madaltaminen, mut entäs korottaminen??

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

madaltaminen, mut entäs korottaminen??

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 10.4.2006 15:59

tahtoosin korottaa autooni. kui se tapahtuu helpoiten ja toimivin teoin?

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 10.4.2006 16:03

prostreet ? Myi joskus korotussarjoja autoon, sitä kautta kannattaa siis ehkä kysyä. Halpoja tapoja jne ovat keinot tyyliin biltema jne ?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.4.2006 17:17

Kaikki weitecin jälleenmyyjät myy noita korotussarjoja.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 10.4.2006 17:31

Pidemmät iskarit ja pari jääkiekkoa jousien yläpäähän niin et iskari menee kiekoista läpi :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.4.2006 17:36

Lisäksi merkkiliikkeestä saa usein alkuperäisiä 'huonontien' jousisarjoja mitkä korottaa.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 10.4.2006 22:25

Kerroppa nyt vaikka että mistä autosta on kyse nimittäin jos on joku vanha lehtijousellinen niin korottaminen on helppoa.

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 11.4.2006 1:03

golf variant -97. mun tietääkseni ei oo lehtijousia :) ellen aivan väärässä ole ...

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 13.4.2006 11:05

Mahtokohan Weitec tehdä korottavia alustasarjoja. Tommonen muistikuva on jäänyt, ota siitä selvää.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 29.5.2007 22:27

Weitecin 30/20 korottava sarja tilattu Ocuun. Meinasivat tuolla Slamit-kaupassa, että on ensimmäinen Suomeen myyty SD sarja.

Sua nähä minkälaesta paskoo nyt haakkasin :-D Noh, ainakin liikkeen palvelu oli esimerkillistä!

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.5.2007 22:38

Eip oo eka sarja tosiaan tuohon :)
Kerkesin ensin jo 2vuotta sitten myydä tommosen :)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 29.5.2007 22:59

^ Miten minä pystyn elämään tämän tiedon kanssa?!?! :-D

Onko noita Ultra-SD-sarjoja siis ollut aiemminkin? Että kyse ei ole uutuustuotteesta? Miten ei ole sattunut silimään missään?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.5.2007 23:05

Ihan mielenkiinosta...

Oi miksi? =D

Mihin tarvitaan korotussarjaa?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 29.5.2007 23:08

Höh, jotta autoon saataisiin lisää maavaraa. Pölijä :-D

Itseasiassa tästä tulee hitti. Kohta kaikilla 316-lippisbemupojillakin on ainakin +60mm korotettu peli alla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.5.2007 23:11

Petteri jaa-a, koita nyt vaa elää sen kanssa :D
Tuolla nimellä se ei ollut ja sen asiakkaalle löysin kun sattumalta kysäisin weiteciltä.
Muutama jousen alle tuleva korotuspalakin myytiin Skodaan.


Sebastian huonoille mökkiteille ja kun ei halua vaihtaa omaa autoaan maasturiin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.5.2007 23:20

Itseasiassa tästä tulee hitti. Kohta kaikilla 316-lippisbemupojillakin on ainakin +60mm korotettu peli alla.


Itse hitsailevat iskariputkiin jatkoa. =D

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 30.5.2007 1:58

Itseasiassa tästä tulee hitti. Kohta kaikilla 316-lippisbemupojillakin on ainakin +60mm korotettu peli alla.

Eiku Dexterityyli palaa muotiin ja kaikilla täytyy olla -60/+60 alustasarja eli perä pystyssä.

JET88
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.10.2005 9:45

ViestiKirjoittaja JET88 » 30.5.2007 7:46

Helskatti, mä taidan olla sitten semmonen trendsetteri, viime kesänä laitoin jediin ns. vaununvetojouset taakse. Kyllä muuten perä nousi :) Jouset on peräisin blitemasta ja niillä on kahden vuoden takuu. Eikä olleet edes kalliit, tais olla parikymppiä kipale. Eikun kaikki ostamaan vaununvetojousia ;)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.5.2007 8:00

Asiaan palatakseni, niin mikähän rengaskoko tuonne alle tuon muutoksen jälkeen livahtaisi? Kai sinne nyt jotkut 35-tuumaset mutikat jo menee :-D

Tarkoitus on siis päästä syksyisin metsäteitä pikkasen paremmin liikkumaan. Nythän sillä ei pääse juuri asfaltilta pois kun pohjapanssarin takia maavara on vielä pari senttiä matalampi kuin normaalisti...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.5.2007 8:33

Kummastakohan mahtaa auton omistajalle loppupelissä olla enemmän haittaa: auton normaalikorkeudella pitämisestä (tai korottamisesta) vai auton madaltamisesta.

Maksetaan kallis hinta siitä, että mökkiteillä öljypohja paukkuu kiviin, autoa ei saa nosturille, talvella auto jää pohjastaan kiinni hankeen ja muoviset spoilerinkappaleet lentelevät töyssyissä. Kukapa haluaisi tunnustaa etteikö ultramadalluksen tuoma ulkonäön muutos korvaa kaikkea mainittua harmia.

Rinnastaen: jo muinaisessa roomassa käytettiin lyijyä ihon vaalentamiseen ja arsenikkia ihosairauksiin.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 31.5.2007 12:51

Petteri: laita ihan vaan jotku 15" 225/80 ;)
Luulis niitten näyttävän ihan passeleilta maastorenkailta, jos niitä vaan on.. Niihin 35" kuitenki joutusit kumeiks laittaa jotku 225/25 kuitenki eikä se oo hyvä maastossa ;)
Viimeksi muokannut liteFun, 31.5.2007 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ux1r
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.1.2006 12:14

ViestiKirjoittaja ux1r » 31.5.2007 12:51

Jahas onko suomeen rantautumassa joku oma DONK tyyli.

Suomessa sitten donk-corollat valtaa kadut..

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 20.6.2007 0:58

Noniin, prujut vihdoin alla.

ENNEN:
Kuva

JÄLKEEN:
Kuva

Jaa mikä oli muutos? Pohjapanssarin kohdalla oli ennen 95 mm maavaraa. Nyt sitä löytyy 155 mm.

Ensivaikutelma pikkuajon jälkeen on maittava ja korotukseen olen enemmän kuin tyytyväinen!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.6.2007 2:33

Whoa! Entinen itäblokin versio...

Mutta mites ajotuntuma ja alustan toimivuus? Tuliko kauhea kiikku tai onko ajettavuus edes samalla tontilla edellisen alustan kanssa?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 20.6.2007 8:31

Ajettavuus parani huomattavasti vakioalustaan verrattuna, vaikka sielläkin näytti olevan kaasuiskarit. Ei nyöky eikä keinu ja on huomattavasti loogisemman oloinen joustojen suhteen. Vakioalustahan noissa I Octavioissa tuntuu olevan pintakova, mutta joustoissa ja heitoissa lötkö.

Kovemmissa nopeuksissa en vielä ole koittanut. Käväsen tässä aamusella suuntauttamassa ensin kulmat kuntoon...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.6.2007 11:59

On kyl hurjan näköinen. =D

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 20.6.2007 12:11

Skodillacin käytettävyyshän näkyy nousseen ihan silmissä... Ehdinkin jo miettiä, että mimmonenhan kulttuurishokki sulle tulee kun joutuu Coiravellen jälkeen yhtäkkiä hissuttelemaan kaikilla vähänkin huonommilla teillä. Itsellä ainakin outo tunne, että nykyhenkilöautojen maavaran kanssa voisi syksyn mittaan mennä hermo (tai öljypohja...).

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 20.6.2007 12:19

Nyt pitäisi keksiä, että minkähänlaista rengastusta tuonne alkaisi tunkemaan. fiksumman näköinen siitä tietysti tulisi, kun nakkaisi jotkin 16 tuuman kiekot alle 15 sijaan ja vaikkapa 215/65/16 renkaat. Ainoa ongelma lienee että mahtuuko semmoiset kääntyilemään edessä...

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 20.6.2007 18:26

kyllähän noi kuvassa olevat on jo kohtuu pallot?

205/60/16 ei vielä kasvattaisi kovasti halkaisijaa, ja olisivat ehkä tarpeeksi isot?

(oletin siis että vakiokoko on 195/65/15

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 20.6.2007 20:42

Halkaisija saisikin nimenomaan kasvaa...

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 20.6.2007 21:13

Eihän tossa lookissa oo vaihtoehtoja. Jotku vähintään 22" kromivanteet alle... ;)

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 20.6.2007 23:11

Tyyristä korotus ainakin kuulosti olevan originaalilla huonontien alustalla. Jos siihen kaikki maholliset otti mitä kuului, muutakin kuin kuin pelkät jouset ja iskarit. Niin hinta kipusi tuonne reiluun 1200 euroon. Kyseessä olisi IV korin variantti golffi.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 21.6.2007 9:06

Tuolle Weitecin satsille tuli hintaa 399 + työt ja suuntaus. Olisko tommonen 450 € mennyt yhteensä.

Tutulla olis tuossa RAV4, jossa kai on sama 5x100 jako kuin Ocussa. Pitäsköhän kävästä sovittamassa sen kiekkoja alle :-D

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 16.9.2007 12:27

Tuli laitettua pelkät Weitecin korotus palat omaan IV farkku golffiin. Asennus onnistuu ihan helposti kun vain on oikean kokoiset avaimet valmiina.....tarvi esim. 18mm avaimia mitä ei sattunut itsellä olemassa valmiina. Ei ole ollut ennen tarvetta. Hintaa oli palikoilla kotiin tuotuna 120e mustaakseni....muutaman euron heitto saattaa olla hinnassa, nyt ei ole kuitti saatavilla mistä tarkistaa. Ihan ok on pelannut orig. iskareilla tähän asti. korotus oli eteen n.20mm ja taakse tuli semmoset 25mm. Nuokin voin tarkistaa vielä kun pääsen lappujen äärelle.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.9.2007 22:42

vähän tyylikästä ;) mut pakko kysyä... olisko ollu halvempaa ostaa kakkis ja sillä kruisailla mökkiteillä? ;) ei tarvi ottaa vittuiluna.. eihän kakkista edes tarvi sääliä ku se on vakiona tarpeeksi korkea.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 18.9.2007 7:35

Kakkikseen ei maharu 3 äijää kaikkine sukellus+muine harrastus vermeineen kyytiin. ;)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.9.2007 12:34

kyllä siihen yllättävän paljon tavaraa mahtuu... mutta kakkis oli vain yks esimerkki...

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 18.9.2007 14:03

Esimerkki mistä? Vanhasta pienestä autosta, jolla on ikävä tehdä matkaa, mutta voi säälittä ajaa mettätietä?

petkele
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2009 12:44

ViestiKirjoittaja petkele » 26.6.2012 18:54

Wanha ketju, mutta vastaanpa silti. Juuri laitettu alle 15/20 mm Weitecin SD korotuspalat. Huonon tien alusta olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta sille olisi tullut hintaa noin tonni ja se menee vähän överiksi. Harmillisesti mitään muuta ei oikein enää ollut tarjolla ja korotus jäi pieneksi, mutta kun palat näki paikallaan niin alkoi hymyilyttää. :) Samalla tuli uudet jouset joka kulmaan, taakse vahvistetut, Monroe Reflexit joka kulmaan ja aiemmin laitettu jo pohjapanssari moottorin alle.

Nyt vaan sitten isompaa rengasta seuraavaksi etsimään. Ehkä alle menisi joku 70-profiilin 16 tuumainen?

http://petkele.kapsi.fi/golf4/

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.6.2012 20:28

Sehän näyttää mainiolta, keula kun olis hieman korkeempi ja/tai perä vastaavasti aavistuksen alempana. Kyllä siinä kelpaa madalletun kanssa lähtee sekalaiselle pinnalle kokeilemaan kumpiko etenee ripeämmin... Voi olla että vakiojousten kanssa jäykkyys vaan jää hieman vajaaksi jos innostuu hyppyyn päästämään hieman lujempaa ?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.6.2012 9:02

Eikö se nyt olisi kuitenkin 10x helpompaa ostaa suosiolla maasturi? :)

petkele
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2009 12:44

ViestiKirjoittaja petkele » 27.6.2012 11:09

p0wer: Jep, keula olisi saanut olla korkeammalla vielä. Valitettavasti ei vaan mistään saanut 15 mm korkeampaa palikkaa ja vastaavasti perään sai vain 20 mm palikan. Ja etujousia kyselin jäykempiä, mutta ei kukaan ruvennut myymään. "Saa vain tätä yhtä." Näillä sitten mennään.

Mikko S.: Varmasti helpompaa, mutta oma käyttö on pääasiassa hyvää tietä ja jonkun verran huonoja paikallisteitä ja pikkuisen metsäautoteitä ja ylivoimaisesti tärkeintä on kulutus. Nyt mennään vielä seka-ajossa viidellä litralla ja on ilmastointi ja vakkari. SJ/Jimny ois muuten jo, mutta niillä ei vedä asuntovaunua ja bensa ei niin kiinnosta. Pajerot/Hiluxit ja muut kolhot taas kuluttaa kympin ja ei jää km-korvauksista mitään käteen ja ovat muutenkin liian massiivisia minulle. Freelander pätkänä tai Forester voisi jo mennä, mutta niiden hinnat vielä vähän turhan korkeita. Kyllä se joskus tulee joku oikea maasturi korotuksilla ja mutarenkailla lyhyeen vaativaan ajoon, mutta nyt tuli nykyiseen käyttöön hyvä kompromissi. Pieni kulutus, hyvät ajo-ominaisuudet maantiellä ja uskaltaa ajaa huonommallakin tiellä. Lisäksi slamitille taas yksi tyytyväinen asiakas.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.6.2012 11:39

Selvä peli, olihan tuossa ihan pointtia kieltämättä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa