madaltaminen, mut entäs korottaminen??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
madaltaminen, mut entäs korottaminen??
tahtoosin korottaa autooni. kui se tapahtuu helpoiten ja toimivin teoin?
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
Helskatti, mä taidan olla sitten semmonen trendsetteri, viime kesänä laitoin jediin ns. vaununvetojouset taakse. Kyllä muuten perä nousi :) Jouset on peräisin blitemasta ja niillä on kahden vuoden takuu. Eikä olleet edes kalliit, tais olla parikymppiä kipale. Eikun kaikki ostamaan vaununvetojousia ;)
Asiaan palatakseni, niin mikähän rengaskoko tuonne alle tuon muutoksen jälkeen livahtaisi? Kai sinne nyt jotkut 35-tuumaset mutikat jo menee :-D
Tarkoitus on siis päästä syksyisin metsäteitä pikkasen paremmin liikkumaan. Nythän sillä ei pääse juuri asfaltilta pois kun pohjapanssarin takia maavara on vielä pari senttiä matalampi kuin normaalisti...
Tarkoitus on siis päästä syksyisin metsäteitä pikkasen paremmin liikkumaan. Nythän sillä ei pääse juuri asfaltilta pois kun pohjapanssarin takia maavara on vielä pari senttiä matalampi kuin normaalisti...
Kummastakohan mahtaa auton omistajalle loppupelissä olla enemmän haittaa: auton normaalikorkeudella pitämisestä (tai korottamisesta) vai auton madaltamisesta.
Maksetaan kallis hinta siitä, että mökkiteillä öljypohja paukkuu kiviin, autoa ei saa nosturille, talvella auto jää pohjastaan kiinni hankeen ja muoviset spoilerinkappaleet lentelevät töyssyissä. Kukapa haluaisi tunnustaa etteikö ultramadalluksen tuoma ulkonäön muutos korvaa kaikkea mainittua harmia.
Rinnastaen: jo muinaisessa roomassa käytettiin lyijyä ihon vaalentamiseen ja arsenikkia ihosairauksiin.
Maksetaan kallis hinta siitä, että mökkiteillä öljypohja paukkuu kiviin, autoa ei saa nosturille, talvella auto jää pohjastaan kiinni hankeen ja muoviset spoilerinkappaleet lentelevät töyssyissä. Kukapa haluaisi tunnustaa etteikö ultramadalluksen tuoma ulkonäön muutos korvaa kaikkea mainittua harmia.
Rinnastaen: jo muinaisessa roomassa käytettiin lyijyä ihon vaalentamiseen ja arsenikkia ihosairauksiin.
Petteri: laita ihan vaan jotku 15" 225/80 ;)
Luulis niitten näyttävän ihan passeleilta maastorenkailta, jos niitä vaan on.. Niihin 35" kuitenki joutusit kumeiks laittaa jotku 225/25 kuitenki eikä se oo hyvä maastossa ;)
Luulis niitten näyttävän ihan passeleilta maastorenkailta, jos niitä vaan on.. Niihin 35" kuitenki joutusit kumeiks laittaa jotku 225/25 kuitenki eikä se oo hyvä maastossa ;)
Viimeksi muokannut liteFun, 31.5.2007 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ajettavuus parani huomattavasti vakioalustaan verrattuna, vaikka sielläkin näytti olevan kaasuiskarit. Ei nyöky eikä keinu ja on huomattavasti loogisemman oloinen joustojen suhteen. Vakioalustahan noissa I Octavioissa tuntuu olevan pintakova, mutta joustoissa ja heitoissa lötkö.
Kovemmissa nopeuksissa en vielä ole koittanut. Käväsen tässä aamusella suuntauttamassa ensin kulmat kuntoon...
Kovemmissa nopeuksissa en vielä ole koittanut. Käväsen tässä aamusella suuntauttamassa ensin kulmat kuntoon...
Skodillacin käytettävyyshän näkyy nousseen ihan silmissä... Ehdinkin jo miettiä, että mimmonenhan kulttuurishokki sulle tulee kun joutuu Coiravellen jälkeen yhtäkkiä hissuttelemaan kaikilla vähänkin huonommilla teillä. Itsellä ainakin outo tunne, että nykyhenkilöautojen maavaran kanssa voisi syksyn mittaan mennä hermo (tai öljypohja...).
Tuli laitettua pelkät Weitecin korotus palat omaan IV farkku golffiin. Asennus onnistuu ihan helposti kun vain on oikean kokoiset avaimet valmiina.....tarvi esim. 18mm avaimia mitä ei sattunut itsellä olemassa valmiina. Ei ole ollut ennen tarvetta. Hintaa oli palikoilla kotiin tuotuna 120e mustaakseni....muutaman euron heitto saattaa olla hinnassa, nyt ei ole kuitti saatavilla mistä tarkistaa. Ihan ok on pelannut orig. iskareilla tähän asti. korotus oli eteen n.20mm ja taakse tuli semmoset 25mm. Nuokin voin tarkistaa vielä kun pääsen lappujen äärelle.
Wanha ketju, mutta vastaanpa silti. Juuri laitettu alle 15/20 mm Weitecin SD korotuspalat. Huonon tien alusta olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta sille olisi tullut hintaa noin tonni ja se menee vähän överiksi. Harmillisesti mitään muuta ei oikein enää ollut tarjolla ja korotus jäi pieneksi, mutta kun palat näki paikallaan niin alkoi hymyilyttää. :) Samalla tuli uudet jouset joka kulmaan, taakse vahvistetut, Monroe Reflexit joka kulmaan ja aiemmin laitettu jo pohjapanssari moottorin alle.
Nyt vaan sitten isompaa rengasta seuraavaksi etsimään. Ehkä alle menisi joku 70-profiilin 16 tuumainen?
http://petkele.kapsi.fi/golf4/
Nyt vaan sitten isompaa rengasta seuraavaksi etsimään. Ehkä alle menisi joku 70-profiilin 16 tuumainen?
http://petkele.kapsi.fi/golf4/
Sehän näyttää mainiolta, keula kun olis hieman korkeempi ja/tai perä vastaavasti aavistuksen alempana. Kyllä siinä kelpaa madalletun kanssa lähtee sekalaiselle pinnalle kokeilemaan kumpiko etenee ripeämmin... Voi olla että vakiojousten kanssa jäykkyys vaan jää hieman vajaaksi jos innostuu hyppyyn päästämään hieman lujempaa ?
p0wer: Jep, keula olisi saanut olla korkeammalla vielä. Valitettavasti ei vaan mistään saanut 15 mm korkeampaa palikkaa ja vastaavasti perään sai vain 20 mm palikan. Ja etujousia kyselin jäykempiä, mutta ei kukaan ruvennut myymään. "Saa vain tätä yhtä." Näillä sitten mennään.
Mikko S.: Varmasti helpompaa, mutta oma käyttö on pääasiassa hyvää tietä ja jonkun verran huonoja paikallisteitä ja pikkuisen metsäautoteitä ja ylivoimaisesti tärkeintä on kulutus. Nyt mennään vielä seka-ajossa viidellä litralla ja on ilmastointi ja vakkari. SJ/Jimny ois muuten jo, mutta niillä ei vedä asuntovaunua ja bensa ei niin kiinnosta. Pajerot/Hiluxit ja muut kolhot taas kuluttaa kympin ja ei jää km-korvauksista mitään käteen ja ovat muutenkin liian massiivisia minulle. Freelander pätkänä tai Forester voisi jo mennä, mutta niiden hinnat vielä vähän turhan korkeita. Kyllä se joskus tulee joku oikea maasturi korotuksilla ja mutarenkailla lyhyeen vaativaan ajoon, mutta nyt tuli nykyiseen käyttöön hyvä kompromissi. Pieni kulutus, hyvät ajo-ominaisuudet maantiellä ja uskaltaa ajaa huonommallakin tiellä. Lisäksi slamitille taas yksi tyytyväinen asiakas.
Mikko S.: Varmasti helpompaa, mutta oma käyttö on pääasiassa hyvää tietä ja jonkun verran huonoja paikallisteitä ja pikkuisen metsäautoteitä ja ylivoimaisesti tärkeintä on kulutus. Nyt mennään vielä seka-ajossa viidellä litralla ja on ilmastointi ja vakkari. SJ/Jimny ois muuten jo, mutta niillä ei vedä asuntovaunua ja bensa ei niin kiinnosta. Pajerot/Hiluxit ja muut kolhot taas kuluttaa kympin ja ei jää km-korvauksista mitään käteen ja ovat muutenkin liian massiivisia minulle. Freelander pätkänä tai Forester voisi jo mennä, mutta niiden hinnat vielä vähän turhan korkeita. Kyllä se joskus tulee joku oikea maasturi korotuksilla ja mutarenkailla lyhyeen vaativaan ajoon, mutta nyt tuli nykyiseen käyttöön hyvä kompromissi. Pieni kulutus, hyvät ajo-ominaisuudet maantiellä ja uskaltaa ajaa huonommallakin tiellä. Lisäksi slamitille taas yksi tyytyväinen asiakas.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa