis paremmin öisin kaupaks ku muslimisonta.
Itsellä oli etana salaatin joukossa ja ruokapaikkana oli hieman kalliimpi ravintola Hämeenlinnassa, että voi sitä sattua vahinkoja hienommissakin ravintoloissa. Enpä nyt hirveätä meteliä siitä nostanut. Uuden ruuan sain ilmaiseksi.
Toki myönnän, että hygieniataso ei noissa kebab paikoissa saattaa olla hieman kyseenalainen.
Toki myönnän, että hygieniataso ei noissa kebab paikoissa saattaa olla hieman kyseenalainen.
Se on vaan niin, että kun ei niin tarkkaan kattele sitä ruokaansa, niin siitä jää parempi mieli syömisen jälkeen :) Ihan varmasti ollaan kaikki muutamat madot, hämähäkit, muurahaiset ja kärpäset elämämme aikana syöneet, mutta eipä tuo ole paljon menoa haitannut kun ei ole tiennyt :D
Oli kerran itsellänikin joskus mummun kasvimaalta poimimassani tomaatissa sisällä joku pikkuinen mato luikertelemassa, ekan puraisun jälkeen huomasin kun katsoin tomaattia. Vaan kylläpä tomaatti edelleen maistuu (tosin sitä kyseistä tomaattia en syönyt loppuun ;D)
Oli kerran itsellänikin joskus mummun kasvimaalta poimimassani tomaatissa sisällä joku pikkuinen mato luikertelemassa, ekan puraisun jälkeen huomasin kun katsoin tomaattia. Vaan kylläpä tomaatti edelleen maistuu (tosin sitä kyseistä tomaattia en syönyt loppuun ;D)
Lihapullia, makkarasoppaa ym..aivan salettiin menis paremmin öisin kaupaks ku muslimisonta.
Eikä varmasti menisi. Itse ainakin valitsisin sen kebabin. On se kumma, jos Helsingin kokoisessa kaupungissa ei olisi kukaan tuollaista markkinarakoa huomannut. Eikös sitä muussia jostain huoltoasemilta saa, ei muuta kuin sinne syömään?
No se on ainakin varma, että en ole yhtään matoa, hämähäkkiä tai muurahaista ainakaan vielä syönyt :) Sorry teille jotka olette sortuneet -> oliko hyvää :( Mutta eihän se ole ostajan vaan myyjän vika mitä saa, mutta ostajan vastuulla on tarkistaa mitä saa :) Jos pitää madoista, hämähäkeistä ja muurahaisista, niin sen kun syö :)
Eipä tollanen mato salaatissa kovin hyvää kuvaa kebeb-paikasta anna. Toki niitä vahinkoja sattuu kaikille, mutta jos olen maksava asiakas, niin en halua ruuassani olevan matoja ilman että olen niitä siihen tilannut. Ymmärrän kyllä täysin, että sellasesta kuohahtaa, mutta ehkä sitä kannattais vaan kapinoida jaloillaan ja jättää menemättä sinne enää.
Kannattaa näemmä kattoo mitä syö, ettei tollanen ehdi suuhun asti.
Kannattaa näemmä kattoo mitä syö, ettei tollanen ehdi suuhun asti.
-
- -
Kyllä itsekin reklamoisin jos kebabistani mato löytyisi. Eihän siihen kuole, mutta ei niitä silti tarttis ruuassa olla.
Mielestäni on silti turha tässä yhteydessä ruveta kebabbipaikkoja yleisesti parjaamaan. Ei niissä ole pakko käydä jos ei tahdo. Itse käyn, tykkään kebabista ja mielestäni on hienoa että kepapinpyörittäjät yrittävät ja työllistävät itsensä, sen sijaan että harjoittaisivat rikollisuutta tai eläisivät yhteiskunnan loisina.
Mielestäni on silti turha tässä yhteydessä ruveta kebabbipaikkoja yleisesti parjaamaan. Ei niissä ole pakko käydä jos ei tahdo. Itse käyn, tykkään kebabista ja mielestäni on hienoa että kepapinpyörittäjät yrittävät ja työllistävät itsensä, sen sijaan että harjoittaisivat rikollisuutta tai eläisivät yhteiskunnan loisina.
Ötökät on merkki kotimaisesta tuotteesta. Kaikki ulkomailta tulevat kasvikset kaasutetaan ötököiden varalta, eli eläviä ei pitäs olla ulkomaan tavaroissa.
Onhan näihin ruokatarvikkeisiin jokaiselle raaka-aineelle EU direktiivikin. En nyt muista niitä määriä mitä ne oli, mutta esim just joku salaattilaji meni näin:
Maksimissaan ~25 elävää hyönteistä per laatikko (madot, etanat, kuoriaiset jne.). Kyseessä siis sellainen banaanilaatikon tyyppinen pakkaus.
Eli se on yleisempää ku mitä me edes osataan kuvitella. Muutaman kerran mato löytynyt salaatista ja oon sen vain noukkinut lautasen sivuun ja syönyt lounaani kuin ennenkin. Poissa näkyvistä,, poissa mielestä.
Onhan näihin ruokatarvikkeisiin jokaiselle raaka-aineelle EU direktiivikin. En nyt muista niitä määriä mitä ne oli, mutta esim just joku salaattilaji meni näin:
Maksimissaan ~25 elävää hyönteistä per laatikko (madot, etanat, kuoriaiset jne.). Kyseessä siis sellainen banaanilaatikon tyyppinen pakkaus.
Eli se on yleisempää ku mitä me edes osataan kuvitella. Muutaman kerran mato löytynyt salaatista ja oon sen vain noukkinut lautasen sivuun ja syönyt lounaani kuin ennenkin. Poissa näkyvistä,, poissa mielestä.
Viimeksi muokannut Sergey, 9.8.2007 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ötökät on merkki kotimaisesta tuotteesta. Kaikki ulkomailta tulevat kasvikset kaasutetaan ötököiden varalta, eli eläviä ei pitäs olla ulkomaan tavaroissa.
No eihän asia ihan noin ole ;) Siis pitäisi olla direktiiveissä ja on, mutta eihän niitä "ainakaan tällä hetkellä kukaan noudata" (ainakaan suomalaiset) eli pitäisi olla ns. oma valvonta (tällä hetkellä tarkoittaa rasti ruutuun systeemiä) jne. ja kuinka paljon suomalaiset firmat niihin satsaa -> tällä hetkellä ei yhtään :(
Liha ja muun elintarvikkeen pääosa tuodaan vieläkin tällä hetkellä kaikkialta muualta kuin Suomesta ja se on fakta :) Hyvä niin, koska se liha on PALJON parempaa esim, Tanskasta tuotuna :) -> Ja vielä parempaa ja halvempaa :)
Edelleen OT, sokkotestien mukaan Suomalainen naudan sisäfilee hakkasi selkein luvuin mm. Brasilian. Kyllä se kotimainen liha peittosi liki kaikki kilpailijat. En nyt kyllä sitä testiä löydä, mutta olisiko ollut Kuluttaja-lehti tms. varsin vakuuttava julkaisu, ei MTK tai Maaseudun tulevaisuus.
Osta vain tanskasta, jos siltä tuntuu, mutta itse suosin kotimaista, koska tanskan maatalous on mitä on, saati pahimmat ns. tehotuottajat, joihin mm. Brasilia kuuluu. Ehkä suomessa ei ole ekologista tuottaa tomaatteja -30 asteen pakkasilla, mutta monelta osin kotimainen kyllä peittoaa ulkomaisen, myös puhtaudessa. Ja joku sanoi että suomalaiset ei lue direktiivejä, nimen omaan sitähän suomen rakas byrokratia rakastaa!
Osta vain tanskasta, jos siltä tuntuu, mutta itse suosin kotimaista, koska tanskan maatalous on mitä on, saati pahimmat ns. tehotuottajat, joihin mm. Brasilia kuuluu. Ehkä suomessa ei ole ekologista tuottaa tomaatteja -30 asteen pakkasilla, mutta monelta osin kotimainen kyllä peittoaa ulkomaisen, myös puhtaudessa. Ja joku sanoi että suomalaiset ei lue direktiivejä, nimen omaan sitähän suomen rakas byrokratia rakastaa!
-
- -
Kyllä jokainen on jonkinsortin elukan tietämättään syönyt,minä en ainakaan valvo mitä nukkuessa suuhun mönkii. Ja kuten Euso asian ilmaisi
Ei tollaisesta pikku toukasta nyt hirveätä hysteriaa pidä vetää,itse nakkaisin pois ja meno jatkuu. Mutta jokainen tyylillään,ja ymmärrän että vähän sieppaa,mutta en itse olis tuosta asiasta näin isoa meteliä nostanut.Se on vaan niin, että kun ei niin tarkkaan kattele sitä ruokaansa, niin siitä jää parempi mieli syömisen jälkeen :)
Edelleen OT, sokkotestien mukaan Suomalainen naudan sisäfilee hakkasi selkein luvuin mm. Brasilian. Kyllä se kotimainen liha peittosi liki kaikki kilpailijat. En nyt kyllä sitä testiä löydä, mutta olisiko ollut Kuluttaja-lehti tms. varsin vakuuttava julkaisu, ei MTK tai Maaseudun tulevaisuus.
No sellainen testi on ollut julkisuudessa jo monta vuotta, ettei suomalaiset sortuisi halvempaan sisäfileeseen ;) Sehän on ollut jo monta vuotta fakta, että sieltä (Brasilia) tulee parempaa lihaa kuin Suomesta ja halvemmalla, Mitä sian lihaan tulee, niin kaikista parhaiten se tehdään (ainakin tällä hetkellä) Tanskassa ja se on puhdas fakta :) Tulee tänne (sisä- ja ulkofile) paljon halvemmalla :)
Ostakaapa kukkakaalia ja laittakaa yöksi etikka liemeen :))
Jossain tv ohjelmassa näyttivät jonkun suomalaisen tupakkavalmistajan varastoista. Tupakanlehdet joudutaan pitämään kosteina ennen valmistusta. Pikkunen kuhina kävi siellä ja arvatkaa poistetaanko niitä ötököitä sieltä vai jauhetaanko mukana :D
Jossain tv ohjelmassa näyttivät jonkun suomalaisen tupakkavalmistajan varastoista. Tupakanlehdet joudutaan pitämään kosteina ennen valmistusta. Pikkunen kuhina kävi siellä ja arvatkaa poistetaanko niitä ötököitä sieltä vai jauhetaanko mukana :D
Omena, persikka, appelsiini ym. hillot: 5 hyönteistä per 100g
Marjat, salaatit ym. tuoretuotteet: 4 toukkaa per 500g tai 10 kokonaista hyönteistä per 500g
Jauhettu paprika: 75 hyönteisen kappaletta per 25g
Suklaa: 80 mikroskooppista hyönteisen kappaletta per 100g
Purkitetut Maissit herneet ym.: 2 3mm-pituista toukkaa, luotuja nahkoja tai niiden palasia per 200g
Maissijauhotuotteet: 1 hyönteinen per 50g
Purkkisienet: 20 matoa per 100g!
Tomaattipyre, murska ym. kastikkeet: 30 hyonteisen munaa per 100g tai 2 matoa per 100g
Vehnäjauhot: 75 hyonteisen kappaletta per 50g
Tossa noita raja-arvoja joistakin tuotteista. Nuo on siis arvot jotka vielä saa olla kaupan hyllyssä, noiden ylittävät lukemat johtaa toimenpiteisiin. Tupakassa sai kait olla 3% eläinperäisiä jäämiä että se vielä hyväksytään tuotteena myyntiin.
-
- -
^ :D
Noista hyönteisjäämistä ruoassa, ihan käytäntöön perustunevat nuo rajat. Ei esimerkiksi viljan seasta, kasviksista tai metsäsienistä saa kaikkia ötököitä pois käytännössä millään. Jos ei sitten ole sisätiloissa viljeltyjä tuotteita ja myrkytetty niin &%#eesti. Eihän noissa hyönteisissä mitään myrkyllistä ole, monessa maassa pitävät suurena herkkuna.
Noista hyönteisjäämistä ruoassa, ihan käytäntöön perustunevat nuo rajat. Ei esimerkiksi viljan seasta, kasviksista tai metsäsienistä saa kaikkia ötököitä pois käytännössä millään. Jos ei sitten ole sisätiloissa viljeltyjä tuotteita ja myrkytetty niin &%#eesti. Eihän noissa hyönteisissä mitään myrkyllistä ole, monessa maassa pitävät suurena herkkuna.
-
- -
Mitäs neitejä täällä liikkuu ku pikkumatoa säikähtävät... :) Ei pahalla ketään kohtaan, mutta kyllä tommosta täytyis kestää ettei yöunet menis. Miettikääpä niitä hygieniaolosuhteita esim intin leireillä. Ei oikeen riitä noi Sergeyn rajat niihin safkoihin. Kukaan ei jättänyt silti syömättä. Sanokaa mitä sanotte, mutta suomessa on kyllä huippuhygienia verrattuna moniin muihin maihin.
Ei kebab-kioskeja tartte sulkee. Enemmin annetaan sen sakin pitää kebabpuljuja, ku että ne ottas nekin rahat sossunluukulta.
Ei kebab-kioskeja tartte sulkee. Enemmin annetaan sen sakin pitää kebabpuljuja, ku että ne ottas nekin rahat sossunluukulta.
se kebab mitä te syötte täällä Suomessa on hyvin pitkälti naudanlihaa, jota on helppo tehdä itsekin kotikonstein. Pitäiskö vielä kertoa miten?
No shit. Tell me more.... ;D Ohjeet jo löytyy kun osaa vaan searchia käyttää.
Itsellä oli etana salaatin joukossa ja ruokapaikkana oli hieman kalliimpi ravintola Hämeenlinnassa, että voi sitä sattua vahinkoja hienommissakin ravintoloissa. Enpä nyt hirveätä meteliä siitä nostanut. Uuden ruuan sain ilmaiseksi.
Etkö tiennyt että se etana on osa ateriaa?? eihän niitä ole halvoissa paikoissa.. ;)
kyllä jos minä teen ruokaa niin pesen salaatit toivonmukaan senverta hyvin että mullat ja matoset ei tuu lautaselle asti. Jos joskus joku matonen pääsee siitä läpi lautaselle niin kyllä mun elämä jatkuu. Jos maksan jollekulle mun ruuan tekemisestä niin kyllä se saa luvan kattoa ettei ykskään mato pääse lautaselle asti.
-
- -
Mato salaatissa ei ole oikeastaan myyjän syy. Salaatti pestään ja silputaan jo siinä vaiheessa kun se pakataan suojakaasu pusseihin, tavaran toimittajan tiloissa. Eli kebab miehillä, eikä muillakaan pikaruoka paikoilla ole mahdollisuutta pestä tai muutenkaan "siivota" salaattia. Ja kun nopeasti tehdään sitä evästä asiakkaalle, niin ei siinä kerkeä salaattia tutkimaan matojen varalta.
No jos nyt mietitään asiaa toiselta kannalta.
Jos mulla olis kebab-mesta ja asiakkaani löytää safkastaan madon, niin kyllä mä ainakin olen pahoillani ja annan uuden aterian ja varmaan vielä pari seuraavaakin ilmaiseksi.
Ei kävis mielessäkään sanoa asiakkaalle että "Mitäs tuosta, sehän on vaan proteiinia" tai "Älä valita, se on vaan tuoreuden merkki.
Yksinkertaisesti ei mitään vitun matoja saa olla ravintola-annoksessa (Ellei niitä siihen ole tilattu) oli ne sitten tulleet sinne mistä tahansa.
Toinen juttu nyt on taas onko se nyt kovin iso juttu ja kannattaako siitä mitään isoa haloota nostaa. Mutta edelleen niitä ei siellä saa olla.
Ja ei, minä en ole mikään snobi joka ei koske ruokaan jos vähänkin näyttää epäilyttävältä. On sitä kaikennäköistä tullut itsekin syötyä. Nimim. etana ketunlehden alla maistuu aika iljettävälle :D
Jos mulla olis kebab-mesta ja asiakkaani löytää safkastaan madon, niin kyllä mä ainakin olen pahoillani ja annan uuden aterian ja varmaan vielä pari seuraavaakin ilmaiseksi.
Ei kävis mielessäkään sanoa asiakkaalle että "Mitäs tuosta, sehän on vaan proteiinia" tai "Älä valita, se on vaan tuoreuden merkki.
Yksinkertaisesti ei mitään vitun matoja saa olla ravintola-annoksessa (Ellei niitä siihen ole tilattu) oli ne sitten tulleet sinne mistä tahansa.
Toinen juttu nyt on taas onko se nyt kovin iso juttu ja kannattaako siitä mitään isoa haloota nostaa. Mutta edelleen niitä ei siellä saa olla.
Ja ei, minä en ole mikään snobi joka ei koske ruokaan jos vähänkin näyttää epäilyttävältä. On sitä kaikennäköistä tullut itsekin syötyä. Nimim. etana ketunlehden alla maistuu aika iljettävälle :D
Kaveri opiskeli joskus kokiksi. Sanoi että lopetti suurtalouskeittiöiden salaattien syönnin kun oli aamutuimaan keräillyt etanoita niistä salaateista siellä kyökin puolella.
Ne kun ostaa enempi kerralla aineksia ja menekistä riippuen niitä saatetaan tarjota vähän myöhemminkin.
Itse sain kerran itäeurooppalaisessa ravintolassa heinäsirkan pizzassani. Jätin mielenosoituksellisesti sellaisen pienen biitin syömättä jossa se heinäsirkka lilli tomaattisoseessa. Huomasin sen ihan vahingossa, laittoivatkohan ihan tarkoituksella YK-sotilaan safkaan sen mausteeksi...montakohan niitä siellä oli kaikkiaan?
Kerran taas lomareissulla saksanmaalla eräs majatalon mamma piti seuraavana aamuna ilmeisesti samoja safkoja aamupalalla kun edellisenäkin päivänä. Vaimo meinasi ottaa juustoa, mutta kun nosti siivun niin alta paljastui jotain ötiäisiä. No muuten oli ihan kiva gasthaus.
Tamperelaisessa pizzeriassa tuli kerran kiva musta hius pizzassa. Hius oli näytti kovasti sellaisen "mita sina sanoa" miehen päästä lähteneeltä. Onneksi sentään yläpäästä ;)
Tulikin mieleen että eikö niillä ruoan laittajilla pitäisi olla joku päähine päässä hygieniasyistä? Ei ainakaan näissä lähi-ei-kotipizza-pizzerioissa käytetä mitään päähineitä.
Ne kun ostaa enempi kerralla aineksia ja menekistä riippuen niitä saatetaan tarjota vähän myöhemminkin.
Itse sain kerran itäeurooppalaisessa ravintolassa heinäsirkan pizzassani. Jätin mielenosoituksellisesti sellaisen pienen biitin syömättä jossa se heinäsirkka lilli tomaattisoseessa. Huomasin sen ihan vahingossa, laittoivatkohan ihan tarkoituksella YK-sotilaan safkaan sen mausteeksi...montakohan niitä siellä oli kaikkiaan?
Kerran taas lomareissulla saksanmaalla eräs majatalon mamma piti seuraavana aamuna ilmeisesti samoja safkoja aamupalalla kun edellisenäkin päivänä. Vaimo meinasi ottaa juustoa, mutta kun nosti siivun niin alta paljastui jotain ötiäisiä. No muuten oli ihan kiva gasthaus.
Tamperelaisessa pizzeriassa tuli kerran kiva musta hius pizzassa. Hius oli näytti kovasti sellaisen "mita sina sanoa" miehen päästä lähteneeltä. Onneksi sentään yläpäästä ;)
Tulikin mieleen että eikö niillä ruoan laittajilla pitäisi olla joku päähine päässä hygieniasyistä? Ei ainakaan näissä lähi-ei-kotipizza-pizzerioissa käytetä mitään päähineitä.
Viimeksi muokannut busdriver, 12.8.2007 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”